eitaa logo
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
3.8هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
155 ویدیو
4 فایل
کپی بدون ذکر منبع🚫 موضوعات کانال: ⬇ پاسخ به شبهات دینی 📚 نشر احادیث و فضائل اهلبیت علیهم السلام👥 نقد و برسی دیگر مذاهب و ادیان 🔍 بیان اصول اعتقادات شیعه اثناعشری🌷 بیان مطاعن دشمنان اهل‌بیت🔥 مشخصات مجموعه/ارتباط👇👇 https://zil.ink/ravafez_alhaydari
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑 و یمسيحيان در نوشيدن بر خلاف كتابهاى مقدس خود عمل ميكنند ⭕️ در کتاب مقدس چنین آمده: 1⃣وای‌ بر آنانی‌ که‌ صبح‌ زود برمی‌خیزند تا در پی‌ بروند، و شب‌ دیر می‌نشینند تا ایشان‌ را گرم‌ نماید. 2⃣و در بزمهای‌ ایشان‌ عود و بربط‌ و دفّ و نای‌ و می‌باشد. اما به‌ فعل‌ خداوند نظر نمی‌کنند و به‌ عمل‌ دستهای‌ وی‌ نمی‌نگرند. 📚عهد قدیم، سفر اشعیاء، فصل5، فقره ی 11و12. 3⃣وای‌ بر آنانی‌ که‌ برای‌ نوشیدن‌ زورآورند، و به‌ جهت‌ ممزوج‌ ساختن‌ مردان‌ قوّی‌ می‌باشند. 📚عهد قدیم، سفر اشعیاء، فصل5، فقره ی 22. 💠 اونایی که به خاطر یه لیوان شراب مسیحی می شوند بدانند شراب در حقیقت دین مسیح و حتی کتاب مقدس تحریف شده هم است. روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 سلام‌الله‌علیها آن‌قدر عزاداری کرد تا از شدت غصه جان سپرد ( شد) 📎 ۲۱ ماه رجب سالروز شهادت حضرت رباب سلام‌الله‌علیها عروس خانه امیرالمؤمنین صلوات الله‌ علیه ⭕️ تواریخ ازجمله کامل ابن اثیر نقل کرده‌اند: ✅ وكان مع الحسين امرأته الرباب بنت امرئ القيس وهي أم ابنته سكينة وحملت إلى الشام فيمن حمل من أهله ثم عادت إلى المدينة فخطبها الأشراف من قريش فقالت ما كنت لأتخذ حموا بعد رسول الله صلّى الله عليه وسلّم وبقيت بعده سنة لم يظلها سقف بيت حتى بليت وماتت كمدا وقيل إنها أقامت على قبره سنة وعادت إلى المدينة فماتت أسفا عليه 🔰 رباب پس از واقعه عاشورا و اسارت تا شام، وقتی به مدینه بازگشت، اشراف قریش از ایشان خواستگاری کردند. پاسخ داد: پس از رسول الله صلی الله علیه و آله، پدر شوهری برنمی‌گزینم. یک سال زنده ماند و در این مدت زیر سقف هیچ خانه‌ای نرفت (به مواسات با سیدالشهدا) تا مریض شد و از غصه جان سپرد. 📚 الکامل فی التاريخ، ابن أثير، جلد۳، صفحه۴۴۰ ◾️نام خانم سلام الله علیها تداعی‌گر دلدادگی و عشق به ولیّ‌الله است. روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑سلسله دروس امامت حضرت آیت الله میلانی حفظه الله 📎 / 🔰عنوان درس: ریشه های اختلاف در امامت 🕐زمان: از دوشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ دوشنبه ها؛ بعد از نماز مغرب و عشاء 🌎مکان: قم، بلوار سمیه، خیابان شهیدین، پلاک ۵۲، بنیاد فرهنگی امامت روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 اهل‌بیت‌ صلوات الله علیهم و از دشمنانشان در امت های پیشین 📎 ⭕️ مرحوم رحمت الله علیه در مورد وجود تولی و تبری در امتهای گذشته به نقل از علیه السلام مینویسد: ✅ الْعَيَّاشِيُّ:عَنْ خَطَّابِ بْنِ مَسْلَمَةَ،قَالَ:قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ(عَلَيْهِ السَّلاَمُ): «مَا بَعَثَ اللَّهُ نَبِيّاً قَطُّ إِلاَّ وَ مِنْ أَعْدَائِنَا، 👈وَ ذَلِكَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فِي كِتَابِهِ: وَ لَقَدْ بَعَثْنٰا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولاً أَنِ اعْبُدُوا اللّٰهَ وَ اجْتَنِبُوا فَمِنْهُمْ مَنْ هَدَى اللّٰهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَيْهِ الضَّلاٰلَةُ بِتَكْذِيبِهِمْ آلَ مُحَمَّدٍ(صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ)، 👈ثُمَّ قَالَ: فَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ كَيْفَ كٰانَ عٰاقِبَةُ ». ⭕️ امام باقر علیه السلام فرمودند: 🔰خداوند هیچ پیامبری را مبعوث نکرد مگر به ما و از دشمنان ما و این معنای سخن خداوند عز و جل در کتابش است: 👈و همانا در هر امتی پیامبری را مبعوث کردیم که خدا را بپرستید و از اجتناب کنید؛ پس خداوند گروهی از آنها را هدایت کرد و گروهی از آنها گمراهی دامنشان را گرفت" زیرا آل محمد (صلوات الله علیهم اجمعین) را تکذیب کردند. ﴿نحل ٣٦﴾‏ 👈سپس فرمود: بنابراین در زمین بگردید و ببینید فرجام کنندگان چگونه بوده است. ﴿نحل ٣٦﴾‏  📚 بحار الأنوار ، جلد ۲۴ ،صفحه ۳۳۰ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 فرار از و بودن او طبق روایات 👇👇
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
🛑 فرار #ابوبکر از #جنگ_خیبر و #جهنمی بودن او طبق روایات #اهل‌سنت 👇👇
🛑 فرار ابوبکر بن ابی قحافه از جنگ خیبر و جهنمی بودن او در روایات اهل‌سنت 📎 ۲۲رجب : در این روز در ایام جنگ خیبر ، پرچم سپاه اسلام به ابوبکر داده شد ولی او با دیدن دشمن از جنگ کرد. ✅ 4338_أَخْبَرَنَا أَبُو قُتَيْبَةَ سَالِمُ بْنُ الْفَصْلِ الآدَمِيُّ بِمَكَّةَ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ عُثْمَانَ بْنِ أَبِي شَيْبَةَ، ثنا عَلِيُّ بْنُ هَاشِمٍ، عَنِ ابْنِ أَبِي لَيْلَى، عَنِ الْحَكَمِ، وَعِيسَى، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ، عَنْ أَبِي لَيْلَى، عَنْ عَلِيٍّ، أَنَّهُ قَالَ: يَا أَبَا لَيْلَى أَمَا كُنْتَ مَعَنَا بِخَيْبَرَ؟ قَالَ: بَلَى وَاللَّهِ كُنْتُ مَعَكُمْ، قَالَ: فَإِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ بَعَثَ أَبَا بَكْرٍ إِلَى خَيْبَرَ، فَسَارَ بِالنَّاسِ وَانْهَزَمَ حَتَّى رَجَعَ 🔰 از أبو ليلي نقل شده است که اميرمؤمنان عليه السلام به او گفت: اي ابو ليلي ! آيا در خيبر با ما نبودي؟ گفت: بلي به خدا سوگند همراه شما بودم. اميرمؤمنان عليه السلام فرمود:👈 رسول خدا صلي الله عليه وآله ابوبکر را به سوي خيبر فرستاد، او همراه مردم رفت و شکست خورد و فرار کرد.👉 ✅ حاکم نیشابوری در مورد این روایت می‌نویسد: ⭕️ هذَا حَدِيثٌ الإِسْنَادِ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ 🔰 این حدیثی است بنا بر شرایط شیخین (مسلم و بخاری) ولی آن دو نفر ذکر نکرده‌اند. ✅ ذهبی عالم بزرگ اهل سنت عمری نیز در تعلیقات خود تصریح می‌کند که روایت است. 📚 المستدرک علی الصحیحین، تالیف حاکم نیشابوری با تعلیقات ذهبی، جلد ۳، صفحه ۳۹، چاپ دار الکتب العلمیة 🛑 اما طبق روایات اهل‌سنت هرکسی که فرار از جنگ کند در آتش جهنم جاودان می‌شود ✅ عن أبی هُرَیْرَةَ رضی الله عنه عن النبی صلى الله علیه وسلم قال اجْتَنِبُوا السَّبْعَ الْمُوبِقَاتِ قالوا یا رَسُولَ اللَّهِ وما هُنَّ قال الشِّرْکُ بِاللَّهِ وَالسِّحْرُ وَقَتْلُ النَّفْسِ التی حَرَّمَ الله إلا بِالْحَقِّ وَأَکْلُ الرِّبَا وَأَکْلُ مَالِ الْیَتِیمِ وَالتَّوَلِّی یوم الزَّحْفِ وَقَذْفُ الْمُحْصَنَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ الْغَافِلاتِ. 🔰 ابوهریره از رسول خدا (ص) نقل مى‌کند فرمود: از هفت چیز که سبب ورود و بقاء در آتش مى‌شود بپرهیزید. سؤال شد این هفت چیز کدامند؟ فرمود: شرک به خداوند، کشتن انسانى که خداوند ریختن خونش را حرام کرده است؛ مگر در صورت جرم باعث قتل، خوردن ربا و مال یتیم، 👈 فرار از جبهه جنگ 👉 و تهمت به زنان مؤمن که دامن آنان از آلودگى پاک است. 📚 صحيح البخاري، جلد 4،  صفحه 10 ⁉️سوال از اهلسنت⁉️ ⁉️ آیا چنین فرد ترسو و فراری لایق خلافت است❓ ⁉️ آیا ابوبکر در جهنم جاودان است یا بخاری کذاب است ❓ ⁉️ آیا ابوبکر جان خود را فدای اسلام کرده یا اسلام را فدای خودش❓ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 حذف نام و در ماجرای فرار جنگ 📎در منابع اهل تسنن با اسناد متعدد آمده است که رسول خدا صلی الله علیه و آله در جنگ خیبر پرچم را در ابتدا به ابوبکر و عمر دادند. اما این دو پس از و ، به نزد پیامبر برگشتند. سپس ایشان را به امیرالمؤمنین علیه السلام دادند که در نهایت با پیروزی و فتح قلعه خیبر همراه شد. ⚠️ اما اهل‌سنّت از ترس این داستان را کردند👇👇
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
🛑 حذف نام #ابوبکر و #عمر در ماجرای فرار جنگ #خیبر 📎در منابع اهل تسنن با اسناد متعدد آمده است که رسو
🛑 تحریف و حذف نام و در ماجرای از جنگ خیبر ⭕️ در کتاب 📚 «مسند البزار، جلد۳، صفحه۳۲۷» آمده: 🔰«ابن عباس گفت: رسول خدا به گمانم 👈 👉 را به سوی خیبر فرستاد. پس (ابوبکر) و افراد او شکست خورده برگشتند. سپس رسول خدا روز بعد 👈 👉 را فرستادند. او نیز همراه با افرادش خورده برگشت؛ در حالی یارانش را ترسو خوانده بود و یارانش نیز عمر را ترسو خواندند. رسول خدا فرمودند: «فردا پرچم را به کسی می دهم که خدا و رسولش را دوست دارد و خدا و رسول نیز او را دوست دارند. برنمی گردد تا اینکه خداوند او را پیروز گرداند.» اصحاب هیجان زده شدند. پیامبر فرمودند: «علی کجاست؟» علی [علیه السلام] در حالی که از درد چشمش شکایت می کرد، رسول خدا آب دهانش را بر چشم ایشان زد. سپس پرچم را به ایشان داد. علی پرچم را به اهتزاز درآورد. پس خداوند ایشان را و پیروز گردانید.» ✂️اما این اتفاق هم از تحریف در امان نماند و در برخی از کتاب ها نام ابوبکر و عمر حذف شده است. ⁉️ مثلا در کتاب 📚«اللطائف»، نوشته ابوموسی مدینی (م۵۸۱ق) در صفحه۴۰ در این حدیث به جای نام ابوبکر، کلمه 👈«رجلا»👉 آمده و به جای نام عمر نیز از کلمه 👈«آخَر»👉 استفاده شده است. در نتیجه ترجمه این قسمت از حدیث چنین می شود: 🔰«رسول خدا مردی را به سوی خیبر فرستاد... سپس شخص دیگری را فرستاد... که سکست خوردند و فرار کردند» ⁉️از اهل‌سنت می پرسیم علت این تحریف ها چیست⁉️⁉️ ⁉️اگر طعن و مذمت نیست چرا تحریف کرده اید⁉️ ⚠️بیچاره خلیفه ای که برای حفظ ابرویش تاریخ را تحریف می کنند⚠️ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 فرار از مثل بز کوهی 🐐🐐 📎 ۲۳ رجب سال ۷ هجری قمری در جنگ خیبر رسول خدا صلی الله علیه و آله بعد از شکست و فرار و پرچم را به دست دادند و او هم با دیدن دشمن کرد و گروه خود را نیز به فرار تشویق کرد!! 👇👇
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
🛑 فرار #عمر_بن_خطاب از #جنگ_خیبر مثل بز کوهی 🐐🐐 📎 ۲۳ رجب سال ۷ هجری قمری در جنگ خیبر رسول خدا صلی
🛑 فرار از جنگ خیبر 📎۲۳ رجب سال ۷ هجری قمری سالروز فرار عمر بن خطاب از جنگ خیبر 👤 حاكم نيشابوري در المستدرك در باره فرار عمر بن خطاب چنین می‌نویسد: ⭕️ حدیث اول: ✅ أَخْبَرَنَا أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ الْمَحْبُوبِيُّ بِمَرْوَ، ثنا سَعِيدُ بْنُ مَسْعُودٍ، ثنا عُبَيْدُ اللَّهِ بْنُ مُوسَي، ثنا نُعَيْمُ بْنُ حَكِيمٍ، عَنْ أَبِي مُوسَي الْحَنَفِيِّ، عَنْ عَلِيٍّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، قَالَ: " سَارَ النَّبِيُّ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ إِلَي خَيْبَرَ، فَلَمَّا أَتَاهَا بَعَثَ عُمَرُ رَضِيَ اللَّهُ تَعَالَي عَنْهُ، وَبَعَثَ مَعَهُ النَّاسَ إِلَي مَدِينَتِهِمْ أَوْ قَصْرِهِمْ، فَقَاتَلُوهُمْ فَلَمْ يَلْبَثُوا أَنْ هَزَمُوا عُمَرَ وَأَصْحَابَهُ، فَجَاءُوا يُجَبِّنُونَهُ وَيُجَبِّنُهُمْ، فَسَارَ النَّبِيُّ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ " الْحَدِيثُ. 🔰 اميرمؤمنان عليه السلام فرمود: رسول خدا صلي الله عليه وآله به خبير رفت، هنگامي كه به آن جا رسيد، عمر را به همراه مردم به سوي شهر و يا قصر اهل خبير فرستاد ، عمر جنگيد؛ اما طولي نكشيد كه 👈عمر و همراهانش شكست خوردند . وقتي برگشتند، مردم عمر را به بزدلی متهم می‌كردند و عمر آن ها را متهم می‌كرد.👉 ✅ هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الإِسْنَادِ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ ✅ سند اين روايت صحيح است؛ اما بخاري و مسلم نقل نكرده اند. ⭕️ حدیث دوم: ✅ حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرٍ أَحْمَدُ بْنُ سَلْمَانَ الْفَقِيهُ بِبَغْدَادَ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سُلَيْمَانَ، ثنا الْقَاسِمُ بْنُ أَبِي شَيْبَةَ، ثنا يَحْيَي بْنُ يَعْلَي، ثنا مَعْقِلُ بْنُ عُبَيْدِ اللَّهِ، عَنْ أَبِي الزُّبَيْرِ، عَنْ جَابِرٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، " أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ دَفَعَ الرَّايَةَ يَوْمَ خَيْبَرَ إِلَي عُمَرَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، فَانْطَلَقَ، فَرَجَعَ يُجَبِّنُ أَصْحَابَهُ وَيُجَبِّنُونُهُ 🔰 از جابر بن عبد الله نقل شده است كه در روز خبير ، رسول خدا صلي الله عليه وآله پرچم را به دست عمر داد👈، پس عمر رفت و برگشت؛ در حالي كه يارانش او را متهم به بزدلی مي كردند و او يارانش را .👉 ✅ هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَي شَرْطِ مُسْلِمٍ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ.  ✅ اين روايت است و شرايط صحيح مسلم را دارد؛ اما او نقل نكرده است. 📚المستدرك علي الصحيحين ج 3 ص 40 📌 شمس الدين ذهبي نيز در تلخيص المستدرك ، صحت اين دو روايت را تأييد كرده است. ♨️اما خداوند متعال در قران کریم راجب فراریان از جهاد می گوید: ✅يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ إِذَا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُواْ زَحْفًا فَلا تُوَلُّوهُمُ الْأَدْبَار. وَ مَن يُوَلِّهِمْ يَوْمَئذٍ دُبُرَهُ إِلا مُتَحَرِّفًا لِّقِتَالٍ أَوْ مُتَحَيزِّا إِلىَ‏ فِئَةٍ فَقَدْ بَاءَ بِغَضَبٍ مِّنَ اللَّهِ وَ مَأْوَئهُ جَهَنَّمُ وَ بِئْسَ المْصِير. 🔰اى افرادى كه ايمان آورده‏ايد. هنگامى كه با انبوه كافران در ميدان نبرد رو برو شديد، به آن‌ها پشت نكنيد (و فرار ننماييد). و هر كس در آن هنگام به آن‌ها پشت كند، مگر آن كه هدفش كناره‏گيرى از ميدان براى حمله مجدد، و يا به قصد پيوستن به گروهى (از مجاهدان) بوده باشد، (چنين كسى) به غضب خدا گرفتار خواهد شد و جايگاه او جهنم، و چه بد جايگاهى است. 📍و همچنین روایتی که صحیح بخاری از خلود فراریان از جهاد در اتش اورده است که دال بر جهنمی بودن ابوبکر و عمر است ⁉️سوال از اهلسنت⁉️ ⁉️ آیا چنین فرد ترسو و فراری لایق خلافت است❓ ⁉️ آیا عمر در جهنم جاودان است یا بخاری کذاب است ❓ ⁉️ ایا طبق ایه قران عمر مبغوض خدا نیست⁉️ ⁉️ آیا عمر جان خود را فدای اسلام کرده یا اسلام را فدای خودش❓ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🏴 شهادت باب الحوائج حضرت امام موسی کاظم علیه‌السلام تسلیت باد در آستانۀ تو کسی نا امید نیست آقا برای ما همه، باب الحوائجی بی شک شفیع ماست نگاه رئوف تو در رستخیز واهمه باب الحوائجی ▪️السَّلامُ عَلَيْكَ يَا نُورَ اللّٰهِ فِي ظُلُماتِ الْأَرْضِ روافض الحیدری @ravafez_alheydari
🛑 فتح قلعه خیبر توسط مولانا صلوات الله علیه بعد از فرار و 📎 ۲۴ رجب سالروز فتح خیبر به دستان یداللهی امیرالمؤمنین صلوات الله علیه ✅ حَدَّثَنَا مُطَّلِبُ بْنُ زِیَادٍ، عَنْ لَیْثٍ، قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِی جَعْفَرٍ، فَذَکَرَ ذُنُوبَهُ وَمَا یَخَافُ، قَالَ: فَبَکَى ثُمَّ قَالَ: حَدَّثَنِی جَابِرٌ، أَنَّ عَلِیًّا حَمَلَ الْبَابَ یَوْمَ خَیْبَرَ حَتَّى صَعِدَ الْمُسْلِمُونَ فَفَتَحُوهَا، وَإِنَّهُ جُرِّبَ فَلَمْ یَحْمِلْهُ إلَّا أَرْبَعُونَ رَجُلًا. 🔰 بر ابوجعفرعلیه‌السلام داخل شدم....فرمود: على علیه السلام در جنگ درب قلعه را روى دست بلند کرد، و مسلمانان دسته دسته از روى آن عبور کردند و وارد قلعه شده و آن را فتح کردند و آن در قلعه به این صورت تجربه شده که نفر نتوانستند آن را بلند کنند! 📚إبن أبی شیبة الکوفی، ابوبکر عبد الله بن محمد (متوفاى235 هـ)، الکتاب المصنف فی الأحادیث والآثار، 374/6، تحقیق: کمال یوسف الحوت، ناشر: مکتبة الرشد - الریاض، الطبعة: الأولى، 1409هـ. ♨️ سند این روایت هم معتبر است. سیوطی بعد از نقل این روایت از ابن ابی شیبه می‌گوید: ٌ 📚 السیوطی، جامع الاحادیث253/16 طبق برنامه الجامع الکبیر 👈 روایت "حسن" از نظر حجیت هیچ تفاوتی با روایت صحیح ندارد و هر دو برای اهل سنت حجت هستند. ❤️بر خود که مرید حیدرم مینازم❤️ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
🏴 شهادت باب الحوائج حضرت امام موسی کاظم علیه‌السلام تسلیت باد در آستانۀ تو کسی نا امید نیست آقا برا
🛑 ای زیبا روی در زندان سلام الله علیه 📎 به مناسبت شهادت امام کاظم صلوات الله علیه ⭕️ابن شهر آشوب از کتاب انوار روایت کرده است که: 🔰 در ایامى که حضرت امام موسى علیه‌السّلام‏ در حبس هارون بود، او ‏اى در نهایت حسن و جمال براى خدمت حضرت به زندان فرستاد، شاید که حضرت بسوى او میل نماید و قدر او در نظر مردم کم شود، تا آنکه براى تضییع آن حضرت بهانه به دست آورد. 🔰 چون کنیز را به خانه آن جناب آوردند فرمود: مرا به امثال اینها احتیاجى نیست، اینها در نظر شما مى‏نماید و نزد من قدرى ندارد. چون خبر را براى او بردند، در غضب شد و گفت: بگوئید که ما تو را به رضاى تو حبس نکرده‏ایم و ما را با رخصت تو کارى نیست، جاریه را نزد او بگذارید و بر گردید. چون جاریه را به نزد آن جناب گذاشتند، از مجلس خود برخاست، خادمى را فرستاد که خبر آن جاریه را بیاورد، خادم برگشت و گفت: جاریه در سجده است و مى‏گوید: قدّوس سبحانک، هارون گفت: جادو کرده است او را موسى بن جعفر. چون جاریه را طلبید، اعضاى او مى‏لرزید و بسوى آسمان نظر مى‏کرد، هارون گفت: چه مى‏شود تو را؟ گفت که: حالت غریبى مرا رو داد، چون نزد آن جناب رفتم پیوسته مشغول نماز بود و متوجّه من نمى‏گردید، بعد از آنکه از نماز فارغ شد، مشغول ذکر خدا بود، به نزدیک او رفتم و گفتم: چرا خدمتى به من نمى‏فرمائى؟ گفت: به تو احتیاجى ندارم، گفتم: مرا بسوى تو فرستاده‏اند که خدمت کنم، پس گفت: این جماعت چه‏کاره‏اند و به جانبى اشاره کرد، چون نظر کردم باغها و بستانها دیدم که منتهاى آن به نظر در نمى‏آمد... چون این حالت را مشاهده کردم، مدهوش شدم و به سجده افتادم، و سر بر نداشتم تا خادم تو مرا به نزد تو آورد... 📚مناقب ابن شهر آشوب ج۴ ص۳۲۲ 💔مولای من ما به ما نیز گوشه چشمی نگاه کن....💔 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 مقام والای حضرت علیه‌السلام در فرمایش صلوات‌الله‌علیه 📎 ۲۶ رجب، سالروز رحلت حضرت ابوطالب علیه‌السلام ⭕️مفضّل از امام صادق علیه‌السلام روایت می‌کند که حضرت فرمودند: 🔰روزی اميرالمؤمنين صلوات‌الله‌عليه در مسجد نزول اجلال فرموده و مردم گرد ایشان نشسته بودند؛ ناگهان مردى بلند شد و گفت: اى اميرالمؤمنين! چطور می‌شود كه خداوند متعال برای تو چنین جایگاه رفیعی قرار داده باشد، در حالى كه پدرت ابوطالب در آتش جهنّم معذّب است؟! ⭕️ حضرت فرمودند: 👈 ساکت باش! خدا دهانت را بشکند! قسم به خدايى كه محمّد صلّی‌الله‌علیه‌وآله را به پيامبرى مبعوث فرمود، اگر پدرم تمام زمين را كند، خداوند شفاعتش را مى‌پذيرد؛ مگر می‌شود كه پدرم به آتش در عذاب باشد، در حالی که فرزندش تقسيم کنندۀ (بهشت و) جهنّم است؟! 👉 🔰قسم به آنكه محمّد صلّی‌الله‌علیه‌وآله را به رسالت برگزید، بدون شک پدرم در روز قيامت، نور همۀ خلایق را خاموش می‌کند (کنایه از برتری ایشان بر جمیع مردم، حتی انبیای الهی است)، جز پنج نور: نور محمّد، نور من، نور فاطمه، نور حسن و حسين و نُه فرزند از اولاد حسین (صلوات‌الله‌علیهم‌أجمعین)؛ چرا که نور او از نور ماست، خداوند آن را دو هزار سال قبل از خلقت حضرت آدم آفريده است. 📚 الأمالی (شیخ‌طوسی)، ج۱ .ص۷۰۲ 📚احتجاج (أبومنصورطبرسی)، ج۱، ص۲۲۹ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 لعنه الله (از بزرگان عرفان مثلا اسلامی) و نسبت کُفر دادن به حضرت علیه السلام 📎 به‌مناسبت سالروز رحلت حضرت ابوطالب علیه‌السلام ⭕️ مولوی بلخی صراحتاً به ایشان نسبت و می‌دهد و می‌گوید: 🔰 ابوطالب از گفتن شهادتین، خودداری کرد و با جذبه حق، بد دلی نمود 📚مثنوی، دفتر ششم، بخش ۳ 💢 معتقد بودن به ایمان حضرت ابوطالب علیه السلام از و شک در ایمانش است وروایات در این باب متواتر است ⭕️حضرت امام علی بن موسی الرضا صلوات الله علیه فرمود: ✅أَمَا إِنَّکَ إِنْ لَمْ تُقِرَّ بِإِیمَانِ أَبِی طَالِبٍ کَانَ مَصِیرُکَ إِلَی النَّارِ. 🔰آگاه باش! اگر تو به ایمان ابوطالب اقرار نداشته باشی، پایان کارت است. 📚بحارالانوار ج ۳۵ ص ۱۱۰ ح ۴۰ ⁉️⁉️به نظر شما طبق احادیث مکان سلطان العارفین و شیخ الشیوخ صوفیه ملای رومی لعنه الله الان کجاست⁉️⁉️ ⁉️آیا چنین اشخاص گمراه و کافر راهی به حقیقت و معرفت الله پیدا کردند⁉️ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
‍🛑 رسول الله صلی الله علیه و اله از منظر علیه سلام 📎 عید مبعث مبارک ✅أَرْسَلَهُ عَلَى حِينِ فَتْرَةٍ مِنَ الرُّسُلِ وَ طُولِ هَجْعَةٍ مِنَ الْأُمَمِ وَ اعْتِزَامٍ مِنَ الْفِتَنِ وَ انْتِشَارٍ مِنَ الْأُمُورِ وَ تَلَظٍّ مِنَ الْحُرُوبِ وَ الدُّنْيَا كَاسِفَةُ النُّورِ ظَاهِرَةُ الْغُرُورِ عَلَى حِينِ اصْفِرَارٍ مِنْ وَرَقِهَا وَ إِيَاسٍ مِنْ ثَمَرِهَا وَ [إِعْوَارٍ] اغْوِرَارٍ مِنْ مَائِهَا قَدْ دَرَسَتْ مَنَارُ الْهُدَى وَ ظَهَرَتْ أَعْلَامُ الرَّدَى فَهِيَ مُتَجَهِّمَةٌ لِأَهْلِهَا عَابِسَةٌ فِي وَجْهِ طَالِبِهَا ثَمَرُهَا الْفِتْنَةُ وَ طَعَامُهَا الْجِيفَةُ وَ شِعَارُهَا الْخَوْفُ وَ دِثَارُهَا السَّيْفُ. 🔰خدا پيامبر اسلام را هنگامى مبعوث فرمود كه از زمان بعثت پيامبران پيشين مدّت ها گذشته، و ملّت ها در خواب عميقى فرو خفته بودند. فتنه و فساد جهان را فرا گرفته و اعمال زشت رواج يافته بود. آتش جنگ همه جا زبانه مى كشيد و دنيا، بى نور و پر از مكر و فريب گشته بود. برگ هاى درخت زندگى به زردى گراييده و از ميوه آن خبرى نبود، آب حيات فروخشكيده و نشانه هاى هدايت كهنه و ويران شده بود. پرچم هاى هلاكت و گمراهى آشكار و دنيا با قيافه زشتى به مردم مى نگريست، و با چهره اى عبوس و غم آلود با اهل دنيا روبرو مى گشت. ميوه درخت دنيا در جاهليّت فتنه، و خوراكش مردار بود، در درونش وحشت و اضطراب، و بر بيرون شمشيرهاى ستم حكومت داشت. 📚نهج البلاغه ، خطبه ۸۹ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 بشارت به بعثت پیامبر در کتب مقدس نصاری (خلاصه) 📎 به مناسبت رسول الله صلی الله علیه و آله 🔰قران مجید از زبان عیسای می فرماید که به بنی اسرائیل وعده آمدن پیامبری به نام احمد را داده است 📚(الصف آیۀ 6) 🔰دو عبارت از انجیل یوحنا هست که می تواند مصداق این تعبیر قرآنی قلمداد شود. حضرت مسیح از آمدن فردی بعد از خود به نام پاراکلیتوس (παράκλητος) خبر می دهد این عبارت دلالت بر پیامبر اسلام دارد که با استناد به خود کتاب مقدّس قابل اثبات است. 🔰 هم چنین عیسای مسیح بشارت به آمدن احمد را به حواریون داد و در داستان دادگاه اش توسط پیلاطُس، فرماندار اورشلیم، گفت تنها ماموریت او از آمدن به این جهان شهادت دادن به احمد است.که انجیل یوحنا آن را نئوما تیس آلیتیاس ( Πνεῦμα τῆς ἀληθείας ) نوشته است. 👈برگردان این واژه به عبری معادل نام آسمانی پیامبر اسلام אמת (eh'-meth) یعنی احمد است. مکاشفه یوحنا نیز با دو اسم امین و احمد از ایشان پیشگویی کرده است. روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 تفاوت پیامبر تحریف شده و پیامبر حضرت محمد بن عبدالله صلوات الله علیه و آله 📎 به مناسبت سالروز عید مبعث رسول الله صلی الله علیه وآله ⭕️ در انجیل متی کلامی از حضرت مسیح نقل شده است که به نوبه خودش قابل تامل می باشد: 🔰 گمان مبرید که آمده ام تا را برای زمین بیاورم ، نیامده ام تا بگذارم ، نیامده ام تا صلح را بیاورم. فقط برای آمده ام.چون من آمده ام تا انسان را برعلیه پدرش قرار دهم ، و دختر علیه مادرش، عروس را در مقابل مادر شوهرش.و دشمنان هر کسی او هستند!!!!!! 📚 انجیل متی، باب10، بند34-36 ⭕️و اما پیامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه وآله: ✅ إنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ 🔰 به‌راستی که من مبعوث شدم تا شرافت‌های را کامل و تمام کنم [و به مردم بیاموزم] 📚 بحار الانوار_ج68_ص382 📜 مضمون این حدیث در نیز تایید شده است از جمله ایه شریفه که میفرماید: ✅ ولَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ ۖ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ ۖ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ. 🔰و اگر تندخو و سختدل بودی قطعاً از پیرامون تو پراکنده می شدند. پس ، از آنان درگذر و برایشان آمرزش بخواه ، و در کار [ ها ] با آنان مشورت کن ، و چون تصمیم گرفتی بر خدا توکل کن ، زیرا خداوند توکل کنندگان را دوست می دارد. 📚 سوره آل عمران_آیه159 🖇 ناگفته نماند که اسلام قائل به عصمت و پاکی تمامی پیامبران است و همه پیامبران الهی برای تبلیغ صلح و دوستی و یکتاپرستی و ترویج مکارم اخلاقی مبعوث شده اند، اما کلام ما در این متن قیاسی بین عیسی تحریف شده و پیامبر اسلام بود. روآفض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 تفاوت حکم #زرشت پیامبر قلابی و حکم پیامبر رحمت #حضرت_محمد مصطفی صلی‌الله علیه وآله 📎 به مناسب ایام #عید_مبعث ✅ ای مزدا ، اگر یک زنی #بچه_مرده بدنیا آورد ! زرتشتیان چکار کنند ؟! ✅ بعد از دور نگهداشتنش از همه چی ! چه #خوراکی باید اول به او خوراند؟! 📛 مزدا در پاسخ میگوید : 🔰 اول #ادرار_گاو ، مخلوط با #خاکستر !😳 بعد از آن ، ادرار گاو و خاکستر را در #رحم زن هم بریزید !!! 📚اوستا ، بخش وندیداد فصل ۵ ، بند ۴۵ و ۵۰ و ۵۱ و... ❌ باید اشاره کنیم ، عمل فوق ، بعد از ماجرای《 #دریدن_رَحِم 》است که ما دیگر عین‌ مطالب هول ناک زرتشتیان را نقل نمی کنیم. ❌ و حتی مکانی که #زن دشتان ( دارای عادت ماهیانه ) و ( مُرده زا ) باید در آن نگهداری شوند ! آرامشتگاه نام دارد ، در متون دینی زرتشتی ، همان #مستراح است 🤢 📚شایست ناشایست کتایون مزداپور فصل دوم بند ۷۵ 🛑 اما ببینیم بیان پیامبر اسلام راجع این موضوع: 1⃣باید احترام جنین مرده حفظ شود و #غسل و #کفن او #واجب است و باید بر ان #نماز میت بخوانند 📚جواهر الكلام نویسنده : النجفي الجواهري، الشيخ محمد حسن جلد : 12 صفحه : 96 2⃣باید در نماز میت جنین برای پدر و #مادر ان کودک #دعا و طلب صبر کنند ⭕️ پیامیر اکرم فرمودند : 🔰 يا على!هر گاه بر جنازۀ كودكى نماز خواندى بگو: «بار خدايا،ان کودک را براى پدر و مادرش ذخيرۀ آخرت،وسيلۀ آمرزش و اسباب نور و رشد آنها قرار بده،و پدر و مادرش را به بهشت وارد كن،به درستى كه تو بر انجام هر كارى توانا هستى» 📚 مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل ج ۲، ص ۲۷۲ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 علت تعدد پيامبر اکرم صلی الله علیه وآله چه بوده⁉️ ✅سلام علیکم علل تعدد زوجات پیامبر اگر بخاطر مصلحت اسلام بوده باشد آیا پیامبر اکرم نمی دانست که ازواجش بعد ایشان چه خواهند کرد پس چرا با آنان ازدواج کرد ⁉️ ⭕️ پاسخ آیت الله سید علی حسینی میلانی حفظه الله 🔰بسمه تعالی السلام علیکم دو سؤال است: 1ـ علت تعدّد زوجات حضرت. علّت قطعاً مسائل نبوده، و چون از علّت واقعی ازدواج با هر یک را نمی دانیم، چون در روایات و کتب ذکر نشده می گوئیم: قطعاً مصلحت اسلام در این کار بوده و حضرت که هستند خلاف کاری انجام نمی دهند. 2ـ اینکه بعضی از ازواج حضرت چنان بودند. بلی حضرت می دانستند، و در این موضوع بعضی از انبیاء نیز شریک می باشند چنانکه در سوره تحریم آمده. و بطور کلّی: حضرت معصوم بوده اند، و کل بوده اند، اگر علّت کاری از کارهایشان یا کار هر یک از معصومین را از طریق روایت یا دلیل صحیح دیگری دانستیم چه بهتر، و اگر ندانستیم با خود نمی توانیم تفسیر و تعلیل نمائیم. موفق باشید. روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑👆👈 پاسخی به هتاکی های یک مقصر جاهل در ایتا که جز توهین و چرند گویی نسبت به و چیز دیگری بلد نیست 👇👇
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
🛑👆👈 پاسخی به هتاکی های یک مقصر جاهل در ایتا که جز توهین و چرند گویی نسبت به #علما و #اهل‌بیت چیز دی
🛑 تحدی و پاسخی کوتاه به اراجیف مقصری احمق در ایتا که خود را شیعه می داند. ⭕️ این فرد پست با که در کنال ضاله اش جز و و چرت گویی چیز دیگری یافت نمی شود دو مدعی مطرح کرده که ما پاسخ کوتاهی می دهیم. 1⃣ مجلس عزاء به مناسبت خروج سیدالشهدا صلوات الله علیه از مدینه به سمت مکه و کربلا (توهینات و اراجیف این کانال رو در تصویر بالا ببنید👆) ❌ توهینات ایشان به اقای بندانی حفظه الله بماند برای برزخ و قیامت اما کرامت و علمیت ایشان بر اهل علم روشن است ❌ که گفتی در کدام روایت به این عزاداری ها سفارش شده؟! 💠 در روایات به شدت سفارش و بدون قید و به گریه و عزای بر اباعبدالله شده چنانچه ⭕️ امام رضا عليه‌السلام فرموند: 🔰 اى پسر شبیب! اگر خواستی براى چیزى گریه کنی، پس براى حسین علیه‌السّلام گریه كن... 📚عيون أخبارالرضا، ج1 ص 299 💠 ایضا وقتی امام زمان احوال خود در گریه و عزا و بر اباعبدالله بیان می کنند بدون میفرمایند: ✅أَندُبَنَّک صَباحاً و مَساءً و لأَبکینَّ عَلَیک بَدَلَ الدُّمُوعِ دَماً 🔰هر و بر تو گریه و شیون می کنم و در مصیبت تو به جای اشک، می گریم 📚بحار الأنوار ، ج 101 ، ص 238 💠 پس ای نادان بی سواد ما نیز به تاسی ائمه به هر بهانه و در هر صبح و شام عزاداری بر سیدالشهدا می کنیم و البته که در ایام اهل‌بیت هم شاد خواهیم بود. اما ببینیم حال از اولاد رسول الله هنگام خروج امام از مدینه: ⭕️ امام محمد باقر علیه السلام فرمودند: 🔰چون امام حسین علیه السلام اراده نمود از بیرون رود و زنان بنى هاشم از خروج حضرت اطلاع یافتند، به محضر آن حضرت آمدند، 👈 و نمودند،👉 بلکه امام علیه السلام را از رفتن به مدینه باز دارند. تا این که حضرت آنها را از ساکت نمود. حضرت آنها را به خدا سوگند داد که ناله خود را بلند نکنید: زنان بنى هاشم عرضه داشتند👈 پس ما و را براى چه روز بگذاریم؟ امروز براى ما مانند روزى است که رسول خدا صلى الله علیه و آله و على و فاطمه و حسن و زینب و ام کلثوم و رقیه علیهما السلام از ،👉 و تو را قسم مى دهم که خود را در معرض مرگ قرار ندهى. جان ما به فداى تو باد اى میوه دل نیکانى که در قبرها قرار گرفته اند. 👈یکى از هاى امام حسین علیه السلام کرد👉 و گفت: اى نور دیده من، الحال از هاتفى شنیدم که مى گفت: و ان قتیل الطف من آل هاشم اذل رقابا من قریش فذلت امام حسین علیه السلام عمه خود را دلدارى داد و به او فهماند که کار او به قضا و قدر خدا بستگى دارد و کارى است که باید انجام پذیرد. 