eitaa logo
رستاخیز | محمدرضا سعادتی
261 دنبال‌کننده
279 عکس
197 ویدیو
27 فایل
محمدرضا سعادتی #طلبه_عصر_انقلاب_اسلامی گردآورنده کتابهای: ●آزادی یعنی آزادی ●پای درس خمینی مشهد ■علاقه مندی هایم: مطالعات مکتب امام (ره) اندیشه انقلاب فلسفه عرفان ادمین: @Mr_saadati14
مشاهده در ایتا
دانلود
تاریخ پژوهی فلسفی.mp3
2.48M
🌀 ما باید بر اساس نگاه های فلسفی و تحولات انسان شناسانه توضیح دهیم چرا انقلاب اتفاق افتاده است؟ 🎙 بخشی از جلسه پنجم درس «مبانی و اصول حکمت عملی» ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ ❓وقتی انقلاب رُخ داد فیلسوفان تاریخ و جامعه شناسان چه گفتند؟ ❓چرا انقلاب اسلامی از همه جا ضربه می خورد اما فرو نمی افتد؟ 🔸یک فیلسوف حدس می زند که در این مرحله برای انسان باید این اتفاقات بیفتد 🔹جوهره تحولات ذاتی ملّت ایران با دین و مذهب گره خورده است ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
🌀 آیت الله خامنه ای، متفکر و اندیشمند جدید و متفاوت 🔻 شهید نصرالله: 🔹 ما در مورد آیت‎ الله خامنه‎ای با یک شخصیت متفکر اسلامی جدید و متفاوت مواجه هستیم. زیرا ما همیشه به متفکرین اسلامی ‎ای عادت داشته‎ایم که در سطح تئوریک نظریه‎پردازی کرده و از برنامه‎ها و آرمان‎های خود سخن می‎گفته‎اند اما با واقعیت اجتماعی مخاطب خود فاصله داشته‎اند، اما آیت‎ الله خامنه‎ای متفکر و اندیشمند متفاوتی است که هنوز به‎درستی شخصیتش را نشناخته و بررسی نکرده‎ایم. 🔸 این شخصیت پشتوانه اجتهادی و فقهی دارد، مبادی و مبانی معنوی اصیلی دارد که حاصل ترکیب شخصیت او بر اساس انسجام با متن آموزه‎های قرآنی و تربیت خاص او به ‎دست امام خمینی (ره) است که در همه رویکردهای ایشان دیده می‎شود. 🔹 ایشان به ارائه مجموعه نظریات انتزاعی نمی‎پردازد بلکه وارد موضوعات جاری در اجتماع می‎شود از مدیریت، اقتصاد و روابط خارجی تا حوزه‎های دیگر. 🎙بخشی از گفت‌وگو با شفیق جرادی (دبیر همایش نوآوری و اجتهاد آیت الله خامنه‌ای) (ره) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
حکمت عملی.mp3
8.3M
🌀امام خمینی (ره)؛ حکمت متعالیه و حکمت عملی اسلام 🎙 بخشی از جلسه 99 درس «خارج نهایه» پیرامون بحث ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🔹ما حکمت عملی اسلامی داریم ولی می توانستیم بیشتر از این جلو برویم 🔸در آثار بوعلی و صدرا، اندیشه های سیاست وجود دارد اما بسط داده نشده است 🔹حضرت امام (ره) سر سفره فقه و فلسفه و عرفان نشسته است 🔸عقلانیتی که در کار امام هست از کجا نشأت می گیرد؟ 🔹حضرت امام، امتداد حکمت متعالیه و حکمت عملی با توجه اجتهادی به متن دینی 🔸 بنیادهای نظری ولایت فقیه امام چه بود؟ 🔹چگونه فقیه می تواند ولایت فقیه بگوید ولی ولایت فقیهی که امام گفت نشود؟ 🔸فقهایی که در فهم متون دینی در فضای اجتماعی، راجل هستند 🔹فقهایی داریم که سکولار هستند و ولایت فقیه را در حدّ دموکراسی می دانند ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
رستاخیز | محمدرضا سعادتی
🌀 دشمنان رهبری محاصره‌اش کرده‌اند و مانع رسیدن حقیقت و نور وی به جهان و امّت می‌شوند، دوستان هم که ح
💡کجا سید حسن نصرالله برای حزب الله ایران تأسف می خورد؟ ✍️مهدی افراز 🔸سید حسن نصرالله می‌توانست صرفاً یک مجاهد شهید یا یک عالم محبوب یا یک سیاستمرد انقلابی یا یک مبارز حرفه ای باشد اما سید حسن نصرالله نباشد. سید حسن نصرالله، مقتدی صدر نشد، جمال عبدالناصر نشد، یاسر عرفات نشد، محمود احمدی نژاد نشد، بلکه سید حسن نصرالله شد. 🔹در زمانه پایان سری و سروری، او محبوب‌ترین و نامدارترین شخصیت جهان عرب شد. بودنش در هر جبهه ای نشانه حقانیت آن جناح بود. جنگ در برابر او جنگ در برابر پیروزی بود. مقاومت با وجود او داستان فاتحانه تر و سوزنده تری داشت. حالا که نیست گویی بلندترین شعله مقاومت خاموش شده است. برای فدائیان مقاومت، خود سید هم موضوعیت دیگری داشت، فدا شدن برای سید خودش طریق شده بود تا جایی که دیگر معلوم نبود عرضه زندگی در مسیر جهاد برای ازاله اسرائیل است یا اشاعه نصرالله ... 🔸شیعه در جوهره اش اهل دلدادگی هست اما قرار گرفتن در این حد از کمال و استقبال عادی به نظر نمی رسد. چهره های گوناگونی در موقعیت سید واقع شدند اما هیچکدام فروغ او را نداشتند. در کنار علمیت، معنویت، سیادت، سیاست و شجاعت اما گوهر دیگری در وجود او درخشش داشت و آن حکمت بود. سید حکیم مقاومت بود. همه فتوحات او برای مقاومت هم برخاسته از همان بود. 🔹اما معدن این حکمت چه بوده؟ زیاد شنیده ایم که قرار گرفتن در میدان مجاهدت و مبارزه، چشمه های حکمت را برای انسان می جوشاند، اما جناب سید خودش مسیر اعطای این حکمت را در گرو عطیه ای می داند و آن اتصال به سید علی خامنه ای است. اتصال میان این دو سید، یک اتصال اندیشه ای به معنای متعارف آن نبود، فوق اخذ اندیشه از یک اندیشمند و آن سلوک ذیل شخصیت آیت الله خامنه ای بود. 🔸قرار گرفتن در ناموسی ترین موقعیت حق و ارائه گران ترین میزان مجاهدت برای اقامه حقیقت، این قابلیت را به جناب سید داد تا سلوک ذیل شخصیت سید علی خامنه ای برایش ممکن و مجاز شود. جناب سید از همان اوایل دوران مبارزه‌اش به این گنجینه‌ دست پیدا کرده بود و کاملاً هم به آن خودآگاهی داشت. آیت الله خامنه‌ای برای او نه یک استاد، مشاور و حتی رهبری سیاسی یا انقلابی بلکه ذریعه ای بود که پاسخ همه پرسش ها و رافع همه نیازهای معرفتی و راهبردی اش شده بود. میزان اهمیت این ارتباط را تاحدی شناخته بود که برخلاف رویه موجود دائماً بر ترویج زبان فارسی در میان تنظیم و تشکیلات حزب الله تأکید داشت و علت آن را هم زمینه سازی برای اتصال عمیق تر به امامش خامنه ای می دانست. 🔹این اعتماد و تکیه نه به علت جزمیت های کلامی و نه از روی اقتضائات سیاسی و نه حتی بنابر وصیت های خمینی بلکه از روی تجربیات میدانی و مواجهه با صخره های سخت واقعیت بوده است. به روایت خودش او بارها و بارها حکمت رهبرانه آیت الله خامنه ای را در عینیت لمس کرده بود. در لحظاتی که همه مصلحان و مدّبران‌ جهان اسلام در یک مسیر دم دستی و غلط قرار می گرفتند این سید علی خامنه ای بود که نور هدایتش راه دیگری را پیش پایش می گذاشته و مقصد و مراد را برای او در دسترس قرار می داده است. 