eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
191 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
🚦۱۵ نکته کاربردی ارتباطی_رسانه‌ای برای ایام خانه‌نشینی 📍 🔸 : قبول دارم که الان توصیه‌های پزشکی مهمترین هستند. ولی همین پزشکان عزیز و زحمت‌کش گفته‌اند آرامش روحی و روانی به حفظ و ارتقای ایمنی بدن کمک شایانی می‌کند و برعکس، اضطراب و افسردگی و تنش، مقاومتش را شدیداً در مقابل ویروس و بیماری ضعیف می‌کند. پس همه ما به توصیه‌های دیگری غیر از پزشکی هم نیاز داریم. به‌ویژه الان که بیشتر در خانه‌ایم، بیشتر رسانه مصرف می‌کنیم، بیشتر در معرض بی‌حوصلگی هستیم، بیشتر در معرض اخبار بد هستیم و... . 🔸 : یادمان باشد که ما در منزل انواع رسانه‌ها را در اختیار داریم. وقتتان را بین همه آنها توزیع کنید و به یکی-دو تا بسنده نکنید. مثلاً همه‌اش سرتان در تلفن همراه نباشد. تلویزیون، رادیو، کتاب، لوح‌های فشرده فیلم سینمایی، تلویزیون‌های تعاملی، موسیقی، ویدئوهای درخواستی اینترنتی، بازی‌های ویدئویی، ….البته نمی‌گویم مساوی، ولی می‌گویم مصرف کنید. راستی! به کتاب‌های دست‌نخورده اما مورد علاقه‌تان هم سری بزنید در این روزها. 🔸 : دقت کنید هریک از اعضای خانواده، در طول شبانه‌روز به اوقاتی برای خلوت فردی نیاز دارند. در چنین اوقاتی اجازه دهید سر در کار خود داشته باشند و مزاحم نشوید! بسته به سن و سال و یا جنسیت و یا سطح تحصیلی، مدت نیاز به این خلوت‌ها متفاوت است. البته نسل دیجیتال، خلوت و تنهایی را مثل نسل قبل به‌درستی نیاموخته‌اند یا با آنها متفاوت‌اند. ولی به‌هرحال تا زمانی که این اوقات تنهایی به صورت غیرمتعارف زیاد نشده، امری طبیعی و حتی مثبت‌اند. 🔸 : یک وقت‌هایی هم فقط و فقط برای هم باشیم. بدون هیچ رسانه‌ای و هیچ تلفن همراه روشنی! مثلاً ما خودمان دیشب در منزل دور هم نشستیم و حافظ خواندیم. برای هر یک از افراد خانه هم جداگانه تفألی زدیم و خواندیم. ما ایرانی‌ها هم که اهل حالیم با حافظ و دلدادگی‌هایش! 🔸 : این روزها برخی مؤسسات توزیع اینترنتی فیلم و سریال و انیمیشن و… تخفیف‌های بسیار خوبی ارائه کرده‌اند تا خانواده‌های خانه‌نشین، با خیال آسوده از آنها استفاده کنند. خوب است. دستشان درد نکند. فقط مراقب باشید در مصرف آنها افراط نکنید تا ذائقه رسانه‌ای اعضای خانواده به‌خصوص فرزندان به آنها عادت نکند. بالاخره فضای محتواهای این قبیل رسانه‌ها متفاوت و بازتر است و قدرت انتخاب هم بالا. در ضمن قرار نیست همیشه رایگان باشند.
🚦۱۵ نکته کاربردی ارتباطی_رسانه‌ای برای ایام خانه‌نشینی 📍 ۶: ارتباط تلفنی با بستگان و دوستان و آشنایان و احوالپرسی از آنها فراموش نشود. روزی به یک یا دو تا از آنها تماس بگیرید. حتی با برخی که نزدیک‌تراند و بزرگ‌تر مکالمه تصویری هم داشته باشید. توجه: آنانکه آشناها و اقوام کمتری دارند را بیشتر دریابید. ۷: اکثر ما عضو چندین گروه یا کانال در پیام‌رسان‌های اجتماعی هستیم. ولی برخی از اینها به شکل رگباری خبر منفی می‌فرستند و اساساً علاقه‌ای به دیدن خبرهای خوب و مثبت ندارند. شاید هم فکر می‌کنند که مشغول آگاهی‌بخشی اند. اما واقعیت این است که این نوع کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی که فقط بر اخبار بد و منفی متمرکز می‌شوند – خصوصاً وقتی که راست و دروغ را قاطی هم می‌کنند- بمب اضطراب و آشفتگی روحی‌اند. پیشنهاد می‌دهم از عضویت در آنها خارج شوید. ما باید هم خبرهای منفی و هم خبرهای مثبت را با هم دریافت کنیم. ۸: حتماً برگه‌ای روی یخچال یا جایی در آشپزخانه بگذارید و به محض آنکه به کالایی نیاز پیدا شد یا رو به اتمام بود اسم آن را بنویسید. این کار ساده باعث می‌شود دفعات مراجعه شما به بیرونِ خانه برای خرید کمتر شود. ضمن آنکه از برخی بگو مگوها هم پیشگیری می‌کند. خصوصاً مردان خانه را کمتر ولی با بهره‌وری بیشتر برای خرید به بیرون بفرستید! ۹: هنگام استفاده از تلویزیون یا پخش موسیقی یا رادیو یا … مراقب همسایه‌ها باشید. یعنی صدا را کنترل کنید. حتماً دقت کرده‌اید که ساعات خواب و بیداری اکثر خانواده‌ها به هم ریخته. معلوم نیست اوقاتی که شما بیدارید دیگران هم بیدار باشند یا برعکس! ۱۰: می‌دانم برخی از ما و شما ممکن است گله‌هایی به صداوسیمای خودمان داشته باشید. مثلاً گاهی حس می‌کنید یک‌طرفه است یا حرفه‌ای عمل نمی‌کند یا هرچه؛ قبول! بالاخره رسانه رسمی خودمان است و حق داریم انتظارمان هم از آن بالا باشد. او هم باید خودش را مدام اصلاح کند و ارتقا دهد. اینها را می‌فهمم. ولی به یک نکته دیگر هم دقت کنیم. من بعید می‌دانم شما قبول داشته باشید که مثلاً رسانه‌های انگلیس و عربستان دلسوز ما هستند و خیلی خیرخواه ما باشند. نه الان، که هرچه تاریخ چند صدساله اخیر را می‌بینیم، می‌فهمیم چنین نبوده. دست کم «مدیریت شناخت و ادراک» خودتان را به اینها واگذار نکنید. تجربه بیست‌ساله رسانه‌ای من که این‌طور می‌گوید. شما را نمی‌دانم.
🚦۱۵ نکته کاربردی ارتباطی رسانه‌ای برای ایام خانه نشینی 📍در معرض رگباری اخبار بد قرار نگیریم! 🔸دکتر ، دبیر شورای علمی سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با ارائه ۱۵ نکته کاربردی ارتباطی ـ رسانه ای برای ایام خانه نشینی کرونایی، ضمن تاکید بر ضرورت ارتقای مهارت‌های سواد رسانه‌ای، بر برنامه‌ریزی رسانه‌ای و وضع برای این دوران تاکید کرد. 🔸يادمان باشد كه ما در منزل انواع رسانه‌ها را در اختيار داريم. وقتتان را بين همه آنها توزيع كنيد و به يكي-دو تا بسنده نكنيد. مثلاً همه‌اش سرتان در تلفن همراه نباشد. تلويزيون، راديو، كتاب، لوح‌هاي فشرده فيلم سينمايي، تلويزيون‌هاي تعاملي، موسيقي، ويدئوهاي درخواستي اينترنتي، بازي‌هاي ويدئويي،پ و... البته نمي‌گويم مساوي، ولي مي‌گويم مصرف كنيد. راستي! به كتاب‌هاي دست‌نخورده اما مورد علاقه‌تان هم سري بزنيد در اين روزها. 🚨متن کامل را در سایت خبرگزاری مهر مطالعه کنید: https://www.mehrnews.com/news/4877602
🔻 قابل توجه کسانی که عادت به خواندن همه اخبار دارند 💢چه چیزی به ما «مربوط» است؟ 🌀در میان مشتاقان اخبار بد هیچ‌کس به این سوال اهمیت نمی‌دهد که سود واقعی گرایش به مصرف اخبار بد چیست؟ اگر از یکی از آن‌ها بپرسید که از میان مثلاً ده هزار خبری که طی سال‌های اخیر شنیده‌اند، تنها به یک خبر اشاره کنند که باعثِ ایجاد تغییر مثبت در زندگی یا اتخاذ یک تصمیم درست شده باشد، احتمالاً یک نفر هم نمی‌تواند. ✅در حقیقت، همان‌طور که «آلن باتن» در مقاله «» که سال ۲۰۱۴ در هافینگتن‌پست منتشر شد، می‌گوید، «ما اولین نسل بشر هستیم که دنبال به خودمان می‌گردیم. برای بسیاری، فهمیدن این‌که کدام خبر به آن‌ها ربط دارد، کاری دشوار است، اما به‌سادگی می‌فهمند چه چیزی جدید است چه چیزی جدید نیست.» و رسانه دقیقاً از همین طریق شما را تحریک می‌کند؛ با دادنِ چیزی که اگرچه به‌شما بی‌ربط است، اما جدید و دسته اول به‌نظر می‌رسد. ✅جنگِ میان «» و «» نزاع بنیادین عصر جدید است. این نبردی است که رسانه علیه بشریت آغاز کرد. ✅سازمان‌های رسانه‌ای با ایجاد این حس که اطلاعاتی جدید در اختیار شما می‌گذارند، می‌کوشند این تکه‌های خبری را به‌عنوان مزیت رقابتی زندگی مخاطب جا بزنند. آن‌ها سعی می‌کنند به مخاطب بقبولانند که ناآگاهی از این اخبار، آن‌ها را از جریان زندگی عقب می‌اندازد، زیرا هرچه «» باشند، با اوضاع و احوال جامعه «». این اخبار اگرچه جدیدند، اما هیچ ارتباط واقعی با زندگی مخاطب ندارند. بنابراین، بسیاری از افراد زمانی‌که از اخبار دور می‌مانند، دچار اضطراب می‌شوند، زیرا این وضعیت در ذهن آن‌ها به‌معنی عقب‌ماندگی است.
ماجرا داره جالب میشه 🔹اگر ایران قم رو قرنطینه نکرد بی بی سی اعتراض میکنه و فضاسازی اما اگر انگلیس قرنطینه نکرد با مطالعه فروان...؟!
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 رسانه‌ای که صاحب ندارد! الف- این چندمین مرتبه است که به آقای علی عسکری عرض می‌کنیم که مدیر و حاکمان مطلق رسانه ملی؛ مجریان کم‌مایه و پرمدعایی‌اند که نه به انقلاب و حکومت دینی معتقدند و نه اهل علم و تخصص‌اند و تنها هنرشان تکرار شایعات و چرندهایی است که در شبکه‌های ماهواره‌ای لندنی دیده‌اند یا در کانالهای مجازی پر شده در آلبانی يا ریاض خوانده‌اند! بماند که تخصص اصلی این حاکمان واقعی رسانه ملی؛ تیغ زدن مدیران دکوری سازمان است، و دیدن برنامه‌های زنده و مناسبتی‌شان آدم را از دیدن شبکه‌های لندنی بی‌نیاز می‌کند و از انقلاب و دین و جمهوری‌ اسلامی منزجر! ب- خوب است معاونت سیما و مدیر شبکه یک سیما بفرمایند اتاق فکر برنامه فرمول یک چه کسانی هستند و با کدام جایگاه علمی و انقلابی؟ والبته که می‌دانیم چنین پدیده‌ای وجود خارجی ندارد! ساختن برنامه زنده برای نوروز و اعیاد و مناسبتهای ملی که نیازی به « فکر» ندارد! یک مجری گردن کلفت و قلدر می‌خواهد و پول بی‌صاحب بیت‌المال و دیگر هیچ! مگر قرار است ویژه برنامه‌های رسانه ملی به مناسبت اعیاد؛ بار فکری و آموزشی و هنری داشته باشد؟ ج- به خوبی می‌دانیم که میخ آهنین در سنگ نمی‌رود و گوش مدیران دکوری سازمان ابدا به این حرفها بدهکار نیست. اما از باب نهی از منکر و برای صدمین بار به جناب علی عسکری عرض می‌شود که با کدام حجت شرعی دستور صریح رهبری نظام را نادیده می‌گیرید و علیرغم نهی رهبری از حضور بازیگران بی‌مایه به عنوانِ مهمان برنامه‌های سیما؛ هر بازیگر بی‌سواد و درجه سه و بی‌هنری را به برنامه‌های زنده و پربیننده دعوت می‌کنید؟ تا کی باید تخلف از جانب شما باشد و هزینه دادن از رهبری؟ این قبیل بازیگران چه حرف مفیدی برای گفتن دارند؟ و به چه اعتباری اجازه حضور در برنامه های زنده سیما را پیدا می‌کنند؟ د- لابد می‌دانید که حرفهای نامربوط برنامه فرمول یک، اشک وزیر بهداشت را درآورده! لطفا بفرمایید چرا مدیر روابط عمومی سازمان در چنین مواقعی ساکت است و فقط متخصص بیانیه دادن علیه برنامه‌های ارزشی شبکه افق است؟ "دکتر کوشکی" 🔴به کمپین بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از بیداری ملت
🔴توييت و عکس دختر ترامپ از قرنطینه خانگی و ماندنش در خانه مسئولان غربی سعی میکنن شرایط شاد و خوبی از زندگی در بحران کرونا برای مردم آمریکا به نمایش بگذارند اما اینجا برعکس است و آمریکاپرستها و اصلاحطلبان و سلبریتی ها در ایران سعی میکنند فضای تیره و پر از ناامیدی و بدبختی را به جامعه ایرانی تزریق کنند 🔴 بیداری ملت @bidariymelat @bidariymelat
هدایت شده از آخرین خبر
6.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺️تفاوت عجیب کرونا در ایران و غرب از نگاه رسانه‌های بیگانه @Akharinkhabar
هدایت شده از آرما مدیا
ضریب نفوذ تلگرام در ایران و سایر کشورها ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
هدایت شده از آرما مدیا
⭕️رمزگشایی یک طرح رسانه ای ✍️طراحی روی جلد هفته نامه داخلی صداوسیما ویژه نوروز، زیرکانه یا ناآگاهانه ضرورت کنشگری خلاق بر بال امواج رسانه را به اقتدارگرایی رسانه ای تقلیل داده است. ✍️تجسم نمادین سوژه در لباس زرهی و از قضا نوع باستانی آن، القای پس افتادگی از فناوری های اطلاعاتی نوین و افزودن ترم جدیدی با عنوان نظامیگیری رسانه ای به مدخل فرهنگ اصطلاحات رسانه هاست. ✍️اینگونه روایت گری از مدیریت رسانه، ستیزه جویی با افکار عمومی را به صورت نمادین برجسته کرده و مهر تاییدی بر انتقال مرجعیت رسانه ای بخارج و کسب بی اعتمادی به رسانه ملی در داخل زده است. مزید بر اینها برجسته کردن لباس زرهی، سپر و شمشیر، راهبرد اصلی رسانه ها دایر بر محلی برای تضارب گفتمان ها و اندیشه ورزی را به حاشیه رانده است. 👤حجت‌ اله عباسی ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
🔹 روند استفاده مردم ایران از #شبکه_های_اجتماعی طبق نظرسنجی مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در اسفند 98 #اینترنت #فضای_مجازی #انجمن_سواد_رسانه_طلاب ✅ @savad_rasaneh
هدایت شده از Dish Plus
5.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🎥پاسخهای جنجالی و طعنه آمیز به سیاهنمایی کارشناس و مجری اینترنشنال! 🔸ایران بهترین شاخص ها را در حوزه سلامت و آموزش دارد! 🔸ایجاد بی اعتمادی و تلاش برای کوچک شمردن زیان تحریمها، هزینه گزافی برای جان بیماران بدنبال خواهد داشت! 🔸آمریکا برخلاف دروغگویی هایش به تهیه دارو برای بیماران ایرانی، آسیب جدی وارد کرده است! ◀️نگاهی متفاوت به شبکه‌های ماهواره‌ای و اپوزیسیون! 🆔 @dishplus