#بمباران_اطلاعاتی
حجم انبوه اطلاعات (و بعضا متناقض) قدرت پردازش را از مغز ما می گیرد، به شکلی که ما میان آنها شناور می مانیم و نمی دانیم کدام یک را بپذیریم؟!
🔴تلاش مشكوك در بدنه #دولت براي برهم زدن آرامش خانوادهها در دوران #كرونا
♦️بعد از قرنطينه خانگي در شهرهاي اروپايي و افزايش خشونت بهويژه عليه زنان، جرياني مشكوك در دولت و بدنه رسانههاي دولتي و اصلاحطلب نيز تلاش دارد وضعيت ايران را مانند كشورهاي اروپايي جلوه دهد
♦️در همين رابطه پيامك #وزارت_بهداشت كه با استقبال شبكههاي ضدانقلاب و رپورتاژ رسانههاي دولتي مانند خبرگزاري ايرنا همراه شد؛ با معرفي شماره اورژانس اجتماعي از مردم خواست تا در صورت مشاهده #كودكآزاري يا #همسر_آزاري در ايام كرونا، تماس بگيرند
♦️اقدامي كه مشخص نيست ناظر به كدام گزارش مستند انجامشده و بيشتر به القاي لزوم وجود چنين خشونتهايي كمك ميكند!
♦️ #معصومه_ابتكار معاون #روحاني در امور زنان و خانواده نيز اعلام كرد كه «شماره ۱۲۳ را به خاطر بسپاريد و در صورت مشاهده كودكآزاري، همسر آزاري و ...اطلاع دهيد»
♦️بهتر است خانم ابتكار قبل از سياسي بازي جديد، توضيح دهد چه برنامههاي عملي براي خانوادهها در ايام كرونا ارائه داده است.
#فمنیسم
#قدرت_رسانه_ای_فمنیسم
🧟♂سرقت اطلاعات با عنوان تست #کرونا
📱اپلیکیشنهایی که با عنوان تست سلامتی با اثر انگشت منتشر شده اند، جعلی بوده و پس از گذاشتن انگشت کاربر روی صفحه، عددی تصادفی نشان داده می شود که هیچ اعتباری ندارد.
🔸متاسفانه شاهد انتشار این برنامهها در فروشگاه های نرم افزار ایرانی بودهایم که هدف اصلی آنها سرقت اطلاعات کاربران است.
🎯 اسکرول بیانتها: زندگی در زمانۀ #اینستاگرام
— اینستاگرام یکی از شلوغترین جاهای دنیاست، ولی هیچجا به آن اندازه احساس تنهایی نمیکنید
📍#توییتر عصبی و سیاسی و پر از فحاشی است، اینستاگرام زیبا و آرام و رنگارنگ. گاهی بستن توییتر و بازکردن اینستاگرام، مثل این است که از زیر آفتاب سوزان تابستان، ناگهان پا بگذارید به خنکای خوشایند بهار. اگرچه در اینستاگرام دعوا کم است، اما فرقهها فراوانند: فرقۀ بدنسازها با شکمهای شش تکهشان، فرقۀ شیرینیپزها با کیکها و نانهایشان، فرقۀ مدلها، سلبریتیپرستها، کتابدوستها و غیره. و بالای سر همۀ آنها، هوش مصنوعیِ ترسناکی که همهجا تعقیبتان میکند. دینا تورتوریچی دربارۀ زندگی در اینستاگرام نوشته است.
🔖 ۶۰۰۰ کلمه
⏰ زمان مطالعه: ۳۴ دقيقه
📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
http://tarjomaan.com/neveshtar/9700/
#شبکه_ملی_اطلاعات
هدایت شده از کاوش مدیا
5.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅گزارشی از فعالیت حساب های توییتری سعودی،مصری و اماراتی بر علیه ایران
🆔 @Kavoshmedia
هدایت شده از دیش پلاس Dish Plus
3.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🎥مناظره به سبک بیبیسی!
🔸آنچه در اغلب مناظرات بیبیسی مشهود است، مهندسی برنامه و طرفداری مجری از یک طرف مناظره است که همین امر باعث شده تا کمتر کسی حاضر شود وارد این مبارزه نابرابر شود!
دراین گفتگو نیز بارها فرناز قاضیزاده مجری با سابقه بیبیسی با کمک به مریم معمار صادقی مدیر موسسه ضدایرانی توانا، وی را از گوشه رینگ خارج کرد که در آخر سر نیز باعث اعتراض پوریا آسترکی تحلیلگر رسانه شد.
◀️نگاهی متفاوت به شبکههای ماهوارهای و اپوزیسیون!
🆔 @dishplus
هدایت شده از مدیالوژی/Medialogy
💢 دویچه وله: کاخ سفید در بیانیهای خطاب به مردم آمریکا از نحوه خبررسانی صدای آمریکا انتقاد و اعلام کرد که این شبکه خبری با پول مالیاتدهندگان آمریکایی پروپاگاندای حکومتهای اقتدارگرا را بازنشر و تبلیغ میکند. در بیانیه کاخ سفید به خبررسانی صدای آمریکا پیرامون مقابله با ویروس کرونا در چین اشاره شده است.
🔸در بیانیه همچنین از برجسته کردن توییتهای محمدجواد #ظریف، وزیر خارجه ایران، توسط صدای آمریکا انتقاد شده؛ به گفته کاخ سفید این توییتها حاوی تهدیدهایی علیه آمریکا بودهاند.
🔸انتقاد دیگر این بیانیه متوجه بخش روسی این شبکه در ارتباط با پخش ویدیوهای ضدآمریکایی است.
@medialogy1
🔺رکورد ۱۸ هزار دروغ در ۱۱۷۰ روز ریاست جمهوری
🔹روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» با استناد به داده های بانک اطلاعاتی نوشت که «دونالد ترامپ» در 1170 روز کاری در کاخ سفید، 18 هزار دروغ یا ادعای گمراه کننده گفته است و به عبارت دیگر، در طول شبانه روز او بیش از 15 ادعای دروغ داشته است.
📌 تحلیل مرکز بررسیهای استراتژیک از تصویر ایران در فیلم سینمایی #خروج همزمان با اکران آنلاین این فیلم:
🟢 اعتراضِ رادیکال ضدِّ کل ساختار سیاسی
⭕️ خروج، بیستمین فیلم بلند ابراهیم حاتمیکیا را میتوان بازنماییِ آخرین تلاشهای جامعه برای گفتگو با سطوح بالای نظام سیاسی، جهت انجام «اصلاحاتِ اساسی» دانست.
🔷 خروج، داستان رحمت با بازی فرامرز قریبیان، مردی با مچبند سبز ( که میتواند به مناقشات سال ۸۸ ارجاع داشته باشد) است که پس از #جنگ، دور از مردم و در حاشیه روستا زندگی میکند. اهالی روستا او را متهم میکنند که در طول جنگ مردان و جوانان روستا را با خود به جنگ برده و به کشتن داده است. حالا بعد از ۳۰ سال از جنگ، دوباره به عرصه کنشگری بازگشته و هم نسلان خود را به همراه جوانان، به «#اعتراض و #خروج»، رهبری میکند.
🔷 خروج در ادبیات کلاسیک اسلامی به معنی زیر سوال بردنِ «مشروعیت حکومت» و «خودداری از بیعت با حاکمان» است. فیلم خروج، دولت را به عنوان استعارهای از «قدرتِ مسلط» نشانه میگیرد و شخصیت آقای آتشکار (مشاور رییس جمهور) به وضوح اعتراض شخصیتها را «خروج از نظام» معرفی میکند.
🔷 خروج را میتوان بازنماییِ آخرین تلاشهای جامعه برای گفتگو با سطوح بالای نظام سیاسی، جهت انجام «اصلاحاتِ اساسی» دانست. در سکانسهای پایانی شخصیتهای معترض سر از شهر قم در میآورند و حرم حضرت معصومه (س) به عنوان نقطه تلاقی «#مذهب و #سیاست» به محلی برای اغوا و تطمیع #معترضان تبدیل میشود؛ گویی فیلمساز نه فقط «دولت»، بلکه «#حکومت» و «ایدئولوژی برخاسته از قم» را نیز هدف قرار داده است.
🔷 برعکس فیلم آژانس شیشهای، که حاتمیکیا در سکانسهای پایانی برای حل یک بن بست سیاسی-اجتماعی از استعاره هلیکوپتر و نامهای از «بالا» استفاده میکند؛ قهرمان فیلم خروج بعد از برخورد به بنبست #پاستور به سوی خیابان «کشوردوست» رهسپار نمیشود و اگر هم میشود، خواهان گفتگو درباره موضوعاتی فراتر از مشکلات کشاورزان دارد.
🔷 فیلم «خروجِ» حاتمیکیا میتواند نوعی اعتراض رادیکال ضدِّ «کل ساختار سیاسی» تفسیر شود. مچبند سبز قهرمان داستان، اینکه در دوران جنگ از مشوقین حضور در جبههها بوده و بعد از جنگ از عرصه سیاست و کنشگری کنارهگیری کرده، در طول سفر اعتراضیاش مقاومت مدنی میکند و ابایی از رسانهای شدن اعتراضش ندارد، اینکه در مسیر سفر اعتراضی به قم میرود، و اینکه در پایان فیلم و قبل از گفتگو با #بزرگان_نظام، گویی به مطالباتی فراتر از مشکلات کشاورزان فکر میکند، از نشانههای پرتعدادی است که نشان میدهد خروجِ حاتمیکیا نسبت به مناقشات سال ۸۸ بیتفاوت نبوده است.
🔷 به نظر میرسد با ساخت خروج ( در کنار روز بلوا، آبادان یازده ۶۰ و لباس شخصی) #سازمان_اوج رویکرد "مردمی سازی" سیاست را در تولید محتوای خود سرلوحه قرار داده و حاضر است این مردمی سازی را در محورهایی مانند خروج و اعتراض به نظام سیاسی نیز دنبال کند.
📎 نقد فیلم خروج، بخشی از گزارش مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری با عنوان "ایران در سینمای ۹۹" است که به موضوع #تصویر_ایران از دریچه فیلمهای سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر میپردازد.
🔘🔘🔘
🎥 برنامه اینترنتی نقد نو؛ اپیزود نقد فیلم خروج (باحضور دکتر میلاد دخانچی و دکتر سجاد فتاحی و به میزبانی کورش علیانی) ⬇️
🌐 aparat.com/v/pXVYg
🔴 محورهای مهم لایو امروز خانم دکتر پروانه پیشنمازی با اقای دکتراسماعیل سعدی پور، روان شناس و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی:
۱. شرایط سخت و پرفشار قرنطینه و فاصله گیری اجتماعی و محدودیت ها، مبتلا به تمام خانواده هاست، اما این شرایط مانا نیست و گذراست. شرایط فعلی هم تمام خواهد شد و سختی هایش خواهد گذشت.
.
۲. هر تغییری در خانواده توام با فشار و استرس است. بنابراین مواجهه در شرایط قرنطینه و دوران کرونا نیازمند تغییر در سبک زندگی خانوادگی است. .
۳. در نظر بگیریم که ما با یک فشار و استرس جهان شمول و در سطح جهانی مواجهیم. .
۴. بپذیریم که در می توان هر تهدید را تبدیل به فرصت کرد. از این شرایط قرنطینه و محدودیت باید به عنوان فرصتی برای خلق فعالیت های و یادگیری های جدید استفاده کرد و وقت بیشتری برای تعامل با اعضای خانواده گذاشت. .
۵. داشتن برنامه برای اوقات و یادگیری مهارت های جدید، مطالعه و انجام کارهای عقب مانده، از جمله کارهایی است که می تواند به درستی وقت ما را در دوران قرنطینه پر کند.
.
۶. برای کاهش اثرات منفی دوران قرنطینه بر کودکان بهتر است اخبار و اطلاعات پیاپی و ممتد درباره کرونا به آنها ندهیم و در حد فهم و ظرفیت آنها در مورد کرونا توضیح داد. اوقاتی را برای بازی، ورزش و تحرک کودکان اختصاص دهیم و مراقب تغذیه آنها و خودمان در این دوران باشیم. .
۷. رژیم رسانه ای بگیریم و از جستجوی وسواس گونه اخبار و اطلاعات مربوط به کرونا بپرهیزیم. .
۸. تفکر نقادانه و سواد رسانه ای مان را ارتقاء دهیم و هر خبر و اطلاعاتی را که در مورد کرونا دریافت می کنیم، نپذیریم.
.
۹. به اخبار و اطلاعات و آمار مراجع ذیربط داخلی مثل وزارت بهداشت اعتماد کنیم و مسوولان این نهادها نیز اطلاعات صحیح را به صورت شفاف در اختیار رسانه ها و افکار عمومی قرار دهند. .
۱۰. به سوگوارانی که عزیزان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند توجه نشان داده و مرتب با آنها در ارتباط باشیم و دلداری دهیم. .
۱۱. از جملات منفی کمتر استفاده کنیم.
.
۱۲. این دوره فرصت مناسب و مغتنمی است برای درکنار هم بودن، تمرین مهارت سازگاری و تحکیم روابط
تغییرات دکورخبر تلویزیون
خبر ۲۱ سیما به دلیل قدمت بالا و خبر رسمی نظام، مایه آبروی کشور بوده و هرازگاهی تغییرات در این بخش خبری را متناسب با ذائقه مخاطب، یکی از تصمیمات استراتژیک رسانه میدانم؛ اما متأسفانه تجربه حداقل 15 سال گذشته نشان میدهد تحمیل هزینه سنگین ساخت دکور به بهانه نوآوری به دلیل توجهنداشتن به یک مسئله اصلی، فراموش شده است و هرازگاهی با تغییرات ظاهری دنبال کسب شهرت رسانهای هستند. واقف هستید که فاصله میان جوامع و سازمانها از حیث دانایی و نادانی بوده و چالش اصلی میان سازمانها، چالش نیروی انسانی توانا و داناست؛ ازاینرو منابع انسانی توسعهیافته نقشی اساسی در رشد، پویایی و بالندگی یا شکست و نابودی سازمان دارند.
✅مشروح نظر دکتر سیدمهدی شریفی -عضو هیئتعلمی دانشگاه تهران را در لینک زیر بخوانید.
https://b2n.ir/654043
#خبر
#صداوسیما
#دکتراکبرنصراللهی
هدایت شده از آرما مدیا
📌خودتان را برای سریال تهران آماده کنید
🖌اسرائیل یکی از جاسوسه هایش را به ایران می فرستد تا عملیاتی مهم را انجام دهد. ماموریت او به عنوان یک هکر رایانه از کار انداختن سیستم پدافند هوایی ایران است تا در پی آن جنگنده های اسرائیلی به راحتی بتوانند مراکز هسته ای ایران را نابود نمایند.
عملیات او لو می رود و او مجبور می شود تا مخفیانه از ایران خارج شود.در این بین او عاشق یک ایرانی مخالف نظام می شود. از اینجا ما به تعبیر نویسندگان سریال وارد جامعه سکولار و اکثریت جامعه ایرانی می شویم که اهل موسیقی، رقص، مواد مخدر و ... هستند.
🔺آنچه نوشتم خلاصه ای از مینی سریال هشت قسمتی است که شبکه تلویزیونی کان رژیم صهیونیستی با همکاری نتفلیکس تهیه و تولید کرده است.
این سریال که " تهران " نام گرفته است توسط موشه زوندر نوشته شده است. کسی که «فائودا»، سریال پرمخاطب سال 2015 شبکه نتفلیکس را هم نویسندگی کرد و در آن داستان جنگ فلسطین ورژیم اسرائیل را روایت میکرد. در این سریال «دورون» فرمانده یک واحد مخفی از نیروهای ویژه اسرائیلی عملیاتی را در داخل خاک فلسطین برای یافتن و گرفتن «ابواحمد» مبارزی از حماس انجام میدادند؛ مبارزی که در طرف دیگر دیوار حائل، 143 اسرائیلی را کشته و همچنان به جهاد ادامه میدهد. جالب اینکه این سریال در ماه رمضان همان سال پخش شد.
دانیل سیرکین، کارگردان این مینیسریال برای فیلم سال 2006 خود با عنوان «خارج از دید»، برنده جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره داخلی اسرائیل شد. این کارگردان متولد مسکو، سریال تلویزیونی سال 2012 خود را به نام «گوردین سل» با موضوع دو جاسوس روسی ساخت که پس از سالها باید فرزند پسر خود را به روسیه تحویل دهند و بین خیانت به کشور و خانواده، یکی را انتخاب کنند.
🔶فیلمی که از پشت صحنه تولید این سریال در اسفندماه از شبکه کان اسرائیل پخش شد شامل اظهارات جالب و در عین حال مهمی بود:
شان توب، که نقش یک فرمانده سپاه را در این سریال بازی می کند درباره نقشش گفت :
«شخصیتی که من در فیلم نقش او را بازی میکنم، رییس سپاه است؛ بنابراین او بخشی از حکومت است که همیشه چالشی با خودش دارد چون میخواهد همواره درستترین کار را انجام دهد اما بالاخره در زندگی زمانهایی هست که شما قوانین را میشکنید.»
یکی دیگر از بازیگران سریال گفته :
«جوانان بسیاری در ایران زندگی میکنند که شجاع هستند و به خصوص اخیرا تظاهرات بیشتری دارند و کارهایی میکنند که شاید من حتی یک میلیون سال هم شجاعتش را نداشتم که یکی از آنها را تجربه کنم.» گزارش در ادامه بخشهایی از فیلمبرداری سریال را نشان میدهد تا منظور این بازیگر را از تظاهرات بهتر روشن کند. در یکی از خیابانها، چند جوان که جاسوس دختر اسرائیلی هم در پیشانی حرکت آنها حضور دارد، در حال تظاهرات، شعار سر میدهند.
در ادامه این بازیگر برخلاف صحبتهای پیشینش، یکی از چالشهای ایران را تظاهرات میخواند و توضیح میدهد: «هنوز ترس زیادی در مردم ایران وجود دارد. ما بیرون از مرزهای ایران، در یک فیلم خیالی در حال فیلمبرداری از مبارزه مردم هستیم و باز هم میترسیم! ما میترسیم و آنان در واقعیتش هستند.»
در ادامه این صحبتها بخش دیگری از پشت صحنه، دختری را نشان میدهد بر یک بلندی ایستاده و شال سفیدش را در دست گرفته است. پلانی که به موضوع کمپین موسوم به «دختران انقلاب» میپردازد
یکی دیگر از بازیگران روی این صحنهها توضیح میدهد: «این قصه هیچوقت گفته نشده است. بسیاری از غربیها تصویری دور از واقع از ایران دارند درحالی که این فیلم تصویری نشان میدهد که به ایران و چیزی که مردم میخواهند نزدیکتر است نسبت به چیزی که رسانهها بازتاب میدهند.»
🔷موشه زوندر به «هالیوود ریپورتر» میگوید: «برای اولین بار سریالی غربی، زندگی فعالان جوان ضدرژیم در تهران را نشان میدهد. در خانههاشان و در خیابان. اضطراب و خطر و دوستی و وفاداری بین آنها را میبینیم. شجاعتشان در مقاومت علیه حکومت آیتاللهها را در کنار سبک زندگی پرشور و هیجانانگیزشان، مملو از سکس و مواد مخدر و راکاند رول میبینیم.
به این ترتیب سریال اسرائیلی «تهران» به طور مشخص بخشی از خواستهها و آمال و آرزوهای این به اصطلاح فعالان سیاسی و اجتماعی را لو میدهد که مشخصه آن تطابق با فرهنگ غربی است.
🔺دو سال پیش نیز، فیلمی به نام «مامور مخفی» توسط رژیم صهیونیستی درباره جاسوسی علیه ایران و ترور دانشمندان هستهای ساخته شد که بخشی از آن در خیابانهای تهران فیلمبرداری شده بود که در آن فیلم زندگی ایرانیان مملو از دروغ و دورویی و ریاکاری تصویر شده بود.
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma