هدایت شده از KHAMENEI.IR
❔تا کی باید مصرفکنندهی علم دیگران باشیم؟
⚠️چرا تا گفته میشود که به علوم انسانی اسلامی فکر کنیم، بعضی میگویند آقا مگر این علم است؟
🔻رهبر انقلاب در دیدار جمعی از اساتید و نخبگان دانشگاهها:
🔹️باید رویکرد «مصرفکنندگی علم» در کشور را به رویکرد «تولید علم» تبدیل کنیم. تا کی باید مصرفکنندهی علم دیگران باشیم؟
🔹️ما ننگمان نمیآید پیش کسی که دارای علم است، شاگردی کنیم؛ اما شاگردی یک حرف است و تقلید یک حرف دیگر.
🔹️چرا تا گفته میشود که به علوم انسانی اسلامی فکر کنیم، بعضی میگویند آقا مگر این علم است؟
🔹️علوم تجربی که نتایجش قابل تجربه در آزمایشگاه است اینهمه غلط بودن یافتههایش روزبهروز دارد اثبات میشود.
🔹️آنوقت از علوم انسانی چه توقعی دارید؟
در علوم اقتصاد، فلسفه، مدیریت و علوم گوناگون انسانی چقدر حرفهای متضاد و متعارض وجود دارد.
🔹️علم، آن چیزی است که شما به آن دست پیدا کنید و از ذهنتان تراوش کند.
🔺️بله، ما مانند یک کالا که از دیگری میگیریم، از علم دیگران استفاده میکنیم اما این نمیتواند دائمی باشد. گاهی علم دیگران درست منتقل نمیشود، گاهی آن بخش خوبش را نمیدهند، گاهی علمِ نو و بهروزشده را نمیدهند که این اتفاق بارها در دورهی طاغوت افتاده است. بنابراین باید تولید علم کنیم. ۹۷/۳/۲۰
@khamenei_ir
هدایت شده از مجمع عالی علوم انسانی اسلامی
کرسی ترویجی «جریان شناسی روانشناسی اسلامی در عصر حاضر با تاکید بر رویکرد تأسیس اشتراکی» با ارائه حجت الاسلام دکتر حمید رفیعی هنر برگزار می شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آخونداچیکارمیکنن
صحبت های قابل تامل #سید_کمیل_موسوی
برای کشوری شدن #هشتگ آخونداچکارمیکنن به کمک نیروهای انقلابی و آتش به اختیاران فضای مجازی نیازمندیم....
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#صدای_انقلاب
#آتش_به_اختیار
@razavi_anjoman
🔻آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار اعضای موسسه موضوع شناسی احکام فقهی:
◽️قبل از انقلاب #قرآن در جامعه حتی حوزه های علمیه مهجور بود، اما پس از انقلاب اسلامی و زنده شدن حوزه ها، تفسیر، کلام، حدیث و سایر علوم در حوزهها رونق گرفت.
◽️آنچه اصل است #قرآنوعترت است و سایر علوم ابزار فهم این دو است، امروز مشکلات زیادی وجود دارد که راه حل آنها باید از قرآن و عترت استخراج شود، در حقیقت آنچه محل ابتلای عملی مسئولین است باید محل ابتلای علمی ما باشد.
@razavi_anjoman
📡دکتر تقی آزاد ارمکی:
دولت و کل نظام عواقب این کار را می دانست
🔻🔺 #دهمین جلسه از سلسله نشست های راهبردی فهم جامعه ایرانی با عنوان «شورش حاشیه بر متن؛ خوانش جامعه شناختی وقایع اخیر کشور (۲)» با سخنرانی تقی آزادارمکی استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران و اردشیر انتظاری مدیر گروه جامعه شناسی دانشگاه علامه طباطبایی در موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد.
🔹چرا روحانی این حرف را می زند که من از افزایش قیمت بنزین #خبر_نداشتم؟ من در جلسه ای که برای تعیین تکلیف بنزین برگزار شد، گفتم که ۴ چیز ایران را به آتش می کشد که یکی از آنها را بنزین عنوان کردم.
🔹حاشیه نشین ها خود را آتش زدند چرا که دیده نشده بودند. این ناشی از چیزی به نام #تحقیر_اجتماعی است. حاشیه نشین ها خود را آتش زدند تا دیده شوند.
🔹جریان ۸۸ یک جریان عمومی با منطق خاص و مسئله واحد و شعار واحد است و لذا نظام سیاسی دیر با آن برخورد کرد. جریان ۹۶ بیشتر در شهرها رخ می دهد و یک نگاه باز و اصلاح گرایانه دارد و از جریان های راست و چپ عبور می کند. اما بنیان شکل گیری اتفاقات ۹۸ بر تحقیر اجتماعی و #محرومیت_نسبی است.
🔰
✅ مسجود فرشتهها
🔻آیت الله شهید سید محمدباقر صدر:
خداوند متعال، افتخار جانشينى خود بر روى زمين را به انسان داد و به اين وسيله او را بر تمامى موجودات جهان ممتاز كرد. بر اثر اين خلافت، انسان شايستگى آنرا يافت تا مسجود ملائكه شده، همه نيروهاى پيدا و پنهان جهان از او اطاعت كنند.
خلافتى كه خداوند در آیات از آن سخن مىگويد، به شخص آدم (عليه السلام) اختصاص ندارد، بلكه مراد از خلافت، خلافت جنس آدمى است؛ زيرا آنكه درزمين فساد و خونريزى مىكند -مطابق نگرانىهاى ملائكه- خودِ آدم (عليه السلام) نبوده، بلكه آدميت و انسانيت در امتداد تاريخى آن بوده است. بنابراين خلافت بر روى زمين به انسانيت اعطا شده است. ازاينرو قرآن كريم جامعه بشرى را در مراحل مختلف، مورد خطاب قرار داده، به آنها يادآور مىشود كه خداوند آنها را خليفه روى زمين قرار داده است و آدم، بهعنوان اولين انسانى كه اين خلافت را دريافت كرد و به اين افتخار ربانى نايل شد و اولين نمايندهی خلافت است و به همين خاطر ملائكه به او سجده كردند و نيروهاى زمين، تسليم او شدند.
🔸اسلام، راهبر زندگى؛ مكتب اسلام؛ رسالت ما، ص۱۴۹.
🆔 @razavi_anjoman
#مصاحبه
➕/🔻استاد پارسانیا در مصاحبه با مجلۀ علوم انسانی اسلامی صدرا؛ ابتدا به بحث طبقه بندی علوم از منظر اندیشمندان مسلمان می پردازد. سپس راه کارهایِ تجویزی دانشمندان مسلمان برای حل مشکلات اجتماعی زمانه خود را توضیح می دهد. در ادامه با بیان موقعیت ویژه جامعهشناسی به بررسی نسبت این رشته _با تعابیر کلاسیک، مدرن و پست مدرن آن_ با فقه می پردازد.
🔻وی معتقد است با نگاه علم مدرن، اساساً فقه، علم محسوب نمیشود اما همواره فقه بهمثابه علم اجتماعی تجویزی جهان اسلام بوده است. این گفتگو، در سه جلسۀ انجام شده است و نتیجه آن پیش روی شماست.
🔰دریافت مقاله:
http://afaghehekmat.ir/course/feqh_marefat_moslemin/
⭐️⭐️⭐️
@razavi_anjoman
آیت الله میرباقری-تحلیل تمدنی بیانیه گام دوم-چهاردهمین همایش کشوری ستاد فرهنگی فجر انقلاب اسلامی(0).mp3
35.21M
🔷 تحلیل تمدنی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی
تحولات اساسی غرب مدرن :
▫️بینش و تفکر
▫️علم و فناوری
▫️ساختارهای اجتماعی
▫️کارکرد های بینالمللی
که نتیجه ی نهایی آن عرفی شدن زندگی بشر
تبدیل ایدئولوژی به علم و دانش و اجتماعی کردن دانش ها که صنایع نرم و سخت برآیند آن است
▫️الگوی جدید تولید و توزیع و مصرف
▫️سازمان ملل نظم جدید جهان برای اداره ی جهان جدید
از محصولات آن: سند 2030
▫️نحوه اداره های جدید: دولت ملت های مدرن
▫️ علومانسانی مدرن پایگاه مشروعیت جهانی مدرنیته
▫️ایدئولوژی های مدرن به مثابه ی دیانت جدید
▫️حکومتِ جهانی، محورِ محو یا گسترش انقلاب اسلامی خواهد بود
▫️نظریه فقه انقلاب و نظام انقلابی که کار نشده
▫️مقیاس درگیری تمدنی در همه ی عرصه های حیات و جامعه ی جهانی ست
▫️در طول انقلاب اسلامی از دل جوشش انقلاب اسلامی نسلی سر کار آمدند که به لحاظ مهارت ها درک سیاسی و... برای فتح سنگرهای فعلی میتواند حرکت کند و باید برای انقلاب قیام کنند و نسلی تربیت شدند که انقلاب را به دولت سازی اسلامی پیش ببرند
▫️اگر صرفاً گرفتن مناصب مدیریتی باشد استحاله در ساختار دولت مدرن میشود
▫️خلأ فعلی ما دولت سازی اسلامی است.
🔰 کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
@mehrostad_ir 980818.mp3
3.3M
آیت الله جوادی آملی: کسی که نمیداند دکارت و هايدگر چه گفته، کانت چه گفته، این چگونه میتواند شاگرد امام زمان (عج) باشد؟
@mehrostad_ir
@Kanooneqarbshenasiandisheislami
🔹کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی
🗓بمناسبتسالروزمهموپرعبرت
🏳فروپاشی نظام مارکسیستی
🏳اتحادجماهیرسوسیالشوروی
🏳به دنبال استعفای گورباچف
🏳و انحلال حزب کمونیستی
🏳و امربسیارموکدومکرر رهبری
🏳برمطالعه دقیقاین حادثه بزرگ
📲۲۰پستویژهدرکانالجهادتبیینی
⚠️توجه؛
🏳مطالب فوق حاصل یک هفته مطالعه حقیر درباره شوروی از نگاه رهبری است نکته آنکه رهبری از آغاز زعامت تاکنون ۴۴۵بار پیرامون شوروی، کمونیست، مارکسیست، سوسیالیست، صحبت کردهاند.
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
@razavi_anjoman
🗓سالروز فروپاشی شوروی
💠رهبرانقلاب
‼️راه تأثیرگذاری و جذّاب شدن تشکّلهای دانشگاهی، اقناع فکری است؛ این، فرع بر این است که خودتان درست کار کرده باشید. خودتان درست کار کنید؛ وقتی یک حقیقتی جزو فکر شما و ذهن شما شد، میتوانید، مخاطبتان را اقناع کنید؛ اگر چنانچه ما بخواهیم با تشر و تُشور و تهدید و ضرب و زور، یک چیزی را به ذهن طرف تحمیل بکنیم، ممکن هم هست تحت تأثیر هیجانات، لحظهای قبول کند امّا ماندگار نیست. من شنیدهام در دانشگاه ما یک جریانهایی باز دارند حرف مارکسیسم را دوباره زنده میکنند، منتها این، دمیدن در کورهی خاموش است بنابراین آن، دیگر برنمیگردد. لکن حالا شنیدهام دنبال این هستند که قطعاً پول آمریکاییها دنبالش است؛ برای اینکه بالاخره خود این شقّه شقّه کردن دانشجوها برای آنها یک نعمت بزرگی است! ۹۴/۴/۲۰
⚠️توجه؛
🏴سلسله نشست تفکر مارکسیستی فیلسوف ایتالیایی آنتونیو گرامشی در دانشگاه تهران! ۹۴/۱/۲۹
↙️صوت جلسات
http://sociologyut.ir/519/
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
@razavi_anjoman
جوکر (انگلیسی: Joker)، یک فیلم سینمایی آمریکایی، محصول سال ۲۰۱۹ و در ژانر تریلر روانشناختی به نویسندگی، تهیهکنندگی و کارگردانی تاد فلیپس است. فیلمنامه این فیلم توسط خود فیلیپس با همراهی اسکات سیلور برپایه شخصیت ابرشرور جوکر از دیسی کامیکس نوشته شدهاست.
#تحلیل_اجتماعی
👇👇👇👇👇
انجمن علوم اجتماعی دانشگاه رضوی
جوکر (انگلیسی: Joker)، یک فیلم سینمایی آمریکایی، محصول سال ۲۰۱۹ و در ژانر تریلر روانشناختی به نوی
🎞 شبیخون سینمایی با جوکر
جوکر این ضدقهرمان سینمای آمریکا و دشمن ابرقهرمانی به نام بتمن، اینبار در قامت قهرمانی ظاهر میشود که اگر برای مخاطب محبوب نباشد، محترم هست.
روایت داستان، حول محور دلقکی است که روح و روانش زیرپای جامعهی خشک و خشن له شده و طی سلسله اتفاقاتی همه چیزش را از دست میدهد.
شغل، درآمد، مشاوره، داروهای اعصاب، هویت و شرافت خانوادگی، مادر و حتی مجری و برنامه محبوب تلویریونی، از دست رفتههای اوست؛ و در عوض یافتن خویش و هدفش، ستاندهی او از تمام چالشهاست.
حرکات موزون جوکر بعد از توفیق در انتقام، دلالتی است بر رقص رهایی و آرامش بعد از چالش.
شهری که یک بیمار را به دلیل مشکلات مالی از مشاوره رایگان کلینیک روانی محروم میکند، در نهایت و بعد شهرآشوب مجبور میشود اینبار او را به عنوان مجرم در بازداشتگاه مورد واکاوی شخصیت قرار دهد؛ و این شاید بزرگترین وجه دراماتیک است.
فیلم، خلاف تحلیلهای ساده انگارانه، به هیچوجه علیه سرمایهداری و حتی سرمایهداران نیست و از آن حیث به گرد پای «عصر جدید» چاپلین نمیرسد. آنچه در اینجا بد است، جامعه و افراد آن است. نهایت چالش جوکر با آنچه «سرمایهداری» خوانده میشود شلیک به سه مردی است که در مترو یک زن و شخصیت جوکر را مورد آزار قرار میدهند و بعدا در فیلم بیان میشود که پولدار نیز بودهاند و حتی اثری از ثروتمند بودن آنها در تیپ و سوار مترو شدنشان نیست.
اما فارغ از ابعاد فرهنگی و جامعه شناختی، این فیلم کارکرد سیاسی امنیتی مهم و هدفمندی نیز دارد. جوکر همانند «۳۰۰» و «۲۰۱۲» که در بزنگاههای برخورد تمدنی بر پرده ظاهر شدند، درست در بحبوحه براندازی و جنگهای ترکیبی منطقه رونمایی میشود و عجیب آنکه در آشوب آبانماه پیامکهای انبوهِ دعوت به تماشای فیلم همراه با لینک دانلود، برای مردم ما ارسال میگردد!
کارکرد جوکر برای هر جامعه متفاوت است. برای جامعه آمریکایی تخلیه حس انتقامجویی است و برای جوامع جهان سومی تحریک حس انتقام. برای جوامع توسعه یافته با شاخصهای رفاهی بالا، جوکر کبریت بیخطر است. خصوصا که قهرمان داستان در ادامه مجری بیگناه، محبوب و فرهیختهای را میکشد که نوع آن افراد و برنامهها در عالم واقع برای مخاطب غربی بسیار محبوب و پرمخاطب هستند.
از این رو در ادامه، حس همذات پنداری با جوکر در مخاطب غربی تا حد زیادی رنگ میبازد اما برای مخاطب شرقی به دلیل پیوستهای متفاوت فرامتنی همچنان پابرجاست.
فارغ از آنچه بیان شد و به فرض عدم تفاوت در نگرش جوامع غربی و شرقی به فیلم، از آنجایی که درحال حاضر ونزوئلا، چین، عراق، لبنان، بولیوی و ایران درگیر مدل مشابهی از آشوب هستند، نتیجه این شبیخون سینمایی، شتاب دهی به بحران است. همچنانکه وقتی بیماری تب دارد، دادن گرمای بیرونی به او منجر به تشنج و مرگ میشود اما همان حرارت برای فرد عادی در حالت عادی، گرما یا نهایتا گرمازدگی درپی دارد.
الگوی جوکر ممکن است همچون داعش و بسیاری مخلوقات دیگر غرب، به صورت کلی یا جزئی، دیر یا زود به خودشان کمانه کند، اما فعلا ساخته شده است تا علیه شرق استفاده شود؛ خصوصا که به طور ویژهای، انگشت شمار نقابهای دلقکی که در عراق و لبنان استفاده شد، توسط ماشین تبلیغاتی غرب رسانهای گشته تا تکمیلی باشد بر پروسه الگوبرداری و تکثیر آن.
سلیمانی
کارشناسی ارشد دانشگاه علوم اسلامی رضوی
@razavi_anjoman
💠 نقش عنصر سیاسی در ایجاد مالکیت بر زمین از نظر شهید صدر
◀️ بیست و نهمین جلسه درس خارج فقه مکاتب و نظامها، ۹ آذرماه با ارائه آیتالله هادوی تهرانی برگزار شد. متن زیر گزیدهای از این جلسه میباشد:
🔸شهید صدر در مورد وضعیت زمین از نظر اسلامی میفرماید که فرض کنید یک جمعیت مسلمانی به یک سرزمین بکر و دستنخوردهای بروند که هیچ موجودی قبلاً آنجا نبوده و بخواهند آنجا را بر اساس معیارهای اسلامی سامان بدهند. اگر افراد این اراضی را احیا کردند، برایشان یک حق اولویتی ایجاد میشود، ولی مالک نمیشوند. بنابراین هرچند به واسطه احیای زمین، مالکیت ایجاد نمیشود اما یک حق اختصاصی ایجاد میشود که فرد به واسطه آن میتواند در زمین تصرف کند و دیگران برای تصرف در زمین باید از او اذن بگیرند.
🔹بحث دیگر ایشان با عنوان عنصر سیاسی در مالکیت زمین میباشد. وقتی مسلمانان به سرزمینی میروند که در اختیار غیر مسلمانان است از دو حال خارج نیست؛ یکی اینکه مسلمانان آن سرزمین را فتح میکنند و آن را به زمینهای اسلامی ملحق میکنند دوم اینکه مردم آن سرزمین با رغبت خودشان مسلمان میشوند و این سرزمین به سرزمینهای اسلامی ملحق میشود.
شهید صدر تصریح دارد جاهایی که به واسطه فتح مسلمانان در اختیار آنها قرار میگیرد، چون مسلمانان برای به دست آوردن آن زحمت کشیدند لذا یک سهمی از آن زمین برای مسلمانان قرار داده میشود و اسلام این حق را به مقاتلین اختصاص نداده است، بلکه آن را حق همه مسلمانان دانسته و این فتح را عمل همه مسلمانان حساب کرده است.
وی در توضیح چرایی این امر گفت: علت این امر این است که گرچه این افراد رفتهاند و این کار را انجام دادند ولی این افراد به پشتوانه امت اسلامی رفتند و این کار را انجام دادند.
🔻متن کامل:
https://iqna.ir/fa/news/3860601
🔸 کانال انجمن جامعهشناسی دانشگاه علوم اسلامی رضوی
@razavi_anjoman
انجمن علوم اجتماعی دانشگاه رضوی
معرفی کتاب 📖 انقلاب #کوبا
🏳درپی قیام کاسترو و چهگوارا
🏴علیه حکومت مستبد باتیستا
💠رهبرانقلاب
‼️متاسفانه روشنفکری در ایران با روشنفکری غربی متفاوت است، در ایران روشنفکری در ضدیت با دین و مردم است، در برههای از دوران استعمار، روشنفکران غربی، با مردم مناطق استعمارزده غرب همصدا شدند مثلاً اگر کشور اسپانیا، کوبا را استعمار کرده بود و شکر آنجا را که ثروت کوبا بود را در اختیار گرفته بود، «ژان پلسارتر» فرانسوی از مردم کوبا و از «فیدل کاسترو» و از «چهگوارا»، علیه دولت استعماری فرانسه دفاع میکرد و کتاب «جنگ شکر درکوبا» را مینوشت، روشنفکر غربی در برههای از زمان، با دولت و با نظام حاکم بر خودش، به نفع ملتهای ضعیف مبارزه میکرد! ۷۷/۲/۲۲
135_1(1).mp3
46.43M
#بشنویید
🔰 جلسات حکمیسازی علوم اجتماعی با حضور حجت الاسلام خسروپناه
جمع استادان و فرهیختگان علوم انسانی/ دانشگاه علامه طباطبائی
⭕️ جلسه دوم(۱)
📆 تابستان ۹۷ تا پاییز ۹۸
🆔@razavi_anjoman
@khosropanah_ir
🔴واکاوی فتنۀ اغتشاشات اخیر و حکمت ورود رهبری
🔹🔸دکترسعدالله زارعی در ماه نامه پاسدار اسلام با تحلیلی جامع در مورد گرانی بنزین و آشوب های پس از آن نوشت:
♦️بر اساس گزارش نهادهای امنیتی اغتشاشات روز شنبه، حاصل ترکیب مردم معترض به افزایش قیمت بنزین، اوباش و گروههای ضد انقلاب بود؛ اما ورود جدیتر اراذل، منافقین، سلطنتطلبها، وهابیها و تکفیریها در روز یکشنبه بود. خود این موضوع نشان میدهد افرادی که در آشوبهای روز شنبه در اعتراض به افزایش قیمت بنزین به خیابان آمدند، «عمومی» و پرحجم نیست و لذا باید برای این موضوع فکری میشد.
♦️از سوی دیگر در پایان روز شنبه برای آمریکاییها معلوم شد اعتراضات غیرمسلحانه به جایی نمیرسد و لازم است با به خاک و خون کشیده شدن تعداد زیادی از شهروندان، نظام جمهوری اسلامی در وضعیت بیبرگشت قرار گیرد. گروههای اوباش آشوبطلب با استفاده از سلاحهای سرد و مسدود کردن بسیاری از راههای اصلی منتهی به تهران، شیراز، اصفهان و اهواز زندگی شهروندان را با تهدید مواجه کردند. از آن سو دستههای مسلح وابسته به گروهکهای ضد انقلاب با دست زدن به کشتار مردم و نیروهای انتظامی تلاش کردند تا نیروهای امنیتی و انتظامی را منفعل گردانند و باید اذعان کرد که تا حدی هم توانستند این هدف را محقق گردانند.
♦️بر اساس جمعبندی وزارت کشور در کل روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه بین ۱۳۰ تا ۲۰۰ هزار نفر در اغتشاشات حضور داشتند که همین جمعیت در دستههای کوچک آشوبطلب تقسیم شده و بهسرعت جابهجا و در واقع تکرار میشدند تا زیاد دیده شوند. در این آشوبها ۱۷ شهر استان خوزستان درگیر شدند. سئوال این است که چرا این تعداد شهر در استان نفتخیر خوزستان؟ در این اغتشاشات بهخصوص به شهرستانهای ملارد، بهارستان، قدس و اسلامشهر در غرب تهران آسیبهای گستردهتری وارد شد. پایتخت با ۳۰ تا ۴۰ گروه کوچک آشوبطلب مواجه بود و اتوبان بزرگ امام علی«ع» برای ساعاتی بسته شد.
♦️آشوبطلبها درصدد بودند به همه زیرساختهای اساسی کشور آسیب بزنند و امکان خدماترسانی به مردم را تهدید کنند. آنها بعضی از بزرگراههای کشور در جاهای حساسی مثل تهران ـ کرج را دو سه بار بستند و مسیر تهران ـ مشهد را در مازندران مسدود کردند. آشوبطلبان جاده خرمشهر به بندر امام را طی دو سه روز بستند و جاده جم به ماهشهر را بستند و حتی سنگربندی و در پارهای از نقاط آن با تیربار شلیک کردند. در شهر بهارستان واقع در غرب تهران، یک انبار استراتژیک که هزاران تن شکر و برنج در آن است، تهدید شد و اگر نیروی انتظامی نیمساعت تأخیر میکرد، از بین رفته بود. در یکی از شهرستانها، اشرار در صدد برآمدند بزرگترین مخزن بنزین را منفجر کنند که اگر اتفاق افتاده بود، نصف شهر در آتش میسوخت.
♦️حدود ۵۰۰ تن از اشرار و عوامل گروهکی درصدد برآمدند به صدا و سیما آسیب بزنند که با اقدام نیروهای انتظامی در سه کیلومتری آن متوقف شدند.
♦️در این اغشاشات به بیش از ۵۰ پایگاه و پاسگاه انتظامی و نظامی حمله شد. ۳۴ آمبولانس، ۷۳۱ بانک، ۱۴۰ مکان عمومی، ۹ مرکز مذهبی، ۷۰ پمپ بنزین، ۳۰۷ خودروی شخصی و غیردولتی، ۱۸۳ خودرو انتظامی و ۱۰۷۶ موتور سیکلت شخصی مورد حمله قرار گرفتند. تعداد کشتههای این سه روز حدود ۱۷۰ نفر بود که شامل به شهادت رسیدن تعدادی از نیروهای انتظامی، امنیتی و بسیج هم میشود. این آمار بهخوبی نشان میدهد که هدف اصلی درگیریهایی که در این سه روز روی داد، منفعل کردن مردم و ایجاد وحشت در آنان بوده است. به آتش کشیده شدن بیش از ۱۸۰ خودروی انتظامی میتواند پیامی دو وجهی داشته باشد؛ یک وجه آن خویشتنداری نیروهای انتظامی از اقدام مسلحانه حتی در وقت قرار گرفتن در معرض تعرض است و یک وجه دیگر انفعال نیروهای انتظامی حداقل در روز اول بوده است. یک گزارش بیانگر آن است که ورود جدی نیروی انتظامی در روز یکشنبه تأثیر زیادی در مهار تخریبها داشت.
متن کامل
✍ دکتر #سعدالله_زارعی
✅ #کانال_جوانان_انقلابی
🆔 @naslechaharome
🗓سالروز نامه امام به گورباچف
🏳وپیشبینیفروپاشیشوروی
💠رهبرانقلاب
‼️آن روزی که امام در نامه به گورباچف نوشتند که بعد از این مارکسیسم را باید در موزهها پیدا کرد، عدهیی پوزخند زدند! دو سال یا سه سال نگذشته بود که آن پیشگویی تحقق پیدا کرد. قدرت استکباری امریکا هم از بین خواهد رفت، او هم متلاشی خواهد شد، این قدرت جهنمی ماندنی نیست، اسرائیل هم ماندنی نیست. این، حرف دولت و ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است، این، در سایهی هوشیاری شما ملت و هوشیاری ملتهای مسلمان عملی خواهد شد. ما باید تلاش کنیم. وظیفهی ما تلاش کردن است! ۷۰/۵/۲۸
@razavi_anjoman