🔻 در جلسه #رسالتنا با حجتالاسلام روشندل مسئول #روابط_عمومی حوزه علمیه خراسان ایشان بیان کردند:
روابط عمومی حوزه ارتباط خوبی با #رسانههای_مکتوب و #صدا_و_سیما دارد و همکاری خوبی از طرف رسانه ها با حوزه علمیه وجود دارد.
⁉️ سوال اینجاست که با وجود این هماهنگی و ارتباط،چرا #نقش فعالی از سوی #حوزه_علمیه_خراسان در جریان سازی برای #جهان_اسلام وجود ندارد؟
#نقد_عملکرد
@resalatuna
رسالتنا
🔻مدارس علمیه به عنوان پایگاه های تربیت #طلبه_تراز_انقلاب_اسلامی نقش عمده ای در ایجاد هویت فعال امتی
🔹گزارش مختصری از فعاليت هاي جهان اسلامی مدرسه علمیه حضرت مهدي (عج) در سال 98:
1- بررسی آخرین مسائل #کشمیر و بیان مشاهدات #وحدت در عرصه بین الملل
جناب آقای ابوالفضل زارعی (رایزن سیاسی سابق ایران در سفارت هند) 98/8/11
2- بررسی چالشهای عملی #وحدت در شبه قاره
حجت الاسلام و المسلمین امین شهیدی 98/8/27
3- دوره تبیین نظریه #مقاومت در 30/8/98
دوره تبیین نظریه مقاومت با هدف اشنایی هرچه بیشتر با ادبیات مقاومت و تبیین سخنان رهبری با موضوعات
1-مبانی دینی نظریه مقاومت
2-ابعاد اندیشه مقاومت در اندیشه #امامین_انقلاب
3-مقاومت ،کنش یا واکنش
4-بررسی جریان مقاومت و سازش در #انقلاب اسلامی و اهمیت روابط و تعاملات #بین_الملل در منطق مقاومت
به همت #بسیج مدرسه علمیه حضرت مهدی در پنجشنبه مورخ 30 آبان 98 برگزار شد.
✅اساتید این دوره تبیینی به ترتیب موضوعات فوق استاد حجت الاسلام و المسلمین نظافت یزدی مدیریت مدرسه علمیه حضرت مهدی عج ، دکتر محمد صادق شهبازی پژوهشگر حوزه اسلام ناب ، دکتر سعید شعرباف عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام رضا و دکترمحمد صادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بودند و به ارائه مطالب پیرامون نظریه مقاومت پرداختند.
🔻به گفته مسئول برگزاری این دوره تبادر عامه مردم از بحث مقاومت که عمدتا در ایام انتخابات، راهپیماییها، مباحثات سیاسی و امثالهم بیان میشود صرفا یک چالش بین المللی یا سیاسی است و در نتیجه عمده مردم و برخی نخبگان نقشی غیر از تحمل سختیهای تحریم و نظیر این را برای خود قائل نمیشوند در حالی که نظریه مقاومتی که امامین انقلاب تصویر میکنند نقش اصلی را بر عهده توده مردم و نخبگان جامعه قرار داده است و صرفا در یک سطح چالش سیاسی و بین المللی قرار ندارد؛ در این دوره تلاش می شود که نشان داده شود اولا مقاومت صرفا یک چالش سیاسی نیست و در ابعاد مختلف تعریف میشود. ثانیا مردم و نخبگان از موثرترین گروهها در منطق مقاومت هستند.
🔸لازم به ذکر است عزیزان برگزار کننده دوره طی مباحثات و مطالعاتی که پیرامون نظریه مقاومت داشته اند نمایشگاه مصوری از نمونه های مقاومت نیز برگزار کردند که در منظر عزیزان میهمان دوره قرار گرفت و حاصل مطالعات و مباحثات طلاب بسیجی برگزار کننده این دوره تبیینی ، کتاب "#فاستَقِم" بود که این کتاب نیز در این دوره رونمایی شد.
