🛑 #معجزه امام کاظم علیه السلام ✨
🛑زنده کردن #مردگان
✅- عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْمُغِيرَةِ قَالَ: مَرَّ الْعَبْدُ الصَّالِحُ بِامْرَأَةٍ بِمِنًى وَ هِيَ تَبْكِي وَ صِبْيَانُهَا حَوْلَهَا يَبْكُونَ وَ قَدْ مَاتَتْ لَهَا بَقَرَةٌ فَدَنَا مِنْهَا ثُمَّ قَالَ لَهَا مَا يُبْكِيكِ يَا أَمَةَ اللَّهِ قَالَتْ يَا عَبْدَ اللَّهِ إِنَّ لَنَا صِبْيَاناً يَتَامَى وَ كَانَتْ لِي بَقَرَةٌ مَعِيشَتِي وَ مَعِيشَةُ صِبْيَانِي كَانَ مِنْهَا وَ قَدْ مَاتَتْ وَ بَقِيتُ مُنْقَطَعاً بِي وَ بِوُلْدِي لَا حِيلَةَ لَنَا فَقَالَ يَا أَمَةَ اللَّهِ هَلْ لَكِ أَنْ أُحْيِيَهَا لَكِ فَأُلْهِمَتْ أَنْ قَالَتْ نَعَمْ يَا عَبْدَ اللَّهِ فَتَنَحَّى وَ صَلَّى رَكْعَتَيْنِ ثُمَّ رَفَعَ يَدَهُ هُنَيْئَةً وَ حَرَّكَ شَفَتَيْهِ 👈ثمَّ قَامَ فَصَوَّتَ بِالْبَقَرَةِ فَنَخَسَهَا نَخْسَةً أَوْ ضَرَبَهَا بِرِجْلِهِ فَاسْتَوَتْ عَلَى الْأَرْضِ قَائِمَةً فَلَمَّا نَظَرْتِ الْمَرْأَةُ إِلَى الْبَقَرَةِ 👉 صاحَتْ وَ قَالَتْ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ وَ رَبِّ الْكَعْبَةِ فَخَالَطَ النَّاسَ وَ صَارَ بَيْنَهُمْ وَ مَضَى ع.
ترجمه روایت:
🔰 -از عبد الله بن مغيره، گويد: امام كاظم عليه السّلام در منى به زنى برخورد كه مىگريست و كودكانش دور او مىگريستند، ماده گاوش مرده بود، نزديك آن زن رفت و فرمود: چرا گريه مىكنى؟ اى كنيز خدا، گفت: اى بندۀ خدا ما كودكان بىپدرى داريم و من يك مادۀ گاوى داشتم كه معيشت من و معيشت كودكانم از آن مىگذشت و اين ماده گاو مرده است و من و كودكانم دستمان از همه چيز بريده و چاره هم نداريم. امام فرمود:اى كنيز، از خدا مىخواهى آن مادۀ گاو را براى تو زنده كنم؟ در دلش افتاد كه گفت: آرى اى بنده خدا،امام كنارى رفت و دو ركعت نماز خواند اندكى دست بلند كرد و لبانش را جنبانيد و 👈 سپس برخاست و آن مادۀ گاو را صدا زد و با سر عصا و يا پنجه پا به او زد و آن مادۀ گاو مرده برخاست و سرپا ايستاد و چون آن زن به گاو خود نگاه كرد،👉 فرياد كشيد و گفت به خداى كعبه كه اين مرد عيسى بن مريم است حضرت ميان مردم رفت و از آنجا بگذشت.
📚 الكافي-ط الاسلامية، الشيخ الكليني، جلد: 1، صفحه: 484
👤 #علامه_مجلسی در مورد سند روایت می فرمایند:
✅ الحديث السادس : صحيح.
حدیث ششم : صحیح است.
📚 مرآة العقول، العلامة المجلسي، جلد: 6، صفحه: 66
🌺 میلاد امام کاظم (ع) مبارک ❤️
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 #آیات_مهدوی_قرآن
✅[وَ لَنُذِیقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنی دُونَ الْعَذابِ الْأَکْبَرِ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ]
📚سجده ، ۲۱
🔰مفضل بن عمر میگوید: از حضرت صادق سلام الله علیه درباره این آیه پرسیدم:
{و قطعاً غیر از آن عذاب بزرگ تر، از عذاب این دنیا [نیز] به آنان میچشانیم}
حضرت فرمود: عذاب نزدیک تر گرانی نرخها و عذاب بزرگ تر قیام #مهدی سلام الله علیه با شمشیر است.
📚تأویل الآیات الظاهرة: ص ۴۳۷
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
🛑 شیخک #صوفی وارد می شود. 🔰 حضور مدافع اعظم #صوفیه و حامی اصلی متصوفین در کشور را به پیامرسان #ایت
🛑 حضور جریان #لاله_زاری را به فضای مجازی #ایتا گرامی می داریم..
❌ سلامتی همه شون
خدا #لعنت کنه تمام #صوفیه را از اولین شون تا اخرین انها
ایضا لعنت خدا بر #ابن_عربی_صوفی_ناصبی و لعنت بر #بازید_بسطامی و #مولوی و #شمس و... علیهم لعنت و العذاب
⭕️ #صوفیه در طی ادوار تاریخ با #لباس های و #ظاهر های مختلفی بر مردم ظاهر شدند و زمام #گمراهی را بر عهده داشتند
چه #عامدا #جهلاً
🔰تصوف روش و مسلکی است که برای خود، اصول و فروعی دارد و هرکس ملتزم و مقید به ان اصول و فروع باشد صوفی اش خوانند خواه مسلمان باشد و خواه غیر مسلمان مانند یهودی یا دین دیگری داشته باشد؛ بلکه با تتبع دانسته میشود که تصوف قبل از اسلام در میان یونانیان یهودیان و نصارا بوده و از ان جا به میان مسلمانان وارد شده است. پس تصوف با هر دینی می سازد و اختصاص به دین خاصی ندارد و از عقاید اصلی انها #اتحاد و #حلول و #وحدت_وجود و ابطال شریعت به سبب طریقت و تفسیر به رای و غنا و سما و ریاضت های باطل و... است
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑۲۲ ذی الحجه شهادت حضرت میثم تمار از #اصحاب_خاص و #حواریین و #اصفیاء #حضرت_أميرالمؤمنين سلام الله علیه
⭕️ #مقام_عظیم جناب میثم تمار رحمه الله
✅ ۱۳۹- جبریل بن أحمد، حدثنی محمد بن عبد الله بن مهران ، قال حدثنی محمد بن علی الصیرفی، عن علی بن محمد، عن یوسف بن عمران المیثمی، قال سمعت میثم النهروانی یقول دعانی أمیر المؤمنین عليه السلام و قال کیف أنت یامیثم إذادعاک دعی بنی أمیة ابن دعیها عبید الله بن زیاد إلی البراءة منی فقال یا أمیر المؤمنین أنا و الله لاأبرأ منک ، قال إذا و الله یقتلک ویصلبک ، قلت أصبر فذاک فی الله قلیل ، فقال یامیثم إذاتکون معی فی درجتی.
🔰امیر المومنین علیه السلام به #میثم تمار رضوان الله علیه فرمودند: ای میثم چگونه خواهی بود وقتی که #ناپاک_زاده بنی امیه، عبید الله بن زیاد (لعنهما الله) تو را به بیزاری جستن از من بخواند؟ میثم گفت: به خدا قسم چنین نخواهم کرد. پس فرمودند: در این صورت تو را به #صلیب میکشد و به قتل میرساند. میثم گفت: صبر میکنم، این در راه خدا اندک است. پس حضرت فرمودند: ای میثم در این صورت با من و در درجه من خواهی بود.
📚 اختیار معرفة الرجال معروف به رجال الکشی، تألیف شیخ طوسی، صفحه ۸۲
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 فرا رسیدن #عید_بزرگ_مباهله و سالروز #خاتم_بخشی و نزول #آیهی_ولایت در شأن #امیرالمؤمنین صلواتاللهعلیه را به محضر مقدّس حضرت ولیّ عصر عجّل الله فرجه الشریف و همهی شیعیان و منتظران تبریک عرض مینمائیم.
⭕️حضرت امام رضا علیهالسلام فرمودند:
🔰 «بزرگترین فضیلت امیرالمؤمنین علیهالسلام در قرآن، آیهی مباهله است.»
📚 الفصول المختارة (شیخمفید)، ص۳۸
http://lib.eshia.ir/15089/1/38
📚 بحار الانوار (علامهمجلسی)، ج۴۹، ص۱۸۸
http://lib.eshia.ir/71860/49/188
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 #تواتر_مباهله در کلام علامه #مجلسی رحمه الله
⭕️علامه محمد باقر مجلسی رضوان الله علیه در کتاب شریف "حیاة القلوب" می نویسد:
🔰 بدان که قصه مباهله از جمله قصص متواتر است و #خاصه و #عامه در جمیع کتب تفاسیر و تواریخ و احادیث روایت کرده اند با اندک اختلافی در خصوصیات آن
📚حیاة القلوب.ج4 ص1297.ط انتشارات سرور
❤️عید مباهله مبارک❤️
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
#باید_بدانیم
در دو روز 24 و 25 ذی الحجه حوادث زیر واقع شده است :
✅ #مباهله با نصارای نجران در روز 24 ذی الحجۀ سال نهم هجرت؛
✅ سورۀ #هل_اتی در 25 ذی الحجۀ یکی از سال های آخر عمر شریف رسول الله صلی الله علیه و آله نازل شده است. غالب مورخین در این باره به سال خاصی اشاره نکرده اند. اما چون در مدینه اسیری به در منزل اهل بیت علیهم السلام مراجعه کرده، حدس زده میشود که قبل از سال نهم و دهم بوده است. برخی قائل به نهم و دهم هستند.
✅ #آیه_ولایت در 25 ذی الحجه نازل شده؛ و در بارۀ سال نزول آن مطلبی دیده نمی شود. اما بنا بر قرائن باید پس از سال پنجم هجری باشد. زیرا در یک روایت می فرمایند که تازه مسلمانان یهودی در بارۀ ولایت بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله از ایشان پرسیدند؛ و این آیه نازل شد.
✅ #آیه_تطهیر بنا بر قرائن روایات ما، در اوائل عمر شریف حسنین علیهما السلام نازل شده؛ اما مخالفان میگویند در سال های نهم و دهم بوده است. برخی بر آنند که #حدیث_کساء چند بار اتفاق افتاده است.
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 #ندای_محرم
🖤 میزنه قلبم
💔 داره میاد دوباره باز
🖤 بوی محرم....
❤️ صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین ❤️
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 #وجه_تسمیه سنی ها به #اهل_سنت
⭕️ #علامه_بیاضی_عاملی از علمای شیعه بزرگ قرن نهم در وجه تسمیه پیروان #سقیفه به اهل سنت به نقل از #یحیی_قرشی نسبشناس بزرگ مینویسد:
🔰 در سالی که #معاویه (لعنت الله علیه) #سب و #لعن امیر المومنین صلوات الله علیه را سنت کرد آن سال عام السنة نامیده شد و کسانی که از این سنت معاویه (لعنت الله علیه) در دشمنی با امیر المومنین صلوات الله علیه تبعیت کردند به #اهل_سنت و #جماعت مشهور شدند.
📚 صراط المستقیم، ج ۳. ص ۸۴
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
⚫️ ایام #عزای_شیعه رسیده است...
⚫️ #محرم در بیان #امام_معصوم
🛑حضرت امام رضا صلواتاللهعلیه فرمودند:
🔰 #محرّم ماهی بود که مردم جاهلیّت، جنگ را در آن حرام میدانستند؛ ولی خون ما را در آن #حلال شمردند و حُرمت ما را هتک کردند و فرزندان و زنان ما را اسیر نمودند و #آتش به خیمههای ما زدند و آنچه در آن بود غارت کردند و حرمت رسول خدا صلّیاللهعلیهوآله را در حقّ ما رعایت نکردند؛
🔰 همانا روز شهادت حسین علیهالسلام، پلکِ چشمان ما را #زخمی کرد و اشکهای ما را روان ساخت و عزیز ما را در زمین کربلا، خوار نمود و محنت و بلا را تا روز قیامت برای ما به ارث نهاد؛ پس بر مثل حسینی باید گریست، چرا که این گریه، گناهان بزرگ را فرو میریزد؛
🔰 پدرم (امام کاظم علیهالسلام) چنین بود که با آغاز ماه محرم، دیگر #خندان دیده نمیشد و اندوه بر ایشان غالب بود تا روز دهم؛ و چون روز #عاشورا میرسید، روز مصیبت و حزن و گریهی مُدامش بود و میفرمود: این روزی است که حسین صلواتالله علیه در آن کشته شد.
📚الأمالی (شیخصدوق)، ص۱۹۰
📚روضة الواعظین (فتّالنیشابوری)، ص۱۶۹
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
💔صلی الله علی من هتکت حرمته🖤
🖤صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین💔
@ravafez_alhaydari
🛑 #حرارت عزای سیدالشهدا علیهالسلام تا ابد سرد نخواهد شد
✅عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ (عَلَیْهِ السَّلاَمُ) قَالَ: نَظَرَ اَلنَّبِیُّ (صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ) إِلَى اَلْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ (عَلَیْهِ السَّلاَمُ) وَ هُوَ مُقْبِلٌ فَأَجْلَسَهُ فِی حِجْرِهِ وَ قَالَ👈 إِنَّ لِقَتْلِ اَلْحُسَیْنِ حَرَارَةً فِی قُلُوبِ اَلْمُؤْمِنِینَ لاَ تَبْرُدُ أَبَداً👉 ثُمَّ قَالَ (عَلَیْهِ السَّلاَمُ) بِأَبِی قَتِیلُ کُلِّ عَبْرَةٍ قِیلَ وَ مَا قَتِیلُ کُلِّ عَبْرَةٍ یَا اِبْنَ رسولالله قَالَ لاَ یَذْکُرُهُ مُؤْمِنٌ إِلاَّ بَکَی.
🔰از امام صادق (علیهالسلام) نقل گردیده است که: امام حسین (علیهالسلام) بهسوی پیامبر اکرم (صلیالله علیه و آله) میامد که حضرت به استقبالش شتافت و او را در دامان خویش نشاند و فرمود:
👈همانا کشته شدن حسین (علیهالسلام) در دلهای مؤمنین حرارتی ایجاد کرده است که هرگز سرد نخواهد شد👉.
سپس امام صادق (علیهالسلام) فرمود: پدرم فدای کسی که کشته اشکهای جاری است. گفتند: ای فرزند رسولالله! کشته هر اشک روان یعنی چه؟ فرمود: هیچ مؤمنی او را یاد نمیکند مگر اینکه اشک او جاری خواهد شد.
📚مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل ج ۱۰، ص ۳۱۸
⭕️ قابل توجه بی فکرانی که می گویند عزاداری زیاد برای اهلبیت از شور محرم کم می کند
وعده رسول الله هست که ذره ای از حرارت این عزا کم نمی شود
شماها به فکر مرگ خودتان باشید.
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 #عزاداری کردن بر اولیاء ، مصداق #تعظیم_شعائر است .
✅ #قرآن مجيد تعظيم شعائر الهى را، نشانه تقواى قلوب و تسلط پرهيزكارى بر دلها مى داند، آنجا كه مى فرمايد ؛
« وَ مَنْ يُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَانَّها مِنْ تَقْوَى
📚الْقُلُوبِ(سوره حج آيه 32)
«هر كس شعائر الهى را تعظيم و تكريم كند، آن نشانه تقواى دلها است».
⁉️مقصود از بزرگداشت شعائر الهى چيست؟ «شعائر» جمع «شعيره» به معنى علامت و نشانه است.
📚تهذیب اللغه ج 1 ص 266
〽️ مقصود در آيه، نشانه هاى وجود خدا نيست زيرا همه عالم نشانه وجود او است. و هيچ كس هم نگفته است كه تعظيم آنچه در عالم هستى است نشانه تقوى است. بلكه مقصود، نشانه هاى دين او است و لذا مفسران آيه را چنين تفسير مى كنند: 👈«معالم دين اللّه»👉 نشانه هاى دين خدا »
📚مجمع البیان ج 4 ص 83
🔰اگر در قرآن، صفا و مروه ( بقره 158 ) ، و شترى كه براى ذبح در منى سوق داده مى شود ( حج 36 ) از #شعائر الهى شمرده شده است به خاطر اين است كه اينها نشانه هاى دين حنيف و آئين إبراهيم است، اگر به «مزدلفه» «مشعر» مى گويند به خاطر اين است كه آن نشانه دين الهى است. و وقوف در آن نشانه عمل به دين و اطاعت خدا است. اگر مجموع مناسك «حج» را شعائر مى نامند، بخاطر اين است كه اين اعمال نشانه هاى دين #توحيد و دين #حنيف مى باشد.
🔰خلاصه، هر چيزى كه شعار و نشانه دين الهى باشد، بزرگداشت آن مايه تقرب به درگاه الهى است ، چنان که #قرطبی از مفسران #اهلسنت می گوید ؛
〽️«شعائر خدا عبارت است از عَلَمها و نشانه هاى دين خدا، خصوصاً امورى كه مربوط به مناسك است.»
📚تفسیر قرطبی ج 12 ص 56
✅ بطور مسلم انبياء و اولياء الهى از بزرگترين و بارزترين نشانه هاى دين الهى هستند كه وسيله ابلاغ دين و مايه گسترش آن در ميان مردم بوده اند، هيچ مرد با انصافى نمى تواند منكر اين مطلب گردد كه وجود #پيامبر و #ائمه اهل بيت از دلائل اسلام و نشانه هاى اين آئين مقدس مى باشند و يكى از طرق بزرگداشت آنها، عزاداری کردن و محزون بودن در هنگام #مصائب و #شهادت آنان است .
⁉️آیا #جشن و #عروسی گرفتن در روز #شهادت آن بزرگواران نشانه تعظیم و تکریمشان است یا محزون بودن به سبب حزن و مصیبتشان ؟؟
❗️روشن است که #گریه و #عزاداری در ایام مصیبت نشانه های دین الهی ، از مصادیق بارز تعظیم شعائر و عمل به آیه شریفه است ، لذا می بینیم در روایات تعددی تصریح شده است که باید حرمت و احترام اهلبیت علیهم السلام نگه داشته شود و آنان مورد تکریم و تعظیم قرار بگیرند ، چنان که پیامبر گرامی فرمود ؛
🔰«هر کس مراعات #حرمات سه گانه الهی را نکند خداوند به هیچ عنوان حرمت او را نگه نمی دارد .آن حرمات سه گانه عبارت است از حرمت #اسلام و حرمت #پیامبر اسلام و حرمت عترت و #اهل_بیت»
📚الخصال ج1 ص71
💢 قرآن مجيد، به روشنى به ما دستور مى دهد كه به بستگان و خويشاوندان پيامبر گرامى، مهر ورزيم آنجا كه مى فرمايد
✅؛ قُلْ لا اسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ اجْراً الاَّ الْمَوَدَّةَ فِى القُرْبى
📚(سوره شورى آيه 23)
«بگو من بر رسالت مزد و اجرى جز ابراز علاقه و دوستى به خويشاوندانم نمى خواهم».
🔰احمد بن حنبل #سنی نقل می کند زمانی که این آیه نازل شد مردم سوال کردند نزدیکان شما که مودت و محبت آنها بر ما واجب است چه کسانی هستند
👌پیامبر گرامی پاسخ دادند
👈« علی و فاطمه و دو پسر آنها ( حسن و حسین علیهم السلام )»
📚فضائل_الصحابه ص218
📚 در_المنثور ج6 ص7
📚تفسیر_کشاف ج3 ص402
🔰لذا می بینیم که علی علیه السلام فرمود ؛
💢« خداوند از میان زمینیان شیعیان ما را برگزیده است که ما را یاری می کنند و در شادی ما شاد و در مصیبت ما ، مصیبت زده و# محزون هستند »
📚الخصال ج 2 ص 635
👌امام رضا علیه السلام فرمود ؛
🔰« اگر می خواهی در روز قیامت هم درجه ما باشی با حزن و مصیبت ما ، محزون و مصیبت زده و با فرح و شادی ما ، شاد باش »
📚وسائل الشیعه ج14 ص501
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑شخصیت #حضرت_رقیه سلام الله علیها در منابع #تاریخی و #روایی (جزئی)
🔰 نام "رقیه" جزو اسامی و افرادی است که به عنوان #فرزند امام حسین (علیه السلام) ذکر شده است.
👈این مطلب را کتاب های #معتبر_شیعه مانند 📚کامل بهایی،
📚اللهوف،
📚مقتل ابن ابی مخنف،
📚احقاق الحق،
📚کشف الغمه،
📚منتخب التواریخ،
📚رياض القدس،
📚الارشاد مفید،
📚لباب الأنساب و منتهی الامال،
و حتی برخی اسناد #اهل_سنت مانند
📚مفاتیح الغیب،
📚المنن ،
📚الحاویه
و 📚ينابيع المودة نقل کرده اند.
🔰طبق نظر #شیخ_مفید در الارشاد، مادرش طبق نقل ها; امّ اسحاق و اُمّ جعفر قُضاعیّه یا شاه زنان بوده است.
📚 ترجمه الارشاد شیخ مفید، ج2، ص197
🔰استاد مرحوم فلسفی می گوید: در بیش از بیست کتاب، نام ایشان را رقیه دیده است.
📚 حضرت رقیه علیهاالسلام، شیخ علی فلسفی، ص4
🔰در کتاب های مقتل الحسین همچون اللهوف سیدبن طاووس، ابن مقرم، ابن ابی مخنف و احقاق الحق، درباره وداع حسین بن علی (علیه السلام) آمده است:
👈"ثُمَ نادی یا اُختاه! یا اُمَّ کُلثوم! وأنتِ یا زَینَبُ! وأنتِ یا #رُقَیَّهُ ! وأنتِ یا فاطِمَهُ ! وأنتِ یا رَبابُ!..."
💢 نام حضرت رقیه علاوه بر کتاب های مشهوری همچون اللهوف و ... در قصیده سوزناک سیف بن عمیره، صحابی بزرگ امام صادق(علیه السلام) آمده و علمای بزرگی همچون شیخ #طوسی، #نجاشی، علامه #حلی، سید #بحرالعلوم و ... به آن تصریح کردهاند .
📚 اعیان الشیعه، سید حسن امین، ج7، ص 326
⭕️امام حسین (علیه السلام) وقتی صاحب اولین اولاد شدند فرمودند: " والله اگر پروردگار دهها فرزند پسر به من عنایت کند نام همه ی آنها را #علی می گذارم و اگر دهها فرزند دختر به من عطا، نماید نام همه ی آنها را نیز #فاطمه می گذارم."
و اینکار را هم انجام دادند.
⭕️وجود نامهای اشتهاری (کنیه و لقب) در کنار نام اصلی افراد از رسومات رایج عرب است و همان گونه که عده ای معتقدند حضرت رقیه (سلام الله علیها) همان #فاطمه_صغری است که نامش در بسیاری از تواریخ ذکر شده است. یعنی نام مبارکشان فاطمه (مطابق نظر امام حسین) و لقبشان "رقیه".
💢در کتاب معالی السبطین حائری آمده است:
🔰"کانت للحسین (علیه السلام) بنت صغیره .... تسمی رقیه و کان لها ثلاث سنین"
مورخ بزرگ شیعه، عمادالدین حسنبن علی بن محمد #طبری، هم عصر خواجه نصیرالدین #طوسی در کتاب📚 "کامل بهایی" مینویسد:
🔰دخترک سه چهار سالهای از خاندان امام حسین(علیه السلام) در خرابه شام شب هنگام، خواب پدر را دید و بهانه پدر نمود. یزید گفت: سر پدر را برایش ببرند، سر مقدس را آورده و در کنار دختر قرار دادند، آن دختر از غم پدر فریادی برآورد و جان داد.
📚 کامل بهایی، ج 2، ص 179
و...
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 رسوایی شبکه های وهابی درباره ی شبهه ی #شهادت امام حسین علیه السلام به امر #یزید
🔥باقر سجودی کارنشناس #وهابی، اومد اقرار کنه یزید بن معاویه این دستور داده ! اما یهو از #اتاق_فرمان بهش هشدار دادند؛ اینو نگو !!!
🔥لعنت بر یزید زنازاده و مدافعان یزید🔥
⁉️به راستی چه چیزی مانع از گفتن حقایق در رابطه با یزید است آیا جز این است که اون از #مقدسات_سقیفه است ؟
قضاوت با وجدان های بیدار
#یزید_از_مقدسات_سقیفه
#یزیدیان_زمان
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
🛑 رسوایی شبکه های وهابی درباره ی شبهه ی #شهادت امام حسین علیه السلام به امر #یزید 🔥باقر سجودی کارن
🛑 یزید لعنة الله علیه، قاتل امام حسین علیه السلام
⭕️ #قرمانی تصریح می کند که در مصادر مخالفین با سند #صحیح نقل شده است
✅ و بلغ الخبر الي يزيد فولي العراق عبيد الله بن زياد و امره بقتال الحسين.
🔰یزید دستور قتل حسین بن علی را به والی عراق (عبیدالله) داد. لعنهما الله
📚 القرماني، احمد بن يوسف، المتوفي: 1019، اخبار الدول و آثار الاُوَل في التاريخ، ج 1، ص 320، تحقيق: احمد حطيط – فهمي سعد، ناشر: عالم الكتب
💢 بماند که اخبار این ادعا #متواتر است نزد عامه و خاصه.
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 #ابوحامد_غزالی صوفی لعنه الله و دفاع از #یزید لعنه الله
📎غزالی صوفی از بت های #عرفان_اسلامی (عرفان مصطلح) هست
⭕️ غزالی در دفاع از یزید مینویسد:
🔰«لعن #مسلمانان جایز نیست و یزید مسلمان است 😳و نسبت قتل یا امر یا رضای به قتل حسین به او کردن سوءظن به مسلمین است😳 و به حکم کتاب و سنت حرام و هر کس گمان صحت این نسبت کند در غایت رعونت (حماقت) است...و برفرض که بر مسلمی قتل مسلمی ثابت شود نزد اشاعره موجب کفر نیست و تواند بود (احتمال دارد) که قاتل بعد از توبه بمیرد و لعن کافر بعد از توبه جایز نیست فکیف به قاتل و چگونه معلوم میشود که یزید توبه نکرده پس لعن هیچ مسلمان جایز نیست و هر که لعن کند او را #فاسق و معصیتکار خواهد بود...»😳😳😂
📚طهرانی؛ ابوالفضل بن ابوالقاسم، شفاء الصدور فی شرح زیاره العاشور؛ جلد ١، ناشر: مرتضوی؛ تهران، ١٣٧۶، صفحه 438-439.
🔰حال سؤالی که میبایست از سینه چاکان عرفان و غزالی پرسید:
⁉️آیا شما یزید را لعن میکنید یا نه؟
⁉️و یا امام غزالیِ شما با این گفتارش مسلمان است یا یزیدی؟
⁉️آیا محمد غزالی لعنهایی که از ائمهی معصومین نسبت به قاتلین سیدالشهداء (علیهالسلام) واردشده است؛ علیالخصوص در زیارت عاشورا، را مشاهده کرده است؟
سلامتی عرفا بگو
بر یزید و بر دوستان و مدافعانش خصوصا غزالی لعنت🔥🔥
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 اعتراف ابن اثیر جزری #سنی_مذهب درمورد #شهادت_امام_حسین صلوات الله علیه
✅ واعلم ان الحسین لم یقتل فی یوم کربلا وانما قتل فی یوم السقیفة
🔰بدان که حسین علیه السلام در روز عاشورا و در #کربلا کشته نشد؛ بلکه در واقع در #سقیفه کشته شد.
📚 الوشی المرقوم فی حل المنظوم نویسنده: ضیاءالدین ابن الاثیر الجزری جلد: 1 صفحه: 383
🔥اللهم العن السقیفه🔥
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 #بوسه هرسول خدا صلی الله علیه و آله بر #تربت حسینی سلام الله علیه در منابع #اهلسنت
🔰جناب امّ سلمه - همسر بافضیلت رسول خدا صلی الله علیه و آله - میگوید : شبى رسول خدا صلی الله علیه و آله براى خواب به بستر رفتند ولى حيرت زده بيدار شدند. بار ديگر به بستر رفتند و خوابيدند و باز بيدار شدند، اما اين بار از دفعه قبل كه ديده بودم، كمتر متحير بودند. سپس به بستر رفتند و بعد از مدتى مجدداً بيدار شدند، در حالى كه مشتى #خاك_سرخرنگ در دست داشتند و آن را #میبوسيدند. من عرض كردم: اين خاك چيست اى رسول خدا؟ فرمودند: جبرئيل عليه الصلاة و السلام به من خبر داد كه او ـ يعنى حسين ـ در #خاك_عراق كشته خواهد شد. من به جبرئيل گفتم: خاك آن سرزمينى را كه او در آن كُشته خواهد شد، به من نشان بده و اين خاكِ آن جاست.
📚المستدرك على الصحيحين/4/ 440 8202
💢 قابل توجه اهلسنت و وهابیت که شیعیان را به خاطر #تکریم و #تعظیم تربت سیدالشهدا سلام الله علیه# تکفير و متهم به #شرک می کنند
رسول الله هم مشرک بود؟
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 #عطش شدید حضرت علی اکبر علیه السلام😭
✅ فتَقَدَّمَ نَحْوَ الْقَوْمِ فَقَاتَلَ قِتَالًا شَدِيداً وَ قَتَلَ جَمْعاً كَثِيراً ثُمَّ رَجَعَ إِلَى أَبِيهِ وَ قَالَ يَا أَبَتِ الْعَطَشُ قَدْ قَتَلَنِي وَ ثِقْلُ الْحَدِيدِ قَدْ أَجْهَدَنِي فَهَلْ إِلَى شَرْبَةٍ مِنَ الْمَاءِ سَبِيلٌ فَبَكَى الْحُسَيْنُ (علیه السلام) وَ قَالَ وَا غَوْثَاهْ يَا بُنَيَّ قَاتِلْ قَلِيلًا فَمَا أَسْرَعَ مَا تَلْقَى جَدَّكَ مُحَمَّداً (صلی الله علیه و آله) فَيَسْقِيَكَ بِكَأْسِهِ الْأَوْفَى شَرْبَةً لَا تَظْمَأُ بَعْدَهَا أَبَداً
🔰حضرت على اكبر علیه السلام به دشمنان حمله كرد و جنگ سختى با آنها نمود، گروه بسيارى از آنها را به خاك هلاكت افكند، سپس نزد پدر بازگشت و صدا زد: اى بابا! شدّت تشنگى جانم را به لب رسانده، و سنگينى اسلحه، مرا به زحمت انداخته، آيا جرعه آبى هست كه به دستم رسد؟
امام حسين علیه السلام گريه كرد و فرمود: آه از بى پناهى! اى پسر جانم از كجا آب بياورم، برو اندكى با دشمنان جنگ كن، چقدر نزديك است كه با جدّت محمّد ص ديدار كنى، او با كاسه اى پر از آب، تو را سيراب خواهد كرد، كه پس از آن هرگز تشنگى وجود ندارد.
📚 لهوف، ص113
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 #جزع و بی تابی #امام_سجاد سلام الله علیه تا حد #قالب_تهی _کردن (مردن) از مصیبت دفن نشدن ابدان شهدای کربلا ...
✅[کامل الزیارات] عُبَیْدُ اللَّهِ بْنُ الْفَضْلِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ هِلَالٍ عَنْ سَعِیدِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سَلَّامٍ الْکُوفِیِّ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ الْوَاسِطِیِّ عَنْ عِیسَی بْنِ أَبِی شَیْبَةَ الْقَاضِی عَنْ نُوحِ بْنِ دَرَّاجٍ عَنْ قُدَامَةَ بْنِ زَائِدَةَ عَنْ أَبِیهِ قَالَ قَالَ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ علیهما السلام ... لَمَّا أَصَابَنَا بِالطَّفِّ مَا أَصَابَنَا وَ قُتِلَ أَبِی علیه السلام وَ قُتِلَ مَنْ کَانَ مَعَهُ مِنْ وُلْدِهِ وَ إِخْوَتِهِ وَ سَائِرِ أَهْلِهِ وَ حُمِلَتْ حَرَمُهُ وَ نِسَاؤُهُ عَلَی الْأَقْتَابِ یُرَادُ بِنَا الْکُوفَةَ فَجَعَلْتُ أَنْظُرُ إِلَیْهِمْ صَرْعَی وَ لَمْ یُوَارَوْا فَیَعْظُمُ ذَلِکَ فِی صَدْرِی وَ یَشْتَدُّ لِمَا أَرَی مِنْهُمْ قَلَقِی فَکَادَتْ نَفْسِی تَخْرُجُ وَ تَبَیَّنَتْ ذَلِکَ مِنِّی عَمَّتِی زَیْنَبُ بِنْتُ عَلِیٍّ الْکُبْرَی فَقَالَتْ مَا لِی أَرَاکَ تَجُودُ بِنَفْسِکَ یَا بَقِیَّةَ جَدِّی وَ أَبِی وَ إِخْوَتِی فَقُلْتُ وَ کَیْفَ لَا أَجْزَعُ وَ لَا أَهْلَعُ وَ قَدْ أَرَی سَیِّدِی وَ إِخْوَتِی وَ عُمُومَتِی وَ وُلْدَ عَمِّی وَ أَهْلِی مُصْرَعِینَ بِدِمَائِهِمْ مُرَمَّلِینَ بِالْعَرَاءِ مُسَلَّبِینَ لَا یُکَفَّنُونَ وَ لَا یُوَارَوْنَ وَ لَا یُعَرِّجُ عَلَیْهِمْ أَحَدٌ وَ لَا یَقْرَبُهُمْ بَشَرٌ کَأَنَّهُمْ أَهْلُ بَیْتٍ مِنَ الدَّیْلَمِ وَ الْخَزَرِ ...
🔰قدامة بن زایده از پدرش نقل کرده، امام علی بن الحسین علیهما السلام فرمود: ... وقتی در طفّ آن مصائب بر سر ما آمد و پدرم (امام حسین علیه السلام) و همراهان و پسران و برادران و دیگر اهل بیتش به شهادت رسیدند و اهل حرم و زنانش را سوار بر شتر کرده و به سمت کوفه حرکت دادند، من شروع به نگاه کردن به آنان کردم که بر زمین افتاده بودند و دفن نشده بودند پس آن مسئله خیلی بر دلم گران آمد و چنان از دیدن ایشان اندوهگین شدم که 👈 نزدیک بود روحم از بدنم خارج شود. 👉 عمه ام زینب، دختر بزرگ علی - علیه السلام - به حالم پی برد و فرمود: ای تنها باز مانده جد و پدر و برادرانم! چرا اینقدر بیتابی و داری خود را به کشتن می دهی؟ گفتم: چطور بی قرار نباشم و #جزع و #هلع نکنم، و حال آنکه می بینم که سرورم و برادرانم و عموهایم و پسر عموهایم و خانواده ام در خون خود غلتیده و بر ریگ های بیابان، غارت شده اند کفن نشده و دفن نشده اند و کسی بر بالای سرشان نیست و هیچ بشری به آنها نزدیک نمی شود، گویا آنها خانواده ای از دیلم و خزر (غیر مسلمان) هستند.
📚کامل الزیارات/باب88/ح1
📚بحار الأنوار - ط مؤسسةالوفاء/ج28/ص57 و ج45/ص179
📚زينب الكبرى عليها السلام من المهد الى اللحد/ص566
📚زینب الکبری (نقدی)/ص41
📚نفس المهموم/ص352
📚منتهی الآمال
📚جامع أحاديث الشيعة(بروجردی)/ج12/ص438
📚وفيات الأئمة/ص445
📚العوالم/ص362
💢 وقتی امام معصوم از شدت مصیبت جزع کرده اند تا حدی که نزدیک بوده جان بدهند !
دیگر چه جای شکی برای ما هست؟!
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
📍 با عرض پوزش از اعضا محترم
در ایام ماه محرم پست گزاری به حداقل ممکن رسیده و این رویه تا پايان ماه محرم هست.
ان شاءالله جبران میشود..
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑فقها و علما و قضات #اهلسنت حکم قتل #امام_حسین را دادند.
✅ميرزا حسن اشرف الواعظين در کتاب جواهرالکلام تصریح میکند که #فقها و #قُضات #عُمَریه فتوای قتل امامحسین علیه السلام را صادر کردند:
🔰 و از قُضاة و فقهاى ضالّه و مضلّه استفتا نمودند چهارصد نفر از قضاة و فقهاء حكم نوشتند كه حسين بن على بر اميرالمؤمنين #يزيد خروج كرد مهدور الدّم و #واجب_القتل است .
📚كتاب: [چاپ سنگى] جواهر الكلام في سوانح الأيّام ،تأليف: حاج ميرزا حسن أشرف الواعظين ، صفحه :88
🔥 وَ لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً قَتَلَتْکُمْ وَ لَعَنَ اللَّهُ الْمُمَهِّدینَ لَهُمْ بِالتَّمْکینِ مِنْ قِتالِکُمْ🔥
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 عواملی برای کم کردن #شهوت_جنسی
✅ شیخ بهائی رحمه الله می نویسند:
🔰چند چیز شهوت را کم میکند:
۱_دویدن زیاد ، پیاده راه پیمودن
۲_کم خوابیدن در وقتی که بیخوابی داشته باشد
۳_ ترشی زیاد خوردن
۴_جستن از جایی به جایی
۵_سواری زیاد خصوصا بر اسب برهنه
۶_ در حمام زیاد ماندن که عرق زیاد بچکد
و..
📚سرالمستتر
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 #جاری_شدن_خون از دیوار دارالاماره
✅وأنا البغوي حدثني أحمد بن محمد بن يحيى بن سعيد نا زيد بن الحباب حدثنا وقال أبو غالب حدثني أبو يحيى مهدي بن ميمون قال سمعت مروان مولى هند بنت المهلب يقول وقال أبو غالب قال حدثني بواب عبيد الله بن زياد أنه لما جئ برأس الحسين فوضع بين يديه رأيت حيطان دار الإمارة تسايل دما
📚تاريخ دمشق، ج 14، ص 229
🔰دربان عبیدالله بن زیاد می گوید: هنگامى كه سر مبارك امام حسين عليه السلام را در برابر ابن زياد نهادند، ديدم كه از ديوارهاى دارالاماره #خون جارى مىگشت.💔
✅ روات خبر تماما ثقه هستند و خبر #صحیح هست
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 #معرفی_کتاب 😍
#جدید #تحقیقی
⭕️نام کتاب:
📚کتاب عرفان از حقیقت تا پندار📚
(گذری در مکتب لاله زاری -علامه!طهرانی-)
✒️نویسنده:
استاد مجتبی عابدی
💶قیمت: 92000 تومان
🎙توضیحات:
#تصوف_حوزوی یکی از جریانهای مدعی #عرفان و معنویت معاصر در ایران است که در لباس دین و در پوشش مذهب و شریعت ، تا عمیق ترین لایه های فرهنگی جامعه نفـوذ کرده است و باورها و #اعتقادات_صوفیانه را به اسم عرفان ناب شیعی به عرفان جویان ارائه می دهد.
🔰 این نوشتار به بازخوانی افکار و باورهای یکی از تاثیرگذارترین شعبه های تصـوف حوزوی (موسوم به مکتب عـلامه طهرانی) می پردازد.
💢ویژه برای سینه چاکان عرفان و اقای طهرانی
جهت سفارش با آیدی زیر هماهنگ شوید
@khadem_alhoseen
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 اولین #صوفی چه کسی بوده⁉️
✅...و كان أوّل الصوفية عمر بن الخطّاب زمن خلافته و قبلها و الثانی الحسن البصری
🔰اولین صوفی #عمر_بن_الخطاب در زمان خلافتش و پیش از آن بود. و دومین صوفی #حسنبصری بود.
📚 رياض الأبرار في مناقب الأئمة الأطهار نویسنده : الجزائري، السيد نعمة الله جلد : 2 صفحه : 204
🔥زیادی عذاب تمام صوفی ها بر اولین صوفی عالم لعنت🔥
🔥خوشا صوفی عجب #مرادی داری خیلی اهل عشق مجازی بوده🙈😂🔥
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 محل دفن #سر مقدّس امام حسین صلوات الله علیه
💢در مورد #موضع دفن سـر مبارڪ امام حسین صلوات الله علیه ،آراء متفاوتۍ وجـود دارد ڪه اغلب آنها ﷼مخالف_روایات_معتبر است
💠در روایات #مستفیض اهل بیت صلوات الله عليهم ثابت شده ڪه سر سیدالشهـداء در #جـوار_قبر_مطهّر_امیرالمؤمنین صلوات الله علیه دفن شده.
✅ حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ سَعْدِ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ مُوسَى اَلْخَشَّابِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَسْبَاطٍ رَفَعَهُ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ؏ : إِنَّكَ إِذَا أَتَيْتَ اَلْغَرِيَّ رَأَيْتَ قَبْرَيْنِ قَبْراً كَبِيراً وَ قَبْراً صَغِيراً فَأَمَّا اَلْكَبِيرُ فَقَبْرُ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ أَمَّا اَلصَّغِيرُ فَرَأْسُ اَلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ .
🔰 امام صادق ﴿؏﴾میفرماید:
«اگر به غرۍ (نجف) بروۍ دو قبر میبینۍ،قبرۍ بزرگ است وقبرۍ ڪوچڪ ،واما قبر بزرگ آن قبر #امیرالمؤمنین؏ است،واما[قبر]کوچک #سر حسین بن علۍ علیه السلام است».
📚کامل الزيارات، ج ۱، ص ۳۱
✅ عَنِ اَلْحَسَنِ اَلْخَزَّازِ اَلْوَشَّاءِ عَنْ أَبِي اَلْفَرَجِ عَنْ أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ قَالَ : كُنْتُ مَعَ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَمَرَّ بِظَهْرِ اَلْكُوفَةِ فَنَزَلَ وَ صَلَّى رَكْعَتَيْنِ ثُمَّ تَقَدَّمَ قَلِيلاً فَصَلَّى رَكْعَتَيْنِ ثُمَّ سَارَ قَلِيلاً فَنَزَلَ فَصَلَّى رَكْعَتَيْنِ ثُمَّ قَالَ هَذَا مَوْضِعُ قَبْرِ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ فَمَا اَلْمَوْضِعَيْنِ اَللَّذَيْنِ صَلَّيْتَ فِيهِمَا قَالَ مَوْضِعُ رَأْسِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ مَوْضِعُ مِنْبَرِ اَلْقَائِمِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ .
🔰 همچنین در کافۍ وڪامل الزیارات امده ڪه حضرت امام صادق در #نجف علاوه بر زیارت مرقد امام علۍ؏، دو مڪان دیگر را نیز زیارت میڪند ونزد آنها نماز میخواند. ابان بن تغلب از حضرت میپرسد آیا این قبر امیرالمؤمنین ع است میفرماید:«بلۍ»، ابان میگوید پس آن دو موضع دیگر که نزد انها نماز خواندۍ چیست؟ فرمود:«موضع #سر حسین علیه السلام و منبر قائم علیه السلام هستند»
📚 الکافــــــــــۍ ج ۴، ص ۳۰۰
📚 کامل الزيارات ج ۱، ص ۳۴
📌 در خصوص چگونگۍ #انتقال سر مبارڪ به جوار امیرالمؤمنین،امام صادق؏ بیان ڪرده اند ڪه :
🔰وقتۍ سـر حضرت به #شام برده شده، یکۍ از #خادمان_اهل_بیت توانست آن را از دست ظالمان برباید وآن را همجوار مضعج امام علۍ؏ دفن ڪند.
📚 الکافـــــــــــۍ ج ۹، ص ۲۹۹
📚 تهذيب الأحکام ج ۶ ص ۳۵
صَلّۍٰ اللهُ عَلَیْڪَ یا اباعَبْدِاللّٰـ💔ـہ
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari