eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
175 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
🎯 «منِ عزیز»: نامه‌های یک رمان‌نویس به خودِ آینده‌اش — اگر نامه‌ای برای خود ده‌سال بعدتان بنویسید، چه چیزهایی خواهید گفت؟ 📍اگر اهل خاطره‌نوشتن باشید، حتماً می‌دانید که عمومی‌ترین احساسی که هنگام خواندن نوشته‌های گذشته به آدم دست می‌دهد این است: «خدایا! چقدر احمق بودم!» اما اگر دربارۀ خود آینده‌مان نوشته باشیم، داستان جالب‌تر هم می‌شود. خود گذشته‌مان را می‌بینیم که برای آیندۀ خیالی‌اش رؤیا می‌بافد و بعد یادمان می‌آید که زندگی چقدر فراز و نشیب داشته است. چطور به چیزهایی که می‌خواسته‌ایم نرسیده‌ایم و چیزهایی که امروز داریم را نمی‌خواستیم. یک رمان‌نویس از رسم آیینی زندگی‌اش برای نوشتن نامه‌های مهروموم‌شده به خودش حرف می‌زند. 🔖 ۱۴۰۰ کلمه ⏰ زمان مطالعه: ۹ دقيقه 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: http://tarjomaan.com/neveshtar/9706/
🎯 سندرم حقه‌باز: شما هم نگرانید یک‌روز دستتان رو شود؟ — هرچه در یک حوزه کارکشته‌تر شوی، حس حقه‌بازبودنت قوی‌تر می‌شود 📍شکسپیر یک‌بار نوشت: «تمام دنیا صحنۀ نمایش است و هرکس در عمر خود نقش‌های بسیاری بازی می‌کند». بله، اغلبمان بازیگرهایی حرفه‌ای هستیم. دیگران هم خیال می‌کنند خیلی می‌دانیم و از پسِ کارها به‌خوبی برمی‌آییم. این توقعات گرچه تاحدی اسم‌ورسمی برایمان درست کرده، اما نوعی اضطراب هم در دلمان انداخته: این دلشوره که مبادا یک‌روز لو برویم و این عذاب وجدان که نکند واقعاً شیّاد باشیم. کلنسی مارتین می‌گوید اسم این احساس «سندرم حقه‌باز» است، و شاید یک‌جاهایی مفید باشد. 🔖 ۳۱۰۰ کلمه ⏰ زمان مطالعه: ۲۰ دقيقه 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: http://tarjomaan.com/neveshtar/9711/
🎯 سول کریپکی می‌پرسد: «کلمات چگونه به موجودات گره می‌خورند؟» — عارف احمد به بررسی آثار مهم کریپکی در باب قواعد و نام‌ها می‌پردازد 📍کلمه‌ای را می‌شنویم و به‌جای اینکه توجهمان به خود آن کلمه جلب شود، متوجه اشیایی بیرون از آن می‌شویم، آن هم نه به‌شکلی دلبخواهی، بلکه به‌شیوه‌ای ضروری و قاعده‌مند. چنین رویدادی را چگونه می‌شود به‌نحوی فلسفی فهمید؟ سول کریپکی یکی از برجسته‌ترین فیلسوفانِ زنده‌ای است که درحال‌حاضر به این پرسش فلسفی پرداخته. او پس از نقدهای ویران‌کنندۀ هیوم، یک‌بار دیگر و به سبک خودش، به ارسطو بازگشته و پاسخ پرسش‌های خود را در آموزۀ متافیزیکی او پیدا کرده است. 🔖 ۲۵۰۰ کلمه ⏰ زمان مطالعه: ۱۵ دقيقه 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: http://tarjomaan.com/neveshtar/9715/
هدایت شده از تیمورا
23.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سوالات چالشی سید علیرضا آل داود از وزیر ارتباطات آقای وزیر حمایت واقعی از پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی داخلی و جوانان نخبه ایرانی در حوزه ICT چه شد؟ چرا مدیر پیام رسان داخلی بدلیل عدم حمایت های شما باید شرمنده مخاطبانش شود؟ روبیکا و‌ تیوا دو سرویس موفق داخلی هستند و استقبال از آنان نشان داد، مردم به سرویس های داخلی در حوزه فضای مجازی اعتماد دارند 💠 گروه رسانه‌ای تٖیمورا 🆔 @timoora
هدایت شده از فارس پلاس
▪️چرا عکس نوزادان پروانه‌ای ‎ایران یا نوزادهای یمنی و فلسطینی رو پخش نمی‌کنید؟ @Fars_plus
هدایت شده از فارس پلاس
▪️ ‏حالا اگه پای یه بچه ایران زخمی می‌شد، دلخراش ترین تصاویر رو براش انتخاب می‌کردند. 💬 Hamze @Fars_Plus
هدایت شده از فارس پلاس
▪️چرا نیروهای امنیتی آلمان با این هیبت به مراکز فرهنگی و مساجد شیعیان یورش بردند؟ جنگ مسلحانه است؟ خیر! هدف ادراک سازی و تصویر سازی مبارزه با تروریسم است.نمونه این پوشش را در دستگیری ریگی از سوی نیروهای امنیتی ایران دیده اید.اقدامات ریگی را با اقدامات مرکز فرهنگی مقایسه کنید 💬عبدالله گنجی @Fars_plus
📣 یعنی چه...؟! ✅ یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا أَن تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَیٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ (حجرات/۶) ای کسانی که ایمان آورده‌اید، اگر فاسقی برایتان خبری آورد، نیک وارسی کنید، مبادا به نادانی گروهی را آسیب برسانید و [بعد،] از آنچه کرده‌اید پشیمان شوید ⁉️ یعنی...؟ ♻️مطابق این آیه قرآن کریم، و با توجه به اینکه مثل گذشته فقط ماهیت اطلاع رسانی ندارد و افراد مختلف از پخش اخبار و مختلف سو استفاده میکنند، ما نباید را بدون بررسی منبع موثق، تایید، باور و بازنشر کنیم چه بسا با ارسال خبر جعلی به دیگران، ما هم از مصادیق اشاعه گناه و ظالم شویم.
🔻هری فرانکفورت فیلسوف، در سال 1985 سخنرانی‌ای در دانشگاه ییل ارائه داد به نام «دربارۀ حرف مفت» (on bullshit). این سخنرانی در سال 1986 در قالب یک مقاله منتشر شد و در سال 2005 در قالب یک کتاب 75 صفحه‌ای نشر یافت و به قدری مورد اقبال قرار گرفت که در مدت کوتاهی، بیش از 175 هزار نسخه از آن در آمریکا فروش رفت. ✅حرف مفت از نظر فرانکفورت، حرفی است که نه دروغ است و نه راست. حرف مفت، حرفی است که نه به واسطۀ تحریف عمدی حقیقت، بلکه به واسطۀ نادیده انگاشتن حقیقت و ندیدن آن بروز می‌کند. گویی انگار نه انگار که حقایق اثبات شده‌ای درباره یک موضوع وجود دارد که برای صحبت کردن راجع به آن موضوع، می‌توان به آن مراجعه کرد، مطالعه نمود و موثق سخن گفت. ✅حرف مفت، از نظر فرانکفورت، یک موضوع فلسفی برای جهان امروز است. حرف مفت، پدیده‌ای است که از بروز می‌کند و از نظر او، مهمترین دلیلش، دنیای جدید ارتباطات و فضاهای گسترده‌ای است که برای سخن گفتن و نشر مطلب به خصوص به واسطه فناوری اطلاعات بروز یافته است. ✅با این تعریف در طول روز چه میزان حرف مفت می شنویم؟ ما باید حقیقت را ببینیم حتی اگر در محاصره حرف های مفت باشیم.
سواد رسانه و روانشناسی مدیر: Vavgh01@ برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. کانال حداقل "سه روز در هفته" به روز رسانی می شود. https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
⭕️همزمان با اقدام کشور آلمان در تروریستی اعلام کردن حزب‌الله لبنان، رسانه های معاند ادعای ترند شدن هشتگ "حزب_الله_ارهابی" در لبنان را مطرح ساخته و در این خصوص به فضاسازی پرداخته اند. 💢گفتنی است تقدیر توئیتری پمپئو از این اقدام آلمان و اشاره به حمایت ایران از حزب الله لبنان به عنوان یک گروه تروریستی نیز در رسانه های معاند بازتاب داشته است. علاوه بر این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار توئیتی جلوگیری از تامین مالی جزب الله لبنان را باعث کاهش رفتارهای مخرب ایران قلمداد کرده است.
🎯در عصر ، شما کنید! 🔹حتما تا به حال شده تصمیم گرفته باشیم کاری را انجام دهیم اما نوتیفیکیشن‌ها، صدای تلویزیون، عکس روی جلد یک مجله و... حواسمان را پرت کرده باشد. این همان چیزی است که از آن به عنوان یاد می‌کنیم؛ موقعیتی که مدام توجه ما به سمتی جلب می‌شود و اساسا تنازع برای جلب توجه کاربران نیز بین غول‌های فناوی در جریان است. هر کسی توجه بیشتری را جلب کند، ماندگارتر خواهد شد. پس ما امروز کالای گرانبهایی است. 🔹اما این سکه، روی دیگری نیز دارد. ما خیال می‌کنیم که به‌خاطر توجه بیشتر، در حال دریافت اطلاعات بیشتر نیز هستیم اما به هزینه‌ای که برای این توجه پرداخته‌ایم توجه نداریم. در زمانه‌ای که از عصر «رسانه‌های آنلاین آزاد» به عصر «رسانه‌های آنلاین همه‌جا» رفته‌ایم، به قدر در معرض اطلاعات گوناگون برای جلب توجه قرار گرفتیم که در واقع می‌توان ادعا کرد ! 🔹پوریست اقتصاددان، توجه را یک نوع «پول رایج» دانسته که بسیاری از مشخصات پول را داراست. کسانی که آن را ندارند، آن را می‌خواهند. کسانی که دارند بیشتر می‌خواهند. می‌توانید آن را تجارت کنید؛ می‌توانید آن را بخرید و... 🔹تکنولوژی های دیجیتال در حال تربیت نسلی و است که توجهش جای تمرکزش را گرفته است. نسلی که در مدل بازاری «توجهت را بده اطلاعات را بگیر» اسیر شده است و نمی‌داند نتیجه داشتن اطلاعات بدون تمرکز می‌تواند ورود به تونل نادانی باشد. ✍️سطرهایی از مقاله «مغز آنلاين؛ چگونه رسانه‌هاي آنلاين مي‌توانند نگرش شناختي ما را تغيير دهند» ارائه شده توسط معصومه نصیری در همایش «رسانه و علوم شناختی»