هدایت شده از روابط عمومی عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ
پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی شهادت سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و همرزمانش
رژیم خبیث صهیونیستی به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد
حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمان وی بدست رژیم غاصب و منفور صهیونیست، تاکید کردند:
آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد، به حول و قوهی الهی.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
سردار رشید و فداکار اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی، در کنار همرزم بزرگوارش سردار محمد هادی حاج رحیمی، با جنایت رژیم غاصب و منفور صهیونیست به شهادت رسیدند. سلام و رحمت خدا و اولیائش بر آنان و دیگر شهیدان این حادثه، و لعنت و نفرین بر سردمداران رژیم ظالم و متجاوز.
شهیدان ما از خداوند مهربان خود، نشان قبول مجاهدتِ درازمدت خود را دریافت کردند و هماکنون در جمع اولیاء و صلحاء، متنعم به نِعَم الهیاند.
سردار زاهدی از دهه شصت در میدانهای خطر و مجاهدت، چشم انتظار شهادت بود. آنها چیزی را از دست نداده و پاداش خود را دریافت کردهاند، ولی غم فقدان آنان برای ملت ایران بهویژه هرکه آنان را میشناخت سنگین است.
رژیم خبیث به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد به حول و قوهی الهی.
والسلام علی عبادالله الصالحین
سیّدعلی خامنهای
هدایت شده از قاریان افضل ایران
قدیری ابیانه:✡️ جهان ماهیت جنایتکارانه اسراییل را شناخته است
📆 ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
1ـ به نظر باید مهمترین موفقیت نهضت مقاومت فلسطین در جنگ اخیر را فارغ از دستیابی به ضرباتی که به ارتش رژیم اشغالگر قدس زده است، در تغییر نگرش اذهان عمومی نسبت به اسرائیل و اسرائیلیان دانست. وقتی نگاه میکنیم که تظاهرات گسترده ضد رژیم صهیونیستی برگزار میشود و حتی یهودیانی در سراسر جهان اعلام برائت از این نظام آپارتاید دارند و کار به جایی میرسد که بعضی اتباع این رژیم، پاسپورت خود را آتش میزنند؛ باید دانست اتفاق جدیدی شروع شده است که حتی با ایجاد آتشبس و فروکش کردن آتش جنگ، صهیونیستها قادر به جلوگیری آن نخواهند بود.
2ـ اسرائیل 75 سال همین روند را ادامه میداد، اما در گذشته رسانه فضای مجازی به این شکل نبود که عمق فاجعه و جنایت را مخابره کند، لذا اخبار اکثراً به شکل سانسور شده پخش میشد. مردم فلسطین در این مدت کاری کردند که نگرش نه تنها به رژیم صهیونیستی در جهان تغییر کند، بلکه یک حس کنجکاوی درباره ماهیت اسلام در سراسر جهان پدید آید که این دین چیست که فلسطینیان غزه با وجود خسارات زیادی که دیدند همچنان خود را ظل محور او میبینند. امروزه رو آوردن به اسلام و خواندن قرآن برای فهم چیستی عقیده اسلامی در جهان فراگیر شده است و این همان چیزی بود که رهبری در نامه چندین سال پیش خودشان از جوانان غربی خواسته بودند، یعنی آنان برای شناخت اسلام به جای خواندن کتبی که در غرب چاپ میشود خود قرآن را بخوانند.
3ـ کار آمریکا و رژیم صهیونیستی این است که اگر جنگ و تقابلی علیه آنان صورت بگیرد تحت هر شرایطی آن را منتسب به ایران کنند، گویی ملتهای جهان هیچ اراده و اختیاری از خود ندارند. این درصورتی است که جنگ اخیر با اسرائیل با تصمیم خود مقاومت فلسطینیان بوده و جزئیاتش برای ایرانیان و مقاماتشان پوشانده بوده، لذا نمیشود ادعا کرد که حماس با تحریک ایران دست به چنین اقدامی زده است.
4ـ دیدار اخیر رهبران حماس با مقام معظم رهبری یک موضوع را به خوبی نشان داد، و آن این است که حکومت ایران، به عنوان یک حکومت شیعی بیشترین حمایت را از سنیهای مبارز حماس داشته است. یعنی برای ایران موضوع اصل مبارزه با صهیونیستهاست و اصلا موضوعات فرقهای برایش اهمیت ندارد. این درحالیست که بیشترین خیانت نیز از سوی کسانی صورت میگیرد که بیشترین تهمت را به ایران و شیعیان وارد میسازند و خود را مدافعان سنت خطاب میکنند!
https://eitaa.com/alemafzal
هدایت شده از قاریان افضل ایران
9.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
15.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎆 فواید روزه
✅ دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا از فواید روزه بر سرطان می گویند!!!