📚منتهى الامال، ج ۱، ص ۳۰۰ 💠 و... از روایات و ادله از احیا شعائر تا احیا امر و ذکر الله و..... ای کاش کمی احمق نبودید و برای این چیزا ها طلب نمی کردید 2⃣ مطلب دومی که این مردک پست جاهل و اهل‌بیت‌ صلوات الله علیهم از و است. (در تصویر بالا ببینید👆) ❌ توهیناتش نسبت به رحمه الله و به تبع متنش نسبت به مابقی و ایضا تمسخرش نسبت به اقای روستایئ مانند بماند برای و . ❌ که گفت روایاتی که ناظر به طهارت جسمی اهلبیت از نجاسات بول و غائط و... است محصول و هست 💠طبق چرند ایشون پس همانا شیخ و شیخ و علامه و شیخ و محدث و محدث اعظم و سید و و و.... همه غالی و منحرف باشند که حکم به طهارت مطلق اهلبیت کردند‼️ ❌ که گفتی این روایات در با و و مشهوده‼️ 💠خب دقیقا با کجا ؟! همش ادعا!!! ❌ اما استناد به آیه انا بشر مثلکم خب جناب احمق این ایه در جواب چه چیزی نازل شده و در مقام بیام چه چیزی بود؟! 💠 ناس گفتند تو یا فرشته ای یا جن هستی ... این آیه در جواب آمد که بگو نه ظاهری منم مانند شما و هست 💠 اگر قرار باشه این آیه تمثیل مطلق باشه که خیلی چیزا مثل از گناه حتی و >لدنی و ^تکوینی و‌‌... هم زیر سوال میره! ادامه👇
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
🛑 تحدی و پاسخی کوتاه به اراجیف مقصری احمق در ایتا که خود را شیعه می داند. ⭕️ این فرد پست با که در ک
❌ در مطلب بعدی استناد کردی به اینکه اهل‌بیت میشدند ای خاک بر سرت که با این حرف می خای بگی جسم پاک و مطهر اهل‌بیت‌ معاذالله بوده بعد از وفاه ⭕️به امام صادق صلوات الله علیه گفتند: امیرالمومنین پیامبر را داد؟! حضرت فرمود: 🔰 بله ولی رسول خدا و بود حکمت و علت این کار امیرالمومنین که رسول خدا را با اینکه طاهر و مطهر بود غسل داد از آن جهت بود که میان مردمان گردد. 📚تهذیب الاحکام شیخ طوسی، صفحه ۴۶۵ 📎 نکته اول پس طبق نص امام علت این و فقط حفظ و ایجاد و در بین مسلمین بوده ولاغیر و جسم و‌... امام مطهر است از کل اعم از ظاهری و باطنی و بدنی و... 📎 نکته دوم ما بقی هم که دال بر تطهیر کردن اهل‌بیت‌ از خون و بول و... خودشون هست فقط از باب ایجاد و بوده ❌ اما جمله احمقانه بعد این کذاب که دلالت بر طهارت اهلبیت از ندارد و برای عصمت از و هم کافی نیست‼️‼️ 💠 جناب احمق تان اگر کمی ذیل این آیه کرده بودید این اراجیف را به هم نمی پیچیدی‌. ⭕️آلوسی لعنه الله عالم سنی در مورد می گوید: 🔰 رجس در اصل، «شی قذر» را گویند {بعد از عده ای نقل می کند} که رجس، شامل ، ، ، و (سهو و نسیان) می شود 📚روح المعانى فى تفسیر القرآن العظیم، دارالکتب العلمیه ،1415ق، ج11ص193 ⭕️ایضا عالم سنی ثعالبی لعنه الله که سوادش از امثال شماها بیشتره ذیل این آیه می گوید: 🔰رِجس اسمى است که شامل و و هرگونه نقصى مى شود خداوند تمام آن را از اهل بیت دور کرده است. 📚تفسير الثعالبی ج 4 ص 346 💠 حتی معرفت شان بیشتر از امثال شما ها است ⭕️ ابن حجر هیتمی لعنه الله‌ می نویسد: 🔰بسياري از ائمه ما اين نظريه را قبول كرده اند كه هاي آن حضرت پاك و بول آن حضرت است و چه شفائي 📚 الفتاوي الكبري الفقهية ، ج4، ص117 💠 اما چند روایات ذیل این آیه: 🔰آگاهم به اینکه خدا شما را پاک کرده و مطهر ساخته از ها یا آشکار و پنهان، و از هر شک و دودلی، و از هر گونه و و . 📚 زیارت / مصباح الزائر ج۱ ص ۴۶۰ / بحارالأنوار ج۹۷ ص ۲۰۷ ⭕️رسول اکرم فرمودند: 🔰آن ها آل محمّد کسانی هستند که خداوند آنان را از دور ساخته و هر پاک گردانیده است. 📚جامع أحاديث الشيعة. ج 1 ص 51 و.... اخبار و ادله کثیر ... ♨️ این فرد قاصر پست بی سواد جز اتهام به علما و حرف های چرت بی ارزش چیزی دیگری نگفته و 👈 نکته اینجا که از مکتوبات دیگرش معلوم است از پیروان و عقل گرای افراطی و لعنهم الله و... است که از این جماعت غیر از این چیزی انتظار نیست. 📛 اگر این پیام را دیدید ما شما رو دعوت به یک مناظره رسمی در مورد از نجاسات و اهل‌بیت‌ و شخصیت و.... می کنیم 📛 🔥 و لعنت الله علی المقصرین🔥 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 اعتراف ملعون به افقهیت صلوات‌الله‌علیه 📎 به مناسبت سالمرگ ابوحنیفه ⭕️ عالم مشهور اهل سنت در کتابش یکی از اعترافات ابوحنیفه در رابطه با امام صادق را بیان میکند ومینویسد: 🔰 معروف به پیشوای فرقه ی حنفی که از نظر زمانی معاصر با امام صادق(علیه السلام) بود، درباره ی عظمت امام صادق(علیه السلام) اظهارات و اعترافاتی دارد. از جمله درباره ی آن حضرت گفت: 👈🔰 « مارایت احدا من جعفربن محمد » 👈🔰من فقیه تر و داناتر از جعفربن محمد ندیده ام. او داناترین فرداین امت است.  📚 سیراعلام النبلاء، جلد ۶، صفحه ۲۵۷ ⚠️ ❌ باوجود اعتراف به افقه واعلم بودن امام صادق علیه السلام از جانب ابوحنیفه ،چرا همچنان با فتاوای امام علیه السلام مخالفت میکرد⁉️ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari