eitaa logo
قاسم روانبخش
10.4هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.9هزار ویدیو
241 فایل
👈 کانال رسمی حجت‌الاسلام دکتر قاسم روانبخش ✅نماینده مردم شریف شهرستان قم ،کهک ،جعفرآباد در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ✅ عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) قم پل ارتباطی @montazerzohuorrr صفحه ما در ویراستی https://virasty.com/QRavanbakhsh
مشاهده در ایتا
دانلود
*من اکنون ۴ سال دارم و میگم :* *پدرم بهترین است!* When I was 4 Yrs Old : My father is THE BEST *من اکنون ٦ سال دارم:* *پدرم همه مردم را میشناسه!* When I was 6 Yrs Old : My father seems to know everyone *ومن اکنون ۱۰ سال دارم:* *پدرم عالی وبی نظیره!* *ولی کمی بداخلاقه!* When I was 10 Yrs Old : My father is excellent but he is short tempered *ومن اکنون ۱۲ سال دارم:* *وقتی کوچک بودم،پدرم خیلی بامن مهربان بود!* When I was 12 Yrs Old : My father was nice when I was little *ومن اکنون ۱۴ سال دارم:* *پدرم کم کم داره نسبت به من بیشتر حساس میشه!* When I was 14 Yrs Old : My father started being too sensitive *ومن اکنون ١٦ سال دارم:* *پدرم نمیتونه با نسل امروز وعصرحاضر سازگار بشه!* When I was 16 Yrs Old : My father can't keep up with modern time *ومن اکنون ۱۸ سال دارم:* *پدرم روز بروز داره سختگیرتر میشه!* When I was 18 Yrs Old : My father is getting less tolerant as the days pass by *ومن اکنون ۲۰ سال دارم:* *دیگه تحمل رفتار پدرم را ندارم ورفتارش قابل بخشش نیست* *تعجب میکنم مادرم چگونه تواین مدت تونسته او راتحمل کنه*! When I was 20 Yrs Old : It is too hard to forgive my father, how could my Mum stand him all these years *ومن اکنون ۲۵ سال دارم:* *هرکاری میکنم پدرم به من گیر میده!* When I was 25 Yrs Old : My father seems to be objecting to everything I do *ومن اکنون ۳۰ سال دارم:* *من باپدرم به سختی میتونم به تفاهم برسم،* *تعجب میکنم!یعنی پدربزرگم هم ازدست پدرم وقتی که جوان بود اینقدر سختی میکشید؟* When I was 30 Yrs Old: It's very difficult to be in agreement with my father, I wonder if my Grandfather was troubled by my father when he was a youth *ومن اکنون ۴۰ سال دارم:* *پدرم مرا در زندگی، با شرایط وقوانین زیادی تربیت کرده است ومن هم باید با فرزندانم همان روش را بکار بگیرم* When I was 40 Yrs Old: My father brought me up with a lot of discipline, I must do the same *ومن اکنون ۴۵سال دارم:* *من حیران موندم،چگونه پدرم تونسته همه مارا تربیت وبزرگ کنه؟* When I was 45 Yrs Old: I am puzzled, how did my father manage to raise all of us *ومن اکنون ۵۰ سال دارم:* *کنترل کردن بچه هام خیلی مشکله!!* *حالامیدونم پدرم برای تربیت ونگهداری ما چقدر رنج ومشقت متحمل شده است.* When I was 50 Yrs Old : It's rather difficult to control my kids, how much did my father suffer for the sake of upbringing and protecting us *ومن اکنون۵۵ سال دارم:* *پدرم خیلی دوراندیش وآینده نگر بود* *وبرای خوشبختی ماخیلی برنامه ها برای خیلی چیزهاداشته،* *او واقعا بی نظیر ومهربان بود.* When I was 55 Yrs Old: My father was far looking and had wide plans for us, he was gentle and outstanding. *ومن اکنون ٦٠سال دارم:* *پدرم بهترین هست.* When I became 60 Yrs Old: My father is THE BEST *این چرخش کامل ۵۶سال طول کشیده تا دوباره به نقطه شروع آن،(سن ۴ سالگی)،برسد:* *"پدرم بهترین بود"* Note that it took 56 Yrs to complete the cycle and return to the starting point 'My father is THE BEST ' *تادیرنشده وفرصتی هست به پدران ومادران خودنیکی کنیم واز الله متعال عاجزانه بخواهیم تافرزندان ما،بهترازآنچه ما با والدین خود رفتارمیکردیم، بامارفتارکنند‌.* Let's be good to our parents before it's too late and pray to Allah that our own children will treat us better than the way we treated our parents *پیامی از مردی که همه این مراحل راتجربه وزندگی کرده است،وآن را درچندجمله خلاصه کرده باشدکه عبرتی برای دیگران باشد* A message from a man who lived all these stages, and he summarized the story briefly * برای سلامتی همه پدران در قید حیات و شادی روح پدران درگذشته 🙏🙋♂♂http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔴 نامه آیت الله مصباح یزدی به بنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) 🔻این نامه توسط ساواک در منزل مرحوم امام خمینی کشف شد. 🔻شروع نامه: فدای شما شوم... 🔻پایان نامه: خادم کوچک شما محمدتقی مصباح‌یزدی ✅ کانال حجت الاسلام قاسم روانبخش: http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
قاسم روانبخش
🔴 نامه آیت الله مصباح یزدی به بنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) 🔻این نامه توسط ساواک در
💠متن نامه آیت الله مصباح یزدی خطاب به حضرت امام خمینی (ره): باسمه تعالی محضر مقدس حضرت آیت الله العظمی آقای خمینی دامت برکاته 🔻جُعِلت فداک، سلامتی مزاج شریف و مزید توفیقات و تأییدات آنجانب را در سایه توجهات خاصه حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از پروردگار متعال مسألت دارم و امیدوارم به زودی ابرهای تیره زایل و خورشید فیض بخش روح الهی ظاهر و پیکر افسرده و فرسوده را جانی نوین بخشد. 🔻اگر از مراتب تأثرات خود و سایر مسلمانان بخواهم عرض کنم سخن به درازا میکشد، اجمالا ذکر نام حضرتعالی در مجالس خصوصی چشمها را پر اشک و در مجالس عمومی فضا را از صدای صلوات پر میکند. زینت منابر و اعلامیه هایی که از طرف طلاب و جمعیتهای دیگر منتشر میشود نام مبارک سرکار است. باور کردنی نبود که بعد از کشته شدن هزارها جوان رشید و فداکار که برای بازداشت حضرتعالی دست به تظاهرات زده بودند دیگر روحیه عموم مردم به این درجه قوی و نیرومند بماند ولی خوشبختانه عملا ثابت شد که علاوه بر اینکه ضعف و فتوری در مردم روی نداده روز به روز بر شدت علاقه و ایمانشان افزوده میشود. 