eitaa logo
قاسم روانبخش
10.8هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
2.8هزار ویدیو
241 فایل
👈 کانال رسمی حجت‌الاسلام دکتر قاسم روانبخش ✅نماینده مردم شریف شهرستان قم ،کهک ،جعفرآباد در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ✅ عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) قم پل ارتباطی @montazerzohuorrr صفحه ما در ویراستی https://virasty.com/QRavanbakhsh
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 همنشین مجاهدان حزب الله 🔸️سیدحسن نصرالله مدظله: ایشان بحق در همه آنچه به مسائل فکری و اعتقادی و اخلاقی مرتبط بود پناه و قبله و مقصد بود و با بزرگواری در لبنان به ملاقات ما تشریف آورد و با عالمان و مجاهدان و خانواده‌های ما ملاقات کرد؛ به نقطه‌های مرزی سرکشی کرد و با نیروهای مقاومت همنشین گشت و افتخار ما این است که همواره مشمول دعای او در نمازها و خلوت‌هایش بودیم و نیز مورد قدرشناسی و احترام ایشان. 🔹️امروز بیش‌از‌پیش نیازمند بهره‌گیری کامل از میراث عظیم آن سفرکردة عظیم الشان در فکر و رفتار و پایداری و زهد و اخلاص هستیم و حقیقتاً درگذشت ایشان خسارتی بزرگ برای امت و برای اندیشة دینی و انسانی و نیز برای انقلاب اسلامی ایران و حوزه‌های علمیه است. ۱۴۰۱/۱۰/۰۷ 🔺️بخشی از پیام سیدحسن نصرالله مد ظله، به مناسبت دومین سالگرد رحلت آیت الله مصباح یزدی قدس 📱 @mesbahyazdi_ir http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
رتبه یک تا ده ایران در یازده 👇👇👇
🇮🇷ایران در رتبه یازده اقتصاد جهان 🔸گزارش صندق بین المللی پول در مورد اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۲ (سالی که گذشت) 🔹صندوق بین المللی پول یکی از دو مرکز ارزیابی اقتصاد جهان هست. 🔸ایران رتبه ۱۱ اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۲ به خودش اختصاص داده است . 🔸یک نکته مهم دیگه عبور هند از انگلستان و تبدیل شدن به پنجمین اقتصاد بزرگ جهان هست. http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
افشاگری همتی از شیوه خلق اعتبار (چاپ پول) بی‌پشتوانه در دولت روحانی: مجموع پولی که ما به اصطلاح متداول در چند دفعه چاپ کردیم ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بود که برایش پشتوانه تعریف کردیم. مثلا گفتیم ما از دولت پول نفتی که سال آینده می‌فروشد را سلف خری کردیم؛ به دولت این رقم پول دادیم کارش راه بیفتد. گفتیم ما پول‌های بلوکه شده در کره جنوبی یا بدهی گازی عراق را قبول می‌کنیم؛ هر وقت دادند می‌گیریم. انگار چک گرفتیم به دولت پول دادیم که مجموع این نوع پول‌ها به اضافه اختیاراتی که داشتیم جمعا ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بود. این مقدار نقدینگی اضافی است که ما وارد چرخه اقتصاد کردیم که البته چون پشتوانه نداشت این پول تورم ایجاد کرد... حساب کردم دیدم با هیچ حسابی این رقم‌ها جور در نمی‌آید. بعد متوجه شدم آقای روحانی به نوبخت اختیار داده یا الزام کرده هر وزارتی یا هر سازمان دولتی هرقدر اعتبار خواست بدهد و کاری نداشته باشد این رقم‌ها در بانک مرکزی پشتوانه دارد یا ندارد. یک روز که آقای نوبخت رقمی بالا برای یک پروژه حواله کرده بود؛ من نامه را با توضیح یکی از معاونان دریافت کردم که نوشته بود این پول خیلی زیاد است نداریم. من هم آن سند را در کارتابل انداختم تا بعد با آقای نوبخت صحبت کنم. دو سه روزی گذشت، آقای روحانی تماس گرفت، بی‌مقدمه و احوال پرسی گفت چرا پول این پروژه را نداده‌ای؟ گفتم از کجا بدهم؟ گفت رقم دادن که کجا ندارد. سند بزن. این عدد میلیارد داده شد؛ با بقیه‌اش کار نداشته باش. روزنامه سازندگی مورخ ۱۴۰۱/۳/۳۱ http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی برگزار می‌کند 📋 دوشنبه 1401/10/12 ساعت 19 🗂 موضوع: نقش مردم در حکومت اسلامی از منظر علامه مصباح ره 💡 سخنران: حجت‌الاسلام دکتر قاسم شبان‌نیا عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌ره ❓منبع مشروعیت حکومت اسلامی کجا است؟ ❓آیا مردم در حکومت اسلامی نقشی دارند؟ ❓جایگاه مردم در نظام اسلامی چیست؟ ❓در جامعه اسلامی حکومت اسلامی یا جمهوری اسلامی؟ ❓رابطه حکومت اسلامی با جمهوری اسلامی چیست؟ ❓آیا شرایط زمان و مکان در بر پایی نظام دخیل است؟ 📡 رسانه شوید 🔶 نشانی ورود به جلسه👇 🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe 🆔 @difqom
شاخصه های عرفان اصیل اسلامی از دیدگاه آیت الله مصباح 🔹برای شناخت عرفان راستین و تمییز آن از جریان های انحرافی توجه به شاخصه های عرفان اصیل اهمیت دارد. یکی از شاخصه های عرفان اصیل مطابقت با فطرت است. همانطور که دین حق مطابق با فطرت است، عرفان دینی که جزءحقیقت همان دین نیست در اعتقاد و سلوک مطابق با فطرت است. مهم¬ترین اصل فطری در اینجا توحید است که در دین و عرفان اصیل محوریت دارد. در مقام سلوک نیز هماهنگی با فطرت اهمیت دارد. به عنوان مثال، دربارۀ غرایز و خواسته¬های مادی و جسمانی انسان افراط و تفریط خلاف فطرت است و میانه روی و رعایت اعتدال مقتضای فطرت است. نه تعطیل غرایز مطلوب است، نه افسارگسیختگی و زیاده روی. این اصل در همۀ اعمال جاری است. 🔸ویژگی دیگر عرفان راستین همه جانبه بودن است. عرفان راستین رشد همه جانبۀ انسان را اقتضا دارد، نه رشد در یک جنبه همراه با ضعف و نقص در جنبه های دیگر را. سلوک عرفانی نباید به سمتی باشد که فقط یک بعد انسان به کمال برسد. انسان باید به مقام مظهریت جمیع اسماء الهی برسد. از این جهت در روش سلوکی توجه به بارور شدن همۀ استعدادهای انسان ضروری است. سلوک عرفانی باید به گونه ای تنطیم شود که انسان را در همۀ شئون زندگی متوجه خدا کند و به همۀ اعمال انسان صبغۀ الهی دهد. 🔹اعتقاد به تعارض و تضاد میان بعد مادی و معنوی انسان از انحرافاتی است که در بسیاری از سنت ها و فرقه های عرفانی رخ داد است. بی توجهی به نیازهای جسمی و فعالیت های اجتماعی انحراف از عرفان راستین است. از نظر اسلام این ابعاد مکمل یکدیگرند. به مثل، تجارت اگر برای رضای خدا باشد عبادت است. «عرفان صحیح اسلامی روشی است متعادل که در آن، دنیا و آخرت هرکدام بهره و جایگاه خود را دارند. از این کلام موجز و نورانی، روش و دستور صریح عرفانی آشکار می شود: «لیس منا من ترک دنیاه لدینه او ترک دینه لدنیاه»؛ از ما نیست کسی که دنیایش را برای دینش ترک کند، یا دینش را برای دنیایش.» 🔸مطابقت با شریعت شاخصۀ دیگر عرفان اصیل است. هیچ آموزه و دستور العمل سلوکی نباید مخالف با شریعت باشد. قرآن کریم در آیات متعدد تبعیت از وحی، پیروی از پیامبر و عمل به احکام الهی را صراط مستقیمی میداند که تخطی از آن جایز نیست و پیروی از هوای نفس و شیطان را منع کرده است. اسوه و نمونۀ اعلای عرفان، پیامبر خدا (ص) و ائمۀ اطهار هستند. ✍برگرفته از کتاب: چراغ فروزان حکمت، ص 72. http://eitaa.com/dreshkevari http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
کاش مصباح حوزه زنده بود. ✍علی مهدیان_سرمقاله همشهری ✍بخش اول از سه بخش 🔸سال هفتاد و شش که در دانشگاه پذیرفته شدم، هجوم شبهه و شکستن حرمتها برایم تعجب آور بود، چیزی نبود مگر آنکه در ساحت اندیشه به چالش کشیده میشد. مطبوعات و تریبونها در دست یک جریان خاص بود و کوچکترین مخالفتی در نطفه باید خفه میشد. 🔹احساس دیکتاتوری و حضور یک قرائت و یک اندیشه راه نفس مخالفین این هجوم را میبست. همیشه هم مخالفین این تهاجم متهم بودند به دیکتاتوری. اگر در ساحت اندیشه، بمباران نقد اصول و مبانی اندیشه اسلام خمینی در جامعه سر ریز شده بود در ساحت رسانه ها و گفتمان سازیشان یک انحصار و دیکتاتوری رسانه ای را در داخل رقم زده بودند. در ساحت هنر انقلاب نیز آن هویت عفیف و پاک هنر دور از فحشا که در دهه شصت رشد کرده بود و در حال به ثمر نشستن بود را به فاضلابی از حرمت شکنی ها آلوده کرده بودند. تک تک عناصر نرم افزاری تمدن اسلامی که به دست امام تعریف و تبیین شده بود ارجاع به تمدن غرب میشد. رییس جمهور رسما در فرانسه اعلام کرد ما مردمسالاری را از شما یاد گرفتیم. مردمسالاری که امام بر هویت مستقلش نسبت به تمدن غرب پای میفشرد و از حاق توحید به نابترین قرائت انتاجش کرده بود. اندیشه معیار برای دین منتفی و عملا فهم دینی واقعیت یاب منتفی دانسته میشد، امام را به موزه ها میسپردند، نه فقط عزاداریها که اصل قیام امام حسین ع را نتیجه خشونتهای اهل بیت میدانستند. نهادهای انقلابی ساخته شده به دستان امام مانند «جهاد سازندگی» را خراب میکردند. همه چیز مهیای یک ویرانی گسترده فرهنگی بود. یک هجوم همه جانبه به فرهنگ، آری فرهنگ اسلام ناب در خطر بود. بسیاری از جریان های انقلابی گیج و گنگ بودند. خراب شدن ارکان فرهنگ را احساس میکردند اما دقیقا نمیدانستند باید چه خاکی بر سر کنند. عده ای با زدن و دعوا و کتک و عده ای با سوز و درد و سکوت. این یعنی هجوم همه جانبه دشمن در واقع به یک شبیخون شبیه بود. «آژانس شیشه ای» نشان میداد چه داغی بر دل انقلابیون بود و نمیدانستند چگونه فریادش بزنند. رهبری تک و تنها در میدان فرهنگ شمشیر میزد، تبیین میکرد، تک تک واژه ها را معنا میکرد، نهادهای انقلابی خراب شده را دوباره با دقت نهالکاری و آبیاری میکرد. کمتر کسی بود که درد او را دریابد و بداند او دارد چه میکند. کجا میجنگد چگونه مبارزه میکند. 🔹در این دوران جنگ سخت ، اما ، رهبری یک سردار داشت. سرداری ریش سفید اهل علم آیت خدا بر زمین، کسی که نه فکر آبرویش بود نه در اندیشه آینده ای که دیگران برایش نقشه میکشیدند. 🔸«طرح ولایت» او تجهیز اندیشه جوانان بود به ابزار مبارزه، من از نزدیک میدیدم چگونه جوانان دانشجو وارد این دالان تعلیمی و تربیتی میشوند و با توان و قدرت فکری و معنوی مثال زدنی وارد میدان میشوند. جوانانی که حالا میفهمیدند امام سخنی داشت از بنیاد متفاوت با هر آنچه غرب و شرق ادعا داشتند. سخن او قابل مصادره و فاکتور کردن به نفع غرب و شرق نبود. سخنی نو معقول و متفاوت. 🔹پیرمرد دانشمند که حالا سردار رهبری بود در جهاد فرهنگی خود یک تنه به میدان میآمد سخن میگفت، نقد میکرد، حتی مناظره میکرد مثل دوران جوانیش در ابتدای انقلاب. 🔸با رفتار متوضعانه اش مقابل رهبری که تعمد داشت این احترام را به ظهور و بروز بکشد همه نظام ارزشی «دشمن زنجیره ای» را به چالش میکشید. آنقدر علم داشت که بتواند در سطوح مختلف هویت فرهنگی جامعه شمشیر بزند. در سطح معرفت شناسانه و هستی شناسانه شمشیر میزد. یار جمع میکرد لشکر درست میکرد و گفتمان میساخت. در سطح اخلاق و فقه و حقوق نیز قد علم کرده بود. تبیین میکرد. سخن میگفت برای نخبگان. برای عموم. برای همه. در سطح علوم تجربی انسانی نیز. آرام و قرار نداشت. خسته نمیشد همانطور که رهبرش شمشیر میزد و خسته نمیشد. 🔹لشکر حوزویان جهادی و فاضل را روانه دانشگاه ها میکرد. مهم نبود کل ساختار به این مبلغین پاپتی و بی جیره و مواجب روی خوش نشان ندهند. مهم این بود که مبارزه داشت پیش میرفت. او به قول حوزویان یک ملا بود به معنای حقیقی کلمه و یک مجاهد بود. اما این ها باعث نمیشد که او به امتداد اندیشه تا ساحت زندگی و قدرت دینی نیندیشد. او جریانی فعال در ساحت سیاسی ساخت. بله اشکال بر این جریان سیاسی اجتماعی زیاد بود و هست اما کمتر کسی میتواند انکار کند که یک جریان سیاسی اجتماعی فعال مبتنی بر اندیشه و دانش انقلابی چه اندازه میتواند در مبارزه با سطوح مختلف عملیات تهاجمی دشمن در ساحت فرهنگ نقش آفرین باشد. که چنین هم بود. بله البته مصباح خیلی بزرگتر از این جریان بود و هست. او به رسانه هم میاندیشید. «طرح ولایت تکمیلی» را به صورت تخصصی در ساحت رسانه آغاز کرد و جوانان را مجهز میکرد به ابزار رسانه مبتنی بر اندیشه. 🔹ادامه در پست بعد👇 http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
کاش مصباح حوزه زنده بود(2) ✍علی مهدیان_سرمقاله همشهری 🔸من آن روزها این همه تلاشش را میدیدم و برایش احترام قائل بودم اما آنچه محبت او را به دلم میانداخت نکات دیگری بود. اول آنکه میدیدم چطور دوست جاهل و دشمن دانا او را میزند، حرمتش را هتک میکند، و او مقتدرانه میجنگد و مظلومانه کار را جلو میبرد. چندین بار از نزدیک او را دیده بودم یک بار کسی آمد دانشجویی را که به او بی احترامی کرده بود با بی ادبی و تمسخر ازش یاد کند با همان هبیت و عقلانیتش اخم کرد که این کار درست نیست. و خود را با آن دانشجو مقایسه کرد که خطای او را دستمایه تمسخرش نکنید من هم ممکن است مثل او خطا کنم. کمتر کسی میدانست او پانزده سال شاگرد خصوصی اخلاقی بهجت العارفین و پیر صاحب نفس قم آیت الله بههجت بود. محضر مصباح معنویت داشت. یک بار به ما گفت شما دانشجویانی که به حوزه میآیید چه بسا برای اسلام ظلمهایی هم ببینید اما صبر کنید. من منطق او را نه در گفتار که در کل هویتش میافتم می گفت صبر شما کار را برای دیگران سهل خواهد کرد. یک بار هم در جلسه ای خصوصی از تلاش های چندین ساله اش برای آشتی نسبت علم و دین و وحدت حوزه و دانشگاه برایمان سخن میگفت که این میزان دنبال کردن و پیگیری و خسته نشدن برایم اعجاب آور بود. او تا نفس داشت سکوت نکرد فکر شان و شوونات و این بازیها هم نبود. عزت را خدا میدهد حرمت را خدا میدهد. او آنچه شنیده بودیم را با وجودش یادمان میداد. 🔹من نه در ساحت اندیشه و نه در اقدام او را بی خطا نمیدانم اما حوزه به من آموخته چگونه هم مستقل و آزاد بیندیشم و هم در مقابل نورانیت جهاد و علم اساتید خود سر تعظیم فرود آورم. او مظهر معنویت بود و عقلانیت و بصیرت. او به ما یاد داد چگونه میتوان علم و اندیشه را که هویتی آزاد و مستقل دارد تحت حاکمیت و ولایت الهی درآورد، و چه خوش این حقیقت را به تصویر میکشید. بخواهیم یا نخواهیم باور کنیم یا باور نکنیم همگی به او مدیونیم. 🔹این روزهایی که گذشت بدجوری دلم هوای او را کرده بود. کاش زنده بود این مصباح حوزه ، ثلمه ای که حوزه های ما بعد او دید چگونه جبران میشود نمیدانم. ادامه مطلب پست بعد👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
کاش مصباح حوزه زنده بود.(3) ✍علی مهدیان_سرمقاله همشهری 🔹کاش امروز بود و مدد میداد که دوران جهاد تبیین محتاج اندیشه ورزی او و مجهز کردن ذهنها به فکر انقلابی است. 🔸کاش بود و مدد میداد که تجهیز مردم به حضور و جنگ رسانه ای محتاج مهارت افزایی و شبکه سازی و جریان سازی بود که او اهلش بود. 🔹کاش بود و مدد میداد که حمایت از این دولت جوان خوشفکر و پر عزم و امیدافزا محتاج حوزه علمیه و علمایی در میدان است تا خطاهای مدیران را دلسوزانه و با عقلانیت علمی حوزوی و معنویت و اخلاق و بصیرت در بیان به آنها منتقل کنند نه آنکه با نیش و کنایه هایشان ناخواسته ضربه بزنند به این حرکت مبارک دولت مردمی. 🔹کاش بود و مدد میداد که «امید واقعی» که کالای راهبردی امروز ما است بیش از هر زمان محتاج اندیشه است محتاج تجهیز چشم و گوش به «فکر» است. 🔸کاش بود و مدد میداد که او خوب میدانست چگونه «شکستن هیمنه پوچ نرم افزاری دشمن» را کهرهبری انتقام حقیقی خون سردار شهید ما میدانست نیاز به بسط و تفصیل و ترویج نرم افزار اسلام ناب روح اللهی دارد که سرداری این عرصه کار خیلی ها نیست. 🔹کاش بود و مدد میداد که او خوب میدانست چگونه ایمان و عقاید ایمانی را تا صحنه عمل و عینیت اجتماعی امتداد دهد مسوولیتی که بارها رهبری از حوزه ها درخواست کرده و «آل سکوت» حوزه مثل همیشه در قبال آن در سکوتند و غرب پرستان و مارهای خوش خط و خال نیز مشغول دشمنیشان با انقلاب. امثال او چقدر برای هدایت این حرکت مهم در حوزه لازم بودند. 🔹کاش بود و با وجودش خفه خون گرفتن آقایان را رسوا میکرد وقتی که انقلاب و حکومت و ولایت و حتی احکام فقه و حقوق الهی مورد تهاجم بود. 🔸کاش بود و در زمانه ای که مردم مظلوم ما در فشار ناامنی بودند به جای آنکه با وجنات علمایی یک لگد به نیروی انتظامی ما بزند مثل همیشه آن پیکر نحیفش را سپر میکرد و از امنیت این مردم مظلوم دفاع میکرد ولو توهین بشنود. 🔹کاش بود و مثل همیشه که خبث باطن آدمها و جریانات را زودتر از دیگران میشناخت شمشیر زبانش را ابوذروار از نیام خودخواهی های مقدس مآبانه بیرون میکشید و حساب جریانات خبیث و خوش خط و خال حوزوی را میرسید حوزویانی که حکم حجاب را و حکم محاربه را و حکم ولایت را با بی غیرتی میشکنند جلوی چشم حوزویان دیگری به نام جماعت «آل سکوت». 🔸کاش اما بود و میدید شاگردانش که با مظلومیت رشدشان داد چگونه امروز به وفور و گمنام پروژه رجعت به اندیشه های خمینی بزرگ را پیش میبرند و مددکار خامنه ای آن «حکیم مظلوم» هستند. 🔹جای مصباح حوزه خالی است. باید برای این حوزه از او زیاد گفت. خیلی زیاد http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❄️ برف های متبرک در مسجد الحرام چقدر زائران خانه خدا را خوشحال کرده است!!! http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
پیام آیت الله سبحانی.pdf
2.71M
📎 | پيام حضرت آیت الله العظمی سبحانی به کنگره بین المللی بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال علامه اندیشمند آیت الله مصباح یزدی 📱 @mesbahyazdi_ir http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
♦️عبور عبدالحمید از اهل سنت با رمز حمایت از بهاییت 🔹عبدالحمید هر هفته با سوژه‌ای جدید سعی در تحریک احساسات دارد. این‌بار او در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه، قانون اساسی را دچار ضعف دانست و برای بهایی‌ها در ایران حق و حقوق قائل شد. 🔹این درحالی است که علمای اهل سنت رسما درباره ارتداد بهاییت و بهاییان اعلام نظر کرده‌اند. شیخ جادالحق از معروف‌ترین شیوخ الازهر مصر در عبارتی صریح چنین می‌گوید: «بهاییت مذهب باطلی است که نه تنها اسلام را رد می‌کند، بلکه ارتباطی با مسیحیت و یهود ندارد. بهاییت گروهی است که تابع صهیونیسم بین‌الملل بوده و ماموریت دارد تا برنامه‌های تبهکارانه آن را در کشورهای اسلامی و عربی به اجرا در آورد؛ و دلیل آشکار آن، پذیرفتن حیفا به عنوان قبله بهاییان است. 🔹رشیدرضا دیگر عالم شاخص اهل سنت نیز فرقه‌هاى‌ بدعت‌گذار از جمله بابیت و بهاییت در ایران و قادیانیه و احمدیه در هند را باتوجه به اظهارات و ادعاهاى رهبرانشان، فرقه‌هایى خارج از اسلام، همه پیروان‌ آن‌ها را مرتد و عقایدشان را مضرتر از هر دین یا فرقه دیگرى براى اسلام اعلام مى‌کند. نظر علمای اهل سنت ایران درمورد بهاییت را اینجا بخوانید http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔴تحلیلگر آمریکایی: آمریکا با ترور سردارسلیمانی به هدفش نرسید/ نفوذ خارجی پشت پرده اغتشاشات ایران رابرت فانتینا در گفت‌وگو با ایرنا: 🔹هیچ دولتی از نظر قانونی نمی تواند یک فرمانده نظامی یا رهبر کشور دیگری را به قتل برساند. 🔸آمریکا به این دلیل با ایران اختلاف دارد که نمی‌تواند یک دولت قدرتمند و با نفوذ را در خاورمیانه غیر از شریک جنایتکار خود یعنی رژیم صهیونیستی تحمل کند. 🔹مقام های آمریکایی هرگز علاقه ای به دیپلماسی ندارند. آنها معتقدند خشونت راه دستیابی به اهداف ژئوپلیتیک شان است که این اهداف با ترور سردار سلیمانی محقق نشد و ایران همچنان کشور قدرتمندی است. http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔴 مهم و فوری رأی گیری برای انتخاب موثرترین رهبر عربی در سال ۲۰۲۲ سيد حسن نصرالله، آخرین اسم https://sputnikarabic.ae/20221228/صوّت-للزعيم-العربي-الأكثر-تأثيرا-في-عام-2022--1071700262.html اسم جناب سید حسن نصرالله آخرین اسم آمده، حتما رای بدید بعد از رای گزینه تصویت رو بزنید. http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حمله صدها نفر به یک دختر در سلیمانیه 🔹کاربران فضای مجازی با هشتگ سلیمانیه به خشونت علیه یک خانم در پیست موتورسواری واکنش نشان دادند. 🔹معنی پیدا کردن شعار «زن، زندگی، آزادی» در جایی که سران تجزیه‌طلب کُرد زندگی می‌کنند! زنان شریف ایرانی ‌! خوب چشمان خود را باز کنید ببینید کسانی که شعار زن زندگی آزادی سر می دهند از شما چه می خواهند!! قدری تامل کنید قدر امنیتی که باحجاب برای شما تامین می شود بدانید http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔴فتوای اهل سنت راجع به بهائیت از وبسایت رسمی اهل سنت ▪️اکنون باید از عبدالحمید پرسید که چرا از بین اینهمه آدم در ایران نگران و دلواپس بهائیت شده و از آنها حمایت می کند آنهم با تزریق دروغ علیه نظام!؟ ✍بدبخت عبدالحمید قاطی کرده بهش گفته اند هر هفته باید در خطبه‌های نماز جمعه یک چیزی علیه جمهوری اسلامی ایران بگید او هم این هفته کم آورده و از بهاییان دفاع رده شاید هم خیلی گیج بوده یادش رفته که با این حرفها، عده زیادی از طرفداران خودش را هم از دست می دهد http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