#روزه #قرآن #دانشمند #کالیفرنیا #سرطان #دانشگاه #اسلام
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از روابط عمومی عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ
9.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیت الله جاودان ؛
صدقه در این شب هزار برابر می شود.
می توانید صدقات خود را برای کمک به مردم مظلوم غزه به شماره کارت:
💳 ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹
یا از طریق شماره گیری کد دستوری:
*112*5#
واریز کنید.
#حمایت_از_مظلوم
هدایت شده از قاریان افضل ایران
زندهیاد حجت الاسلام حاج آقا یگانه مرقی.. شب قدر.. مسجد جامع..
... رسولِ خاتم روحی له الفداه که در این عالم مثلِ او نیامده است، فرمودند: علی جان! (تعبیر از من است) دلِ من تنگ شده است که من تو را وصف کنم، اگر بخواهم بگویم که تو چه کسی هستی، به آن سمتی میروند که عیسَویها رفتند، برای کمتر از آن هم شأنِ تو أجلّ است، نمیتوانم بیان کنم. لذا میبینید عباراتی که اهل بیت علیهم السلام گفتهاند، انسان را سردرگُم میکند.
امام صادق علیه السلام میفرماید: امیرالمؤمنین علیه السلام تاجِ سرِ پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم است، اینها علامتِ چیست؟ اینها علامتِ این است که نمیتوانیم بگوییم او چه کسی است، شما نمیتوانید او را بفهمید، فقط یک چیزی میگویم که شما بفهمید که از ما بزرگتر است.
خودِ حضرت فرمودند: (یک شب در روضه عرض کردم) «وَ لَا یَرْقَى إِلَیَّ الطَّیْرُ»[۱۲] هر اندازه مرغِ اوهامِ شما بپرد، وَهمِ شما و نه فکرِ شما، هر اندازه خیال بافی کنید، نمیتوانید به من برسید. لذا پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: علی جان! من نمیتوانم تو را وصف کنم.
بله! در جایی هم فرمودند: «عَلیٌ مِنّی کَالرّأسی مِن بَدَنی» که ما بفهمیم پیغمبری که همهی انبیاء علیهم السلام به گدایی از او افتخار میکنند، میفرماید من نمیتوانم بگویم چه کسی هستی، حالا این زبانِ اَلکَنِ منِ بیچاره میتواند بگوید خدای متعال کیست؟
برای همین در روایت است که مَعرفَتُ الله چیست؟ معرفتِ به امامِ زمانِ توست! چون متوجّه میشوی که نمیتوانی امامِ خود را بشناسی، اصلاً نمیتوانی او را بشناسی، یعنی بحقِّ معرفت نمیتوانی او را بشناسی، لذا فرمود: عَلَى أَنَّ ذِکْرِی لَکَ بِقَدْرِی لا بِقَدْرِکَ من اینها را به اندازهی خودم گفتم لا بِقَدْرِکَ.
وَ مَا عَسَى أَنْ یَبْلُغَ مِقْدَارِی حَتَّى أُجْعَلَ مَحَلا لِتَقْدِیسِکَ من کجا بخواهم تو را تقدیس کنم؟ اصلاً من راجع به تو حرف بزنم بیحُرمتی است، مثلِ این میماند که من را ببرند و بگویند که از علمِ آقایِ بهجت تعریف کن. من چه میدانم که بگویم؟ من چه میتوانم بگویم؟
مثلِ این است که یک پزشک را در یک قومِ بیسواد ببرند، آنها میگویند او میتواند آدرس بدهد.
من راجع به تو چه بگویم؟ بعد اینطور میفرمایند: وَ مِنْ أَعْظَمِ النِّعَمِ عَلَیْنَا از بزرگترین نعمتهای تو، امام زین العابدین به ما آموخته است که اینطور صحبت کنیم وَ مِنْ أَعْظَمِ النِّعَمِ عَلَیْنَا جَرَیَانُ ذِکْرِکَ عَلَى أَلْسِنَتِنَا همین که اجازه دادی ما نامِ تو را ببریم.
بلکه یک نفر در تشرّفی… بنده تشرّف نقل نمیکنم، سالکی هنگامِ بلند شدن «یا علی» گفت، صدا آمد ای بی انصاف، وقتی وضو نداری چطور نامِ مرا بُردی؟!
اگر من این را متوجّه بشوم، میفهمم که هر مرتبه که میخواهم نامِ امیرالمؤمنین علیه السلام را ببرم، خیلی باید حواسِ خودم را جمع کنم و «یا علی» بگویم.
حال آن کسی که امیرالمؤمنین علیه السلام او را عبادت میکرده است را چطور بشناسم؟
وَ مِنْ أَعْظَمِ النِّعَمِ عَلَیْنَا جَرَیَانُ ذِکْرِکَ عَلَى أَلْسِنَتِنَا خدایا! تو چقدر کریم هستی که اجازه دادی من هم اسمِ شما را بِبَرَم، وَ إِذْنُکَ لَنَا بِدُعَائِکَ همینکه اجازه میدهی ما هم با تو حرف بزنیم، من که غرقِ گناه هستم، من جه کسی هستم؟ بعد فرمودند: وَ تَنْزِیهِکَ وَ تَسْبِیحِکَ فدایِ امام سجاد علیه السلام بشوم، فرمودند: میگویی یا مَن لَه القُدرَهُ وَ الکَمال بعد میگویی: خدایا من نمیفهمم، سُبحانَکُ تو منزّه هستی، امام سجاد علیه السلام میفرماید: من برای این سُبحانَک هم باید سُبحانَک بگویم، من حتی نمیتوانم تو را تَنزیه کنم، تو إذن دادی من تو را تسبیح و تنزیه کنم، من که تو را نمیشناسم.
إِلَهِی فَأَلْهِمْنَا ذِکْرَکَ فِی الْخَلاءِ وَ الْمَلاءِ وَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ باز هم مرحمت کن و اجازه بده بر دهانِ ناپاکِ من نامِ تو بنشیند، بعد هم یک آدرس دادند که این دردِ روزگارِ ماست، فَلا تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ إِلا بِذِکْرَاکَ قلوب مطمئن نمیشوند، آرامش پیدا نمیکنند، جز به ذکرِ خدا!
آرامش کجاست؟
گاهی انسان تلویزیون نگاه میکند، میگوید: آیا شما اهلِ موسیقی هم هستید؟ حالا من اصلاً به این موضوع کاری ندارم که موسیقی حلال و حرام دارد و … فقط این را به شما بگویم که اگر صد سالِ پیش نزدِ خیلیها میرفتید، و این صداها را میشنیدند، تصوّر میکردند که در حالِ زندگی در منطقهی کفّار هستند، اگر گوشِ کسی آلوده نشده باشد، قَذارتِ آن را مییابد.
مثلِ این است که معدهی شخصی سالم است و در منطقهای غذای خوبی میل میکرده است، اگر دو بار فست فود میل کند، باید ببرید و رودههایِ او را بشویید، اما آن کسی صبح تا شب همینها را میل میکند، اصلاً متوجّه نمیشود، چون عادت کرده است.
هدایت شده از قاریان افضل ایران
اگر گوشِ ما پاک بود، این اندازه صداهایِ اضافه نمیشنیدیم، آن وقت فقط یک صدایِ ناهنجارِ نامشروع که خلافِ رضایِ حضرتِ حق است میشنویدیم، آن وقت حالِ ما را بد میکرد، آنقدر این صفحهی نَفس بیچاره شده است که متوجّه نیست… طرف میگوید: من نمیدانم آن کسی که موسیقی گوش نمیدهد، اصلاً چطور زندگی میکنند!
الآن ما مشکلی داریم؟! اینطور هم نیست، فرمود: این ذکرِ توست که دلها را آرام میکند، «أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» [۱۳] یعنی فقط و فقط دل با یادِ او آرام میشود. دل با هیچ چیزِ دیگری آرام نمیشود، همهی آنها قُلّابی و مُخَدّر و وَهم است، انگار که به تو مخدّر زدهاند، ما بایستی چکار کنیم؟ اصلاً میشود این قدرتِ خدای متعال را فهمید؟ قدمِ اول این است که خوب…
اهمیّتِ حبّ و بغض
ما اصلاً أسماء و صفاتِ تو را هم نمیفهمیم، ما تو را نمیشناسیم، اگر ائمه علیهم صلواه الله نبودند، که این جملات باعث میشود ما با احتیاط… دیگر وقتی میگوییم یا مَن لَهُ القُدرَتُه وَ الکَمال، برای همین است وقتی بعضی از رَبّانیها خدا را هم یاد میکردند، عذرخواهی میکردند. برای همین از عباداتِ خودشان عذرخواهی میکردند، میگفتند: خدایا! تو دستور دادهای که بگو «ایّاکَ نَعْبُدُ وَ ایّاکَ نَسْتَعین» [۱۴] من میگویم؛ وگرنه من نمیخواهم دروغ بگویمها! چون ایّاکَ نَسْتَعین یعنی من فقط از تو یاری میخواهم، من اینطوری هستم؟ پول دستِ هر کسی باشد من به سمتِ او میروم، هر کسی کار در دستِ او باشد، هر کسی رابطه داشته باشد، ایّاکَ نَسْتَعین کجاست؟ میگفتند: خدایا غلط کردیم! ما نمیخواستیم دروغ بگوییمها، خودت به ما گفتی در نماز سورهی حمد را بخوانیم، در سورهی حمد هم میگویی ایّاکَ نَسْتَعین! من نمیخواهم دروغ بگویمها، خودت مرا مجبور میکنی.
همین عذرخواهیِ او هم به من توجّه میدهد که من خیال نکنم چند شب آمدیم و مناجات کردیم… اولِ شرک این است که من خیال کنم کاری کردهام، مثلاً او سه روز است روزه میگیرد، ما یک ماه است روزه میگیریم!
امام زینالعابدین علیه السلام فرمودند: اللّهُمَّ أَسْتَغْفِرُکَ مِنْ کُلِّ لَذَّهٍ بِغَیْرِ ذِکْرِکَ تو اجازه دادی من اسمِ تو را ببرم، من هم کنارِ آن خیلی کارهایِ دیگر هم کردم. در این ماهِ رمضان چقدر مرا توصیه کردی؟ من باز هم کارِ خودم را کردم. چقدر وقتِ خودم را صرفِ کارهایِ دیگر کردم؟ اصلاً نمیفهمم قدرتِ تو چیست.
حالا که من اصلاً به شناخت راهی ندارم، باید چکار کنم؟ من که چون او را نمیفهمم میخواهَم یا کَریم و یا عَلیم بگویم باید عذرخواهی کنم، من چطور با این موجودِ ناشناخته ارتباط بگیرم؟ راهِ درمان چیست؟ من چطور با خدای متعال ارتباط برقرار کنم؟
فرمودهاند راهِ آن محبّت است، برای همین است که این اندازه کَرَم کرده و منّت گذاشته است.
همهی شما در مدرسه درسِ دینی داشتهاید، کسی با درسِ دینیِ خُشک ارتباطِ کسی با خدای متعال خوب نمیشود، پس فکر کردهاید چرا پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم روی حبِّ امیرالمؤمنین علیه السلام تأکید کرده است؟
«حُبُّ عَلِیٍّ عَلَیْهِ السَّلَامُ حَسَنَهٌ، لَا یَضُرُّ مَعَهَا سَیِّئَهٌ»[۱۵] چون معارف سخت است، صعوبَت دارد، خشک است، الان دیدید، کمی بحثِ معارفی کردیم جلسه خشک شد، برایِ ما سخت میشود، تحمّلِ ما کم میشود، به ما منِت گذاشت، کُنتُم بِعَرْشِهِ مُحْدِقینَ حَتّى مَنَّ عَلَیْنا بِکُمْ[۱۶] فرمود: دینتان را با محبّت پیش ببرید، اگر کسی به امیرالمؤمنین علیه السلام دل بدهد، ممکن است به عشقِ امیرالمؤمنین علیه السلام کاری کند، ولی من اصلاً معرفتی ندارم، نه اینکه امیرالمؤمنین علیه السلام را میشناسم، نه! او را نمیشناسم، کما اینکه حضرت جواد علیه السلام در موردِ حضرتِ زهرا سلام الله علیها به ما آموختند که بگوییم: ما خیال میکنیم تو را دوست داریم، ما که حقیقتِ شما را نمیشناسیم.
موتورِ محرّکِ ما حبّ و بغضِ ماست، امکان ندارد کسی نسبت به دشمن حضرت زهرا سلام الله علیها بغض نداشته باشد و بتواند در مسیرِ حق حرکت کند، و در امتدادِ آن مثلِ اسرائیل!
اگر فردا کسی آنجا برود و مرگ بر اسرائیل بگوید، قبل از آن باید بگوید مرگ بر قاتلِ حضرت زهرا سلام الله علیها که همهی بدبختیها از اوست، اینها هم اذنابِ او هستند، اگر آن را نبیند، اصلاً نمیتواند این ظلم را ببیند.
حب و بغض؛ و اگر کسی عشق به امیرالمؤمنین علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها نداشته باشد نمیتواند آن طاغوت را نفی کند، همهی موتورِ محرّکِ ما محبّتِ ماست.
لذا برهانِ حضرتِ ابراهیم علیه السلام محبّت است، حضرت ابراهیم پیشِ کسانی که خورشید و ماه میپرستیدند میرفتند، میفرمودند: رَبّ این است؟ باشد این رَبّ؛ «فَلَمَّا أَفَلَ قَالَ لَا أُحِبُّ الْآفِلِینَ»[۱۷] همینکه افول میکرد، میفرمودند: من این خدا را قبول ندارم؛
هدایت شده از قاریان افضل ایران
شما ببینید آیا سیدالشهداء علیه السلام افول میکند؟ «إنّ لِقَتلِ الحُسینِ حَرارَهً فی قُلوبِ المُؤمِنینَ لاتَبرُدُ اَبَداً»[۱۸] کجا افول میکند؟
و اینها جوابی برای حضرت ابراهیم علیه السلام نداشتند، چون با همهی وجود میفهمیدند چیزی که افول میکند را دوست نداریم، چرا باید او را دوست بداریم؟ چون اگر او را دوست نداشته باشیم، خودمان را برای او خرج نمیکنیم.
در طولِ سال چند شب میشود که من طولِ شب را بیدار بمانم و نخوابم؟ اینجا جز ذکرِ نامِ اهل بیت علیهم السلام چه چیزی به ما میدهند؟ مسیر چیست؟ مسیر محبّت است، اگر کسی محبّتِ خود را تنظیم کند باقیِ مسیر حل است، اگر کسی محبّتِ خود را تنظیم نکرده باشد، نمیتواند حرکت کند، ماشینِ وجودیِ او بنزین ندارد، شما همهی صحنههایِ زیبایِ تاریخ را ببینید، همهی آن در این محبّت است
هدایت شده از قاریان افضل ایران
زندهیاد حجت الاسلام حاج آقا یگانه مرقی. شب قدر... امشب شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان است؛ دیگر زمانی باقی نمانده، باید تمام تلاش خود را به کار برد تا در پناه رحمت خداوند متعال قرار گرفت، زیرا اگر کسی در ماه مبارک رمضان بخشیده نشود بنا بر فرموده پیامبر اکرم(ص) «شقی» است.
دیگر زمانی نمانده باید امشب تا سحر بیدار بود، زیرا این دقایق نایاب اند و تا چشم بر هم بزنی سحر میرسد؛ مبادا بگویند که سحر رسید و تو هنوز در خوابی.
امشب از آسمان باران انا انزلنا بر فرق زمین میبارد، امشب چشمانم را با آب توبه میشویم و کلام قرآن در دهانم جاری میکنم تا خواب بر چشمانم نیاید و تا سحر ناله الغوث الغوث سر دهم.
شب قدر از شبهاى با عظمت و با اهمیت سال است و دلیل فضیلت این شب بر سایر شبها به اعتبار امورى است که در این شب محقق مىگردد وگرنه اجزاى زمان یا مکان، درجه و رتبه وجودى شان یکى است و بین آنها تفاوتى وجود ندارد.
شب بیست و سوم ماه رمضان، از دو شب قبل برتر است و از احادیث متعدد اینگونه احتمال داده میشود که شب قدر همین شب است.
در روایتی از امام باقر(ع) نقل شده است که مردی در ماه رمضان خدمت رسول خدا(ص) آمد و به آن حضرت عرض کرد: من در بیرون مدینه به سر میبرم و شتر و گوسفند دارم که نمیتوانم همه شب در مدینه حاضر شوم. دوست دارم شبی را به من معرفی کنی تا آن شب را به مدینه بیایم و در نماز و عبادت حاضر باشم. حضرت او را به نزد خود فراخواند و به طور در گوشی آن شب را معرفی کرد.
هدایت شده از قاریان افضل ایران
رمز اجابت دعاء و توسل
امام باقر7فرمود: مانع ما در رسیدن به کمالات و مقصدی که داریم خود ما هستیم خدای متعال لطف و عنایتش دائم است «يَا دَائِمَ الْفَضْلِ عَلَى الْبَرِيَّة » (شیخ عباس قمی/ مفاتيحالجنان/ ص:33). از طرف خدای متعال نه بخلی هست و نه کمبودی هست. خزائن خدا کن فیکون است هر چه اراده کند خواهد بود نقضی، کمبودی در خدایی خدای متعال نیست. خدای متعال دهنده است بخشنده است اصلاً دوست دارد بندهای او را صدا بزند، دوست دارد بندهای با او مناجات کند نجوا بکند. در روایت داریم اگر کسی ده مرتبه یا الله بگوید جواب میآید لبیک بنده من، چه میخواهی؟ هر چه میخواهی بخواه من میدهم. یا در روایت دیگری داریم که اگر بندهای هفت مرتبه یا ارحمالراحمین بگوید جواب میآید لبیک بنده من چه میگویی؟ هر خواستهای داری بگو من اجابت بکنم؟ باز در روایتی داریم کسی که خدا را به حق محمد و آل محمد قسم بدهید کسی خدا را به حق پیغمبر و آل او قسم نمیدهد الا این که دعایش مستجاب میشود. یکی از رمزهای اجابت دعاء واسطه قرار دادن پیامبر و اهلبیت پیامبر هستند. در شب احیاء هم قرآن را بر سر میگذاریم و واسطه قرار میدهیم و هم خدا را به خودش (ده مرتبه بک یاالله) قسم میدهیم از این قسم بالاتر در عالم نیست. دسته جمعی دعاء میکنیم و در خانه خدا مهمان میشویم خودشان فرمودند مهمان ولو کافر هم باشد به او اکرام کنید قطعاً آنها به این کلماتی که به ما امر میکنند خودشان به آنها عمل میکنند و جامه عمل خواهند پوشاند فرمودند: اگر کافر هم مهمان شما شد به او اکرام کنید احترام بکنید به او محبت کنید. ما در خانه خدا را دسته جمعی میزنیم و هم در خانه خدا مهمان خدا میشویم. در میان مجموعهای که برای دعاء و احیاء میروند مسلماً علماء ربانی، بچههای معصوم و بیگناه هستند بچههای نابالغی که قطعاً پاک هستند دلهایشان پاک و صاف است مادرهای دل شکسته، خانوادههای جانباز و شهدا هستند خدای متعال این طور نیست که به یکی لطف و نظر کند و به بقیه نکند مسلماً در دعای دسته جمعی احیاء، لطف و نظر خدا شامل حال ما هم خواهد شد. ما در دعاء قرآن را واسطه قرار ميدهیم و ده بار خدا را به خودش که از این قسم در عالم بالاتر نیست قسم میدهیم (بِكَ يَا اللَّهُ) (شیخ عباس قمی/ مفاتيحالجنان/1/ ص:225). خدایا تو را به خودت قسم میدهم. و بعد از این قسم به عزیزترین و محبوبترین خلقش به 14 معصوم7 قسم میدهیم که روایت داریم اگر کسی خدا را به حق پیامبر و اهل بیتش قسم بدهد قطعاً دعایش مستجاب میشود قطعاً خدا نظر میکند. آنهایی که اهل جهنم هستند پیامبر را فراموش میکنند نام پیامبر و امامها و اهل بیت را فراموش میکنند و الا اگر این رمز بیاد آنها باشد آتشها خاموش میشود و دعایشان مستجاب میشود. اهل جهنم کسانی هستند که نام امامها، نام 14 معصوم، نام امیرالمؤمنین را فراموش میکنند و دچار آتش میشوند. اما م باقر7 فرمودند: بندهای در قعر جهنم میسوزد بعد از حدود 500 سال در آتش جهنم ماندن نام پیامبر و آل پیغمبر یادش میآید عرض میکند خدایا تو را به حق محمد و آل محمد قسم ميدهم که من را از آتش نجات بده. تا نام پیامبر و آل پیامبر را میآورد خدا به جبرئیل امر میفرماید برو این بنده را از آتش جهنم بیرون بیاور. جبرئیل عرض میکند بار پروردگارا چگونه وارد بشوم؟ خطاب میرسد من آتش را خاموش میکنم. آتش جهنم خاموش میشود و جبرئیل میآید کسی را که خدا را به حق پیامبر و آلش قسم داده از آتش بیرون میآورد. رمز اجابت دعاء و توسل واسطه قراردادن پیامبر و اهلبیتش هستند هر کس اگر این رمز یادش باشد و خدا را به این خانواده قسم بدهد قطعا دعای او مستجاب خواهد شد.