eitaa logo
رستاخیز | محمدرضا سعادتی
260 دنبال‌کننده
279 عکس
197 ویدیو
27 فایل
محمدرضا سعادتی #طلبه_عصر_انقلاب_اسلامی گردآورنده کتابهای: ●آزادی یعنی آزادی ●پای درس خمینی مشهد ■علاقه مندی هایم: مطالعات مکتب امام (ره) اندیشه انقلاب فلسفه عرفان ادمین: @Mr_saadati14
مشاهده در ایتا
دانلود
✏️ پیام زیبا، عمیق و هوشمندانه حجت الاسلام و المسلمین (معاون تهذیب حوزه های علمیه ی سراسر کشور) و جمعی از اساتید اخلاق درپی ترور دانشمند هسته ای شهید فخری زاده 📝 افق روشن، جامع، امیدوارانه و هوشمندانه از آینده معاونت تهذیب حوزه ان شاءاللّه 📖 مطالعه بفرمائید 🔻🔻
🔻 پیام زیبا، عمیق و هوشمندانه معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه ی سراسر کشور و جمعی از اساتید اخلاق 🌀 به دنبال تربیت امثال شهید فخری‌زاده و تکثیر این زندگی معنوی است 💠بسم رب الشهداء و الصدیقین 🌀 شهادت پرافتخار سرباز پاکباز و یاور رشید اسلام دکتر «محسن فخری‌زاده» رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم. تبریک و تسلیت به ارباب دل‌ها و پیشوای رحمت و رأفت برای مسلمانان و اسطوره شدت و قدرت و صلابت در مقابل کافران و تبهکاران؛ امام زمان (عج). تبریک و تسلیت به نایب فرزانه‌اش رهبر سخت‌کوش و پرتلاش و باطهارت؛ حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای. تبریک و تسلیت به شاگردان امام خمینی در حوزه که به آن مرد بزرگ مدد رساندند تا سربازانی چنین راست‌آیین و راست‌قامت تربیت نماید. تبریک و تسلیت به عموم طلابی که به دنبال هستند و عصبانیّت کفار و مستکبران را نشانه‌های سلامت مسیر اسلامی این نظام می‌دانند. تبریک و تسلیت به همه امت بسیجی ایران که در مقابل نظام ظلم و سلطه فراگیر جهانی قد برافراشته و پایدار مانده‌اند. وجود چنین رادمردانی به تعبیر امام راحل انقلاب اسلامی و ناب محمدی، علوی و مهدوی است. 📌 به دنبال تربیت امثال شهید فخری‌زاده و تکثیر این زندگی معنوی است: الگوی معنویت انقلابی و زندگی عالمانه، مجاهدانه، فیلسوفانه، عارفانه، مربیانه و در یک کلام مؤمنانه، و به دشمن زبون کافر وعید می‌دهد که به مدد خون این شهید، فرزندان حوزه را با فرهنگ و مکتب و مرام وی تربیت خواهد کرد و گفتمان نوین بسیج و روح جهاد و مقاومت و شهادت را در پیکره حوزه و حوزویان ترویج خواهد نمود و با اندیشه‌های واگرا و منحرف از گفتمان امامین انقلاب اسلامی مواجهه علمی و عملی خواهد داشت . ان شاء الله 📝 محمد عالم‌زاده نوری معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه و جمعی از اساتید اخلاق مدارس و حوزه‌های علمیه 🌀🌀 رستاخیز 🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/1148256327Cdafe935374 📲https://instagram.com/mr_saadati_ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صوت شهید فخری‌زاده درباره اختلاس و زندگی تجملاتی برخی مسئولان کسی شهید میشه که در زمان حیاتش شهید شده باشه @Farsna
صبر.m4a
4.35M
🔰 تاثیر صبر در ازدیاد رزق معنوی🔰 🔹بیشترین روزی‌ها 🔹قوی‌ترین روزی‌ها 🔹عمیق‌ترین روزی‌ها ⬅️ منوط به صبر است؛ صبر است که راه روزی معنوی را باز می‌کند. ✔️استقامت، انسان را به مقامات معنوی می‌رساند. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab @nasimehekmat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺🔺🔺 📚 درسی برای مشتاقان فلسفه 📚 📘 درس خارج نهایه الحکمه 🔻 از سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲ درس خارج نهایة الحکمة را در حوزه علمیه قم آغاز فرموده‌اند. چنان‌که از عنوان این درس پیداست، درس به شیوه معمول حوزه برگزار می‌شود؛ یعنی به سرعت تقریر می‌شود و سپس استاد به طرح مطالب می‌پردازد. 📕 در دروس خارج نهایه استاد یزدان‌پناه، افزون بر اینکه مطالب فلسفی عمیق‌تری مطرح می‌گردد، می‌توانید بحث‌های و حکمت اسلامی را که میان استادان و فیلسوفان اسلامی معاصر در جریان است، ملاحظه کنید. 📒 استاد در این درس‌ها، مباحث مورد نیاز و به‌روز فلسفه اسلامی را مطرح می‌فرمایند و در برخی مواضع، دیدگاه‌های دیگری را که در جریان فلسفی معاصر وجود دارد، بررسی می‌کنند. در مواضع متعددی از این دروس، حضرت استاد پس از طرح مسئله و پرسش، به نظریه خود پرداخته‌اند و انظاری بدیع را مطرح کرده‌اند. 📙از دیگر ویژگی‌های دروس استاد، عرضه تقریرهای خوش و نیرومند از مباحث گوناگون است، به‌گونه‌ای که بسیاری از مشکلات فراروی حکمت‌پژوه را برطرف می‌سازد و او را از گرفتاری در بدفهمی مباحث حکمت متعالیه می‌رهاند. 📎 جهت دانلود صوت درس به آدرس ذیل مراجعه نمایید🔰🔰🔰 https://b2n.ir/564495 🔻 دانلود جلسات سال تحصیلی 1399_1398🔻🔻 https://eitaa.com/nasimehekmat_KharejNehayeh 🌀🌀 رستاخیز🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/1148256327Cdafe935374 💠 شیوه کار و اهداف درس خارج نهایه 🔰🔰🔰
💠 برخی از توضیحات پیرامون درس خارج نهایه ( خلاصه جلسه اول و دوم درس خارج نهایه) ❇️ معنای درس خارج نهایه این است که سطح نهایه در اینجا حل نمی شود فلذا سطح نهایه را باید خوانده باشید. ⁉️ در خارج نهایه دنبال چه هستیم؟ 1⃣ متن نهایه بسیار موجز گفته می شود. 2⃣ لایه های پنهان شواهد را انجام می دهیم. 3⃣ دسته ای از موضوعات مهم داریم مثل اصالت وجود در اینجاها بنایمان بر گسترده بحث کردن است بخاطر اینکه کسی که بخواهد به جوانب کار نهایه بپردازد باید گسترده بحث شود. 4⃣ برخی از مباحث فلسفی نیاز به یک طرح عمیق و غنی تر و فلسفی تر دارد. تصور دقیقی باید ایجاد شود تا تقریر غنی ایجاد شود. 5⃣ نهایه حلقه وصل بین بدایه و اسفار است. برخی جاها علامه این قلمی را که نگاشته اند آن حلقه وصل نشده است یعنی نمی دانیم این مطلب ما را به فضای صدرا می کشاند یا نه؟ فلذا باید یکسری مباحث را اضافه کرد تا آن حلقه وصل ایجاد بشود. ما وقتی به اسفار می رسیم باید اسفار تحقیقی بخوانیم فلذا قبل از اسفار تحقیقی باید در حلقه وصل حرفهای صدرا اشباع شود. 6⃣ مباحث را باید به روز کنیم: الف) به روز کردن درون حوزوی: شروحی که نوشته شده و دست طلبه است که حرفهای نهایه را با اینها می فهمد، لذا نیاز هست یک دور این شروح مورد بررسی قرار بگیرد تلاش ما این است مطالب را بگوییم و بعد بحث و نقد کنیم. برخی از انظار هست که در حوزه مطرح است و مرتبط به بحث نهایه است، دیدگاه هایی وجود دارد و با همان نهایه شرح می شود پس ما مجبوریم به این دسته از مباحث هم بپردازیم. کار بعدی این است که برخی از اساتید تقریری دارند که مکتوب نشده است در اینجا باید از آنها استفاده کنیم. ب) به روز کردن برون حوزوی: پرداختن به مطالبی که در فلسفه غرب است یا اساتید دانشگاه مطرح کرده اند یا مباحث کلان به روزی هست مثل فلسفه ی فلسفه. توانمندی هایی در فلسفه ی اسلامی برای مشکلات هست که هنوز از آنها استفاده نکردیم مثلاً اسلامیّت فلسفه که مهم هم هست بیش از 80 درصد این کار در صدرا، شیخ اشراق و بوعلی وجود دارد ولی ما استخراج نکردیم. 7⃣ یک دسته افزودنی هاست، علامه بحث نفس و معاد را مطرح نکرده اند البته نظرات ایشان در حواشی اسفار هست، در المیزان منعکس شده است و بدلایلی صلاح نمی دانستند که مطرح کنند ولی امروزه پرداختن به این مسائل مهم است که قصد داریم در اواخر نهایه مطرح کنیم. 8⃣ برخی از اندیشه هایی روی داده است که مفید فلسفه و نهایه است که احساس می کنیم راه های دیگری را باید پیمود، بنابراین افزودنی هایی که به کار علامه باید اضافه شود را مطرح می کنیم. 9⃣ نقد برخی از آراء علامه 0⃣1⃣ نشان دادن ترقی های علامه ✅اهداف این جلسات: 1⃣ ارتقای سطح تدریس نهایه در حوزه: چون نوعاً استخوان بندی طلبه در فلسفه را در بدایه و نهایه می بندند یعنی هر چه اینجا درست شد بعدها نتیجه می گیریم. 2⃣ پرورش عده ای با دغدغه های فلسفی: یعنی فلسفه را بفهمد و کار فلسفی و فیلسوف بودن را بچشد. اندیشه های جدیدی را پدید بیاورد و تبیین خوبی بکند. 🌀🌀 رستاخیز 🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/1148256327Cdafe935374 📲https://instagram.com/mr_saadati_ir/
⭕️حال عمومی آیت‌الله مصباح یزدی مساعد نیست. ✳️ مؤمنین برای شفای ایشان دعا کنند. https://eitaa.com/joinchat/1148256327Cdafe935374
وبینار تخصصی ابعاد فقهی قانون اساسی17.09.1399.mp3
17.86M
📢صوت وبینار تخصصی حضرت استاد شب زنده دار«دام ظله» 📁 موضوع: ابعاد فقهی قانون اساسی 💠 مبانی مشروعیت قانون اساسی 💠 نسبت قانون اساسی با ولی فقیه 💠 امکان بازنگری در قانون اساسی تاریخ : دو شنبه - 99/09/17 زمان : 00:49:36 حجم فایل : 17.00 mb فرمت : mp3 🔗 @pand_saadat
📝فراخوان علمی: : 🔺اصالت بخشی به اراده و خواست عمومی مردم 🔺ارائه راهبرد نرمش قهرمانانه 🔺عقلانیت مدارا با جریان غرب گرا 🔺اعتماد به سنت های توحیدی و قرآنی 🔺آینده بینی نسبت به بی نتیجه ماندن توافق با غرب 🔺راهبری رشد ملت ایران بر مدار عبرت و تجربه تاریخی 🔺تبیین منطق روابط بین الملل در مکتب انقلاب اسلامی 🔺ترمیم عزت واقتدار ملی 🔺گشودن افق موازی برای بی اثرنمودن تحریم ها و جهش اقتصادی کشور 🔺عاقبت بینی پیامدهای اعتماد به غرب 🔺 قانون اساسی و سطح ورودهای رهبری در امور کارشناسی و اجرائی توافقات 🔺مقایسه تطبیقی سیره امام خمینی ره با رهبری آیت الله خامنه ای در مسئله برجام ✍️نویسندگان محترم می توانند مقالات، جستارها و یادداشت های فاخر خود را از یکی از طرق ذیل برای دبیرخانه همایش ارسال نمایند: 1️⃣ ، و به آیدی: @hekmaterahbarane 2️⃣ارسال به دفتر پژوهشکده: آدرس دبیرخانه: قم، بلوار نیایش، جنب مصلی قدس، پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم ع تلفن: 02537834306 فاکس: 02537742284 صندوق پستی: 37185-135 📌آخرین مهلت ارسال آثار: تاریخ 1400/01/25 ✅زمان برگزاری همایش: اردیبهشت ماه 1400 🔷پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) @Pajooheir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 رحمة اللّه واسعه است حسین (علیه السّلام) ❤️ بسیار زیبا ❤️ 💠 در حین مشاهده کلیپ اشک چشمتان را به نیابت از امام راحل، شهدای دفاع مقدس، شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز، ابومهدی، شهدای خان طومان، سید محمد ساجدی و خانواده اش هدیه به حضرت زهرا (سلام الله علیها) نمایید... 🌀🌀 رستاخيز 🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/1148256327Cdafe935374 📲https://instagram.com/mr_saadati_ir/
اطلاعیه توسل و استغفار جمعی شاگردان و ارادتمندان علامه مصباح یزدی (ادام الله بقائه) جهت شفای عاجل ایشان امروز راس ساعت 18 به مدت یک ساعت پخش زنده از حرم مطهر رضوی ع در اپارت و اینستاگرام با سخنرانی و نوای دلنشین استاد مرتضی آقاطهرانی آدرس صفحه اینستاگرام آیت الله مصباح یزدی: Inastagram.com/mesbahyazdi_ir آدرس صفحه آپارات آیت الله مصباح یزدی: Aparat.com/mesbahyazdi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝فراخوان علمی: : 🔺اصالت بخشی به اراده و خواست عمومی مردم 🔺ارائه راهبرد نرمش قهرمانانه 🔺عقلانیت مدارا با جریان غرب گرا 🔺اعتماد به سنت های توحیدی و قرآنی 🔺آینده بینی نسبت به بی نتیجه ماندن توافق با غرب 🔺راهبری رشد ملت ایران بر مدار عبرت و تجربه تاریخی 🔺تبیین منطق روابط بین الملل در مکتب انقلاب اسلامی 🔺ترمیم عزت واقتدار ملی 🔺گشودن افق موازی برای بی اثرنمودن تحریم ها و جهش اقتصادی کشور 🔺عاقبت بینی پیامدهای اعتماد به غرب 🔺 قانون اساسی و سطح ورودهای رهبری در امور کارشناسی و اجرائی توافقات 🔺مقایسه تطبیقی سیره امام خمینی ره با رهبری آیت الله خامنه ای در مسئله برجام ✍️نویسندگان محترم می توانند مقالات، جستارها و یادداشت های فاخر خود را از یکی از طرق ذیل برای دبیرخانه همایش ارسال نمایند: 1️⃣ ، و به آیدی: @hekmaterahbarane 2️⃣ارسال به دفتر پژوهشکده: آدرس دبیرخانه: قم، بلوار نیایش، جنب مصلی قدس، پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم ع تلفن: 02537834306 فاکس: 02537742284 صندوق پستی: 37185-135 📌آخرین مهلت ارسال آثار: تاریخ 1400/01/25 ✅زمان برگزاری همایش: اردیبهشت ماه 1400
📢 بیانات مهم پیرامون ((تربیت اجتماعی سلوکی)) 📲دانلود 🔰🔰🔰
@rastakhiz.mp3
7.01M
📢 بیانات مهم در جلسه245 درس تفسیر المیزان پیرامون ((تربیت اجتماعیِ سلوکی)) 💠 سیاق اجتماعی قرآن ⁉️ آیا ، فردی است؟ 💠 رسیدن به کمالات انسانی در حرکت های اجتماعی 🔸 مُدل انبیاء در تربیت انسان ها 🌕 تربیت اجتماعی در حرکت (ره) 🔹 کُنِش مردم ایران در 🔸 نهادینه شدن دین در مردم 🌀🌀 رستاخیز 🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/1148256327Cdafe935374 📲https://instagram.com/mr_saadati_ir/
🔰 کتاب بدایةالحکمه با مقدمه و تعلیقات استاد امینی‌نژاد منتشر شد ◾کتاب «بدایةالحکمة» با مقدمه و تعلیقات استاد علی امینی‌نژاد در دو جلد، به همت مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات، توسط انتشارات آل احمد علیهم‌السلام چاپ گردید. ◾این کتاب در دو بخش مقدمه (تمهیدات؛ دربارۀ فلسفه اسلامی) و تعلیقات فارسی بر بدایةالحکمه سامان داده شده است که محصول چندین دوره تدریس کتاب بدایةالحکمه توسط حضرت استاد امینی‌نژاد بوده است. ◾اخبار بعدی پیرامون فروش کتاب به زودی منتشر خواهد شد. 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ دلتنگ حاج قاسم عزیز ❤️ 💠 کلیپ دیدنی از دیدار امروز رهبر معظم انقلاب با خانواده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی 💠 الهی الهی الهی به حق طفل شیرخوار اباعبداللّه (علیه السلام)، به حق زهرای اطهر (سلام الله علیها) به حق خوبان درگاهت، به حق اشک های مشتاقانه حاج قاسم، عاقبت ما را ختم به شهادت بفرما 🌀🌀 رستاخیز 🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/1148256327Cdafe935374 📲https://instagram.com/mr_saadati_ir/
🔰 آغاز به کار فروشگاه اینترنتی نفحات ▪️همزمان با رونمایی کتاب مقدمه و تعلیقات بر بدایةالحکمة، جدیدترین اثر استاد امینی‌نژاد، فروشگاه اینترنتی نفحات فعالیت خود را آغاز کرد. ▪️شما سروران گرامی می‌توانید برای خرید این اثر و نیز آثار دیگر اساتید به سایت فروشگاه به آدرس ذیل مراجعه نمایید؛ Store.Nafahat-eri.ir ▪️لازم به ذکر است به زودی بخش‌های دیگر فروشگاه از جمله دانلود دروس فعال می‌شود. 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri
▪️ به مناسبت سالگرد ارتحال آیت الله حائری شیرازی (ره) از ۲۸ آذر به مدت ۳ روز مجموعه کتاب‌های منتشر شده ایشان با ۲۵ درصد عرضه خواهد شد. جهت تهیه آثار، به کانال فروش مجازی کتاب مراجعه بفرمایید 👇👇👇 @hekmat_books
🌀 استقامت ملت با روحانیون است... 💠 شما روحانی هستید، روحانی باید باشد، مردم را حفظ بکند. شماها مأمورید که قلب های مردم را بکنید. ✳️ در آیه شریفه دو جا آمده است که فاستقم کما امرت لکن در یک سوره 《فاستقم کما امرت》 است و در یک سوره 《فاستقم کما امرت و من تاب معک》 روایت شده است از پیغمبراکرم ((شیبتنی سوره هود لمکان هذه الأمر)) در سوره شورا هم هست نفرمود سوره شورا، فرمود سوره هود، برای اینکه در سوره هود ((و من تاب معک)) است یعنی چون را هم به عهده من گذاشته است که مستقیم باش و هر که با توست مستقیم باشد، این من را کرد. 🌕 الان با شما است، یعنی خطاب فاستقم کما امرت. یک نهضت حاصل شده، لازم دارد، یک جمهوری اسلامی تحقق پیدا کرده، استقامت در مقابل او لازم است باید نگهش دارید و همه اشخاصی که با شما هستند هم به عهده شماست که استقامت شان را حفظ کنید. اهل مسجدید، اهل مسجد را، امام جماعتید، اهل مسجد را باید استقامت شان را حفظ بکنید، خطیب هستید، مستمعین را باید حفظ بکنید. هر چه هستید و در هر جا هستید زمام امور مردم به دست شماهاست و پیغمبر اکرم می فرماید که: شیبتنی سوره هود سوره پیرم کرد. سوره هود، برای اینکه را هم به عهده من گذاشته اند. این یک چیز بزرگی است. استقامت هر مسجدی و اهل هر مسجدی به عهده امام مسجد است. استقامت هر شنونده ای به عهده گوینده است. گوینده ها باید باشند تا بتوانند مستقیم کنند. ائمه جماعت باید مستقیم باشند تا بتوانند مستقیم کنند دیگران را. بنابراین ما باید وظیفه خودمان که است بدانیم و بعد از اینکه مطلب مان حق است مستقیم باشیم در این مطلب حق. 🔅...الان، اینطور نیست که ما صد در صد پیروز شدیم. ما یک سدی را شکستیم، شما شکستید، شکست، شکست، شکست، ماها چیزی نیستیم، شکست این سد را، این سد شکسته شده، پشت سد وقتی که وارد شدید دیدید که همه چیز است، نه فقط آشفته است، دانشگاه شما هم آشفته است، هم آشفته است، های مان هم آشفته است (عرض کردم چون خودمانی هستیم باید بگویم) هم آشفته است. پشت این سد همه چیز را آشفته دیدیم و باید در این آشفتگی ها شرکت کنیم. به عهده یکی گذاشتن یا یک جمعی گذاشتن یک امری است که شد. اگر شما بخواهید که این آشفتگی ها را به عهده بگذارید، به عهده مثلاً بگذارید نمی شود. در هر جا هست باید همان محل خودش را درست کند. 📗صحیفه امام/ج۹/صص۴۸۰_۴۸۱ 🌀🌀 رستاخیز 🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/1148256327Cdafe935374 📲https://instagram.com/mr_saadati_ir/
💠 امام (ره) فقه را وارد عرصه نظام سازی کرد... حوزه ها قدردانی، استفاده و استقبال کنند 💠 🔻 رهبر معظم انقلاب: امام فقه را وارد عرصه‌ی کردند؛ فقه از این مسائل دور بود. البتّه مسئله‌ی ، هزار سال [بود که] در بین فقها وجود داشت و مطرح میشد، امّا چون این امید وجود نداشت که این ولایت فقیه تحقّق پیدا بکند، هرگز به جزئیّات آن، به مسائلِ آن پرداخته نمیشد. امام این را وارد مسائل اصلی و فقهی کردند. در حوزه‌ی علمیّه‌ی نجف، این را مطرح کردند و درباره‌ی آن بحث کردند؛ بحثهای کاملاً قابل توجّه برای افرادی که صاحب نظر در این زمینه‌ها هستند؛ یا مسئله‌ی را -که مصلحتِ نظام همان است، منافع ملّی است، چیزی غیر از آن نیست- امام در فقه مطرح کردند. مسئله‌ی معروف اصولی و فقهیِ و را که در مسائل شخصی و مسائل کوچک به کار میرفت، وارد عرصه‌ی کردند که در عرصه‌ی اداره‌ی کشور، مسئله‌ی مصلحت نظام و مسئله‌ی «اهمّ و مهم» مطرح میشود. یعنی در فقه، ایشان این چیزها را وارد کردند که این، فرصت خیلی بزرگی برای فقه به وجود می‌آورد؛ دست فقه را باز میکند در گستره‌ی تصرّفاتی که میتواند در مسائل گوناگون بکند. به نظر من حوزه‌ها باید از این خیلی قدردانی کنند و استفاده‌ کنند، استقبال کنند. 💠 البتّه این کاری که امام در این زمینه‌ی فقهی انجام داده‌اند، کاملاً و است؛ یعنی طبق همان -به تعبیر امام- است؛ یعنی ؛ یک از موازین متعارف فقهی است که در اختیار فقها است. (١٣٩٩/٠٣/١۴) 🌀🌀 رستاخیز 🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/1148256327Cdafe935374 📲https://instagram.com/mr_saadati_ir/
🔸 با توجه به کسالت حضرت آیت الله مصباح یزدی(حفظه الله)، استاد تحریری توصیه فرمودند برای بهتر شدن حال ایشان حدیث کسا و دعای سریع الاجابه قرائت شود. 🌸کانال نشر بیانات استاد تحریری👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2737373185Cddac684369
💠 مبنای خطابات قانونیه امام راحل از نظر مقام معظم رهبری 💠 📚 امام یک مبنای مهمّ اصولی دارند [به نام] «خطابات قانونی»؛ ایشان را از قبیل میدانند؛ مبنای خیلی مهمّی است که در چندین مسئله‌ی اساسیِ اصولی، این مبنا اثرمیگذارد؛ امام هم روی این مبنا فکر کردند و کار کردند و با مقدّمات فراوانی آن را در اصول، بیان کردند. چندجا هم بیان کردند؛ از جمله در آن جای اصلی، با مقدّمات فراوان -شاید شش هفت‌ مقدّمه- ایشان بیان میکنند؛ حاج‌آقا مصطفیٰ میپردازد به این مبنا. اوّل که خب تعریف میکند، جا هم دارد؛ واقعاً این مبنا، مبنای تعریف‌داری است؛ تعریف مفصّلی از این مبنا میکند که این چه‌جور است، یک‌چیز فوق‌ا‌لعاده‌ای است -راست هم میگوید واقعاً؛ یک است که امام [کردند]- بعد شروع میکند مناقشه کردن؛ دانه دانه این مقدّماتی را که امام ذکر کردند، ذکر میکند و بعد میگوید، نه این مقدّمه هیچ لزومی نداشت، اصلاً ربطی ندارد و مانند اینها، رد میکند؛ [همین‌طور] مقدّمه‌‌ی بعدی، مقدّمه‌ی بعدی! البتّه بعد خود ایشان مبنا را میکند، نه اینکه بکند -یعنی واقعاً هم نیست این مبنایی که امام دارند؛ این مبنای اصولی، واقعاً قابل رد هم نیست اگرچه مخالف هم زیاد دارد. (۱۳۹۶/۰۷/۳۰) 📕 مبنای  امام که به نظر ما یکی از ، و مبانی اصولی امام است، مورد نقد قرار می گیرد؛ هم در درسها مورد نقد قرار می‌گیرد، هم در مقالات. من مقالاتی را هم خواندم، دیدم مورد نقد قرار داده‌اند. البته به نظر ما آن نقدها وارد نیست، اما بالاخره مورد نقد قرار می گیرد؛ کسی هم نمی‌گوید چرا. نمی‌شود حوزه را متهم کرد به اینکه در آن، نقد و انتقاد و آزادی نیست. متأسفانه یک جایی ما خواندیم که نوشته‌اند این حرفها نیست؛ در حالی که این خلاف است، این متهم کردن حوزه است. (۱۳۸۹/۰۸/۰۲) 🌀🌀 رستاخیز 🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/1148256327Cdafe935374 📲https://instagram.com/mr_saadati_ir/