مغالطات مصباح‌ستیزان! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔶 اخیراً نوشته‌ای با عنوان《تغییر آیت الله مصباح در اواخر عمر /  شاگردان آیت الله هنوز نفهمیدن》در فضای مجازی منتشر شد که نویسنده آن ادعاهای عجیب و تحریف‌آمیزی را به آیت‌الله مصباح نسبت داده و از آن جمله، ادعای تغییر دیدگاه آیت‌الله مصباح یزدی در اواخر عمرشان را مطرح کرده است. 🔹 تغییر از باور به کاربست خشونت در سیاست به ضرورت انتخاب و اختیار در اصلاحگری انسانها. نویسنده ادعا می‌کند آیت‌الله مصباح دیدگاه اولش را در دهه 1380 و دیدگاه دومش را در اواخر عمرش اعلام کرده است. ▫️حقیقت آن است که بسیاری از قضایایی که به آیت‌الله مصباح نسبت داده می‌شود، از کین و نفرت سرچشمه می‌گیرد؛ به‌ویژه آنگاه که افراد کم‌سواد این نسبت‌ها را طرح کرده باشند. آیت‌الله مصباح نه دیدگاه اولش را تغییر داد، نه دومی را در اواخر عمرش به دست آورد. 🔶 نویسنده نوشتار مزبور به کلام آیت‌الله مصباح درباره ارهاب استناد می‌کند و می‌کوشد بدین طریق ایشان را تئوریسین خشونت معرفی کند، ولی ادامه کلام ایشان را نقل نمی‌کند. آیت‌الله مصباح ارهاب را به تبعیت از قرآن، درباره دشمنانی به‌کار می‌برد که با منطق نمی‌شود با آنان سخن کرد و رویکرد مسالمت‌جویانه مسلمین با آنان نیز تأثیری در فروکاهیدن خوی دشمنی در آنان ندارد (نظریه سیاسی اسلام، ج2، ص237). 🔻درواقع، مخالفان آیت‌الله مصباح در بحث خشونت هم با اسلام و قرآن مواجه‌اند، و هم با عقل. آیات قرآن خشونت را در مواردی که جز با خشونت نتوان خشونت را پاسخ داد، تجویز می‌کند و کدام انسان خردمند است که در چنین مواردی تجویز دیگری داشته باشد؟ آیا می‌توان متفکری غربی را نام برد که دیدگاه دیگری در این خصوص داشته باشد؟ چرا کلام جان لاک را به یاد نمی‌آورید که در موارد کاربرد ناعادلانه زور به مهدورالدم بودن آغازگران چنین وضعیتی فتوا می‌دهد و می‌گوید کسی که راه زور را که راه حیوانات وحشی است برمی‌گزیند، خودش را در معرض نابودی توسط کسی قرار می‌دهد که علیه او زور به کار برده است (جان لاک، حکومت، ص224). بنابراین، آیت‌الله مصباح قطعاً از این باور خود دست نکشیده است. 🔶اعتقاد آیت‌الله مصباح به اهمیت و جایگاه اختیار و انتخاب انسان نیز چیز تازه‌ای نیست که ایشان در اواخر عمر خویش بدان دست یافته باشد. 🔻اصولاً آیت‌الله مصباح یک فیلسوف اختیارگراست و بهترین تعبیر برای توصیف فلسفه سیاسی آیت‌الله مصباح، اختیارگرایی (Voluntarism) است و تمامی مباحث فلسفی و سیاسی ایشان از اختیار پُر است. ایشان معتقدند مردم در تشکیل حکومت «نقش صددرصد» دارند (نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیه، ص62). 🔹ایشان اساساً منشأ اجتماعی بودن انسان را اختیارمندی انسان می‌داند و در درسهای حقوق و سیاست که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در مؤسسه در راه حق ایراد کردند، زندگی اجتماعی انسانها را همانند زندگی جمعی موریانه‌ها و زنبوران نمی‌داند که عوامل عقلانی و آزادی اراده در آن نقشی نداشته باشد(حقوق و سیاست، ص49). 🔻ایشان دیدگاه خودش را بهترین تفسیر صحیح و قابل قبول از مدنی بالطبع بودن انسان می‌داند که حکمای قدیم بدان معتقد بودند (پیام مولا از بستر شهادت، ص137). 🔶 مخالفت با اندیشه‌ها و اندیشمندان نه تنها زیان‌آور نیست، مفید بوده و علم را به پیش می‌راند، ولی محروم کردن خود و دیگران از اندیشه‌ها و اندیشمندان، آن‌هم از طریق کج‌فهمی و کژاندیشی یا ارائه برداشت‌های تحریف‌ شده و مغالطه‌آمیز، واقعا مایه تأسف است. 🔻تجربه نشان داده است، مخالفان آیت‌الله مصباح آثارش را کمتر خوانده‌اند و نه تنها خود را از این نعمت محروم نموده‌اند که می‌خواهند همگان از آن بی بهره‌ بمانند و این است که دست به تنفرپراکنی از طریق تحریف‌گری می‌زنند! البته این هم خود نشانه‌ دیگری است از این که ارتباط نسل جوان با بزرگان معرفت و معنویت چون آيت‌الله مصباح، به خوبی برقرار شده و موجب واهمه شده و شاید در مقام چاره‌جویی برای فاصله اندازی بین نسل جدید و آثار امثال علامه مصباح، راهی جز تفسیرهای تحریف‌آمیز نيافته‌اند! البته تجربه تاریخی و روحیه حقیقت‌جویی ایرانیان حکایت از آن دارد که نوشتجات مغالطه‌آمیز معاصران کینه‌توز نه تنها مانع اتصال به آثار آیت‌الله مصباح نیست بلکه بر میزان حساسیت و اهتمام مخاطبان حقیقت جو برای اطلاع از اندیشه‌های ایشان خواهد افزود. http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
مستند چراغ روشن، پخش از شبکه قرآن و معارف سیما از شنبه تا سه شنبه ساعت ۱۴ را ملاحظه بفرمایید http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
روزنامه اصلاحطلب آرمان در گزارشی نوشته که با استفاده از انرژی اتمی میشود برق تولید کرد و دیگر لازم نیست مازوت سوزی انجام شود. بله؛ این همان حرف ده سال قبل ماست که تازه آن را فهمیدید. اما امروز مجبوریم برای تامین انرژی، مازوت بسوزانیم چون با برجام، زیرساخت هسته ای را نابود کردید. ✍ امیرحسین ثابتی http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔆بیانیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی به مناسبت دومین سالگرد ارتحال اسوه اندیشه و عمل علامه آیت الله مصباح یزدی و سومین سالگرد شهادت اسوه مجاهدت و مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی (رضوان الله علیهما) 🔹یکی از ابعاد فعالیت های استاد راحل بعد سیاسی بود که نه تنها در پدیدآیی تشکلی سیاسی که اهداف انقلاب را با بهره گیری از اسلام ناب دنبال کند نقش داشتند و در این راه پیش قدم و مشوق بودند بلکه در مرحله به مرحله تکون آن عنایت داشتند و می فرمودند باید نسبت به سیاست ورزی مؤمنانه در کشور کار فرهنگی شود و خود ایشان به طور جدی پیگیری می کردند. ایشان معتقد بودند کاستی های فراوانی در این زمینه وجود دارد و با استفاده از سیره سیاسی امام رضوان الله علیه که منطبق بر اسلام ناب است، رهنمودهایی ارائه می فرمودند. ایشان معتقد بودند باید جبهه ای در کشور وجود داشته باشد که ارزش های انقلاب و در رأس آن اطاعت مطلق از ولایت فقیه را پیگیری و حراست کند.آن چه امروز از اهمیت برخوردار است ادامه راه این دو اسوه انقلاب و حرکت در مسیر آرمان های نورانی اسلام زیر پرچم پرافتخار ولایت فقیه است. http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔴حضور ده ها هزار نفر از عاشقان مقاومت در محل حادثه ترور دو شهيد پيروزى، ابو مهدى و حاج قاسم و ١٠ تن از همراهانشان ساعاتى قبل از شروع مراسم بزرگداشت. http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f