هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
تقریر نشست علمی بررسی روش های صدور روایات در فقه معارف – استاد غنوی - 1401.docx
56.1K
🔺متن مکتوب دو جلسه نشست علمی
✨ بررسی روشهای #اثبات_صدور روایات در #فقه_معارف تربیتی ۱ و ۲👌
حجهالاسلاموالمسلمین دکتر #استاد_غنوی
با تشکر از تقریر: حجهالاسلام علی فاضل
📆 نیمه دی و بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۵ صبح
🔺 کمیته علمی هیات انصار المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
#اثبات_صدور
#تبویب_روایات
#فقه_معارف
#معارف_تربیتی
#معارف_اخلاقی
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Roshdelmi
┗━━━🍃🕊━
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
✨معرفی چند نرم افزار مهم و بسیار #مفید برای #پژوهش در حوزه #خانواده و #اخلاق و #تربیت
1⃣ حدیث اهل بیت علیهم السلام
از آثار پژوهشگاه قرآن و حدیث
متن 166 عنوان کتاب در 338 جلد، با محوریّت حدیث اهل بیت (علیهم السلام)، حاوی موضوعاتی مانند: علوم قرآنی، قرآن و تفسیر، تاریخ و سیره معصومان (علیهم السلام)، کلام و ...
🔺یکی از آثار موجود در این نرمافزار خوب
📗 کتاب #تحكيم_خانواده ازنگاه قرآن وحديث
تأليف مرحوم محمدى رىشهرى، و کلی منابع دیگر در حوزه خانواده وجود دارد بسیار کامل است.👌
2⃣ مجموعه آثار مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث
🔺متن 285 عنوان کتاب در 546 جلد از آثار منتشرشده در: «مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث»، «پژوهشگاه قرآن و حدیث» و «مرکز همایشهای علمی و پژوهشهای آزاد دارالحدیث»، به زبان فارسی و عربی، در موضوعاتی چون: تفسیر و قرآن ...
3⃣ اخلاق اسلامی كتابخانه اخلاق اسلامی
🔺متن كامل 343 عنوان كتاب در 597 جلد، در موضوعات: آداب، حقوق، فضایل اخلاقی و ...
نوع نرمافزار: معجم لفظی
موضوعات: اخلاق و عرفان
👇
https://www.noorshop.ir/fa/product/12517/%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%ad%d8%af%db%8c%d8%ab-%d8%a7%d9%87%d9%84-%d8%a8%db%8c%d8%aa-%d8%b9%d9%84%db%8c%d9%87%d9%85-%d8%a7%d9%84%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
#نرم_افزار_خوب
نسخه جدید نرم افزار جامع احادیث شیعه و اهل سنت در قم رونمایی شد.
👇👇👇
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1401/12/04/2858073
هدایت شده از راهنمایی رساله 🇵🇸
کانالی برای راهنمایی و نوشتن رساله
#موضوعات_پیشنهادی
#تجربههای_جلسات_دفاع
#مدیریت_زمان
#نشستها
#نشریهها
#فایل
👇
https://eitaa.com/joinchat/2211971128C8a6e4483da
هدایت شده از هادیانه ها
استاد هادیزاده _ اصول فقه و نظام تربیتی _ مدرسه عالی فقه _ 10آذر1401.mp3
35.97M
استاد #هادیزاده _ اصول فقه و نظام تربیتی_ 10آذر1401
✅بخش اول: #فقه_نظام
🔹باید از #مشکل شروع کرد (در جامعه_ در بحث های علمی ما)
🌱ثمره شروع از مشکل (بجای غرق شدن در اقوال علمی):
👈🏻 علت این که چرا به نظام روی آوردیم مشخص می شود
👈🏻به تعریف نظام می رسیم
👈🏻مسیر استخراج نظام و مشکلات مسیر و راهکارها نمایان می شوند
🔸 دین نظام دارد و این نظام با ساخت فطری انسان گره خورده است و نظام دادن اقتضای ساخت من است
🟡🟡🟡
✅ #اصول فقه و #نظام_تربیتی «دقیقه 43»
🔹 روش استخراج نظام غیر از اصول فقه موجود است و نباید از مسائل آن الگو گرفت
🔹 باید #سرچشمه به وجود آمدن خود همین اصول فقه را بررسی کنی که ریشه دارد در مشکلات روشی ما در برداشت حکم از ادله
🔹مشکل ما در مسائل #تربیت چیز دیگری است _ با کودک چطور برخورد کنم هدفم با او چه باشد_نگاه روشی و راه حلی داریم و اصلا بحث از احکام تربیت نیست (مثل طبابت است نه مثل قضاوت)
🔹سنخ مساله عوض شده _ ارتباط مبانی و اهداف از جمله مسائل است
🔸 برای رسیدن به روش برای مسائل جدید باید به زبان وحی نزدیک شد _ انس لازم است _ باید رابطه روایات با قرآن فهمیده شود
🟡🟡🟡
✅ بخش سوم پرسش و پاسخ: «دقیقه 57»
برخی از سوالاتی که مطرح شد:
1️⃣ لازمه حرف شما این است که نهایت کار دین مشخص کردن بینش ها و اهداف است و بقیه اش را عقلا تکمیل می کنند و دیگر لازم نیست کشف کنیم خود دین نظامی دارد؟
2️⃣ چرا علما در طول تاریخ این مباحث را مطرح نکردند؟
3️⃣ رفتارها و احکام چطور ما را به آن اهداف می رساند با توجه به اختلاف فتاوا؟
#تربیتی
#علمی
@hadianeha
هدایت شده از هادیانه ها
برنامه آموزشی فقه تربیت موسسه مصباح الهدی - بهمن 1401.pdf
1.73M
#برنامه_آموزشی
#فقه_تربیت موسسه_مصباح_الهدی - بهمن 1401
✅ هفته گذشته برنامه آموزشی فقه تربیت موسسه فقهی تربیتی #مصباح_الهدی رونمایی شد
👈 این برنامه که حاصل تلاش 1000 نفر ساعت از اساتید موسسه در سالیان گذشته است، زیر نظر استاد #هادیزاده طراحی شده است
👳🏻♂️طلبه های این مجموعه در کنار فقه و اصول از پایه 7 تا 10 از این برنامه آموزشی بهره می برند
✅ این برنامه حاوی 23 عنوان درسی در 4 محور ذیل تنظیم شده است:
1️⃣ مبانی و کلیات
2️⃣ اصول فقه معارف
3️⃣تفسیرقرآن و شرح روایات
4️⃣ فقه تربیت
پ ن:
#صوت_توضیح فایل پی دی اف در پیام بعدی به اشتراک گذاشته می شود
#طلبگی
#حوزه
#تربیت
@hadianeha
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
این کانال با نام طرح رشد علمی تلاش میکند:
✨ 1️⃣ آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی را به جامعه علمی معرفی نماید به امید رشد و پویایی بالنده تر و مؤثرتر.
✨ 2️⃣ آخرین اخبار اجتماعی روز اثرگذار بر روند تصمیمگیری و تصمیمسازی جریان تربیتی کشور
#جهاد_فرهنگی
#تربیت_اخلاقی
#اخلاق_وتربیت_اسلامی
#تربیت_دینی_کودک_ونوجوان
#مشاوره_خانواده_بارویکرد_اسلامی
👇
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Roshdelmi
┗━━━🍃🕊━
هدایت شده از خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ دعا یک روش تربیتی
#استاد_صفایی
✨روشهای تربیتی غير مستقيم
#امام_سجاد علیهالسلام 💐
#صحیفه_سجادیه
#دعا_درمانی
#نوجوان
🎁امام سجّاد عليه السلام:
انسان بزرگوار به بخشش خود مى بالد، و انسان پست به دارايى خويش مى نازد
📚الدّرة الباهرة صفحه ۲۷
☘میلاد امام سجاد(علیهالسلام) مبارک.☘
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از طرح «عریف»
سنگ راه نشوید/ استاد علی صفایی
چند نکته از سخنان مرحوم علی صفایی درباره تعامل با دیگران
.
