eitaa logo
تمدن نوین اسلامی
755 دنبال‌کننده
356 عکس
5 ویدیو
48 فایل
این کانال برای بحث و تبادل نظر درباره حکمرانی ولایی در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی ایجاد شده است. ما قصد داریم نشان دهیم که چگونه اسلام می‌تواند پاسخگوی نیازهای انسان باشد. اگر شما هم به این موضوعات علاقه‌مند هستید، به ما بپیوندید ادمین: @nanosatellite
مشاهده در ایتا
دانلود
برای تحقق نیازمند تغییر توجه از تعلیم و تربیت به عنوان «عامل تغییر» به سمت تعلیم و تربیت به عنوان «موضوع تغییر» هستیم. @raveshetamadoni
در ارتباط با توسعه چارچوب در راستای تحقق ، امروز گواهی تأیید کرسی برگزار شده را دریافت کردم و امیدوارم بتونم گام های مؤثرتری در این راستا بردارم. @raveshetamadoni
خروجی دستگاه فلسفی در دستگاه فکری پاردایم است. بر اساس مدلی که بنده حقیر به دنبال آن هستم فهم نگاهی کل گرایانه به پارادایم پیشرفت ایرانی -اسلامی می باشد. پارادایم پیشرفت ایرانی اسلامی یکی از خروجی ها سند الگوی پیشرفت است که در این دستگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. @raveshetamadoni
منشور پروژه راهنمای پیکره دانش حکمرانی نظام ولایی رو نوشتم و برای یکی از موسسات معروف در حوزه علوم اسلامی و انسانی ارسال کردم. ان شاء الله مورد توجه خدای متعال قرار بگیره. @raveshetamadoni
ما در استفاده از کلمه دچار انحراف شده ایم، این انحراف ربطی به این ندارد که (نظام) تعاریف مختلفی دارد که ممکن است با یکدیگر در تضاد باشند، بلکه منشأ واقعی انحراف این است که تقریباً همه چیز را یک نظام(سیستم) می نامیم، به حدی که این کلمه تقریباً بی معنی شده است. بنابراین، این انحراف از دو بعد همراه ما است، یکی به این دلیل است که ما واقعاً تعاریف کافی از سیستم ها را نداریم که همه بتوانند با آن موافق باشند، و دیگری این است که ما بیش از حد از این اصطلاح استفاده می کنیم و آن را در موارد زیادی به کار می بریم. @raveshetamadoni
قرآن ابزار حکمرانی الله است. در تمدن مادی حکمرانی فعالیتی فقط انسانی است ولی در این چنین نیست. بی‌تردید این قرآن به استوارترین آیین می‌كند، و به مؤمنانی كه كارهای شایسته انجام می‌دهند، مژده می‌دهد كه برای آنان پاداشی بزرگ است. اسراء - 9 @raveshetamadoni
نظامات، متناسب با نوع رابطه ای که بین اجزاء آن ها یا محیطشان وجود دارد؛ دارای ویژگی هایی هستند. یکی از این ویژگی ها تقویم است. لذا در حکمرانی ولایی می‌بایست متغیر مورد بررسی قرار گیرد. لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِيٓ أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ كه ما انسان را در نیكوترین نظم و اعتدال آفریدیم. @raveshetamadoni
نقشه مفهومی حکمرانی نظام ولایی (ارتباط بین هدایت و هماهنگی با طراحی فراموش شده، شامل باید نوشته شود) @raveshetamadoni
روز سه شنبه در جلسه ای که به دعوت برادر مهدی عدالت خواه " مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه تهران بزرگ" با موضوع "حکمرانی نظام ولایی" برگزار شد، شرکت کردم. در این جلسه پیرامون نحوه تحقق حکمرانی نظام ولایی در قالب پروژه "راهنمای پیکره دانش حکمرانی نظام ولایی" صحبت کردیم. لذا قرار شد در جلسات آینده توضیحاتی بیشتری درباره نحوه اجرای این پروژه ارائه کنم. @raveshetamadoni
✍️سوالاتی در ارتباط با تحقق حکمرانی نظام ولایی تهیه کردم. در صورت امکان نظرات خودتان را برای بنده به آدرس اینجانب در ایتا @nanosatellite ارسال کنید. سوال اصلی تحقیق چرا نظامات انسانی اعم از سلامت، اقتصاد، زیرساختی و بخصوص تعلیم و تربیت بصورت عام و آموزش حکمرانی بصورت خاص...در توانایی لازم برای ایجاد تغییری مثبت در مسیر چشم‏ انداز انسانی، فناوری و زیست‏ محیطی مطلوب مبتنی بر منابع دینی، برای تحقق دولت و جامعه اسلامی محدود و ناقص هستند. چه مبانی و چه کیفیت تغییری ممکن است به تحولات عمیق برای جلوگیری از فروپاشی یا شکست تمدن انسانی در این زمینه کمک کند. سوالات فرعی تحقیق 0️⃣ریشه بحران‏ های اجتماعی، زیست محیطی و فناوری و زیر بحران ‏های مرتبط با آن ها چیست و چرا حل و فصل آن ها دشوار است؟ 1️⃣ماهیت اساسی پارادایم غالبی که بر اندیشه و بحث در کل جامعه و در تفکر و عمل حکمرانی تأثیر می‏گذارد چیست؟ 2️⃣چرا و چگونه آموزش حکمرانی موجود؛ توانایی لازم برای ایجاد تفاوت قابل توجه در تغییرات اجتماعی زیست محیطی و فناوری برای تحقق تمدن نوین اسلامی را ندارد؟ 3️⃣چه شواهدی برای ظهور یک پارادایم الهی وجود دارد؟ 4️⃣جوهر تفکر اسلامی چیست و آیا این راه‌حل معتبری فراتر از مدرنیسم و پست مدرنسیم ارائه می‌دهد؟ 5️⃣ماهیت و اساس تفکر نظام‏ساز(سیستمی) چیست و چگونه می‏توان با استفاده از ظرفیت‏های ایرانی اسلامی به توسعه این نوع ذهنیت پرداخت؟ 6️⃣چه رابطه‏ ای بین تفکر اسلامی به معنای عام، تفکر بوم‌شناختی و تفکر سیستمی هست یا می‏ تواند باشد و آیا می‌توان این‏ها را تحت مفهومی همچون "چتر واحد" گرد هم آورد؟ 7️⃣این اشکال فکری چگونه با بحث شناخت انسان، طبیعت و عالم غیب از منظر اسلامی (مبتنی بر منابع اسلامی) و از منظر غربی (پایداری، بافت فرهنگی مدرنیسم و پست مدرنیسم) ارتباط دارند؟ 8️⃣چه کیفیتی از هدایت و هماهنگی ...برای تسهیل تغییر آگاهی و بصیرت منظور انتقال از پارادایم غالب موجود در جهان به نسخه ‏ای که شفابخش ‏تر است و به تحقق دولت و جامعه اسلامی کمک می ‏کند، ضروری است؟ 9️⃣مفاهیم "چتر واحد" برای تغییر در تفکر و عملکرد آموزش و به ویژه در آموزش حکمرانی چیست؟ مبنای نظری که بر اساس آن می ‏توان حکمرانی نظام ولایی را رسمی کرد چیست؟ 🔟اگر بخواهیم اساساً به چنین تغییر در آگاهی کمک کنیم، چه تغییراتی ممکن است در نحوه نگرش و تمرین یادگیری و آموزش مورد نیاز باشد؟ تهیه ‏کننده: رضا کیانوش @raveshetamadoni
حل مسائل و بحران‌های فزاینده جهانی اعم از بی عدالتی، جنگ، فقر، زیست محیطی... نیازمند ایجاد بصیرت در جوامع از طریق حکمرانی نظام ولایی است. بصیرت محقق نمی شود تا زمانیکه پارادایم (مدرنیسم، پست مدرنیسم، ...)غالب بر جهان تغییر نکند. این پارادایم در حال ظهور می تواند همان پارادایم فرهنگی الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت باشد. برای ایجاد این تغییر عمیق نیازمند تولید نظریه در مفاهیمی همچون یادگیری هستیم. نظریه یادگیری یکی از ارکان نظریه حکمرانی نظام ولایی خواهد بود. لذا نیازمند حکمرانی هستیم که، یکی از پایه های آن یادگیری اجتماعی بصورت عام (برای تمام اقشار مردم، دولت، نهادهای مدنی و خصوصی ) و آموزش حکمرانی به صورت خاص (نخبگان در نهادهای علمی و حوزوی) است که حجیت آن بر اساس منابع دینی تایید شده باشد. ما با تلفیق پاردایم سیستمی و پارادایم الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت یک پارادایم سیستمی جدید "چتر واحد" ایجاد خواهیم کرد که از طریق آن تغییرات بنیادین را در تمامی رشته ها در نظام تعلیم و تربیت بصورت عام و رشته حکمرانی موجود که بر اساس اموزه های غربی ایجاد شده است را به دنبال خواهد داشت. @raveshetamadoni
برای دستیابی به نیازمند تغییر در "حکمرانی بعنوان عامل تغییر" و تغییر در "حکمرانی بعنوان موضوع تغییر" باشیم. برای انجام این تحولات ما پروژه "راهنمای پیکره دانش حکمرانی نظام ولایی" را تعریف کردیم. @raveshetamadoni