هدایت شده از پویانمایی بچه شیعه 📺
❓ما کی هستیم واینجا کجاست؟
🧕🏻من مادرِ کودکِ مسلمان هستم
این کودک قرار است برای حکومت حضرت مهدی عج تربیت بشود.
❗️بچه ها با نگاه کردن به دنیای مجازی،خیلی چیزها یاد میگیرند،و ممکنه طعمه ضد فرهنگها شوند🔱
پس خیلی مهمه که وقتشون صرف تماشای چه محتوایی میشه..🎞
🌱 اینجا قراره چه اتفاقی بیفته؟
🔹بارگذاری پویانمایی با هدف ترویجِ محتوای مناسب
⚠️ تحلیل و نقد انیمیشن ها〽️
♦️ معرفی بازی های دیجیتالی📱
با جستجوی هشتگ ها می تونین انیمیشن های مناسب هر رده سنی رو پیدا کنید✔️
#خردسال (۲ تا ۵) #کودک(۵ تا ۱۰) #نوجوان(۱۰ تا ۱۴)
📌 آیا میدانید نمکگیر کردن نخبگان، از جمله تکنیکهای انتخاباتی است؟:hushed:
✅ از جمله تکنیکهای انتخاباتی نمک گیر کردن نخبگان است. رسانههای زرد و جریانهای سیاسی با کمک گرفتن از چهرههای سرشناس، موثر و مطرح جامعه، آنان را به چهرههای موجه و مطرح در زمینه کاری یا تبلیغات رسانهای خود تبدیل کرده و فضایی را برای آنان ایجاد میکنند که این افراد مجبور میشوند از اعتبار خود در جهت کسب پیروزی کاندیدای مورد نظر رسانه در انتخابات استفاده کنند.
#سواد_انتخاباتی
#پلیس_فتا
#سواد_رسانه
🔎📱📺📡💻📻🎥🔍
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
♨️ علوم اسلامی و انسانی دیجیتال برگزار میکند:
📚 فراخوان مقاله
🔖 محورهای فراخوان:
مبادی نظری علوم اسلامی و انسانی دیجیتال
استخراج و ردهبندی اطلاعات و موجودیتهای علوم اسلامی و انسانی
متنکاوی،دادهکاوی،تحلیل کلان داده و اطلاعات شبکه ای
...
🔗 جهت اطلاع از سایر موضوعات فراخوان به وبسایت دو فصلنامه مراجعه نمایید.
📆 مهلت ارسال آثار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
👣 هوش مصنوعی و تمدن اسلامی را دنبال کنید با شناسه 👈 aiis_ir
✅جنگ سایبری چیست؟
🔺جنگ سایبری شامل حملات دیجیتالی به شبکهها، سامانهها و اطلاعات کشور دیگری با هدف صدمه زدن به آنهاست. این حملات ممکناست حاوی تخریب، تغییر یا به سرقت بردن اطلاعات یا از دسترس خارجکردن خدمات برخط باشد که جامعه نظامی و یا جامعههای بزرگتر از آنها استفادهمیکنند. این حملات دیجیتالی همچنین برای آسیب فیزیکی در جهان واقعی طراحی شدهاند مانند رخنه به سامانههای کنترل سدهای آبی برای بازکردن دریچههای آن.
🔸تعریفی گستردهتر از جنگ سایبری همچنین میتواند شامل عناصری باشد که بهعنوان جنگافزار اطلاعاتی نیز شناختهمیشوند مانند شایعهپراکنی و تبلیغات دروغین برخط.
🔹هیچ تعریف قانونی از جنگ سایبری وجود ندارد و هیچ قانونی هم برای آن وجود ندارد که بتوان به آن مراجعهکرد. البته این بدین معنا نیست که هیچ قانون بینالمللی آن را پوشش ندادهباشد یا اینکه آن را ناچیز و بیاهمیت به حساب آوردهباشند. جوامع غربی متفقالقول هستند که یک حمله برخط به یک کشور اگر به اندازه کافی شدید و خطرناک باشد میتواند به اندازه یک حمله فیزیکی تاثیر بگذارد.
🔸برای مثال ناتو قوانین کارش را به گونهای تغییر داده است که یک حمله الکترونیکی علیه یکی از اعضایش میتواند حملهای علیه کل مجموعهاش قلمداد شود. این نوع حملات در کنار زمین، دریا، هوا و فضا، نوعی میدان جنگ دیگری محسوبمیشود؛ اما جنگ سایبری همچنان مفهوم در حال تغییری است که گاهی بهعنوان دنیای سایهای عنوان میشود. دامنه جاسوسیها، پروژههای بسیار محرمانه نظامی و مهاجمان اغلب تحتحمایت دولت خودشان کار میکنند.
🔹جنگ سایبری همانطور که میتواند در جنگهای متداول استفاده شود، میتواند اهداف بیشتری را در کشورهای دیگر هدف قرار دهد. این اسلحههای الکترونیکی اصولاً شبکههای رایانهای کشور رقیب را در هم میشکند و صدماتی فیزیکی به آن میزند.
🔸حملات سایبری انواع مختلفی دارد، از کد سفارشی که تنها علیه یک هدف خاص کار میکند تا حملات منع سرویس، فیشینگ، رخنه و بدافزارها.
🔹سامانه رایانهای میتواند هدف اولیه این حملات باشد، بهطوریکه جنگ سایبری میتوانند منجر به صدمات فیزیکی نیز شوند. مهاجمان میتوانند با آسیب به سامانههای ایستگاههای برق باعث قطعی برق شوند یا با شکست سامانه کنترل کارخانهای باعث نشت مواد شیمیایی شوند.
🔸با اینکه تا به امروز تعداد استفاده از چنین اسلحههای سایبری اندک بودهاست اما واضح است که کشورهایی در سرتاسر جهان بهسرعت در حال ایجاد چنین قابلیتهایی هستند که نهتنها برای دفاع در برابر چنین حملاتی بلکه برای انجام حملاتی درصورت لزوم علیه رقیبان بهکار میآیند.
🔹جنگ سایبری جدا از رخنههایی است که هر روز رخ میدهد. بهطوریکه حملات سایبری توسط کشورها (یا گروههایی به پشتیبانی کشورها) انجام میشوند و هدف آنها پیشبرد اهداف آن ملت است درحالیکه در رخنههایی که این روزها انجام میشوند تنها پولی به سرقت میرود، وبگاهی تخریبمیشود یا اطلاعاتی از بین میرود (البته در جنگهای سایبری این کارها نیز ممکن است انجام شود). این نوع حملات با جاسوسیهای سایبری نیز تفاوت دارد هرچند که تا حدودی با یکدیگر همپوشانی نیز دارند.
🔎📱📺📡💻📻🎥🔍
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🔺دبیر شورای عالی فضای مجازی: سکوهای خارجی به شرط رعایت قوانین میتوانند در ایران فعالیت کنند
🔹محمدامین آقامیری در نشست خبری خود در نمایشگاه مطبوعات ایران در مورد مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی توضیح داد: مصوبه اخیر، سه روش را برای فعالیت سکوهای خارجی در کشور در نظر گرفته است. یکی اینکه خود سکوها با تنظیمگران بخشی ارتباط برقرار کنند تا در ایران نمایندگی قانونی تاسیس کنند.
🔹او ادامه داد: روش دوم این است که بخش خصوصی به عنوان واسطه به سکوهای خارجی مذاکره کند تا امکان حضور آنها در کشور با رعایت قوانین داخلی کشور فراهم شود.
🔹آقامیری در مورد روش سوم نیز توضیح داد: این روش به دنبال پیادهسازی قوانین از مسیر ابزارهای فنی است. لازم به توضیح است در مورد این مورد بحث پوسته مطرح شده است اما این روش بسیار فراتر است و محدود به پوسته نمیشود.
https://pvst.ir/ha0
🔎📱📺📡💻📻🎥🔍
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
29.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 به فرض که ماهواره هم فرستادین فضا، به چه درد زندگی مردم میخوره؟ 🙄🤔
به جای این خرج های الکی یه فکری برا مشکلات کشور بکنین. از مشکلات زیست محیطی تا وضعیت اینترنت، کمبود آب و مسائل حوزه کشاورزی و ...
🔺واقعاً صنعت فضایی به چه کاری میاد؟
🇮🇷جایگاه ایران کجای این صنعته؟
بهتر نیست بی خیال فضا بشیم و به فکر همین مشکلات دم دستیمون باشیم؟!
#با_رأی_تو
#مسیر
#امید
#تحول_خواهی
#راه_حل_مشکلات
🔻🔻🔻
با مسیر همراه شوید
@masir_researchmedia
سوادرسانه بدر
🔴 به فرض که ماهواره هم فرستادین فضا، به چه درد زندگی مردم میخوره؟ 🙄🤔 به جای این خرج های الکی یه
حمایت از تولیدات مجموعه مسیر
جمعی از همکاران این موشن ها رو براساس فکت های رسانه ای موثق و پژوهشی تولید کرده اند
لطفا این تولیدات را در کانال و پیچ های خود توزیع و نشر دهید
با سپاس از شما
در عین حال نقد و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید💐
May 11
36.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈نشست علمی تلویزیون های تعاملی؛ تحول مصرف رسانه ای و گسترش اوقات فراغت در آپارات
💯 ویدئوی کامل در آپارات:
🔎لینک قسمت اول: https://aparat.com/v/rCwvG
🔎لینک قسمت دوم: https://aparat.com/v/psDHq
🔎📱📺📡💻📻🎥🔍
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
📣 4 راه تشخیص اخبار صحیح انتخابات را میدانید؟
✅ راههای تشخیص عبارتند از:
1⃣ خبر را چه کسی نوشته است؟ در خبر درست همیشه نامی واقعی از یک خبرنگار یا خبرگزاری، که قابلپیگیری باشد بهعنوان مرجع و منبع خبر گفته میشود ولی در خبرهای ساختگی، شایعه یا تبلیغاتی، چنین چیزی وجود ندارد.
2⃣ خبر چه زمانی منتشر شده است؟ حتماً به تاریخ انتشار خبر دقت کنید اگر به کلمههای «خبر فوری» در خبر برمیخورید بیشتر دقت کنید زیرا احتمال ساختگی بودن یا تبلیغاتی بودن آن بیشتر است.
3⃣ خبر در کجا منتشر شده است؟ خبر درست و مهم، حتماً در خبرگزاریها و وبگاههای مشهورِ دارای اعتبار نیز منتشر میشود. اگر خبر را برای نخستین بار در شبکههای اجتماعی میبینید باید پیش از بازنشر و فرستادن آن برای دیگران، تلاش کنید تا درستی آن را بیازمایید.
4⃣ خبر چه چیزی میخواهد بگوید؟ خبر واقعی وقتی درباره موضوعی جنجالی باشد معمولاً آن را به نقل از منابع معتبر که قابل پیگیری باشد، میگوید. درحالیکه خبر ساختگی منبع دروغین، نشانی اینترنتی ساختگی، عنوان کلی غیرقابلپیگیری و یا با استناد به مطالب مشابه غلط انداز دیگر داشته که با اندکی کندوکاو و ژرفنگری، نادرستی آن قابلتشخیص است.
#سواد_انتخاباتی
#پلیس_فتا
#کلیک_امن
🔎📱📺📡💻📻🎥🔍
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
⭕️ #عمروعاصهای_رسانه ای
🔺عمرو عاص به ابوموسی گفت:
تو رأی نده و من هم رأی نخواهم داد تا با هم پیروز شویم!
🔺ابوموسی رای سفید داد ولی عمرو عاص به معاویه رای داد و پیروز انتخابات شد!
‼️از این به بعد مواظب #عمروعاصهای_رسانه ای باشیم، با رای ندادن فریبمان ندهند تا مهره های خود را در بدنه نظام جا کنند!
#انتخابات
🔎📱📺📡💻📻🎥🔍
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🔎حسینیه معلّی و دلالت های دهگانه در یک تحلیل فرهنگی_اجتماعی
▫️این بررسی با نگاه بر نکات مثبت و وجوه راهبردی و اضلاع مهمی است که در این برنامه به بار نشسته و مدعی است که علی رغم برخی ضعفهای فرمی یا محتوایی یا اجرایی، بایستی دلالت های چنین برنامه ای را برداشت کرده و در موقعیت ها و فرم های متنوعی مدلسازی نمود تا مخاطب را در نسبت با دین و #دینداری، آگاهتر و مشتاقتر نمود.
1⃣ ترکیب شادی و معنویت: شاید یکی از شبهات یا ذهنیات نسبت به دین و مناسک دینی، درونگرایی و برجسته کردن گریه ها و گرایش به غم و غصه بود که این برنامه با این #ذهنیت_رسوب_یافته به تقابل جدی پرداخت و ترکیب نو و لازمی را به جامعه ارائه داد که طبیعتا در تنظیم سرعت و کیفیت و برد بیشتر به مشورت نیاز دارد.
2⃣ شور مرکب با شعور: انتقال معرفت دینی و معرفی کتاب و رد و بدل اطلاعات مذهبی و اجتماعی و سیاسی و احترام به والدین و ادب برخورد با مردم و خانواده در حد و مدیوم یک برنامه رسانهای هم در نوع خودش جالب بود که گاها با روایت خوانی میثم مطیعی و خاطره گویی سیدمجید بنی فاطمه و تکمله های نجم الدین شریعتی صورت میگرفت. در برنامه های شاد معمولا عنصر #توان_بخشی_معرفتی مغفول واقع می شود که در این برنامه دقت خوبی شده بود اما اینکه چه چیزی، را چه کسی، در چه زمانی و با چه بیانی ارائه میداد هم محل تاملات بیشتری است.
3⃣ صمیمیت و اخوت: در عصر فناوری و تفردیافتگی و #انبوه_تنها(Lonely Crowd) به تعبیر رایزمن، این احساس اخوت و صمیمیتی که از طرف داوران نسبت به همدیگر یا مجریان و حتی مهمانان و تماشاگران به تصویر کشیده شد، فرامتن معنوی_ارتباطی قشنگ و بجایی در سطح افکارعمومی برجای میگذارد.
4⃣ توجه ویژه به نوجوان: در پیچیدگی های دنیای مدرن و بحبوحه پیدایش نسلی نو که به #بومیان_عصردیجیتال یا نسل نت و زِد، مشهور شده اند، جای خالی فاکتور ارزشمندی بنام "توجه" و تعریف نقش برای انتقال ۱.هویت، ۲.جهت و ۳.معنا موج میزند که در این برنامه در حد قابل قبولی به این مساله دقت شده بود که البته به ارتقاء ایده ها و فرم ها باید توجه ویژه داشت و یک افق بالاتری را برای چنین برنامه هایی به ثمر رساند.
5⃣ احترام به بانوان: شاید در تم شاد مذهبی با لوای هیات، تعریف نقش برای بانوان یک #ریسک تلقی شود. این برنامه در حد دعوت و نقش دهی به تعدادی از تیم های اجرای بانو و اختصاص یک سمت کامل از تصویر برای بانوان با حفظ عدالت در تصویر و انتخاب زاویه دوربین نه دور نه نزدیک(مدیوم شات)، بنظر کار سختی را با نمره نسبتا خوبی به انجام رساند که البته جای اندیشه ورزی و تامل کیفی بیشتری دارد.
6⃣ توجه به آیین ها و سنت ها: در واقع با اصالت دادن و برجسته کردن آیین ها و سنت های محلی، #گفتمان_مدرن را در ساحت جامعه سازی یکدست، تک سایز، فاقد تفاوت و خلاقیت و البته قابل پیش بینی تحت عنوان پرطمطراق شهروند خوب و مدرن به نقد کشید.
7⃣ پُررنگ سازی وحدت اجتماعی: دعوت از اقصی نقاط کشور با زبان ها و آیین های مختلف و همچنین بها بخشی به اجرای اهل سنت با تم ترکمن یا بلوچ یا کرد و تشویق بی نظیر حضار و شوخی و صمیمیت و تبادل هدیه با ذاکرین جلسه، دلالت یکپارچگی اجتماعی(social entegration) را به مخاطب منتقل میکرد.
8⃣ امتداد و برد بینالمللی: دعوت از شیخ جلیل القدر نیجریه ابراهیم زکزاکی و بسیاری از شرکت کنندگان مسلمان از کشورهای همسایه و حتی آفریقا و نفس انتخاب نزار القطری در ردیف داوران برنامه، حکایت از یک #نگاه_فراگیر منطقه ای و بین المللی حاکم بر برنامه داشت که نکته لطیف راهبردی داشت.
9⃣ احترام صریح به ولایت و رهبرانقلاب: #شکستن_مارپیچ_سکوت با زبان شعر و اجرا در قاب رسانه ملی از باب ابراز علاقه و محبت به رهبری هم قابل توجه بود. احترام و قداست یک راهبر فراموقعیت در قالب خاطره یا نقل قولی جالب یا حکم فقهی ویژه و متناسب از ایشان و ابراز احساسات حضار و مجریان و ایجاد فضای تولی هم جای تقدیر داشت. البته وجه هنری، غیرمستقیم گویی، ایده ناظر، جذابیت داستانی، موقعیت شناسی راوی ها، وزن محتواها و توجه به ظرافت هایی که مخاطب به اصطلاح خاکستری را هم با ماجرا همراه کند، بایستی تقویت شود.
🔟 احترام به پیشکسوت ها و پدرهای جامعه: در قسمت های مختلف شاهد این اتفاق مبارک بودیم که یک دلالت راهبردی جدی دارد. تعارف که نداریم در عصر اطلاعات و جهان مدرن، نسبت ها بهم ریخته و سکوها و مرجعیتهای فکری و معنوی و تربیتی جامعه دستخوش تغییر و تکثر و تحقیر شده است. اساسا عصر مدرن، دوره عبور از پدرها و پدری هاست و یک ولنگاری و #مصرفزدگی_بدون_کنترل و نظارت را دنبال میکند تا به یک مدیریت استاندارد جهانی با وساطتهای برساخته رسانه زده و بدون وساطت عناصر سنتی فرهنگ و لایه های مداخله گری چون خانواده و رهبران فکری و تربیتی ختم شود.
#حسینیه_معلّی
✍علیرضامحمدلو
@Rasanebadr
🔻راهبردهای بهبود وضعیت نظام ارتباطات و اطلاعرسانی کشور
با حضور:
🔸دکتر مصطفی خوش چشم/ تحلیلگر مسائل راهبردی و بینالملل
🔹محمد لسانی/ دبیر نشست و کارشناس رسانه
🗓سهشنبه اول اسفند ۱۴۰۲، ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰
💻پخش برخط:
skyroom.online/ch/ricac/communication
🔎📱📺📡💻📻🎥🔍
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
💥💥💥💥ادامه فیلتر وب سایت پروژه های پانزی
💢 تعداد دیگری از وب سایت های پروژه های پانزی به دستور مقام قضایی فیلتر شدند:
اسامی این وب سایت ها به شرح زیر است:
نبض (nabz)
بیت ریور (bitriver)
ترون تاپ ( trontoop)
یونیتی تریدز(unitytrades)
ترون فاند (tronfund)
تی پی یو اس دی تی (tpusdt)
پروژه های فوق با ادعای ترید و استخراج ارزهای دیجیتال و همچنین پرداخت سودهای بالا اقدام به جذب سرمایه کاربران کرده اند.
🔎📱📺📡💻📻🎥🔍
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
⭕️ رده بندی جدید سکوهای نمایش خانگی از سوی ساترا
سعید مقیسه، رئیس ساترا در بازدید از غرفه جام جم:
💢ساترا رده بندی جدیدی برای ارائه مجوزهای خود در نظر گرفته است و به این منظور سکوهای نمایش خانگی از رده صفر تا شش دسته بندی شدهاند.
💢در رده صفر سکوهایی قرار میگیرند که فعالیت صوت و تصویر فراگیر انجام میدهند. اما از هیچ مرجع قانونی مجوز ندارند.
💢در رده یک سکوهایی قرار می گیرند که به صورت ثبت محوراعلام میکنند که رسانهای در اختیار دارند و در زمینه صوت و تصویر فراگیر میخواهند فعالیت کنند. اما هنوز مدارک و زیرساختهای آنها آماده نیست.
💢در رده دو نیز رسانههایی قرار دارند که فعالیت قانونی دارند و مجوز گرفتهاند. اما فعالیت آنها محدود است.
💢در رده سوم ابر رسانههایی قرار میگیرند که فعالیتهای جامع، ملی یا بینالمللی دارند.
💢در رده چهام رسانههایی هستند که ساترا تنظیم گر بخشی از فعالیت آنهاست. در واقع مجوزهای لازم برای قسمتی از فعالیت آنها توسط تنظیم گیرهای بخش دیگری صادر شده است.
💢در رده پنجم نیز رسانههایی قرار میگیرند که دارای مالکیت مشارکتی با بخشهای دولتی هستند.
💢در رده ششم نیز رسانههایی هستند که کاملا حاکمیتی و دولتی محسوب میشوند.
🔗jamejamonline.ir/0064CM
🔎📱📺📡💻📻🎥🔍
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🔴 صحنههای غیراخلاقی را چه کسانی به سینما آوردند⁉️
‼️داستان نفوذ #هیچندانها به هالیوود!
🔺«هیچندانها»! این عنوانی بود که آمریکاییهای اصیل به سلاطین هالیوودی نسبت دادند. سلاطینی که هالیوود را از نو پیریزی کردند و طوری در همه جای آن تولید و تکثیر شدند که دیگر جایی برای دانایان نماند!
🔺تولیدکنندگان، توزیعکنندگان، نویسندگان، مؤسسان استعدادیابی، قانونگذاران، پزشکان و گروههای امدادی و در نهایت فیلمسازان. همه و همه مشتی هیچندان بودند که برای ورود به صنعت سینما و فیلمسازی، نه آموزشی دیده بودند، نه دانشی داشتند و نه تجربهای. اینها فقط تعدادی یهودی آس و پاس بودند که خانه و کاشانه خود را در اقصی نقاط اروپا رها کرده و به کشور پر زرق و برق آمریکا رفتند تا بخت زندگی خود را در آنجا بیازمایند. بختی که اتفاقاً با آنها یار بود!
🔺یهودیان هالیوود یک چاشنی جادویی به این صنعت اضافه کردند. چیزی که آمریکاییهای متمدن و البته مسیحی اجازهی استفاده از آن را به خود ندادند: صحنههای غیراخلاقی‼️
این نسخهای بود که مهاجران یهودی با اضافه کردنِ زنان و مردان خوشچهره، صحنههای رمانتیکِ آنچنانی و البته تبلیغات وسیع برای سینمای معتدل آمریکا بین سالهای ۱۹۱۰ تا ۱۹۲۰ پیچیدند.
♦️یهودیان هالیوود، دستکم نسل اولی که صنعت سینما را پایه گذاردند، گروهی آشکارا همگن بودند که تجربههای کودکیشان آشکارا مشابه بود.
🔺 کارل لیملی (لمله) Carl Laemmle ، در سال ۱۸۶۷ در لاوپهایم، روستای کوچکی در جنوبغربی آلمان، به دنیا آمد. مادر محبوبش کمی پس از سیزدهمین سالگرد تولد لیملی درگذشت و او پدرش را، که تاجری ماجراجو و آس و پاس بود، متقاعد کرد اجازه بدهد برای امتحان بختش به آمریکا برود. همین لیملی بود که نهایتاً یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) را تأسیس کرد.
🔺 آدولف زوکر (زوکور – سوکور) Adolph Zukor زادهی روستایی کوچک در منطقه انگورکاری توکی مجارستان بود. پدرش در دورهی نوزادی زوکر مُرد و مادرش هم چند سال بعد. آدولف را نزد دائیش در همان حوالی فرستادند که حاخامی سرد و بیعاطفه بود. زوکرِ تنها، مستقل و محبتندیده مثل لیملی اجازه گرفت به آمریکا برود و زندگی تازهای را شروع کند. او بعدها پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) را بنیان نهاد.
🔺 ویلیام فاکس William Fox هم مجار بود. والدینش مهاجرت کرده بودند، ولی پدرش بیکفایت و مسئولیتناپذیر بود. سالها بعد، ویلیام در مراسم تشییع پدر روی تابوت آب دهان انداخت. پسر به ناچار نانآور شده بود و نوشابه، ساندویچ و دوده بخاری میفروخت. او در آینده این تجربه را در فاکس فیلم کورپوریشن (Fox Film Corporation) به کار گرفت.
🔺 لوئیس بی. میر (لویی) Louis B. Mayer میگفت فراموش کرده که دقیقاً در کجای روسیه و چه روزی به دنیا آمده است. او بعدها چهارم جولای را روز تولد خود خواند. میر با والدینش در نواحی دریایی کانادا زندگی میکرد. پدرش سقطفروش بود و کشتیهای آسیبدیده را نجات میداد. لویس در نوجوانی علیه اقتدار پدر شورید، به بوستون رفت و کوشید کسب و کار سقطفروشی و نجات کشتی خود را راه بیاندازد و البته او در آینده بزرگترین استودیوی هالیوود را رهبری میکرد: مترو گلدوین مایر (Metro-Goldwyn-Mayer).
🔺 بنجامین وارنر، همسر، پسر و دختر نوزادش را در لهستان ترک کرد تا مانند بستگانش بخت خود را در آمریکا بیازماید. پس از دو سال پینهدوزی در بالتیمور، آنقدر پول جمع کرده بود که خانوادهاش را از لهستان به آمریکا بیاورد. او سالها در شرق آمریکا و کانادا با گاریاش دوره میگشت و خرت و پرت میفروخت تا بالاخره در یانگستاون اوهایو مستقر شد. در یانگستاون، پسرانش هری، سم، آلبرت و جک تصمیم گرفتند پولهایشان را روی هم بگذارند و یک پروژکتور بخرند. محصول این تصمیم شرکت نام آور برادران وارنر (Warner Bros) بود.
‼️نکتهی مهم و قابل تأمل در مورد یهودیان مهاجر، این بود که همگی آنها پس از ورود به آمریکا، گذشتهی خود را به باد فراموشی سپردند و به گونهای با این کشور جدید هماهنگ و همنوا شدند که گویی همانجا متولد شده و میخواهند به آن وفادار باشند.
‼️تمامی این افراد ضمن اینکه زندگی مشقّتباری در دوران کودکی، نوجوانی و حتی جوانی داشتند، نسبت به خانه و خانواده خود بیتفاوت و حتی متنفّر بودند.
📍در پایان میتوان گفت، هالیوودِ قدرتمندِ امروز، حاصل تلاش و عقدهگشایی عدهای یهودی مفلوک و درمانده است که سعیشان برای آمریکاییشدن به نتیجه رسید و به مرور زمان به فرمانروایان ابدی در صنعت پولساز سینما بدل شدند.
#ژئوپلیتیک_رسانه
@Dr_bavir
🔎📱📺📡💻📻🎥🔍
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
💢۱۰ مورد از رایجترین کلاهبرداریهای اینستاگرامی
🔺کلاهبرداری اینستاگرامی این روزها شدت پیدا کرده و شیادان در قالبهای مختلف تلاش میکنند از شما پول بگیرند.
🔺اهدای جایزه و برندهشدن در قرعهکشی، فیشینگ، فروش محصول جعلی، فلیپینگ و سرمایهگذاری در رمزارز و سهام، دعوت به مشاغل جعلی و ...... برخی از اصلیترین روشهای این فریبکاران اینترنتی است که در گزارش زیر به صورت مختصر با انها آشنا می شوید:
https://iranhoshdar.ir/fraud-15/
🔎📱📺📡💻📻🎥🔍
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
✡️ سهگانهٔ کیپاپ اندیشکدهٔ مطالعات یهود را برای دوستان خود نیز ارسال کنید:
1️⃣ رمزهای تاریک آلبوم گروه بیتیاس
👉 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-culture/16587
2️⃣ نظمنوینجهانی و سلاح کیپاپ و بیتیاس
👉 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-culture/17107
3️⃣ کی پاپ و موج پسران دخترنما
👉 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-culture/17571
🔎📱📺📡💻📻🎥🔍
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جزئیات جدید از شرایط رفع فیلتر پلتفرم های خارجی
🔹سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی: تمامی پلتفرم های خارجی با مصوبه جدید می توانند فعالیت کنند.
🔎📱📺📡💻📻🎥🔍
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🚨شناسایی تعداد ۳۰ صفحه اینستاگرامی صنفی متخلف در کردستان
🔹در پی رصد کارشناسان اداره نظارت بر اماکن عمومی استان کردستان تعداد ۳۰ صفحه اینستاگرامی متعلق به واحدهای صنفی که اقدام به تبلیغات بر خلاف قوانین و مقررات و تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی می نمودند، شناسایی و پس از احضار ضمن توجیه و اخذ تعهد از آنها نسبت به پاکسازی صفحات مربوطه اقدام گردید.
🔎📱📺📡💻📻🎥🔍
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
📺تلویزیون و #اقتصاد_توجه
🔸صاحب نظران بر این اعتقادند که در عصر تحولات شتابان فناور یهای اطلاعات و ارتباطات، جذب توجه مخاطبان از طریق رسانه ها به سـادگی گذشـته نیـست و #رسانهء_تلویزیون که هر روز با رقبای جدیدتر و جدیتری مواجه میشود باید بیش از گذشته به فرمولها و مبانی "اقتصاد توجه"، اهتمام داشته باشد.
🔹دنیـاي نـو، #دنیایی_چندصدایی است. و از دنیاي بسته و انحصاری به دور است. لذا خانهها پر از امواج گوناگون شدهاند.
🔸اطلاعات هرروز بیشتر میشود، به نحوی وسیع تر #توزیع میگردد، و انسان ها مستغرق در دنیای رسانه ای و اطلاعات اند.
🔺اما در مقابل توانایی و ظرفیت مغز آدمیان محدود است.
💢پس اطلاعات تولیدشده و موجود در محیط باید با گذر از #فیلترهای_لگاریتمی و در یک #رقابت_شدید، به صور مختلف به ذهن راه یابد و درك شود؛
🔺در نتیجه، تنها #تولید_و_توزیع_وسیع اطلاعات کافی نیست؛ بلکه جلب توجه انـسان ها، مـدنظر ارتباطات هم هست.
🔺🔺اگر مخاطب توجه نکند یا توجهی سطحی نشان دهد تمـام تلاشها برباد رفته است.
🔸بر این اساس شاخه ای در دنیای ارتباطات با نام #اقتصاد_توجه پدید آمده است که در آن سخن از شیوه ها و فنونی است که می توان از طریق آن دو دنیای متناهی؛ #ذهن_آدمیان و #اطلاعات را تحلیل کرده و سپس شیوه های رسوخ به دنیای ذهن را فراهم می کند.
#ژئوپلیتیک_رسانه
🔎📱📺📡💻📻🎥🔍
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53