#فعالیت_مدارس
#مدارس_الگو
@resalatuna
فقر کمی و کیفی فعال فرهنگی بین الملل
📃 #یادداشت از علیرضا کمیلی
دبیر اتحادیه بینالمللی امت واحده و فعال حوزه بین الملل
⚠️ یعنی سهم بین الملل یک صدم هم نیست؟!
🔰 فرض کنیم #فعالان_مردمی فرهنگی اجتماعی کشور که دغدغه های انقلابی دارند 500 هزار نفر باشند که دارند از عرصه اقتصاد مقاومتی و حجاب و خانواده تا کارهای سیاسی مقطعی و کار #تربیتی و... فعالیت می کنند.
⭕️ حال سوال من این است که عرصه #بین_الملل بعنوان یکی از نیازهای انقلاب اسلامی چه سهمی در این حجم از نیروها می تواند و #باید به خود اختصاص دهد؟!
🌐 می توانم چند کتاب بنویسم که ثابت کنم چه ظرفیت ها که در شرق و غرب عالم با ظهور #انقلاب_اسلامی بروز کرد و متاسفانه غالب آنها بخاطر واگذاری تام این عرصه به #کارمندان دستگاههای رسمی یا نیروهای نظامی #امنیتی نهادهای انقلابی هدر رفت!
☺️ آنگاه شما احتمالا #درصد بالاتری برای این عرصه در کنار سایر نیازهای انقلاب در نظر خواهید گرفت ولی چنین کاری نمی کنم و فقط می پرسم یعنی #سهم بين الملل #یک_درصد این توان نیروی انسانی انقلابی هم نیست؟! اگر هست چرا ما حالا 5000 نیروی دغدغه مند یا فعال بین الملل نداریم؟!
😔 البته من هم می دانم و پیش تر نوشته ام که آفت تشتت و نداشتن حس جدی حکمرانی و تربیت #اقیانوس_بعمق_یک_وجب بر عمده جوانان انقلابی غلبه دارد و همه نیازها بخاطر این آسیب، با عدم برخورد #تخصصی و بر زمین ماندن بارهای سنگین تر مواجه شده اند ولی بر این باورم که باز هم بین الملل وضع بدتری دارد و در برخی موضوعات اقلا #کمیت عناصر فعال بیشتر است!
⭕️ راستی وای اگر تعداد آن فعالان بیش از 500 هزار نفر باشد و ما حتی نتوانیم 100 عنصر مردمی #متمرکز بر عرصه بین الملل را هم نام ببریم!
#امامت_امت_اسلامی
#حوزه_علمیه_نگاه_جهانی_میطلبد
@resalatuna
6.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چرا نگاه تقریبی در طلاب وجود ندارد؟
حجتالاسلام اخلاقی
#اقامه_دین_در_جهان_اسلام
#امامت_امت
@resalatuna
▪️از معاونت بین المللی که نداریم
🔻«از مهم ترین رخدادهای مرکز مدیریت #حوزه_علمیه_قم در اواخر سال 1388، تشکیل معاونت همکاری ها و #امور_بین_الملل بود.
هدف از تأسیس معاونت بین الملل ، تحقق بخشی به رسالتی جهانی بود که #پیامبر_اسلام صلی اللّه علیه و آله به عنوان پیامبر خاتم که دینشان هم دینی جهانی و ماندگار بود آن را انجام می داد و در عصر کنونی متولیان انجام این رسالت و رساندن آن به #جهان، علما هستند.»
💥عبارت بالا بیانات حجة الاسلام والمسلمین زمانی اولین معاون #بین_الملل #حوزه_علمیه_قم است.
❓حال سوال اینجاست که آیا #حوزه_علمیه_خراسان چنین رسالتی بر دوش ندارد؟
❓آیا #حوزه_علمیه_مشهد رسالتش فقط در محدوده شهر #مشهد است یا رسالتی جهانی دارد؟
❓چرا از حوزه خراسان اثری در تحولات بین المللی دیده نمی شود؟
❓آیا نباید در دومین حوزه علمیه ایران مرکزی برای رصد و برنامه ریزی و اقدام درباره #جهان_اسلام وجود داشته باشد؟
#از_معاونت_بین_المللی_که_نداریم
#دین_جهانی_طلبه_جهانی
@resalatuna
«بی طرف ماندن #روحانیت در مسائل چالشی اساسی، موجب نمیشود که #دشمن روحانیت و دشمن دین هم بی طرف و #ساکت بماند؛ «و من نام لم ینم عنه». اگر روحانیت #شیعه در مقابل حوادث خصمانه ای که برای او پیش می آید، احساس مسئولیت نکند، وارد میدان نشود، ظرفیت خود را بروز ندهد، کار بزرگی را که بر عهده ی اوست، انجام ندهد، این موجب نمیشود که دشمن، دشمنی خود را متوقف کند؛ بعکس، هر وقت آنها در ما #احساس_ضعف کردند، جلو آمدند؛ هر وقت احساس انفعال کردند، به فعالیت خودشان افزودند و پیش آمدند. غربی ها ظرفیت عظیم فکر شیعه برای مواجهه ی با #ظلم_جهانی و #استکبار_جهانی را از مدتها پیش فهمیده اند؛ از قضایای #عراق، از قضایای #تنباکو؛ لذا آنها ساکت بشو نیستند؛ آنها به تجاوز خود، به پیشروی خود ادامه میدهند. سکوت و بی طرفی #علما و #روحانیون و #حوزه_های_علمیه به هیچ وجه نمیتواند دشمنی دشمن را متوقف کند. بنابراین #حرکت حوزه های علمیه، بی طرف نماندن حوزه های علمیه در قبال #حوادث_جهانی، در قبال مسائل چالشی #ملی و #بین_المللی یک ضرورتی است که نمیشود از آن غافل شد.»
بیانات در دیدار #طلاب، فضلا و #اساتید #حوزه_علمیه_قم 29/7/1389
@resalatuna
رسالتنا
▪️از معاونت بین المللی که نداریم 🔻«از مهم ترین رخدادهای مرکز مدیریت #حوزه_علمیه_قم در اواخر سال 138
🔻از اهم وظایف #معاونت_بین_الملل #حوزه_علمیه_قم این است :
*برنامه ریزی به منظور تقویت رویکرد بین المللی در #نظام_آموزشی، #پژوهشی، و #تبلیغی حوزه های علمیه.
*رصد، تحلیل، اطلاع رسانی از کلیه فعالیت های مرتبط با حوزه های علمیه #تشیع و #جهان_اسلام و اتخاذ مواضع دقیق و بهنگام.
*برنامه ریزی به منظور گسترش و تقویت همکاری های #حوزه_های_علمیه با اشخاص، مراکز، نهادها، #سازمان_های_بین_المللی و حوزه های شیعی #خارج_از_کشور.
❓آیا در حوزه علمیه مشهد به عنوان #پایتخت_معنوی_جهان_اسلام نیاز به این برنامه ریزی ها و اقدامات وجود ندارد؟
❓چند درصد از برنامه ریزی های نظام آموزشی و پزوهشی و تبلیغی حوزه به مسائل جهان اسلام اختصاص دارد؟
❓ #حوزه_علمیه_مشهد تا به چه اندازه با افراد و نهادها و سازمان های بین المللی و جهان اسلام ارتباط دارد؟
❓این تعاملات با مراکز دینی کشورهای همسایه استان خراسان به چه میزان است؟
❓آیا رصد اتفاقات #جهان_اسلام و تصمیم گیری برای موضع بهنگام، متولی خاصی در حوزه دارد؟
#از_معاونت_بین_المللی_که_نداریم
@resalatuna
« #حوزهها و #روحانیت باید #نبض تفکر و نیاز آینده جامعه را همیشه در دست خود داشته باشند و همواره چند قدم جلوتر از حوادث ، #مهیای_عکس_العمل مناسب باشند.»
صحیفه امام،ج۲۱،ص۲۷۳.
