🔷 شهید آوینی: «راه قدس با كاهلی و تنآسايی و دل به جيفه بیمقدار دنيا بستن ميانهای ندارد. راه قدس مرد جنگ میخواهد و مرد جنگ نيز كربلايی است و كربلايی، مرد ميدان عشق است و از سختیها و مشقات و سرباختنها و جان دادنها نمیهراسد.»
🔸منبع: کتاب «گنجینه آسمانی»
#روایت_فتح_آوینی_عضو_شوید👇
@ravayatefathavini
🔷 شهید آوینی: «اکنون در کشورهای به اصطلاح پیشرفته مغرب زمین، همانطور که خانه تبدیل به آپارتمان، آپارتمان تبدیل به فلات و فلات تبدیل به استودیو میشود، به موازات آن فامیل تبدیل به خانواده بزرگ، خانواده بزرگ تبدیل به خانواده ازدواجی و خانواده ازدواجی تبدیل به افراد میشود.
🔹تا آنجا که آی.تی.تی که یکی از برجستهترین مظاهر جامعه و اقتصاد پولی است، هیچ مرد یا زن متأهلی را استخدام نمیکند و از بین کارمندانش آنهایی که میخواهند ازدواج کنند، باید خدمت را ترک گویند، و البته جامعهشناسان و اقتصاددانان این پدیده را تحسین میکنند و آن را از نشانههای توسعهیافتگی میدانند!»
🔸منبع: کتاب «توسعه و مبانی تمدن غرب»، مقاله «توسعه برای تمتع»
#روایت_فتح_آوینی_عضو_شوید👇
@ravayatefathavini
🔷 شهید آوینی: «جهان در آستانه تحولی عظیم قرار گرفته است. وقتی مؤمنین بر محور ولایت اجتماع کنند، به آنچنان منبعی عظیم از قدرت دست خواهند یافت که هیچ نیروی دیگری در سراسر جهان با آن یارای رودررویی ندارد؛ قدرت حقیقی اینجاست.»
🔸منبع: کتاب «گنجینه آسمانی»
#روایت_فتح_آوینی_عضو_شوید👇
@ravayatefathavini
🔷 شهید آوینی: «بعضی ها هم كه خود را در خيال فاسدِ خويش پهلوانپنبه می ديدند و قهرمان مبارزه با اختناق آخوندی! هر چه می خواستند می گفتند و هر نسبت دروغ كه می شد می دادند و برای آزادی اشک تمساح می ریختند و كسی هم نبود بپرسد اگر اختناق است، پس چرا شما هر غلطی كه می خواهيد می كنيد و هر چه ميل داريد می خوريد و هيچ كس هم هيچچيز نمی گويد؟
🔹در اين فضای مسوم و پرمرضی كه انسان امروز نفس می كشد و با اين بيماری مرگآوری كه بر قلب و روح او غلبه كرده است، روشنفكری و هنر خارهايی هستند كه در خارستان شيطان می رويند.»
🔸کتاب «انفطار صورت»، مقاله «جنگ در آینه نقاشی متعهد»
#روایت_فتح_آوینی_عضو_شوید👇
@ravayatefathavini
16-Anbia.mp3
367.3K
🔷 خود را دست کم نگیریم که پیروزی مستضعفان در کره کوچک خاکی نزدیک است.
🔸شهید آوینی از بهشت با ما سخن میگوید.
#روایت_فتح_آوینی_عضو_شوید👇
@ravayatefathavini
9.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 حماسی ترین تهدید مقام معظم رهبری در خصوص رژیم کودک کش!
🔸برخلاف آنچه خیلی ها می پندارند، نه تهدید به یکسان کردن تلاویو و حیفا با خاک در سال ۱۳۹۱، بلکه این کلیپ حماسی ترین تهدید مقام معظم رهبری در خصوص اسرائیل است!
#روایت_فتح_آوینی_عضو_شوید👇
@ravayatefathavini
🔷 شهید آوینی: «آيا ما نبايد بر مبنای نظريات اسلام و احکام آن در همه زمينهها عمل کنيم؟ اگر نه، پس آن وجه تمايز ذاتی که انقلاب اسلامی را از ساير انقلابهای غير الهی جدا می کند در کجاست؟
🔹آيا همين که مسئولين سطوح بالا مسلمان و بعضاً از علمای روحانی هستند کفايت می کند و ديگر مهم نيست که اين مسئولين بر مبنای اسلام عمل کنند يا نه؟»
🔸منبع: کتاب «توسعه و مبانی تمدن غرب»
#روایت_فتح_آوینی_عضو_شوید👇
@ravayatefathavini
🔷 شهید آوینی: «جنگهای این روزگار جنگ ماشینها و وسایل است، ولیکن ما از این قاعده عرفی عدول کردهایم و سِرّ فتوحات شگفت انگیز ما نیز در همین جاست. اگر انسان از بندگی طاغوتها اجتناب کند، از اتکا به وسایل و ابزار نیز خواهد رست و آنگاه ابزار درست و به جا و متناسب با قدر خویش به کار خواهند رفت.»
🔸منبع: کتاب «گنجینه آسمانی»
#روایت_فتح_آوینی_عضو_شوید👇
@ravayatefathavini
🔷 شهید آوینی: «بیسیمچی مهرداد که خلوتی یافته است نشسته اقامه نماز میکند و در قامت نشسته خویش قیام را معنا میبخشد.
🔹خاک بر پای او بوسه میزند و از نفخات جان بخش تسبیحات او نسیمی خوش در بوستانهای بهشت وزیدن میگیرد و ملائک که تاب تماشای نور عشق او را ندارند به حجاب عقل پناه میآورند اما در کره زمین، در این معرکه از آن همه شوری که در عرش افتاده است خبری نیست.»
