eitaa logo
نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا
1.8هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
539 ویدیو
18 فایل
نهضت را در سروش، ایتا، بله، آپارات، اینستاگرام و توییتر با شناسه @reba_ir دنبال کنید. Reba.ir Aparat.com/reba_ir Instagram.com/reba_ir گروه بحث: yon.ir/tlgrmr yon.ir/srush نحوه تماس: @reba_info info@reba.ir 021-77417641
مشاهده در ایتا
دانلود
10.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️حجم نقدینگی کشور نزدیک به «۳۰۰۰ هزار میلیارد تومان» داره میشه! و روزانه ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان، پول توسط بانک‌های دولتی و خصوصی خلق میشه. 🚫این خلق پول از عدم هست، هر خلق پولی که انجام میشه، از جیب ۸۰ میلیون نفر داره کم میشه(یعنی هرکسی که مثلا یک هزار تومنی توی دستش داره، از ارزشش کم میشه با خلق پول). ❓- چرا قانونی توی مملکت نیست که جلوی خلق پول رو بگیره ؟ ❓- چرا از مجلس مطالبه نمی‌کنیم تا فکری برای این معضل بکنه؟ ✅سیستم بانکی و خلق پولی که انجام میده، در واقع فقیر رو فقیر تر، و پولدار رو غنی تر میکنه. اگر در خوشبینانه ترین حالت بگیم این خلق پول ربا نیست، اما قطعاً و صد درصد دزدی هست، اونم نه از یک نفر، بلکه از ۸۰ میلیون نفر! یعنی بری از یک نفر دزدی کنی خیلی بهتر از اینه که از ۸۰ میلیون نفر دزدی کنی. ❓- چرا مراجع تقلید و حوزه علمیه در مورد این جنایت و خیانت آشکار و بزرگترین کلاهبرداری در طول تاریخ بشر، سکوت کردن؟ ❓- کجاست روش معیشت اسلامی و قرآنیِ حوزه علمیه؟ _______ ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا 📡 @reba_ir
نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا
📚 #مکتوبات_نهضت 💢 بحران بدهی عنوان کتابی است که به کوشش جناب آقای امیر حسینی از کارشناسان نهضت مردم
📣 #خبر_خوب 🔴 سرانجام راه‌اندازی شد ♨️ بحمدلله با تلاش و مجاهدت فعالین نهضت ممانعت از ربا؛ بخش کتابخانه در چهار بخش شامل؛ 1️⃣تولیدات نهضت 2️⃣ ربازدایی 3️⃣بحران ربا 4️⃣مدافعان ربا برای ارتقای سطح دانسته‌ها و سواد مالی مردم در راستای جهاد علمی-فرهنگی، بروی سایت book.reba.ir راه‌اندازی شد. 🔘 همواره تلاش نهضت در این هشت‌ساله حول محور آگاهی بخشی چرخ زده است و معتقدیم آنچه به عنوان یک ابزار و سلاح برای مجاهدان عرصه مبارزه با ربا و نهی ازین منکر بزرگ، حائز اهمیت است؛ داشتن سطحی از دانسته ها و واقعیت‌های موجود و دانش کافی در افراد برای رقم زدن نوعی اقناع عمومی و نجات جامعه از یک فروپاشی بزرگ در جنگی بیهوده با خدا است. 💌 دعوت می‌کنیم با مراجعه به کتابخانه؛ علاوه بر دانلود رایگان مکتوباتِ نهضت، یاری کننده ما برای دفاع از حدود الهی باشید. 🖇همچنین منتظر پیشنهادات، انتقادات و نظرات شما از طریق @reba_info هستیم💚 #مکتوبات_نهضت #کتابخانه‌ _____ ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا 📡 @reba_ir