@resalatuna
رسالتنا
▪️از معاونت بین المللی که نداریم 🔻«از مهم ترین رخدادهای مرکز مدیریت #حوزه_علمیه_قم در اواخر سال 138
🔻بعضی دیگر از وظایف #معاونت_بین_الملل #حوزه_علمیه_قم:
* برنامه ریزی برای #تبیین آموزه های #قرآن_کریم و مکتب #اهل_بیت علیهم السلام در #جهان و پاسخگویی به #شبهات دینی در سطح #بین_الملل.
*نیاز سنجی #فرهنگی دینی کشورها، شناسایی فرصتها و زمینه های همکاری #علمی ، #فرهنگی در عرصه های بین الملل.
*شناسایی #فضلا و #نخبگان زبان دان و توانمند برای حضور در عرصه بین الملل، جهت بهره گیری از آنان توسط دستگاه های مختلف کشور.
🔸با اینکه مشهد امام رضا علیه السلام سالانه پذیرای هزاران زائر از کشورهای اسلامی است ، #حوزه_علمیه_مشهد تا چه حدی توانسته است با #شناخت ظرفیت های موجود در حوزه و جهت دهی آن ها از این فرصت استثنایی برای ترویج #اسلام_ناب_محمدی استفاده کند؟
🔸آیا #حوزه_علمیه_خراسان برنامه ای برای شناسایی و همکاری با فعالان #جهان_اسلام دارد؟
🔸حوزه تا چه حد با ظرفیت های فرهنگی کشورهای #مسلمان برای ارتباط بیشتر با #زائران آشناست؟
🔸آیا در #مدارس_علمیه ما طلابی آشنا با #جهان_اسلام که بتوانند این بار را به دوش بکشند #تربیت می شوند؟
#از_معاونت_بین_المللی_که_نداریم
@resalatuna
🔷 #تحول حتمی است، منتها تحول دو طرف دارد: تحول در جهت #صحیح و درست، تحول در جهت #باطل و غلط.ما باید مدیریت کنیم که این تحول در جهت درست انجام بگیرد. این وظیفه ی مؤثرین در #حوزه است. #مدیران_حوزه، #فضلای_حوزه، #صاحبنظران_حوزه باید همتشان این باشد. از تحول نباید گریخت. حالا آقایان بیان کردید در شیوه ی #آموزش، در شیوه ی #پژوهش، در شیوه ی #پذیرش، در #کتاب_درسی؛ همه ی اینها تحول میخواهد. نگوئید ده سال پیش، پانزده سال پیش لازم بود، این برنامه را نوشتیم. خیلی خوب، آن برنامه مال ده سال پیش بود، ببینید شکل #تکمیل یافته ی این برنامه چیست؟ تحول یعنی این؛ یعنی #به_روز_بودن، بهنگام جلو رفتن، از حوادث عقب نماندن.
مقام معظم رهبری
بیانات در دیدار جمعی از اساتید، فضلا، مبلّغان و پژوهشگران حوزه های علمیه کشور
۱۳۸۶/۰۹/۰۸
#امام_تحول
#تحول_در_حوزه
@resalatuna
🔸گرچه به برکت #انقلاب_اسلامی و بلند شدن پرچم #اقامه_دین، حوزه از ابتلا به سرنوشت کلیساهای قرون وسطی نجات یافته، اما باید با تأسف گفت که این بینش مترقی و کارساز #حضرت_امام ره ، هنوز در شریانهای نظام علمی-تربیتی #حوزه جریان نیافته، که امتداد آن را میتوان در نوع ضریبدهی آن به مسائل #امت_اسلامی مشاهده کرد.
حجت الاسلام محمدآبادی
فعال #جهان_اسلام
#حوزه_علمیه_نگاه_جهانی_میطلبد
@resalatuna
🔶 #نوآوری ، #تحول در نگاهها و باز بودن #افق_دید .
بدون این، #پیشرفت_فکری و به تبع آن، #پیشرفت_علمی_و_عملی در جامعه امکان پذیر نخواهد بود.
مقام معظم رهبری
دیدار مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی قم
۱۳۸۴/۰۶/۲۸
#تحول_در_حوزه
@resalatuna