eitaa logo
مشاوره و روانشناسی (خادمیاران رضوی کرمانشاه )
273 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.1هزار ویدیو
127 فایل
🍀کانونهای تخصصی مشاوره و مددکاری خادمیاران رضوی(استان کرمانشاه) @ravanshenasyvamoshavereh خدمات مشاوره ای« رایگان »چهارشنبه های امام رضایی ، هماهنگی با @ghanbari_1993
مشاهده در ایتا
دانلود
آیه 11 سوره مبارکه لَهُ مُعَقِّبَاتٌ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ يَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ ۗ وَإِذَا أَرَادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوءًا فَلَا مَرَدَّ لَهُ ۚ وَمَا لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ وَالٍ برای هر کس پاسبانها از پیش رو و پشت سر برگماشته شده که به امر خدا او را نگهبانی کنند. خدا حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند (و از نیکی به بدی شتابند)، و هرگاه خدا اراده کند که قومی را (به بدی اعمالشان) عقاب کند هیچ راه دفاعی نباشد و برای آنان هیچ کس را جز خدا یارای آنکه آن بلا بگرداند نیست. اصلاح جهان با تغییر نگرش و اصلاح آموزش. اگر هر عملی را با اتحاد بین خودمان شروع کنیم و به پایان برسانیم، همه چیز ممکن است. بنابراین لازم است اجتماع اطراف خود را تغییر دهیم. مطالعات فراوان در زمینه و ثابت می کند که اجتماع، ارزشهای انسانی را مشخص می کند. نباید سیستم را مقصر دانست. مشکل نبود حمایت از معلم یا بازیگوشی کودکان نیست. مشکل همانند مشکلات نهادها ، ارگانها ، ادارات ، رسانه‌ها و دیگر زمینه ها و مجموعه هاست: در . و بدین خاطر است که مدارس، که هدف آنها آماده سازی کودک برای زندگی است از زمان انقلاب صنعتی تغییر نکرده اند. اما، دنیا عوض شده است. همه این را می فهمند. اصلاح جهان یعنی اصلاح آموزش. @mehrazinravanshenas
✅پرسش: منظور از تفکر يک ساعته بهتر از هفتاد سال عبادت برتر است چيست؟ چه نوع تفکري؟ براي چه کساني؟ 🌺پاسخ: تفكري كه در احاديث اسلامي براي آن فضيلت بسيار وارد شده تفكري است كه در مسير تكامل معنوي انساني باشد . 🌸تفكري كه انسان درباره مسائل مادي بدون هيچ گونه ارتباطي با مسائل معنوي داشته باشد از آن خاصيت برخوردار نيست. مثلاً انسان بينديشد كه هدف از آفرينش وي چيست و اين كه خلقت او بيهوده نمي‏باشد و ارزش او به چيست؟ اين تفكر كه انسان را به هدف خلقت، كه رشد آدمي و در بستر عبادت خدا است ، متوجه مي‏سازد و عبادت ارزشمند انسان در طول عمر مي‏تواند معلول چنين تفكري باشد. ☘️در قرآن به زيباترين شكل جريان فكري مطلوب اشاره شده است:«همانا در آفرينش آسمانها و زمين و اختلاف شب و روز، نشانه‏هايي براي خردمندان است، آنان كه خدا را (در همه احوال) ايستاده، نشسته، و بر پهلو آرميده ياد مي‏كنند. همچنين در آفرينش زمين و آسمان انديشه مي‏كنند( که) خدايا ! تو اينها را بيهوده نيافريدي....»