کانال علمی آموزشی کانون تخصصی مشاوره و مددکاری خادمیاران رضوی( استان کرمانشاه )
@ravanshenasyvamoshavereh
https://chat.whatsapp.com/KOKQ2EVLsew947xmwXOufx
شهید مدافع حرم محمدابراهیم رشیدی :در هر نقطه و کاری مشغول هستید با دقت به آن بپردازید.
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
کانال علمی آموزشی کانون تخصصی مشاوره و مددکاری خادمیاران رضوی( استان کرمانشاه )
@ravanshenasyvamoshavereh
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
در ادامه وصیتنامه این شهید مدافع حرم را میخوانید:
«بسم الله الرحمن الرحیم
شهدای شما و خانوادههای آنها حق بزرگی بر گردن ملّت ایران دارند، اینها از حریم اهل بیت دفاع کردند، اینها رفتند با دشمنی مبارزه کردند که اگر جلویش گرفته نمی شد باید در داخل با او میجنگیدیم، و در غربت به شهادت رسیدند.« مقام معظم رهبری»
اینجانب ابراهیم رشید فرزند غلامعلی بشماره شناسنامه 57 متلود 1365 در صحت و سلامت کامل گواهی میدهم به یگانگی الله و پیامبری خاتم الانبیاء محمد مصطفی(ص) و ولایت علیابنابی طالب(ع) و امامت اما عصر(عج) و ولایت ولیاش امام خامنهای
با سلام خدمت همه دوستان و خانواده و همسر عزیزم، در این زمان که اینجانب جسماً کنارتان نیستم بخاطر تمام ضعف ها و کمبودهایم حلالیّت میطلبم.
دوستان و همرزمانم همیشه دقت داشته باشید هیچ وقت امام زمانتان و نائبش را تنها نگذارید و در هر نقطه و کاری مشغول هستید با دقت به آن بپردازید تا انقلاب به دست صاحب اصلی آن برسد و توجه داشته باشید اگر هر کسی کار خود را جدی نگیرد و ساده انگارد به نظام اسلامی و انقلاب ضربه وارد کرده و این گناهی نابخشودنی است و بدانید در دیدگاه کلان، نوع مسئولیت مهم نیست بلکه انجام صحیح آن اهمیت دارد و جزءترین نیروها و مسئولیتها با سهل انگاری و سستی ممکن است بزرگترین ضربه را بزنند.
بخاطر میخی نعلی افتاد**بخاطر نعلی، اسبی افتاد
بخاطر اسبی، سواری افتاد**بخاطر سواری، جنگی شکست خورد
بخاطر شکستی، مملکتی شکست خورد** و همه اینها بخاطر کسی بود که میخ را محکم نکوبیده بود.
دقت داشته باشیم خدایی نکرده روزی این متن گویای حال ما نباشد و انشاء الله همه رزمندگان اسلام در هر نقطه و مسئولیتی که هستند به نحو احسن کار خود را انجام میدهند و انقلاب و اسلام همیشه سربلند می شود و هست و پرچم انقلابمان توسط نائبش به صاحب اصلی آن میرسد.
خانم سمیه عسگری فرزند علی همسر اینجانب میباشد و تمام حق و حقوق ایجانب به ایشان می رسد.
دوستان و خانواده عزیزم هیچوقت همسرم را تنها نگذارید و نگذارید تنها بماند.
التماس دعا
ابراهیم رشیدی
1394/11/19»
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
کانال علمی آموزشی کانون تخصصی مشاوره و مددکاری خادمیاران رضوی( استان کرمانشاه )
ایتا :
@ravanshenasyvamoshavereh
واتساپ:
https://chat.whatsapp.com/KOKQ2EVLsew947xmwXOufx
تلگرام :
@Moshaverane_RAZAVi
اینیستاگرام :
https://www.instagram.com/p/CML_H3MBLLO/?igshid=11gnccwhvakw6
#کانون_های_خدمت_رضوی #آستان_قدس_رضوی #کانون_تخصصی_مشاوره_و_مددکاری_خادمیاران_رضوی #مددکاری_اجتماعی #مشاوره #گروه_های_جهادی #کرمانشاه #آستان_قدس_رضوی #بنیاد_کرامت #خادم_الرضا #خادمیاران_رضوی_استان_کرمانشاه #روانشناسان #گروه_درمانی #روانشناسی_اسلامی #مشهد #حرم #آمده_ام_ای_شاه_پناهم_بده
خوب کار کردن و کار خوب کردن(بحثی درباره ضرورت کمال گرایی)
من نمی گویم سمندر باش یا پروانه باش
چون به فکر سوختن افتاده ای، جانانه باش
قرآن کریم:الّذی خَلَقَ المَوتَ و الحیاةَ لِیبلُوَکُم أحسَنُ عَمَلاً.1
خداوند، مرگ و زندگی را بیافرید تا شما را بیازماید که کدام یک کاری بهتر می کنید.
از امام صادق(ع) درباره ایه مزبور، روایت شده است:
لیس یعنی أکثر عملاً ولکن أصوبکم عملاً.2
مقصود، عمل بیشتر نیست، بلکه عمل بهتر است.
همچنین پیامبر خدا(ص) فرموده است:
إنّ الله تعالی یحبّ مِن العاملِ إذا عَمِلَ أن یحسِن.3
خداوند، دوست دارد که هر کارگزاری که کار می کند، نیکو کار کند.
نیز آن حضرت در حدیثی دیگر فرموده است:
إنّ الله تعالی کتب الإحسان علی کلّ شیء.4
خداوند، در هر کاری، نیک انجام دادنِ آن را فرمان داد.
کلیدواژه این احادیث، «احسان» است. احسان در این احادیث به معنی «کار نیک کردن» نیست؛ بلکه به معنی «نیک کار کردن» است. یعنی هر کس کاری می کند، باید آن را نیک (درست و استوار و محکم)، انجام دهد. شاهد، این که در برخی احادیث به جای کلمه احسان، «اِحکام» و «اِتقان» آمده است. شاهد دیگر، این که در ادامه همین حدیث آخر آمده است: «هر گاه حیوانی را ذبح می کنید، درست ذبح کنید. کارد را خوب تیز کنید و ذبیحه را راحت سازید».
در روایتی دیگر آمده است که کسی از امام صادق(ع) پرسید: «احسان چیست؟». آن حضرت فرمود:
إذا صلّیتَ فأحسِن رُکوعَک و سُجودَک و إذا صُمتَ فتَوقَّ کلَّ ما فیه فسادُ صَومِک.5
احسان، این است که چون نماز می گزاری، رکوع و سجودت را نیکو به جا آوری، و هر گاه روزه گرفتی، از هر آنچه روزه ات را تباه می کند، دوری گزینی.
در سیره پیامبر(ص) آمده است که چون سعد بن معاذ درگذشت و پیکرش را به لب قبر آوردند، آن حضرت به درون قبر رفت و پیوسته می گفت: «سنگ بدهید، گِل بدهید» تا این که درز خشت ها را پر کرد و قبر را هموار ساخت. چنین می نماید که پیامبر، آن قدر قبر را خوب درست کرد که اصحاب در شگفت شدند که چرا این همه محکم کاری در ساختن یک قبر! پس آن حضرت فرمود:
إنّی لَأعلم أنّه سیبلی و یصلُ إلیه البَلی و لکنّ الله یحبُّ عبداً إذا عَملَ عملاً أحکمَه.6
می دانم که به زودی فرسوده می شود و می پوسد؛ امّا خداوند، بنده ای را دوست دارد که چون کاری انجام می دهد، آن را درست (استوار) انجام دهد.
