eitaa logo
رسانه انقلابی (۱:۲۰)
110 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
2.5هزار ویدیو
5 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 🌷قرارگاه شهدا و ولاییون اینجاست🌷 سربازان جبهه مشغول جنگ نرم با دشمن هستند، لطفا مهمات و بار این سنگر را در سنگرهای دیگر توزیع نمایید. https://eitaa.com/joinchat/2306736133Ca8b53e0b0a
مشاهده در ایتا
دانلود
جز کعبه، جوارتو هم صاحبِ مقامِ ابراهیم شد یا علی‌بن موسی‌الرضا.. ابراهیم رییسی
۳۱ خرداد ماه سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران گرامی باد.... روحش شاد 🌹🌟❤️🇮🇷
✍️جوان انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پایور نظامی یگان تکاوری مرزبانی درحال گشت با موتور سیکلت در شرایط طوفانی نوار مرزی ایران و پاکستان 🇮🇷 ✍️جوان انقلابی خداقوت مرد میدان
رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان : تعداد ۴۸ نفر در رابطه با حادثه تروریستی راسک و چابهار دستگیر و در بازداشت هستند.
روحیه جهادی تلاش و‌کوشش شبانه روزی وظیفه یک رئیس جمهور است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛩 موفقیت ایران در مهندسی معکوس موتور جت هواپیمای مسافربری 🔸 مانی رضوانی؛ از مدیران "شرکت مهندسی و ساخت موتور و تجهیزات هوایی ایرانیان" در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: شرکت ما از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ گروه مپناست و مأموریت اصلی این شرکت، ارائه خدمات طراحی، ساخت و تعمیرات در حوزه صنعت هوایی تجاری است. 🔸 رضوانی تصریح کرد: شکل‌گیری هسته ابتدایی این شرکت دانش‌بنیان از حدود سال 1395 در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه مپنا که سازنده تجهیزات دوار بود آغاز شد؛ در آن زمان هدف دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت موتور هواپیمای مسافربری بود، به این منظور، تیمی از نخبگان دانشگاهی و فعالان صنعت موتور به‌رهبری آقای دکتر پورفرزانه تشکیل شد و کار با حدود 40 نفر آغاز شد. 🔸 این مدیر شرکت دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: موتور توربوفن CFM56 به‌عنوان پروژه اصلی این تیم انتخاب شد که نخستین قدم فرآیند مهندسی معکوس کامل موتور بود. 🔸 وی ادامه داد: در زمان حاضر این موتور پرتیراژترین موتور هواپیمای مسافربری توربوفن در دنیا است که ساخته شده و امروز رکورددار ساعت پروازی در کل ناوگان هواپیمایی مسافربری جهان است و عمدتاً در خانواده ایرباس‌های A319 ،A320 و A340های 4موتوره و بوئینگ‌های 737 کلاسیک نصب شده و در حال خدمات‌رسانی در ایرلاین‌های سراسر جهان است. 🔸 رضوانی خاطرنشان کرد: پس از 7 سال تلاش مستمر، به دانش طراحی کامل این موتور دست یافته‌ایم؛ تمامی مرحله‌های پره‌های کمپرسور این موتور مهندسی معکوس و ساخته شده‌اند؛ بخش عمده‌ای از اجزای محفظه احتراق موتور و بخش توربین (Hot Section) آن نیز ساخته شده است. ساخت بخش‌های جانبی دیگر این موتور، از جمله واحد کنترل موتور (FADEC)، سنسورها، انواع تجهیزات دقیق اندازه‌گیری و کنترلی، والوها و پمپ‌های هیدرولیک و نئوماتیک، گیربکس، سیستم انتقال دیتا و کابلینگ و. . . نیز به پایان رسیده است 🔸 وی گفت:‌ طراحی و ساخت پره‌های فن نیز به‌طور کامل انجام شده است و اکنون برای تمامی قطعات ساخته‌شده در حال اخذ گواهینامه صلاحیت پرواز از سازمان هواپیمایی کشوری هستیم. 