☘️در معاشرت ها باید از برخوردهای بی حاصل و یا زیان بار کم کنی و به سازندگی و بازدهی بپردازی.
☘️در معاشرت ها سعی کن که یا بهره بگیری و بیاموزی، یا بهره برسانی و تربیت کنی، خالی و بی بار حرکت ننمایی.
☘️باید سنگ راه دیگران نباشی و گرد وخاک بلند نکنی. سعی کن تا به گونه ای حرکت کنی که خلق خدا را گرفتار حالت ها و رفتارت نسازی و آنها را اسیر ننمایی که اگر کسی آلوده شد، این آلودگی دامان تو را میگیرد و تو را رها نمی سازد.
☘️حجاب تنها مخصوص زن نیست که مردها هم باید حساب شده حرکت کنند و گرد و خاک بالا نیاورند و دل ها را به خود گره نزنند. که هرکس در سر راه دل ها بنشیند، او راهزن است و طاغوت.
☘️حجاب یعنی همان دقت در برخورد که آلوده نشوی و آلوده نسازی، که اسیر نشوی و اسیر ننمایی.
✅ در این زمانهای که #دکانداری و #غلطهای_مشهور و #راستهای_نگفته فراوان است.
بعد اینکه برای انتخاب استاد برای درس #مراقبت_کودکونوجوان
در سطوح عالی رشتههای تربیتی یک پیمایش مفصل بین مجموعه اساتید موجود انجام شد
نتیجه تا امروز استفاده از مجموعه توصیههای استاد ارجمند حجهالاسلاموالمسلمین عفتی زیدعزه پیشنهاد میشود.
البته ممکن است برخی توصیه ها در ابتدا در نظر شما غریب آید بویژه اگر اهل طب سنتی نیز باشید اما اگر حوصله کنید رازش روشن خواهد شد!
#سواد_تغذیه
کانال در ایتا
@Anarkondor
گروه پرسش و پاسخ در بله
http://ble.ir/join/MjFhZWRmYW
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از موسسه اندیشه شهید آوینی
🔻 اَللَّهُمَّ فَثَبِّتْنِي عَلَي دِينِكَ وَ اسْتَعْمِلْنِي بِطَاعَتِكَ وَ لَيِّنْ قَلْبِي لِوَلِيِّ أَمْرِكَ وَ عَافِنِي مِمَّا امْتَحَنْتَ بِهِ خَلْقَكَ
خدايا پس مرا بر دينت ثابت بدار، و تحت فرمانت بكار گير، و دلم را براي وليّ امرت نرم كن، و در سلامت كاملم بدار، از آنچه بندگانت را به آن آزمودي
🔻 وَ ثَبِّتْنِي عَلَي طَاعَهِ وَلِيِّ أَمْرِكَ الَّذِي سَتَرْتَهُ عَنْ خَلْقِكَ وَ بِإِذْنِكَ غَابَ عَنْ بَرِيَّتِكَ وَ أَمْرَكَ يَنْتَظِرُ
و بر طاعت وليّ امرت استوارم كن آنكه او را از ديده بندگانت پوشيده داشتي، و به اذن تو از آفريدگانت پنهان شد، و فرمان تو را انتظار مي كشد
🇮🇷 @Sh_Aviny
✴️ Eitaa.com/Sh_Aviny
اعان علی بره .ppt
1.94M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🔺#پاور جلسه هشتم:
📖 تمرین تحلیل محتوای روایت مهم مراحل یاری دیگران بر خوبی
أبوالقاسم الكوفى فى كتاب الأخلاق:
🔺 قال رسول اللَّه صلى الله عليه و آله:
رحم اللَّه عبداً أعان ولده على برّه بالإحسان إليه والتّآلف له وتعليمه وتأديبه.
⏱ جمعه ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۱
حلقه اول #روش_برداشت_روایات_تربیتی
انتظار میرود برای جلسه بعد
۱- با همین روش تحلیل نکات خودتان را در رابطه با تمرین اول و دوم هم ذیل با تذاکر علم همراه کنید.
🌷🇮🇷🌷
جلسه نهم.pdf
485.3K
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🔺#متن جلسه هشتم:
📖 تمرین تحلیل محتوای روایت مهم مراحل یاری دیگران بر خوبی
أبوالقاسم الكوفى فى كتاب الأخلاق:
🔺 قال رسول اللَّه صلى الله عليه و آله:
رحم اللَّه عبداً أعان ولده على برّه بالإحسان إليه والتّآلف له وتعليمه وتأديبه.
⏱ جمعه ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۱
حلقه اول #روش_برداشت_روایات_تربیتی
انتظار میرود برای جلسه بعد
۱- با همین روش تحلیل نکات خودتان را در رابطه با تمرین اول و دوم هم ذیل با تذاکر علم همراه کنید.
🌷🇮🇷🌷
May 11
هدایت شده از ندای تهذیب
🔰 توجه به معنویات و اخلاق در حوزه
🖌 «مسأله دیگر در نظام رفتارى و اخلاقى حوز هها، فیض بردن از معنویات است،تهذیب است؛ این خیلى مهم است.
جوان امروز حوزه بیش از گذشته به مسألهى تهذیب نیازمند است.كسانى كه رشتههاى رفتارشناسى عمومى را مطالعه می كنند و كار می كنند، این را تأیید میكنند.امروز در همهى دنیا اینجور است كه وضع نظام مادى و فشار مادى و مادیت، جوانها را بى حوصله میكند؛ جوانها را افسرده میكند. در یك چنین وضعى، دستگیرجوانها، توجه به معنویت و اخاق است. علت اینكه مىبینید عرفانهاى كاذب رشد پیدا میكند و یك عده اى طرفشان میروند، همین است؛ نیاز هست. جوان ما در حوزهى علمیه - جوان طلبه؛ چه دختر، چه پسر- نیازمند تهذیب است ».
🖇 بیانات رهبری در دیدار با طلاب، ۱۳۸۹
#مطالبات_رهبری_درباره_تهذیب
به #ندای_تهذیب بپیوندید
@nedaye_tahzib
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
📣📣 نشست علمی به مناسبت نیمه شعبان
⬅️ دانشگاه قرآن و حدیث با مشارکت انجمن حدیث حوزه و گروه حدیث مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران برگزار می کند.
✅ شوق دیدار؛ بررسی تشرف به حضور حضرت ولی عصر (عج)
🎙با ارائه حجتالاسلام والمسلمین دکتر عبدالهادی مسعودی
📅 زمان: سه شنبه ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۱، ساعت ۱۱ تا ۱۲:۱۵.
🔸 مکان: دانشگاه قرآن و حدیث، طبقه دوم، سالن جلسات.
📎 حضور مجازی در نشست:
https://vc1.qhu.ac.ir/neshasteelmee
هدایت شده از نشر شهید هادی
✅ موتو قبل اَن تَموتو
🔶زنده یاد استاد علی صفایی حائری:
يكى از مراحل مرگ اين است كه تو از دنيا بيرون بروى قبل از اين كه بيرون رفته باشى. تو از دنيا بزرگتر شدهاى. وقتىكه توسعه پيدا كردى، بسط وجود تو باعث مىشود كه از اين دنيا بيرون بروى، قبل از اين كه از اين دنيا بيرون رفته باشى.
كسى كه از اين دنيا به اين نحوه بيرون مىرود، ديگر نمىتواند براى اين دنيا كار كند، اين دنيا براى او محدود است. وقتى كه من، دل از دنيا بيرون فرستاده باشم، هر كارى كه در دنيا بكنم الهى است؛ چه بخورم، چه بخوابم، چه بنشينم و چه دعوا كنم و فحش بدهم و اگر دل از دنيا بيرون نفرستاده باشم، هر كارى بكنم دنيايى است، چه نماز بخوانم و روزه بگيرم و چه عرفان و كلام قديم و جديد بگويم، همهاش به اين دنيا برمىگردد . اين بسط وجودى من است كه من را از اين دنيا بيرون مىبرد.
«وَ صَحِبُوا الدُّنْيَا» ؛ مصاحب دنيا هستند،با تنهايى كه دلها و روحهايشان به اين جا وابسته نيست.
📚 خط انتقال معارف، صفحه 35