eitaa logo
تشکل طلبگی ربیون
1.6هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
52 ویدیو
53 فایل
وَكَأَيِّن مِّن نَّبِيٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ پوشش فعالیتها و ارائه محتوای تولیدی تشکل طلبگی ربیون مشهد @Admin_rebbiion
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰آنچه گذشت 🔹مهم ترین عامل برای محقق کردن اهداف والا و ارزشمند؛ مجموعه های انسانی با همّی واحد و انگیزه های فراوان است که در کنارهم برای محقق کردن این اهداف پا در میدان عمل نهند. 🔸اولین نقطه برای حرکت، تهیه توشه برای مسیر است. تا افرادِ مجموعه فکر های متعالی و نفس های مهذب نداشته باشند دچار افراط ها وتفریط ها می شوند؛ لذا تصمیم گرفتیم در هرماه دوبار برای مجهز شدن خودمان در کنارهم جمع شویم. 🔘اما آن چه به جلسات، معنا و روح می داد، زیارت آل یاسین و روضه هایی بود که دوستان قرائت می کردند تا دلهایمان در مسیرِ حقیقی قرار گیرد. علاوه بر اینها برای هم فکر شدن و هم جهت شدن، هرجلسه درباره اهداف مان و آینده پیش رو نیز بحث می کردیم. 🔴لیست مهمان های دعوت شده به جلسات هفتگی از ۲۵ آبان ۹۷ تا اردیبهشت ۹۸ به همراه موضوع در تصویر قابل مشاهده است. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔰نشریه تعهد سرخ ◀️اولین اثر مکتوب تشکل که در اسفندماه ۹۷ توزیع شد. ✅صاحب امتیاز: تشکل طلبگی ربیون 📌موضوع: آشنایی با فعالیت های طلاب انقلابی شهر مشهد ↙️لینک دانلود: http://s8.picofile.com/file/8354218292/%D8%AA%D8%B9%D9%87%D8%AF_%D8%B3%D8%B1%D8%AE.pdf.html 📌 در متن جریان حق همیشه انسانهایی بوده اند که بار سنگین امانت ازلی الهی را در کشاکش ابتلائات دهر بر دوش تعهد سرخ خویش حمل نموده اند. 📍 کمتر از یکسال پیش، جمعی از طلاب دردمند و دغدغه مند نسبت به مسائل حوزه، مردم و انقلاب به صورت یک تشکل، گرد هم آمدند تا در حد توان علمی و عملی خویش در راستای تحقق آرمانهای بلند انقلاب گام برداشته و حلقه وصلی بین امام و امت باشند. 📌 هدف از انتشار این نشریه، معرفی برخی از مجموعه های طلبگی فعال در زمینه مسائل انقلاب اسلامی با نگاه تحولی در رویه حوزه علمیه در عرصه های گوناگون بوده است.در کنار معرفی این مجموعه ها به شماری از فعالیت های خودجوش طلاب در برخی مدارس علمیه در زمینه آشنایی با معارف انقلاب اسلامی نیز اشاره شده است. 🔘گزیده مطالب نشریه به مرور در کانال بارگذاری خواهد شد. #گزارش #ظرفیت_طلاب_انقلابی 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔰نشریه #تعهد_سرخ 📌برشی از سرمقاله ✅با حرکت پیامبر گونه امام خمینی (ره) برای مبارزه با کفر، شرک و ایجاد تمدنی اسلامی، سطح ارتقا یافته ای از این ارتباط و اثر گذاری در ساحت های مختلف پیش روی طلاب قرار گرفت و طلاب همچون عمار و سلمان وابوذر به این ندای ابراهیمی لبیک گفتند تا این بار در نقطه ثقل مبارزه حق و باطل؛ با تنظیم خود با ولی جامعه و امام امت نقش افرینی کنند. و بتوانند دین را در لایه لایه زندگی بشری، ذیل اقامه حکومت اسلامی پیاده کنند. 🖋محمد امامی #ظرفیت_طلاب_انقلابی ↙️لینک دانلود فایل کامل نشریه http://s8.picofile.com/file/8354218292/%D8%AA%D8%B9%D9%87%D8%AF_%D8%B3%D8%B1%D8%AE.pdf.html 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔰افق تمدنی بیانیه 🔸بیانات استاد سلمان مرادخانی در ◀️بخش اول 📌بیانیه گام دوم 40 سال آینده است. هر نقشه راهی دارای سه بخش عمده است: ۱.ارزیابی از وضعیت موجود ۲.نقطه مطلوب ۳.گام هایی که از وضعیت موجود برای رسیدن به نقطه مطلوب باید برداشت. ⭕️افقی که 40 سال آینده باید در آنجا ایستاده باشیم در زیست بوم جمهوری اسلامی است. این تمدن منحصر به داخل ایران نیست بلکه الگویی است که سایر جوامع خصوصا جوامع اسلامی با تمسک به آن الگو خودشان را به این افق نزدیک می کنند. ✅ما برای درک درست بیانیه باید بر اساس اندیشه خود رهبری اجزای این حرکت را تجزیه کنیم چون خود نقشه راه کلی است. ☑️رهبری نقشه جامع تری از این نقشه را قبلا به صورت مکرر ترسیم کرده اند،ایشان از سال 79 به صورت تفصیلی تقسیم نقشه راه را شروع می کنند و می فرمایند: ما تا افق تمدنی 5 مرحله داریم ۱.