📍پیوند تن ها با جان ها
🔹مهدی کاشفیفرد، دانشجوی دکتری ارتباطات:
🔻مشکلی که در ایران بیش از گذشته خود را نشان میدهد، بحران نمایندگی است که ریشه در بحران ارتباطی دارد. دولت زبان حرفزدن با مردم را ندارد و رسانهها، به معنای عام، اعتبار خود را نزد مردم از دست دادهاند و حتی در برخی موارد بیش و پیش از مردم، به ایدئولوژیهای سیاسی متعهند.
زبان به کاررفته در ژورنالیسم تلویزیونی و خبری، به جای آن که مبتنیبر عینیت و انصاف باشد تا مردم به آن احساس نزدیکی کنند، مبتنیبر تولید تعارض و تعمیق شکاف است و در نتیجه، در جریان رقابت خبری، رسانههای برونمرزی رهبری را بر عهده میگیرند.
📌 ادامه این مطلب را در سایت باشگاه اندیشه بخوانید:
🔗 http://bashgah.net/go/poli2/
✅ زندگی مدرن
== ✍️ آرش نراقی =======
💠 «سرم شلوغ است.» «خیلی گرفتارم» «به خدا اصلا وقت ندارم» از جمله شایعترین دروغهایی است که ما در متن زندگی مدرن به خود و دیگران می گوییم.
🔸 ما در غالب موارد بسیار کمتر از آنچه وامی نماییم گرفتاریم. اما در زندگی مدرن «گرفتار بودن» و «وقت نداشتن» تبدیل به نوعی ارزش شده است. یعنی گویی کثرت مشغله و کمبود وقت نشانه اهمیت و منزلت فردی و اجتماعی فرد است. وقتی که به دیگری می گوییم «به خدا خیلی گرفتارم، اصلا وقت ندارم» ته دلمان غنج می زند، پنهانی احساس غرور می کنیم.
🔸زندگی مدرن به ما القاء می کند که انسان مفید باید تمام لحظه های روزش را برنامه ریزی کند و هر لحظه اش را باید مشغول به کاری باشد. حتّی ساعات استراحت و فراغت فرد هم باید بدقت برنامه ریزی شود تا کارآیی او را در ساعات اشتغال بالا ببرد.
🔸 زندگی مدرن زندگی سرعت و اشتغال مداوم است، و کسی که در میانه این کوران آهسته و فارغ باشد یا کاهل است یا ناتوان. و همین است که آهستگی و فراغت را به نوعی ضدارزش و مایه عذاب وجدان تبدیل کرده است. «بی کار بودن» و «وقت آزاد داشتن» رفته رفته مایه شرم شده است.
🔸زندگی مدرن البته به طور طبیعی برای ما مشغله می آفریند، اما خود ما هم آگاهانه یا ناخودآگاه تلاش می کنیم زندگی مان را شلوغ کنیم و برای خود مشغله بتراشیم.
🔸ما از «بی کار ماندن» یا «وقت آزاد داشتن» احساس گناه می کنیم، و غالبا آن را نشانه برنامه ریزی بد یا اتلاف وقت می دانیم. برای همین است که حتّی اگر در خانه بیکار باشیم، ترجیح می دهیم ساعتها بیهوده در اینترنت پرسه بزنیم اما به تلفن یک دوست پاسخ ندهیم.
🔸تظاهر به گرفتاری و کثرت مشغله یا راهی برای خودنمایی و خودبزرگ نمایی شده است یا شیوه ای که در پشت آن احساس گناه مان را از «بی کار بودن» پنهان می کنیم.
🔸به نظرم خوب است که گه گاه به خودمان نهیب بزنیم که هرچند آدمهای مهم گرفتارند، اما همه آدمهای گرفتار مهم نیستند. بی کاری و فراغت همیشه بد نیست که برعکس، در غالب موارد سرچشمه خلاقیت و مجالی برای تأمل است.
🔸آدمهایی که همیشه گرفتارند و هیچ وقت وقت ندارند، غالبا آدمهای بی نظم و پریشانی هستند که ناتوانی شان را در تنظیم مناسبات انسانی در پس تظاهر به گرفتاری پنهان می کنند.
🌸 اگر کسی برای دوستی با شما وقت ندارد، همان بهتر که وقت تان را برای دوستی با او تلف نکنید.
🎯 هوش مصنوعی اشتباه نمیکند، برای همین باید از آن ترسید
— ما هنوز نمیدانیم هوش مصنوعی چطور تصمیم میگیرد، اما میدانیم مثل انسانها عمل نمیکند
📍همۀ نشانهها حاکی از این است که در آیندهای نهچندان دور، هوش مصنوعی به بخش مهمی از زندگی روزمرۀ ما تبدیل خواهد شد. هوش مصنوعی علاوه بر آنکه به ما پیشنهاد خواهد داد چه موسیقیای گوش بدهیم یا چه کفشی بخریم، جای پزشک و قاضی و پلیس را هم خواهد گرفت. اما چالش اصلیای که پیش روی ما قرار دارد، نه احتمال بیکاریِ شمار بیشتری از انسانها، بلکه این واقعیت است که هیچکس، حتی خود سازندگان این فناوریها، نمیدانند هوش مصنوعی چطور تصمیم میگیرد.
🔖 ۲۱۰۰ کلمه
⏰ زمان مطالعه: ۱۳ دقيقه
📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
http://tarjomaan.com/barresi_ketab/9598/
#هوش_مصنوعی
#ترجمان
📌 آیا دانشجویان بیشتر از دیگران می دانند؟
🖋یادداشت منتشر شده از محمد عاملی (پژوهشگر ایسپا) در روزنامه اعتماد به تاریخ 18 آذر 1398
آیا آنچنان که هابرماس مدعی است جامعه دانشگاهی می تواند نقش «عوامل حساس و بازدارنده» را ایفا کند؟
در سال 1397، 37 درصد دانشجویان اطلاع داشته اند کدام نهاد مسئول بررسي و تطبيق مصوبات مجلس شوراي اسلامي با قانون اساسي و شرع اسلام است. 53.9 درصد می دانستند طبق قانون اساسي ايران، وظيفه نظارت برعملكرد رهبري برعهده چه نهادي است. همچنین فقط 14.3 درصد دانشجویان اطلاع داشتند روزنامه شرق به جناح اصلاحطلبان نزدیک است.
هر چند جنبش دانشجویی در ایران همیشه پیشگام بسیاری از تحولات سیاسی یک سده اخیر بوده اما نتایج پیمایش فرهنگ سیاسی بدون شک بخشی از واقعیت فضای دانشگاهی را به نمایش خواهد گذاشت. واقعیتی که شاید ما را در مورد «اسطوره دانشجوی آگاه» وادار به تأمل کند.
متن کامل یادداشت👇👇👇
http://ispa.ir/Default/Details/fa/2146/
💠نگاهی به مهارتهای مهم دنیای ۲۰۲۰
انعطافپذیری شناختی
در دنیای امروز که میزان محرکهایی که از طریق رسانهها و اینترنت و ... به شخص میرسد به طور سرسامآوری افزایش یافته است، لازم است که بتوانیم خیلی سریع از یک فکر به فکر دیگر و از یک وظیفه به وظیفه دیگر منتقل شویم. این مهارتی است که افزایش آن میتواند به درک مسائل پیچیده، کارایی بیشتر مغز و درک دیدگاههای جدید کمک کند. در نتیجه سطح انعطافپذیری شناختی یکی از مهمترین تواناییهایی است که به ما در موفقیت در دنیای جدید کمک میکند. بدون سطح بالای انعطافپذیری شناختی توانایی زندگی و کار در دنیای مدرن را نخواهیم داشت...
متن کامل مقاله : http://bit.ly/35P6Peg
✅ نظریه اثر بومرنگ رسانه
◀️ این نظریه، تعبیری دیگر از مساله بازخورد پیام در فرایند ارتباطی است. بر پایه نظریه اثر بومرنگ، هنگامی که بومرنگ را به سوی هدفی یا فردی پرتاب میکنیم، در اثر ارتعاشی بودن، پس از رها کردن به سوی خود ما باز میگردد و به همان نسبت که ضربه بر دیگری سنگین بوده است؛ بر ما نیز ضربه سخت خواهد بود.
◀️ بر این اساس یک وسیله ارتباطی مانند #روزنامه، #رادیو و #تلویزیون زمانی که اخبار نادرست پخش میکند، در درازمدت خود تحت تاثیر همان پیامها و اخبار ارسالی قرار گرفته و هویت دیگر پیدا میکند که پارهای از این فرایند به عنوان «انگ» استفاده میکنند. بنابراین حتی زمانی که همان وسیله ارتباطی اخبار درست و واقعی پخش میکند، تحت تاثیر هویت ثانوی (اثر بومرنگ)، اخبارش برای مخاطبان فاقد ارزش خواهد بود.
#حمله / آسیب پذیری SIM swap fraud
نوعی #کلاهبرداری است که در آن نفوذگر موفق به صدور سیم کارت جدید از طرف ارائه دهنده خدمات تلفن همراه (همراه اول/ایرانسل/رایتل/تالیا) از طرف شما می شود.
در صورت موفق آمیز بودن باعث خطرات جدی، شامل سوء استفاده از داده های تلفن همراه، اطلاعات تماس، پیامک ها، حساب های بانکی و شبکه های اجتماعی، اعتبار خط و هویت شما خواهد شد.
🔸 روش کار کلاهبردار چگونه است؟
تماس های کلاهبردار (نامه یا پیام) به شما و وانمود اینکه ارائه دهنده خدمات بانکی و یا اپراتور تلفن همراه شما هستند و از شما می خواهند شماره سیم کارت 19 رقمی که در پشت بسته سیم کارت یا سیم موجود است با فرمت خاصی به یک شماره خاص پیام دهید.
کلاهبردار با شناسه جعلی به ارائه دهنده خدمات تلفن همراه نزدیک می شود و به بهانه های مختلف (سرقت) سیم کارت قدیمی را غیرفعال می کند، این امر در طی چند ساعت اتفاق می افتد و صاحب واقعی غالباً متوجه نمی شود که سیم کارت خود را متوقف کرده است.
#مهندسی_اجتماعی
#بازاریابی_محتوا
🅾️ تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟
🔹 قسمت اول
✍️ ایجاد محتوای باکیفیت بالا برای موفقیت در بازاریابی محتوایی حیاتی است.
🔹 روزانه بیش از چند میلیون پست وبلاگ، سایت و... منتشر میشود، پس شما نیاز به یک محتوای خوب برای معرفی محصول یا خدمت خود به دیگران یا همان جامعه هدف خود دارید.
🔹 در اینجا میخواهیم به بررسی چیستی و کاربرد تولید محتوا بپردازیم.
▫️تولید محتوا چیست؟
تولید محتوا یک هنر است؛ این موضوع بسیار فراتر از نوشتن یک مطلب است.
🔹 نوشتن، ویرایش و ایجاد یک متن مناسب بخشی از این فرآیند است.
🔹 تولید محتوا راهی عالی برای انتقال اطلاعات به افراد در مورد محصولات، خدمات و شرکت شما است.
🔹 همچنین تولید محتوا برای جذب مشتریان و حتی ایجاد یک جامعه مصرفکننده برای محصول یا خدمت شما یک راه عالی و فوقالعاده است.
🔹 «محتوا» چیزی است که باید از طریق رسانهای بهعنوان سخنرانی، نوشتاری یا هر یک از روشهای گوناگون بیان شود.
🔹 کارشناس تولید محتوا کیست؟
خالق محتوا یا کارشناس تولید محتوا کسی است که مسئول ایجاد و انتشار اطلاعات در هر رسانهای و بهویژه در رسانههای دیجیتال است.
▫️او معمولا کاربر یا مخاطب خاصی را در زمینههای خاص هدف قرار میدهد.
▫️خالق محتوا میتواند در تولید هر یک از موارد زیر فعالیت داشته باشد:
▪️پستهای وبلاگ
▪️خبرنامههای ایمیل
▪️رسانههای اجتماعی
▪️بازاریابی تصویری
▪️کتابها
و...
🔹 همچنین میتواند محتوای آفلاین مانند بروشور، بستههای ویژه مشتری و ... را هم تولید کند، اما امروزه بیشتر از روشهای تولید محتوای دیجیتال استفاده میشود.
#بازاریابی_محتوا
🅾️ تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟
🔹 قسمت دوم
✍️ بهترین و مهمترین دلایل نیاز به تولید محتوا
۱ - محتوا هسته اصلی کار شما است،
طراحی وبسایت، تصاویر، فونتها و رنگها بخش بزرگی از نام تجاری شما را تشکیل میدهند.
▫️اما محتوا باعث میشود افراد نسبت به خرید از شما اقدام کنند.
▫️بازاریابی تصویری بهعنوان اولین تصور و بازاریابی محتوایی بهعنوان تصور ماندگار که تاثیری طولانی دارد، عمل میکنند.
▫️اینکه بتوانید داستان برند خود را به شیوهای مناسب بیان کنید، باعث ایجاد وفاداری افراد نسبت به برند شما میشود.
▫️شما برای گفتن داستان برند خود نیاز به استفاده از کلمات و درنتیجه تولید محتوایی مناسب دارید!
▫️در ضمن، تصاویر پیام را کامل نمیرسانند، بنابراین کلمات مهم هستند و باید این دو باهم ترکیب شوند تا نتیجه بهتری به دست آید.
▫️ترکیب این دو میتواند شروع یک استراتژی بازاریابی آنلاین باشد.
#بازاریابی #محتوا #تولید_محتوا
🅾️ تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟
🔹 قسمت سوم
✍️ بهترین و مهمترین دلایل نیاز به تولید محتوا
۲ - محتوای شما با مخاطب هدف ارتباط برقرار خواهد کرد.
وبسایت شما بهعنوان ارائهدهنده و معرف نام تجاری شما عمل میکند و برای انجام این کار به یک موردنیاز دارد، به افراد موردنظری که درباره آنچه که انجام میدهید توضیح دهند تا مخاطب با شما ارتباط برقرار کند.
▫️موارد بسیاری وجود دارد که به انجام این کار کمک میکند، اما محتوا در هر جنبهای از این فرآیند دخیل است.
▫️بیایید نگاهی به بعضی از راههایی بیندازیم که میتواند به ایجاد ارتباط با مخاطبین شما کمک کند:
➖ هر پست وبلاگ میتواند یک داستان شخصی داشته باشد، بنابراین درحالیکه شما افراد را آموزش میدهید، شما با آنها ارتباط برقرار میکنید.
➖ محتوا به شما امکان میدهد از صدای خودتان برای به اشتراک گذاشتن آنچه در مورد مارک شما خاص است و اینکه چه چیزی شما را متفاوت میکند، استفاده کنید.
👈 امکان دسترسی به سایت ها و خدمات بومی مستقل از شبکه اینترنت
👈 دسترسی به سایتهای داخلی و خدمات آنلاین بومی به دلیل وجود زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات، بهرغم محدودیت به وجود آمده در دسترسی به شبکه اینترنت کشور، برای کاربران ممکن است.
✅ شبکه ملی اطلاعات مطابق با سند «ضرورت تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات» که به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسیده، شبکهای متشکل از زیرساختهای ارتباطی با مدیریت مستقل کاملاً داخلی، شبکهای حفاظت شده نسبت به اینترنت و شبکهای با امکان عرضه انواع محتوا و خدمات ارتباطی سراسری برای آحاد مردم است.
در این سند بر ایجاد شبکهای با قابلیت برقراری ارتباطات امن و پایدار میان دستگاهها و مراکز حیاتی کشور و میزبانی داخلی در صورت نبود شبکه جهانی اینترنت تاکید شده است.
حال با توجه به قطعی های پیش آمده در شبکه اینترنت کشور از روز گذشته، استفاده از مزایای شبکه ملی اطلاعات بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و شواهد نشان می دهد که سرویس هایی که بر بستر شبکه ملی اطلاعات ، شکل گرفته اند، هم اکنون بدون اختلال در دسترس کاربران قرار داشته و به فعالیت خدمات رسانی خود ادامه می دهند.
به نحوی که در حال حاضر امکان استفاده از موتورهای جستجوی بومی که زیرساختی مستقل از گوگل دارند، برای کاربران وجود دارد. دسترسی به اغلب سایتهای ایرانی که در داخل کشور میزبانی می شوند و نیز امکان استفاده از اغلب پیام رسان های بومی فراهم است. حتی شنیده ها حاکی از آن است که میزان مراجعات به پیام رسان های بومی افزایش یافته است.
در همین حال بررسی ها نشان می دهد که علاوه بر سرویس های داخلی همچون سرویس های حمل و نقل اینترنتی و فروشگاه های آنلاین داخلی، شبکه شتاب بانکی و شبکه خدمات رسانی بانک ها نیز بدون اختلال به فعالیت خود ادامه می دهند.
منبع: خبرگزاری مهر
#بازاریابی #محتوا #تولید_محتوا
🅾️ تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟
🔹 قسمت چهارم
✍️ بهترین و مهمترین دلایل نیاز به تولید محتوا
۳ - محتوا یک روش مطمئن برای افزایش بازدید سایت یا صفحه شما است.
وقتی به وبسایتی سر میزنید که فقط دارای یک سری تصاویر است، احتمالا اطلاعات زیادی دستگیرتان نخواهد شد و برایتان جذاب نیست.
▫️اگر میخواهید بر روی مخاطب خود تاثیر بگذارید، موارد دیگری هم مانند موتورهای جستجو هست که باید روی آن تاثیر بگذارید.
▫️یک راه خیلی خوب برای این کار ایجاد محتوا است، پس باید به کلمات کلیدی، سرفصلها و ... دقت داشته باشید.
▫️مثلا اگر میخواهید به بهترین نحو ممکن خودتان را در پست اینستاگرام معرفی کنید، میتوانید از ترکیب تصاویر و کلمات، محتوای تأثیرگذاری ایجاد کنید.
▫️بهاینترتیب میتوانید اطمینان حاصل کنید که بهترین کلمات را استفاده کردهاید.
▫️عکسهایی برای افزایش نام تجاری خودتان و محتوای بهینهسازی شده برای سئو به کار بردهاید و به افرادی که از وبسایت شما دیدن میکنند، اطلاعاتی میدهید که میدانند چه چیزی را ارائه میدهید و چه کمکی میتوانید به آنها بکنید.