همچنین امیر المؤمنین فرموده است:
قیمةُ کُلَّ امریء ما یحسِنُه.7
ارزش هر کس به چیزی (کاری و هنری) است که آن را نیکو می داند (انجام می دهد).
از این حدیث، ترجمه های نادرستی شده است.8 یک ترجمه نادرست، این است که «ما یحسنه» را ما «یعلَمُه» معنی کرده و گفته اند که یعنی ارزش هر کس به آن چیزی است که می داند.9
در پیش گفتیم که «احسان» در این احادیث، به معنی «نیک کار کردن» است. در حدیث مورد بحث، منظور، این است که ارزش هر کس به کاری و هنری است که آن را نیکو می داند و نیکو انجام می دهد. مقصود، دانستن نیست؛ بلکه نیکو دانستن و نیکو انجام دادن است. به دیگر سخن، در حدیث مزبور، ارزش هر کس به تخصّص وی و به کار بستن تخصّصش دانسته شده است.
به یک اشتباه دیگر نیز اشاره می کنیم: «ما یحسِنُه» در این حدیث، فقط به معنی «نیکو دانستن» نیست؛ بلکه «نیکو انجام دادن» هم مورد نظر است. نمی شود احسان را، که به معنی نیکو دانستن و نیکو کردن است، به جزئی از آن، محدود کرد.
حدیثی دیگر از امیر المؤمنین روایت شده که، در واقع، مقدّمه یا جمله پیشین حدیث مزبور است:
النّاسُ أبناءُ ما یحسِنون.10
مردم، فرزند چیزی هستند که آن را نیکو می دانند (انجام می دهند).
درباره این حدیث، توضیحی لازم است: می دانیم که هر کس به پدرش شناخته می شود. مثلاً می گویند: فرزند فلانی است. امّا اگر انسان، چیزی را نیکو بداند و نیکو انجام دهد (تخصّص داشته باشد)، به آن نیز شناخته می شود. مثلاً می گویند: فلانی پزشک خوبی است، فلانی صنعتگر خوبی است و فلانی کشاورز خوبی است. به عبارت دیگر، تخصّص انسان می تواند جایگزین نام پدرش شود و آن را تحت الشّعاع قرار دهد، چنان که در معرّفی هر متخصّص، به جای این که بگویند فرزند فلانی است، می گویند تخصّصش فلان است.
مقصود امیر المؤمنین، این است که کیستی هر کس را نه نسبتش، که تخصّصش معلوم می کند. مهم نیست که هر کس فرزند کیست، مهم، این است که خودش چیست. ارزش انسان نه به گوهرش، که به هنرش است. به گفته نظامی، در نصیحت به فرزندش:
چون شیر، به خود، سپه شکن باش
فرزند خصال خویشتن باش.11
از این ایات و روایات، نتیجه می توان گرفت که کار نیک کردن، چیزی است و نیک کار کردن، چیزی دیگر! در اسلام، هم به آن و هم به این، سفارش شده است؛ امّا در میان مسلمانان، معمولاً از نیک کار کردن، غفلت گردیده است؛ هم غفلت در نظر (یعنی از این نظریه)، و هم غفلت در عمل.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
کانال علمی آموزشی کانون تخصصی مشاوره و مدد
کاری خادمیاران رضوی( استان کرمانشاه )
ایتا :
@ravanshenasyvamoshavereh
واتساپ:
https://chat.whatsapp.com/KOKQ2EVLsew947xmwXOufx
تلگرام :
@Moshaverane_RAZAVi
اینیستاگرام :
https://www.instagram.com/p/CML_H3MBLLO/?igshid=11gnccwhvakw6
#کانون_های_خدمت_رضوی #آستان_قدس_رضوی #کانون_تخصصی_مشاوره_و_مددکاری_خادمیاران_رضوی #مددکاری_اجتماعی #مشاوره #گروه_های_جهادی #کرمانشاه #آستان_قدس_رضوی #بنیاد_کرامت #خادم_الرضا #خادمیاران_رضوی_استان_کرمانشاه #روانشناسان #گروه_درمانی #روانشناسی_اسلامی #مشهد #حرم #آمده_ام_ای_شاه_پناهم_بده
طلبه جوان و شیخ بهایی:
آورده اند: روزی طلبه جوانی که در زمان شاه عباس در اصفهان درس می خواند نزد شیخ بهایی آمد و گفت: من دیگر از درس خواندن خسته شده ام و می خواهم دنبال تجارت و کار و کاسبی بروم چون درس خواندن برای آدم، آب و نان نمی شود و کسی از طلبگی به جایی نمی رسد و به جز بی پولی و حسرت، عایدی ندارد.
شیخ بهایی گفت: بسیار خب! حالا که می روی حرفی نیست. فعلا این قطعه سنگ را بگیر و به نانوایی برو چند عدد نان بیاور با هم غذایی بخوریم و بعد هر کجا می خواهی برو، من مانع کسب و کار و تجارتت نمی شوم. جوان با حیرت و تردید، سنگ را گرفت و به نانوایی رفت و سنگ را به نانوا داد تا نان بگیرد ولی نانوا او را مسخره نمود و از مغازه بیرون کرد.
پسر جوان با ناراحتی پیش شیخ بهایی برگشت و گفت: مرا مسخره کرده ای؟
نانوا نان را نداد هیچ، جلوی مردم مرا مسخره کرد و به ریش من هم خندید.
شیخ بهایی گفت: اشکالی ندارد. پس به بازار علوفه فروشان برو و بگو این سنگ خیلی با ارزش است سعی کن با آن قدری علوفه و کاه و جو برای اسب هایمان بخری. او دوباره به بازار رفت تا علوفه بخرد ولی آن ها نیز چیزی به او ندادند و به او خندیدند. جوان که دیگر خیلی ناراحت شده بود نزد عالم بزرگوار شیخ بهایی آمد و ماجرا را تعریف کرد. علامه شیخ بهایی گفت: خیلی ناراحت نباش. حالا این سنگ را بردار و به بازار صرافان و زرگران ببر و به فلان دکان برو و بگو این سنگ را گرو بردار و در ازای آن، صد سکه به من قرض بده که اکنون نیاز دارم. طلبه جوان گفت: با این سنگ، نان و علوفه ندادند، چگونه زرگران بابت آن پول می دهند؟ شیخ بهایی گفت: امتحان آن که ضرر ندارد. طلبه جوان با این که ناراحت بود، ولی با بی میلی و به احترام علامه شیخ بهایی به بازار صرافان و جواهرفروشان رفت و به همان دکانی که عالم گرانقدر شیخ بهایی گفته بود برو!!!؟ و گفت: این سنگ را در مقابل صد سکه به امانت نزد تو می سپارم. مرد زرگر نگاهی به سنگ کرد و با تعجب، نگاهی به پسر جوان انداخت و به او گفت: قدری بنشین تا پولت را حاضر کنم. سپس شاگرد خود را صدا زد و در گوش او چیزی گفت و شاگرد از مغازه بیرون رفت. پس از مدتی کمی شاگرد با دو مامور به دکان بازگشت.
ماموران پسرجوان را گرفتند و می خواستند او را با خود ببرد. او با تعجب گفت: مگر من چه کرده ام؟ مرد زرگر گفت: می دانی این سنگ چیست و چقدر می ارزد؟
پسر گفت: نه، مگر چقدر می ارزد؟
زرگر گفت: ارزش این گوهر، بیش از ده هزار سکه است. راستش را بگو، تو در تمام عمر خود حتی هزار سکه را یک جا ندیده ای، چنین سنگ گران قیمتی را از کجا آورده ای؟ پسر جوان که از تعجب زبانش بند آمده بود و فکر نمی کرد سنگی که به نانوا با آن نان هم نداده بود این مقدار ارزش هم داشته باشد با من من کردن و لکنت زبان گفت: به خدا من دزدی نکرده ام. من با علامه شیخ بهایی نشسته بودم که او این سنگ را به من داد تا برای وام گرفتن به این جا بیاورم. اگر باور نمی کنید با من به مدرسه بیائید تا به نزد عالم بزرگوار شیخ بهایی برویم.
ماموران پسر جوان را با ناباوری گرفتند و نزد علامه شیخ بهایی آمدند. ماموران پس از ادای احترام به عالم گرانقدر شیخ بهایی، قضیه آن جوان طلبه را به او گفتند. او ماموران را مرخص کرد و گفت: آری این جوان راست می گوید. من این سنگ قیمتی را به او داده بودم تا گرو گذاشته، برایم قدری پول نقد بگیرد. پس از رفتن ماموران، طلبه جوان با شگفتی و خنده: به علامه شیخ بهایی! گفت؛ حضرت استاد؛ قضیه چیست؟ امروز با این سنگ، عجب بلاهایی سر من آوردید! مگر این سنگ چیست که با آن کاه و جو ندادند ولی مرد صراف حاضر شد بابت آن ده هزار سکه بپردازد.
عالم گرانقدر حضرت شیخ بهایی گفت: ای جوان! این سنگ قیمتی که می بینی، گوهر شب چراغ است و این گوهر کمیاب، در شب تاریک چون چراغ می درخشد و نور می دهد. همان طور که دیدی، قدر زر را زرگر می شناسد و قدر گوهر را گوهری می داند. نانوا و قصاب، تفاوت بین سنگ و گوهر را تشخیص نمی دهند و همگان ارزش آن را نمی دانند. وضع ما هم همین طور است. ارزش علم و عالم را انسان های عاقل و فرزانه می دانند و هر بقال و عطاری نمی داند ارزش طلب علم و گوهر دانش چقدر است و فایده آن چیست. حال خود دانی خواهی پی تجارت برو و خواهی به تحصیل علم بپرداز. طلبه جوان از این که می خواست از طلب علم دست بکشد، پشیمان شد و به آموزش علم ادامه داد تا به مقام استادی بزرگ رسید.
منابع؛ کتب علوم غریبه
«سر المستتر» علامه شیخ بهایی
گوهر شب چراغ ؛ محمد حسین نائینی:
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
کانال علمی آموزشی کانون تخصصی مشاوره و مددکاری خادمیاران رضوی( استان کرمانشاه )
ایتا :
@ravanshenasyvamoshavereh
واتساپ:
https://chat.whatsapp.com/KOKQ2EVLsew947xmwXOufx
در دعای #جوشن_كبير يك عبارتی هست كه مى گوييم:
" يا كٓريمٓ الصَّفْح "
معناش خيلى جالبه :
یك وقتی یك کسی تو رو می بخشه اما یادش نمیره که فلان خطا رو کردی و همیشه یك جوری نگات می کنه که تو می فهمی هنوز یادش نرفته؛ یك جورایی انگار که سابقه بدت رو مدام به یادت میاره.
ولی یك وقتی، یك کسی تو رو می بخشه و یک طوری فراموش می کنه انگار نه انگار که تو خطایی رو مرتکب شدی.
اصلا هم به روت نمیاره.
به این نوع بخشش میگن صَفح.
و خدای ما اینگونه است...
از صمیم قلب می گویم:
"يا كٓريمٓ الصَّفْح"
بیاییم در این شب های قدر همدیگرو ببخشیم و از هم بگذریم...
dr.mehrazin Psychologist:
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
کانال علمی آموزشی کانون تخصصی مشاوره و مددکاری خادمیاران رضوی( استان کرمانشاه )
ایتا :
@ravanshenasyvamoshavereh
واتساپ:
https://chat.whatsapp.com/KOKQ2EVLsew947xmwXOufx
تلگرام :
@Moshaverane_RAZAVi
اینیستاگرام :
https://www.instagram.com/p/CML_H3MBLLO/?igshid=11gnccwhvakw6
#کانون_های_خدمت_رضوی #آستان_قدس_رضوی #کانون_تخصصی_مشاوره_و_مددکاری_خادمیاران_رضوی #مددکاری_اجتماعی #مشاوره #گروه_های_جهادی #کرمانشاه #آستان_قدس_رضوی #بنیاد_کرامت #خادم_الرضا #خادمیاران_رضوی_استان_کرمانشاه #روانشناسان #گروه_درمانی #روانشناسی_اسلامی #مشهد #حرم #آمده_ام_ای_شاه_پناهم_بده
هدایت شده از مشاوره و روانشناسی (خادمیاران رضوی کرمانشاه )
در دعای #جوشن_كبير يك عبارتی هست كه مى گوييم:
" يا كٓريمٓ الصَّفْح "
معناش خيلى جالبه :
یك وقتی یك کسی تو رو می بخشه اما یادش نمیره که فلان خطا رو کردی و همیشه یك جوری نگات می کنه که تو می فهمی هنوز یادش نرفته؛ یك جورایی انگار که سابقه بدت رو مدام به یادت میاره.
ولی یك وقتی، یك کسی تو رو می بخشه و یک طوری فراموش می کنه انگار نه انگار که تو خطایی رو مرتکب شدی.
اصلا هم به روت نمیاره.
به این نوع بخشش میگن صَفح.
و خدای ما اینگونه است...
از صمیم قلب می گویم:
"يا كٓريمٓ الصَّفْح"
بیاییم در این شب های قدر همدیگرو ببخشیم و از هم بگذریم...
dr.mehrazin Psychologist:
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
کانال علمی آموزشی کانون تخصصی مشاوره و مددکاری خادمیاران رضوی( استان کرمانشاه )
ایتا :
@ravanshenasyvamoshavereh
واتساپ:
https://chat.whatsapp.com/KOKQ2EVLsew947xmwXOufx
تلگرام :
@Moshaverane_RAZAVi
اینیستاگرام :
https://www.instagram.com/p/CML_H3MBLLO/?igshid=11gnccwhvakw6
#کانون_های_خدمت_رضوی #آستان_قدس_رضوی #کانون_تخصصی_مشاوره_و_مددکاری_خادمیاران_رضوی #مددکاری_اجتماعی #مشاوره #گروه_های_جهادی #کرمانشاه #آستان_قدس_رضوی #بنیاد_کرامت #خادم_الرضا #خادمیاران_رضوی_استان_کرمانشاه #روانشناسان #گروه_درمانی #روانشناسی_اسلامی #مشهد #حرم #آمده_ام_ای_شاه_پناهم_بده
سالِ نو مومنین از «شب قدر» آغاز میشود
🌻رهبرمعظم انقلاب: در حقیقت از شب قدر، انسان مومن روزهدار، سال نویی را آغاز میکند.
در شب قدر تقدیر او در دوران سال برای او از سوی کاتبان الهی نوشته میشود. انسان وارد یک سال نو، مرحلهی نو و در واقع یک حیات نو و ولادت نو میشود. در راهی به حرکت در میآید، با ذخیرهی تقوا این راه را طی میکند.
❤
آدرس (لینک) مسجد امام رضا علیه السلام :
https://eitaa.com/joinchat/1855455246C2dace117fe
هدایت شده از روان شناسی میگنا 📶
🔶 وزیر آموزشوپرورش با صدور پیامی «هفته معلم» را به «فرهنگیان» تبریک گفت
🌱 به نام آموزگار بزرگ هستی
در پی رستاخیز طبیعت، تازش زمستان پایانیافته و نازش بهار آغاز شده است و دگربار در آسمان جان و جهان و در میانهی بهشتیترین ماه سال، یاد روز معلّم زاده میشود.
و اینگونه «دوازدهم اردیبهشت»، این فرخنده روز به یادگار مانده از نام و نشان «علّامه شهید، مرتضی مطهری(ره)»، شادمان حلقه بر در میزند و سرای معلم و معلمی را سرشار از درود میکند.
چه نیکوست در طلیعه این مناسبت ملی و گرامیداشت آن و در راستای ارتقای ساحت ارزشمند تعلیم و تربیت و اعتلای جایگاه ارجمند معلم و مربی، عزمی ملی شکل گیرد که همگان، بهویژه نهادهای فرهنگی و فرهنگساز گامهای استوارتری در این مسیر بردارند تا مقوله خطیر آموزشوپرورش و تعمیق همهجانبه آن به «گفتمان ملی» و توسعه کمّی و کیفی نهاد آن به «مطالبه ملی» تبدیل شود.
اکنون، «هفته معلم» در پیش است که خجستگی آن در تلاقی تعالیبخش با «ماه رمضان»، فزونی یافتهاست.
این جانب، ضمن گرامیداشت ماه مبارک رمضان، فرارسیدن هفته معلّم را به یکایک آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربیان، مشاوران، معاونان و مدیران، در پهنه پاک ایران اسلامی، تبریک میگویم. با این امید که با دقتی فزونتر، مبانی و مبادی شخصیتی آن فقیه فهیم و آن استاد وارسته را درک کنیم و از خردورزی، دینپژوهی، آزاد اندیشی، آزادیخواهی، عدالتجویی، امیدآفرینی و اخلاقگرایی او بهعنوان یک «معلّمِ مُصلح»، بیاموزیم.
نیز تقارن غرورآفرین «روز فروزان معلّم» با «شب روشن قدر» را «قدر» بدانیم و آموزگارانه با آگاهی از چرایی و چگونگی سیره سعادت آفرین و شهادت شرافتبخش ابرمرد تاریخ، «حضرت علی(ع)»، بهره ببریم و نیک بدانیم، همان خدایی که به ما مشتاق و ما به او محتاجیم، در غایت سخاوت ربوبی خود، آغوش بخشایشگری خویش را در این شبها، بیشتر از همیشه بهسوی بندگانش میگشاید و به رستگاری برخاسته از توکل، توسل و تدبر در شبهای شایسته قدر بشارت میدهد.
جستاری مجمل در اوضاع اجتماعی و آسیبهای معطوف به آن ما را به این نکتهی بسیار مهم معطوف میدارد که جامعهی کنونی ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند «ارتقای خِرد» و «اعتلای اخلاق» در آحاد خود است. همان نیاز حیات بخشی که مهمترین عنصر تحقق آن «معلّم» است. همو که زیستن خویش را فدای دانستن انسانها میکند و همچو فانوسی رخشان، کشتی آدمی را در دریای پرتلاطم کژاندیشیها و کج رویها، به ساحل سعادت رهنمون میشود.
اینجانب همانگونه که در طلیعه کار و در زمان ارایه برنامه تقدیمی خود به مجلس شورای اسلامی اعلام داشتهام، بر این اعتقاد راسخم که تعالی امر آموزشوپرورش و بالندگی نهاد آن جز در سایه «عزم ملّی» و تعامل و تعاون همه سویه مردم و حاکمیت و نقش آفرینی ملّی حاصل از آن محقق نخواهد شد و نیز تعمیق منزلت اجتماعی و تزاید انگیزهمندی و رضایت شغلی معلّمان که دولت تدبیر و امید هماره در پی تحقّق آن بوده و هست، از ارکان پیشروی و پیشرانی آموزش و پروش است.
وزارت آموزش و پرورش به عنوان سترگترین دستگاه فرهنگساز کشور با رویکردی آسیبشناسانه و با تأسّی به رهنمودهای داهیانه رهبر فرزانهی انقلاب، تجلّی یافته در بیانیهی گام دوم انقلاب و نیز با «درک دقیق معایب وضع موجود» و «ادراک عمیق محاسن وضعیت مطلوب»، و با بهرهمندی از تمام ظرفیتهای موجود، مجدّانه با طراحی، تدوین و اجرای طرحهای نوینی مانند شبکه آموزشی دانشآموز(شاد)، در شرایط سخت حاصل از شیوع کرونا بستری مناسب برای پیوند جامعه بزرگ فرهنگیان کشور اعم از مدیران، معلمان، دانش آموزان و ارائه خدمات آموزشی و پرورشی با بهرهگیری از نظرات ارزنده صاحبنظران، اندیشمندان و خبرگان حیطه تعلیم و تربیت و زمینه تحقق بهینه مطالبه مردم را فراهم آورد.... ادامه👇
https://www.migna.ir/news/53234/preview/
هدایت شده از روان شناسی میگنا 📶
🔶 سندروم علاقه و پرستش سلبریتیها در دوران نوجوانی!
▫ مژگان ناقل
▪ توجه نوجوان به سلبریتیهای داخلی و خارجی در حد فانتزیهای کوچک نوجوانی تا حدود زیادی طبیعی است و در تمام نوجوانان وجود دارد. بعضا پیش از گسترش فناوری و زمانی که اینترنت هم وجود نداشت این گرایشات نوجوانان به افراد مشهور دیده میشد.
▪ نوجوان تنها بدنی بزرگسال پیدا کرده است اما ذهن او هنوز فرآیندهای عالی شناختی بزرگسالی را ندارد. همچنان درباره برنامهریزیها، تصمیم گیریها و شناخت افراد ممکن است کودکانه عمل کند. نوجوان تصور میکند با الگو برداری از سلبریتیها میتواند به اندازه آنها توجه دریافت کند و خوشحال باشد.
▪ این سندرم منجر به وسواس فکری و اضطراب و افسردگی زیاد میشود. "اضطراب در مورد تصویر بدن" نیز از دیگر مضرات آن است چراکه دائما نوجوان بدن خود را با افراد مشهور مقایسه میکند و در دراز مدت میتواند کم اشتهایی روانی را نیز در نوجوان ایجاد کند.
▪ نوجوانان دوست دارند مرکز توجه باشند، الگوهای خاصی را برای شکل گیری هویتشان انتخاب میکنند و دوست دادند هویتشان را با افرادی بسازند که بیشتر دیده میشوند. الگو برداری از افراد مشهور داخلی و خارجی مثل گروههای موسیقی خارجی مسالهای است که تقریبا در تمام دنیا رواج دارد و با توجه به پیشرفت تکنولوژی نمیتوان جلوی آن را گرفت.
▪ در شرایط فعلی که تکنولوژی گسترش یافته، نمیتوان نفوذ فرهنگهای بیگانه را نادیده گرفت و در عین حال نمیتوان تمام درها را به روی تکنولوژی و این نفوذ بست تا نوجوانان تحت تاثیر قرار نگیرند. باید الگو سازی داخلی خود را به حدی قوی کنیم که نوجوان از سلبریتیهای داخلی الگوبرداری کند.
▪ میزان آسیبی که الگوبرداری از گروههای مشهور خارجی نظیر گروههای موسیقی به نوجوانان میزند به میزان گرایش نوجوان به این گروهها بستگی دارد. بعضا در برخی از گروهها ترویج مصرف مواد مخدر دیده میشود که این مساله برای نوجوان بسیار آسیبزا است.
▪ والدین باید همواره به فرزندان خود القا کنند که بچه ها قهرمان آنها هستند. والدین باید فرزندان خود را همانگونه که هستند بیآنکه نیاز به تغییری باشد، دوست بدارند. نوجوان به دنبال گرفتن تایید والدین نیست و والدین باید در هر مسالهای پشتیبان نوجوان باشد. نوجوان نیازمند درک شدن است.....👇
https://www.migna.ir/news/53218/preview/