🔸 این مدیر شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: مهندسی معکوس این موتور از نظر دانش طراحی به‌طور کامل انجام شده است اما برای نمونه اولیه از نظر ساخت تاکنون حدود 33 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اما در بحث تولید انبوه این موتور، باید مشتریانی وجود داشته باشد. در دنیا و در صنعت هوانوردی نیز، شرکت‌های بزرگ مانند بوئینگ و ایرباس سازنده AIR FRAME یا بدنه هواپیما هستند و هیچ‌کدام تولید موتور انجام نمی‌دهند. 🔸 وی ادامه داد: شرکت‌های پیشرو در صنعت موتورهای هوایی شامل Rolls-Royce در انگلستان، GE و Pratt & Whitney در آمریکا و Safran در فرانسه هستند. موتور مورد بحث، محصول شرکت سی‌اف‌ام اینترنشنال است که این شرکت به‌صورت سهامی مشترک بین شرکت‌های Safran (فرانسه) و GE Aviation (ایالات متحده) با نسبت مشارکت 50‌ـ50 تأسیس شده است. 🔸 رضوانی خاطرنشان کرد: بخش هسته اصلی این موتور توسط شرکت‌ جنرال الکتریک ساخته شده است، مابقی اجزا، مثل توربین کم‌فشار (LPT) توسط شرکت سافران در فرانسه طراحی و تولید شده است. مالکیت معنوی و امتیاز نهایی این موتور متعلق به شرکت سی‌اف‌ام اینترنشنال است که یک کمپانی دوملیتی فرانسوی ـ آمریکایی است. 🔸 وی گفت: سرانجام شرکت دانش‌بنیان ایرانیان به نقطه‌ای رسید که باید از مپنا جدا می‌شد؛ بدین ترتیب مکان شرکت تغییر پیدا کرد و و تحت عنوان یک شرکت مستقل به فعالیت‌های خود ادامه دادیم؛ هم‌زمان با آغاز مهندسی معکوس و ساخت این موتور، موضوع تعمیرات خانواده موتور CFM نیز آغاز شد. 🔸 وی گفت: اگر گروه مپنا بخواهد در حوزه ساخت انواع موتورهای هواپیمای مسافربری سرمایه گذاری کند، ابعاد این سرمایه‌گذاری بسیار کلان خواهد بود و نیاز به مشتری‌های بالفعل دارد که در زمان حاضر در داخل کشور این امکان میسر نیست و ایرلاین‌های داخلی در این ابعاد توان سفارش‌گذاری ندارند. 🔸 مدیر این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: در زمان حاضر در حال بررسی نحوه ارتباط و فرآیندهای اخذ گواهینامه ساخت و تعمیرات خانواده موتور CFM از آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA) هستیم. فرآیندهای اخذ گواهینامه‌ها برای قطعات ساخته‌شده این موتور به‌دلیل پیچیدگی‌های فنی و الزامات ایمنی هوانوردی، طولانی‌تر از فرآیند اخذ گواهینامه تعمیرات موتور مذکور است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به عشق رهبرمان به اصلح رای می‌دهیم و برای ادامه راه شهید رئیسی درنگ نمیکنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوش و بش قالیباف و جلیلی/ نمازجماعت نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش از مناظره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قاضی‌زاده هاشمی: در دهۀ ۹۰ سفره ایرانی‌ها ۳۰ درصد کوچک شد 🔹در ابتدا پیروزی تیم والیبال ایران بر آمریکا و هلند را تبریک می‌گویم که به دنبال تعویض مربی خارجی و آوردن مربی داخلی رخ داد. ماحصل اعتماد به درون پیروزی های بزرگ است. 🔹فقر در شرع ما امر نامطلوبی است و اسلام جامعه را مرفه می داند و فقر را معادل بی ایمانی می شمارد. لذا نباید بگذاریم فقر ریشه بدواند؛, باید با ریشه های فقر مقابله کنیم و از آنها که امکان تامین معاش ندارند دستگیری کنیم. 🔹متاسفانه در دهه ۹۰ وضعیت خوبی طی نکردیم، رشد اقتصادی نزدیک به صفر و ماحصل این شد که ۳۰ درصد سفره ایرانیان کوچک شد. و با وجود اینکه در دولت قبلش ضریب جینی اصلاح شده بود ولی در دولت آقای روحانی بیشتر شد.