رنگ سبز آقای جلیلی
رنگ قرمز آقای پزشکیان
➡️ @razmovafajh 🌸
💠🇮🇷🌍 راز موفقیت 👆
مدیر
@Sayahjam
چندین خبرگذاری پیش شرط های بی شرمانه و مداخله جویانه وزیر خارجه آمریکا برای مذاکره با دولت پزشکیان را انعکاس دادند
اما غربزدگان اصلاحات چی می خواهند
پیش شرط های بی شرمانه وزیر خارجه آمریکا را سانسور کنند
آویزان به خارج
➡️ @razmovafajh 🌸
💠🇮🇷🌍 راز موفقیت 👆
6.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روضه خوانت می شوم با روضه ای تک مصرعی ...😭
http://eitaa.com/joinchat/1967587596C5cd3e7c975
تلنگری به ما حزب اللهی ها
۱- اجماع یا اقناع؟
مشکل اصلی جریان انقلابی در ایران این نیست که نتوانست در انتخابات بر یک گزینه «اجماع» کند بلکه اینست که نتوانست جامعه را «اِقناع» کند.
«جریان انقلابی» نتوانست مردم را «قانع» کند که ما، «کارآمدتر و پاکتر» از «جریان غیرانقلابی» هستیم.
حالا فرض کنید آرای قالیباف و جلیلی در مرحله اول را با هم جمع بزنیم مجموعاً حدود ۱۳ میلیون یعنی ۲۲ درصد واجدان شرایط شرکت در انتخابات خواهد شد یعنی بیش از هفتاد درصد جامعه در مسیر دیگری قدم بر میدارند.
۲ - ضعف رسانه های انقلابی
ما مدتهاست ضعف اِقناعی و رسانهای داریم. توان «قانع کردن مردم» را نداریم. گویی هنوز زبان مشترک برای گفتگو با مردم خود را نیاموخته ایم.
امروزه حتی بسیاری از متدینها هم اعتماد کافی به فعالان رسانه ای حزب اللهی ندارند. نشر مطالب احساسی برای تشویق مردم به حمایت از جریان انقلابی هم کاری از پیش نبرد چون محتوا و ادبیات و سبک مطالب ما به نحوی بود که اکثریت قاطع جامعه ایرانی را تکان نمیداد.
ما دچار ضعف در زبان مشترک برای گفتگو با اکثریت جامعه هستیم ولی نمیخواهیم این واقعیت را بفهمیم.
نفوذ و اعتبار رسانه های انقلابی کاهش یافته ولی رسانه های دشمن به مقبولیت و اعتبار نسبی در میان برخی از اقشار دست یافته اند.
تصویر ترسناک و غیرواقعی که رسانه های دشمن از دکتر جلیلی ارایه کردند موجب اشتباه اکثریت شد تا از ترس تصویر خیالی و زشتی که از دکتر جلیلی وانمود شده بود به پزشکیان پناه ببرند.
۳ - سخنگویان تندروی جریان انقلابی
ادبیات تند، تهاجمی و تخریبی افرادی همچون حمید رسایی و ... نه تنها وحدت بین جریان انقلابی را به شدت مخدوش کرد بلکه در مواردی باعث هراس اکثریت مردم از کل جریان انقلابی شد.
حضور چنین افرادی به عنوان سخنگویان جریان انقلابی، تصویری وحشتناک از کل جریان انقلابی در ذهن اکثریت شکل داد.
هراس و بدبینی که در اکثریت جامعه نسبت به دکتر جلیلی ایجاد شد در مرحله دوم به افزایش ۱۰ درصدی مشارکت به سود پزشکیان انجامید.
۴ - تقابل با اکثریت به جای گفتگوی همدلانه
جریان انقلابی هنوز در مواردی درک نمیکند که باید راه مدارا، رِفق و گفتگوی همدلانه با اکثریت جامعه را برگزیند و تقابل با اکثریت، موجب لجبازی خواهد شد.
همچنین تفاوت میان «فقه فردی» با «فقه حکومتی» و «توجه به اولویتها در حکمرانی» برای بسیاری از حزب اللهی های ما حل نشده است. به خاطر همین است که بسیاری از ما هنوز هم ورود خانمها به استادیوم را از گناهان نابخشودنی شهید رییسی می پنداریم.
اگر مسأله حجاب حل نمیشود یک علتش همین است که در «إقناع کردن» ضعف داریم. ادبیات پدرانه و دلسوزانه رهبر معظم انقلاب و سردار دلها حاج قاسم سلیمانی درباره بدحجابان را با ادبیات برخی تندروهای جریان انقلابی که اخیرا به مجلس راه یافته اند، مقایسه کنید.
بسیاری از کسانی که در فتنه زن زندگی آزادی در تقابل با نظام قرار گرفتند، این بار صدای خود را با رأی به پزشکیان به گوش نظام رساندند.
۱۴۰۳/۰۴/۱۶
پیشنهاد محمد علی ابطحی (معاون پارلمانی خاتمی) به پزشکیان: مخبر را معاون اول خود نگهدارید
پرچم بالاست 🇮🇷✌️
➡️ @razmovafajh 🌸
🇮🇷🌍 راز موفقیت 👆
پزشکیان فاتح جدید پاستور - @mrtahlilgar.mp3
10.78M
🔗 پزشکیان فاتح جدید پاستور / ناگفته هایی از مرید آیت الله / آینده چگونه است؟
🎙 حدود چهل روز قبل مردی که قبلا رد صلاحیت شده بود در کمال ناباوری ثبت نام کرد و در حالی که شاید تصور نمیکرد تایید هم شود حالا رئیس جمهور ماست. مسعود پزشکیان کیست؟ چگونه رئیس جمهور شد؟ رابطه او با رهبر انقلاب چگونه بوده است؟ آینده با او چگونه خواهد بود؟ پزشکیان را بیشتر بشنایبد.
➡️ @razmovafajh 🌸
💠🇮🇷🌍 راز موفقیت 👆
🔻اصلاحطلبان و یک سبد «رأی ضعیف»
🖊مهدی جمشیدی
برخلاف تصویری که اکنون از سوی اصلاحطلبان در حال ساختهشدن است، آنها نتوانستند صدای معترضان و خاموشان جامعه باشند و چشمها را به سوی خود، خیره کنند و رأیِ بامعنا و پُرمایهای را به دست آورند. این گزاره، مبتنی بر چند دلیل است:
[یکم]. «پنجاه درصد» از جامعه در انتخابات شرکت نکردند، درحالیکه اصلاحطلبان مدعی بودند که عدممشارکت این بخش از جامعه، به دلیل تنگنظریهای شورای نگهبان در تأییدصلاحیتها و حذف گزینههای اصلاحطلب است. اکنون مشخص شد که حتی اگر یک گزینۀ اصلاحطلبِ حداکثری نیز در میدان باشد و حتی اگر همۀ سرمایههای انسانی و رسانهای و ساختاریِ اصلاحطلبان نیز به صحنه بیایند، حاصلش بسیار اندک خواهد بود. پس مسألۀ «مشارکت»، ارتباطی با «تکثّر نامزدها» ندارد و اینگونه نیست که اگر از جریان اصلاحات، کسانی در معرکۀ انتخاب مردم باشند، مشارکت حداکثری نیز تحقّق خواهد یافت. میان تکثّر نامزدها و مشارکت حداکثری، ارتباطی وجود ندارد و ریشۀ مشکل را باید در جای دیگری جُست. آن بخش منفعل و خاموش جامعه نیز، اصلاحطلبان را نمیپذیرند و آنها را نمایندۀ خود نمیدانند و حضور آنها به عنوان نامزد، نمیتواند موجب تولید انگیزه و اراده بشود.
[دوّم]. از این گذشته، اصلاحطلبان حتی در چهارچوب گفتارِ «اثباتی» و «معطوف به خودشان» نیز نتوانستند بدنۀ اجتماعی را بسیج کنند، بلکه کوشیدند از طریق تصویرسازی وارونه و غیراخلاقی از سعید جلیلی، رأیسازی کنند. رأی آنها، بیش از آنکه رأی به خودشان باشد، ریشه در نفیهای هیجانی و انکارهای رسانهای داشت. اگر آنها این شگرد ناجوانمردانه را در پیش نمیگرفتند و از جلیلی، چهرۀ جنگطلب و ویرانگر نمیساختند و این بخش از جامعه را نسبت به او دچار بیم و هراس نمیکردند، چند میلیون ریزش رأی میداشتند. پس بخشی از رأی به آنها، «رأی به آنها» نبوده، بلکه «نه به دیگری» بوده است و این «نه» نیز، مبتنی بر توهم و دروغی بوده که القاء شده است.
[سوّم]. دیگر اینکه «شانزدهونیم میلیون رأی» در نسبت با انتخاباتهای قبلی، رقم بالایی نیست و نشان میدهد که ظرفیت اجتماعیِ اصلاحطلبان، بهشدّت کاهش یافته است. شهید رئیسی در انتخابات سال ۹۶، با شانزده میلیون رأی، نفر دوم شد و در انتخابات سال ۱۴۰۰ با هجده میلیون رأی، نفر اوّل. بنابراین، حاصل آنهمه غوغای انتخاباتیِ اصلاحطلبان، معجزۀ انتخاباتی نبود، بلکه فقط یک «رأیِ متوسط به پایین» شکل گرفت که از دورههای قبلی نیز کمتر بود. پزشکیان نمیتواند ادعا کند که با این رأی، «نمایندۀ بخش عمدۀ جامعه» است، بلکه رأی او، فقط زمینۀ انتقال قدرت را فراهم کرده است. همین و نه بیشتر. این رأی، معنای اجتماعیِ جدّی و گستردهای ندارد و نازل و کممایه است، اما مطابق قانون، وی رئیسجمهور است. پس سخنگفتن از «رفراندوم»، در انتخابی که نتیجهاش «شانزدهونیم میلیون رأی» بوده، مایۀ تمسخر است.
[چهارم]. رأی پزشکیان، برخاسته از «تحریک قومیّتی» بوده و این به دلیل آن بوده که وی و جریان انتخاباتیاش کوشیدند مسألۀ قومیّت را عمده و برجسته کنند. اما روشن است که رأی قومیّتی، بیارزش و نازل است؛ چون بر «عقلانیّت سیاسی» تکیه ندارد و فقط از «تعصّب» برمیخیزد. تحریک قومیّتها و نشاندن خویش بر روی گسل قومیّتی، رأیساز است، اما رأیِ «سیاسی» و «خردمندانه» نیست. اگر انتخابات، عرصۀ رقابت نظریهها و رویکردها و شایستگیها و فضیلتهاست، پس باید انگیزههای سخیف از قبیل انگیزههای قومیّتی، کنار نهاده شوند و رأیدهنده، با عقلانیّت و بر اساس شایستگی انتخاب کند. برخی قومیّتها در این انتخابات، چهرۀ ناموجّه و نامعقولی از خود نشان دادند و اسباب ملامت و تحقیر خود را فراهم کردند. تفاخر و ترجیح قوممدارانه، از هر قومی که باشد، نارواست و به معنی نادیدهانگاشتن امر ملّی و رشدنیافتگی سیاسی و فقر استدلال عقلانی است.
[پنجم]. سعید جلیلی توانست «سیزدهونیم میلیون رأی» را به دست آورد؛ یعنی تنها «سه میلیون رأی» با پزشکیان فاصله داشت. این فاصله، ناچیز است و «عدماجماع» و «دوتکهگی» را نشان میدهد. پس جامعه، به یک سو نغلتیده و وزنۀ یک طرف، سنگین نشده، بلکه این وضع، بیشتر بیانگر فاصلهسازیِ احساسی و لحظۀ آخر است. پزشکیان نتوانسته به یک جریان اجتماعیِ وسیع و اکثری تبدیل بشود و تفاوت محسوس ایجاد کند، بلکه با اندکی تفاوت به قدرت دست یافته است. در مقابل، رأی بالای جلیلی، هرچه که کمرمقی و ناتوانی پزشکیان را نشان میدهد، از وجود یک پایگاه اجتماعیِ تثبیتشده و وفادار و قوی برای جلیلی نیز سخن میگوید. او اینک به یکی از گرانیگاههای سیاسیِ جامعۀ ایران تبدیل شده و بهراستی، قدرت اثرگذاری و اجماعسازی دارد.
.....
.....➡️ @razmovafajh 🌸
💠🇮🇷🌍 راز موفقیت 👆
چرا سعید جلیلی شکست خورد؟ - @mrtahlilgar.mp3
15.9M
🔗 چرا سعید جلیلی شکست خورد؟ سرنوشت او چه خواهد شد؟ / درس انتخابات برای پایداری
🎙 پایان انتخابات 1403 با محقق شدن همه ی پیش بینی ها و شکست سعید جلیلی در برابر نامزدی که احتمال 99 درصد میرفت حتی تایید صلاحیت هم نشود/ چرا جلیلی شکست خورده؟ سرنوشت او چه خواهد شد؟ او و حلقه ی اطرافش چه درس هایی باید از این شکست بگیرند؟ درس انتخابات برای پایداری...
➡️ @razmovafajh 🌸
💠🇮🇷🌍 راز موفقیت 👆
علت تنها ماندن حضرت مسلم(ع) در کوفه - حجت الاسلام کاشانی.mp3
820.3K
آن لحظه ای که مسلم آمد با ۲۰ هزار نفر جلوی کاخ کوفه، جمعیت داخل کاخ ۳۰۰ نفر بود
اما اینها قبلا سرطان تعلق را در مردم کاشته بودند
تا دیدند صدا زیاد است از درب مخفی کاخ خارج شدند و گفتند روئسای قوم را خبر کنید.
بهشون گفت: از هر گروه فامیلی یک نفر با مسلم باشد حقوق کل فامیل قطع است.
بعد شما می بینید عمه می آید برادر زاده اش را میبرد و میگوید: تو میخواهی خرابکاری کنی بچه های مرا چرا از نان خوردن می اندازی؟
خاله می آید خواهر زاده را میبرد.
مادر می آید بچه را می برد.
همسر می آید شوهر را میبرد.
بابا می آید فرزند را میبرد.....
چون دیگر درگیری زیاد شد
بحث این نبود که خودم میروم میجنگم
بحث این بود: من اگر بروم بجنگم ۱۰۰ نفرم که فامیل نزدیک من هستند حقوقشان قطع میشود....
لذا یکی یکی گفتند: الحمدلله ۲۰ هزار نفر زیاد است حالا اگر ما هم نباشیم چیزی نمیشود
میرویم ، نیاز شد بر میگردیم
و مسلم اینگونه بود که تنها ماند...
پرچم بالاست🇮🇷✌️
➡️ @razmovafajh 🌸
🇮🇷🌍 راز موفقیت 👆