eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
175 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
👈 امکان دسترسی به سایت ها و خدمات بومی مستقل از شبکه اینترنت 👈 دسترسی به سایتهای داخلی و خدمات آنلاین بومی به دلیل وجود زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات، به‌رغم محدودیت به وجود آمده در دسترسی به شبکه اینترنت کشور، برای کاربران ممکن است. ✅ شبکه ملی اطلاعات مطابق با سند «ضرورت تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات» که به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسیده، شبکه‌ای متشکل از زیرساخت‌های ارتباطی با مدیریت مستقل کاملاً داخلی، شبکه‌ای حفاظت شده نسبت به اینترنت و شبکه‌ای با امکان عرضه انواع محتوا و خدمات ارتباطی سراسری برای آحاد مردم است. در این سند بر ایجاد شبکه‌ای با قابلیت برقراری ارتباطات امن و پایدار میان دستگاه‌ها و مراکز حیاتی کشور و میزبانی داخلی در صورت نبود شبکه جهانی اینترنت تاکید شده است. حال با توجه به قطعی های پیش آمده در شبکه اینترنت کشور از روز گذشته، استفاده از مزایای شبکه ملی اطلاعات بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و شواهد نشان می دهد که سرویس هایی که بر بستر شبکه ملی اطلاعات ، شکل گرفته اند، هم اکنون بدون اختلال در دسترس کاربران قرار داشته و به فعالیت خدمات رسانی خود ادامه می دهند. به نحوی که در حال حاضر امکان استفاده از موتورهای جستجوی بومی که زیرساختی مستقل از گوگل دارند، برای کاربران وجود دارد. دسترسی به اغلب سایتهای ایرانی که در داخل کشور میزبانی می شوند و نیز امکان استفاده از اغلب پیام رسان های بومی فراهم است. حتی شنیده ها حاکی از آن است که میزان مراجعات به پیام رسان های بومی افزایش یافته است. در همین حال بررسی ها نشان می دهد که علاوه بر سرویس های داخلی همچون سرویس های حمل و نقل اینترنتی و فروشگاه های آنلاین داخلی، شبکه شتاب بانکی و شبکه خدمات رسانی بانک ها نیز بدون اختلال به فعالیت خود ادامه می دهند. منبع: خبرگزاری مهر
🅾️ تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟ 🔹 قسمت چهارم ✍️ بهترین و مهم‌ترین دلایل نیاز به تولید محتوا ۳ - محتوا یک روش مطمئن برای افزایش بازدید سایت یا صفحه شما است. وقتی به وب‌سایتی سر‌ می‌زنید که فقط دارای یک سری تصاویر است، احتمالا اطلاعات زیادی دستگیرتان نخواهد شد و برایتان جذاب نیست. ▫️اگر می‌خواهید بر روی مخاطب خود تاثیر بگذارید، موارد دیگری هم مانند موتورهای جستجو هست که باید روی آن تاثیر بگذارید. ▫️یک راه خیلی خوب برای این کار ایجاد محتوا است، پس باید به‌ کلمات کلیدی، سرفصل‌ها و ... دقت داشته باشید. ▫️مثلا اگر می‌خواهید به بهترین نحو ممکن خودتان را در پست اینستاگرام معرفی کنید،‌ می‌توانید از ترکیب تصاویر و کلمات، محتوای تأثیرگذاری ایجاد کنید. ▫️به‌این‌ترتیب می‌توانید اطمینان حاصل کنید که بهترین کلمات را استفاده کرده‌اید. ▫️عکس‌هایی برای افزایش نام تجاری خودتان و محتوای بهینه‌سازی شده برای سئو به کار برده‌اید و به افرادی که از وب‌سایت شما دیدن‌ می‌کنند، اطلاعاتی‌ می‌دهید که‌ می‌دانند چه چیزی را ارائه‌ می‌دهید و چه کمکی‌ می‌توانید به آن‌ها بکنید.
🅾️ تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟ 🔹 قسمت پنجم دلایل بالا برای ضرورت ایجاد و کاربرد تولید محتوا مطرح شد. ▫️حال که باکاربرد تولید محتوا آشنا شدید، باید بدانید که وب سایت شما به عنوان ارایه‌دهنده و معرف نام تجاری شما عمل می‌کند. ▫️برای انجام این کار به افرادی نیاز دارد که درباره آنچه که انجام می‌دهید توضیح دهند تا مخاطب با شما ارتباط برقرار کند. ▫️موارد بسیاری وجود دارد که به انجام این کار کمک می‌کند، اما محتوا در هر جنبه‌ای‌‌ از این فرآیند دخیل است. ✍️لحاظ کردن نکات مهم در تولید محتوای دیجیتال ▫️به دلیل اهمیت محتوا در ادامه نکاتی در مورد تولید محتوای دیجیتال آورده شده‌است. ۱ - با یک ایده شروع کنید. هر تولید محتوایی از یک ایده شروع‌ می‌شود. ➖ این‌که ما نیاز داریم به محصول یا خدمتی خاص تبدیل شویم، باید با یک کلمه کلیدی، یک پیشینه یا یک موضوع شروع شود و ما باید ایده‌ای‌‌ برای شروع داشته باشیم. ۲ - تحقیقات انجام دهید. احتمالا صنعت خود را مانند کف دستتان می‌شناسید، اما این بدان معنا نیست که شما همه‌ حقایق مبتنی بر آمارها را‌ می‌دانید و تمام قطعات پازل در حال حاضر در مغز شما کامل است. ▫️مهم نیست چقدر در موضوع خودآگاهی دارید، قبل از شروع به نوشتن، باید تحقیقاتی انجام دهید. ▫️این بخش بیشترین وقت را از شما‌ می‌گیرد، بنابراین مهم است که جستجو را از وب‌سایت‌های معروف و شناخته‌شده و بعضی از مجلات و صفحات معتبر شروع کنید. (اگر دقت نکنید ممکن است اطلاعات جعلی با تحقیقات شما ترکیب شود). ▫️آمار مربوط به موضوع خود را پیدا کنید و منابع خود را در مواردی که نیاز به استفاده از آن‌ها دارید، ذخیره کنید. ۳ - جهت محتوای خود را تعیین کنید. آیا این یک پست وبلاگ آموزنده است؟ آیا طولانی است یا کوتاه؟ آیا‌ می‌تواند طنزآمیز باشد؟ آیا‌ می‌خواهید به‌جای آن یک اینفوگرافیک یا یک ویدیو تولید کنید؟ ▫️مطمئن شوید که قبل از شروع نوشتن، آهنگ و جهت مقاله خود را در ذهن داشته باشید. ▫️در غیر این صورت، ممکن است محتوای شما در جهات مختلف پیش برود و شما در پایان یک محتوای منسجم و یکپارچه نداشته باشید.
هدایت شده از سواد رسانه‌ای
2.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚦مواجهه‌ی با پیام‌های رسانه‌ای باعث میشه تا در برابر تکنیک‌های به کار رفته در پیام‌ها نباشیم! 🔸در عمده‌ی سکانس‌هایی که کادر دوربین در حال نمایش زاویه دید سوارکار و یا مبارزه‌ی بازیگر سوارکار بر روی اسب هست، از این نوع تکنولوژی استفاده میشه. 📲 @savaderesanei
هدایت شده از سواد رسانه‌ای
🚦بانکداری نیز در راه است! 🔸شرکت گوگل به زودی برای کاربران خدمتی جدید، البته در حوزه مالی ارائه خواهد کرد و این تازه‌ترین مورد از ورود یک غول فناوری به حوزه مالی و بانکداری است. با این خدمت که Cache نامیده می‌شود، مشتریان می‌توانند از سال آینده تمامی فعالیت‌های مالی خود را از یک حساب در بانک سیتی گروپ انجام دهند. 🔸از دید شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه فناوری، ارائه خدمات مالی و بانکی راهی برای نزدیک‌تر شدن به کاربران و کسب اطلاعات ارزشمند است. شرکت اپل تابستان امسال یک کارت اعتباری معرفی کرد و شرکت آمازون با بانک‌ها درباره ارائه خدمت حساب متمرکز مذاکره کرده است. شرکت فیس‌بوک نیز در حال پیشبرد ارز دیجیتالی خود یعنی لیبرا است و امیدوار است با فراگیر شدن این ارز سهمی بزرگ در صنعت پرداخت جهان کسب کند. 📲 @savaderesanei
هدایت شده از سواد رسانه‌ای
🚦چرا دندانپزشکی مهم است؟! 📍در این تبلیغ خلاقانه، سازنده سعی کرده با استفاده از تکنیک‌های اقناعی ، و مخاطب رو نسبت به اهمیت مراجعه به دندانپزشکی کنه! 📍چون ادعا میکنه علی رغم اینکه این فرد یک ابرو هم ندارد اما در نگاه اول دندان های او برای مخاطب جلب توجه می کند!!! 😬 📲 @savaderesanei
هدایت شده از سواد رسانه‌ای
🚦تبلیغ شامپو با استفاده از تکنیک‌های اقناعی: 🔸 🔸 🔸 🔸 📲 @savaderesanei
هدایت شده از عصر هوشمندی
حواسمان به‌نامه‌های جعلی باشد نامه‌ای بامهر وزارت خارجه درحال بازنشر است که البته سفارت ایران درلندن درصفحه توییترخوداعلام کرده سندی جعلی وباهدف تخریب روابط کشور با برخی همسایگان ساخته ومنتشرشده است. 💢نشانه‌های جعلی بودن این نامه 🎯این طرزنگارش که درعرف دیپلماتیک«یادداشت »نامیده می شود ازطرف یک سفارتخانه به دولت مقابل یابرعکس داده می‌شودو درمکاتبه یک سفارتخانه بادولت متبوع خودبه هیچوجه مرسوم نیست ووجود ندارد. 🎯مطالب محرنامه درقالب تلکس ارسال می‌شود نه نامه. 🎯ازنظرامور حسابداری به هیچ‌وجه سفیر نمی‌تواند ازحساب کنسولی مبلغی برداشت وبرای اموری هزینه کند.قانونا درآمدکنسولی به خزانه واریزمی‌شود. 🎯هیچگاه درمکاتبه مقام عالی‌تر پس ازمقام پایین‌تر قرار نمی‌گیرد.دراین متن ابتدا وزارت امورخارجه آورده شده سپس دفتررهبری! 🎯درنامه‌های داخلی وزارت خارجه ازمهر استفاده نمی‌شود. 💠این روزها شاهد انتشارانواع نامه‌های جعلی منتسب به دستگاه‌های مختلف درفضای مجازی هستیم.ازنامه درگیری نیروهای سپاه با یکدیگرمنجر به زخمی شدن۴۱نفر شده تانامه فوق که جهت جلب توجه مخاطب ازواژه محرمانه استفاده کرده‌اند. #معصومه‌نصیری @asrehooshmandi
هدایت شده از جواد جاویدنیا
🔴🔴🔴فیسبوک در چندین پرونده مربوط به نقض پتنت شکست خورده که این موضوع می تواند به معنای ممنوعیت استفاده از اپلیکیشن هایی مانند واتساپ و اینستاگرام در کشور آلمان میباشد. click.ir/1398/09/16 @Dr_javidnia
هدایت شده از بیداری ملت
🔴جوکر، نماد فتنه و جنگ و آتش سوزی در ناآرامی های عراق 🔹در آثار تخیلی علاوه بر «قهرمان» گاه شخصیتی متضاد نیز حضور دارد که «ضدقهرمان» نامیده می‌شود؛ و تعامل این شخصیت‌ها با یک‌دیگر است که داستان اصلی را شکل می‌دهد. به شکل سنتی، مخاطب به قهرمان داستان علاقه‌مند است و با او همزاد ‌پنداری می‌کند، و از ضدقهرمان داستان متنفر است و دلش نمی‌خواهد هرگز مانند او باشد.اما سال‌هاست که این سنت شکسته شده و برخی از خالقان آثار هنری تلاش کرده‌اند تا ضدقهرمان‌هایی خلق کنند که اگر از قهرمان داستان محبوب‌تر نباشند، دست‌کم برای مخاطب به اندازه قهرمان داستان، «قابل‌احترام» باشند 🔹یکی از محبوب‌ترین ضدقهرمان‌های حال حاضر دنیا را می‌توان «جوکر» دانست؛ مردی بی‌نهایت «شرور» با آرایش دلقک‌مانند، مو‌های سبز و کت‌وشلوار‌های «جیغ» که ضدقهرمان داستان‌های سری «مرد خفاشی» یا همان بت‌من است. جوکر به خاطر خنده‌های شیطانی‌اش شهرت دارد و نکته‌ای که او را «خطرناک» می‌کند آن است که نه به خاطر نیاز یا اجبار، بلکه به خاطر لذت دست به جنایت می‌زند. 🔹 ردپای فیلم ضدقهرمان‌دوست جوکر که در برخی رسانه‌های مجازی کشورمان هم به راحتی به نمایش گذاشته شده به‌وضوح در اعتراضات و اغتشاشات کشور‌هایی مانند لبنان و عراق دیده می‌شود. مصادف شدن اکران جوکر با تنش‌های داخلی در این دو کشور موجب شده تا برخی از معترضان لبنانی خودشان را شبیه به جوکر کنند و به خیابان‌ها بیایند ؛ اتفاقی که به شکلی دیگر در عراق هم رخ داده است.جوکر، طبق تفسیری که از نقش فینیکس در فیلم برمی‌آید، بیش از آن‌که نمادی از انقلاب باشد، نمود جنونی است که در نتیجه بی‌توجهی و به حاشیه رانده شدن در اجتماع ممکن است به وجود بیاید. با این وجود، نماد جوکر ظاهراً به مذاق روحیه انقلابی معترضان در عراق خوش آمده است. 🔹ترفند‌های متعددی برای بحران‌سازی و آشوب‌آفرینی در یک کشور وجود دارد که نمادسازی شاید قدرتمندترین آن‌ها باشد. به‌کارگیری خشونت و بزرگ‌نمایی، کُشته‌سازی و قهرمان‌سازی، همگی به بحرانی کردن اوضاع کمک می‌کنند، اما نهایتاً آن‌چه برای استفاده از معترضان/اغتشاشگران ضرورت دارد، معرفی نمادی است که بتواند میان آن‌ها اتحاد ایجاد کند. وقتی عناصری مانند خشونت، کشته‌سازی، بزرگ‌نمایی و نمادسازی در یک موج اعتراضی در کنار یک‌دیگر جمع می‌شوند، همیشه باید احتمال حمایت خارجی را در نظر گرفت. طی هفته‌های گذشته، همه این عناصر در کنار حضور فیزیکی یا مجازی افرادی با گریم جوکر در اعتراضات خاورمیانه، از جمله لبنان و عراق، نشان می‌دهد آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد نماد‌هایی فرا ملی هستند که فراتر از نماد‌های ملی یا محلی بتوانند در سطح منطقه‌ای بحران‌سازی کنند. 🖌 بیداری ملت @bidariymelat @bidariymelat
هدایت شده از مهدی قاسم زاده
🔴 دلیل حمایت سیدحسن نصرالله از سعد حریری.... 🔹اخبار وتصاویر جالب اعتراضات لبنان را خاطرتان هست؟ گزارش‌هایی که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های فارسی زبان داشت حالا با گذشت نزدیک به ۲ ماه از آغاز اعتراضات، دیگر بازتاب خاصی از آن در رسانه‌های فارسی به چشم نمی‌خورد چرا؟ آیا این اعتراضات و تحولات مرتبط با آن خاتمه یافته؟ 🔸پاسخ منفی است؛ هم اعتراضات ادامه دارد و هم تحولات سیاسی-امنیتی مرتبط با آن اگرچه با چهره‌ای متفاوت از آنچه در رسانه‌های فارسی دیدیم با تداوم بحران سیاسی بعد از استعفای حریری و ادامه تجمعاتی که گاها منجر به بستن جاده‌های اساسی کشور می‌شد، سقوط بی سابقه ارزش لیر مقابل دلار ادامه دارد... 🔹به گونه‌ای که هر دلار در بازار سیاه تا بیش از ۲ هزار لیر معامله می‌شود متعاقبا، قیمت بخش عمده‌ای از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تا ۵۰ درصد افزایش یافته، آن هم در حالی که بخشی از این اقلام یا در دسترس نیست و یا بسیار نایاب است و با قیمتی گزاف عرضه می‌شود... 🔸تعداد قابل توجهی از شرکت‌ها و موسسات خصوصی که عملا کسب و کارشان متوقف شده و یا بسیار محدود شده (به دلیل شرایط عمومی کشور) حقوق کارمندان خود را بعضا تا ۵۰ درصد کاهش داده‌اند به دلیل نگرانی مردم از افزایش قیمت دلار و تقاضای عمومی برای انتقال سپرده‌های بانکی به بازار ارز... 🔹بانک مرکزی قوانین بی سابقه‌ای را برای تعیین سقف مشخص برداشت از سپرده‌ها توسط شهروندان تعیین کرده تا مانع از فروپاشی ذخایر ارزی شود از سوی دیگر، استعفای نخست وزیر و انفعال دولت ضعیف لبنان، فضا را برای مافیاهای اقتصادی به منظور اعمال فشار بیشتر بر شهروندان فراهم کرده.. 🔸برای مثال در همین یک ماه گذشته جریانات حاکم بر مافیای بنزین با هدف فشار بر دولت و تحمیل افزایش قیمت بنزین، دست به اعتصاب عمومی در تمام جایگاه‌های سوخت زدند بعید می‌دانم رسانه‌های فارسی زبان تصاویر صف‌های طولانی و درگیری شهروندان مقابل پمپ بنزین‌ها را بازتاب داده باشند... 🔹کمپین‌های نه به خرید کالای گران که در یکی دو هفته اول اعتراضات مورد استقبال مردم قرار گرفته بود به تدریج رنگ باخته و حالا دغدغه اصلی، برداشت پول از سپرده‌های بانکی برای خرید کالاهای مورد نیاز شهروندان است شرایط اقتصاد لبنان بسیار بحرانی است و هر روز تاخیر در تشکیل دولت، هزینه سنگینی را بر شهروندان و خانواده‌های لبنانی تحمیل می‌کند... 🔸آنچه روایت شد تنها بخش کوچکی از آن روی سکه‌ی فیلم‌ها و تصاویر زیبایی‌ست که در هفته‌های اول اعتراضات لبنان در رسانه‌ها می‌دیدیم حرکت قطار لبنان در مسیر بحران ادامه دارد؛ رسانه‌ها اما صرفا تا ایستگاه اول ما را همراهی کردند... 💬 سیاوش فلاح‌پور @mahdi_ghasemzadeh
🔸️هفت نوع خبرجعلی کلیر واردل از سازمان «فرست درفت نیوز» که رسالت خود را مبارزه با اطلاعات جعلی و غلط در دنیای آنلاین می داند در فوریه ۲۰۱۷ هفت نوع از اخبار جعلی را برمی شمرد: ۱- هجونامه: بدون سوءنیت منتشر می شود اما قابلیت گمراه کردن افراد را دارد. ۲- ارتباط غلط: وقتی عنوان سرتیتر و تصاویر یک خبر با محتوای آن تطابق ندارد. ۳- محتوای غلط انداز: استفاده غلط انداز از اطلاعات و ارایه گمراه کننده اطلاعات به منظور بدنام کردن یک شخص یا سازمان. ۴- محتوای اشتباه: وقتی محتوای موثق با اطلاعات متنی غلط درآمیخته می شود. ۵- محتوای دغل کارانه: وقتی منابع موثق با منابع جعلی و ساختگی درآمیخته می شود. ۶- محتوای دستکاری شده: وقتی اطلاعات و تصاویر موثق به منظور گمراه کردن مخاطب دستکاری می شوند. مانند حذف بخشی از محتوای یک عکس به صورتی که معنای تصویر کاملا عوض شود. ۷- محتوای ساختگی: این محتوا به طور کامل و ۱۰۰ درصد جعلی است و به منظور گمراه کردن مخاطب و صدمه زدن ساخته شده است.