🔸منبع: کتاب «گنجینه آسمانی»
#روایت_فتح_آوینی_عضو_شوید👇
@ravayatefathavini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 برشی از مستند «روایت فتح» و نظر شهید آوینی در خصوص تأثیر صدای حاج صادق آهنگران بر رزمندهها
#روایت_فتح_آوینی_عضو_شوید👇
@ravayatefathavini
🔷 به مناسبت ۲۰ مهر روز بزرگداشت لسان الغیب، خواجه حافظ شیرازی
🔹تابستان سال ۶۳ صدا و سیما یک دوره آموزشی گذاشته بود، در آن کلاس ها نوع لباس آوینی برای ما خیلی شاخص بود. ایشان در گرمای تیرماه، اورکت خاکی که بسیجی ها می پوشیدند را به تن داشت و در کلاس هم آن را در نمی آورد. جلسه سوم و چهارم، وقتی به او مقداری نزدیک شدم از ایشان پرسیدم: شما با این اورکت گرمت نیست؟ گفت: نمی خواهم با در آوردن این لباس هم رنگ دیگران شوم.
🔹تنها چیزی که از آن کلاس ها به خاطر دارم، محاسن انبوه، لکنت زبان و اورکت اوست. همچنین یادم هست شخصیتش طوری بود که آدم ها جذبش می شدند. یادم هست بحثی در مورد حافظ و «خلق» اثر هنری بود، با کلمه «خلق» خیلی مشکل داشت و می گفت «خالق» یکی است، یعنی حضرت حق. به او می گفتیم یعنی حافظ «خالق» نیست؟ در جواب می گفت: حافظ واسط بین عالم حقیقت و عالم معاصر زندگی ماست، او چیزی را می بیند، بعد به زبان من و تو ترجمه می کند تا بفهمیم، وگرنه او «خالق» نیست. در عرصه فیلم هم همین است، هنرمند باید به چیزی وصل باشد تا آن چه را پیرامون ما می گذرد، ترجمه کند.
🔹معتقد بود هر چه نگاهت زلال تر باشد، به حقیقت نزدیک تر باشی، در انعکاس و بازتاب آن حقیقت موفق تر هستی. به همین جهت می گفت: نمی توانید بین شخصیت حقیقی یک آدم و زندگی اش و اثرش تفکیک قائل شوید. او از تجربیات زمان جنگش صحبت می کرد و می گفت: من وقتی پای میز تدوین می نشستم، می فهمیدم کدام صدابردار می ترسد، کدام یکی نمی ترسد. می دانستم کدام فیلمبردار متناسب با باورهایش جلو می رود و کدام فیلمبردار آدم جسور و نترسی است و فیلم خوب می گیرد. من می توانستم این ها را تشخیص دهم و تک تک بچه ها را بهتر از خودشان می شناختم.
🔹ایشان عقیده داشت به هیچ وجه نمی تواند کارکردی را که ما دنبالش هستیم داشته باشد، مگر این که خود ما آدم های در این عرصه را تربیت کرده باشیم. لذا ظرف این مدت در دانشکده هنر به عنوان استاد کار کرد. اما ادامه نداد، چون به سرعت دل زده شد. می گفت: درس دادن در دانشکده ها خطرناک است، چون دقیقاً همان چیزی را درس می دهند که غرب از هنر تحلیل کرده است و اگر من بخواهم مخالفت کنم، هر روز باید در دانشکده درگیر باشم. حتی به بچه های دانشجو می گفت: با خیال راحت تقلب کنید و نمره بگیرید، چون آنچه در دانشگاه درس می دهند، به درد شما نمی خورد.
🔹راجع به یک فیلم ساز می گفت: این آدم علیه السلامی نیست و عموما دنبال منافع خودش است و بخش اعظم حرف هایش حقیقت نیست، اما همین مرتضی یک مرتبه راجع به یک فیلم همان کارگردان نقدی می نوشت که آدم برای عزیزترین نزدیکان خود هم نمی نویسد. یادم هست در مورد یکی از همین دسته نقدها به او گفتم: مرتضی آن چه که دیشب به من گفتی با آن چه نوشتی زیاد منطبق نیست. ایشان گفت: بالاخره این آدم یک درصدی از تفکراتش انقلابی است، اگر من او را به تندی نقد کنم، راحت از دست می رود و آن طرفی می شود. باید هوایش را داشته باشیم.
🔸منبع: کتاب «تکرار یک تنهایی (جستارهایی از حیات شهید آوینی)»، خاطره ای از «محمدعلی فارس»
#روایت_فتح_آوینی_عضو_شوید👇
@ravayatefathavini
🔷 شهید آوینی: «مایکل جکسون، خواننده آمریکایی، مظهر تمامی مفاسدی است که جامعه کنونی غرب بدان گرفتار آمده و در عین حال، صورتِ مجسَّم هنر به مفهوم جدید آن است.
🔹وارونگی بشر جدید چنین اقتضا دارد که همهچیز وارونه شود و کلمات به مفاهیمی وارونه حقیقت دلالت یابند. اگر هنر همواره تا پیش از جاهلیت جدید، معنای کمال داشته است و اهل کمال را هنرمند میخواندهاند، مقتضای وارونگی مفاهیم در عصر جدید آن است که لفظ هنر به مفهوم زوال دلالت داشته باشد و هنرمندان آنچنان که بودهاند فاسدترین مردمان باشند.»
🔸منبع: کتاب «حلزون های خانه به دوش»، مقاله «از مایکل جکسون تا شهرنوش پارسیپور»
#روایت_فتح_آوینی_عضو_شوید👇
@ravayatefathavini