انقلاب اسلامی ۲.نظام اسلامی ۳.دولت اسلامی ۴.جامعه اسلامی ۵.تمدن اسلامی 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔰نشریه #تعهد_سرخ 📌برشی از سخن سردبیر ✅نشریه تعهدسرخ که ذیل تشکل طلبگی ربیون منتشر می شود، حاصل نه شکم سیری و بلکه #درد_درون_سینه جمعی از طلاب دغدغه مند حوزه علمیه مشهد است. در این نشریه تلاش شده مجموعه های مردمی و سازمانی حوزه علمیه مشهد که توانسته بودند قدمی در جهت ارتقای این حوزه به سمت حوزه ایده آل انقلاب اسلامی بردارند، معرفی کنیم. این حرکت با هدف گسترش زحمات ایشان و ارائه الگویی نسبی برای دیگران انجام شده است. 🖋رضا صنمبری #ظرفیت_طلاب_انقلابی ↙️لینک دانلود فایل کامل نشریه http://s8.picofile.com/file/8354218292/%D8%AA%D8%B9%D9%87%D8%AF_%D8%B3%D8%B1%D8%AE.pdf.html 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔰افق تمدنی بیانیه 🔸بیانات استاد سلمان مرادخانی در تشکل ◀️بخش دوم 📌از زمان تثبیت نظام اسلامی و تدوین قانون اساسی و چارچوب های کلی نظام اسلامی(حدود۳۹سال) مشغول برداشتن گام مربوط به تشکیل دولت اسلامی هستیم. رهبری سال ۸۴ می فرمایند تشکیل دولت اسلامی از سال بعد از انقلاب شروع شده اما افت و خیز هایی داشتیم و برخی در مسیر افول کردند اما فی الجمله پیش رفتیم اگرچه هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم. ✅در بیانیه دوره طی کردن این گام تعبیر به دوره خودسازی انقلاب اسلامی شده است چه بسا به تداوم همین مرحله نیز اشاره دارد. ✅این مراحل حلقه های یک زنجیر هستند و تا یکی به مرحله نهایی نرسیده انتظار نهایی شدن مرحله بعدی بی جا است.اگر دولت سازی به فرجام نهایی نرسد نمی توان گفت جامعه، اسلامی شده است. این دولت اسلامی است که جامعه اسلامی را می سازد و اگر چنین جامعه ای ساخته شد مرحله تشعشع انقلاب اسلامی فرا می رسد. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔰افق تمدنی بیانیه ▪️بیانات استاد سلمان در ◀️بخش سوم 📌یک سیر کلی درباره تمدن در کلام رهبری وجود دارد 🔸سال های 69 و 70 ابتدا به سیر تمدن غرب و تحلیل آن می پردازند خصوصا در22/2/1369. 🔹 72 تا 78 به سابقه شکل گیری تمدن اسلامی بعد از نبی اکرم (ص) تا قرن 5 که دوره تشعشع تمدن اسلامی است می پردازند. 🔸سال 75 اولین کلامی است که در حد تک گزاره می فرمایند ما به دنبال تمدن سازی اسلامی هستیم. 🔹سال 76 ایشان در 3 مورد به این موضوع می پردازند و سال 77 یک مورد 🔸عمده ترین و صریح ترین بحث ایشان که به تبیین این قضیه می پردازند که آرمان نظام اسلامی تشکیل تمدن جهانی است، در 14/7/79 است در جمع طلاب حوزه علمیه قم در مدرسه فیضیه است. خطاب در این سخن با طلاب و فضلای حوزه علمیه قم است و رهبری این جمع را برای بیان این مطلب انتخاب می کنند و این معنا دارد؛ حتی تصریح می کنند که ⭕️«نقش علما و روحانیت در مسیر تمدن سازی دارد یگانه است» و این می تواند تبیینی برای بیانیه باشد که در افق تمدنی 40 ساله وظیفه اصلی بر دوش کیست. 🔹دو ماه بعد سال در 12/9/79 در 5 مرحله را بیان می کنند. این دو سخنرانی پایه ایست و مبانی و الزامات تمدن سازی اسلامی را بیان می کنند. 🔸24/7/90 در دیدار دانشجویان کرمانشان با عنوان بازخوانی هویت و شاکله کلی انقلاب می فرمایند این شاکله کلی برنامه عمومی برای آینده خواهد بود و مراحل 5 گانه را بیان می کنند. به هرکدام از اجزا در یک سخنرانی بیشتر پرداخته شده است: 14/7/79 تمدن اسلامی 8/6/84 دولت اسلامی 24/7/90 جامعه اسلامی 🔹23/7/91 دیدار با جوانان خراسان شمالی (پایه ای برای فهم بیانیه) می فرمایند تمدن اسلامی دو بخش ابزاری و متنی دارد،بخش علم وفناوری و صنعت به عنوان ابزاری و بخش سبک زندگی بخش متنی و اصلی تمدن سازی است. در این بیانیه هم آخرین بند بحث سبک زندگی است. 🔸سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هم برای فهم بیانیه مهم است. 💢فهم سیر کلی بیانیه باید در چارچوب این 7 متن تحلیل شود. ✅پیشنهاد بنده این است که این متون را متون مباحثاتی قرار دهید و در جمع بحث کنید و ببینید چه وظایفی از دل این ها استخراج می شود. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔰افق تمدنی بیانیه 🔸بیانات استاد سلمان در ◀️بخش چهارم 📌در سخنرانی 14/7/79 دو رکن تمدن سازی بر عهده حوزه علمیه گذاشته شده است. ✅ "پرورش انسان" و "تولید فکر" پس ما باید دو کار اصلی انجام دهیم که یکی از آنها 💢«تمرکز بر اخلاق و معنویت» است که در بیانیه هم ذکر شد. اولا حوزه شخصی خود ماست دوما معنویت در فضای جامعه است. ما برای معنویت خودمان به عنوان پایه گذاران تمدن اسلامی باید برنامه ویژه ای داشته باشیم. تا این تحول معنوی درون حوزه ها اتفاق نیافتد و فراگیر نشود، انتظار اینکه حوزه وظیفه اش را ایفا کند و جامعه به افق تمدنی نزدیک شود بی جاست. 🔴برای فهم درست توصیه های 7 گانه باید همه این ها را با افق مطرح شده تفسیر کنیم. مثلا وقتی افق می گوید 40 سال آینده باید تمدن اسلامی تشکیل شده باشد، چه سطحی از معنویت موردنظر است؟ یک سطح عادی از معنویت گرایی نمی تواند معنویت تمدنی که بناست الگوی همه جوامع بشود را تامین کند. ❇️اگر معنویت به معنای ارتباط و اتصال با عالم معنا و عالم غیب و سامان دادن زندگی این دنیا در اتصال با عالم معنا و آمادگی برای حیات دائم باشد، مردم باید به چه سطحی از اتصال به عالم معنا رسیده باشند؟ این یک جامعه ای است که ارزش های معنوی را عَلَم کرده است نه آن که تعدادی افراد شاخص در سطحی از معنویت رشد هایی کرده باشند! 🔻این ارزیابی لازم دارد،گام ها را باید زمان مند کنیم ما حداقل بدانیم برای 30 سال آینده چه پیش نیاز هایی لازم داریم؟ چه تعداد اساتید اخلاق و قله های معنویت لازم داریم؟ روی همین بحث بیانیه باید مفصل مباحثه کرد، چند گام ده ساله که در هر کدام باید چه شده باشد لازم داریم. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔰افق تمدنی بیانیه 🔸بیانات استاد سلمان در ◀️بخش پنجم(آخرین بخش) 📌یک وظیفه دیگر در حوزه وظایف حوزه بود وقتی وظیفه عمده حوزه تولید فکر است، 💢 در جامعه باید به دست حوزه باشد. مثل فعالیت خود رهبری که یک تنه علمداری مطالبه رشد علم فناوری را دارند. غیر ایشان چند نفر علمدار مطالبه رشد علم و فناوری در جامعه داریم؟ ✅در همه هفت توصیه حوزه باید جلو بیفتد. در عدالت خواهی حوزه کجای جامعه است؟علمای ما کجای قضیه اند؟کار چند طلبه نیست باید علمداری حوزه باشد. ☑️آخرین مطلب به عنوان وظیفه: باید این بیانیه را از نظر مبنایی برای مردم تببین کنیم. که به عنوان وظیفه گفته اند یکی از مصادیقش تبیین مبانی این بیانیه در جامعه است. همه اش مبانی دینی دارد و رهبری اشاره ای رد شده اند. خود ایشان در سال 79 مبانی اندیشه ای را مقداری بیان می کنند هرچند اجمالی اما کلیدی است. ▪️این تبیین یک پیش نیاز هم دارد که باید تمدن را بشناسیم. این تمدن چیست؟ لازمه شناخت تمدن، آشنایی با تاریخ تمدن و تمدن 300 ساله قبل است. 🔺پایان مطلب 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔰نقش طلاب در بیانیه 🔸بیانات حجت الاسلام در دبیر واحد بین‌الملل موسسه ورثه الانبیا ◀️بخش یک از دو 📌انواع تحلیل ها نسبت به گام دوم 1-بیانیه گام دوم حرف جدیدی ندارد. 2- در فضای رو به انحطاط فعلی (!) رهبری به مردمِ ناامید، امید می دهند. البته ایشان کاملا از فضا مطلع نیستند و اخبار غلطی به ایشان می رسد. 3-رهبری با حرفشان را زده اند. اما آن حرف چیست؟ ✅در جهان سنت هایی وجود دارد که ما به عنوان به آن ایمان داریم و بر اساس آنها حرکت می کنیم. مثلا اگر در راه خدا کنید تبدیل به می شوید لذا قوم یهود به صورت جدی در قرآن مطرح شده است. ☑️اساسا چرا قوم رسول الله به همه بلاهای یهود مبتلا می شوند؟ چون یهود اولین قومی ست که با نبی قیام کرده و به می رسد. حالا وقتی این قوم معصیت می کند امر برایش پیچیده می شود و به سادگی رهایشان نمی کند. سنت خدا این است که قوم قیام کرده یا با وعده های الهی پیش می رود و به می رسد یا اینقدر برخلافش حرکت می کند که درست در نقطه مقابل قرار می گیرد. یهود یک قوم مخالف عادی نیست بلکه مهم ترین قوم مقابل قوم قیام کرده پیامبر است. ✔️دهه 70 فضای دشواری بر کشور حاکم است. آقا می فرمایند اگر فضا سخت شود، کربلای دیگری تکرار می شود نه صلح امام حسن! کربلا از نقاط تاریک تاریخ شیعه است؛ یعنی نیرویی نیست که رهبری روی آن ها حساب کند. مثلا چه کسانی نماد حزب اللهی دهه هفتاد هستند؟ افرادی که کارنامه عملی و سابقه خوبی ندارند. ❇️اما فضای گام دوم است. چرا پیروزشدیم؟ چون سطح نیروهای انقلابی خیلی پیشرفت کرده. رهبری در بیانیه گذشته،حال و آینده انقلاب را به تصویر می کشد. اولا نیازمندی های جامعه را به رخ انقلابی ها می کشد. ثانیا اشاره ای به تغییر نسل انقلابی می کند. یک مورد تغییر پارادایم از مهاجرین و انصار به تابعین و است. این تغییر نسلی لوازمی نیز دارد که ایشان بیان می کنند. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔰نقش طلاب در بیانیه 🔸بیانات حجت الاسلام در دبیر واحد بین‌الملل موسسه ورثه الانبیا ◀️بخش دو از دو 💢ما شیعیان معتقدیم که امام، جامعه را طبق قرآن مدیریت می کند و شأن نهاد دین (نه فقط ولی فقیه) است. ⭕️شان طلاب نیز در گام دوم امامت به همین معناست؛ طبق قرآن. ✅بیانیه گام دوم می گوید شما در مسیر قله هستید. تعبیر رهبری رسیدن به است. شما در مسیر قیام للهی هستید که از انقلاب شروع شد. تبیین این موضوع که در حال حاضر در مسیر حرکت می کنیم است. 🔸مثل سنتی که قوم قیام کرده در طول تاریخ هرگاه کند، پیدا می کند اما وقتی عقب می کشد در فشار قرار می گیرد. اینکه رهبری فرمودند اگر از راه امام برگردیم سیلی می خوریم، این خاصیت قوم قیام کرده است که اگر برگردد سیلی می خورد اما این قوم عزیز است، لذا خدا به آن فرصت می دهد. مثل انسان مجاهدی که اگر استقامت کند، خداوند فرصت می دهد دوباره عزتش را در این مسیر پیدا کند. 🔹مثال دیگر از سنن الهی : در چه اتفاقی می افتد؟ کاملا محاصره شدی و حتی در جبهه خودی هم دشمن داری(بنی قریظه). زمستان است و غذایی هم ندارید. عده ای هم همه را ناامید می کنند. اما عده ای می ایستند. در جنگ احزاب جنگ نمی شود اما گرسنگی و حصار شدیدی دارد که اگر استقامت کنید مقدمه ی بدون جنگ مکه است. این سنت الهی است. ⛔️اگر در بیانیه گام دوم با ذره بین به دنبال شرح جمله جمله گام دوم باشیم خطاست و روح حاکم را رها می کنیم. ❇️ سنت های حاکم بر این قیام است که باید فقط توسط طلاب تبیین شود. 🔺پایان مطلب 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
📸#گزارش_تصویری #جلسه_هفتگی_ربیون جمعه دهم خردادماه ❇️درس اخلاق در محضر آیت الله محمد #مروارید ✅گفت و گو با استاد #علیرضا_کمیلی پیرامون گفتمان سازی بیانیه #گام_دوم در حوزه 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔸سلسله جلسات تبیین بیانیه انقلاب اسلامی بررسی تحلیلی-تطبیقی تاریخ صدر اسلام و سیره نبوی با بستر صدور بیانیه گام دوم و زمانه کنونی انقلاب سخنران حجت الاسلام محمد الهی خراسانی زمان پنج شنبه ۱۶ خرداد، ساعت ۱۸:۱۵ مکان چمران ۱۱, اولین کوچه سمت راست, پلاک۱۶ حضور عموم طلاب برادر در جلسه بلامانع است. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
📸#گزارش_تصویری #جلسه_هفتگی_ربیون پنجشنبه شانزدهم خردادماه 🔸سلسله جلسات تبیین بیانیه #گام_دوم ✅سخنرانی حجت الاسلام #محمد_الهی_خراسانی پیرامون بررسی تحلیلی -تطبیقی #تاریخ صدر اسلام و سیره نبوی با بستر صدور بیانیه گام دوم و زمانه کنونی انقلاب 🔹مشروح بیانات این جلسه و جلسه استاد #علیرضا_کمیلی بزودی در کانال قرار داده خواهد شد. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔰تحلیل ملزومات تحقق بیانیه 🔸بیانات استاد در ◀️بخش یک از دو بیانیه گام دوم از حیث محتوا جمع بندی همان حرف های گذشته رهبری است ولی در قامت گذشته، حال و آینده انقلاب اسلامی بیان شده است. ▪️بنظرم خود رهبری هم حسب شرایط کشور سیر تطوری داشته اند. ایشان یک دوره برای اصلاح بروکراسی ساختار موروثی اداری-اجرایی کشور از تلاش جدی می کنند و به مسوولان تذکر می دهند. از دهه 80 است که ظاهرا تذکرات درونی را کافی نمی بینند و برای فعال کردن از مسوولان در بدنه مردمی تلاش می نمایند و از ابتدای دهه 90 هم که شاهدیم با ادبیات فعالسازی و جوانان و آتش به اختیار سعی می کنند تا خود را فعال کنند. طی این مراحل شاید به این خاطر بود که در ابتدا توان بدنه مردمی در حدی نبود که بتوان برای اداره کشور به آن اتکا کرد والا مبنای "ما لیقوم الناس بالقسط" است و اتکای اصلی ما مردم بوده اند، اما بعد از جریان دوم خرداد که بدنه انقلابی نگران فعلیت انقلاب شد و از خواب خوش بینی بیدار و تازه وارد مباحث فکری و عمیق تر شد، رویش های جدی در بدنه انقلابی اتفاق افتاد و یک جدی برای انقلاب رقم خورد. ✅وجه ممیزه گام دوم هدف گیری جدی به عنوان مسئول مدیریت انقلاب است و رهبری تاکید می کنند که در جهاد بزرگ پیش رو جوانان باید شانه های خود را زیر بار مسئولیت قرار بدهند. ❇️ایشان می خواهند انقلاب را به دوش جوانان بگذارند و خودباوری را در آن ها ایجاد کنند تا در این سطح جدی احساس مسئولیت کنند. ☑️گام دوم باید در باب فهم مسائل کشور بصیرتی در بدنه انقلابی ایجاد کند و مقدمه اش این است که خود را متولی حاکمیت بدانند. ...👇👇👇
...👆👆👆 ⭕️متاسفانه ولی فاصله ای که بین باور نسل جوان به خودش و حد توقع رهبری وجود دارد خیلی زیاد است! 🔴خیلی از ما می دانیم که کارمان حیاتی نیست و در صورت تعطیل شدن خلائی ایجاد نمی کند یعنی اگر بپرسی حالا شما نروی اردوی جهادی چه می شود؟ نخواهی شنید که مردم گرسنه می مانند یا فلان درصد اشتغال استان تغییر خواهد کرد! یعنی ما در دل مان جدی برای کارهای فعلی مان قائل نیستیم! 💢ساختار اداری-اجرایی کشور ما میراث گذشته است و را با مخاطره روبرو کرده است. ❇️یک نسبت به ساختار موجود داریم. ساختاری که قدرتش زیاد و تاثیرگذاری اش کم است. رویکرد کوچک کردن نهادهای بزرگ و فشل یا بعبارتی رویکرد اصل چهل و چهاری! البته اگر افرادی بتوانند داخل همین ساختار تغییراتی بدهند خیلی خوب است ولی ساختارها تا اطلاع ثانوی فشل اند! ✅اما لزوما این نیست که باید وارد ساختار و نهادهای حکومتی بشویم و اصلاح کنیم. گام دوم صرفا قرار نیست با نهادهای موجود اتفاق بیفتد. بخشی از آن به عهده است. شاید مطلوب این باشد که مثلا وزارت ارشاد یک نهاد نظارتی بشود و تمام کار فرهنگ و هنر کشور به موسساتی چون اوج و عمار و... و در اقتصاد به هزاران شرکت خصوصی و سپرده شود. ☑️البته باید برنامه ریزی برای ورود به ساختار موجود داشته باشیم تا بتوانیم رویکرد اصلاحی را حتی المقدور پیاده سازی کنیم ولی نباید به آن خیلی دل بست! چنانچه رهبری مخاطب شان را گذاشتند نه ادارات! 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔹سلسله جلسات تبیین بیانیه 🔰تحلیل ملزومات تحقق بیانیه گام دوم 🔸بیانات استاد در ◀️بخش دو از دو 💢ما امروز در دو جنبه نظری و ساختاری ضعف داریم. مساله ما مبانی حاکم بر برنامه های توسعه است که رویکردهای کشور را به سمت شدن می برد و ما مدل توسعه جایگزین ارائه نداده ایم و در جنبه تحقق هم می خواهیم با یک ابزار خراب به اسم ادارات موجود به اهداف برسیم که شدنی نیست! ❓راه حل چیست؟ ✅در حد خودتان یک الگوی عملی ارائه بدهید. ما به تشکل و جمع های در حوزه های مختلف نیاز داریم. اکثر حزب اللهی ها تجربه شان در کار ضعیف است و مجموعه نمونه ای ندارند که بتواند فراگیر شود و در ساختار نفوذ کند یا الگویی حتی برای نهادها بشود! گاها آدم هایی داریم که در یک شهرستان الگوی نسبتا موفقی ارائه دادند و آنها را بردند تهران و طرحی را به آنها سپردند. یعنی اگر کسی کار موفقی داشته باشد از آن استقبال می شود ولی الگوهای ما نوعا گفتمانی و رسانه ای است نه یک اقدام میدانی موفق! ♨️بدنه جوان حوزه باید در قامت این نقشی که در گام دوم می تواند داشته باشد قرار بگیرد و این نقش را درک نمی کند مگر اینکه واقعا در وسط میدان واقعی قرار بگیرد چنانچه امام در انتهای منشور می فرمایند: "روحانیت تا در همه مسائل و مشکلات، حضور فعال نداشته باشد نمی تواند درک کند که اجتهاد مصطلح، برای اداره جامعه کافی نیست" ⭕️اقل انتظار از حوزه، تدوین لایه فکری-نظری انقلاب است. ...👇👇👇
...👆👆👆 ⛔️یکی از علل لنگ بودن این لایه در حوزه آن است که حوزه راه انتزاعی خود را رفته و آخوندهای حکومتی و مدیران هم راه خود را رفته اند! مثلا نمایندگان ولی فقیه در ادارات بنا بود نماینده نهاد در حاکمیت باشند. اقل فایده ای که می توانستند داشته باشند انتقال مسئله های میدانی و سوالات متعدد نهادهای خود با نهاد است. این کار می توانست حوزه را تکان دهد. یکی از دلایلی که این اتفاق نیافتاده این است که مدیر آن نهاد می بیند سطحش خیلی پایین تر از سوالات است و از مسائل نظام فاصله دارد ولی نباید از عرضه سوال استنکاف کنند چون مواجه شدن با سوالات برای حوزه می تواند منشا شروع باشد. ❓چطور می توان این دغدغه را ایجاد کرد؟ ✅ما باید بدنه حوزه را درگیر مسائل مختلف بکنیم مثلا ده نفر می خواهیم که افق شان برنامه ریزی دهه آینده وزارت کشاورزی باشد. ❇️فرد باید در وارد شود تا بتواند حکم را استخراج کند. تاملاتی که یک نفر گوشه اتاق بدون تشخیص موضوع انجام داده است نوعا نیست و به درد ساختارهای واقعی نمی خورد. رفتن در میدان گاهی اوقات مقتضی این است که عالم دین در یک نهاد، مشاور یا مسئول بشود تا بعد از فهم موضوع بتواند برای مسئله حکم را استخراج کند. مهم ترین دغدغه باید درگیر کردن بدنه طلاب با سطح حکمرانی و دغدغه های حاکمیت باشد و برای این درگیری باید راهکار پیدا کنید. وقتی سوال مطرح می شود فرد تازه شروع به فکر کردن می کند و دنبال حل مسئله می رود. ☑️یک پیشنهاد برگزاری تورهای بازدید از وزارت خانه ها و نهادهای نظام است. ☑️پیشنهاد دیگر مطالعه اسناد نظام مثل سند چشم انداز و برنامه ششم توسعه و سندهای سیاستی دیگر است، هرچند آنها را درست نفهمیم. مثلا بررسی کنید آیا نسبتی بین دین و این اسناد وجود دارد؟ 🔘این کار کمک می کند به اینکه بفهمیم سطح حاکمیت را نمی فهمیم و مسئله ما با مسائل نظام خیلی فرق دارد و این اعتراف به وجود فاصله، نقطه تحول ماست. 🔺پایان مطلب 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔰بررسی تحلیلی-تطبیقی صدر اسلام و سیره نبوی با بستر صدور بیانیه گام دوم و زمانه کنونی انقلاب 🔹سلسله جلسات تبیین بیانیه 🔸بیانات حجت الاسلام در ◀️بخش اول 📌در بیانیه گام دوم رهبری سخن از چند مرحله ای بودن انقلاب اسلامی می کنند و سه کلید واژه ، و را مطرح می کنند. 📌هر و که مدعی تاسیس یک تمدن است، باید این سه مرحله را برای خود تعریف کند. 📍در مرحله اول جنبش باید شایستگی کامل برای به جریان انداختن جنبش را برخوردار باشند که همان خودسازی است. 📍اما جنبش ها با اتکا به رهبران به تنهایی نمی توانند پیش بروند بلکه باید تبدیل به گسترده اجتماعی شوند و این جریان گسترده اجتماعی اگر بخواهد از حالت مقطعی خارج شود نیاز به استقرار و ثبات دارد که همان است. 📍در مرحله بعد باید ساخت اجتماعی مردم را بر اساس دغدغه های رهبران نهضت شکل داد و جامعه باید تبدیل به الگویی برای توسعه و ترویج گفتمان حاکم شود که حرکت به سمت است. ✅پیامبر اسلام دقیقا همین سه مرحله را دنبال کردند. ⭕️شعاع پیامبر قبل از بعثت آغاز شد. پیامبر از بسیاری کارهایی که کودکان انجام می دادند پرهیز می کردند و مانوس با یاد خدا و مناجات های مکرر در غار حرا بودند. سوره ضحی به همین توفیقات قبل از بعثت پیامبر از جمله هدایت الهی و ازدواج با بانویی مخلص که دارایی اش را در راه دین خدا خرج می کند، اشاره می کند. پس از بعثت هم اولین آیات قرآن بر اساس سیر نزول در سوره های علق، قلم و ... در جهت ساختن پیامبر برای آمادگی و ناظر به تقویت روحیه و آمادگی پیامبر است و تعبیر خود ایشان هم به این معنا اشاره دارد:«أَدَّبَنِي رَبِّي فَأَحْسَنَ تَأْدِيبِي» ⭕️پس از این مرحله است که خودش چند مرحله دارد. 1⃣مرحله اول در آغاز بعثت است. در سالهای دعوت پنهانی که پیامبر باید شروع به نیروسازی برای انقلاب کند، اولین نیروی پیامبر طفلی است که در دامن ایشان پرورش یافته است. دومین نیرو همسر بزرگوار و سومین نفر زیدبن حارثه (بنابر قول مشهور) غلام حضرت خدیجه است. بر این اساس نخستین نیروهایی که به پیامبر ملحق می شوند نمایندگانی از سه قشرِ فرودستِ اجتماعیِ"کودک و نوجوان" و "زنان" و " غلامان و بردگان" هستند. 2⃣گام بعدی عبارت است از با آغاز دعوت علنی. یعنی پیامبر باید با اتکا به همین جمعِ منسجم دعوت را علنی کند و اگر اینکار را نکرده بود بی شک در اولین روزهای دعوت نهضت سرکوب یا بایکوت می شد. یک جمع همدلی که عادتشان این بود که هنگام جدا شدن دست در دست هم می گذاشتند و سوره عصر را می خواندند. در این سوره به دو نوع هم افزایی اشاره شده است. ما هم به این دو نوع هم افزایی در مسیر ایمان نیاز داریم. هم افزایی بینشی و هم افزایی انگیزشی که منجر بشود به هم افزایی کنشی. هم افزایی بینشی یعنی چه؟ تقویت و تکمیل یکدیگر تا کسی سنگر بندی را گم نکند. اما گاهی حق را تشخیص می دهیم اما پای آمدن نداریم؛ لذا هم افزایی انگیزشی هم لازم است. اکنون پیامبر برای آغاز تقابل ها بر این جمع که مرتبا همدیگر را تکمیل می کنند، تکیه می کند. 3⃣و در مرحله بعد این گروه سازی منجر به می شود. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔰بررسی تحلیلی-تطبیقی صدر اسلام و سیره نبوی با بستر صدور بیانیه گام دوم و زمانه کنونی انقلاب 🔹سلسله جلسات تبیین بیانیه 🔸بیانات حجت الاسلام در ◀️بخش دوم و پایانی 📌ویژگی جریان این است که محصور در فضای مکانی و آدم های با سابقه مخصوصی نیست و تبدیل به گفتمان می شود. 📍گفتمان اسلام، گفتمانی برخاسته از فطرت و محکم و قابل قبول بود که گفتار و رفتار این گروه گفتمان را جذاب تر هم می کرد. قرآن کریم فرمود((فبما رحمه من الله لنت لهم و لو کنت فظا غلیظ القلب لانفضوا من حولک)) که نشان می دهد چقدر مهارت ارتباط موثر و روابط اجتماعی مهم است. 📌دنباله های جریان سازی پیامبر را می توانیم در یثرب دنبال کنیم. عده ای که به مکه آمدند و با پیامبر بیعت کردند و زمینه ساز هجرت شدند. ❓چگونه جذب شده بودند؟جز با جریان یافتن این گفتمان به مدینه؟ ✅تسری این گفتمان در مدینه با حضور مصعب بن عمیر صورت گرفت. مصعب آقا زاده ای در مکه بود که مخفیانه جذب پیامبر شد و با تحمل دشواری های بسیار از جمله حبس و آوارگی به عنوان مبلغ اسلام به یثرب رفت. او همه چیزش را در راه اسلام داد و در نهایت در جنگ احد به شهادت رسید. ✅دنباله دیگر این جریان در حبشه قابل پی گیری است که با حضور جناب جعفر صورت می پذیرد و نجاشی جذب می شود. 📌بیشترین فشار در سالهای آخر حضور در مکه است اما پیامبر می کردند و می دانستند که دیگر این جریان تنها محصور به حلقه یاران نزدیک نیست بلکه یارانی در یثرب و حبشه دارند و اکنون زمان جامعه سازی فرا می رسد. 📍حضور پیامبر در مدینه آغاز فرایند است. قانون اساسی بر اساس اسلام، قدرت دفاعی در برابر دشمن و جامعه توحید و تعاون محور با مجموعه ای از شاخص ها بر اساس اسلام شکل می گیرد(عقل محوری، خدا گرایی، آخرت باوری، فرهنگ تعاون، شهادت طلبی، عقلانیت، بصیرت، عدالت و...) حتی شاکله شهر هم متفاوت میشود و یثرب تبدیل به مدینه النبی با شاخصه های توحیدی می شود. 💢اما مسئله فقط شکل گیری جامعه در یثرب نیست بلکه حرکت پیامبر است. 1⃣اولا پیامبر نه تنها پیامبر مکه و مدینه نیست بلکه متعلق به شبه جزیره هم نیست بلکه است. پس مخاطب پیامبر همه مردم دنیا در همه زمان ها می شود و این محدوده جغرافیایی را بسیار گسترده می کند. 2⃣دوما پیامبر با با پادشاهان روم و ایران خود را به عنوان تمدن رقیب و غالب نشان میدهد و این حرکت بسیار سمبلیک است. 3⃣سوما نفس اعلام مسئله در غدیر یعنی برنامه برای ایجاد جریان پویا و رونده در طول تاریخ. امام هم قرار نیست تنها حضرت علی باشد و روایات متعدد هست که دوازده ائمه بعد از پیامبر اند. ⭕️ در قرن دوم وارد تقابل با تمدن حاکم و جریان های فرهنگی غرب و شرق شد و به همین دلیل حضرت رضا عالم آل الله نام می گیرند و شروع به مبارزه نرم می کند. 📍شاخص های تمدنی دوره عصر طلایی تاریخ تمدن اسلامی که قرن سه تا پنج هجری است؛ تجلی گفتمانی_اهل_بیت است نه خلفا. 💢همین سیر در مورد هم وجود دارد. مسیر خوسازی ایشان و رسیدن به اوج معنویت در جایگاه رهبری سپس تربیت شاگردان که به صورت گروهی منسجم و جریان ساز می شوند. سرسلسله ها در مثلا مشهد آقای خامنه ای و آقای هاشمی نژاد، در تهران شهید بهشتی، در قم آقای سبحانی و ... بودند. این جریان سازی است که منجر به انقلاب می شود. ❇️گفتمان امام دشمنان اسلام و حتی معنویت را به چالش نکشید بلکه دشمنان انسانیت را به چالش کشید. لذا در آمریکای لاتین با وجود عدم معنویت آن ها امام امروز طرفدار دارد چون نمیخواهند زیر بار استکبار بروند و این یعنی . ✅هم اکنون ما در مرحله جامعه سازی و داعیه دار تمدن سازی هستیم. 🔺پایان مطلب 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
✅ مباحثه بیانات رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام ✅ آشنایی با با حضور حجة الاسلام شکری پیرامون فعالیت اقتصادی شرکت تازه تاسیس آینده سازان اقتصاد مقاومتی ✅ درس اخلاق استاد زمان پنج شنبه ۲۳ خرداد، ساعت ۱۶:۴۵ مکان چمران ۱۱، اولین کوچه سمت راست، پلاک۱۶ حضور عموم طلاب برادر در جلسه بلامانع است. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
📸#گزارش_تصویری #جلسه_هفتگی_ربیون پنج شنبه بیست و سوم خرداد 🔹مباحثه بیانات رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام 🔸آشنایی با #ظرفیت_طلاب_انقلابی با حضور حجة الاسلام #شکری پیرامون فعالیت اقتصادی شرکت تازه تاسیس آینده سازان اقتصاد مقاومتی 🔸درس اخلاق استاد #روح‌الله_رضایی_تهرانی 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔰ساختار کلی (نقشه هوایی) بیانیه گام دوم 🔹سلسله جلسات تبیین بیانیه 🔸بیانات دکتر در ◀️بخش یک از دو 📌فارق از جزئیات پیام، ساختار کلی را باید فهم کرد که جزئیات را نسبت به ساختار کلی معنا کنیم. به بیانی دیگر را مرور خواهیم کرد. 📍در سیاست گذاری (یعنی حد فاصل مبنا و اجرا) مبانی و هست ها را مشخص می کنند سپس باید ها و آرمان ها همچنین وضع موجود را ملاحظه می کنند و در نهایت یا سیاستی مشخص می شود که وضع موجود را جلو می برد. با فرض اینکه بیانیه راهبرد یا سیاست گذاری کلان از سنخ چشم انداز 40 ساله باشد، مطالبی مطرح خواهد شد. 📍در ادبیات راهبرد قلب و ، هدف راهبرد است. این هدف است که به اجزاء شکل می دهد و برنامه ها را بر اساس آن تنظیم می کنند یعنی اگر هدف را برداری دیگر بررسی جزئیات ثمره ای ندارد. ✅ ای که رهبری در این راهبرد کلان مطرح می کند، دو هدف جزئی است. ماهیت راهبرد کلان کاملا جهانی است یعنی جان مایه این بیانیه منحصر در قوم و مذهب نیست بلکه ماهیت کاملا فرامذهبی ملی قومی جهانی دارد. دو هدف جزئی اینهاست: 1⃣تغییر مسیر جهان با پدید آمدن است. 2⃣ذیل این هدف تغییر نگاه ملت های و به ما هدف دیگر است. ❇️همانطور که دال مرکزی کل صحیفه امام دوگانه اسلام ناب و اسلام آمریکایی است و تمام بحث ها ذیل این دو گانه ساماندهی پیدا می کند؛ اینجا هم آقا دوگانه اسلام و استکبار را مطرح کرده است. ⭕️حالا برای این هدف کلان ذیل این دوگانه مفهومی و محتوایی یک حیاتی برای این هدف وجود دارد که با کلیدواژه های مختلف طرح بحث شده است. 💢این هدف محقق نمی شود مگر با این نقطه تمرکز «پیشرفت همه جانبه ایران با جان مایه اراده ملی» آقا با تعابیری مثل «خودباوری» و «ما می توانیم» در طول پیام این نقطه تمرکز را شرح داده است. ادامه مطلب فردا در ↙️ 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion