eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
175 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸(واقعیت رسانه ای شده) دکتر شکرخواه معتقد است: تبدیل واقعیت به بیان در ارتباطات؛ همان رسانه‌ای شدن است. يعني تبديل شدن reality به يك مقوله رسانه‌اي كه به آن Mediality مي‌گوییم. يعني تركيب دو واژه Media و Reality كه مي‌شود Mediality كه به آن مي‌گویيم. ♨️رسانه‌ها واقعیات را بازنمایی می کنند و این به آن معناست که واقعیات با عبور از صافی رسانه ها، شکل و وزنی متفاوت می یابد. به عنوان مثال همزمانی واژه تروریسم و مسلمانان پس از ۱۱سپتامبر، حمایت از حقوق بشر توسط کشورهای غربی، داعش و خشونت و ترور در اسلام، ایران‌هراسی و...
هدایت شده از سواد رسانه‌ای
🚦معاون رئیس دفتر اصناف چندوقت پیش چندین بار در توضیحاتش در مورد گران شدن نان به گوینده رادیو گفت نگید نان شده، کلمه گرانی را بکار نبرید، صورت گرفته! 🔸این دقیقا تکنیک اقناعی است؛ یعنی برای رساندن منظور خود از کلماتی استفاده کنید که بار معنایی مثبتی داشته باشد تا از موضع گیری و مواجهه منفی مخاطب جلوگیری کند! 🚨اما اتفاقی که در واقعیت افتاده چیزی نیست جز شدن قیمت نان! 📲 @savaderesanei
هدایت شده از سواد رسانه‌ای
🚦معاون رئیس دفتر اصناف چندوقت پیش چندین بار در توضیحاتش در مورد گران شدن نان به گوینده رادیو گفت نگید نان شده، کلمه گرانی را بکار نبرید، صورت گرفته! 🔸این دقیقا تکنیک اقناعی است؛ یعنی برای رساندن منظور خود از کلماتی استفاده کنید که بار معنایی مثبتی داشته باشد تا از موضع گیری و مواجهه منفی مخاطب جلوگیری کند! 🚨اما اتفاقی که در واقعیت افتاده چیزی نیست جز شدن قیمت نان! 📲 @savaderesanei
✍️هیچ راهی جز آموزش وجود ندارد 🎯در برای زیست هوشمندانه در جهان شبکه ای شده، هیچ راهی جز آموزش وجود ندارد. یادگیری و تقویت تفکر انتقادی و توانایی تجزیه تحلیل موجب خواهد شد جایش را به دهد. نسل هزاره سوم با رسانه زندگی می کنند پس باید آن را بشناسند. سواد رسانه ای مبتنی بر مهارت های منجر به رسانه شناسی و هدفی است که باید با جدیت دنبال شود.
❌چرا در به افراد حمله میکنیم؟🤔 «در چنین شرایطی در واقع به قربانی بیش از آنچه که حقش است وارد می‌شود، مجازات را قانون باید تایید کند اما چون سوار قانون نیست فرد بیش از چیزی که مستحقش است آسیب می‌بیند. این آسیب روی تمامی داشته‌های فرد مثل خانواده‌اش اثر می‌گذارد.» آگاهی بیشتر در لینک زیر👇👇 https://khabaronline.ir/news/1303261
تلگرام و شبکه های اجتماعی در فرانسه تا امروز ندیدم کسی تلگرام را بشناسد، با تنوع بالایی از ملیت هایی که با ایشان ارتباط داشتم، از فرانسوی و آلمانی و اسپانیایی، تا مکزیکی و شیلی و برزیلی، حتی تا کره ای و چینی و هندی... مگر اینکه با یک ایرانی دوست شده باشد و او پیشنهادش را داده باشد تقریبا عموما از فیس بوک استفاده می کنند. دیگه خیلی بخواهند کارگروهی کنند و ارتباط سهل تری داشته باشند از واتساپ استفاده می کنند. البته خیلی ها هم همین فیس بوک را ندارند، چه اساتید، چه دانشجویان. خیلی مسلط می گویند ما از فیس بوک استفاده نمی کنیم، امن نیست... برخی که از این هم سخت گیرترند و از عکس خود در فضای مجازی برای تصویر کاربری و... هم استفاده نمی کنند. همکلاسی آلمانی که آقاپسر هم بود از هرگونه عکس گرفتن و نشر در فضای مجازی اجتناب می کرد! یا یک بار یکی از همکلاسی های خانم بعد از یک عکس دست جمعی، درخواست کرد عکسش در اینستا منتشر نشود. عموم کارها با ایمیل انجام می شود، در پاسخ دادن به ایمیل به روز هستند و ممکن است در لحظه پاسخ دهند. چه کارهای دانشگاهی، اداری، چه ارتباط گیری با اساتید، همه با ایمیل انجام می شود. تمام اطلاع رسانی ها، ارسال برنامه ها همه از این طریق است. روز اول به ما تاکید کردند که باید هر روز ایمیل خود را ببینیم چون ممکن است پیام مهمی دریافت کنیم. و واقعا هم همین است، مثلا شب از رئیس دانشگاه ایمیل می رسید که فردا در دانشگاه تحصن است و کلاس ها تعطیل، دانشگاه نیایید... یا مثلا استاد ایمیل می زند که من امروز مشکلی برایم پیش آمده نمی آیم یا با تاخیر می آیم در جریان باشید. یا اینکه اسناد درسی که آن روز داده است را بلافاصله از طریق ایمیل برای همه ارسال می کند و کار را برای دانشجو آسان تر. خلاصه که برنامه ایمیل در گوشی ها فعال است و موضوع مهم و جدی برای حفظ ارتباط کاری و اداری و تحصیلی است. 🌸 مشاهدات، تجارب و یادداشت‌های یک دانشجوی ایرانی 🇮🇷 در فرانسه
⭕⭕⭕رای دیوان دادگستری اروپا علیه فیسبوک در پرونده حذف «محتوای غیرقانونی» دیوان دادگستری اروپا روز پنجشنبه ۳ اکتبر طی حکمی اعلام کرد کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌توانند به فیسبوک دستور دهند تا مطالب، عکسها و یا فیلم‌های منتشره روی این شبکه اجتماعی را حذف کند یا نمایش آنان را در دیگر نقاط جهان محدود سازد. biznews.ir/?p=13031
🔸دچار فومو هستید؟ حضور مداوم در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند جنبه حادی به خود بگیرد که به آن فومو (FOMO) می‌گویند. مخفف عبارت زیر است: Fear of missing out فومو یعنی ترس از دست دادن، ترس از نبودن در شبکه‌ها به این مفهوم که فرد گمان می‌کند اگر دائما کانکت و نباشند از همه چیز عقب می‌افتد. فومو یک بیماری است، بیماری دائما آنلاین بودن، بیماری نگرانی از دست دادن یک رویداد‌‌ و ترس از قافله عقب ماندن. دکتر شکر خواه
هدایت شده از مدیالوژی/Medialogy
✍️ خط مشترک #مجاهدین_خلق و #آمدنیوز 💢 کانال رسمی سازمان مجاهدین خلق و کانال آمدنیوز با استفاده از محتوا و تیتر مشترک تلاش می‌کنند ماجرای #لردگان را به‌مثابه بحرانی برای امنیت ملی نمایش دهند. @medialogy1
هدایت شده از مدیالوژی/Medialogy
2.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تحلیلگر تلویزیون لندنی "ایران اینترنشنال" در سودای کمرنگ شدن امسال! 🔸 غسان عاشور: به‌دلیل تظاهرات اعتراضی اخیر، امسال مراسم اربعین کوچکتر خواهد بود! هم راه شیعیان بغداد و مناطق شمالی عراق به‌سمت کربلا مسدود است و هم ایرانیان کمتری وارد عراق می‌شوند! ✍️ طبق آمار رسمی، میزان تقاضای ایرانیان برای ورود به خاک عراق جهت شرکت در مراسم اربعین، نسبت به سال گذشته بیش از چهار برابر افزایش داشته است.
♦ سوادرسانه‌ای نیاز پیش و بیش مسئولان و رسانه‌ها محورهای مهم مصاحبه خبرگزاری فارس با : 🔺سواد رسانه‌ای فقط نیاز مردم نیست بلکه مسئولان و رسانه‌ها، بیش و پیش از مردم باید سواد رسانه‌ای‌شان را افزایش دهند. 🔺با توجه به تولید و انتشار انبوه پیام‌ها از منابع متعدد، ناشناخته و غیرمسئول ضرورت دارد تا مردم صحت‌پیام‌های‌دریافتی از رسانه‌های مختلف را با عقل‌سلیم، منابع معتبر رسانه‌ای، سوابق منابع دریافتی انطباق دهند و در صورت ضرورت از نظر افراد و گروه‌های مرجع در مورد آن مطلع شوند. 🔺اگر مردم فهم درست و صحیح و برخورد فعال با پیام‌ها داشته باشند، تحت تاثیر پیام‌های بعضا نادرست و سیاسی و غیر واقعی فرستندگان پیام قرار نمی‌گیرند. 🔺سواد رسانه‌ای مردم نسبت به قبل افزایش یافته است؛ باوجوداین فهم و برخورد فعال آنها نسبت به رشد تکنولوژی‌های ارتباطی، رشد و تعدد وسائل ارتباط جمعی و پیچیدگی و تنوع و تعدد تاکتیک‌های پوشش رسانه‌ای و خبری رسانه‌ها، ناکافی است . 🔺 تعدد، تنوع و پیچیدگی تولید کنندگان و توزیع کنندگان پیام‌بیشتر شده و انگیزه آنها نیز نسبت به گذشته سیاسی و پیچیده تر شده است؛ در چنین شرایطی نیاز مردم به سواد رسانه ای بیشتر شده است. 🔺سوادرسانه‌ای خاص مردم عادی نیست؛ مسئولان هم به سوادرسانه‌ای نیاز دارند تا بتوانند در دام رسانه‌هایی که با هدف بهره‌برداری سیاسی، امیدزدایی، ناکارآمد جلوه دادن کشور ، افزایش تنش‌ها و غیرطبیعی‌جلوه‌دادن اتفاق‌های‌طبیعی به سراغشان می‌روند، نیفتند. 🔺مسئولان باید به حدی سواد رسانه‌ای داشته باشند که بتوانند از رسانه‌ها برای ارائه تصویر واقعی از کشور و طرح مشکلات و ارائه راهکار،حداکثری و درست استفاده کنند. 🔺درحال‌حاضر این فهم و برخورد فعال در بین مسئولان ناکافی‌است؛ به همین دلیل اغلب در زمین رسانه‌ها بازی می‌کنند و به جای اینکه خودشان برای ارائه تصویر واقعی از سازمان، نهاد و وزارت‌خانه‌شان از ابزار رسانه ای استفاده کنند، در دام رسانه های داخلی و یا خارجی قرار می‌گیرند. 🔺رسانه‌ها هم به سواد رسانه‌ای نیاز دارند اما از آن غلفت می‌کنند. 🔺به نظر می رسد رسانه‌ها آرایش رسانه‌ای موجود را نمی‌دانند و فهم درستی از اصول و تاکتیک ، مسایل کشور و همچنین رقیب‌ها و دشمنان و مخاطبان خود ندارند؛به همین دلیل است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام انقلاب با اشاره به عملکرد رسانه‌های غربی می‌فرمایند کشور در محاصره تبلیغاتی قرار گرفته است و جوانان در شکستن این محاصره تبلیغاتی پیشتاز باشند.