🔻بنده که این عشق عجیب مسلمانان را نسبت به شخص جنابعالی جز با یک نیروی غیبی و غیر عادی نمیتوانم تعلیل کنم، راستی مایه شگفتی است که پیرمردی جوانش کشته شود و بگوید ای کاش خودم هم با سایر فرزندانم فدای آقای خمینی شده بودیم، یا پیرزنی در وادی السلام قم بر مزار جوان ناکامش بنشیند و رو به آستانه حضرت معصومه ع کرده بگوید: ای بی بی شاهد باش که فرزندم را در راه آقا دادم. همینطور کسانی که در این جریانات به انواع شکنجه ها مبتلا شده اند حالشان به همین منوالها است. اگر بخواهم بعضی از آنها را شرح دهم ممکن است موجب تأثر خاطر مبارک شود. مسلماً اینگونه مطالب کم و بیش به حضورتان عرض شده و تکرار آن ضرورتی ندارد. 🔻چیزی که نمی دانم تا چه حدود به عرضتان رسیده دو دسته از مطالب است: یکی فوائد مستقیم و غیر مستقیمی که تا کنون بر این نهضت مترتب شده، دیگری توقع عموم مردم و طلاب آزاده و روشنفکر نسبت به آینده. 🔻به نظر قاصر بنده بزرگترین فایده عمومی این نهضت بیدار شدن مسلمانها از خواب خمودی و غفلت و متوجه شدن ایشان به وضع دنیا و موقعیت مسلمین در برابر کفار بود. مسلمانان تهران و بیشتر شهرستانها به خوبی درک کرده اند که غیر از آنچه تاکنون تشخیص داده بودند وظایف دیگری نسبت به اجتماع دارند که همانند وظایف روزانه و فرائض مرتبّه باید انجام دهند. 🔻بعد از آنکه از درک فیض حضوری و کسب تکلیف از جنابعالی محروم شدند با سایر مراجع تماس گرفتند و در مطالب روز با ایشان به بحث پرداختند و از همگی ایشان جز آقای میلانی مایوس شدند تا اینکه ایشان اجباراً به مشهد برده شدند. هم اکنون نیز علاقه مردم و روحانیین مبارز به ایشان بیش دیگران است و انصافا ایشان هم تا حدودی که برایشان میسّر بود کوتاهی نکردند و مخصوصاً برای شخص جنابعالی خیلی فداکاری نمودند و در گفتاری که در آغاز شروع درس در مشهد ایراد کردند تبعیت خود را از حضرتعالی صریحا اعلام داشتند و چنین بیانی در میان مراجع شاید خیلی کم سابقه باشد. 🔻در نامه ای که برای یکی از بازاری ها نوشته بودند سفارش کرده بودند که این کلمه امیرالمومنین علیه السلام اشاعه داده شود «السکوت اخ الرضا، من لم یکن معنا کان عدوّا لنا» و همچنین نامه های زیادی برای آشنایان روحانی و غیر روحانی خود مشتمل بر تشویق و ترغیب به ادامه مبارزه نوشته اند. 🔻در هر صورت منظورم این بود که متوجه شدن مردم به وظایف اجتماعی و علاقه مندی عجیب دانشجویان به درک مسائل اجتماعی اسلام یکی از برکات این نهضت مقدس است که میتواند در آینده نقش بزرگ و ریشه داری را در نهضت های دینی داشته باشد. فایده مهم دیگر آنکه بسیاری از متجددین و دانشگاهیان... [ پایان صفحه اول؛ متأسفانه صفحه دوم نامه موجود نیست.] 🔻انتهای صفحه دوم: خادم کوچک محمد تقی مصباح یزدی 🔰كانال رسمی حسین جلالی در ایتا: @Hosein_jalali 🔴 کانال حجت‌الاسلام قاسم روانبخش عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی قم و دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتو ادمین: @adminkhz 🔹اخبار برگزیده و تحلیل‌های روز کشور 👇👇 @ravanbakhsh_qasem http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
مشگل کجاست.docx
20.3K
مشکل کجاست؟ تحليلي بر مشکلات اقتصادي کشور
انقلاب اسلامی.docx
17.9K
چرا تحقق انقلاب اسلامي ضروري بود؟
هدایت شده از مصباح دوستان
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ بخش هايي از مصاحبه منتشر نشده با آيت الله مصباح: 🔷 ماجراي نامه مصباح و هاشمي به امام (ره) و حدس صائب آيت الله ... 🔷 آيت الله چگونه خود را از دست ساواك، رهانيد؟ https://eitaa.com/mesbahedustan https://sapp.ir/mesbahedustan
از عجائب روزگار!! سقراط را دیدند_علیه الرحمه_ گوشه عزلت گزیده و انگشت حیرت به دهان کشیده. پرسیدند: یا شیخ! غمت مباد. اسباب این پریشان احوالی چیست؟ گفت: در عجبم از کردار این روزگار، که به بند میرود و حسین فریدون از هفت دولت آزاد! http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔴 ما هم با حسن عباسی به زندان می رویم 🔹در انتخابات ریاست جمهوری، آقای روحانی جملاتی گفت که بلافاصه هنرپیشه ها آن را به صورت یک کلیپ زیبا در آوردند "پناه می برم به خدا از استبداد رای و دیکتاتوری و بستن دهان منتقدان!" 🔹آیا شکایت از یک منتقد سرشناس و بزرگی مانند حسن عباسی و گرفتن حکم حبس برای ایشان چه پیامی برای منتقدان دارد؟ پیامش این است مراقب باشید بعد از دکتر عباسی نوبت شماست! 🔹پیشنهاد می شود با هشتک ، از این استاد دلسوز و ولایت مدار دفاع کنیم. 🔹ظاهرا دولت می خواهد در این فضای آشفته اقتصادی که عامل اصلی آن خود روحانی وتیم اقتصادی اش می باشد برای پوشش آن ها، از خود بزرگواری نشان دهد و عباسی را ببخشد پیشنهاد می شود ایشان با شعار منا الذله، هرگز به چنین ذلتی تن ندهد. 🔹پیشنهاد می شود زمان اجرای حکم را اعلام کند تا حسن روحانی از سراسر کشور ایشان را بدرقه کنیم ما هم همه به زندان می رویم شاید وضعیت تغییر کند و عوامل اصلی این اقتصاد آشفته مانند حسین فریدون، برادر جهانگیری، عراقچی معاون بانک مرکزی و برخی دانه درشت های دیگر دستگیر شوند و مردم نفس راحتی بکشند. ✅ حجت الاسلام : http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
هدایت شده از مصباح دوستان
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ بخش هايي از مصاحبه منتشر نشده با آيت الله مصباح: 🔷 در جلسه بازجويي ساواك از علامه مصباح چه گذشت؟ 🔷 آيت الله چگونه خود را از دست ساواك، رهانيد؟ https://eitaa.com/mesbahedustan https://sapp.ir/mesbahedustan
بخش دوم سخنرانی دکتر فنایی اشکوری در صبح جمعه بر شكمبارگي ستمگر و محروميّت ستمديده صحّه نگذارند و در برابر آن بی طرف نباشند. «... وَ مَا أَخَذَ اللَّهُ عَلَى الْعُلَمَاءِ أن لا يُقَارُّوا عَلَى كِظَّةِ ظَالِمٍ وَ لَا سَغَبِ مَظْلُومٍ ...» آنچه تاکنون گفتیم وظیفۀ عالمان دین در همۀ زمان ها و زمین ها است. اما با تشکیل نظام اسلامی علاوه بر وظایف یادشده وظیفۀ سنگین دیگری بر دوش عالمان دین می آید که همان پشتیبانی فکری و عملی از نظام اسلامی است. تأمین نیازهای معرفتی و نظری نظام، کمک به کارامدی و توفیق نظام و مقابله با تهدید ها و آسیبهایی که متوجه آن است از بعد اعتقادی، بصیرتی، تربیتی و معنوی وظیفۀسنگین عالمان دین در دوران استقرار نظام اسلامی است. تبیین نظری اصول و قوانین نظام اسلامی و طراحی بنیان های نظری نظام اسلامی در ابعاد گوناگون حقوقی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و تربیتی بر عهدۀ عالمان دین است. نکتۀ شایان توجه این است که گرچه حقایق و آموزه های اسلام ثابت است و تغییر نمی کند، اما شناخت ما از اسلام، شیوه های تبلیغ دین و دفاع از دین و نحوۀ تحقق بخشیدن به آن در جامعه امری تغییر پذیر است. پیام این بحث این است که در همۀ مراحل تـحصیل، تحقیق، ترویج و تحقق بخشیدن به دین باید پا به پای زمان پیش رویم و با استفاده از امکانات زمانه در شیوه هایمان تحول ایجاد کنیم. این امر مستلزم آشنایی با فرهنگ و علوم و اندیشه های زمانه به ویژه علوم انسانی است. همچنین آشنایی با ادیان، مذاهب، مکتب ها و گرایش های رایج و جاری در هر عصر از ضروریات است. تنها عالم به زمان می تواند در ایفای وظایف یادشده موفق باشد و عالم به زمان کسی است به فرهنگ و معارف زمان آگاه باشد. امام صادق (ع) فرمود: «الْعَالِمُ بِزَمَانِهِ لَا تَهْجُمُ عَلَيْهِ اللَّوَابِسُ.» کسی که زمانه خود را بشناسد شبهات به او هجوم نمی‌آورد. (مجلسی، بحارالانوار، ج ۶۸ ص ۳۰۷) عالمی که زمانه اش را بدرستی نشناسد نه تنها نمیتواند نقش هدایتگری خود را بخوبی ادا کند، بلکه ممکن است خود قربانی شبهات و انحرافات شود. همۀ این نکات ضرورت تحول اساسی در ابعاد گوناگون حوزه های علمیه از آموزش و تحقیق تا تبلیغ و ارشاد و نقش ها اجتماعی و سیاسی و سازمان و مدیریت آن را آشکار می کند. زمان به سرعت برق در حال تغییر است و و منتظر ما نمی ماند. اگر پا به پای تغییرات زمان نتوانیم تحول مثبت و سازنده ایجاد کنیم در میدان مسابقۀ جهانی بازنده خواهیم بود. @dreshkevari http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
رسالت حوزویان در عصر انقلاب خلاصه سخنرانی دکتر فنائی اشکوری در محفل صبح جمعه گروهی از طلاب حوزه در قم (26/7/1397) حوزویان چند رسالت و وظیفۀ اساسی دارند: تحصیل معارف دین، ترویج معارف دین، و تحقق بخشیدن به خواسته های دین. وظیفۀ نخست طالبان علوم دینی شناخت تعالیم دین است که منبع آن کتاب و سنت (قرآن، حدیث و سیرۀ معصومین) است. آموزه های دین شامل عقاید، اخلاق، و احکام است. از آنجا که هم گسترۀ معارف دین بی کران و هم عمقش بی پایان است شناخت معارف دین امری پویا و پایان ناپذیر است. هرقدر که در فهم معارف دین بکوشیم و دقت کنیم، می توان بیشتر و بهتر از آن دین را فهیمد و این سیر را نهایتی نیست. شناخت اجتهادی دین یا تحقیق در معارف دین مستلزم آشنایی با علوم مختلف است که در بحث از مقدمات اجتهاد از آن علوم یاد می کنند، مانند علوم مربوط به ادبیات عرب و تفسیر و حدیث و کلام و فقه و اصول و رجال. البته این علوم حداقلی است که کسب آنها در همۀ زمان ها ضروری است. با گذشت زمان و تغییر وضعیت جوامع و پیدایش علوم جدید و طرح شدن موضوعات و پرسش های نو، آشنایی با علوم و معارف دیگری ضرورت پیدا می کند که امری متغیر است. وظیفۀ دوم طالب علم دین تقویت ایمان، خودسازی و کسب تقوا است. وظیفۀ دوم از نظر ترتیب بحث است، اما از جهت واقع و خارج علم و عمل همراه هم باید باشند. علم برای ایمان و عمل است و صرف دانستن به تنهایی هدف غایی نیست. هدف نیل به معرفت و ایمان و تربیت و زیست اسلامی و در یک کلام رسیدن به کمال است. وظیفۀعالم دینی فقط دانستن علوم دینی نیست. یک اسلام شناس غیر مسلمان هم می تواند علوم دینی را بخواند و بداند. فرق عالم دینی با اسلام شناس غیر مسلمان در این است که عالم دین هم دین شناس است و هم دیندار. اگر عالم دین در تربیت نفس خود توفیق نداشته باشد بی شک نمی تواند در هدایت دیگران توفیقی داشته باشد. وظیفۀ سوم عالمان دین تعلیم و ترویج اسلام در جامعه است. آیۀمعروف به نفر به این موضوع اشاره دارد و می گوید که از هر قومی باید گروهی تفقه در دین پیدا کنند تا قوم خود را آگاهی و انذار دهند. «... فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ.» (التوبة/122) برای تعلیم و ترویج دین به دو عنصر قبلی یعنی تحصیل علم و خودسازی نیازمندیم. اما علاوه بر آن به دانش ها و مهارت های دیگری نیز محتاجیم. برای تأثیرگذاری بر مخاطب باید با فرهنگ زمانه آشنا باشیم. اگر با ذهنیت و طرز تفکر و پرسش های مخاطب آشنا نباشیم نمی توانیم تأثیری بر او بگذاریم و تغییر مثبتی در جامعه ایجاد کنیم. این امر مستلزم آشنایی با علوم و معارف و فرهنگ و سبک زندگی و تهدید ها و چالشهای زمانه است. افزون بر این، عالم دین باید با مهارت ها و روش ها و ابزارهای تعلیم و تربیت مانند زبان ها و هنرها و فنون رسانه ای آشنا باشد و آنها را بکار گیرد. عالم دین مانند طبیب است که هم باید با علم طب و قوانین و روش های آن آشنا باشد و هم باید وضعیت جامعه و محیط از جهت سلامت و حال بیماران آگاه باشد تا بتواند راه حل مناسبی ارائه کند. وظیفۀ چهارم عالم دین خدمت به جامعه و اصلاح امور مردم است. عالم دین نمی تواند نسبت به سرنوشت مردم و وضعیت جامعه بی تفاوت باشد. کوشش برای اصلاح جامعه از راه هدایت و ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم و فساد به هر شکلی و کمک به گسترش عدالت و نیکوکاری از وظایف اجتماعی عالم دین است. به تعبیر امیر المؤمنین در خطبۀ شقشقیه خداوند از علما پیمان گرفته است كه... http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
✅ماجرای شستن سه استکان به نیابت از امام ره در کربلا در محضر علامه مصباح بودیم صحبت از پیاده روی اربعین شد؛ ایشان فرمودند یکی از فرماندهان به محضر امام مشرف شده بود تا از ایشان برای سفر به کربلا اجازه بگیرد ایشان فرمودند به این شرط اجازه می دهم که در کربلا به نیابت از من سه عدد استکان بشویید. ❎نقل این سخن چند نکته دارد 1.اهمیت زیارت امام حسین علیه السلام 2.اهمیت خدمت به زوار امام حسین علیه السلام . امام نفرمودند به نیابت از من یک زیارت بخوان یا دو رکعت نماز زیر قبه یا حتی یک سلام بدهید بلکه فرمودند استکان چایی زوار امام حسین بشویید 3.معلوم می شود شستن سه استکان هم چقدر پاداش دارد ایشان نفرمودند صبح تا شب در موکب خدمت کن؟ همین سه استکان هم خیلی اجر و پاداش دارد. 4.میزبانان عراقی در این مدت چقدر ثواب جمع می کنند. بی جهت نیست که در خدمت به زوار بر یکدیگر سبقت می گیرند. 5.زوار را به عنوان آدم های معمولی نبینیم این ها زائر امیرالمؤمنین‌ و سید الشهدا هستند ما نیز هر چه می توانیم در این سفر به آن ها خدمت کنیم http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f ؛