سوادرسانه بدر
🔹"امامی که نمیشناسم" 📌قسمت دوم: حجاب فلسفه فاطی که کنون فلسفه را میخواند از فلسفه فاء و لام و سین
🔻حمایت از تولیدات رسانه ای #مسیر
به همراه همکاران ؛
موشن هایی را براساس فکت های رسانه ای موثق و پژوهشی تولید می کنیم لطفا این تولیدات را در کانال و پیچ های خود توزیع و نشر دهید .
در عین حال نقد و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید💐
@rasanehbadr
با سپاس از شما
#حمایت_از_مسیر
#تولیدات_مسیر
#رسانه_مسیر
May 11
هشدار سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی درباره هک حسابهای مردم در بازی همستر
🔸سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی گفت: شیوه جدید ماین کردن ارز دیجیتال با استفاده بازیها، به بستر مناسبی برای هکرها و سارقان تبدیل شده است افرادی که در این بازیها شرکت میکنند، مراقب اطلاعات و حسابهای خودشان باشند.
🔸«در این چند روز در بسیاری از سوپر گروهها، بحثهای بسیاری از کاربران ایرانی را خواندم؛ شیوه جدید ماین کردن ارز دیجیتال با استفاده بازیها، به بستر مناسبی برای هکرها و سارقان تبدیل شده است.
🔸به عنوان سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی میگویم، افرادی که در این بازیها شرکت میکنند، مراقب اطلاعات و حسابهای خودشان باشند.»
https://ana.ir/003qCV
📲@rasanebadr📲
♨️عنان عقل خویش به دست همستر مسپار
🌀 آیا بازی همستر کامبت از نظر اخلاقی قابل دفاع است؟
وظیفه اخلاقی ما نسبت به آن چیست؟
✍🏼حسینعلی رحمتی
قسمت اول
قسمت دوم
💥اندکی اندیشه ضرر ندارد
📲@rasanebadr📲
هدایت شده از ـ
💥دومین فراخوان همایش بینالمللی #دشمن_شناسی
🖇به مناسبت سالگرد رحلت استاد محمدحسین فرجنژاد
🎁همراه با هدایای ارزنده و اعطای تندیس سال دشمن شناسی
⏰زمان برگزاری: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳
⏱ مهلت ارسال آثار: ۲۵ تیر ۱۴۰۳
👈جهت کسب اطلاعات بیشتر به آی دی ایتا @farajnejad_ir یا سایت زیر مراجعه فرمایید:
🌐farajnejad.ir/hamayesh2
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
http://eitaa.com/joinchat/1842479109C6a0ba6652b
🔴آیتالله مکارم شیرازی، معامله و درآمد حاصل از بازی همستر را جایز ندانست
🔹دفتر آیتالله مکارم شیرازی: با توجه به ابهامات زیادی که این نوع ارزها دارند، از جمله اینکه منشا استخراج آن روشن نیست و نیز غالبا اعتبار آن از سوی دولتها پذیرفته نشده و همچنین منشا سوءاستفادههای زیادی شده، معامله، سرمایهگذاری و درآمد حاصل از آن جایز نیست.
📲@rasanebadr📲
🔺من فوروارد میکنم، پس هستم
✅ فقدان سواد رسانه ای در سیستم اجتماعی و اوردوز اطلاعاتی مردم، باعث شکل گیری هویت جدیدی در فضای اجتماعی شده که می توان چنین تعبیر نمود: من فوروارد می کنم پس هستم...
🔹به گزارش خبرنگار وسائل، عصر جدید را عصر اطلاعات و من فوروارد میکنم، پس هستم،به طور پیشرفته تر و بهینه شده، عصر دیجیتال نیز نامیده اند. از شاخصه های اصلی دنیای مدرن و عصر دیجیتال، سبک زندگی خاصی است که با خود به ارمغان آورده است.
🔹در دوره ای هستیم که فقط اطلاعات را مصرف می کنیم ولی نه برای حل مسائل بلکه به دلیل کالاشدگی اطلاعات آنها را می خریم و بدون اینکه به دنیای عمل ما ارتباط داشته باشد و صرفا از باب عقب نماندن از چرخه مصرف کنندگان، مصرف می کنیم.
🔹گئورگ زیمل در رابطه با کلانشهرها و ویژگی هایش در مقاله ای که نوشته چنین می گوید: انسان ها در شهرهای کلان دچار گمنامی و بی نامی و غربت هستند و برای خلاصی از این وضعیت، سراغ مصرف می روند تا خود از دسترفته شان را بازیابی کنند.
🔹تورستن وبلن جامعه شناس، مصرف متظاهرانه را به عنوان شاخصه اصلی عصرمدرن مطرح می کند و می گوید: بعد از دکارت که دغدغه عقلانیت داشت و می گفت: من فکر می کنم پس هستم، به دوره ای رسیدیم که بشر می گوید: من می خرم پس هستم.
🔹اساسا این طرز تفکر که برای جبران گمنامی بشر و بازگشت هویت او مطرح شده، چالش های جدیدی را رقم زده و پدیده ای به نام انسان های پرسه زن را تحویل عصر جدید داده است که کاری جز فروشگاه گردی های بدون هدف و خریدهای غیرهوشمند و بدون حساب و کتاب ندارند.
🔹در ادامه جریان مصرف زدگی بشر، غول های رسانه ای وارد گود شده و شیب تندی را برای مصرف مهار نشده بشر، تحمیل نموده اند.
🔹رسانه از زمان ورود به چرخه مصرف جامعه، با افزایش گزینه های انتخابی برای مصرف بشر نه تنها باعث آزادی عمل بیشتری نشده که با خود سردرگمی و تحیر را به همراه آورده است. به قول هربرت سیمون، برنده جایزه نوبل: «غنای اطلاعات، فقر توجه می آورد».
🔹این تحیر و سردگمی که ناشی از سرریز اطلاعاتی بشر می باشد، باعث شده نسخه درمانی جدیدی از طریق جریان های رسانه ای تدوین و تبلیغ شود به نام «در لحظه زندگی کن».
🔹این اندیشه که به دلیل حذف عقلانیت از چرخه دریافت(احساسات) تحلیل( اندیشه وعقلانیت) کنش(اقدام و عمل) شیوع پیدا کرد، راه جبران خسارت سردرگمی و افسردگی و سرطان مصرف زدگی و تنوع طلبی بشر را در ترویج و تبلیغ اندیشه در لحظه زندگی کن می داند که فقط و فقط به دلیل ابتنای بر اصالت لذت و بریدن از عقلانیت، جامعه بشری را در خدمت سودآوری کمپانی های اقتصادی و دولت های استعماری تعریف می کند.
🔹در این میان آنچه که در شبکه های اجتماعی امروزه مشاهده می شود، ادامه همین طرز نگاه بوده که بدون توجه به پروسه چرایی چیستی نتایج یک خبر و حادثه، فقط لحظه را دیده و حوصله ای برای واکاوی و تحقیق بیشتر ندارند و برای جانماندن از قافله مصرف اطلاعات و لذت بردن از حضور در فضای مجازی، صرفا لحظه را گزارش و فوروارد می کنند.
✅ فقدان سواد رسانه ای در سیستم اجتماعی و اوردوز اطلاعاتی مردم، باعث شکل گیری هویت جدیدی در فضای اجتماعی شده که می توان چنین تعبیر نمود: من فوروارد می کنم پس هستم...
🔺🔺زبان حال جامعه امروز ما در فضای مجازی این است که چون شناسایی منبع و توجه به نتایج نفع و ضرر یک خبر، کاری زمان بر با چاشنی عقلانیت و مهارت رسانه ای است، پس فوروارد می کنم تا از گمنامی به در آیم.
✅ نتیجه چنین کنش های فاقد عقلانیت، چیزی جز تشدید از خودبیگانگی و بازتولید و تقویت نظام سرمایه داری به عنوان عقبه رسانه های جریان اصلی جهانی نخواهد بود و نتیجه ای جز ظلم و بی عدالتی مهار نشده نخواهد داشت.
#سواد_رسانهای
📲@rasanebadr📲
دورهٔ آموزشی
در سرزمین رمزارزها چه میگذرد؟
توضیح، نقد و بررسی انواع رمزارزها
+ پروندهٔ ویژهٔ #همستر کامبت🐹
🎙باتدریس:
▫️حجتالاسلام محمد کهوند
▫️کارشناس ارشد فضای مجازی
ثبتنام وکسب اطلاعات بیشتر👇
https://eitaa.com/mazane_org/1162
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🕌 تشکیلات مأذنه 👇
🆔 @mazane_org
🌐 www.mazane.org
🔰در جستجوی یک رویا؛ تأملی درباره علت فراگیری بازی "همستر"
🔸در مورد تب فراگیر بازی "همستر کامبت" این روزها فراوان نوشته شده است و از زوایای مختلف آسیبها و مخاطرات احتمالی آن مورد توجه قرار گرفته است؛ در این میان آنچه کمتر به آن پرداخته شده، دلیل استقبال فراوان کاربران از این بازی است. البته دلائلی برای فراگیری این بازی مطرح شده است که برخی از آنها نیز قابل توجه است؛ بااینحال در این یادداشت قصد داریم از زاویهای که کمتر موردتوجه قرار گرفته، رواج این بازی را مورد تأمل قرار دهیم.
🔻از آریستیپوس فیلسوف مشهور یونان باستان نقل شده است که «انسانها زندهاند تا زمانی که آرزو دارند». انسان بدون رویا و آرزو، دیگر تفاوت چندانی با نامیان ندارد و به همین دلیل انسانها همواره تلاش میکنند با آرزو و رویاهای تازه، به زندگی خود هیجان و نشاط دهند.
🔹واقعیت این است که مهمترین دلیل موفقیت این بازی را باید در کلید واژه رویاپروری جستجو کرد؛ رویای ثروت بادآورده و بدون زحمت! در حقیقت برای کاربر چندان اهمیتی ندارد که پشت پرده این بازی چه کسانی هستند، چه اهدافی از عرضه آن داشتهاند و یا اینکه چه مخاطرات احتمالی برای کاربران آن وجود دارد. مهم این است که کاربر در این بازی میتواند در لحظات خلوت و سکوت خود به این بیندیشد که چگونه درآمد هنگفت بهدستآمده از آن را خرج کند و یا اینکه چطور ثروت خیالی و بادآورده آن را صرف تحقق دیگر آرزوهای دستنیافتی خود کند.
🔸اگر این روزها سری به شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام زده باشید حتما مشاهده کردهاید که این مساله تا چه میزان به شیوع بازی همستر دامن زده است. انبوه صفحات اینستاگرامی و بلاگرهای فعال در زمینههای مختلف (در فقدان گروههای مرجع مسئولیتپذیر)، به مخاطبان خود وعده کسب درآمد سرشار از این بازی میدهند و سخن از "لیست شدن" هرچه سریعتر آن را در صرافی های معتبر و در نتیجه با ارزش شدن آن را مطرح میکنند. این در حالی است که حتی در صورت لیست شدن آن نیز کسب درآمد سرشار از این "ایردراپ" تقریبا ناممکن و دست کم بسیار بعید به نظر میرسد؛ چه اینکه سرانه کسب درآمد کاربران از ایردراپ "ناتکوین" که از جهات مختلف از همستر برتر بوده و عرضه به مراتب محدودتری داشته، زیر یک میلیون تومان بوده است که آن هم با توجه به وقت و انرژی که کاربران صرف آن کردهاند، ناچیز است. این در حالیست که، انبوه کاربران همستر و میزان بسیار بالای رمزارزهای آنها قطعا نتیجهای جز "عرضه بدون تقاضا" برای آن نخواهد داشت که همین مساله نیز به معنی "تهی از ارزش مالی بودن" این رمزارز خواهد بود. (سایتهای تحلیلی معتبر مانند tradingview.com بازی همستر کامبت را اتلاف وقت و انرژی توصیف کردهاند.)
🔺بنابراین به نظر میرسد برای هرگونه برنامهریزی در مواجهه با این پدیده، توجه به نکته فوق میتواند راهگشا باشد؛ از این رو، بهتر است (در کنار بحثهایی مانند پشتپرده همستر و یا اهداف توسعهدهندگان آن...) با آمار و فکتهای معتبر به کاربران نشان داد که رویای کسب درآمد هنگفت از این بازی، توهمی بیش نیست.
✍️ دکتر محمدمهدی چگینی
#یادداشت
#همستر
📲@rasanebadr📲
8.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘فیک نیوز و راههای مقابله با آن
▫️مطالعات نشان میدهد که ۷۵ درصد مردم اخبار جعلی را باور میکنند!
▪️فیک نیوز یا خبر جعلی که به صورت سازمانی و حرفهای اغلب در بستر رسانههای اجتماعی و شبکههای ماهوارهای، جهت فریب کاربران و انحراف جامعه ساخته و پرداخته میشود، به یکی از تهدیدات مهم رسانهای در جوامع امروز تبدیل شده است!
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
📲@rasanebadr📲
🔎تیپ های سه گانه در مصرف پیام رسانهای
🔻مخاطب مطبوعات و رسانه در نوع مواجهه با پیام رسانهای به سه دسته کلی تقسیم می شوند که سطح هوشمندی و تاثیر یا ضعف و آسیب پذیری هر دسته را تعیین میکند؛
1⃣ رسانه خوانها: این دسته در نسبت با رسانه در نقش #مصرف_کننده عمل میکنند و سریعا تحت تاثیر پیام های رسانه ای از هرنوعش(خبر و فیلم و مطبوعات و...) قرار گرفته و به تعبیری نسبت به محتوا و حتی فرم رسانه، شرطی میشوند. این تیپپولوژی عادت به مصرف خبر دارد و به دلیل ابتلای شدید به رسانه دچار #شرطی_سازی و انفعال شده است.
2⃣ رسانه دانها: این گروه از اهالی رسانه ولی در مصرف رسانهای هوشمندانه عمل کرده و به چرایی ها و چگونگی های پیام میپردازند. اهل تحلیل بوده و #مواجهه_پرسشگرانه با پیام های خبری و سریالی و ...برقرار میکنند. لاک دفاعی ندارند ولی خوش بین هم نیستند و به #فرایند_پنجگانه (۱.چه کسی، ۲.چه پیامی را، ۳.چگونه و با چه تکنیک و ابزاری ۴.برای کدام تم و زمینه و مخاطبی و ۵.با چه هدف و سطح تاثیری) ملتزم هستند. این تیپ از افراد اگر مراقبت نورزند و حس و حال کنشگری نداشته باشند، به سمت تفکر انتقادی مطلق و پایگاه رفتاری سلبی سوق پیدا میکنند.
3⃣ رسانه بانها: این گونه از افراد علاوه بر تحلیل و #دروازهبانی_پیام (Gatekeeping) و برخورد فعال با محصولات رسانهای، اهل تبیین و روشنگری و دیدهبانی هم هستند. در واقع وجه تمایز این طیف از اهالی رسانه با نوع دوم در حس مسئولیت پذیری و گره زدن فاز تحلیل به #تبیین و نهایتا جریان سازی است. این تیپ از افراد بلحاظ نظام رفتاری از تعادل و ثبات بیشتری برخوردارند و دانش و #کنش را در موقعیتی گره میزنند.
✍ علیرضامحمدلو
📲@rasanebadr📲
5.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 معاون اجتماعی پلیس فتا: اگر حساب کاربری در پیام رسانها هک شود، تمام مخاطبین و کانتکهای شما در معرض تهدید قرار میگیرند
📲@rasanebadr📲