(1) پس تفكر حقيقي به ارتباط و عبوديت واقعي خداوند منتهي مي‏شود. اما عبادت بدون تفکر آن اهميت را نخواهد داشت. خدا به انسان نيروي فكر و تعقل داد كه ابتدا خود را بشناسد تا بعد از آن در احوال هستي تدبّر و تفكر كند، زيرا حاصل چنين تفكري، انسان ساز است و راه عبوديت و بندگي را به بهترين شكل مي نماياند. آن چه در آيات و روايات در باب برتري تفكر به چشم مي خورد، تفكري است كه از ظلمت به نور رهنمون كند! تفكري كه انسان را از حالت ايستايي بازستاند و به حركت و پويايي درآورد. خداوند فرموده است: " آيا پيش خود فكر نمي كنند كه خدا آسمان ها و زمين و هر چه در بين آن ها است ، همه را جز به حق (و براي حكمت و مصلحت) و به وقت معيّن نيافريده است؟"(2) ✨تفكر در خلقت آسمان و زمين و نظم دقيق در آفرينش ، انسان را به عظمت خداوند و جايگاه خود در مجموعه عالم هستي آشنا مي كند. معرفت و شناخت، به تمام كارها و اعمال انسان معني و جهت مي دهد.عباداتي كه بدون تفكر و معرفت باشد، ارزش چنداني ندارد و انسان را آن گونه كه شايسته است، به كمال نمي رساند. ☘️امام علي (ع) در وصيت خود به امام حسن (ع) فرمود: "هيچ عبادتي همانند انديشيدن در آفرينش خدا نيست".(3)انديشيدن در خلقت و آفرينش خدا انسان را به شگفتي وامي دارد. پيامد چنين اعجابي ، فرو آوردن سر تسليم و اعتراف به حقارت و بندگي است! در نتيجه اركان عبوديت تقويت شده، عابد به معبود مي پيوندد .انسان بايد تفكر بالنده داشته باشد تا ثمره اش تكامل باشد . امام صادق (ع) فرمود:"برترين عبادت، استمرار و مداومت انديشه درباره خدا و قدرت او است". (4)اميرمؤمنان (ع) فرمود: "عبادت مردم پاك نهاد و با اخلاص ، انديشيدن در ملكوت آسمان ها و زمين است".(5) انسان با انديشيدن در ملكوت آسمان ها و زمين ، جايگاه خويش را به دست مي آورد كه چه اندازه حقير و ناتوان است. چنين اعترافي سازنده خواهد بود واركان توحيدي آدمي را قوي و بنيادين خواهد كرد و چه مطلوبي بهتر از اين از بنده نسبت به خدا؟! بنابراين اين نوع تفکر شامل هر کسي مي شود پي‌نوشت‌ها: 1 . آل عمران(3) آيه 191-190 2. روم(30) آيه 8. 3 . بحارالانوار، ج68، ص 324. 4 . اصول كافي، ج3، ص 95. 5 . جامع احاديث الشيعه، ج14، ص 310. 🔵ارسال سوالات از طریق ربات پیام رسان بله 👇👇👇 https://ble.im/pasokhgoo_ir_bot 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈
بر اساس نظریه کلاسیک، از جمله عوامل موثر در افزایش خودکشی، نابسامانی های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است که باعث بریده شدن افراد از جامعه می شود. با وضعیت موجود باید در آینده نزدیک شاهد افزایش آمار خودکشی به ویژه در میان جوانان و مردان کشور باشیم. فشارهای روانی ناشی از مشکلات اقتصادی با ایجاد استرس، اضطراب و احساس ناتوانی در اداره امور زندگی، سلامت روحی و روانی افراد را به‌خطر انداخته و بریده شدن از جامعه و پیوندهای ارتباطی را به‌دنبال خواهد داشت. با ایجاد مشکلات اقتصادی در خانواده ها و افزایش تنوع طلبی در افراد، زوج ها با عدم تامین اقتصادی روبرو شده و فشارهای روانی آنها افزایش می یابد. این عوامل، موجب ایجاد تنش، قهر، دوری زوجین از یکدیگر و طلاق عاطفی درمیان زوج‌ها و در نهایت طلاق کامل خواهد شد. با شرایط موجود و ناتوانی افراد در تامین مالی زندگی، به‌زودی شاهد افزایش آمار اعتیاد، جرم و جنایت، فرار دختران و خودفروشی زنان برای تامین نیازهای مالی خود خواهیم بود. @mehrazinravanshenas https://eitaa.com/rsvanshenas
در تمام دنیا بخصوص جوامع پیشرفته در هر حوزه‌ای (فرهنگی، اقتصادی ، اجتماعی ، علمی ، سیاسی ، نظامی و .... ) از مشورت و مشاوره ی کارشناسان روانشناسی و مشاوره استفاده میشود ؛ و این امر موجب موفقیت در هر عرصه‌ای است و شعار معروف پیشگیری بهتر از درمان است فقط یک شعار و شعر نیست بلکه یک راهبرد اصلی و استراتژی تضمینی است ؛ بنابراین در مقابل کسانی که از این قانون و علم بهره نبرند و بی اعتنا باشند بدون شک با احتمال بالا دچار خسران و ضرر خواهند شد . هدفمندی یارانه ها ،سهمیه بندی سوخت و هر تصمیم دیگری بخصوص تصمیم‌های کلان و مهم در یک نظام و دولت و حاکمیت نیاز به بررسی های کارشناسی و مشورت های تخصصی دارد چه به لحاظ اقتصادی چه به لحاظ فنی و علمی اما آنچه که فقدانش محسوس است عدم توجه به نظر و آراء جامعه شناسان ، مشاوران و روانشناسان است . پیش بینی عواقب و پیامدهای یک تصمیم و انتخاب در سطوح مختلف برای افراد ، خانواده ها و گروه های مختلف فرهنگی و اجتماعی ... از جمله کارهای این متخصصان است؛متاسفانه در جامعه ما به راهبرد پیشگیری توجه نمیشود و طبیعتاً جامعه شناسان و روان شناسان نیز مهجور قرار خواهند گرفت تا کماکان افراد ، خانواده ها ، گروه ها و جوامع بشری هزینه‌های بیشتر درمان را بدوش بکشند .پیشگیری بهتر از درمان است و البته این بهتر بودن در ابعاد مختلف و هزینه‌های گوناگون است ، چه به لحاظ مالی و اقتصادی چه به لحاظ فرصت و وقت و زمان و غیره .هرکس به علم احترام نگذارد محکوم به شکست و فناست هرکس به بخشی از علم اعتنا نکند از همان ناحیه آسیب پذیر است حالا هر علمی که باشد اگر به علوم پزشکی بی توجه باشیم یا علوم قضایی یا تکنولوژی و یا هوا شناسی و زمین شناسی و .... و . اتفاقات اخیر بعد از اجرای غافلگیر کننده طرح نشان از عدم توجه حاکمیت و دولتمردان و تصمیم گیران ( سران قوای سه گانه ) به علوم روانشناسی اجتماعی و جامعه شناسی فرهنگی است .در صورت ادامه رویکرد غلط بی توجهی به علوم همچنان شاهد اتفاقاتی از این دست خواهیم بود و آنچه را که دشمن ایران و ایرانی و نظام جمهوری اسلامی نتوانست با جنگ سخت و نظامی بدست آورد با جنگ نرم و همین علومی که ما نسبت به آن بی توجهیم بدست خواهد آورد و نمیتوان از موفقیت و حکومت علم فرار کرد به استناد : ( و لا یمکن الفرار من حکومتک _ فرازی از دعای کمیل _ که حکومت خدا همان حکومت دین است و حکومت دین همان حکومت عقل و علم ) پس اگر می‌خواهیم پیروز شویم باید به سمت علم برگردیم ( ففرو الی الله ) استغفار کنیم و بازگردیم بلکه فرار کنیم به سمت علم به سمت دین به سمت خدا به سمت قرآن ﴿ آیه 11 سوره مبارکه : لَهُ مُعَقِّبَاتٌ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ يَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ ۗ وَإِذَا أَرَادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوءًا فَلَا مَرَدَّ لَهُ ۚ وَمَا لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ وَالٍ برای هر کس پاسبانها از پیش رو و پشت سر برگماشته شده که به امر خدا او را نگهبانی کنند. خدا حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند (و از نیکی به بدی شتابند)، و هرگاه خدا اراده کند که قومی را (به بدی اعمالشان) عقاب کند هیچ راه دفاعی نباشد و برای آنان هیچ کس را جز خدا یارای آنکه آن بلا بگرداند نیست. دغدغه فرهنگی ها اصلاح جهان اصلاح ایران و مملکت و مهمتر اصلاح خود با تغییر نگرش و اصلاح آموزش میسر است. اگر هر عملی را با اتحاد و بر مدار علم و عقل بین خودمان شروع کنیم و به پایان برسانیم، همه چیز ممکن است. بنابراین لازم است اجتماع اطراف خود را تغییر دهیم. مطالعات فراوان در زمینه و ثابت می کند که اجتماع، ارزشهای انسانی را مشخص می کند. مشکل تفاوت قیمت حامل‌های انرژی با کشورهای همسایه نیست. مشکل همانند سایر مشکلات نهادها ، ارگانها ، ادارات ، رسانه‌ها و زمینه ها و مجموعه هاست: مشکل در غلط است نگرش غلط به اداره مملکت ، اداره با روشهای غیر علمی و غیر منطقی روشهای هیجانی و احساسی ؛ به عبارتی : میخواست ابروش و درست کنه چشمش کور کرد.آری مسولین و دولتمردان نه فقط در این دوره یا این کشور بلکه در تمام دوران ها و سرزمین ها به دلیل عدم توجه به علم به دین و به خدا برای خود و مردمشان مشکلات و چالش های فراوانی ایجاد کرده و بعضاً موجبات ویرانی و نابودی یک تمدن را فراهم کرده اند . کافی است سری به تاریخ بزنیم تا ببینیم داشتت یا نداشتن مشاوران امین و مجرب چه تفاوتی در حکومت و حاکمیت حاکمان ، سلاطین و پادشاهان داشته .‌‌‌... پس به روانشناسی و جامعه شناسی بیشتر توجه کنیم. https://eitaa.com/ravanshenasyvamoshaverh
محمد هادی مهرآذین: «جوگیر شدن» یعنی چه؟ بهترین تعریف از نظر شما برای این اصطلاح چیست؟ با توجه به تغییرات گفتمان در زبان امروز جوانان، بسیاری از کلمات و عبارت‌ها مفهوم خود را از دست داده یا دارای معانی جدید و متفاوتی شده‌اند. یکی از این عبارات «جوگیر شدن» است. از نظر رفتارشناسی «جوگیر شدن» به معنای اسیر عوامل محیطی و تسلیم فشارهای محیط شدن و تن دادن به خواسته‌های اطرافیان اعم از دوستان یا همراهان است. اما در گفتمان امروز «جوگیر شدن» به حالتی اطلاق می‌شود که فرد هنگامی که تحت فشار رفتارهای محیطی قرار می‌گیرد، برای همرنگ شدن با آن دست به کارهایی می‌زند که در شرایط عادی امکان ندارد به انجام آن حرکت‌ها اقدام کند.رفتارهایی همچون استفاده از مواد مخدر، کشیدن سیگار یا سایر هنجارشکنی‌هایی که مغایر با اصول اخلاقی و رفتار درست و انسانیت است اراذل و اوباشی که به صورت دسته و گروه اقدام به مردم آزاری و قانون شکنی میکنند، همه و همه ناشی از جوگیر شدن بعضی از افراد است. اراذل و اوباش در بیان امیرالمومنین! : «آنان کسانی اند که چون اجتماع کنند ضرر می زنند و چون پراکنده گردند سود می رسانند... به دنبال پراکنده شدن اوباش پیشه وران به پیشه خود باز می گردند و مردم ازپیشه وران سود می برند.» @mehrazinravanshenas معرفی اراذل و اوباش در بیان امیرالمومنین! «آنان کسانی اند که چون اجتماع کنند ضرر می زنند و چون پراکنده گردند سود می رسانند... به دنبال پراکنده شدن اوباش پیشه وران به پیشه خود باز می گردند و مردم ازپیشه وران سود می برند.» البلاغه اوباش شاخصه اراذل بودن!!! فرهنگ معین، واژه «اوباش» را یک واژه عربی و آن را جمع «وَبش» می داند و برای آن مفاهیمی از قبیل فرومایگان، ناکسان، مردمان پست، بی سروپایان، سفله مردم، ولگردان، عامیان بی تربیت، بی باکان و ... ارائه می دهد. پدیده اذیت و آزار، اخاذی، ایجاد مزاحمت و ایجاد ترس در شهروندان در فضاهای عمومی از نمونه های بارز جرم و کجروی است. برچسبی که به مجرمان این پدیده الصاق می شود، «اراذل و اوباش» است. این مفهوم در حوزه عمومی بیشتر برای کسانی به کار می رود که دارای جرایمی مانند اخاذی، ایجاد مزاحمت و عربده کشی و ... در سابقه خود هستند. برای تعریف شاخص اراذل و اوباش بودن، مفهوم «مهاجمان فضا یا محله» مفهوم مناسبی است. این اصطلاح از سال ١٩٩٠ رایج شد و عمدتاً به افراد جوانی اطلاق می شود که در جهانی از ناهنجاری و هیجانات گم شده اند. پرسه زنی و علافی، هجوم به فضای دارندگان قدرت، درگیری خیابانی، ضرب و شتم، جابه جایی مواد مخدر، بی پروایی و جسارت و ماجراجویی بی نتیجه و پرسه زنی و بیکاری از ویژگی های این گروه است. این افراد محله ها و خیابان های خاصی را قلمرو و حوزه در اختیار خود تعریف می کنند و از آنجا به عنوان مکانی برای تضادهاو دوستی ها بهره می جویند. سوال این است که‌ «جوگیر شدن» جوان‌ها چقدر در گرایش آنها به رفتارهای پرخطر و ضدهنجار تأثیر می‌گذارد؟ از آنجایی که حد و مرز رفتارها و نتایج آنها برای بسیاری از جوان‌ها و نوجوان‌ها روشن نیست، «جوگیری» به عنوان یک ناهنجاری رفتاری ممکن است منجر به‌ سقوط آنها به اعتیاد یا دچار شدن به افسردگی یا آسیب‌هایی همچون فرار از خانه، ترک تحصیل خرابکاری‌های سیاسی و حتی خودکشی شود. https://eitaa.com/ravanshenasyvamoshaverh
هدایت شده از روان شناسی میگنا 📶
🔴یک طرح عالی برای که رئیس جمهور باآن مخالفت کرده بود یکی از طرح‌هایی که اگه اجرا می‌شد برای سهمیه بندی بنزین خیلی عالی بود، اختصاص بنزین به فرد بود نه ماشین. چون خیلیا ماشین ندارن الان کسی که چهارتا ماشین داره، بیشتر به نفعشه، از چهارتا کارت سوخت استفاده میکنه، درصورتی که اگه به فرد سهمیه تعلق میگرفت، یک سهمیه داشت. وکسی که ماشین نداره سهمیه‌ای نداره یعنی مثلا به هر فرد فلان لیتر بنزین تعلق میگرفت، در بازار آزاد هم بنزین لیتری 3تومن، اصلا 10تومن فروخته می‌شد. هرکی دوست داشت بنزینش رو مصرف می‌کرد، هرکی دوست نداشت می‌فروخت. این‌طوری خیلی به عدالت نزدیک‌تر بود که متأسفانه این طرح رو شخص رئیس جمهور باهاش مخالفت کرد شاید طراحی یک ساختاری که همچین مکانیزمی رو بتونه محقق کنه که خرید و فروش بنزین توش انجام بشه، یکمی سخت بوده، دولت هم خسته‌س نمیتونه وقت بگذاره برای این کارا، باهاش مخالفت کرد. شایدم از این روش چیزی تو جیب دولت نمی‌رفته مخالفت کرده. خلاصه این طرح قرار بود انجام بشه که نشد! حسین_دارابی @Mignair
هدایت شده از روان شناسی میگنا 📶
