🔷درباره سخن ناروای آقای پناهیان
✍ محمد ایمانی
🔹بی دقتی آقای پناهیان در اظهار نظر اخیر درباره روزنامه کیهان، موجب ذوقمرگی رسانه های زنجیره ای یی شد که اتفاقا ماموریت اصلی آنها دوقطبی سازی در کشور است.
🔻 نگاهی به رسانه هایی که از سخن نسنجیده و ناروای آقای پناهیان استقبال کردند، نشان می دهد این خطیب محترم دچار خطای تشخیص شده و به سمت جبهه خودی شلیک کرده است.
🔹استقبال کنندگان، همان هایی هستند که اتفاقا خود را در قطب معارضه و تحریف و تخریب نظام و انقلاب تعریف کرده اند.
🔻دو قطبی سازی را باید تعریف کرد و گرنه رهزن عقلانیت و انصاف می شود. دوقطبی سازی، مذموم و مطرود است، در عین حال نمی توان تقابل اساسی جریان تبیین و روشنگری با جریان تحریف و تشکیک و تخریب محکمات انقلاب اسلامی را با دوقطبی سازی اشتباه گرفت.
🔹ایشان اگر دقت به خرج می داد، می دید که کیهان طی دو ماه گذشته در کنار برخی انتقاد ها، موثرترین حمایت ها را از آقای پزشکیان داشته که در آرشیو این روزنامه موجود است. در عین حال، استدلال کیهان روشن است: این که کابینه را مقدس سازی نکنند و مسئولیت و عملکرد آن را پای رهبری ننویسند.
🔻کیهان، هم آقای پزشکیان را از برخی همراهان ناهمراه بر حذر داشته است و هم تاکید دارد که اگر جریان نفاق فرصت یابد به نام وفاق، نفوذ و مهره چینی کند، فرصت خدمتگزاری دولت را نابود خواهد ساخت و این، خسارت غیر قابل جبران، نباید اتفاق بیفتد. رویکرد کیهان، ترجیح برخورد صادقانه، بر برخورد مجامله آمیز و منافقانه است.
🔹این نکته مهم را باید یادآور شد که به تصریح امیر مومنان (ع)، «کثرت وفاق، نفاق است». و نیز، این بیان حکیمانه از آن حضرت است که فرمود: «به خدا چون كفتار نباشم كه با آهنگ به خوابش كنند و فريبش دهند و شكارش كنند. من تا زنده ام به يارى جوينده حقّ، رويگردان از آن را، و با فرمانبر يكدل، نافرمان بد دل را می زنم.»
🔻 سخن اخیر آقای پناهیان، بی انصافی بود و امید که ایشان، این اظهار نظر نسنجیده را که احتمالا از سر سهو لسان بوده، جبران کند.
#به_ویژه_ترین کانال خبری در ایتا بپیوندید 👇
https://eitaa.com/joinchat/4073259207Ce587f9582c
🔰آقای پناهیان کدام طرف ایستادهاید؟!
🔸۱۹ شهریور ۱۳۹۹ که برای دفاع از آقای پناهیان در مقابل هجمه ناجوانمردانه رسانههای زنجیرهای و لشگر مجازیشان و حتی برخی جریانهای داخل جبهه انقلاب نوشتیم و توصیه به رعایت «انصاف» و «اخلاق» کردیم؛ فکرش را هم نمیکردیم که حدود ۴ سال بعد در ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ آقای پناهیان (احتمالا ناخواسته و شاید با مشورت و آدرس غلط برخی اطرافیان) به همان سو بروند و با سخنانی که از یک روحانی بعید به نظر میرسد، آرزوهای چندین و چند ساله دشمنان تابلودار انقلاب علیه کیهان را تکرار کنند!
🔸«الدهرُ يَومان: يومٌ لكَ و يومٌ علَيكَ»، روزگار دو روز است؛ روزی با تو و روزی بر تو. این کلام مولا را ما سالهاست در کیهان زندگی کردهایم. نه از تعریف و تمجید افراد سرمست شدیم و نه از تقابل و طعنه همان افراد هراسان. سالهاست که به تقابل و طعنه و بدگوئی مخالفان کمترین اهمیتی ندادهایم، بنابراین بدیهی است که اظهارات آقای پناهیان را که در مقایسه با آنها بسیار ناچیز است، نادیده میگیریم و به آن اهمیتی نمیدهیم. ولی کاش آقای پناهیان سخنان اخیر خود را با تبلیغات مشابه رسانههای بیگانه علیه کیهان به مقایسه بنشیند و اگر تفاوتی در آن دید، ما را هم بیخبر نگذارد!
🔸کلیگویی کار آسانی است. انتظار آن بود که آقای پناهیان به جای کلیگویی، دقیقاً بفرمایند کیهان در کجا و چگونه دوقطبیسازی کرده است؟! کیهان به این فریب که تمام وزیران معرفی شده با هماهنگی و نظر مثبت حضرت آقا انتخاب شدهاند اعتراض کرد و در حالی که خواص در مقابل این فریب خطرناک سکوت کرده بودند، اسناد و دلایل محکمی بر بطلان آن ارائه کرد. آیا سخنان اخیر رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «بیشتر وزرای معرفی شده را نمیشناختم و نظری ندادم» تأییدی بر ادعای ما نبود؟
🔸کیهان به حضور زاویهدارها در برخی پستهای حساس اعتراض کرد، یعنی دقیقاً از دستورالعمل رهبر معظم انقلاب به آقای رئیسجمهور پیروی کرد. کجای این اقدام کیهان دوقطبیسازی است؟! کیهان در دفاع از دستاوردهای ۳ ساله شهید رئيسی اعلام کرد که دولت آن شهید بزرگوار اسب زین شده به دولت چهاردهم تحویل داده است و به فهرست بلند بالایی از این دستاوردها اشاره کرد. آیا دفاع از شهید رئیسی در مقابل هجوم ناجوانمردانه گروهی از مدعیان اصلاحات، دوقطبیسازی است؟!
🔸کیهان در گزارشی مستند تاکید کرد که به کارگیری افراد زاویهدار و بیگانه با انقلاب «وفاق ملی» نیست. این نیز تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و هست که در کمتر از دو ماه از روی کار آمدن دولت جدید؛ سه مرتبه و در سه سخنرانی مجزا به تفصیل نسبت به انتصاب افراد بدسابقه و بیگانه با انقلاب هشدار دادهاند. کجای این کار دوقطبیسازی است؟! آقای پناهیان سخن شما به عنوان یک روحانی انقلابی باید سنجیده و حساب شده باشد. نمیخواهیم از کیهان تعریف کنید و از بدگوییتان علیه کیهان هم نگران نیستیم ولی از افتادن شما به دام بدخواهان بیم داریم؛ به خاطر خودتان و نه خودمان. ما دوستدار شما هستیم و نمیخواهیم ببینیم اظهارات شما با تشویق و حمایت دشمنان نظام و اسلام روبرو شود؛ کسانی که دشمن شما نیز هستند.
🔸مطالبهگری؛ دوقطبیسازی نیست و منافاتی هم با وفاق و حفظ اتحاد ندارد؛ همانطور که رهبر انقلاب هم ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ فرمودند: «ملّت باید با دولت همراه باشد، اتّحاد را حفظ کند؛ این منافات ندارد با انتقاد کردن یا حرف زدن یا مطالبه کردن؛ اینها اشکالی ندارد… قوای سهگانه هم باید با هم متّحد باشند -دولت، مجلس، قوّهی قضائیّه- باز این منافات ندارد با اینکه مجلس در قبال دولت به وظایف خودش عمل کند؛ به وظایف قانون اساسی عمل بکند؛ سؤال کند، مطالبه کند، بخواهد، قانونگذاری کند، استیضاح کند و امثال اینها.»
🔸اگر این موارد دوقطبیسازی است پس تکلیف «جهاد تبین» و «جنگ روایتها» و ضرورت دفاع از آموزههای انقلاب و … چه میشود؟ آیا تاکید رهبر انقلاب بر مقابله با مفسدان دوقطبسازی است؟! و یا طرد ملیگرایان و نهضت آزادی و انجمن حجتیه از سوی حضرت امام دوقطبیسازی بوده است؟!
🔸از کیهان به عنوان روزنامه دوقطبیساز سخن گفتهاید و بعد به روزنامههای اطلاعات و جمهوری اسلامی هم اشاره کردهاید! چرا از روزنامههای زنجیرهای مثل هممیهن و سازندگی و اعتماد و شرق و … نامی نبردهاید؟! آیا نگاهی گذرا به مطالب آنها که کارویژهشان نفرتپراکنی و دوقطبیسازی است در این چند سال انداختهاید؟ اگر پاسختان مثبت است، رسم آزادگی چه میشود؟ و اگر جوابتان منفی است و از آنها خبر ندارید که، چه عرض کنیم؟!
🔸و بالاخره کیهان یاد گرفته است که خطشکن باشد؛ از طعنهها و تهمتها نرنجد و با فشار و تهدید از مسیر خود منحرف نشود و یا شانه خالی نکند و به لطف و عنایت خدای مهربان از این راه باز نمیگردد. آقای پناهیان شما از اظهارات نادرستتان برمیگردید؟
@Kayhan_online
📌 جمعه
☀️ ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ هجری شمسی
🌙 ۲ ربیعالاول ۱۴۴۶ هجری قمری
🎄 ۶ سپتامبر 2024 میلادی
📎 #تقویم
💠 پرسمان اعتقادی استاد محمدی
╭┅─────────┅╮
@ostadmohamadi 🌺
╰┅─────────┅╯
💢 پاره تن پیامبر (ص)
پیامبر اکرم صلياللهعليهوآله:
🏴 سَتُدْفَنُ بَضْعَةٌ مِنِّي بِأَرْضِ خُرَاسَانَ مَا زَارَهَا مَكْرُوبٌ إِلاَّ نَفَّسَ اَللَّهُ كُرْبَتَهُ وَ لاَ مُذْنِبٌ إِلاَّ غَفَرَ اَللَّهُ ذُنُوبَهُ .
پاره ای از تن من در سرزمين خراسان دفن می شود که هيچ گرفتاری او را زيارت نمی کند، جز اين که خداوند پريشانی را از او می زدايد و هيچ گنهکاری به زيارت او نائل نمی شود، مگر آن که خداوند گناهانش را می آمرزد.
📚 عيونالأخبار، ج۲، ص۲۵۷.
🔶 https://btid.org/fa/photogallery
📎 #حدیث_نگاشت
📎 #امام_زمان
📎 #امام_رضا
💠 پرسمان اعتقادی استاد محمدی
╭┅─────────┅╮
@ostadmohamadi 🌺
╰┅─────────┅╯
یکی از آشنایان نماز نمی خونه و میگه خدا حق الله را می بخشه و حق الناس را نمی بخشه؟ ما باید به این شخص چه جوابی بدیم؟.mp3
2.02M
💽 #پادکست_اعتقادی
❓یکی از آشنایان نماز نمی خونه و میگه خدا حق الله را می بخشه و حق الناس را نمی بخشه؟ ما باید به این شخص چه جوابی بدیم؟
🎙 استاد محمدی شاهرودی
📎 #خداشناسی
📎 #عبادات #نماز
💠 پرسمان اعتقادی استاد محمدی
╭┅─────────┅╮
@ostadmohamadi 🌺
╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ امام صادق (ع):
هر كس شبى بیمار شود و آن را نیكو بپذیرد و خدا را شکر و سپاس گوید، كفّاره شصت سال «عمر سراسر لغزش» او خواهد بود.
راوى مىگوید: گفتم: معناى نیكو پذیرفتن آن چیست؟ فرمود: بر رنج و ناراحتى آن صبر كند.
📗ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص 193
✨✨✨
انسانهای عالی چه در آغوش نعمت باشند چه در کورۀ بلا، همیشه خدا را شاکرند، اما انسانهای عادی، گاه فقط در خوشیها خدا را شکر میکنند
📖صافات: ۱۴۲ تا ۱۴۴
هیئت رزمندگان اسلام استان اصفهان
کانال اطلاع رسانی هیئت رزمندگان اسلام استان اصفهان
🔶 ارتباط با ادمین کانال 👇
@esfheyat_admin
🔶 سایت👇
http://www.esfheyat.ir
https://eitaa.com/esfheyat_ir
کانال هیئت در پیام رسان ایتا 👇
📚 http://eitaa.com/joinchat/987234307C99e0b526ae
🔰کشور یا مسافرخانه؟
🔸طبق جدیدترین آمار موسسه پو بیش از نیمی از ساکنان کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) مهاجر هستند! خیلی آمار عجیبی است. صحبت از میلیونها نفر و چندین کشور و میلیاردها دلار است.
🔸آیا کم سوادانی که دبی را با ایران قیاس میکنند میدانند ٩۴٪جمعیت امارات وارداتیاند؟! یک کشورک سفارشی با مردم سفارشی. کشوری با فقط ۶ درصد بومی اصلا کشور است؟!
🔸مسافرخانهای در ابعاد بزرگ. کاروانسرای منطقهای. قطر فقط ١٩٪ کویت ٢٩٪ بحرین ٣٧٪ عمان به زور ۴٨٪ بومی دارند. و بقیه همه مهاجر. سعودستان با آن پهناوریاش ٣٧٪ جمعیتش وارداتی است.
🔸شاید این راز سکوت مرگبار جامعه عرب در قبال غزه است. اینها تقریبا چیزی به اسم مردم ندارند! مشترکهایی دارند در گذار.
🔸و شما ببین چه جواهری است ایران در این منطقه دستساز.
سلمان معمار
@Kayhan_online
10.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢و ذکر فان الذکری تنفع المومنین🌴🌴🌴
🎥 به نظرم خیلی بجاست که این کلیپ را ذخیره و گهگاهی نگاه کنیم و متذکر بشیم.🌷
یاعلی امیرالمومنین
التماس دعا 🤲
📌 شنبه
☀️ ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ هجری شمسی
🌙 ۳ ربیعالاول ۱۴۴۶ هجری قمری
🎄 7 سپتامبر 2024 میلادی
📎 #تقویم
💠 پرسمان اعتقادی استاد محمدی
╭┅─────────┅╮
@ostadmohamadi 🌺
╰┅─────────┅╯
💢 یاد اهلبیت (ع)
امام علی علیهالسلام:
🍃 ذِكرُنا أهلَالبَيتِ شِفاءٌ مِنَ العِلَلِ وَ الأَسقامِ و وَسواسِ الرَّيبِ
🍃 ياد ما اهلبيت، شفابخش بيماریها و ناخوشیها و درمانگر وسوسه شک است.
📚 خصال، ج۲، ص۶۲۵.
🔶 https://btid.org/fa/photogallery
📎 #حدیث_نگاشت
📎 #حدیثی
📎 #اهل_بیت
💠 پرسمان اعتقادی استاد محمدی
╭┅─────────┅╮
@ostadmohamadi 🌺
╰┅─────────┅╯
🔰 گفتمان «وفاق»؛ ساده لوحی، کم سوادی یا شیطنت؟
🖋عبدالله محمدی
عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران
🔸از جمله آسیبهای جامعه ما کم اطلاعی از بار معنایی اصطلاحات و مفاهیم است. همین امر سبب سوء استفاده فراوان سیاستمداران میشود. روزگاری اصطلاح «جامعه مدنی» گفتمان حاکم سیاستمداران گردید. بدون آنکه اشاره شود در ادبیات سیاسی جان لاک، جامعه مدنی بار معنایی خاصی دارد و نوعا در تقابل با جامعه دینی به کار میرود.
🔸جذابیت اصطلاح «حریم خصوصی» نیز سبب شد کسی دنبال خاستگاه و مدلول التزامی آن نگردد. لاک وظیفه دولتها را محدود به نیازهای عمومی جامعه معرفی کرد و امور خصوصی از شرح وظایف دولتها خارج گردید. از مصادیق حریم خصوصی که دولت حق ورود به آن ندارد، «دین» بود. این تفسیر از حریم خصوصی آشکارا به تئوریزه کردن سکولاریسم منتهی میشود.
🔸خلط بین معنای لغوی و اصطلاحی «تساهل و تسامح» نیز عده زیادی را فریفت؛ دامنه این فریب تا جلسه رأی اعتماد وزیر ارشاد دولت اصلاحات نیز ادامه یافت و وی با زیرکی تساهل و تسامح را با تفسیر لغوی و فقهی از شریعت سمحه و سهله یکسان تعریف کرد و موفق به کسب رای اعتماد شد. مفهوم «اعتدال» نیز هشت سال تعمداً مبهم رها شد تا بتوانند از چماق «افراطی گری» برای هر مخالفی استفاده کنند.
🔸مفهوم «وفاق» نیز از همین ابهام رنج میبرد. تکرار فراوان این اصطلاح به انضمام زیبایی آن سبب شده بسیاری جرأت نکنند بپرسند وفاق با چه کسانی و در چه شرایطی مطلوب است؟ وفاق نمیتواند ابزاری برای تطهیر کسانی باشد که منشأ اصلی اختلاف و فتنه در جامعه بوده اند.
کسی که نخستین کتابهای درسی فلسفه اخلاق را خوانده باشد میداند «وفاق» حسن ذاتی ندارد و به همین دلیل همیشه مطلوب نیست، بلکه ارزش آن مقید به قیودی است که انسان را به سعادت میرسانند.
🔸بعید است مدعیان این شعار سواد یا حوصله توضیح این چارچوبها را داشته باشند. حتی شاید برایشان بهتر است که این مفهوم مانند مفهوم «اعتدال» مبهم بماند تا هر مخالفی را به نام تفرقه افکن از میدان خارج کنند.
🔸اما وظیفه دلسوزان جامعه آن است که ایضاح این مفهوم و شرایط آن را مطالبه کنند؛ به جای برخورد احساسی و کورکورانه با این واژه، حدود و ثغور آن را تبیین کنند تا دوباره شعار وفاق، همچون شعارهای پیشین ابزاری برای سوء استفاده نباشد. طبیعتاً نباید از ترفند برچسب مخالفت با وفاق ترسید که این روش تکراری است و باید پیش دستانه آن را خنثی کرد.
@Kayhan_online
نگاهی دوباره به دستور تأملبرانگیز دکتر پزشکیان
🔰 بازگشت غیرقانونی اخراجیهای قانونی جوابیه دفتر رئیسجمهور و پاسخ کیهان
🔸در پی انتشار گزارش کیهان در نقد دستور رئیسجمهور برای بازگشت دانشجویان و اساتید اخراجی، دفتر رئیسجمهور کشورمان جوابیهای ارسال کرده است.
د🔻ر جوابیه دفتر رئیسجمهور آمده است:
جناب آقای شریعتمداری
مدیرمسئول محترم روزنامه کیهان
سلام علیکم؛
احتراماً پیرو درج مطلبی با عنوان بازگشت غیرقانونی اخراجیهای قانونی آقای پزشکیان! با کدام توجیه؟» در تیتر اول آن روزنامه در تاریخ ۱۰ شهریور ۱4۰3 که حاوی برخی ادعاهای نادرست و تفسیر ناصواب از اظهارات ریاست محترم جمهوری در یکی از سخنرانیهای اخیر میباشد، نکات زیر بهعنوان جوابیه ایفاد میشود و لازم است برابر ماده ۲۳ قانون مطبوعات با رعایت دقیق ضوابط معین شده در قانون مورد نظر، در شماره روز شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ منتشر شود.
🔻یک/ دستور ریاست محترم جمهوری مبنی بر بازنگری وضعیت اساتید و دانشجویانی که به صورت سلیقهای یا با تفاسیر تنگ نظرانه از قوانین دچار محرومیت از تدریس یا تحصیل شدهاند کاملاً در چارچوب قانون و اختیارات قانونی رئیس جمهور اسلامی ایران صادر شده است. این دستور نه تنها به معنای نقض یا نادیده گرفتن قوانین نیست بلکه تاکیدی بر اجرای دقیقتر و عادلانهتر قوانین موجود به شمار میآید.
🔻دو/ این اقدام در راستای تحقق عدالت در نظام آموزش عالی کشور صورت میگیرد. دولت وفاق ملی در عین حال که متعهد به حفظ نظم و وزانت علمی محیطهای دانشگاهی است، اما رفتارهای فراقانونی و سلیقهای را که آزادی بیان و اندیشه در محیطهای دانشگاهی را محدود کند، تحمل نخواهد کرد. دولت مصمم به اجرای قانون است، این مسیر با اراده مردم آغاز شده و فضاسازیها و مخالفتها آن را متوقف نخواهد کرد.
🔻سه/ یادداشتنویس روزنامه کیهان در عین حال که از دستور رئیس جمهور محترم برای بازنگری در پرونده دانشجویان یا اساتید اخراجی برآشفته اما خود در موضوع دیگری خواهان بازنگری در پرونده دانشجویانی است که آنها را از نظر سیاسی هم طیف خود میداند صرف نظر از اینکه این نوع برخوردهای دوگانه و سیاستزده چقدر نکوهیده و خلاف شأن رسانهای در تراز جمهوری اسلامی است، طرح این مسئله خود به معنای پذیرش امکان اجحاف در گذشته و تأکید بر ضرورت بازنگری است.
🔻در پایان لازم به تاکید است که دولت وفاق ملی، با درک عمیق از اهمیت نقش دانشگاهها در پیشرفت و توسعه کشور متعهد به ایجاد فضایی پویا، عادلانه و قانونمند در محیطهای دانشگاهی است.
🔸پاسخ کیهان
درخصوص جوابیه دفتر رئیسجمهور ذکر چند نکته ضروری است.
نخست اینکه متن سخنان رئیسجمهور محترم در آیین تکریم و معارفه وزرای سابق و جدید علوم، که کیهان برای پرهیز از کوچکترین اشتباه احتمالی آن را عیناً از پایگاه خبری ریاست جمهوری منعکس کرده است و همچنین تصاویر سخنرانی مذکور موجود است؛ که بر اساس آن دکتر پزشکیان میگویند:
🔻«به وزرای بهداشت و آموزش و پرورش هم گفتهام و اینجا هم تاکید میکنم، وضعیت همه آن اساتیدی که به هر طریقی از دانشگاه لغو قرارداد یا اخراج شدند، مورد بازنگری قرار دهید و دانشجوها را برگردانید. طبیعی است که دانشجو حرف دارد و اعتراض میکند، من باید جوابش را بدهم، یا حرفش حق است که باید اطاعت کنم، یا نه اشتباه میکند که باید هدایتش کنم.»
رئیسجمهور در ادامه سخنان خود در آن جلسه با بیان اینکه دانشجو نمیتواند آدم بدی باشد چرا که او امید و سازنده فردای مملکت ماست و باید سؤال کند، اظهارداشت:
🔻«کرسی آزاداندیشی که رهبر معظم انقلاب بر تشکیل آن تاکید دارند، یعنی اینکه دانشجو آزادانه حرفش را بزند و با منطق جواب بگیرد، هر کدام منطق نداشت باید منطق طرف مقابل را بپذیرد. اینها مسائل روشن علمی است و باید براساس شواهد تصمیم بگیریم. دانشجو را میشود هدایت و توجیه کرد، اگر حق با اوست، خودمان را باید اصلاح کنیم، نه اینکه با او برخورد کنیم. اگر این مسئله را دریافتیم و توانستیم بپذیریم، آن وقت مملکت را آباد میکنیم.»
🔸همانطور که از این سخنان بر میآید حداقل درخصوص دانشجویان اخراجی که بیشترین بخش از گزارش کیهان به آن اختصاص یافته بود، در کلام دکتر پزشکیان به صراحت سخن از بازگرداندن دانشجویان و نه دستور بازنگری پرونده آنها شده است و اتفاقاً یکی از انتقادات کیهان به این سخنان این بود که چرا جناب رئیسجمهور به جای دستور بازنگری پرونده دانشجویان اخراجی، با یک دستور کلی و غیر منطبق با قانون، صرفاً خواستار بازگشت دانشجویان شدهاند؟!