📣 #خبر_خوب 🔴 سرانجام راه‌اندازی شد ♨️ بحمدلله با تلاش و مجاهدت فعالین نهضت ممانعت از ربا؛ کتابخانه نهضت، در چهار بخش شامل؛ 1️⃣تولیدات نهضت 2️⃣ ربازدایی 3️⃣بحران ربا 4️⃣مدافعان ربا برای ارتقای سطح دانسته‌ها و سواد مالی عمومی در راستای جهاد علمی-فرهنگی، با نشانی book.reba.ir راه‌اندازی شد. 🔘 همواره تلاش نهضت، حول محور آگاهی بخشی چرخیده است و معتقدیم آنچه به عنوان یک ابزار و سلاح برای مجاهدان عرصه مبارزه با ربا و نهی از این منکر بزرگ، حائز اهمیت است؛ داشتن سطحی از دانسته ها و واقعیت‌های موجود و دانش کافی در افراد برای رقم زدن نوعی اقناع عمومی و نجات جامعه از یک فروپاشی بزرگ در جنگی بیهوده با خدا است. 💌 دعوت می‌کنیم با مراجعه به کتابخانه؛ علاوه بر دانلود رایگان مکتوباتِ نهضت، یاری کننده ما برای دفاع از حدود الهی باشید. 🖇همچنین منتظر پیشنهادات، انتقادات و نظرات شما از طریق @reba_info هستیم💚 #مکتوبات_نهضت #کتابخانه‌ _________ ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا 📡 @reba_ir
▫️ کتاب فلاکت اقتصادی ایران کتاب نظام اقتصادی ‎#حسن_روحانی است؛ که نوبخت سه بار در تلویزیون گفت: این کتاب مبنای برنامه اقتصادی آقای رئیس جمهور است. ▪️‏در کتاب نظام اقتصادی ‎#حسن_روحانی در صفحه ۷۸۲ الگوی مطلوب اقتصادی ایران را مدل ‎#مکتب_نئوکینزی اعلام کرده است. از سال ۹۲ تا ۹۹ این الگو پیاده شد و موجب فلاکت اقتصادی مردم گردید. ▫️‏اکنون که اجرای مدل اقتصادی ‎#نئوکینزی موجب فلاکت اقتصادی کشور شد، اصلاح‌طلبان با فرار رو به جلو، مشکلات اقتصادی را به گردن رهبر انقلاب انداخته‌اند؛ به کجا چنین شتابان؟! 🔗 منتخبی از رشته توییتِ استاد حسن عباسی _____ ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا 📡 @reba_ir
6.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید 💢داود مرادیان، مستندساز حوزه مسکن: 🏦 بانک ها اعتبارات سنگینی که به سرمایه‌دارها داده اند را نتوانستند وصول کنند. پس #ارزش_ریال را پایین می کشند، وارد هلدینگ های مسکن می شوند، ارزش دارایی مردم کم می شود و اینگونه بدهی ها را صاف می کنند. _____________ ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا 📡 @reba_ir
🔍 وزارت کدآمایی 📝 | بخش‌هایی از یادداشت توئیتری استاد حسن عباسی در شرح «وزارت کدآمایی» در فروردین ۱۳۹۹: 🔰 اقتصاد در زبان پارسی همان است. در ایران پسا کرونا جمهوری اسلامی مجبور است که آموزه‌های کدآمایی را جایگزین دکترین‌های شکست خورده اقتصاد مدرن یا همان نماید. 🔰 در تاریخ نقش اصلی را ایفا می‌کرده است. کدبانو محور تکنیکی کدآمایی بوده است. او از این رو کدبانو نامیده شده که با منابع حداقلی موجود به ساماندهی زندگی خانواده و قوم و قبیله می‌پرداخته. 🔰 در تاریخ در کنار نقش تکنیکی کدبانو، نقش مدیریتی و تاکتیکی کدآمایی به واگذار شده بود تا با منابع حداقلی موجود به ساماندهی دهکده و شهر و میهن بپردازد. البته این کدخداها هیچگاه ساکن کاخ سفید نبودند. 🔰 در حالی که روح حاکم بر اقتصاد مدرن همان است، روح کدآمایی است. جامعه کدآما جامعه‌ای قانع است اما تمدن اقتصادی کاپیتالیستی جامعه‌ای اسیر حرص و ولع است. <جنبش اشغال وال استریت> در ده سال پیش هم یک جنبش ضد طمع «Greed» بود. ‌ 🔰 نخستین پس‌لرزه‌ی زلزله کرونا در اقتصاد ایران این است که به تبدیل خواهد شد. ان‌شاءالله 🔰 دومین پس‌لرزه‌ی زلزله کرونا در اقتصاد مرکانتیلیستی ایران این است که نقش اجتماعی خود را به می‌دهد. ان‌شاءالله 🔰 سومین پس‌لرزه‌ی زلزله کرونا در اقتصاد لیبرالیستی ایران این است که با شکسته شدن و قطع آدام اسمیتی، انسان ایرانی به سوی دست خود را دراز می‌کند. که «یَدُاللهِ فَوقَ أیدیهِم» ✍️ استاد مفهوم و پارادایم را در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۸۶ در کرسی نظریه‌پردازی خود در حوزه علوم استراتژیک تحت عنوان کلبه کرامت تدریس کرده‌اند. مدت زمان جلسه کوتاه و حدود سی دقیقه است: 📹 Aparat.com/v/1vqkb 📹 youtube.com/watch?v=oDe5LqyBMD4 🌐 وب‌سایت تخصصی کدآمایی متعلق به اندیشکده یقین: ▫️ kadamaei.ir استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا
❇️منتخب پایان‌نامه "دکترین بازار اسلامی" 💠بخش چهارم 🌀فلسفه بازار، در واقع بازار چیست؟ و سپس چرا؟
❇️منتخب پایان نامه "دکترین بازار اسلامی" 💠بخش هفتم_1⃣ ✳️همانطور که در بخش چهارم بیان شد، جدایی تولید‌ کننده و مصرف کننده منجر به پیدایش طبقه‌ی جدیدی درجامعه شد که اصطلاحاً به آن‌ها، «بورژوا» گفته می‌شود. که حدفاصل میان تولید کننده و مصرف کننده قرار می‌گیرند که دلال تعریف عامیانه آن‌هاست ✅ درفرهنگ سرمایه‌داری، بورژوا به شخصی طلاق می‌شود که با حداکثرسازی سود شخصی موفقیتی به دست آورده و بتواند درسایه‌ی این موفقیت اقتصادی، جامعه را دگرگون سازد. ❎اما کارل‌مارکس، بورژوا را کسی معرفی می‌کند که به هدف جلب منافع خویش، دیگران‌ را استثمار می‌کند؛ و ازاین رو در سیستم‌ سرمایه‌داری، هر «سرمایه‌دار»، بورژوا محسوب می‌شود. زیرا به استثمار کارگر یا پرولتاریا پرداخته است. ✳️این طبقه در حوزه‌ی تجارت و بازار، واسطه‌ها و دلالانی بودند که کالا را از تولیدکننده به مصرف کننده انتقال می‌دادند و در ادبیات تجاری، با نام «مرچنت» یا سوداگر شناخته شده و بنیان ایدئولوژی «مرچنتیسم» را رقم زدند. Merchantism# 🔘این گروه (بورژوا یا دلال یا مرچنت) دارای ویژگی‌هائی هستند که متغیر کلیدی رفتار آنها است. براساس آراء تئوریک جان‌مینارد‌کینز، یکی از مؤلفه‌های کلیدی روح حاکم بر اقتصاد مدرن، طمع است که از آن به عنوان یکی از خدایان اقتصاد مدرن، یاد می.کند ☑️با این طرز تفکر انسان‌ها فقط سرگرم سوءاستفاده مالی از یکدیگر بوده و براساس انگیزه‌های خودخواهانه خویش جامعه را خواهند ساخت یعنی تنها چیزی که آنها فکر می‌کنند؛ کسب حداکثرسازی سود برای خود است. 🔻پس روابط اجتماعی کجا هستند؟ هیج جا، فقط این روابط باید درجهت کسب منافع شخصی باشد. 🔻چه بر سرِ منابع روی زمین می آید؟ مهم نیست، مهم فقط کسب منافع شخصی است. 🔻آیا مسئله اصلی این نیست که فقط احتیاجات انسان برآورده شود؟ آیا واقعاً به این اقتصاد گفته می شود؟ این را باید بزرگترین توهم بشری در طول کل تاریخ دانست. ➕زمانی که سود شخصی مطرح باشد و درکنار آن در کسب سود آزادانه عمل شود و چگونگی کسب آن مهم نباشد لذا از این جهت پزشکان چون به منفعت بیشتر فکر می کنند لذا جامعه هرمیزان بیمارتر بود برای آن ها سودمندتر است و یا وکلاء و حقوقدان‌ها چون به دنبال منفعت بیشتری هستند خواهان بیشتر بودن جرم و جنایت در جامعه هستند و ازآن فراتر زمانی که سود مطرح باشد شرکت های اسلحه سازی به منفعتشان است که در جهان جنگ به راه بیفتد و همیشه جنگ باشد تا منفعت کسب کنند. ✅با این تفاسیر است که با مشکل دارد. و از همین روست که تقابل میان جریان‌انقلابی و لیبرالیسم درون حکومت موضوعیت دارد؛ و اساساً اینکه مشکل رابطه ما با آمریکا حل نمی‌شود؛ خود ما هستیم از همینجاست که تمام مبانی نظری ما با آنها تفاوت دارد. و البته کسانی هستند همان لیبرالیسم را در اقتصاد ایران جاری و به عنوان علم در ذهن جوانان پاک ما حقنه می‌کنند. 🔸به آراء جان مینارد کینز بعنوان پدر لیبرالیسم بعد از رکود 1930و رابطه‌اش با دولت خواهیم پرداخت. 🔗 yon.ir/lntIy ______ ✊ نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا 📡 @reba_ir
❇️ منتخب پایان نامه "دکترین بازار اسلام" 💠بخش هفتم_2⃣ 🔸جان‌ مینارد کینز در سال 1930و در بحبوحه‌ی بحران جهان‌گیر اقتصادی وعده‌ی روزی را می‌دهد که همگان ثروتمند شده‌اند و اضافه می‌کند که در آن زمان بار دیگر هدفها را برتر از وسایل می‌شماریم و خوب‌ها را بر مفیدها ترجیح می‌دهیم. 🔸 اما آگاه باشید! زمان این آرمان‌ها هنوز فرا نرسیده است. زیرا دست کم برای یکصد سال دیگر باید برای خود و هرکس دیگر تظاهر کنیم که بدی، نیکی است و نیکی، بدی؛ زیرا بدی مفید است و نیکی نیست. 🔸حرص، ربا و احتیاط باید همچنان برای یک مدت کوتاه دیگر خدایان ما باشند. زیرا فقط آنها می‌توانند ما را از گذرگاه تاریک نیاز اقتصادی به روشنایی روز رهنما شوند. 🔸کینز در ادامه تصریح می‌کند: هنوز زمان آن نرسیده است که به پاره‌ای اصول بسیار متقن مذهب و فضایل اخلاقی، یعنی «حرص، رذیلت است»؛ «رباخواری، معصیت است» و «حب مال، نفرت انگیز است»؛ بازگردیم. 🔘به همین راحتی از گسترش ربا در جامعه برای گشایش نام می‌برد بعد عیناً همین مطالب در دانشگاه‌های ما تدریس می‌شود و دانشجوی جامعه به گمان اینکه اینجا جمهوری اسلامی است و نظارت بر دروس و علوم وجود دارد راهی دانشگاه می‌شود و بعد از فارغ تحصیلی شاهد کفر کیشی اکثر دانشجو خود می‌شویم 🛑بعد از میلیاردها خرج وبودجه "مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام" سالها پیش در کتاب "امنیت ملی و نظام اقتصادی ایران (ص 782 )" جناب رئیس جمهوری فعلی آقای روحانی ما در کسوت روحانیت بجای استخراج مکتب از دل قرآن و رویات با همکاری آقای نهاوندیان، نوبخت، آخوندی و... به مکتب بعنوان مکتب الگو در اقتصاد جمهوری اسلامی ایران می رسند. ⁉️واقعا با اسلام منهای روحانیت و روحانیت منهای اسلام چه باید کرد و جالب اینکه کل ناکارامدی ها به نام اسلام رقم خواهد خورد. 🔗 yon.ir/q7jFF ___________________ ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا 📡 @reba_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹|#حتما_ببینید 🎬 روایتی از زیاده‌خواهی یک بانک در قبال تولیدکنندگان 🔺ناصر نعمتی، راهن یک تولیدکننده: ضامن یک تولیدکننده شدم، بانک هم خانه‌ام را به حراج گذاشت! #بانک #طاعون_تولید _______ ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا 📡 @reba_ir
مجموعه احادیث درباره ربا
♦️میزان سرقت و اختلاس در بانک ملت 📊 بررسی صورت مالی بانک ملت نشان می‌دهد، در سال ۱۳۹۷ مبلغی به ارزش بیش از ۱۰۶ میلیارد تومان از بابت سوءاستفاده، سرقت و اختلاس در این بانک کشف شده که طی سال ۱۳۹۸ از کل این مبلغ فقط حدود ۷۰۰ میلیون تومان آن (کمتر از ۱ درصد کل مبلغ) وصول شده است. 🔗منبع: نودِ اقتصادی _______ ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا 📡 @reba_ir
3️⃣1️⃣ کارمزد بانک اشکالی دارد؟ ⏳بخش اول 💬| ✅با توجه به اثر مستقیم خلق‌پول، امکان تحقق قرض‌حلال در سیستم بانکداری وجود ندارد چراکه لزوماً مبلغ وام پرداختی، از راه دزدی به دست می‌آید. به همین ترتیب اساساً در این ساختار نیز کارمزد قرض هم مطرح نیست چرا که دستمزد در برابر کار حلال معنا پیدا می‌کند و نه کار حرام. اما با این حال می‌خواهیم قدم‌های روبه جلوی بیشتری برداشته و با چشم پوشی از ماجرای خلق پول بانکی، باز هم هزینه قرض بانکداری کشور مورد بررسی قرار بدهیم. ▪️همان طور که مستحضر هستید در رابطه با اینکه در قبال عمل قرض می‌توان کارمزد گرفت یا نه (کار= قرض دادن)، اختلاف نظر فقهی فتوایی وجود دارد. درنتیجه عده‌ای موافق این نظر هستند و سایرین رأی مخالف را صادر کرده‌اند. موافقین به صورت مشروط، کارمزد قرض را صحیح می‌دانند: شرط اول: «اگر کارمزد حقیقتاً کارمزد باشد (نه مجرّد تغییر اسم) و بهانه و پوششی برای دریافت ربا محسوب نگردد»؛ شرط دوم: «به مقدار متعارف (به اندازه مخارج صرف شده)، باشد نه بیشتر»، شرط سوم: «با توافق و رضایت طرفین صورت گیرد»، مصداق ربا محسوب نمی‌گردد چرا که داخل در عنوان جرّ منفعت نیست. در مقابل دسته دیگر از علماء، بر این باورند که هرچیزی و به هر اندازه‌ای در قبال عمل قرض، مطالبه شود رباست و مطلقاً در اینجا کارمزد معنایی ندارد. ▫️از آنجایی که موضوع مزبور یک مسئله تقلیدی است، از پرداختن به صحت و سقم ادله فقهی موافقان و مخالفان اجتناب کرده‌ایم. از این رو، مطابقت فعالیت‌های بانکی درباره دریافت کارمزد، منحصراً با نظر موافقین، محور این نوشته قرار گرفته است. نکته: موافقین گزاره «هزینه قرض می‌تواند کارمزد باشد»، صرفاً خط قرمز را تعیین کرده‌اند لذا اصلاً به این معنا نیست که به گرفتن کارمزد توصیه‌ای داشته باشند. البته این نکته نیز لحاظ شود که نگارنده بررسی شرط اول صحت کارمزد را برای تطبیق با روال سیستم بانکداری کافی دانسته و سایر شروط را بررسی ننموده. ▪️شیوه محاسبه هزینه قرض در سیستم بانکداری کشور: بدین گونه است که در ابتدای هرسال، مانده قرض در نرخ اعلام شده (درصد) و نسبت مدت آن بر حسب ماه ضرب می‌شود. به عبارت دیگر، میزان هزینه تابعی از «مقدار اسمی مبلغ قرض» و «تعداد اقساط» است. برای مثال اگر کسی به میزان 15.000.000 ریال قرض از بانک با اقساط ۳۰ ماهه و با نرخ ۴% دریافت کند، هر ماه مبلغ 500.000 ریال از اصل وام می‌پردازد. علاوه بر این، هزینه سال اول، 600.000 ریال، سال دوم، 360.000 ریال و سال سوم، 60.000 ریال می‌باشد؛ یعنی وام گیرنده باید در مجموع مبلغ 966.000 ریال به عنوان هزینه به بانک بپردازد. ▫️لازم به ذکر است که در قانون عملیات بانکی بدون ربا، تعیین میزان حداقل و حداکثر کارمزد قرض الحسنه برعهده بانک مرکزی است (ماده ۲۰، بند ۴) قبلاً بانک مرکزی سقف این نرخ را ۴% اعلام کرده بود و ظاهراً به تازگی این نرخ به ۶% تغییر داده‌اند. 🔗منبع: book.reba.ir/443 ______________ ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا 📡 @reba_ir