eitaa logo
مشاوره و روانشناسی (خادمیاران رضوی کرمانشاه )
274 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.1هزار ویدیو
127 فایل
🍀کانونهای تخصصی مشاوره و مددکاری خادمیاران رضوی(استان کرمانشاه) @ravanshenasyvamoshavereh خدمات مشاوره ای« رایگان »چهارشنبه های امام رضایی ، هماهنگی با @ghanbari_1993
مشاهده در ایتا
دانلود
بخش پنجم 🔹رشته روانشناسی عمومی کسانی که رشته روانشناسی عمومی رو انتخاب میکنن در تمامی حیطه‌ها و گرایش‌های رشته روانشناسی میتونند که فعالیت داشته باشن. از مشاوره شغلی و تحصیلی گرفته تا روانشناسی جنایی و ... 🔹رشته روانشناسی جنایی این زیرشاخه معمولاً در کلانتری‌ها، زندان‌ها، دادگاه‌ها و از همین قبیل جاها کاربرد داره. در رشته روانشناسی جنایی، مشاور یا روانشناس معمولاً با افراد بزهکار برای شناسایی و روانکاوی اونها سرکار داره. 🔹رشته روانشناسی صنعتی در تمامی محیط‌های صنعتی و کارخانه‌ای به یک مشاور در این زمینه گرایشی که در بازار کار رشته روانشناسی فعال هست نیاز داریم. ما و همکارهای ما در این قسمت به کارگران و مدیران مشاوره میدهیم. همین‌طور در مواقع استخدام نیرو به آنالیز و شخصیت شناسی نیروها می‌پردازیم تا کارفرماها بتونن بهترین و مناسب‌ترین نیرو رو برای جایگاه کاری مد نظرشون انتخاب کنند. 🔹رشته روانشناسی مدیریت در این زیرشاخه و گرایش وظایف کاری روانشناس درست مثل رشته روانشناسی صنعتی هست. البته در این قسمت حتی روانشناس‌ها و مشاوران درزمینه های تبلیغاتی هم به مدیران و کارگرها مشاوره ارائه میدن. یکی از مثال‌هایی که برای مشاوره‌ی تبلیغاتی میتونم بزنم، همین روانشناسی رنگ‌هاست که در جذب مخاطب برای تبلیغات خیلی جوابگو هست. 🔹رشته مشاوره مهاجرت مشاوره مهاجرت که خود من هم در همین زمینه فعالیت‌هایی دارم، یکی از گرایش‌های ارشد روانشناسی هست.خیلی از افراد باروحیه‌های فردیشون آشنایی ندارن، ما در این قسمت سعی می‌کنیم ویژگی‌های فردی که قصد مهاجرت داره رو پیدا کنیم و به فرد اطلاع بدیم که آیا محیطی که قصد مهاجرت به اون رو داره مناسب شخصیتش هست یا نه... ⭕️ کلام اخر و در کلام اخر با دانستن ویژگی های یک روانشناس خوب می توانید بهترین روانشناس را برای خود انتخاب کرده و به بهترین شکل به درمان اختلالات روانی خود و یا مشکلات تربیتی و رفتاری کودکتان را درمان کنید. پیشگیری بهتر از درمان است.