🔸اما تلخی این روایت این جاست؛ در تنها موردی که جناب سید از دوستان و برادران مجاهد ایرانی اش پوزش می طلبد و واقعیتی ناگوار را به آن ها متذکر می شود، هم در همین وادی است. سید از موقفی که در آن ایستاده و از منظری که به حزب الله ایران می نگریست بر این باور بود که برادران ایرانی اش با نوعی خودبسندگی و استغنا، حقّ برخورداری از نعمت چنین امامی را ادا نمی کنند و از این جهت بر وضعیت آنان تأسف می خورد: "حقیقت آن است که ما در برابر شخصیّتی عظیم و استثنائی هستیم. ولی می‌بینیم بسیاری در این امّت از ایشان چیز زیادی نمی‌دانند. و احساس می‌کنیم که این امام و این ره‌بر چه قدر در امّت خویش و حتّی، با پوزش از برادران ایرانی، در ایران مظلوم و تنها است؛ حتّی در جنبه‌ی آشکار و روشن شخصیّتش یعنی جنبه‌ی ره‌بری و سیاسی که در قالب ره‌بری بیست و دو ساله‌ی امّت تجلّی یافته. شما در حقیقت در برابر شخصیّتی قرار دارید که، به معنای واقعی کلمه، دشمنان وی را محاصره کرده‌اند و دوستان حقّش را ادا نمی‌کنند. دشمنان محاصره‌اش کرده‌اند و مانع رسیدن حقیقت و نور وی به جهان و امّت می‌شوند، دوستان هم که حقّش را ادا نمی‌کنند." پ ن : برای ادراک ماجرا و کیفیت اتصال جناب سید به شخصیت آیت الله خامنه ای، متن کامل بیانات ایشان در افتتاحیه همایش "نوآوری و اجتهاد از دیدگاه آیت الله خامنه ای" را در لینک زیر مطالعه فرمایید. https://khl.ink/f/12605 https://eitaa.com/afrazmahdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 حالا که نعمت جوانی را دارید اوقاتتان را تقسیم کنید و ... (ره) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
ناگفته‌های سیدحسن نصرالله از ولی امر مسلمین.PDF
429.4K
1⃣ ✏️ متن کامل سخنرانی در افتتاحیه‌ی کنفرانس «نوآوری و اجتهاد از دیدگاه حضرت آیت الله امام خامنه‌ای(مد ظلّه)» 📆 ١٣٩٠/٠٣/١۵ (ره) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
ناگفته سید حسن نصرالله از ولی امر مسلمین(2).pdf
158.7K
2⃣ ✏️ متن کامل سخنرانی در افتتاحیه‌ی کنفرانس «نوآوری و اجتهاد از دیدگاه حضرت آیت الله امام خامنه‌ای(مد ظلّه)» 📆 ١۳۹۴/٠٣/۱۹ (ره) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
🌀 شهید زنده است و تا مادامی که زنده است تراوُش می کند... 👇 مقام معظم رهبری در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ملی شهدای استان مازندران ۱۴۰۳/۰۶/۲۸: 🔹 باید یاد شهدا را زنده نگه دارید، باید تر و تازه نگه دارید. اینکه امام (رضوان ‌الله ‌علیه) ــ که واقعاً آن چشم بصیرت آن مرد، انسان را همیشه به تعجّب وادار میکند؛ هیچ‌کس دیگری را من سراغ ندارم که این‌جور در همه‌ی موضوعاتِ مورد ابتلا با یک بصیرتی نگاه کند ــ گفت: «اسلام را محرّم و صفر زنده نگه داشتند، عاشورا زنده نگه داشته»؛ چرا؟ چون عاشورا قابل مُردن نیست، قابل نابود شدن نیست، شهید است دیگر، آن هم آن شهید و آن شهدا؛ این زنده است؛ تا مادامی که زنده است تراوش میکند ــ موجود زنده این‌جور است دیگر؛ حرکت دارد، کار دارد، تراوش دارد ــ و نگه میدارد و نگه داشته اسلام را، نگه داشته تشیّع را، نگه داشته ولایتِ امیرالمؤمنین را. پ.ن: شهید سیدحسن نصرالله زنده است و از زنده بودن او حزب الله به حیات جدیدی دست پیدا خواهد کرد ان شاءالله. او زنده است و خون او در دل ها، آتش ایجاد کرده است و این آتش تبدیل به بیداری و قیام امت اسلامی خواهد شد ان شاءالله. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 مثلاً اگر الان سال 0⃣4⃣0⃣2⃣ بود..‌‌. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
(۳۴) 📌 آغاز بخش پنجم: 🌀 حلم به معنای بردباری و فروبردن خشم و غیظ نیست بلکه ... 🔻 : 🔹 حلم را به یک معنا بردباری دانسته اند و این ترجمه تا حدودی درست است؛ منتها کامل نیست. چیزی که از بردباری به ذهن ما متبادر می شود کمتر از چیزی است که حلم با خودش دارد. 🔸همچنین حلم فقط به معنای فروبردن خشم و غیظ نیست بلکه معنای وسیع و گسترده تری دارد. 🔹حلم یعنی اینکه انسان دارای باشد. ما مشهدی ها می گوییم بعد دیدم دیگران هم می گویند جنبه داشتن... حلم یعنی انسان، ظرفیت وجودی اش زیاد بشود؛ از چیزهایی که مایه خرسندی است خود را نبازد، از چیزهایی هم که مایۀ ناراحتی است، خود را نبازد، این حلم است .. 🔸حلم یعنی انسان آن قدر دارای ظرفیت باشد که نه شادی، نه غم و نه هیچ چیزِ شگفت آور دیگر، نتواند ظرفیت او را پر کند؛ این معنای حلم است. بعضی فقر را خوب تحمل می کنند؛ اما به مجردی که ذره ای غنی شدند دیگر کنترل از دستشان در می رود، در مقابل، عده ای می توانند در دوران غنا و سعه خودشان را نگه دارند اما با دیدن فقر، خود را می بازند یا ذلت به سراغشان می آید، یا خشم و بی تابی؛... عده ای در مقابل غم و بعضی دیگر در مواجهه با خبرهای خوش، تاب و توان خود را از دست می دهند، گروهی هم هستند که وقتی قدرت پیدا می کنند دیگر خدا را بنده نیستند، حلم نقطه مقابل این بی تابی هاست؛ یعنی به انسان، ظرفیت و گنجایش می دهد. 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش پنجم: حلم؛ ص ۱۷۶ و ۱۷۷ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤 و باز برایمان روضه می خواند... 💔 شب زیارتی اباعبدالله(علیه السلام) با سلام بدهیم زیباست... 💔 دلتنگیم... ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤وای بر ما اگر نسبت به حوادث غزه و لبنان بی تفاوت باشیم... : 🔹در روایت می‌فرماید:«أَيُّمَا رَجُلٍ مِنْ اصحابنا اسْتَعَانَ بِهِ رَجُلٌ مِنْ إِخْوَانِهِ فِي حَاجَةٍ فَلَمْ يُبَالِغْ فِيهَا بِكُلِّ جُهْدِهِ»کسی که از یکی از برادرانش کمک میخواهد و او با تمام وجودش قدم برنمی‌دارد،تعبیر:«بِكُلِّ جُهْدِهِ» یعنی با تمام توانش قدم برندارد،«فَقَدْ خَانَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الْمُؤْمِنِينَ-قَالَ أَبُوبَصِيرٍ قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع مَا تَعْنِي بِقَوْلِكَ وَ الْمُؤْمِنِين»؛ یعنی به خدا و رسول او و سایر مؤمنان خیانت کرده است. 🔸بعد ابوبصیر می‌پرسد: اینکه فرمودید به همۀ مؤمنان خیانت کرده است چه معنایی دارد؟ حضرت فرمود:به این جهت است که این فرد وصل به ولایت ما است و ولایت ما هم موصول به ولایت الهی است و این رابطۀ ولایی،یک رابطۀ واقعی است. لذا می‌فرماید:«قَالَ مِنْ لَدُنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع»این فرد در این عدم اجابت،از اولین مرتبۀ ایمان،«إِلَى آخِرِهِمْ‏»تا آخرین مؤمن،به همۀ اینها خیانت کرده است،چرا که خیانت به رابطۀ ولایی بین مؤمنان کرده و رابطۀ ولایی،زمانی نیست،از اولین رتبۀ وجودی ایمان تا ضعیف‌ترین و آخرین مرتبۀ وجودی زمانی ایمان را شامل است. 🔸نشان میدهد که اصلاً این رفع حاجت، فقط رفع حاجت نیست،بلکه استحکام یک رابطه حقیقی انسانی ایمانی است؛یعنی ولایت وجودی بین مؤمنان را به یک حقیقت واحد سوق میدهد و آن را تحکیم میکند. 📔شرح احادیث کتاب المعاد بحارالانوار 🌐@ta_abad_zendegi ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
💔 تصویر زیبا از در آغوش هم بودن و ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
🌀 و در بیان مقام معظم رهبری 🌓 قبل از دوران مهدی موعود، و و نیست. در روایات، «والله لتمحصنّ» و «والله لتغربلنّ» است؛ بشدت می‌شوید؛ داده می‌شوید. امتحان در کجا و چه زمانی است؟ آن وقتی که هست. قبل از ظهور مهدی موعود، در میدانهای مجاهدت، انسانهای پاک می‌شوند؛ در کوره‌های وارد می‌شوند و سربلند بیرون می‌آیند و جهان به دوران آرمانی و هدفی مهدی موعود (ارواحنافداه) روزبه‌روز نزدیکتر می‌شود؛ این، آن امید بزرگ است. 🌖 ... ما آن وقتی میتوانیم حقیقتاً منتظر به حساب بیاییم که زمینه را آماده کنیم. برای ظهور مهدی موعود(ارواحنافداه) زمینه باید آماده بشود؛ و آن عبارت از عمل کردن به و قرآن و اسلام است. همان‌طور که عرض کردم، فرموده‌اند: «واللَّه لتمحّصنّ» و «واللَّه لتغربلنّ»؛ این و این که مریدان و شیعیان ولىّ‌عصر(ارواحنافداه) با آن مواجه هستند، همان امتحان تلاش برای است. برای حاکمیت اسلام باید کوشش کنید؛ ملت بزرگ ما این یک قدم را برداشتند. (۱۳۷۰/۱۱/۳۰) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
اندیشه و عمل.mp3
1.26M
🌀 تا اندیشه ها به عمل نرسد ترویج و تحکیم نمی شود 🎙 بخشی از جلسه هشتم درس «مبانی و اصول حکمت عملی» ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
30.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا به مردم لبنان و حزب الله کمک کنیم؟در جنگ لبنان، مهاجر و انصار چه کسانی اند؟ و چه وظیفه ای دارند؟ 🌐 @Abedini ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
🖼 برخی از آثار خلق شده در رویداد هنری "سید المقاومة" ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
(۳۵) 🌀 در اجتماع، حلم چه کاره است؟ 🔻 : 🔹گفتیم گام اول است در پیشرفت تکاملی انسان به سوی هدف آفرینش، گام لازم و ضروری نخستین است؛ و موتوری است برای حرکت انسان؛ و رفع مانعی است در این راه، که تفسیر اینها را بیان کردیم. چه کاره است؟ این صفت حلم، صفت بردباری، صفت خویشتن داری، در این حرکت عمومی انسان، حرکت انسان به سوی نقطه تعالی و تکاملی که اسلام برایش معین کرده چه کاره است؟ 🔸حلم وسیله ای برای پیشرفت در هدفهای متعالی هدفهای عالی و بزرگ در محوطهٔ اجتماع است. وقتی انسان با مردم روبه روست وقتی قرار است انسان در یک جامعه زندگی بکند...زندگی انسان زندگی جمعی است نه زندگی فردی... وقتی که این طور است، من مجبورم با شما زندگی کنم، شما مجبورید با من زندگی کنید، همه مجبوریم با هم زندگی کنیم... با هم زندگی کردن انسان یعنی نیازهای متقابل را تأمین کردن؛ یعنی مجموعاً خشت ها و سنگ ها و مصالحی در بنای کاخ اجتماعِ انسانی شدن؛ که گفته ایم در جامعه اسلامی و انسانی، افراد مثل آجرهایی که در بنا یکدیگر را نگه داشتند، نگه می دارند؛ «مَثَلُ المُؤمِنِينَ كَمَثَلِ البُنيانِ، يَشُدُّ بَعضُه بعضاً» همدیگر را نگه می دارند، همدیگر را محکم می دارند. 🔹خب وقتی قرار است که ما باهم زندگی کنیم وقتی که قرار است افراد انسان این راه تکامل را که راه به سوی خداست، بگویید راه به سوی بهشت است، بگویید راه به سوی تعالی و نقطه اوج انسانیت است... این راه را وقتی بناست انسانها با هم طی کنند، در محوطهٔ اجتماع طی کنند... وقتی که اینها روشن و مسلّم است، پس در محوطه اجتماع یعنی در آن محوطه ای که ناچاریم در آن محوطه زندگی بکنیم یک وسیله جالب برای پیشبرد ما چیست؟ «حلم». 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش پنجم: حلم؛ ص ۱۸۰ و ۱۸۱ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
❤️ خوشحال باش ببین خون تو چگونه جریان دارد و چگونه حزب الله را زنده کرده است. حزب الله از داغ تو می سوزد، اما راه تو را رها نمی کند. ❤️ سید عزیز می بینی حزب الله چگونه امروز درخشیده است، می بینی چگونه دشمن را خوار و ذلیل کرده است. بدبخت ها خیال می کردند با کشتن تو، کار حزب الله تمام است ولی نمی دانند در ، خون شهید بیدار کننده، تحکیم کننده و جریان ساز است. سید عزیز باز رزمندگان و شاگردانت گل کاشتند. اسرائیل خیلی وقت است که تمام شده و این دست و پا زدن های آخرش هست. سید خوشحال باش و جبهه مقاومت را یاری کن. مگر حزب الله از پاره تن خود می گذرد و دست از انتقام می کشد، حاشا و کلّا. الحمدالله کما اهله ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
🌀 فلسطین و قدس برای تک تک جنبش های مقاومت به منزلۀ توحید، دین، نماز و روزه اند... 🔻 شهید نصرالله: 🔹مقاومت در واقع و ماست و انسان نمی تواند از سرشت و ماهیتش جدا شود. با توجه به تأثیر افکار عمومی در همۀ آنچه پیرامون ما رخ می دهد، تلاشی اساسی وجود دارد که یکی از هدف های آن یا دست کم یکی از نتیجه های آن، فراموشی فلسطین و خروج قدس از دایرۀ دغدغه، توجه و پیگیری است. حتی سعی می کنند نیروهای مقاومت را به گروه هایی رنجیده از مسئله فلسطین تبدیل کنند، تأکید می کنم که این مسئله پیشینه دارد. 🔸در هر صورت بنده نسبت به این مسئله هشدار می دهم. هر چه شکاف، مواضع مختلف و تفاوت وجود داشته باشد، فلسطین و قدس، مسئولیت ، ، ، و ما هستند. فلسطین و قدس برای تک تک جنبش های مقاومت به منزلۀ ، ، و اند. 🔹درنتیجه، اشتباه ها، شکافها، رنجیدگی ها و تفاوتها نباید به اصل این موضع و رویکرد، چه کم و چه زیاد ضربه بزنند. 🔸به همین علت هر تحولی که در لبنان و منطقه رخ بدهد باز هم مسئلۀ مقابله با پروژۀ صهیونیسم و مسئلۀ خصومت ورزی علیه اسرائیل، موضع قطعی ماست. 🎙 مصاحبه با غسان بن جدو (روزنامه نگار و مجری مشهور اهل تونس و بنیان گذار شبکه المیادین) در شبکه المیادین؛ ۳ شهریور ۱۳۹۱ (ره) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
(۳۶) 🌀 هر کدام از ایمان، علم، حلم و رفق؛ وزیری دارند... 🔻 : 🔹«عَن أَميرِ المُؤمِنينَ عَلَيْهِ السَّلامُ عَن رَسولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ أَنَّهُ قالَ: نِعمَ وَزير الايمانِ العِلمُ». یک رئیس داریم، یک وزیر، وزیر یعنی معاون، کمک کار، کسی که خلأهای کار رئیس را جبران می کند و بخشی از سنگینی های کار او را بر دوش می گیرد...رئیس، است؛ در شخصیت انسان مؤمن و هویت انسان مؤمن، ایمان رئیس است. دستور و راهنمایی و نشان دادن خط زندگی به عهده اوست، لکن وزیر او است. بدون این وزیر، این رئیس کارش لنگ خواهد ماند! ایمان بدون علم نمی تواند آن کاری را که باید انجام بدهد انجام بدهد. 🔸«وَنِعمَ وَزيرُ العِلمِ الحِلمُ» پس خود علم هم یک ریاستی در زندگی انسان دارد، و در تعیین مسیر انسان دخالت دارد. اگر این علم به تنهایی باشد، هرچند با ایمان، ممکن است کند! گاهی انسان به خاطر علم خود، دانش خود، احاطه خود بر مسائل گوناگون، میشود؛ از بسیاری از شیوه های اخلاقی و معنوی غافل می شود! او هم وزیری دارد که آن وزیر، است. 🔹حلم یعنی ظرفیت؛ .. همین که انسان گاهی علم پیدا می کند به یک نکته طبیعی، چون ظرفیت ندارد، نمی تواند درست بسنجد که این علم به کجای زندگی انسان می تواند سود برساند یا ضرر برساند، گاهی اوقات همین علم را می بینید که در راه های غلط مصرف می شود. 🔸 علم یک قدرت معنوی است. انسان صاحب علم، هر علمی، احساس قدرتی در دل خود می کند. اهل علم در دل خودشان احساس عزت میکنند احساس برتری می کنند. این طبیعتِ علم است؛ «اَلعِلمُ سُلطان» علم امر با فضیلتی است، این عزتِ ناشی از علم هم امر مطلوبی است، خیلی خوب است. اهل علم خودش را ذلیل و کوچک نمی کند، لكن آفت دارد، آفتش این است که بورزد، یا به او دست بدهد، یا کسانی را که دارای علم نیستند، تحقیر کند. برای اینکه این آفات وجود نداشته باشد، لازم است. 🔹..«وَ نِعمَ وَزيرُ الحِلمِ الرّفْقُ» یعنی مدارا کردن و کمک کردن. این ظرفیت را پیدا کردیم و فهمیدیم که علم نباید ما را از جا بکند، نباید ما را از خود بی خود کند، نباید ما را مغرور بکند، این را فهمیدیم حالا چه کار کنیم؟ در مصرف این علم رفق لازم است رفق یعنی مدارا کردن با مردم، کمک کردن به مردم، سازش کردن با مردم‌. 🔸...حالا میخواهی سازش کنی با مردم، لکن نمی توانی! گاهی انسان سازش می کند، و نمی تواند و این سازش را بر خودش تحمیل می کند، لذا می فرماید: «و نعم وَزیرُ الرّفقِ اللّینُ» نرمیِ طبیعی انسان، که البته قابل تربیت کردن است. انسان خودش را با تربیت می تواند لیّن و نرم خو کند. 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش پنجم: حلم؛ ص ۱۸۳ تا ۱۸۵ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .