eitaa logo
نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا
1.8هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
539 ویدیو
18 فایل
نهضت را در سروش، ایتا، بله، آپارات، اینستاگرام و توییتر با شناسه @reba_ir دنبال کنید. Reba.ir Aparat.com/reba_ir Instagram.com/reba_ir گروه بحث: yon.ir/tlgrmr yon.ir/srush نحوه تماس: @reba_info info@reba.ir 021-77417641
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽|#ربا_طنز 🍭 وقتی اسم طرح جدید بانکداری بدون ربا رو میشنوی😂😂😂 _______ ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا 📡 @reba_ir
بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون ⚫️ خبر درگذشت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید‌عباس موسویان، عضو شورای فقهی بانک مرکزی و عضو کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار که صبح امروز به دیار باقی شتافند را به خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند منان برای او طلب غفران و آمرزش مینماییم. ______________ ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا 📡 @reba_ir
📱|#توئیت_گرام "هرجا اقتصادی‌تر شد بدهی‌اش بیشتر شد هرجا اقتصادی‌تر شد فاصله طبقاتی زیاد شد هرجا اقتصاد بیشتر رقم خورد دلالی و سود حاصل از عدم فعالیت و تولید بیشتر شد چه اینکه قدرتهای اقتصادی جهان بدهکارترینند و فاصله طبقاتی در آنجا بیداد میکند تمام این ویژگیها مختص رباست پس اقتصاد #علم_ربا است" 👤محمد وارسته _______ ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا 📡 @reba_ir
🔰مجرای مالکیت اعتباری خداوند، الگویی بدیع برای استقلال بانک مرکزی 🗞 🕑 🔹مالکیت به رابطه خاص بین مالک و مِلک اشاره میکند که امکان تصرّف مالک در ملک را نشان میدهد. این رابطه و سلطه، گاه حقیقی و واقعی است؛ یعنی مالک، سلطه واقعی و حقیقی بر مِلک دارد؛ مانند خداوند بر مخلوقات، و مالکیت انسان بر نفس یا بر صورت ذهنی اشیاء. گاهی نیز این سلطه اعتباری است؛ یعنی بین مالک و ملک فقط رابطه و سلطه ای فرض میشود که آنچه جدا و گسیخته از مالک است، به منزله آنچه به او ارتباط دارد، در نظر گرفته شود. 🔸بدین ترتیب«مالکیت اعتباری» عبارت است از اعتبار واجدیت و احاطه شخصی(حقیقی یا حقوقی) بر شیء، اعم از عین و منفعت است به گونه ای که بر آن شیء سلطه داشته باشد و بتواند در آن تصرف کند و مانع تصرف دیگران شود. بنابراین میتوان گفت عنصر اصلی در مفهوم مالکیت«امکان تصرف» است. 🔹تفاوت اساسی این دو مالکیت اینست که در مالکیت حقیقی، همواره مِلک بر مالک قائم بوده و هیچ وقت از مالکش جدا و مستقل نمیشود(طباطبایی،ج۳،ص۲۰۲)؛ ولی مالکیت اعتباری از آنجا که قوامش به وضع و اعتبار بوده، قابل تغییر و تحول است، امکان دارد این نوع ملک از مالکی به مالک دیگر منتقل شود و میتوان گفت که یکی از نشانه های مالکیت اعتباری، قابلیت انتقال مِلک است(هادوی نیا،۱۳۸۲). ♦️درواقع انسان ابتدا، مالکیت حقیقی میان خود و افعال و قوا و اعضای خود را درک، سپس شبیه این ارتباط را میان خود و محصولاتی که صرفا محصول طبیعت یا محصول کار و طبیعت و یا محصول کار و سرمایه و طبیعت است، فرض میکند و در عالم فرض و اعتبار وجود خود را گسترش داده، با قرارداد اجتماعی آن را معتبر میکند. پس از این فرض و قرار داد، برای خود با بعضی از ثروت ها نسبتی قائل میشود که این نسبت میان آن ثروت و دیگران نیست؛ به همین سبب اجازه هرگونه تصرفی را در آن ثروت به خود میدهد(مطهری،۱۳۶۸:ص۵۲). 🔸دو نوع مالکیت پروردگار شامل: مالکیت حقیقی، که به شان خالقیت وی باز میگردد و به همین سبب این مالکیت مطلق بوده و همه متصرفات را شامل میشود(مکارم شیرازی،۱۳۵۳:ج۱۷،ص۴۳۶). و دیگری مالکیت اعتباری خداوند است که یکی از آیاتی که میتوان از آن مالکیت اعتباری خداوند را فهم کرد آیه ۳۳ سوره نور[1] است که در آن به دو نوع رابطه«رابطه انسان و مال» و «رابطه خداوند و مال» که همان مالکیت انسان، و مالکیت خداوندست اشاره شده است. ♦️از آنجا که تصرف انسان در مال، همانند تصرف انسان در نفسش و مانند آن نیست، رابطه اول به مالکیت اعتباری انسان اشاره دارد. دخالت خداوند در چگونگی این مالکیت همانگونه که در آیه مطرح شده است، دخالت تکوینی نیست؛ بلکه در گستره اعتباریات قرار دارد. این دخالت تشریعی متکی بر رابطه خاص«بین خداوند و مال» است که خداوند در جایگاه مالک حقیقی همه مخلوقات، در ابتدا مالکیت اعتباری خود را مطرح؛ سپس با تکیه بر برتری و تقدم آن، در چگونگی رابطه انسان و مال دخالت کرده، به هدایت تشریعی وی میپردازد؛ پس مفاد آیه اینست که تمام ثروت ها در مرتبه اول مال خداست و در مرتبه بعد به مالکیت شخص انسان در می آید؛ البته در صورتی که با مالکیت خدا منافات نداشته باشد(دفتر همکاری حوزه و دانشگاه،۱۳۷۱:ص۲۲۵). 1️⃣ وآتُوهُمْ مِنْ مَالِ اللَّهِ الَّذِي آتَاكُمْ- و به آنان از مالی که پروردگار به شما عطا نموده است، بدهید. ✍️نورالله صالحی/ استاد نظریه‌پرداز اقتصاد- دانشگاه باهنر کرمان 🔜ادامه دارد... ______________ ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا 📡 @reba_ir
📣 اطلاعیه: 🎲 در گروه بحث پیرامون قمار سازمان‌یافته برای پاسخگویی به شبهات منتظرتان هستیم. مکان: https://t.me/QomarGroups تاریخ: سه‌شنبه 21 مرداد 1399 ساعت: از ساعت 22 الی 24 ________ 🚨پویش مبارزه با قمار سازمان‌یافته 🎲 @Qomar_ir
📸📖|#برگی_از_کتاب 🎬#برش_دوم 🔸برخلاف تصور رایج، بانک ها از محل سپرده ها وام نمی دهند! و وامی که از بانک گرفته می شود پول شخص دیگر نیست بلکه بانک های تجاری رأسا سپرده های بانکی را خلق کرده اند. حقیقا رسالت اصلی سازمان بانک، «خلق پول از هیچ» است! لذا بانک ها برای وام دهی نیازی به سپرده ها ندارند! 🔹در حال حاضر، سه نوع پول بانکی در اقتصاد جریان دارد: اسکناس ها و مسکوکات، ذخایر، سپرده ها که همه این پول ها طی فرآیند حسابداری خلق می شوند در واقع به مجموعه پول هایی که توسط بانک مرکزی خلق شده، پول رسمی حاکمیت یا پایه پولی یا پول پرقدرت می گویند. نقدینگی هم شامل مجموعه «اسکناس ها و مسکوکات در دست اشخاص» و «سپرده های بانکی» می شود. 🔸با توجه به درصد محدود اسکناس ها و مسکوکات(%3 کل نقدینگی) تقریبا باید گفت نقدینگی عبارت است از مجموع سپرده های بانکی. جالب اینکه کل پولی که بانک مرکزی کشور از اول ایجاد کرده است؛ تنها نزدیک به 170 هزار میلیارد تومان بوده است در صورتی که نقدینگی بالغ بر 1200 هزار میلیارد تومان(قریب به 7 برابر پایه پولی) است. 📚#پارادوکس 📎دریافت از کتابخانه: http://ydac.ir/xgo4z ___ ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ
❇️منتخب پایان نامه "دکترین بازاراسلامی" 💠 بخش دوازدهم ✅ همانطور که عنوان شد انسان مادامی که "ایمان" و "عمل صالح" انجام ندهد در خسران و زیان است ✳️ خسران بعنوان زیان اخروی و ضرر به عنوان زیان دنیوی ❇️ «در قرآن، ایمان قبل از عمل صالح 65 مرتبه آمده است و درپي ايمان داشتن و مومن بودن، عمل صالح انجام شدني می‌شود. از لحاظ قرآني ايمان به مواردي تعلق مي‌گيرد که هفت مورد است ✳️ایمان به الله، کتاب، ملائک،انبیاء،آیات،غیب و آخرت 💠جديدترين نظري که در تبيين عمل صالح ارائه شده است، معتقد است: «قرآن، عملي را صالح مي داند که مطابق با دستور نبي و حجت آن عصر باشد. هر کاري را که دين و پيامبر آن عصر، امضاء کند و از طرف خدا، به وسيله ي وحي، کار نيک معرفي شود، عمل صالح است . (جوادی آملی - تفسیر موضوعی قرآن - ص 307 ) ✅لذا متغير اساسي در مفهوم عمل صالح، انطباق عمل با «حجت عصر» و «ولي الله در هر زمان»، مي باشد. طبق بيان قرآن، عمل صالح، منجر به «حُسن» و زيبايي در اعمال انسان مي شود.(فرقان ، 70) ✳️خداوند وعده ي «ودّ» و مَودّتي را به مؤمنين عامل به عمل صالح مي دهد و اين مودت، همان مودت عترت و قُرباي رسول الله(ص) است.(شوری ،23) عمل صالح و محبت عترت رسول اکرم، دو پايه ي خط ريلي هستند که حرکت قطار وجود انسان به سمت الهي شدن، به هر دوي آن ها محتاج است. ( بحارالانوار، ج 78، ص 348 ) ✅«حيات طيبه» نيز به عنوان سبک زندگي طراز انسان مؤمن، ره آورد همين عمل صالح است. ( نحل ،97) ➕علاوه بر اين ها، آن چه که در صيرورت و شدن انسان، مفيدِ فايده است، صعود به بالاترين درجاتي است که خدا براي انسان رقم زده است. (طه،75) ☑️«عزّت» که جميع مرتبه ي آن، «عزت الهي» و در نزد خدا است، بر بستر کلمه ي طيبه اي به دست مي آيد که به سوي خدا صعود مي کند و رافع و بالابرنده ي اين کلمه ي طيبه، چيزي جز «عمل‌صالح» نيست. تجارت انسانِ اراده کننده ي چنين عزتي، «تجارت لن تبور» حقيقي است و عمل عاملان مقابل اين تجارت، «يَمْكُرُونَ السَّيِّئات‏» بوده و همان «مکر و تجارت يبور» حقيقي است. (فاطر 10) 🗂در تجارت اسلامی نیز واسطه، خلق می‌شود اما واسطه همان خداست که در اقتصاد بیع محور فرد مومن چون درک حضور حاضر دارد خدا را واسطه می‌داند و این واسطه روی زمین خلیفه الله خواهد بود که مومن آن را ناظر می‌داند. 🔻در بخش 4 دلالی بر طبق آراء تافلر بیان شده است اما در اینجا واسطه در بازار اسلامی مطرح می‌کنیم. ♻️در تِرِيد، فرآيند تفکيک بين توليد و مصرف و سپس بين توليدکننده و مصرف کننده صورت مي گيرد که منتج به بازار و ظهور پديده ي مرچنت يا دلال مي شود که بن مايه و ريشه ي اين تفکيک در نگاه انتزاعي به فرآيند توليد مصرف و کل هستي مي باشد اما در تلقي تجارت قرآن، تفکيک در فرآيند تعاملِ صورت گرفته بين دو نفر انجام مي‌شود؛ ✅به اين معنا که يک عمل و عامل آن به صورت متحد با هم از يک عمل و عامل ديگر که آن دو نيز متحد هستند از هم منفک شده و به صورت مجزا در نسبت با خدا سنجيده مي شوند. چون مظروف ساختن خدا در قالب ماده و در جهان مادي نقص و محدوديت محسوب مي شود، لذا اين مسئله، منجر به حضور و ظهور «واسطه»، در جهت اعمال ولايت الهي مي شود که صالحيت هر يک از دو عمل و عامل، در نسبت با آن واسطه سنجش مي شود. اين نگاه انفکاکي نه زاييده ي تقرب انتزاعي، بلکه مولود تقرب تجريدي به عالم است. http://yon.ir/9StoO _____________________ ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا 📡 @reba_ir
📱|#توئیت_گرام 💭"انقدر بانک ها از مردم بیچاره سود‌ بیش از مصوبه بانک مرکزی میگرفتن و بانک مرکزی هم به‌روی مبارک نمی آورد تا اینکه امروز دیوان عالی کشور، رای وحدت رویه دادند که سود بیش از مصوبه گرفته نشود و دادگاه ها افراد را محکوم نکنند چه آدم هایی که بخاطر سود بیچاره شدند و زندگی شون فنا شد!" _______ ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا 📡 @reba_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥|⚠️سکوت بانک مرکزی در برابر حساب‌سازی بانک‌ها در صورت‌های مالی‌شان! 👤 صمد عزیزنژاد، تحلیلگر مسائل اقتصادی: ضعف بانک مرکزی در برابر حسابرسی صورت‌های مالی بانک‌ها کاملا مشهود است/ بانک مرکزی خودش می‌داند بانک‌ها حساب سازی می‌کنند نه حسابرسی!/ چطور ممکن است بانکی که کفایت سرمایه‌اش منفی است، سود توزیع کند! 🔗منبع: نودِ اقتصادی _______ ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا 📡 @reba_ir
8️⃣1️⃣ آیا پولمان را از بانک بیرون بکشیم؟ نگه نداشتن پول در بانک‌ها، احتمال دزدی و ناامنی اقتصادی را افزایش نمی‌دهد؟ 💬| ✅ این مهم‌ترین شبهه‌ایست که به نضهت مردمی ممانعت از جنگ با خدا به واسطه سفاهت برخی حرکت‌های سطحی و کوتاه مدت موازی وارد شده است. متاسفانه در طول چند سال فعالیت این نهضت، حرکت‌های مشابه کوتاه مدت و مقطعی متفاوتی انجام شد. عده‌ای چون از وام بانکی ضربه خورده بودند، می‌خواستند سود بانکی را حذف کنند و حتی در تلویزیون‌ هم حضور پیدا کرده و صدای خود را بلند کردند. عده‌ای دیگر در شبکه‌های اجتماعی در یک حرکت احساسی و غیرعقلانی مردم را به خروج سپرده‌های خود از بانک و تبدیل آن‌ها به طلا و ... ترغیب کردند و چند میلیاردی هم بنا به ادعای خودشان از بانک‌ها خارج کردند. ▪️برخی که آش را آنقدر شور کردند که برخی بزرگان برای حل و فصل موضوع وارد میدان شدند و فرد را از اعتصاب غذای منجر به مرگ! منع کردند. گروهی حتی در برخی از گزارشات دیوار نویسی کردند و کار را به نهایت سطحی‌گری رساندند. انگار با آشوب و بلوا و مرگ مشکلات علمی و تصمیم‌سازی مدیران برای زندگی حل می‌شود! ▫️آن گروهی که می‌گفت پول‌ها را باید از بانک خارج کرد، اگر ذره‌ای مطالعه داشت می‌دانست این خروج هیچ فایده‌ای برای جمهوری اسلامی نداشته و اساساً پول ازبانک خارج نمی‌شود! این عمل تنها بی‌اعتمادی به نظام را تداعی کرده و دشمنان جمهوری اسلامی را به طمع می‌اندازد که دست‌آویز جدیدی برای حمله به اصل نظام پیدا شده است. ▪️در پاسخ به دیگر سؤالات، به این نکته اشاره خواهیم کرد که از لحاظ اقتصادی پول چگونه گردش می‌کند و از لحاظ علمی ایراد کار ذره‌ای مرتفع نخواهد شد و از باب تمدن‌سازی نیز متاسفانه این حرکت تاثیری منفی بر اقتصاد خواهد داشت. ▫️به یاد داشته‌باشیم که خروج پول از بانک و تبدیل آن به طلا یا ارز یا به عبارتی کنز (گنج) کردن، آن‌ها را از چرخه اقتصادی خارج می‌کند و این مخالف صریح سیاست‌گذاری‌های سالانه اقتصادی امام خامنه‌ای در نام‌گذاری سال است. ایشان که در سال‌های اخیر بر موضوع اقتصاد و کار تمرکز کرده‌اند و توجه ویژه‌ای به تولید دارند انتظار دارند تا مردم سرمایه‌های پولی، مالی و نیروی بازوی خود را در این مسیر به کار بیاندازند، نه آنکه با سوء برداشت پول‌های خود را تبدیل به گنج‌هایی در خانه و غارها بکنند! 🔗منبع: book.reba.ir/443 ______________ ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا 📡 @reba_ir