هدایت شده از حدیث گراف
امام على عليه السلام: موفّق ترين كارها، كارى است كه با رازدارىِ كامل انجام شود أنجَحُ الاُمورِ ما أحاطَ بِه الكِتمانُ غررالحكم حدیث 3284 🆔 @hadisgraph
mehrazin Psychologist: مذهب و معنویت در مشاوره سالهای سال است که روانشناسان و مشاوران به طور کلی در مورد دخالت مسائل مذهبی و معنوی به مباحث مشاوره نظر مساعدی نداشتند. اما شاید قرن بیست و یکم را قرن ورود مذهب و معنویت به مشاوره و روانشناسی باید دانست . به این منظور قسمتی از کتاب نظریه و کاربست مشاوره و روان درمانی نوشته جرالد کُری ترجمه یحیی سیدمحمدی نشر ارسباران را عینا نقل می کنیم : حوزه مشاوره و روان درمانی ، نیاز به بررسی کردن مسایل معنوی / مذهبی را به کُندی تشخیص داده است . در خلال ده سال گذشته به این مبحث توجه بیشتر شده و درباره نقشی که مسایل معنوی و مذهبی باید در روان درمانی ایفا کنند جرّ و بحث زیادری وجود داشته است. اکنون علاقه گسترده ای به مبحث عقاید معنوی و مذهبی مشاور و درمانجو و نحوه ای که این گونه عقاید می توانند وارد روابط درمانی شوند وجود دارد (فریم ، 2003 و میلر 1999) . شواهد تجربی فزاینده ای وجود دارد که ارزش ها و رفتارهای معنوی ما می توانند به سلامت جسمانی و روانی ما کمک کنند (بنسون و استارک، 1996 و ریچاردز و برگین ، 1997 و ریچاردز، رکتور ، جلویت ، 1999). بدیهی است که معنویت عنصر مهمی برای سلامت روانی است و منظور کردن آن در کاربست مشاوره می تواند فرایند درمان را تقویت کند. معنویت به این صورت تعریف شده است : چیزی که ما را به دیگران ، طبیعت و منبع زندگی متصل می کند. تجربه معنویت از خودمان مهمتر است و به ما کمک می کند شرایط زندگی را متعالی سازیم (فیور ، اینگرسول،اوبرین و مک نالی ، 2001 ص 2). برداشت خاص فرد از معنویت هر چه که باشد ،این نیرویی است که می تواند به فرد کمک کند تا به دنیا معنی دهد و برای زندگی خود مقصود پیدا کند. @mehrazinravanshenas معنویت و مذهب منابع مهم توانمندی برای خیلی از درمانجویان هستند – شالوده یافتن معنی در زندگی – و می توانند عامل کردن سلامتی و شفابخشیدن باشند. برخی از درمانجویان را نمی توان بدون درک کردن نقش اساسی اعتقادات و مناسک مذهبی یا معنوی شناخت. من معتقدم که اگر معنویت مسئله مهمی برای درمانجوست ، باید به آن پرداخته شود. برای برخی درمانجویان معنویت مستلزم ایمان داشتن به مذهب است که می تواند معانی متفاوتی داشته باشد. برخی دیگر از درمانجویان برای معنویت ارزش قایل هستند ولی هیچگونه پیوندی با مذهب رسمی ندارند. راههای متعددی به سمت ارضا کردن نیازهای معنوی وجود دارد و این وظیفه شما در مقام مشاور نیست که راه خاصی را تجویز کنید. اگر درمانجویان نشان دهند که برای عقاید یا مناسک خود اهمیت قایل هستند ، این می تواندموضوع مفیدی برای بررسی باشد. @mehrazinravanshenas تمام آنچه که در بالا منتشر شد برگرفته از کتاب نظریه و کاربست مشاوره و روان درمانی نوشته جرالد کُری ترجمه یحیی سیدمحمدی نشر ارسباران می باشد. @ravanshenasyvamoshavereh
mehrazin Psychologist: ادغام مسایل معنوی / مذهبی در مشاوره حوزه مشاوره و روان درمانی ، نیاز به بررسی کردن مسایل معنوی / مذهبی را به کندی تشخیص داده است. در خلال ده سال گذشته به این مبحث توجه بیشتر شده و درباره نقشی که مسائل معنوی و مذهبی باید در روان درمانی ایفا کنند جر و بحث زیادی وجود داشته است .اکنون علاقه گسترده‌ای به مبحث عقاید معنوی و مذهبی مشاور و درمانجو و نحوه‌ ای که اینگونه عقاید می‌توانند وارد روابط درمانی شوند وجود دارد ( فریم ۲۰۰۳؛ میلر ۱۹۹۹ ). شواهد تجربی فزاینده‌ای وجود دارد که ارزش ها و رفتارهای معنوی ما می توانند به سلامت جسمانی و روانی ما کمک کنند ( بنسون و استارک ،۱۹۹۶؛ ریچاردز و برگین؛۱۹۹۷؛ ریچاردز , رکتور و جلویت ، ۱۹۹۹). بدیهی است که معنویت عنصر مهمی برای است و منظور کردن آن در می‌تواند فرآیند درمان را تقویت کند. به این صورت تعریف شده است ؛ چیزی که « ما را به دیگران، طبیعت و منبع زندگی متصل می کند. تجربه معنویت از خودمان مهمتر است و به ما کمک می کند شرایط زندگی را متعالی سازیم.» (فیور ، اینگرسول ، اوبرین ، و مک نالی ، ۲۰۰۱ ص ۲ ) کتاب نظریه و کاربست مشاوره و رواندرمانی _ @mehrazinravanshenas sapp.ir/dr.mehrazin https://chat.whatsapp.com/KOKQ2EVLsew947xmwXOufx
آرامش واقعي انسان در پناه ابديت و جاودانگي است. 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 كه اغلب خود را انسان‌گرا و حامي جنبش استعداد بشري مي‌نامند، با نگرش انتقادي به نظريه‌هاي روان‌كاوي و رفتارگرايي، بر اين باورند كه اشكال سنّتي روان‌شناسي با محدود كردن ماهيت انسان و شكل‌گيري شخصيت او در محيط يا دوران كودكي، سلامت را نداشتن بيماري عاطفي يا ارضاي تمامي نيازها و سائق‌ها مي‌دانند، حال آنكه انسان چيزي بيش از اينهاست. آرامش واقعي انسان در پناه ابديت و جاودانگي است. ________________ ويكتور اميل فرانكل عصب‌شناس، روانپزشك و روان‌شناس وجودگراي قرن بيستم و بنيان‌گذار نظريه «تحليل وجودي» (معنا درماني) است كه با نگرش مثبت به ماهيت سه بعدي انسان (جسم، روان و روح) و اصالت بخشيدن به بعد روحاني وي، تلاش مي‌كند نظرية نوپاي خود را كه عملاً در سال‌هاي اسارتش در زندان‌هاي «داخائو» و «آشويتز» به آزمون گذاشته وخود نيز از آن سر بلند بيرون آمده، استحكام بخشد و با تأليف كتاب‌ها و سخنراني‌هاي متعدد در دانشگاه‌هاي معتبر، اين پيام را به گوش انسان‌ها برساند كه با داشتن معنا در زندگي مي‌توانند سلامت واقعي را تجربه كنند، حتي اگر در دشوارترين شرايط قرار گيرند. وي متأثر از فيلسوفان وجودي، چون كي‌يركگارد، شوپنهاور، هايدگر و... بر اين باور است كه محور اصلي شخصيت انسان، روح اوست و تن و روان همچون لايه‌اي آن را احاطه كرده‌اند. عناصر اساسي اين ساحت روحاني، يعني آزادي، معنويت و مسئوليت، راهنماي انسان به سوي سلامت و سعادت هستند. بنابراين، سخن از ماهيت انسان بدون در نظر گرفتن يك‌پارچگي و تماميت او در سه بعد جسم، روان و روح، و سخن از سلامت انسان، بدون توجه به هسته مركزي شخصيت (روح)، نيازها و عناصر اصلي ساحت روحاني، سخني گزاف خواهد بود. فرانكل در بيان نيازهاي متعالي روحاني، از شش نياز اصيل انسان: پويايي انديشه، معناجويي، تعالي خويشتن، ابديت، دين و گروه دوستي عاطفي ياد مي‌كند و چارچوب شخصيت سالم را بر پايه آن بنيان مي‌نهد. شخصيتي فراسوي بهنجاري كه در تلاش براي حصول به سطح پيشرفته كمال و تحقق استعدادهاي وجودي خويش، حداكثر استفاده را از ويژگي‌هاي ماهيتي خود (آزادي، مسئوليت و معنويت) ببرد. ويكتور فرانكل از نظريه‌پردازان شخصيت و مؤسس نظريه معنادرماني با تأثيرپذيري از تفكر فلسفه وجودي و روان‌شناسي وجودي، طرحي از شخصيت سالم ارائه مي‌دهد كه از ديگر نظريه‌هاي شخصيت، متمايز است. وي كه محور شخصيت سالم را توجه به نيازها و قابليت‌هاي ويژه ساحت روحاني انسان مي‌داند، تمركز بر بخش جسماني تن و روان و ارضا نيازهاي اين بخش را در سلامت، كافي ندانسته و گاه صرف تمركز بر اين جنبه از وجودِ انسان را بيماري‌زا مي‌داند. به نظر او جامعه صنعتي و رفاه‌زده امروزي كه با غفلت از ارزش‌ها و برآورده ساختن نيازهاي جسماني انسان بر اوقات فراغت او افزوده است، ارمغاني جز افسردگي، اعتياد و پرخاشگري نداشته و به نوعي بيماري رواني به نام «روان نژندي وجودي» كه مشخصة آن احساس بيهودگي و پوچي كسالت آور مي‌باشد، منتهي شده است. راه رهايي از اين وضعيت اسفناك، بازگشت به اصل وجود انسان (ساحت روحاني) و آگاهي از موهبت‌هايي چون آزادي، معنويت و مسئوليت است كه در سايه اين عناصر مي‌توان راه رشد و تكامل را به سلامت طي كرد. آنگاه انسان مطلوب، انساني خواهد بود كه از ره‌گذر اين توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي وجودي، به معنايي مناسب دست يافته، آزادانه، واكنش خويش را در برابر موقعيت‌هاي پيش رو انتخاب مي‌كند و مسئولانه نتايج اعمال و انتخاب‌هاي خود را مي‌پذيرد. او از طريق وجدان با منبعي متعالي در ارتباط است كه خود را در برابر آن پاسخ‌گو مي‌داند، از اين‌رو، از همة فرصت‌هاي موجود (فرصت‌هاي كار و خلاقيت، فرصت‌هاي عشق، فرصت‌هاي رنج) بيشترين بهره‌برداري را مي‌كند تا نه تنها آن موقعتي‌ها، بلكه وجود خود را وجودي ابدي و ماندگار سازد، چرا كه آرامش واقعي انسان در پناه ابديت و جاودانگي است. @mehrazinravanshenas : زندگی انسان تمثیل آن مسافریست که از خانه موقت و ناپایدار به سوی مستقر ابدی خویش بار می بندد . پس اگر این خانه ها خانه های مجازی اند و ما مسافران در کوچ، دیگر چه جای دل بستن و حسرت بردن https://eitaa.com/rsvanshenas https://chat.whatsapp.com/KOKQ2EVLsew947xmwXOufx
بخش اول 🔷🔶🔹روان شناسی اسلامی اینکه آیا روان‌شناسی اسلامی داریم یا نه، اختلافی است که دست‌کم پس از انقلاب اسلامی رونق گرفت؛ موضوعی که بیشتر اختلاف‌نما است تا اختلاف واقعی. کسانی که معتقدند روان‌شناسی اسلامی نداریم دلیلشان این است که اولاً، روان‌شناسی اسلامی،در حال حاضر دانشی مدون و کلاسیک نیست، و آنچه داریم مجموعه‌ای از آیات و روایات پراکنده است؛ و ثانیاً، در همه موضوعات و مسائلی که روان‌شناسی کلاسیک سخن دارد، اسلام سخنی برای گفتن ندارد. در مقابل، کسانی که معتقدند روان‌شناسی اسلامی داریم منظورشان این است که قابلیت نوعی دانش روان‌شناختی در منابع اسلامی وجود دارد. هر دو درست می‌گویند. مراد از روان‌شناسی اسلامی، وجود دانشی مدون در زمان حال نیست، بلکه مراد حرکت در مسیری است که می‌تواند به تدوین این دانش منتهی شود. مراد از روان‌شناسی اسلامی، وجود دانشی مدون در زمان حال نیست، بلکه مراد حرکت در مسیری است که می‌تواند به تدوین این دانش منتهی شود از سوی دیگر، روان‌شناسی، هرچند از دهه دوم قرن بیستم در تعارض با دین قرار گرفت، اما همانند دوره نخست خود، بار دیگر از نیمه دوم قرن بیستم به دین روی آورد و با نگاه مثبت به آن نگریست و از آن بهره گرفت. مثلاً پارگامنت معتقد است می‌توان سبک‌های مقابله‌ای را از مذهب نیز فرا گرفت. در این دوره، گذشته از ورود آموزه‌های دینی به روان‌شناسی، مسئله روان‌شناسی فرهنگی نیز مطرح می‌شود که معتقد است نمی‌توان روان‌شناسی برآمده از فرهنگی خاص را بر دیگر فرهنگ‌ها تعمیم داد. از این‌رو مشاوره و روان‌درمانی مبتنی بر فرهنگ جایگاه خاص خود را پیدا می‌کند. کتاب دین و معنویت در روان‌درمانی و مشاورهنوشته ثور یوهانسن و روان‌درمانی و مشاوره با مسلمانان نوشته مروان دُوَیری نمونه‌هایی از این رویکرد هستند. به‌علاوه، برخی نشریات مانند نشریه بین‌المللی روان‌شناسی دین، بهداشت روانی، دین و فرهنگ، و نشریه بهداشت روانی مسلمانان، با عناوین خود بر ضرورت توجه به ادیان و فرهنگ‌های دیگر تأکید می‌کنند و اینکه روان‌شناسی دین و معنویت دیگر نمی‌تواند مختص آمریکای شمالی باشد. به‌ویژه با ظهور انسان‌گراها و رویکرد مثبت‌گرا در روان‌شناسی، بیش از پیش، اموری که در دین فضیلت شمرده می‌شد، محل توجه قرار گرفت. امروزه، گذشته از تأکید بر نقش کلی دین، آموزه‌های دینی نیز، که روزگاری فقط موعظه محسوب می‌شدند، وارد مباحث روان‌شناختی شده‌اند! گذشت، قدردانی، قناعت و موضوعاتی از این دست، اکنون به مداخلات روان‌شناختی راه یافته‌اند. این قبیل مسائل نشان می‌دهد که روان‌شناسی با سپری‌کردن دوره‌های مختلف، به قابلیتی دست یافته است که اکنون بهتر می‌تواند برخی ابعاد روان‌شناختی آموزه‌های دین، و البته نه همه آن، را درک کند. دین و آموزه‌های دینی، تغییری نکرده‌اند؛ آنچه تغییر کرده، دانش روان‌شناسی است. آموزه‌های دینی در موضوع انسان و تحلیل رفتارها و فرآیندهای روانی او، و همچنین در پرورش انسان‌های سرآمد و فرهیخته، به مثابه منابعی غنی هستند که کشف و استفاده از آنها نیازمند دانش پیشرفته و رشد علمی است. امروزه روان‌شناسی علاوه بر رشد بسیار خوب در روش و فنون روان‌درمانی، به رشد معرفتی نیز دست یافته که بر اساس آن می‌تواند این بخش از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های دین را نیز درک کند و از آن بهره ببَرَد. اینجا است که روان‌شناسی مبتنی برمعارف اسلامی معنا پیدا می‌کند. روان‌شناسی مبتنی بر دین و فرهنگ بومی، نه سخن ما، بلکه سخن پیروان دیگر ادیان و مکاتب نیز هست. مثلاً در مسیحیت، جیمز استالکر کتاب روان‌شناسی مسیحی و اریک جانسون کتاب مبانی مراقبت روح: طرحی برای روان شناسی مسیحی را نوشته‌اند. در یهودیت، سیمور هافمن کتاب روان‌درمانی و یهودیت و آرونرابین‌ویتز کتاب یهودیت و روان‌شناسی: رویکرد تعاملی را نگاشته‌اند. در بودیسم نیز کالوپاهانا کتاب اصول روان‌شناسی بودایی را نوشته است و پیکرینگ در کتاب منابع تجربه، حدود ده مقاله درباره روان‌شناسی بودایی آورده است. ❓پرسش اساسی این است که جایگاه اسلام در این حوزه کجاست؟ اسلام، به عنوان یکی از غنی‌ترین ادیان و اصیل‌ترین آنها، در این موضوع جایگاهی ویژه دارد؛ به‌ویژه مذهب تشیع، که چندین هزار آیه و روایت درباره ابعاد مختلف انسان دارد که می‌تواند منبعی فوق‌العاده برای تحلیل رفتارها و فرآیندهای روانی انسان و نیز پرورش انسان‌های فرهیخته باشد. از این‌رو است که می‌بینیم تحقیقات روان‌شناختی، معمولاً با یک یا چند آیه یا روایت سازگاری دارند و پژوهشگران و استادان، به تطبیق این دو با یکدیگر روی می‌آورند؛ پدیده‌ای که هرچند اشکال روش‌شناختی دارد، اما شایع شده است. ادامه 👇🏻
... ادامه ◀️هر چند من وارد چالش اسم نمی‌شوم، اما آنچه روان‌شناسی اسلامی خوانده می‌شود به دنبال آن است که با مطالعه دقیق و علمی منابع اسلامی (قرآن و حدیث)، ابعاد روان‌شناختی آنها را کشف و ایده‌هایی برای دانش روان‌شناسی استخراج کند تا با طی مراحل خود، به نظریه‌های علمی تبدیل شوند. این چیزی است که از آن به «تئوریزه‌کردن» معارف دینی در برابر «اسلامیزه‌کردن» روان‌شناسی یاد می‌کنیم. آنچه روان‌شناسی اسلامی خوانده می‌شود به دنبال آن است که با مطالعه دقیق و علمی منابع اسلامی (قرآن و حدیث)، ابعاد روان‌شناختی آنها را کشف و ایده‌هایی برای دانش روان‌شناسی استخراج کند تا با طی مراحل خود، به نظریه‌های علمی تبدیل شوند آنچه روان‌شناسی اسلامی خوانده می‌شود، هرچند تحقیقات تجربی را محور قرار نمی‌دهد تا آنها را با معارف دین تأیید کند، با این حال، حتماً به آنها توجه می‌کند تا نسبت آنها با معارف دین مشخص شود؛ این نسبت گاه تطابق کامل است، گاه تعارض کامل و گاه ممکن است در بخش‌هایی هماهنگ باشد و در بخش‌هایی متفاوت؛ یا سکوت کرده باشد. آنچه روان‌شناسی اسلامی خوانده می‌شود، هرچند در مطالعه متون دینی، روش علمی پژوهش در علوم نقلی را به کار می‌بندد، اما نه‌تنها با روش‌های متقن و شناخته‌شده تجربی مخالف نیست و از آنها استفاده می‌کند، بلکه کاربست آن را ضروری می‌داند. پس از نظریه‌پردازی، تبدیل آموزه‌های دینی به فنون و ابزار روان‌شناختی، به منظور کاربردی‌کردن آموزه‌های روان‌شناختی و آماده‌کردن آنها برای استفاده روان‌شناسان و مشاوران ضرورت دارد. آنچه روان‌شناسی اسلامی خوانده می‌شود، هرچند بهبود روان‌شناختی زندگی را به رسمیت می‌شناسد و برای آن برنامه و راهکار دارد، اما آن را هدف نهایی خود نمی‌داند. هدف نهایی روان‌شناسی اسلامی، هدف نهایی اسلام، یعنی پرورش انسان موحد و الاهی، است. جهت‌گیری آموزه‌های اسلامی، پرورش انسان‌های موحد و خدامحور است. آنچه روان‌شناسی اسلامی خوانده می‌شود، به سطح دنیوی زندگی انسان محدود نمی‌شود و به حیات معنوی، الاهی و اخروی وی نیز توجه می‌کند. شگفت‌آور اینکه آموزه‌هایی که اسلام برای بهبود زندگی دنیوی به کار می‌گیرد، غالباً همان اموری است که حیات معنوی و اخروی وی را نیز تأمین می‌کنند؛ اموری که فرد را از منیّت، خودخواهی و مظاهر دنیوی آن جدا می‌سازد و خدایی می‌کند؛ از جمله توکل، صبر، شکر، زهد، دعا و مانند آن، که در تحقیقات جدید روان‌شناختی، فراوان به کار گرفته می‌شوند، و هرچند کارکرد آرامش‌بخشی، اضطراب‌زدایی، توانمندسازی و افزایش شادکامی و رضامندی را دارند، اما دقیقاً اموری هستند که از وی انسانی خدایی می‌سازند و حیات معنوی و اخروی وی را نیز تأمین می‌کنند. در آنچه روان‌شناسی اسلامی خوانده می‌شود، اصلاً نگران تأیید نشدننتایج نیستیم؛ چرا که اصل اسلام ثابت و فهم ما از دین است که به محک تجربه در می‌آید و خطا بودن فهم ما اشکالی به تقدس دین وارد نمی‌کند (و البته ممکن است تجربه ما غلط بوده است). از سوی دیگر، روانشناسانی که انسان را مطالعه می‌کنند، در حقیقت صنع و ساخته خدا را مطالعه می‌کنند؛ انسانی که ارزشش از خانه خدا بیشتر است. وقتی روانشناس چنین انسانی را مطالعه می‌کند و بعد اشتباه یا ناقص درمی آید، آیا به قداست ساخته خدا خدشه وارد می‌شود؟ نه. در باره متون مقدس دینی نیز همین است. فهم و تفسیر و تحلیل و تجربه ما اگر متفاوت شود، به قداست آسیبی وارد نمی‌شود به نظریه محقق خدشه وارد می‌شود. پس جای نگرانی نیست. «حجت‌الاسلام والمسلمین عباس پسندیده دانشیار دانشگاه قرآن و حدیث» @ravanshenasyvamoshavereh
هدایت شده از روانشناسی مشاوره
@Educationalandcareercounseling 💥👌🏻عدم نمایش صحنه های غیر اخلاقی در موبایل فرزندان. اگر به هر دلیل به این نتیجه رسیده‌اید که برای فرزندتان در دوران آموزش آنلاین موبایل بخرید و مایلید از بعضی صحنه های غیر_اخلاقی فرار کنید و فرارش دهید بخوانید: گاهی هنگام جستجو در گوگل، با نتایج نامناسب و بعضاً غيراخلاقى روبرو می‌شوید. *آیا می‌دانید گوگل گزینه‌ای دارد که اگر فعالش کنید، نتایج غيراخلاقى را نشان نمی‌دهد؟* برای اینکار کافی ست: 1⃣ داخل مرورگرتان نشانی زیر را تایپ کنید: Google.com/preferences 2⃣ بعد از بازشدن صفحه نمایش، گزینه‌ی فیلتر کردن نتایج غيراخلاقى را با زدن تیک کنار گزینه زیر👇 فعال کنید. Turn On SafeSearch 🔸 مراقب فرزندان خود در فضای مجازی باشیم. @Educationalandcareercounseling
هدایت شده از روان شناسی میگنا 📶
🔶 روزشمار هفته بهداشت روان اعلام شد 🌸 هفته سلامت روان از ۱۸ الی ۲۴ مهرماه برگزار می‌شود و امسال شعار تعیین شده از سوی سازمان جهانی بهداشت برای دهم اکتبر مصادف با روز جهانی سلامت روان "سلامت روان برای همه: سرمایه گذاری بیشتر دسترسی بیشتر برای همه، همه جا" می باشد. 🌸 عناوین روزهای این هفته به شرح زير است: 🔹 جمعه ۱۸ مهر: نقش زیرساخت های سلامت روان در شرایط بحران (همه گیری کووید ۱۹) 🔸 شنبه۱۹ مهر :متخصصین متعهد، مدافعین سلامت 🔹 یکشنبه ۲۰ مهر: سیاستگزاران آگاه، سرمایه گذاری بیشتر در حوزه سلامت روان 🔸 دوشنبه ۲۱ مهر: نقش نظام مراقبت های بهداشت اولیه در دسترسی به خدمات سلامت روان 🔹 سه شنبه ۲۲ مهر: مشارکت سازمانهای مردم نهاد، در ارتقاء سلامت روان جامعه 🔸 چهارشنبه ۲۳ مهر: نقش رسانه در تبیین وضعیت سلامت روان و انگ زدایی 🔹 پنجشنبه ۲۴ مهر: بیمه مؤثر، دسترسی بیشتر به خدمات سلامت روان..... 👇👇👇 https://www.migna.ir/news/51378/preview/
هدایت شده از روانشناسی مشاوره
@mehrazinravanshenas مصاحبه با رتبه های تک رقمی کنکور این هفته:من فقط کتاب درسی را میخواندم و کتاب درسی جواب گو تمامی نیازهای من بود. هفته بعد:من گاهی از دوستانم کتابکار قرض میگرفتم. هفته سوم:بعلت مشکلات بهداشتی مجبور به تهیه کتابکار برای خودم شدم. یک ماه بعد:من از کتاب های کاج استفاده میکردم و همزمان با سه برنامه قلمچی،گاج،گزینه دو پیش میرفتم. دوماه بعد:بدون نکات کنکوری کلاس های آنلاین تام و جری و کلاس قدیمی این مسیرو رفتن برایم غیر ممکن بود چهارماه بعد:اولین کلاس های کنکور با حضور رتبه تک رقمی فقط برای عدالت اموزشی و مقابله با مافیای کنکور sapp.ir/dr.mehrazin https://chat.whatsapp.com/KOKQ2EVLsew947xmwXOufx
🔸گفت‌وگوی صمیمانه زوجین؛ یکی از اصول مهم زندگی موفق 🔹زبان گفتاری به عنوان یکی از دیدگاه‌های جامعه‌شناسی، از مهم‌ترین و اساسی‌ترین نمادهای فرهنگی جامعه محسوب می‌شود. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گسترده تر شدن فضای مجازی، گفت‌وگو یک نیاز اساسی در زندگی است که نبود آن در میان اعضای خانواده می‌تواند مشکلات زیادی را برای آن‌ها ایجاد کند و باعث کاهش درک متقابل اعضای این نهاد کوچک اجتماع شود. 🔹اختصاص دادن زمان مناسب برای گفت‌وگو یکی از اصول مهم در زندگی زناشویی است، چرا که زن و شوهر باید حتما زمانی را به صورت مرتب و مداوم برای خود اختصاص دهند و صرفا به نیازها, خواسته‌ها و اولویت‌های خود و همسرشان بدون در نظر گرفتن فرزندان، شرایط محیط و... بپردازند. 👉 yjc.ir/00VTAK 🆔 @YjcNewsChannel