eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
175 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
از لینک زیر می‌توانید تهیه کنید: https://www.sooremehr.ir/fa/book/3232/سلبریتی‌های-اینترنتی 🆔️ @rcica_ir
هدایت شده از مدیالوژی/Medialogy
نمونه تیترها و تصاویر مورد استفاده "بی بی سی فارسی" برای پوشش اخبار مربوط به @medialogy1
باکیفیت، مکان زندگی خواننده ژاپنی را لو داد چگونه تصاویر ما در شبکه های اجتماعی تحلیل می شوند؟ مرد ۲۶ ساله ژاپنی به آزار جنسی یک ستاره پاپ متهم شده است. او به پلیس گفت که مکان این خواننده زن را از طریق تصویر منعکس‌شده در چشم‌هایش پیدا کرده است. متهم گفت که با دقت به تصویر سلفی این خواننده که به صورت آنلاین منتشر شده بود متوجه انعکاس تصویر یک ایستگاه قطار در چشمان او شد. پلیس می‌گوید که این مرد سپس در ایستگاه منتظر ماند تا این که قربانیش را دید و او را تا خانه‌اش دنبال کرد. این فرد به پلیس گفته پس از بزرگنمایی تصویر چشم‌های این زن، از گوگل استریت ویو برای شناسایی ایستگاه استفاده کرده است. وی همچنین گفت که ویدیوهایی را که این زن در آپارتمان خود گرفته، بررسی کرده و با دقت به جزئیاتی از قبیل محل پرده‌ها و جهت ورود نور از پنجره‌ها توانسته دقیقاً متوجه شود که او در کدام طبقه زندگی می‌کند. گفتنی است تصاویر در شبکه های اجتماعی در سطح بسیار بالایی توسیط ابزار هوشمند مورد تحلیل قرار میگیرند
باز هم از امنیت فیسبوک و پیام‌رسان‌هایش! پیام‌رسان‌هایی که از قابلیت e2e (رمزگذاری نقطه پایانی) پشتیبانی می‌کنند، پیام را قرار است طوری ارسال کنند که فقط در نقطه گیرنده باز شود و بین راه (حتی روی سرور آن پیام‌رسان) هم قابل رمزگشایی نباشد. در سال‌های قبل مایکروسافت (اسکایپ) و فیسبوک (واتساپ) و شرکت‌های دیگر به دلیل استفاده از e2e مدعی امنیت بیشتر نسبت به امثال تلگرام بودند چرا که در تلگرام، فقط در حالت secret chat این قابلیت فعال می‌شود. اما در سال‌های اخیر با تست‌ها و تله‌های امنیتی (مثل لینک اختصاصی و یکبار مصرف) که توسط محققان امنیتی کاشته شده، که ادعای امنیت بسیاری از آنها را نقض کرده است. در جدیدترین موردی که یک پژوهشگر امنیت کشف کرده؛ اگر شما در پیام‌رسان فیسبوک یک فایل pdf هم در یک چت خصوصی بفرستید، فیسبوک نه فقط داخل آن فایل را می‌بیند بلکه حتی لینک‌های داخل آن فایل را هم بررسی می‌کند!!
شعر تازه از مولانا کشف شد! ■جالب است بدانید که جعل فقط در خبر رخ نمی دهد بلکه درسایر حوزه های فرهنگ نیز درحال افزایش و گسترش است .البته بستر تمام آنها رسانه ها و پلت فرم های اجتماعی است ●در حوزه شعر کمپینی برای مبارزه با جعلیات مجازی شکل گرفته است .براساس یافته های این کمپین :تا تابستان ۹۷ تعداد ۵۵۷ مورد نمونه اثر جعلی شناسایی شده که از این تعداد جعلیات منسوب به مولانا ۱۰۳مورد، شاملو ۵۰مورد، سهراب سپهری ۴۴مورد، صادق هدایت ۴۴مورد، حسین پناهی ۶۶مورد، فروغ فرخزاد ۳۴مورد و سیمین بهبهانی ۳۳ مورد بوده است. 
محسنیان‌راد : خودنمایی در اکوسیستم ارتباطی، طبیعی است/ بی‌کاران مشغول نمایشند! استاد ارتباطات با بیان اینکه تاثیرپذیری از شبکه‌های اجتماعی، تابعی از میزان تحصیلات، فهم اجتماعی و فرهنگ افراد است، گفت: تفاخرهایی که در فضای مجازی می‌بینید عموما کار مشتی «بیکار» است. http://mliteracy.ir/%d9%85%d8%ad%d8%b3%d9%86%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d8%af-%d8%ae%d9%88%d8%af%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%da%a9%d9%88%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8/
💢پراستفاده‌ترین زبان‌ها در محتوای اینترنت 🔻در حال حاضر سهم محتوای فارسی از فضای اینترنت 2/1 درصد است و در جایگاه هشتم دنیا قرار دارد. ایسنا
💢توزیع جغرافیایی در کشورهای جهان جالب اینجاست، در روسیه غالب مردم از واتس آپ استفاده می کنند.
589.8K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️دشمن شناسی و عملیات روانی 💢یکی از روش هایی که می توان دشمن را در شناخت موضع دچار اشتباه کرد عدم واکنش نسبت به ضربه های ساده و سطحی است چراکه واکنش نسبت به یک ضربه میزان اثرپذیری و نفوذپذیری را مشخص می کند این فایل گیف به خوبی این تکنیک عملیات روانی را به تصویر کشیده است
⭕️تحلیلی بر هشتگ های مورد استفاده در اعتراضات لبنان 🔺این پژوهش تحلیلی که جونز نتایج آن را نیز در توییتر منتشر کرده، می‌گوید که با توجه به تاثیر حملات مشکوک صورت گرفته در فضای مجازی ضد سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان تلاش کرد سر منشاء این حملات را بررسی کند و به همین علت به تاخیر حدود 6500 کامنت از 4500 صفحه توئیتر پرداخت و متوجه شد که تعداد حسابهای شرکت کننده در این هشتک‌ها افزایش قابل توجهی داشته است. 💢حساب‌هایی که همگی آنها اخیراً تاسیس شده و قدمت آنها به ماه گذشته یعنی اندکی قبل از آغاز اعتراضات در لبنان بازمی‌گردد. جونز می‌افزاید که اسامی کابران حساب‌های تازه تاسیس شده که هشتک‌های ضد سید حسن نصرلله را منتشر کرده اند، مانند نام کاربری «yel15abafkjttk0» خیلی عجیب و غریب هستند، علاوه بر اینکه این حساب ها مربوط به عربستان سعودی هستند. برخی از این حساب‌ها طی یک و نیم ماه بالغ بر 10 هزار کامنت منتشر کرده‌اند. 🔺بر اساس این گزارش کامنت‌های مربوط به اعتراضات لبنان بیش از 328 مورد است و نکته جالب اینکه بعد از لبنان بیشترین کامنت‌ها مربوط به عربستان وامارات و قطر است.
2.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️این یکی تبلیغ ساده نیست! 🔺در تازه‌ترین آگهی شرکت «روغن غنچه» از روش خاصی برای تبلیغ محصول استفاده شده ست این گونه که کارگردانی دارد مستندی درباره ی لذت آشپزی می سازد و از آدمهایی از قشرهای مختلف می خواهد درباره آن حرف بزنند آن هم با این تاکید که مبادا تبلیغ محصولی را بکنید! اما آنها مدام از روغن بنام تبلیغ حرف می زنند به عبارت دیگر از نظر آنها «روغن مورد نظر(خودلذت آشپزی) است» و نه یکی از لوازم آشپزی این یعنی تبلیغات وارد مرحله ی نوینی شده اند 💢مرحله ی خلق معنا، آنها دیگر نمی خواهند محصولشان را بخریم،چون خوبست بلکه می خواهند ما چیزی بیش از محصول را بپذیریم ،چیزی ست فراتر از محصولی ضروری قبول کنیم که،خود عمل ماست و بدون آن ما فاقد آن عمل مشخص(لذت)می شویم یعنی حس خوب آشپزی خود این روغن است نیازی هم به استدلال نیست چرا که این حرف مردم است و نه بازیگرهای تبلیغ 🔺مستندنمایی این چنین تبلیغاتی ، سریعا به ذهن ها نفوذ می کنند آن وقت بی آنکه بدانیم مدام همان محصولی را می خریم که از ما شدیدا خواسته اند و این دیگر یک تبلیغ ساده نیست!
⭕️گسترش یگانهای سایبری و شکل دهی کاذب افکار عمومی مطالعات جامع پژوهشگران دانشگاه آکسفورد نشان می دهد یگانهای سایبری (Cyber Troop) که با ابزارهایی چون اکانتهای جعلی، اکانتهای روبات گردان، وارونه جلوه دادن رخدادها و اخبار و همچنین توزیع اخبار دروغین اقدام به شکل دهی، القا و فریب افکار عمومی در فضای اینترنت می کنند به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. این مطالعات نشان می دهد سال گذشته در حداقل 70 کشور دنیا مسئولین حکومتی و سیاستمداران با کمک این یگانها به فریب و القای مقاصد خود به افکار عمومی پرداخته اند و با خفه کردن صداهای مخالفان و بی اعتبار جلوه دادن جناحها و افراد معترض تلاش کرده اند تا نه تنها مخاطبان داخلی بلکه مردمان سایر کشورها را فریب دهند. اینگونه اعمال در سال 2017 میلادی در حجم کمتری و در 48 کشور صورت گرفته است و پژوهش ها نشان می دهد پلتفرم اصلی انجام این عملیاتها فیسبوک و توئیتر هستند و همچنین مقامات چینی در این زمینه گوی رقابت را از سایر کشورها ربوده اند و بیشترین عملیاتهای فریب افکار عمومی را در فضای اینترنت سازماندهی کرده اند 🌐https://comprop.oii.ox.ac.uk/research/cybertroops2019/