☝️☝️
#نشر_حداکثری
♦️توجه♦️توجه♦️
🌙به مناسبت ماه مبارک رمضان #مجموعه_صوتی_پای_درس_خمینی_مشهد(واکاوی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن) توسط اساتید حوزوی منتشر شد.
👌جهت دریافت مجموعه صوتی به سایت خانه طلاب(www.khanetolab.ir) مراجعه فرمایید.
🌀🌀 خانه طلاب جوان🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از خانه طلاب جوان
روایت کرونا - قسمت هفتم - بازگشت.mp3
7.95M
📻 روایت کرونا - قسمت هفتم - بازگشت
✅ پادکست ✨ بازگشت✨
📋 عسَىٰ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ
📋کرونایی که برای بعضی ها خوب شد
📋کرونایی که روح الله روایت ما را عاقبت بخیر کرد
💬در این قسمت از روایت کرونا، داستان کسی را میشنویم که خدا، او را دچار بیماری کرد تا در نهایت به سمتش برگردد.
⏰ مدت زمان: 11 دقیقه و 50 ثانیه
📌برای دنبال کردن رادیو روایت به آدرس های زیر مراجعه کنید :👇👇👇
🌏 رادیو روایت در سایت شنوتو :
💡https://shenoto.com/channel/radiorevayat
🌏 رادیو روایت در اینستاگرام :
💡https://www.instagram.com/radiorevayat
🌏 اطلاعات بیشتر در مورد رادیو روایت :
💡https://zil.ink/radiorevayat
📻رادیو روایت – صدای خانه ی طلاب جوان
#نشر_حداکثری
#رادیو_روایت
#خانه_طلاب_جوان
#طلاب_جهادی
#جهادگران_سلامت
#کرونا
🌕🌕 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از بر پا
🔹بالاخره منتشر شد.
کتاب «مصیر عصر توحید»
چند مساله را تلاش کرده ام در این کتاب مورد توجه قرار دهم.
✅اولا مختصات تاریخی انقلاب اسلامی، بر مبنای فلسفه تاریخی مبتنی بر اندیشه های عرفانی امام ره که تلاش کرده ام تبیین کنم.
✅ثانیا نقش حضرت امام را در ساحت علوم مختلف روشن کنم. عمدتا امام ره را در بستر حرکت سیاسی اجتماعی معرفی میکنند، من معتقدم او به موازات این انقلاب، در بستر علوم مختلف نیز انقلابی را ایجاد کرده. انقلابی در عرفان و حکمت و علوم بنیادین انقلابی در اخلاق و سلوک و انقلابی در فقه.
✅ثالثا هنوز هم برای عده ای این مساله مهم مطرح است که حرکت امام ناشی از فقه او بود یا معنویت او و یا اندیشه های فلسفی و عرفانی او، این کتاب تلاش کرده این پرسش را نیز پاسخ دهد پاسخی بر محور نظام اندیشه امام.
✅رابعا کمتر دیده ام همه نظام فکری امام از عمیقترین ساحت تا رویین ترین ساحت تبیین شود و نسبت و تناسب اندیشه او از عمیقترین لایه ها تا اقدام و عمل حضرت امام تبیین شود. این کتاب تلاش کرده سیمای کلان و ساختارمند و منسجم و ممتد تا اقدام کلان اجتماعی او را تبیین کند.
🔻اگر کتاب «طرح کلی اندیشه مقاومت» بیشتر به امتداد مکتب سیاسی اجتماعی حضرت امام تا امروز میپرداخت، کتاب «مصیر عصر توحید» به بنیانها و منظومه و زمانه امام خمینی میپردازد و رویکردی هم عمیقتر و هم در بستر تاریخ علوم را انتخاب کرده است.
🔻چاپ این کتاب در ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۰ را به فال نیک میگیرم و خدای متعال را شاکرم و امیدوارم این کتاب به حرکت علمی طلاب جوان انقلابی در حوزه مقدسه علمیه مدد رساند.
bookroom.ir
@ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نقاشی شن فاطمه عبادی در سوگ ام المومنین(س)
@Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️آقای #خامنه_ای میفرمود ، به خوبی مشخص بود #امام_خمینی بعد ماه رمضان با امام خمینی قبل از آن تفاوت داشت .
🔴انسان یک ماه روزه بگیرد و تفاوت در رفتار و عمل نکند؟؟؟
➕نکات کلیدی برای استفاده هر چه بیشتر از #ماه_رمضان
#ماه_مبارک_رمضان
#بهار_قرآن
کانال رسمی حضرت آیت الله ممدوحی(رحمة الله علیه) در ایتا
@mamduhi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌄 دنیا نمایشگاه مصنوعیه
#آیت_الله_بهجت
🌕🌕 رستاخیز 🔰🔰
https://eitaa.com/joinchat/1148256327Cdafe935374
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ از حال دلم کی با خبره...
#حمید_علیمی
🌀🌀 رستاخیز 🔰🔰
https://eitaa.com/joinchat/1148256327Cdafe935374
بسم الله
🔮 *دعای بسیار شریف صحیفه (سبحان) به ویژه برای ایّام البیض*🔮
🌹امیرالمؤمنین (علیه السلام) از رسول الله (صلی الله علیه و آله) نقل می کند که فرمود:
⚡جبرئیل بر من نازل شد در حالى که در پشت مقام ابراهیم (در جوار کعبه) نماز میخواندم و بعد از نماز براى امّت خود طلب آمرزش می کردم.
✨جناب جبرئیل گفت:
⚡يا مُحَمَّد، ميبينم خيلي نگران امت خودي؛ خدا با بندگان خويش مهربان است.
⚡پيامبر (صلی الله علیه و آله) به جَبْرَئِيل فرمود:
برادرم، تو محبوب من و امت مني. دعايي به من بياموز تا امت من پس از من مرا با آن ياد كنند. ⚡جَبْرَئِيل گفت:
يا مُحَمَّد، سفارش ميكنم كه بفرمايي امتت سه روز روشن هر ماه (ايام البیض، سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم ماه) را روزه بدارند؛ همچنین سفارش ميكنم كه امتت را فرمان دهي اين دعای شریف صحیفه (سبحان) را (بخصوص در آن ایام) بخوانند كه حاملان عرش پروردگار، آن را به بركت اين دعا نگاه ميدارند.
⚡️یا رسول الله! به برکت این دعا من به آسمان صعود و به زمین نزول می کنم. اين دعا بر درهاي بهشت و حجرهها و ايوانها و خانههاي آن نوشته است و هم بدان درهاي بهشت باز ميگردد. به برکت این دعا خلق خدا در روز قیامت محشور می شوند.
⚡هر کس این دعا را بخواند عذاب قبر از او برداشته خواهد شد و از هول قیامت در امان خواهد ماند و این دعا انسان را از مرگ ناگهانی و فقر و تنگدستی نجات می دهد.
⚡️ ای محمّد! بر وصف پاداش اين دعا قادر نیستم و اندازه او را به غیر از خدا نمى داند.
⚡️ اى محمّد! اگر درخت هاى دنیا قلم، و درياها مركّب، و همه خلايق نويسنده گردند، بر نوشتن ثواب خواننده اين دعا تواناي ندارند. اين دعا را مغمومى نمى خواند مگر آنكه خداى تعالى غم و اندوه او را برطرف مینمايد.
⚡️ هرکسی اين دعا خدا را میخواند و حاجتی را طلب میكند، خداى عزّوجلّ -ان شاء الله- حاجت او را در دنیا و آخرت برآورده میكند، و او را از مرگ ناگهانى و هول قبر و فقر در دنیا نگاه مى دارد، و خداى تبارك و تعالی در قیامت به او اذن شفاعت را عطا مى نمايد در حالى كه روى او خندان خواهد بود.
⚡️و خداى تعالى او را به بركت اين دعا در دارالسّلام داخل مى كند و او را در غرفه هاى بهشت ساكن مى گرداند و او را از حلّه هايى در جنّت مى پوشاند كه كهنه نمى شوند.
⚡️ كسى كه روزه می گیرد و اين دعا را میخواند خداى عزّوجلّ براى او ثوابی مثل ثواب جبرئیل و میکائیل و اسرافیل و عزرائیل و ابراهیم خلیل الله و موسى كلیم الله و عیسى و محمّد (صلوات الله علیهم) را می نويسد.
⚡️ ای محمّد! احدی از امّت تو نیست كه اين دعا را در مدّت عمر خود يک مرتبه بخواند مگر آنکه خدای تعالی او را در روز قیامت آنگونه محشور می كند كه روی وی همچون ماه شب بدر میدرخشد.
⚡️من برای هر مرد و زن كه اين دعا را بخواند ضمانت می كنم كه خداوند متعال او را عذاب نکند هرچند گناهان او بیشتر از كف درياها و قطره های باران و برگ درختان و تعداد مردم اهل بهشت و جهنم باشد.
⚡يا محمد، هر كه به هنگام خواب پنج بار اين دعا را بخواند، تو را در خواب ميبيند كه به بهشت وعده اش ميدهي.
⚡هر كه گرسنه يا تشنه باشد و خوردني و آشاميدني نبايد يا بيمار باشد و اين دعا را بخواند، خداي متعال به بركت دعا مشكلش را آسان ميسازد و آب و غذايش ميدهد و خواستههاي دنيا و آخرتش را بر ميآورد.
⚡هر مال باخته يا برده گريخته اي برخيزد و وضو بسازد و دو يا چهار ركعت بگزارد و در هر كدام 1 سوره حمد و 2 سوره اخلاص بخواند و پس از سلام اين دعا را بخواند، و این دعا را نوشته و پيش رو يا زير سر (زیر بالشت) بگذارد، خداوند به بركت اين دعا، شرق و غرب را به هم ميپيوندد و گريخته را باز ميآورد، و اگر از دشمن ميترسد و اين دعا را بر خويش بخواند، خداوند او را در حصار محكمي قرار ميدهد و دشمنانش بر او دسترس نخواهند داشت.
⚡اگر بنده اي با ايمان خالص به خداي بزرگ آن را بر كوهي بخواند، به دستوري خداي متعال، آن كوه به جنبش خواهد آمد، و هر كه با نيت پاك بر آب بخواند، آب سخت خواهد شد (که عبور کند).
⚡️بنده ای نیست كه اين دعا را بخوانید و بر او قرضی باشد، مگر آنکه خداوند قرض او را ادا می نمايد و برای آن فرد، شخصی را می گمارد كه قرض او را ادا نمايد.
⚡️ كس كه اين دعا را بر بیماری بخواند، خدای متعال آن بیمار را به بركت اين دعا شفا می دهد.
❇️ یا محمد، از اين همه ويژگي كه بر اين دعا گفتم شگفتي مكن كه اسم اعظم خداوند در آن است. اگر خواننده اي آن را خواند و فرشتگان و جن و انس آن را شنيدند، براي وي دعا ميكنند و خداي متعال دعايشان را خواهد پذيرفت و همه ي اين به بركت خداوند و به بركت اين دعاست.
⚡هر كه خدا و پيامبرش را باور دارد، بايد كه دلش را به آن چه درباره ي اين دعا گفته شد خالص كند كه خداوند هر كه را بخواهد بي حساب ميبخشد. هر كه آن را نگاه داشت يا نوشت، بر هيچ مسلماني دريغ نكند»
👇👇👇
◽️٢
💥پيامبر خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود:
در هر نبردي اين دعا را خواندم، به بركت آن، بر دشمنانم پيروز شدم. هم چنين فرمود: «هر كه اين دعا را بخواند در چهره اش نور اوليا خواهد بود و هر سختي برايش آسان و هر آساني شدني خواهد گرديد.»
🔸
🔸حاج شیخ جعفر ناصری، در مورد دعای صحیفه:
💥عارف گرانقدر حضرت آیت الله کشمیری (قدس سره) سفارش زیادی به خواندن این دعا می کردند و میفرمودند: اگر انسان بتواند با شرایط این دعا را بخواند آثار و برکاتش زیاد و محسوس خواهد بود که برخی از شرایط آن از این قرار است:
💥 *هر شب قبل از خواب در حالی که معده را سبک نگاه داشته، با وضو در اطاقی ساکت با لباسی پاک و دور از چیزی که ذهن را مشغول نماید دو رکعت نماز حاجت بخواند و بعد این دعای صحیفه را بخواند و سپس تسبیح حضرت زهرا (سلام الله علیها) را بخواند و با یاد خدا به بستر خواب رود (البته باید بستر خواب هم پاک باشد) و فاصله ای بین خواندن این دعا و خواب نباشد و مناسب است هر شب یک مرتبه این دعا را بخواند ولی شبهای جمعه پنج مرتبه، و مدتی مداومت نماید تا صحیفه اعمال او پاک شود، و مستعد زیارت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در خواب گردد.*
🔸
🔰متن دعای شریف صحیفه (سبحان)🔰
💥 *بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ*
*سُبْحَانَ اللهِ الْعَظِیمِ وَ بِحَمْدِهِ،*
*سُبْحَانَ اللهِ الْعَظِیمِ وَ بِحَمْدِهِ،*
*سُبْحَانَ اللهِ الْعَظِیمِ وَ بِحَمْدِهِ،*
💥سُبْحَانَهُ مِنْ إِلَهٍ مَا أَملَکَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مَلِیكٍ مَا أَقدَرَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ قَدِیرٍ مَا أَعظَمَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ عَظِیمٍ مَا أَجَلَّهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ جَلِیلٍ مَا أَمجَدَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مَاجِدٍ مَا أَرأَفهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ رَءُوفٍ مَا أَعَزَّهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ عَزیزٍ مَا أَکبَرَهَ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ کَبِیرٍ مَا أَقدَمَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ قَدِیمٍ مَا أَعلاهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ عَالٍ مَا أَسناهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ سَنِیٍّ مَا أَبهاهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ بَهِِیِّ مَا أَنوَرَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُنِیرٍ مَا أَظهَرَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ ظَاهِرٍ مَا أَخفاهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ خَفِیِّ مَا أَعْلَمَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ عَلِیمٍ مَا أَخْبَرَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ خَبِیرٍ مَا أَکرَمَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ کَرِیمٍ مَا أَلطَفَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ لَطِیفٍ مَا أَبصَرَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ بَصِیرٍ مَا أَسمَعَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ سَمِیعٍ مَا أَحفَظَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ حَفِیظٍ مَا أَملاهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مَلِِیِّ ما أَوفاهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ وَفِیٍّ ما أَغناهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ غَنِِیٍّ ما أَعطاهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُعْطٍ مَا أَوسَعَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ وَاسِعٍ مَا أَجوَدَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ جَوَادٍ مَا أَفضَلهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُفْضِلٍ مَا أَنْعَمَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُنْعِمٍ مَا أَسْیَدَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ سَیِّدٍ مَا أَرحَمَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ رَحِیمٍ مَا أَشَدَّهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ شَدِیدٍ مَا أَقواهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ قَوِيٍّ مَا أَحکَمَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ حَكِیمٍ مَا أّبطَشَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ بَاطِشٍ مَا أَقوَمَهُ،
و سُبْحَانَهُ مِنْ قَیُّومٍ مَا أَحمَدَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ حََمیدٍ مَا أَدوَمَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ دَائِمٍ مَا أَبقاهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ بَاقٍ مَا أَفرَدَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ فَردٍ ما أَوحَدَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ واحدٍ ما أَصمَدَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ صَمَدٍ ما أَملَکَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مِن مالِکٍ ما أولاهُ،
وَ سُبحانُهُ مِن وَلیٍّ ما أَعظَمَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ عَظیمٍ ما أَکمَلَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ کامِلٍ ما أَتَمَّهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ تامٍ ما أَعجَبَهُ،
وَ سُبحانَهُ مِن عجیبٍ ما أَفخَرهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ فاخِرٍ ما أَبعَدهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ بَعیدٍ ما أَقرَبَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ قَریبٍ ما أَمنَعَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مانِعٍ ما أَغلَبَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ غالِبٍ ما أَعفاهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ عَفوٍّ ما أَحسَنَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُحسنٍ ما أَجمَلَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ جَمیلٍ ما أَقبلَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ قابلٍ ما أَشکَرَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ شَکورٍ ما أَغفَرَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ غَفورٍ ما أَکبَرَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ کبیرٍ ما أَجبَرَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ جبّارٍ ما أَدیَنَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ دَیّانٍ ما أَقضَاهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ قاضٍ ما أَمضاهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ ماضٍ ما أَنفَذَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ نافِذٍ ما أَرحَمَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ رَحیمٍ ما أَخلَقَهُ،
◽️٣
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ خالِقٍ ما أَقهَرَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ قاهِرٍ ما أَملکَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مَلیکٍ ما أَقدَرَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ قادِرٍ ما أَرفَعَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ رَفیعٍ ما أَشرَفَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ شَریفٍ ما أَرزَقَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ رازِقٍ ما أَقْبَضَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ قابِضٍ ما أَبسَطَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ باسِطٍ ما أَهداهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ هادٍ ما أَصدَقَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ صادقٍ ما أَبداهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ بادئٍ ما أَقدَسَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ قُدُّوسٍ ما أَطهَرَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ طاهِرٍ ما أَزکاهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ زَکيٍّ ما أَبقاهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ باقٍ ما أَعوَدَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُعیدٍ ما أَفطَرَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ فاطِرٍ ما أَرعاهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ راعٍ ما أَعوَنَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُعینٍ ما أَوهَبَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ وَهَّابٍ ما أَتوَبَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ تَوَّابٍ ما أَسخاهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ سَخيٍّ ما أَبصَرَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ بَصیرٍ ما أَسلَمهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ سَلیمٍ ما أَشفاهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ شافٍ ما أَنجاهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُنجٍ ما أَبَرَّهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ بارٍّ ما أَطلَبَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ طالِبٍ ما أَدرَکَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُدرکٍ أَشَدَّهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ شَدیدٍ ما أَعطَفَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُتَعَطِّف ما أَعدَلَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ عادلٍ ما أَتقَنَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُتقِنٍ ما أَحکَمَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ حَکیمٍ ما أَکفَلَهُ،
وَ سُبحانهُ من کَفیلٍ ما أَشهَدَهُ،
وَ سُبْحَانَهُ مِنْ شَهیدٍ ما أَحمَدَهُ،
*وَ سُبْحَانَهُ هُو الله العَظیم وَ بِحَمدهِ وَ الحَمدُ للهِ وَ لا إلَهَ إلّا اللهُ وَ اللهُ أَکبَرُ وَ للهِ الحَمدُ وَ لا حَولَ وَ لا قَوَّةَ إِلّا بِالله العَليِّ العَظیم، دافِعِ کُلِّ بَلیَّةٍ وَ هَوَ حَسبي وَ نِعمَ الوَکیل.*💥
🔸🔸🔸
📚مهج الدعوات، صفحات ۷۹ و ۸۲ تا ۸۴
🔸دعای شریف صحیفه (سبحان)
https://hadith.inoor.ir/hadith/281876
http://akhlagh.ziaossalehin.ir/content/12618
🔸
🌷التماس دعا برای ظهور مولا🙏
🔸
@Salehy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅اوضاع سیاسی را ببینیم
🔅مشکلات اجتماعی را ببینیم
🔅دروغها و تهمتها برای رسیدن به قدرت را ببینیم
🔅بی بصیرتی خودیها و اختلافات بچه گانه را ببینیم
🔅و هزاران چیز دیگر، که خود بهتر میدانید
⭕️ریشه همه اینها #نفس_اماره ای است که مهذبش نکردیم
⭕️#حب_دنیاست که پرورشش دادیم
⭕️#توبه ایست که نکردیم
🔅به قول اون بزرگ، ما شناگران ماهری هستیم، هنوز به آب دست نیافتیم.
🔅در کنار انتقادات به دیگران، ذره ای هم به خود نگاه کنیم و اگر لازم است اصلاح کنیم که میدانها در پیش است و ممکن است ما هم دچار همین خطاهای اجتماعی بشیم
#توبه در این ماه عزیز، به خوبی ما را از لبه پرتگاه نجات و در صراط قرار میدهد.
تا #شبهای_قدر فرصت زیادی نداریم...
التماس دعا
@m_shaban
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ به یاد #درس_اخلاق های تکرار نشدنی یکشنبه ها
◾️پای درس استاد مرحوم آیت الله ممدوحی (ره)
🔸 ره چنان رو که رهروان رفتند ....
🔸نگاه کنید ببینید این علما چطور زندگی کردند، اینطور زندگی کنید، آنها چطور درس خواندن شما هم همانطور بخوانید.
🔹 برای هر یه درس چهار کار باید بکنید: سره درس حاضر باشی، پیش مطالعه کنید، ،مطالعه ی بعد بکنید، مباحثه بکنید.
🔹 شُل بازی در نیاریدا، من خوابم میاد..... من خوابم میاد از حوزه برو بیرون .... حوزه توش این حرفا نیست.... خدا با کسی قوم و خویشی نداره
🔸خود کرده را تدبیر نیست.
🔸دهقان سالخورده چه خوش گفت با پسر / کای نور چشم من به جز از کشته نَدروی.
#درس_اخلاق #آیت_الله_ممدوحی #ممدوحی #مدرسه_ثامن_الائمه #یکشنبه_های_ماندگار
✅ @mamduhi_ir
✅ @AlSamen
گفتگو با استاد یزدان پناه فلسفه فلسفه ۹۹.۱۲ 1.mp3
24.62M
🌀گفتگوی طلاب مرکز تخصصی فلسفه اسلامی قم با استاد #یزدانپناه
🔷موضوع:
۱-شهود عقلی
۲-روش عام و خاص فلسفه ملاصدرا
♦️ کانال مرکز تخصصی فلسفه اسلامی قم 👇👇
@mt_falsafeh
https://eitaa.com/AGLOESHG
📌از کارهای سخت غفلت نباید کرد!
آیت الله العظمی خامنه ای:
🔹عن عطاء بن یَسار، عن عائشة قالَت: قال رسولُ الله«صلیاللهعلیهوآله»: ما خُیِّرَ عمّارُ بن یاسر بین أمرَین الّا اِختارَ أشدَّهما.(امالی، صفحۀ 490.)
🔸این، روایتی است از پیغمبر در مدح و تمجید از جناب عمّار یاسر. راوی هم جناب عایشه، زوجۀ پیغمبر اکرم است. تقریباً یک معیاری را دست میدهد.
🔹میفرماید: هرگز عمّار بین دو کار مخیّر نشد یعنی دو کارِ نیک، دو کارِ خیر، مگر اینکه سختترینِ آن دو کار را انتخاب کرد.
🔸فرض بفرمایید انسان میخواهد مالی را صدقه بدهد، یک طور صدقه دادن کارِ آسانی است، مثلاً در صندوق صدقات یک پولی میاندازد. یک طور هم کارِ سختتری است، و آن اینکه انسان میگردد، آن مستحِقِّ حقیقی را پیدا میکند و پول را به دست او میرساند. این، سختتر است. اگر جناب عمّار بین این دو کار مخیّر میشد، کار سخت را انتخاب میکرد. یا فرض بفرمایید جناب عمّار هم در زمان پیغمبر که جوان بود، هم در زمان امیرالمؤمنین که پیرمردی شده بود، در جهاد شرکت میکرد. به دو صورت میشود در جبهه کار انجام داد؛ بعضی کارها آسان است، بعضی کارها سخت، او سختتر را انتخاب میکرد. لذا در جنگ صفّین، جناب عمّار سختترین کار را انتخاب کرده بود یعنی هم میجنگید، شمشیر میزد، هم آن کسانی را که دچار وسوسه و تردید میشدند، با استدلال، با بیان وافی و شافی، آنها را هدایت میکرد و این، از جملۀ کارهای مهمی بود که جناب عمّار انجام میداد.
🔹 این، یک #ضابطۀ_تقریباً_کلّی است که: انسان بالطبع، سهلگرا است، کارِ آسانتر را ترجیح میدهد. اگر از لحاظ زمانی هم دو کار در طول یکدیگر قرار داشته باشند، ما اوّل سراغِ آن کارِ آسان میرویم و آن را انتخاب میکنیم! امروز در مواجهۀ با جبهۀ عظیمی از دشمن که با انواع و اقسام ترفندها و ابزارها، ابزارهای سخت، ابزارهای نرم، در مواجهۀ با نظام اسلامی و با اسلام در واقع، با پرچم برافراشتۀ اسلام قرار گرفته است، بعضی از کارها کار آسانی است، بعضی از کارها سخت است، فکرکردن لازم دارد، مطالعه کردن و دقت کردن لازم دارد، فحص لازم دارد، پیدا کردن یاران و همکاران لازم دارد. اینها کارهای سخت است که ما معمولاً میرویم سراغ آسانترها! آن کاری که آسان است، آنرا انجام میدهیم. اگر رسیدیم به کار سخت، آنها را هم یا انجام میدهیم، گاهی هم انجام نمیدهیم. اما ترجیح میدهیم کارِ سهل را! یعنی سهلگرائی، آسانگرائی، دنبال کارهای آسان بودن. و این، غیر از سهلانگاری است، آسانگیری است.
🔸آسانگیری حرف دیگری است، کاری را که پیچیده است، انسان به پیچیدگیِ آن توجه نکند، آنرا با نگاه سطحی نگاه کند. این، سهلانگاری است. سهلگرائی این است که انسان دنبال کار آسان برود، کار سخت را رها کند!
🔹واقعاً امروز حوزههای علمیه بخصوص حوزۀ علمیۀ قم وظائف سنگینی دارند که کارهای سختی است. اینکه انسان مطالعه کند، درس بدهد، یک عدۀ شاگرد از او استفاده کنند؛ کار خوبی است اما از جمله کارهای آسانی است. در کنار این، کارهای سختی هم وجود دارد. من توصیه نمیکنم درسها را تعطیل کنند، مدرّسین درس نگویند و طلبهها را محروم بگذارند!. نه، این هم کارِ لازمی است اما از کارهای سخت غفلت نباید کرد! نگاه کنیم، ببینیم امروز ابزار دشمن برای تغییر باورها چیست؟ این، یکی از کارهای مهم است.
🔸برویم سراغ اینکه در مقابل ابزار دشمن، چه ابزار سختِ او، چه ابزارِ نرم او، برای تغییر باورها، ما چکار میتوانیم انجام بدهیم؟ این کار سخت را همه موظفند انجام بدهند. انجام دادنش هم به این نیست که ما بگوییم یا یک کتابی بنویسیم مثلاً در باب ولایت فقیه یا در باب لزوم جهاد؛ اینها آن کارهای آسان است.
🔹کار سخت این است که: شیوۀ دشمن را بشناسیم، حیلههای او را بفهمیم، راههای نفوذ دشمن را پیدا کنیم.
🔸امروز در کشور چند میلیون دانشجو داریم، علاوه بر دانشجویانی که در کشورهای اسلامی هستند، همۀ اینها مشتاقاند حرف درستی را از یک جایی بشنوند! از اسلام، یک تعریف درستی، یک بیان درستی را بشنوند. این کار، کار کیست؟ چه کسی باید این کارها را بکند؟ جناب عمّار اکتفاء به این کارهای معمولی و عادی و آسان نمیکرد، نگاه میکرد اگر میدید جمع بین کار آسان و سخت ممکن است، هر دو را انجام میداد، اما اگر میدید که ناگزیر باید یکی را انتخاب بکند، او سختترین را انتخاب میکرد. این، شد ضابطه، شد درس، معیار، اینگونه باید حرکت کرد. ما خُیِّر عمّارُ بن یاسر بین أمرَین الّا اختار أشدَّهما ! این را پیغمبر دربارۀ عمار میفرماید، این تمجید پیغمبر از عمّار درسی است برای ما.
درس خارج فقه صلوة مسافر جلسۀ 139 یکشنبه 1395/1/22
#امتداد_حکمت_و_فلسفه
ایتا
https://eitaa.com/hekmat121
بله
https://ble.ir/hekmat121
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نشر_حداکثری
🌕 شب نوزدهم، شب شرمندگی است
🌀 خدایا ما بد کردیم...
#آیت_الله_مجتبی_تهرانی
💠💠 رستاخیز 🔰🔰
https://eitaa.com/joinchat/1148256327Cdafe935374
👓 آمریکایی ها با هرگونه تحرک سیاسی ما مخالفند و ما نمیتوانیم منفعل عمل کنیم.
این را همه بدانند:
سیاست خارجی در هیچ جای دنیا در وزارت خارجه تعیین نمیشود.
وزارت خارجه مجری است.
@HozeTwit
هدایت شده از خانه طلاب جوان
روایت کرونا - قسمت هشتم - مردان میدان.mp3
9.78M
📻 روایت کرونا - قسمت هشتم - مردان میدان✌️
✅ پادکست مردان میدان✌️
📋 یکی از مردان میدان، که رد پای خدمتش را میتوان در بم، سوریه، عراق و در میان فوتی های کرونایی، در غسالخانه ی بهشت معصومه (س) پیدا کرد.
📋 در این قسمت پای حرف های مهدی حسین پور، طلبه ای جهادی می نشینیم تا برایمان از خاطرات خدمتش بگوید. خاطراتی که از زلزله ی بم شروع و به غسالخانه ی بهشت معصومه (س) ختم میشود.
⏰ مدت زمان: 12 دقیقه و 24 ثانیه
📍برای دنبال کردن رادیو روایت به آدرس های زیر مراجعه کنید :👇👇👇
🌏 رادیو روایت در سایت شنوتو :
💡https://shenoto.com/channel/radiorevayat
🌏 رادیو روایت در اینستاگرام :
💡https://www.instagram.com/radiorevayat
🌏 اطلاعات بیشتر در مورد رادیو روایت :
💡https://zil.ink/radiorevayat
📻رادیو روایت – صدای خانه ی طلاب جوان
#نشر_حداکثری
#رادیو_روایت
#پادکست_مردان_میدان
#خانه_طلاب_جوان
#طلاب_جهادی
#جهادگران_سلامت
#کرونا
🌕🌕 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔸کتاب جدید «شاگردپروری» اثر #استاد_عابدینی
📝یادداشت #استاد_طاهرزاده در مورد کتاب #شاگردپروری 👇
"... استاد با چنین منظری، حضور خود را نسبت به شاگردش، حضوری گسترده مییابد و هم شاگرد متوجه میشود نسبتی وجودی با استاد خود دارد که این فراسوی رابطه مفهومی با مطالبی است که استاد در اختیار او گذارده است."
📖کتاب شاگردپروری جدیدترین اثر استاد گرامی، حجتالاسلام والمسلمین محمدرضا عابدینی است که به همت هسته منظومه فکری علامه طباطبایی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام و نشر معارف چاپ و توزیع عمومی شده است.
📌برای خرید کتاب با تخفیف 30 درصد میتوانید تا پایان ماه مبارک رمضان به این👇 لینک مراجعه کنید:
🌐 patoghketab.com/?p=161505
🔸
✅ کانال استاد عابدینی
🔸 @abedini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش مستند «دور خدا بچرخ»
مرور پنج مرحله بندگی در شیوهی تربیتی علمای شیعه، همراه با استاد محمد باقر تحریری
سهشنبه ۱۴ اردیبهشت
حوالی ساعت ۱۷:۲۰
شبکه پنج
این مستند تلاش کرده تا یک سیر کلی در مراحل تربیت اخلاقی در مکتب علمای شیعه داشته باشد.
@Arefane
🌺#پذیرش سال تحصیلی 1401-1400 #مدرسه_علمیه_ثامن_الائمه (علیه السلام) قم 🌺
✅ تحت اشراف حجت الاسلام و المسلمین #استاد_عابدینی✅
🔸 در سه مقطع:
🔻متوسطه اول (پایه هشتم، نهم و دهم)
🔻متوسطه دوم (یازدهم و دوازدهم)
🔻مقطع سطح عالی (پایه هفتم و نهم)
🔸و تکمیل ظرفیت پایه (سوم، چهارم و پنجم)
🔷 جهت ثبت نام به سایت مدرسه، بخش پذیرش مراجعه نمایید.
🌐 https://alsamen.ir/
🔸 پس از انجام ثبت نام در سایت، جهت زمانبندی مصاحبه حضوری به داوطلبین محترم اطلاع رسانی خواهد شد.
⚠️ از تماس و مراجعه حضوری جهت ثبت نام خودداری فرمایید.
🔻پذیرش بصورت محدود (تعداد 15 نفر در هر مقطع) می باشد.
🔻پس از تکمیل ظرفیت پذیرش متوقف خواهد شد.
🔻لذا اولویت با کسانیست که زودتر اقدام نمایند.
🏠 قم، خیابان سمیه، کوچه 11، پلاک 1
📲 +989353557955
☎️ +982533555605
🆔 @Akhoondi_mh
✅ https://eitaa.com/joinchat/2540306445Ca76d88d134
31.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#علمی_پژوهشی
#فلسفه_فلسفه
🎞 کلیپی جالب و شنیدنی درباره #ضرورت_فلسفه از منظر رهبر معظم انقلاب آیتالله خامنهای
حضرت آیتالله جوادی آملی (حفظه الله )
آیت الله مصباح یزدی (رحمة الله علیه)
حضرت آیت الله سبحانی ( حفظه الله )
✅ در این کلیپ به پاسخ برخی سوالات مربوط به ضرورت حوزه مطالعات و فعالیتهای فلسفه اسلامی از زبان بزرگان بزرگان فلسفه و عرفان و کلام پرداخته شده است
✅ #پیشنهاد_ویژه_دانلود
#فلسفه_فلسفه
#ضرورت_فلسفه
#رهبر_معظم_انقلاب
#آیت_الله_جوادی_عاملی
#آیت_الله_سبحانی
#آیت_الله_مصباح_یزدی
#مرکز_تخصصی_فلسفه_اسلامی
@mt_falsafeh
🎞🎞🎞🎞🎞🎞🎞🎞🎞
https://eitaa.com/joinchat/729677891Cc0cea1ba96
هدایت شده از موسسه فلسفه و عرفان نفحات
چالش های معرفتی مواجهه با تجربه های نزدیک به مرگ در صدا و سیما.mp3
21.58M
🔰 چالشهای معرفتی مواجهه با تجربههای نزدیک به مرگ در صدا و سیما
▫️لایو مشترک دو صفحه مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات و تا ابد زندگی در اینستاگرام با موضوع "چالش های معرفتی مواجهه با تجربه های نزدیک به مرگ در صدا و سیما" برگزار گردید که در آن جناب استاد امینی نژاد به ارائه نظرات خویش پرداختند.
▫️در این برنامه - که نگاهی داشت به برنامه تلویزیونی زندگی پس از زندگی که از شبکه چهارم صدا و سیما پخش می شود - نظرات اهل معرفت نسبت به مرگ و مسائل پیرامونی آن و نیز تجربیات تجربهگران بررسی شد.
⏱ زمان: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
💿 حجم: ۲۰ مگابایت
#تجربه_نزدیک_به_مرگ
#زندگی_پس_از_زندگی
#استاد_امینی_نژاد
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
هدایت شده از خانه طلاب جوان
#اطلاعیه_مهم
🌀نامه جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه به آیت الله اعرافی
در مورد حضور فعال طلاب به منظور تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در قالب ستاد انتخاباتی ملت امام حسین (ع)
✅ عزیزانی که مایل به همکاری با این ستاد هستند به آیدی
@Mohamadreza70
در پیامرسان ایتا پیام بفرستند.
🌀🌀 خانه طلاب جوان🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f