🥞به کودک گرسنه، شکلات و شیرینی ندهید... هنگامی که معده خالی است، اگر به جای غذای سالم و کافی (پروتئین دار)، شکلات و شیرینی به کودک بدهید، سبب بالا رفتن سریع و ناگهانی قند خون او می گردد. در این هنگام ترشح میشود تا قند خون بالا را پایین بیاورد. بنابراین پس از سی دقیقه قند خون کودک پایین می افتد و مقدار قند خون او کمتر از زمانی میشود که هنوز شکلات و شیرینی نخورده بود. این کم شدن قند خون، موجب آشفتگی و عصبانیت کودک میگردد. پس در مواقعی که کودک گرسنه است و غذای اصلی کودک آماده نیست، به کودک تکه ای نان یا قطعه ای میوه مثل موز بدهید. @Mignair
هدایت شده از روان شناسی میگنا 📶
🔶ویژگیهای دانش آموزی که اختلال خواندن دارد: @Mignair ۱) بیش تر این کودکان پسر هستند. بنابر برخی تحقیقات، تعداد پسرانی که این مشکل را دارند، چهار برابر است. ۲) در کلاس های درس غالبا مشکلات رفتاری دارند. ۳) تمایل به ندارند. ۴) قادر نیستند یک دایره لغات بینایی ایجاد کنند. ۵) دامنه توجه شان کوتاه است. ۶) در تمرکز، مشکل دارند. ۷) معمولا در مدرسه افت تحصیلی دارند. ۸) معمولا دارای مشکلات جسمی مانند ضعف بینایی و شنوایی هستند. ۹) اغلب شان مسائل هیجانی دارند. ۱۰) احساس ناامیدی، بی لیاقتی و کم جراتی می کنند. ۱۱) در خواندن شفاهی و کلامی تردید می کنند و گاه دچار لکنت می شوند. ۱۲) هنگام خواندن، به جای این که چشم هایشان را تکان دهند، سرشان را حرکت می دهند. ۱۳) کلمه به کلمه می خوانند. ۱۴) به زحمت، با صدای کشیده و لحن یکنواخت می خوانند. ۱۵) به نقطه گذاری ها توجه ندارند و از توجه کردن به معنی کلمات غافل اند. ۱۶) وقتی مطلبی را آهسته می خوانند، لب های شان را تکان می دهند یا در ذهن شان کلمات را می خوانند. ۱۷) واژه ها را غیرمرتبط با محتوا و غیرمرتبط با عناصر آوایی حدس می زنند. ۱۸) کلماتی را که تازه خوانده اند، جا به جا یا تکرار می کنند. ۱۹) حافظه ی دیداری و شنیداری شان ضعیف است. ۲۰) فاقد تمیز و تشخیص کافی شنیداری هستند. ۲۱) محیط خانوادگی شان برای موفقیت در مدرسه به آن ها فشار می آورد و یا این که نگرش منفی افراطی به عملکرد مدرسه دارند. ۲۲) در مدرسه سازگاری مناسبی ندارند. ۲۳) رشد اجتماعی کافی ندارند. 24)افعال را به میل خودشان تغییر می دهند 25) ) ضعف توانایی در خواندن کلمات، ضعف در حافظه دیداری جهت ارتباط علائم زیانی 26) اشکال در تخیل و تجسم کلمات، اشکال در ذخیره سازی و بازیابی اسامی حروف نوشته شده. 27) از خواندن لذت نمی برند. 28) اشکا لات در نوشتن دیکته، اشکال در اعمال آنچه نسبت به موقعیت های اجتماعی یا خوانده شده است. 29) خط ناخوانا، پریشانی در استفاده از حروف و جایگزینی حروف همخوان مانند همپازی به جا همبازی . 30) نسنجیدگی و بیقراری در استفاده از دست.. 31) دامنه توجهشان کوتاه اس 33) منفی افراطی به عملکرد مدرسه دارند. نارساییهایی که به مشکلات خواندن منجر می شوند 🛑 می‌توان گفت سبب‌شناسی این اختلال تقریباً در تمام تئوری‌ها بر پایه چهار اصل بنا شده است: 1- درک بینایی و حافظه بینایی مختل 2- ترکیب بین حسی مختل در این مورد معلم میبایستی بر ترکیب هجاها تاکید کند. 3- یادآوری مختل نظم تداعی‌ها و سری‌ها 4-پردازش کلامی مختل 🛑 در رویکردهای تربیتی و بازپروری، طبقه‌بندی‌های مختلفی درباره علل و انواع اختلال خواندن صورت گرفته است که این امر حاکی از دقت‌های نظری محققان و پژوهشگران است اگرچه هرقدر اطلاعات از دیدگاه‌های گوناگون بیشتر باشد، دانایی بیشتری خواهد داشت اما درمانگر یادگیری، بیش از اینکه به ظرافت‌های نظری تئوری‌ها آشنا باشد، باید به توانمندی در درمان و بازپروری مجهز شود. نکته دیگری که برای درمانگر لازم است پرهیز از تشخیص گذاری‌های قالبی است. اگرچه مشکلات یادگیری و ویژگی‌های افراد دارای مشکلات یادگیری مشخص شده است، اما حتماً باید به این نکته توجه داشت که هر کودک موجودی است بی‌همتا و بی‌مانند و مشکل او نیز بی‌همتاست و شیوه درمانش نیز بی‌همتا و بی‌مانند باید باشد. ✔️ کانال روانشناسی در ایتا👇 🆔 @Mignair
هدایت شده از حدیث گراف
امام على عليه السلام: پيروزى، با دور انديشى و اراده پايدار به دست مى آيد الظَّفَرُ بالحَزْمِ و الجَزْمِ ميزان الحكمه جلد3 صفحه54 🆔 @hadisgraph
غیرت خداوند ؛ هتک مستور مؤمنان هتک ناموس الهی؛ تردیدی نیست که ورود در حریم خصوصی مردم، خواه ناخواه سبب هتک حیثیت آنان خواهد شد؛ زیرا زشتی های پنهان انسان ها در این حرکت باطل آشکار می گردد و آنان نمی توانند مانند گذشته در موقعیت یا شان قرار بگیرند. از آن جا که خداوند ساتر عیوب یا پوشاننده زشتی های بندگان است، اخلاق اجتماعی اسلام اقتضا می کند که مؤمنان مظهر باشند. رعایت حریم خصوصی دیگران در قرآن؛ قرآن کریم آن گاه که از آسیب های اخلاقی و شخصیتی انسان ها سخن می راند، تجسس در امور و زندگی شخصی دیگران را یاد می کند و ایمان آورندگان را از استمرار این رفتار ناپسند اخلاقی بر حذر می دارد: «یَا أیُّهَا الّذِینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثیرًا مِنَ الظَّنِّ إنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إثْمٌ وَلا تَجَسَّسُوا وَلا یَغْتَبْ بَعْضُکُمْ بَعْضاً أیُحِبُّ أحَدُکُمْ أنْ یَأْکُلَ لَحْمَ أخیهِ مَیْتاً فَکَرِهْتُمُوهُ وَاتَّقُوا اللهَ إنَّ اللهَ تَوّابٌ رَحِیمٌ» ای کسانی که ایمان آورده اید، از بسیاری از گمان ها بپرهیزید که پاره ای از گمان ها گناه است و جاسوسی مکنید و بعضی از شما غیبت بعضی نکند. آیا کسی از شما دوست دارد که گوشت برادر مرده اش را بخورد؟ از آن کراهت دارید (پس) از خدا بترسید که خدا توبه پذیر و مهربان است. https://eitaa.com/ravanshenasyvamoshaverh
هدایت شده از خبرگزاری فارس
🖼پس از سهمیه بندی بنزین، اینترنت کشور چه شد؟ 👉 my.farsnews.com/c/13843 @Farsna
🔴 حالا که اینترنت جهانی قطعه میتونید از لینک ها و امکانات زیر برای رفع بعضی نیازتون استفاده کنید: ۱. موتورهای جستجو (سرچ): 🔻پارسی‌جو parsijoo.ir 🔻یوز yooz.ir 🔻پارسیک parseek.ir ۲. مسیریاب: 🔻نشان nshn.ir 🔻بلد balad.ir 🔻دال daal.ir ۳. ایمیل: 🔻النون elenoon.ir 🔻چاپار chmail.ir 🔻میهن‌میل mihanmail.ir 🔺 🔺 📱خبرگزاری بیان در تلگرام 🆔 @bayan_news 📱خبرگزاری بیان در ایتا 🆔 @bayannews_agency 📱خبرگزاری بیان در سروش 🆔 @bayangolpayegan_news‌‌‌ 📱بیان در اینستاگرام 🆔 bayangolpayegan_agency