eitaa logo
مجمع مشاوران و روانشناسان حوزوی
3.2هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
312 ویدیو
337 فایل
کانال مراکز مشاوره سماح https://eitaa.com/marakezsamah سایت samah.ir سامانه گزینش مشاور http://Psy.samah.ir واحد جذب و ساماندهی مشاوران @vahed_jazb سردبیرگروه‌های تخصصی، آموزش مشاورین و مسئول ساماندهی مراکز مشاوره کشور @alimahmoudi218
مشاهده در ایتا
دانلود
مجمع مشاوران و روانشناسان حوزوی
#پاسخ استاد قدیری برخی از دوستان و اساتید روان شناس وقتی به مبانی روش شناسی و معرفت شناسی روان شناسی
3️⃣ 🌸خدمات اخلاق به روان‌شناسي علوم تربيتي، روان‌شناسي و اخلاق و عرفان از جهات زيادي با هم تعامل و همپوشي دارند ولي موضوع، مباني، روش، اهداف و غايت هر علم جداست. نبايد تصور كنيم كه با وجود اساتيد اخلاق از روان‌شناس بي‌نيازيم. حوزه محوري در علم روان‌شناسي ذهن (روان‌) است و حوزه متمركز علم اخلاق، روح است. البته اصالت انسان به روح است. تعريف انسان حيوان ناطق نيست، بلكه زنده خداجو و حق‌پرست (حي متأله) است. اخلاق و روان‌شناسي هم خدمات دوسويه دارند. نقش اخلاق هم در ارتقا بهداشت روان و كاهش تنش هاي زناشويي و طلاق ها و خيانت ها، و تقويت مانند ايثار و هم نوع دوستي، گشاده روي، سخاوت و همياري و همدلي و هم انديشي و مشورت..قابل انكار نيست. پس جاي در خانواده در مساجد، دانشگاه ها و رسانه و كتب آموزشي خالي است. 1.رك: «مشاوره با رویکرد اسلامی» اثر در سه فصل؛ دیدگاه بیولوژیک و زیستی، مبانی وجودشناسی و معرفت شناسی و روان‌شناسی بار رویکرد اسلامی و مشاوره با رویکرد اسلامی خلاصه شده است
استاد محمد مهدی عباسی سلام علیکم وقت بخیر طاعات قبول حق گرچه روش انتقاد و محتوای نقد هر دو بزرگوار قابل نقد جدی است ولی جای این کار باید طوری روی روان شناسی اسلامی کار کنیم که کمتر این انتقادات به آن وارد باشد. مانند کاری که ملاصدرا در حکمت اسلامی کرد.
💠 قالَ رَسُولُ اللَّهِ صلي‌الله‌عليه‌وآله 🔺نعْمَتَانِ مَکْفُورَتَانِ، الْأَمْنُ وَ الْعَافِیَة دو نعمت است که قدر آن دانسته نمی شود امنیت و عافیت... 📚بحارالأنوار ج ٧٨ ص ١٧٠ مجمع مشاوران و روانشناسان حوزوی https://eitaa.com/ravanshenasa
باسلام چشم زخم که در ایات و روایات مطرح شده ، نظر روانشناسی اسلامی و روانشناسی غرب چیست؟ تا جه حد و حدودی قبول یا رد می کنند؟ ایا کار علمی پژوهشی در این زمینه شده است؟ ممنون میشوم در این زمینه راهنمایی بفرمایید
TQH_Volume 6_Issue 2_Page 67-90.pdf
492.3K
استاد خیراللهی مطالعه این مقاله هم خالی از لطف نیست. مقاله ای در مورد چشم زخم ازمنظر آیات و روایات مطرح شده. و در نتیجه گیری این امر را اثبات میکند ولی گرو هایی مثل معتزله منکر آن هستند در روانشناسی انگار کاری نشده یا خیلی اندک هست در غرب هم چشم زخم با این اصطلاح evil eyeمیباشد
استاد قدیری سلام دکتر هلاکویی با نگاهی علم و ساینسی آن را رد می کنه ولی از نظر اسلامی مورد قبول و می تونید در جلد دوم کتاب مشاوره زیر گنبد فیروزه ای مباحث مرتبط با سحر و چشم زخم را ببینید
جلسه با مدیر محترم مرکز امور طلاب و دانش آموختگان موضوع: مددکاری اجتماعی تاریخ: 22 اردیبهشت 1400 مکان: مرکز مشاوره حوزه علمیه
پاسخ به شبهات دکتر عباسی در مورد روان شناسی.docx
925.7K
با سلام و احترام جهت نظم بهتر مطالب، جواب اساتید روانشناس به کلیپ دکتر حسن عباسی پیرامون روان شناسی در یک فایل ورد بدون دخل و تصرف تنظیم شد تقدیم به اساتید محترم. البته انتظار این بود که بعضی از اساتید محترم پاسخ های متقن تری و نقاط قوت و ضعف دیدگاه فروید را در این پاسخ ها ارائه می کردند.
جلسه با مدیر محترم پشتیبانی حوزه های علمیه مکان : مرکز مشاوره حوزه زمان: 24 اردیبهشت 1400
استاد حجت الله پیامی چشم زخم مثل جریان الکتریسیته هست که دیده نمی شود و وقتی به بدن میرسد ممکن است بکشد خب نمی شود گفت که جریان الکتریسیته نیس چون اثرش هست این چشم زخم هم اثرش بر روان مانند همین جریان الکتریسیته میباشد مخرب و شوک دهنده و بعضی مواقع کشنده هست