eitaa logo
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
3.8هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
155 ویدیو
4 فایل
کپی بدون ذکر منبع🚫 موضوعات کانال: ⬇ پاسخ به شبهات دینی 📚 نشر احادیث و فضائل اهلبیت علیهم السلام👥 نقد و برسی دیگر مذاهب و ادیان 🔍 بیان اصول اعتقادات شیعه اثناعشری🌷 بیان مطاعن دشمنان اهل‌بیت🔥 مشخصات مجموعه/ارتباط👇👇 https://zil.ink/ravafez_alhaydari
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑 امام کاظم علیه السلام ✨ 🛑زنده کردن ✅- عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْمُغِيرَةِ قَالَ: مَرَّ الْعَبْدُ الصَّالِحُ بِامْرَأَةٍ بِمِنًى وَ هِيَ تَبْكِي وَ صِبْيَانُهَا حَوْلَهَا يَبْكُونَ وَ قَدْ مَاتَتْ لَهَا بَقَرَةٌ فَدَنَا مِنْهَا ثُمَّ قَالَ لَهَا مَا يُبْكِيكِ يَا أَمَةَ اللَّهِ قَالَتْ يَا عَبْدَ اللَّهِ إِنَّ لَنَا صِبْيَاناً يَتَامَى وَ كَانَتْ لِي بَقَرَةٌ مَعِيشَتِي وَ مَعِيشَةُ صِبْيَانِي كَانَ مِنْهَا وَ قَدْ مَاتَتْ وَ بَقِيتُ مُنْقَطَعاً بِي وَ بِوُلْدِي لَا حِيلَةَ لَنَا فَقَالَ يَا أَمَةَ اللَّهِ هَلْ لَكِ أَنْ أُحْيِيَهَا لَكِ فَأُلْهِمَتْ أَنْ قَالَتْ نَعَمْ يَا عَبْدَ اللَّهِ فَتَنَحَّى وَ صَلَّى رَكْعَتَيْنِ ثُمَّ رَفَعَ يَدَهُ هُنَيْئَةً وَ حَرَّكَ شَفَتَيْهِ 👈ثمَّ قَامَ فَصَوَّتَ بِالْبَقَرَةِ فَنَخَسَهَا نَخْسَةً أَوْ ضَرَبَهَا بِرِجْلِهِ فَاسْتَوَتْ عَلَى الْأَرْضِ قَائِمَةً فَلَمَّا نَظَرْتِ الْمَرْأَةُ إِلَى الْبَقَرَةِ 👉 صاحَتْ‌ وَ قَالَتْ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ وَ رَبِّ الْكَعْبَةِ فَخَالَطَ النَّاسَ وَ صَارَ بَيْنَهُمْ وَ مَضَى ع. ترجمه روایت: 🔰 -از عبد الله بن مغيره، گويد: امام كاظم عليه السّلام در منى به زنى برخورد كه مى‌گريست و كودكانش دور او مى‌گريستند، ماده گاوش مرده بود، نزديك آن زن رفت و فرمود: چرا گريه مى‌كنى‌؟ اى كنيز خدا، گفت: اى بندۀ خدا ما كودكان بى‌پدرى داريم و من يك مادۀ گاوى داشتم كه معيشت من و معيشت كودكانم از آن مى‌گذشت و اين ماده گاو مرده است و من و كودكانم دستمان از همه چيز بريده و چاره هم نداريم. امام فرمود:اى كنيز، از خدا مى‌خواهى آن مادۀ گاو را براى تو زنده كنم‌؟ در دلش افتاد كه گفت: آرى اى بنده خدا،امام كنارى رفت و دو ركعت نماز خواند اندكى دست بلند كرد و لبانش را جنبانيد و 👈 سپس برخاست و آن مادۀ گاو را صدا زد و با سر عصا و يا پنجه پا به او زد و آن مادۀ گاو مرده برخاست و سرپا ايستاد و چون آن زن به گاو خود نگاه كرد،👉 فرياد كشيد و گفت به خداى كعبه كه اين مرد عيسى بن مريم است حضرت ميان مردم رفت و از آنجا بگذشت. 📚 الكافي-ط الاسلامية، الشيخ الكليني، جلد: 1، صفحه: 484 👤 در مورد سند روایت می فرمایند: ✅ الحديث السادس : صحيح. حدیث ششم : صحیح است. 📚 مرآة العقول، العلامة المجلسي، جلد: 6، صفحه: 66 🌺 میلاد امام کاظم (ع) مبارک ❤️ روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 ✅[وَ لَنُذِیقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنی دُونَ الْعَذابِ الْأَکْبَرِ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ] 📚سجده ، ۲۱ 🔰مفضل بن عمر می‌گوید: از حضرت صادق سلام الله علیه درباره این آیه پرسیدم: {و قطعاً غیر از آن عذاب بزرگ تر، از عذاب این دنیا [نیز] به آنان می‌چشانیم} حضرت فرمود: عذاب نزدیک تر گرانی نرخ‌ها و عذاب بزرگ تر قیام سلام الله علیه با شمشیر است. 📚تأویل الآیات الظاهرة: ص ۴۳۷ روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
🛑 شیخک #صوفی وارد می شود. 🔰 حضور مدافع اعظم #صوفیه و حامی اصلی متصوفین در کشور را به پیام‌رسان #ایت
🛑 حضور جریان را به فضای مجازی گرامی می داریم.. ❌ سلامتی همه شون خدا کنه تمام را از اولین شون تا اخرین انها ایضا لعنت خدا بر و لعنت بر و و و... علیهم لعنت و العذاب ⭕️ در طی ادوار تاریخ با های و های مختلفی بر مردم ظاهر شدند و زمام را بر عهده داشتند چه 🔰تصوف روش و مسلکی است که برای خود، اصول و فروعی دارد و هرکس ملتزم و مقید به ان اصول و فروع باشد صوفی اش خوانند خواه مسلمان باشد و خواه غیر مسلمان مانند یهودی یا دین دیگری داشته باشد؛ بلکه با تتبع دانسته میشود که تصوف قبل از اسلام در میان یونانیان یهودیان و نصارا بوده و از ان جا به میان مسلمانان وارد شده است. پس تصوف با هر دینی می سازد و اختصاص به دین خاصی ندارد و از عقاید اصلی انها و و و ابطال شریعت به سبب طریقت و تفسیر به رای و غنا و سما و ریاضت های باطل و... است روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑۲۲ ذی الحجه شهادت حضرت میثم تمار از و و سلام الله علیه ⭕️ جناب میثم تمار رحمه الله ✅ ۱۳۹- جبریل بن أحمد، حدثنی محمد بن عبد الله بن مهران ، قال حدثنی محمد بن علی الصیرفی، عن علی بن محمد، عن یوسف بن عمران المیثمی، قال سمعت میثم النهروانی یقول دعانی أمیر المؤمنین عليه السلام و قال کیف أنت یامیثم إذادعاک دعی بنی أمیة ابن دعیها عبید الله بن زیاد إلی البراءة منی فقال یا أمیر المؤمنین أنا و الله لاأبرأ منک ، قال إذا و الله یقتلک ویصلبک ، قلت أصبر فذاک فی الله قلیل ، فقال یامیثم إذاتکون معی فی درجتی. 🔰امیر المومنین علیه السلام به تمار رضوان الله علیه فرمودند: ای میثم چگونه خواهی بود وقتی که بنی امیه، عبید الله بن زیاد (لعنهما الله) تو را به بیزاری جستن از من بخواند؟ میثم گفت: به خدا قسم چنین نخواهم کرد. پس فرمودند: در این صورت تو را به می‌کشد و به قتل می‌رساند. میثم گفت: صبر می‌کنم، این در راه خدا اندک است. پس حضرت فرمودند: ای میثم در این صورت با من و در درجه من خواهی بود. 📚 اختیار معرفة الرجال معروف به رجال الکشی، تألیف شیخ طوسی، صفحه ۸۲ روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 فرا رسیدن و سالروز و نزول در شأن صلوات‌الله‌علیه را به محضر مقدّس حضرت ولیّ‌ عصر عجّل‌ الله‌ فرجه‌ الشریف و همه‌ی شیعیان و منتظران تبریک عرض می‌نمائیم. ⭕️حضرت امام رضا علیه‌السلام فرمودند: 🔰 «بزرگترین فضیلت امیرالمؤمنین علیه‌السلام در قرآن، آیه‌ی مباهله است.» 📚 الفصول المختارة (شیخ‌مفید)، ص۳۸ http://lib.eshia.ir/15089/1/38 📚 بحار الانوار (علامه‌مجلسی)، ج‏۴۹، ص۱۸۸ http://lib.eshia.ir/71860/49/188 روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 در کلام علامه رحمه الله ⭕️علامه محمد باقر مجلسی رضوان الله علیه در کتاب شریف "حیاة القلوب" می نویسد: 🔰 بدان که قصه مباهله از جمله قصص متواتر است و و در جمیع کتب تفاسیر و تواریخ و احادیث روایت کرده اند با اندک اختلافی در خصوصیات آن 📚حیاة القلوب.ج4 ص1297.ط انتشارات سرور ❤️عید مباهله مبارک❤️ روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
در دو روز 24 و 25 ذی الحجه حوادث زیر واقع شده است : ✅ با نصارای نجران در روز 24 ذی الحجۀ سال نهم هجرت؛ ✅ سورۀ در 25 ذی الحجۀ یکی از سال های آخر عمر شریف رسول الله صلی الله علیه و آله نازل شده است. غالب مورخین در این باره به سال خاصی اشاره نکرده اند. اما چون در مدینه اسیری به در منزل اهل بیت علیهم السلام مراجعه کرده، حدس زده می‌شود که قبل از سال نهم و دهم بوده است. برخی قائل به نهم و دهم هستند. ✅ در 25 ذی الحجه نازل شده؛ و در بارۀ سال نزول آن مطلبی دیده نمی شود. اما بنا بر قرائن باید پس از سال پنجم هجری باشد. زیرا در یک روایت می فرمایند که تازه مسلمانان یهودی در بارۀ ولایت بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله از ایشان پرسیدند؛ و این آیه نازل شد. ✅ بنا بر قرائن روایات ما، در اوائل عمر شریف حسنین علیهما السلام نازل شده؛ اما مخالفان می‌گویند در سال های نهم و دهم بوده است. برخی بر آنند که چند بار اتفاق افتاده است. روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 🖤 میزنه قلبم 💔 داره میاد دوباره باز 🖤 بوی محرم.... ❤️ صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین ❤️ روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 سنی ها به ⭕️ از علمای شیعه بزرگ قرن نهم در وجه تسمیه پیروان به اهل سنت به نقل از نسب‌شناس بزرگ می‌نویسد: 🔰 در سالی که (لعنت الله علیه) و امیر المومنین صلوات الله علیه را سنت کرد آن سال عام السنة نامیده شد و کسانی که از این سنت معاویه (لعنت الله علیه) در دشمنی با امیر المومنین صلوات الله علیه تبعیت کردند به و مشهور شدند. 📚 صراط المستقیم، ج ۳. ص ۸۴ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
⚫️ ایام رسیده است... ⚫️ در بیان 🛑حضرت امام رضا صلوات‌الله‌علیه فرمودند: 🔰 ماهی بود که مردم جاهلیّت، جنگ را در آن حرام می‌دانستند؛ ولی خون ما را در آن شمردند و حُرمت ما را هتک کردند و فرزندان و زنان ما را اسیر نمودند و به خیمه‌های ما زدند و آنچه در آن بود غارت کردند و حرمت رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله را در حقّ ما رعایت نکردند؛ 🔰 همانا روز شهادت حسین علیه‌السلام، پلکِ چشمان ما را کرد و اشک‌های ما را روان ساخت و عزیز ما را در زمین کربلا، خوار نمود و محنت و بلا را تا روز قیامت برای ما به ارث نهاد؛ پس بر مثل حسینی باید گریست، چرا که این گریه، گناهان بزرگ را فرو می‌ریزد؛ 🔰 پدرم (امام کاظم علیه‌السلام) چنین بود که با آغاز ماه محرم، دیگر دیده نمی‌شد و اندوه بر ایشان غالب بود تا روز دهم؛ و چون روز می‌رسید، روز مصیبت و حزن و گریه‌ی مُدامش بود و می‌فرمود: این روزی است که حسین صلوات‌الله علیه در آن کشته شد. 📚الأمالی (شیخ‌صدوق)، ص۱۹۰ 📚روضة الواعظین (فتّال‌نیشابوری)، ص۱۶۹ روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
💔صلی الله علی من هتکت حرمته🖤 🖤صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین💔 @ravafez_alhaydari
🛑 عزای سیدالشهدا علیه‌السلام تا ابد سرد نخواهد شد ✅عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ (عَلَیْهِ السَّلاَمُ) قَالَ: نَظَرَ اَلنَّبِیُّ (صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ) إِلَى اَلْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ (عَلَیْهِ السَّلاَمُ) وَ هُوَ مُقْبِلٌ فَأَجْلَسَهُ فِی حِجْرِهِ وَ قَالَ👈 إِنَّ لِقَتْلِ اَلْحُسَیْنِ حَرَارَةً فِی قُلُوبِ اَلْمُؤْمِنِینَ لاَ تَبْرُدُ أَبَداً👉 ثُمَّ قَالَ (عَلَیْهِ السَّلاَمُ) بِأَبِی قَتِیلُ کُلِّ عَبْرَةٍ قِیلَ وَ مَا قَتِیلُ کُلِّ عَبْرَةٍ یَا اِبْنَ رسول‌الله قَالَ لاَ یَذْکُرُهُ مُؤْمِنٌ إِلاَّ بَکَی. 🔰از امام صادق (علیه‌السلام) نقل گردیده است که: امام حسین (علیه‌السلام)  به‌سوی پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله) میامد که حضرت به استقبالش شتافت و او را در دامان خویش نشاند و فرمود: 👈همانا کشته شدن حسین (علیه‌السلام) در دل‌های مؤمنین حرارتی ایجاد کرده است که هرگز سرد نخواهد شد👉. سپس امام صادق (علیه‌السلام)   فرمود: پدرم فدای کسی که کشته اشک‌های جاری است. گفتند: ای فرزند رسول‌الله! کشته هر اشک روان یعنی چه؟ فرمود: هیچ مؤمنی او را یاد نمی‌کند مگر اینکه اشک او جاری خواهد شد. 📚مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل ج ۱۰، ص ۳۱۸ ⭕️ قابل توجه بی فکرانی که می گویند عزاداری زیاد برای اهلبیت از شور محرم کم می کند وعده رسول الله هست که ذره ای از حرارت این عزا کم نمی شود شماها به فکر مرگ خودتان باشید. روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 کردن بر اولیاء ، مصداق است . ✅ مجيد تعظيم شعائر الهى را، نشانه تقواى قلوب و تسلط پرهيزكارى بر دلها مى‏ داند، آنجا كه مى ‏فرمايد ؛ « وَ مَنْ يُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَانَّها مِنْ تَقْوَى 📚الْقُلُوبِ(سوره حج آيه 32) «هر كس شعائر الهى را تعظيم و تكريم كند، آن نشانه تقواى دلها است». ⁉️مقصود از بزرگداشت شعائر الهى چيست؟ «شعائر» جمع «شعيره» به معنى علامت و نشانه است. 📚تهذیب اللغه ج 1 ص 266 〽️ مقصود در آيه، نشانه ‏هاى وجود خدا نيست زيرا همه عالم نشانه وجود او است. و هيچ كس هم نگفته است كه تعظيم آنچه در عالم هستى است نشانه تقوى است. بلكه مقصود، نشانه ‏هاى دين او است و لذا مفسران آيه را چنين تفسير مى‏ كنند: 👈«معالم دين اللّه»👉 نشانه‏ هاى دين خدا » 📚مجمع البیان ج 4 ص 83 🔰اگر در قرآن، صفا و مروه ( بقره 158 ) ، و شترى كه براى ذبح در منى‏ سوق داده مى ‏شود ( حج 36 ) از الهى شمرده شده است به خاطر اين است كه اين‏ها نشانه ‏هاى دين حنيف و آئين إبراهيم است، اگر به «مزدلفه» «مشعر» مى‏ گويند به خاطر اين است كه آن نشانه دين الهى است. و وقوف در آن نشانه عمل به دين و اطاعت خدا است. اگر مجموع مناسك «حج» را شعائر مى ‏نامند، بخاطر اين است كه اين اعمال نشانه‏ هاى دين و دين مى‏ باشد. 🔰خلاصه، هر چيزى كه شعار و نشانه دين الهى باشد، بزرگداشت آن مايه تقرب به درگاه الهى است ، چنان که از مفسران می گوید ؛ 〽️«شعائر خدا عبارت است از عَلَم‏ها و نشانه‏ هاى دين خدا، خصوصاً امورى كه مربوط به مناسك است.» 📚تفسیر قرطبی ج 12 ص 56 ✅ بطور مسلم انبياء و اولياء الهى از بزرگترين و بارزترين نشانه ‏هاى دين الهى هستند كه وسيله ابلاغ دين و مايه گسترش آن در ميان مردم بوده‏ اند، هيچ مرد با انصافى نمى‏ تواند منكر اين مطلب گردد كه وجود و اهل بيت از دلائل اسلام و نشانه ‏هاى اين آئين مقدس مى ‏باشند و يكى از طرق بزرگداشت آنها، عزاداری کردن و محزون بودن در هنگام و آنان است . ⁉️آیا و گرفتن در روز آن بزرگواران نشانه تعظیم و تکریمشان است یا محزون بودن به سبب حزن و مصیبتشان ؟؟ ❗️روشن است که و در ایام مصیبت نشانه های دین الهی ، از مصادیق بارز تعظیم شعائر و عمل به آیه شریفه است ، لذا می بینیم در روایات تعددی تصریح شده است که باید حرمت و احترام اهلبیت علیهم السلام نگه داشته شود و آنان مورد تکریم و تعظیم قرار بگیرند ، چنان که پیامبر گرامی فرمود ؛ 🔰«هر کس مراعات سه گانه الهی را نکند خداوند به هیچ عنوان حرمت او را نگه نمی دارد .آن حرمات سه گانه عبارت است از حرمت و حرمت اسلام و حرمت عترت و » 📚الخصال ج1 ص71 💢 قرآن مجيد، به روشنى به ما دستور مى‏ دهد كه به بستگان و خويشاوندان پيامبر گرامى، مهر ورزيم آنجا كه مى ‏فرمايد ✅؛ قُلْ لا اسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ اجْراً الاَّ الْمَوَدَّةَ فِى القُرْبى‏ 📚(سوره شورى آيه 23) «بگو من بر رسالت مزد و اجرى جز ابراز علاقه و دوستى به خويشاوندانم نمى‏ خواهم». 🔰احمد بن حنبل نقل می کند زمانی که این آیه نازل شد مردم سوال کردند نزدیکان شما که مودت و محبت آنها بر ما واجب است چه کسانی هستند 👌پیامبر گرامی پاسخ دادند 👈« علی و فاطمه و دو پسر آنها ( حسن و حسین علیهم السلام )» 📚فضائل_الصحابه ص218 📚 در_المنثور ج6 ص7 📚تفسیر_کشاف ج3 ص402 🔰لذا می بینیم که علی علیه السلام فرمود ؛ 💢« خداوند از میان زمینیان شیعیان ما را برگزیده است که ما را یاری می کنند و در شادی ما شاد و در مصیبت ما ، مصیبت زده و# محزون هستند » 📚الخصال ج 2 ص 635 👌امام رضا علیه السلام فرمود ؛ 🔰« اگر می خواهی در روز قیامت هم درجه ما باشی با حزن و مصیبت ما ، محزون و مصیبت زده و با فرح و شادی ما ، شاد باش » 📚وسائل الشیعه ج14 ص501 روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑شخصیت سلام الله علیها در منابع و (جزئی) 🔰 نام "رقیه" جزو اسامی و افرادی است که به عنوان امام حسین (علیه السلام) ذکر شده است. 👈این مطلب را کتاب های مانند 📚کامل بهایی، 📚اللهوف، 📚مقتل ابن ابی مخنف، 📚احقاق الحق، 📚کشف الغمه، 📚منتخب التواریخ، 📚رياض القدس، 📚الارشاد مفید، 📚لباب الأنساب و منتهی الامال، و حتی برخی اسناد مانند 📚مفاتیح الغیب، 📚المنن ، 📚الحاویه و 📚ينابيع المودة نقل کرده اند. 🔰طبق نظر در الارشاد، مادرش طبق نقل ها; امّ اسحاق و اُمّ جعفر قُضاعیّه یا شاه زنان بوده است. 📚 ترجمه الارشاد شیخ مفید، ج2، ص197 🔰استاد مرحوم فلسفی می گوید: در بیش از بیست کتاب، نام ایشان را رقیه دیده است. 📚 حضرت رقیه علیهاالسلام، شیخ علی فلسفی، ص4 🔰در کتاب های مقتل الحسین همچون اللهوف سیدبن طاووس، ابن مقرم، ابن ابی مخنف و احقاق الحق، درباره وداع حسین بن علی (علیه السلام) آمده است: 👈"ثُمَ نادی یا اُختاه! یا اُمَّ کُلثوم! وأنتِ یا زَینَبُ! وأنتِ یا ! وأنتِ یا فاطِمَهُ ! وأنتِ یا رَبابُ!..." 💢 نام حضرت رقیه علاوه بر کتاب های مشهوری همچون اللهوف و ... در قصیده سوزناک سیف بن عمیره، صحابی بزرگ امام صادق‌(علیه السلام) آمده و علمای بزرگی همچون شیخ ، ، علامه ، سید و ... به آن تصریح کرد‌ه‌اند . 📚 اعیان الشیعه، سید حسن امین، ج7، ص 326 ⭕️امام حسین (علیه السلام) وقتی صاحب اولین اولاد شدند فرمودند: " والله اگر پروردگار دهها فرزند پسر به من عنایت کند نام همه ی آنها را می گذارم و اگر دهها فرزند دختر به من عطا، نماید نام همه ی آنها را نیز می گذارم." و اینکار را هم انجام دادند. ⭕️وجود نامهای اشتهاری (کنیه و لقب) در کنار نام اصلی افراد از رسومات رایج عرب است و همان گونه که عده ای معتقدند حضرت رقیه (سلام الله علیها) همان است که نامش در بسیاری از تواریخ ذکر شده است. یعنی نام مبارکشان فاطمه (مطابق نظر امام حسین) و لقبشان "رقیه". 💢در کتاب معالی السبطین حائری آمده است: 🔰"کانت للحسین (علیه السلام) بنت صغیره .... تسمی رقیه و کان لها ثلاث سنین" مورخ بزرگ شیعه، عمادالدین حسن‌بن علی ‌بن محمد ، هم عصر خواجه‌ نصیرالدین در کتاب📚 "کامل بهایی" می‌نویسد: 🔰دخترک سه چهار ساله‌ای از خاندان امام حسین‌(علیه السلام) در خرابه شام شب هنگام، خواب پدر را دید و بهانه پدر نمود. یزید گفت: سر پدر را برایش ببرند، سر مقدس را آورده و در کنار دختر قرار دادند، آن دختر از غم پدر فریادی برآورد و جان داد. 📚 کامل بهایی، ج 2، ص 179 و... روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 رسوایی شبکه های وهابی درباره ی شبهه ی امام حسین علیه السلام به امر 🔥باقر سجودی کارنشناس ، اومد اقرار کنه یزید بن معاویه این دستور داده ! اما یهو از بهش هشدار دادند؛ اینو نگو !!! 🔥لعنت بر یزید زنازاده و مدافعان یزید🔥 ⁉️به راستی چه چیزی مانع از گفتن حقایق در رابطه با یزید است آیا جز این است که اون از است ؟ قضاوت با وجدان های بیدار روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
🛑 رسوایی شبکه های وهابی درباره ی شبهه ی #شهادت امام حسین علیه السلام به امر #یزید 🔥باقر سجودی کارن
🛑 یزید لعنة الله علیه، قاتل امام حسین علیه السلام‌ ⭕️ تصریح می کند که در مصادر مخالفین با سند نقل شده است ✅ و بلغ الخبر الي يزيد فولي العراق عبيد الله بن زياد و امره بقتال الحسين. 🔰یزید دستور قتل حسین بن علی را به والی عراق (عبیدالله) داد. لعنهما الله 📚 القرماني، احمد بن يوسف، المتوفي:‌ 1019، اخبار الدول و آثار الاُوَل في التاريخ، ج 1، ص 320،  تحقيق: احمد حطيط – فهمي سعد، ناشر: عالم الكتب 💢 بماند که اخبار این ادعا است نزد عامه و خاصه. روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
حقانه روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 صوفی لعنه الله و دفاع از لعنه الله 📎غزالی صوفی از بت های (عرفان مصطلح) هست ⭕️ غزالی در دفاع از یزید می‌نویسد: 🔰«لعن جایز نیست و یزید مسلمان است 😳و نسبت قتل یا امر یا رضای به قتل حسین به او کردن سوءظن به مسلمین است😳 و به حکم کتاب و سنت حرام و هر کس گمان صحت این نسبت کند در غایت رعونت (حماقت) است...و برفرض که بر مسلمی قتل مسلمی ثابت شود نزد اشاعره موجب کفر نیست و تواند بود (احتمال دارد) که قاتل بعد از توبه بمیرد و لعن کافر بعد از توبه جایز نیست فکیف به قاتل و چگونه معلوم می‌شود که یزید توبه نکرده پس لعن هیچ مسلمان جایز نیست و هر که لعن کند او را و معصیت‌کار خواهد بود...»😳😳😂 📚طهرانی؛ ابوالفضل بن ابوالقاسم، شفاء الصدور فی شرح زیاره العاشور؛ جلد ١، ناشر: مرتضوی؛ تهران، ١٣٧۶، صفحه 438-439. 🔰حال سؤالی که می‌بایست از سینه چاکان عرفان و غزالی پرسید: ⁉️آیا شما یزید را لعن می‌کنید یا نه؟ ⁉️و یا امام غزالیِ شما با این گفتارش مسلمان است یا یزیدی؟ ⁉️آیا محمد غزالی لعن‌هایی که از ائمه‌ی معصومین نسبت به قاتلین سیدالشهداء (علیه‌السلام) واردشده است؛ علی‌الخصوص در زیارت عاشورا، را مشاهده کرده است؟ سلامتی عرفا بگو بر یزید و بر دوستان و مدافعانش خصوصا غزالی لعنت🔥🔥 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 اعتراف ابن اثیر جزری درمورد صلوات الله علیه ✅ واعلم ان الحسین لم یقتل فی یوم کربلا وانما قتل فی یوم السقیفة 🔰بدان که حسین علیه السلام در روز عاشورا و در کشته نشد؛ بلکه در واقع در کشته شد. 📚 الوشی المرقوم فی حل المنظوم نویسنده: ضیاءالدین ابن الاثیر الجزری جلد: 1 صفحه: 383 🔥اللهم العن السقیفه🔥 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 هرسول خدا صلی الله علیه و آله بر حسینی سلام الله علیه در منابع 🔰جناب امّ سلمه - همسر بافضیلت رسول خدا صلی الله علیه و آله - می‌گوید : شبى رسول خدا صلی الله علیه و آله براى خواب به بستر رفتند ولى حيرت زده بيدار شدند. بار ديگر به بستر رفتند و خوابيدند و باز بيدار شدند، اما اين بار از دفعه قبل كه ديده بودم، كمتر متحير بودند. سپس به بستر رفتند و بعد از مدتى مجدداً بيدار شدند، در حالى كه مشتى در دست داشتند و آن را . من عرض كردم: اين خاك چيست اى رسول خدا؟ فرمودند: جبرئيل عليه الصلاة و السلام به من خبر داد كه او ـ يعنى حسين ـ در كشته خواهد شد. من به جبرئيل گفتم: خاك آن سرزمينى را كه او در آن كُشته خواهد شد، به من نشان بده و اين خاكِ آن جاست. 📚المستدرك على الصحيحين/4/‌ 440 8202 💢 قابل توجه اهلسنت و وهابیت که شیعیان را به خاطر و تربت سیدالشهدا سلام الله علیه# تکفير و متهم به می کنند رسول‌ الله هم مشرک بود؟ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 شدید حضرت علی اکبر علیه السلام😭 ✅ فتَقَدَّمَ نَحْوَ الْقَوْمِ فَقَاتَلَ قِتَالًا شَدِيداً وَ قَتَلَ جَمْعاً كَثِيراً ثُمَّ رَجَعَ إِلَى أَبِيهِ وَ قَالَ يَا أَبَتِ الْعَطَشُ قَدْ قَتَلَنِي وَ ثِقْلُ الْحَدِيدِ قَدْ أَجْهَدَنِي فَهَلْ إِلَى شَرْبَةٍ مِنَ الْمَاءِ سَبِيلٌ فَبَكَى الْحُسَيْنُ (علیه السلام) وَ قَالَ وَا غَوْثَاهْ يَا بُنَيَّ قَاتِلْ قَلِيلًا فَمَا أَسْرَعَ مَا تَلْقَى جَدَّكَ مُحَمَّداً (صلی الله علیه و آله) فَيَسْقِيَكَ بِكَأْسِهِ الْأَوْفَى شَرْبَةً لَا تَظْمَأُ بَعْدَهَا أَبَداً 🔰حضرت على اكبر علیه السلام به دشمنان حمله كرد و جنگ سختى با آنها نمود، گروه بسيارى از آنها را به خاك هلاكت افكند، سپس نزد پدر بازگشت و صدا زد: اى بابا! شدّت تشنگى جانم را به لب رسانده، و سنگينى اسلحه، مرا به زحمت انداخته، آيا جرعه آبى هست كه به دستم رسد؟ امام حسين علیه السلام گريه كرد و فرمود: آه از بى پناهى! اى پسر جانم از كجا آب بياورم، برو اندكى با دشمنان جنگ كن، چقدر نزديك است كه با جدّت محمّد ص ديدار كنى، او با كاسه اى پر از آب، تو را سيراب خواهد كرد، كه پس از آن هرگز تشنگى وجود ندارد. 📚 لهوف، ص113 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 و بی تابی سلام الله علیه تا حد _کردن (مردن) از مصیبت دفن نشدن ابدان شهدای کربلا ... ✅[کامل الزیارات] عُبَیْدُ اللَّهِ بْنُ الْفَضْلِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ هِلَالٍ عَنْ سَعِیدِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سَلَّامٍ الْکُوفِیِّ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ الْوَاسِطِیِّ عَنْ عِیسَی بْنِ أَبِی شَیْبَةَ الْقَاضِی عَنْ نُوحِ بْنِ دَرَّاجٍ عَنْ قُدَامَةَ بْنِ زَائِدَةَ عَنْ أَبِیهِ قَالَ قَالَ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ علیهما السلام ... لَمَّا أَصَابَنَا بِالطَّفِّ مَا أَصَابَنَا وَ قُتِلَ أَبِی علیه السلام وَ قُتِلَ مَنْ کَانَ مَعَهُ مِنْ وُلْدِهِ وَ إِخْوَتِهِ وَ سَائِرِ أَهْلِهِ وَ حُمِلَتْ حَرَمُهُ وَ نِسَاؤُهُ عَلَی الْأَقْتَابِ یُرَادُ بِنَا الْکُوفَةَ فَجَعَلْتُ أَنْظُرُ إِلَیْهِمْ صَرْعَی وَ لَمْ یُوَارَوْا فَیَعْظُمُ ذَلِکَ فِی صَدْرِی وَ یَشْتَدُّ لِمَا أَرَی مِنْهُمْ قَلَقِی فَکَادَتْ نَفْسِی تَخْرُجُ وَ تَبَیَّنَتْ ذَلِکَ مِنِّی عَمَّتِی زَیْنَبُ بِنْتُ عَلِیٍّ الْکُبْرَی فَقَالَتْ مَا لِی أَرَاکَ تَجُودُ بِنَفْسِکَ یَا بَقِیَّةَ جَدِّی وَ أَبِی وَ إِخْوَتِی فَقُلْتُ وَ کَیْفَ لَا أَجْزَعُ وَ لَا أَهْلَعُ وَ قَدْ أَرَی سَیِّدِی وَ إِخْوَتِی وَ عُمُومَتِی وَ وُلْدَ عَمِّی وَ أَهْلِی مُصْرَعِینَ بِدِمَائِهِمْ مُرَمَّلِینَ بِالْعَرَاءِ مُسَلَّبِینَ لَا یُکَفَّنُونَ وَ لَا یُوَارَوْنَ وَ لَا یُعَرِّجُ عَلَیْهِمْ أَحَدٌ وَ لَا یَقْرَبُهُمْ بَشَرٌ کَأَنَّهُمْ أَهْلُ بَیْتٍ مِنَ الدَّیْلَمِ وَ الْخَزَرِ ... 🔰قدامة بن زایده از پدرش نقل کرده، امام علی بن الحسین علیهما السلام فرمود: ... وقتی در طفّ آن مصائب بر سر ما آمد و پدرم (امام حسین علیه السلام) و همراهان و پسران و برادران و دیگر اهل بیتش به شهادت رسیدند و اهل حرم و زنانش را سوار بر شتر کرده و به سمت کوفه حرکت دادند، من شروع به نگاه کردن به آنان کردم که بر زمین افتاده بودند و دفن نشده بودند پس آن مسئله خیلی بر دلم گران آمد و چنان از دیدن ایشان اندوهگین شدم که 👈 نزدیک بود روحم از بدنم خارج شود. 👉 عمه ام زینب، دختر بزرگ علی - علیه السلام - به حالم پی برد و فرمود: ای تنها باز مانده جد و پدر و برادرانم! چرا این­قدر بیتابی و داری خود را به کشتن می دهی؟ گفتم: چطور بی قرار نباشم و و نکنم، و حال آنکه می بینم که سرورم و برادرانم و عموهایم و پسر عموهایم و خانواده ام در خون خود غلتیده و بر ریگ های بیابان، غارت شده اند کفن نشده و دفن نشده اند و کسی بر بالای سرشان نیست و هیچ بشری به آنها نزدیک نمی شود، گویا آنها خانواده ای از دیلم و خزر (غیر مسلمان) هستند. 📚کامل الزیارات/باب88/ح1 📚بحار الأنوار - ط مؤسسةالوفاء/ج28/ص57 و ج45/ص179 📚زينب الكبرى عليها السلام من المهد الى اللحد/ص566 📚زینب الکبری (نقدی)/ص41 📚نفس المهموم/ص352 📚منتهی الآمال 📚جامع أحاديث الشيعة(بروجردی)/ج12/ص438 📚وفيات الأئمة/ص445 📚العوالم/ص362 💢 وقتی امام معصوم از شدت مصیبت جزع کرده اند تا حدی که نزدیک بوده جان بدهند ! دیگر چه جای شکی برای ما هست؟! ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📍 با عرض پوزش از اعضا محترم در ایام ماه محرم پست گزاری به حداقل ممکن رسیده و این رویه تا پايان ماه محرم هست. ان شاءالله جبران میشود.. روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑فقها و علما و قضات حکم قتل را دادند. ✅ميرزا حسن اشرف الواعظين در کتاب جواهرالکلام تصریح میکند که و فتوای قتل امام‌حسین علیه السلام را صادر کردند: 🔰 و از قُضاة و فقهاى ضالّه و مضلّه استفتا نمودند چهارصد نفر از قضاة و فقهاء حكم نوشتند كه حسين بن على بر اميرالمؤمنين خروج كرد مهدور الدّم و است . 📚كتاب: [چاپ سنگى] جواهر الكلام في سوانح الأيّام ،تأليف: حاج ميرزا حسن أشرف الواعظين ، صفحه :88 🔥 وَ لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً قَتَلَتْکُمْ وَ لَعَنَ اللَّهُ الْمُمَهِّدینَ لَهُمْ بِالتَّمْکینِ مِنْ قِتالِکُمْ🔥 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 عواملی برای کم کردن ✅ شیخ بهائی رحمه الله می نویسند: 🔰چند چیز شهوت را کم میکند: ۱_دویدن زیاد ، پیاده راه پیمودن ۲_کم خوابیدن در وقتی که بیخوابی داشته باشد ۳_ ترشی زیاد خوردن ۴_جستن از جایی به جایی ۵_سواری زیاد خصوصا بر اسب برهنه ۶_ در حمام زیاد ماندن که عرق زیاد بچکد و.. 📚سرالمستتر روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 از دیوار دارالاماره ✅وأنا البغوي حدثني أحمد بن محمد بن يحيى بن سعيد نا زيد بن الحباب حدثنا وقال أبو غالب حدثني أبو يحيى مهدي بن ميمون قال سمعت مروان مولى هند بنت المهلب يقول وقال أبو غالب قال حدثني بواب عبيد الله بن زياد أنه لما جئ برأس الحسين فوضع بين يديه رأيت حيطان دار الإمارة تسايل دما 📚تاريخ دمشق، ج 14، ص 229 🔰دربان عبیدالله بن زیاد می گوید: هنگامى كه سر مبارك امام حسين عليه السلام را در برابر ابن زياد نهادند، ديدم كه از ديوارهاى دارالاماره جارى مى‏گشت‏.💔 ✅ روات خبر تماما ثقه هستند و خبر هست‌ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 😍 ⭕️نام کتاب: 📚کتاب عرفان از حقیقت تا پندار📚 (گذری در مکتب لاله زاری -علامه!طهرانی-) ✒️نویسنده: استاد مجتبی عابدی 💶قیمت: 92000 تومان 🎙توضیحات: یکی از جریانهای مدعی و معنویت معاصر در ایران است که در لباس دین و در پوشش مذهب و شریعت ، تا عمیق ترین لایه های فرهنگی جامعه نفـوذ کرده است و باورها و را به اسم عرفان ناب شیعی به عرفان جویان ارائه می دهد. 🔰 این نوشتار به بازخوانی افکار و باورهای یکی از تاثیرگذارترین شعبه های تصـوف حوزوی (موسوم به مکتب عـلامه طهرانی) می پردازد. 💢ویژه برای سینه چاکان عرفان و اقای طهرانی جهت سفارش با آیدی زیر هماهنگ شوید @khadem_alhoseen روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 اولین چه کسی بوده⁉️ ✅...و كان أوّل الصوفية عمر بن الخطّاب زمن خلافته و قبلها و الثانی الحسن البصری 🔰اولین صوفی در زمان خلافتش و پیش از آن بود. و دومین صوفی بود. 📚 رياض الأبرار في مناقب الأئمة الأطهار نویسنده : الجزائري، السيد نعمة الله    جلد : 2  صفحه : 204 🔥زیادی عذاب تمام صوفی ها بر اولین صوفی عالم لعنت🔥 🔥خوشا صوفی عجب داری خیلی اهل عشق مجازی بوده🙈😂🔥 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 محل دفن مقدّس امام حسین صلوات الله علیه 💢در مورد دفن سـر مبارڪ امام حسین صلوات الله علیه ،آراء متفاوتۍ وجـود دارد ڪه اغلب آنها ﷼مخالف_روایات_معتبر است 💠در روایات اهل بیت صلوات الله عليهم ثابت شده ڪه سر سیدالشهـداء در صلوات الله علیه دفن شده. ✅ حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ سَعْدِ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ مُوسَى اَلْخَشَّابِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَسْبَاطٍ رَفَعَهُ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ؏ : إِنَّكَ إِذَا أَتَيْتَ اَلْغَرِيَّ رَأَيْتَ قَبْرَيْنِ قَبْراً كَبِيراً وَ قَبْراً صَغِيراً فَأَمَّا اَلْكَبِيرُ فَقَبْرُ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ أَمَّا اَلصَّغِيرُ فَرَأْسُ اَلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ . 🔰 امام صادق ﴿؏﴾میفرماید: «اگر به غرۍ (نجف) بروۍ دو قبر میبینۍ،قبرۍ بزرگ است وقبرۍ ڪوچڪ ،واما قبر بزرگ آن قبر ؏ است،واما[قبر]کوچک حسین بن علۍ علیه السلام است». 📚کامل الزيارات، ج ۱، ص ۳۱ ✅ عَنِ اَلْحَسَنِ اَلْخَزَّازِ اَلْوَشَّاءِ عَنْ أَبِي اَلْفَرَجِ عَنْ أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ قَالَ : كُنْتُ مَعَ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَمَرَّ بِظَهْرِ اَلْكُوفَةِ فَنَزَلَ وَ صَلَّى رَكْعَتَيْنِ ثُمَّ تَقَدَّمَ قَلِيلاً فَصَلَّى رَكْعَتَيْنِ ثُمَّ سَارَ قَلِيلاً فَنَزَلَ فَصَلَّى رَكْعَتَيْنِ ثُمَّ قَالَ هَذَا مَوْضِعُ قَبْرِ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ فَمَا اَلْمَوْضِعَيْنِ اَللَّذَيْنِ صَلَّيْتَ فِيهِمَا قَالَ مَوْضِعُ رَأْسِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ مَوْضِعُ مِنْبَرِ اَلْقَائِمِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ . 🔰 همچنین در کافۍ وڪامل الزیارات امده ڪه حضرت امام صادق در علاوه بر زیارت مرقد امام علۍ؏، دو مڪان دیگر را نیز زیارت میڪند ونزد آنها نماز میخواند. ابان بن تغلب از حضرت میپرسد آیا این قبر امیرالمؤمنین ع است میفرماید:«بلۍ»، ابان میگوید پس آن دو موضع دیگر که نزد انها نماز خواندۍ چیست؟ فرمود:«موضع حسین علیه السلام و منبر قائم علیه السلام هستند» 📚 الکافــــــــــۍ ج ۴، ص ۳۰۰ 📚 کامل الزيارات ج ۱، ص ۳۴ 📌 در خصوص چگونگۍ سر مبارڪ به جوار امیرالمؤمنین،امام صادق؏ بیان ڪرده اند ڪه : 🔰وقتۍ سـر حضرت به برده شده، یکۍ از توانست آن را از دست ظالمان برباید وآن را همجوار مضعج امام علۍ؏ دفن ڪند. 📚 الکافـــــــــــۍ ج ۹، ص ۲۹۹ 📚 تهذيب الأحکام ج ۶ ص ۳۵ صَلّۍٰ اللهُ عَلَیْڪَ یا اباعَبْدِاللّٰـ💔ـہ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari