لطفا به کودکانتان رحم کنید!
مریم یازده ساله است و در کلاس پنجم ابتدایی یکی از پرآوازه ترین مدارس تهران درس می خواند.
تکالیف درسی چند روزش را مرور می کنیم:
معلّم ریاضی جمع کسرهای مرکّب را از او خواسته ...
معلّم علوم تعاریف نزدیک بینی، دوربینی، آستیگماتیسم...
معلّم فارسی از او انتظار دارد ریشه های متفاوت واژه های به ظاهر مشابهی همچون «الغاء» و «غالی» را بشناسد (واژه هایی که در زبان محاوره فارسی کاربرد زیادی ندارند)
معلّم دینی می خواهد مریم تفاوت های نماز جمعه و سایر نمازهای دو رکعتی را بداند و
معلّم پرورشی (که این روزها معلم مشاور نامیده می شود)
از مریم خواسته یک رویداد خانوادگی را نقاشی کند
فقط یک سوّم سال تحصیلی گذشته و اینها هم توقّعات و تکالیف دو سه روزِ مریم است. فراموش نکنید که مریم یازده سال دارد و نیاز به بازی، تفریح و معاشرت با اعضای خانواده و فامیل هم دارد.
مریم صبح خیلی زود به مدرسه می رود و تا دو بعد از ظهر در مدرسه است، عملاً تا به خانه برسد و تکالیف خود را شروع کند ۴ بعد از ظهر است و او علاوه بر خستگی روز، بار سنگین تکالیف فردا را هم به دوش دارد.
طبعاً نه قدرت یادگیری یک کودک یازده ساله، نه توان جسمی او و نه وقتی که در اختیار دارد برای یادگیری این همه مطلب و انجام تکالیف مربوطه کافی نیست. راه حل چیست؟
برادر بزرگ مریم راجع به بیماری های چشم برایش می نویسد
خواهر بزرگ مریم حادثه غزه را برایش نقاشی می کند
پدر مریم با دشواری برای مریم توضیح می دهد که ریشه «غالی»، «غلو» است در حالیکه ریشه «الغاء»، «لغو» است (چون مریم باب های ثلاثی مزید را نخوانده است فهم اینکه چگونه لغو تبدیل به الغاء می شود امکان ندارد و چون مریم اسم فاعل را نخوانده این که چگونه و چرا غلو تبدیل به غالی می شود غیر ممکن است!)
مادر مریم هم راجع به نماز جمعه تحقیق میکند و برای مریم راجع به آن توضیح میدهد.
تمام خانواده باید دست به دست هم بدهند تا تکالیف هر روزهٔ مریم به سرانجام برسد و مریم دست خالی به مدرسه نرود
و این در حالی است که علیرغم این که این مدرسه برای ثبت نام مریم هر سال پولی برابر با حقوق کامل یک سال یک کارگر دریافت می کند، مرتب دانش آموزان و خانواده هاشان را تهدید به اخراج می کند!
مریم هر روز که به مدرسه می رود می داند که تکالیفش با تلاش جمعی خانواده به ثمر رسیده ولی نمی داند که این ماجرا برای تمام همکلاسانش اتفاق افتاده . مریم گمان می کند فقط خود اوست که نمی تواند این همه اطلاعات را هضم و پردازش کند و به خاطر بسپارد.
مریم تصور می کند همکلاسانش می توانند و فقط خود اوست که نمی تواند!
می دانید چرا مریم این گونه فکر می کند؟
چون در مدرسه، همه باید نقش بازی کنند
و تظاهر کنند تکالیف را خودشان انجام داده اند!
معلّمان هم در این تظاهر و دو رویی شرکت می کنند!
نه تنها مریم بلکه تمام دانش آموزان مدرسهٔ گران قیمتِ پرآوازه دچار احساس حقارت، اعتماد به نفس پایین و تظاهر و ریاکاری می شوند.
نتیجهٔ این تظاهر و ریاکاری نیز عزّت نفس پایین است.
حالا خود این اعتماد به نفس پایین، سیکل معیوبی ایجاد می کند که باعث می شود مریم دیگر به اندازهٔ توانایی خودش نیز تکالیفش را انجام ندهد.
وِردِ کلام مریم «نمی توانم، یاد نمی گیرم» شده...
تا اینجا فقط به خود مریم پرداختیم.
بگذریم که بعضی از این خانواده ها در تعطیلات آخر هفته هم، وقت خودشان و مریم را با کلاس موسیقی و کلاس زبان انباشته تر می کنند و تصور می کنند با این کار فرزندشان چند بُعدی و همه جانبه فرهیخته می شود
در این چرخهٔ معیوب، مدرسه و خانواده هر دو در عین حال که نقش جلّاد را به عهده دارند نقش قربانی را هم به دوش می کشند.
معلّمان و مدیران این مدارس هم می گویند این الگو محصول توقّعات خانواده هاست. خانواده هایی که انتظار دارند فرزندانشان در کنکور تیزهوشان یا در امتحان ورودی سایر مدارس گرانقیمت پر آوازه قبول شوند و اگر مدارس در جهت این توقعات پیش نروند رقبای آنها گوی سبقت را می ربایند.
براین مبناست که می گویم خانواده و مدرسه، هم نقش جلّاد را بازی می کنند
و هم نقش قربانی را.
تنها کسانی که قربانی بی گناه این نظام تفاخر، رقابت کور و نمایش تظاهر و ریاکاری هستند فرزندان من و تو هستند که بیماری های فرهنگی و اجتماعی ما،
حال و آیندهٔ این بی گناهان مظلوم را به تاراج می برند.
عجیب ترین چاه دنیا:!!
https://eitaa.com/ravabetomomi_agahi_fateb1402
تو روزگاری که بعضی به اصطلاح هم وطن(فارسی زبان) راضی نمیشن یه استوری برای شهدای حادثه تروریستی کرمان بزنن بلکه بعضا خوشحالی هم میکنن
اینجا تو استکهلم سوئد تو هوای به این سردی برای فلسطین رفتن تظاهرات
چیزی که این روزها کم پیدا میشه شرافتِ...
🎥 واکنش کاربران فضای مجازی به اهانت علی کریمی به شهدای کرمان
ای بنده نماز کن که کارت اینست ..بر درب بهشت بهترین تضمین است..🟢🟢🟢
🟣 نماز را جدی بگیریم
🟢 توصیه رهبر انقلاب به متصدیان امور جوانان و نوجوانان در پیام به اجلاس نماز:
✏️ راههای آموختن و گزاردن نماز و کیفیت بخشیدن به آن را برای نسل نو هموار کنید
✏️ حضرت آیتالله خامنهای در پیامی به سیامین اجلاس سراسری نماز، ترویج نماز در میان نسل جوان و نوجوان را کلید گسترش این نعمت الهی و جایگزین شدن آن در جایگاه شایستهی آن دانستند و از متصدیان کارهای مرتبط با جوانان و نوجوانان خواستند تا خود را مخاطب «اقیموا الصلاة» بدانند و به معنای واقعی، نماز را اقامه کنند.
✍ متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
✏️ بسم الله الرّحمن الرّحیم
والحمدلله رب العالمین و صلّی الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیة الله فی العالمین ارواحنا فداه.
✏️ خدای متعال را بر ادامهی سُنّت مبارک و نیکوی بزرگداشت نماز سپاس میگویم و از جناب حجةالاسلام قرائتی عالم مجاهد و روشنبین که پایهگذار این حرکت پر برکتند صمیمانه تشکر میکنم.
✏️ نماز را نمیتوان در شمار نیازهای جاریِ فرد و جامعهی مسلمان دانست. این فریضهی بزرگ بسی فراتر از این نیازها نقش میآفریند. آن را باید همچون روح برای اندامهای بدن انسان یا همچون هوا در مقایسه با دیگر نیازهای مادّی انسان دانست. اینکه قبول همهی عبادتها و خدمتهای خدائی به قبول نماز وابسته شده، و اینکه امر به نماز و ایستادگی بر آن از پیامبر مطالبه شده، و اینکه نماز نخستین الزام در حاکمیت صالحان دانسته شده، و اینکه اقامهی آن و تاکید بر آن بیش از هر واجب دیگر در قرآن تکرار شده، همه دلیل بر جایگاه بیمثال این فریضهی الهی است.
✏️ ترویج نماز در میان نسل جوان و نوجوان، کلید گسترش این نعمت الهی و جایگزین شدن آن در جایگاه شایستهی آن است. متصدیان کارهای مرتبط با جوانان و نوجوانان، از خانواده، تا مدرسه، و تا دانشگاه، و تا محیطهای ورزشی، و تا عالمان دینی در مدارس و دانشگاهها، و تا مجموعههای بسیجی در مساجد، و تا همهی واحدهای بسیج، و تا مجموعههای جهاد سازندگی و گروههای جهادی و نظائر اینها، باید خود را مخاطب: اقیموا الصلاة بدانند؛ راههای آموختن و گزاردن نماز و کیفیت بخشیدن به آن را برای نسل نو هموار کنند. به نماز، به مسجد، به حضور قلب، به توجه به معانی نماز، به دانستن احکام نماز، جاذبه ببخشند، و به معنای واقعی، نماز را اقامه کنند.
https://eitaa.com/ravabetomomi_agahi_fateb1402
✏️ از خداوند متعال توفیقات همگان را خواستارم.
سیّدعلی خامنهای
۴۰۲/۱۰/۱۵
هدایت شده از قاریان افضل ایران
روش وحشتناک بازدید از حیوانات در یک باغ وحش!
هدایت شده از قاریان افضل ایران
روش جالب و زیرکانهی خانمهای فرانسوی در قدیم که مردها، مرد زندگی بار بیایند!
زنا هر روز صبح تو غذای شوهرشون یکم سَم میریختن و عصر که بر میگشته خونه بهش پادزهرشو میدادن، اگه مرده دیر میومده خونه، شروع میکرده حالش به بد شدن و بالا آوردن و...
و هر چی بیشتر بیرون خونه میمونده، بیشتر هم حالش بد میشده. ولی تا بر میگشته خونه و غذای خونه که پادزهر داشته رو میخورده خوب میشده! اینجوری ناخودآگاه تربیت میشده که نخواد بیرون بمونه :))
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
پرسش و پاسخ احکام نماز
#نماز #وضو #ناخن #جایز #احکام_شرعی #فتوا #امام_خامنه_ای
دی ماه ۱۴۰۲
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و بله و گپ و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
⛔️ استرس در خانواده
#افزایش_قد #کاهش_اعتماد #خانواده #استرس #اضطراب
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
✅ قابلیت هضم پروتئین
#پروتئین #تغذیه #سلامت #گوشت
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منبر کوتاه
💠 انسان عاقل کیست؟
🔹استاد ماندگاری
#انسان #عاقل #خدا #حضرت_زهرا #فاطمیه #شهدای_کرمان #استاد_ماندگاری #سخنرانی
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و بله و گپ و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منبر کوتاه
💠 غائله شیاطین را با مشت می خوابانیم
🎙امام خمینی (ره)
#غائله #مشت #ترور #وحشت #فاطمیه #شهدای_کرمان #امام_خمینی #سخنرانی
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و بله و گپ و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
حضرت آیتالله خامنهای(مدظله العالی ): «رضا خان قلدر وقتی خواست از غرب برای ما سوغات بیاورد، اولین چیزی که آورد، عبارت از لباس و رفع حجاب بود؛ آن هم با زور سر نیزه و همان قلدریِ قزّاقیِ خودش! چیزی را که برای این ملت لازم بود، نیاوردند. علم که نیامد، تجربه که نیامد، جِدّ و جهد و کوشش که نیامد، خطرپذیری که نیامد، آنچه را هم که آوردند، بیدریغ قبول کردند. گفتند چون غربی است، باید قبول کرد. برای یک کشور، این حالت بزرگترین سمّ مهلک است.» ۱۳۸۰/۰۲/۱۲
۱۷ دیماه، سالروز تصویب قانون استعماری کشف حجاب در سال ۱۳۱۴
#عفاف_حجاب #