5.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دستگیری لات های مجازی توسط پلیس!!
اینها حتی پلیس راهم تهدید کرده بودند!!
▪️ هادی حاجتمند، کارگردان سینما در رابطه با ارسال بنزین از ایران به ونزوئلا با کشتی نوشت:
🔻نداشتن پیوست رسانه ای یعنی به ثمر ننشستن حداقل هشتاد درصد این حرکت اقتدارآفرین تاریخی...
🔻کاش چند مستندساز و نویسنده همراه این کاروان باشند
🔻کاش...
@Fars_Plus
13.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فاجعهای به نام توییتر...
صهیونیسم، کاربران توییتر را بلعیده و از آنها استفادۀ همه ابزاری (مالی،فکری، و...) میکند...
#توییتر_را_ترک_کنیم
🖌 #یادداشت_روز_قدس:
اسب تروآی صهیونیستی و سه گام مقابله با نفوذ
"ما از یک لحظه جنگ خود نیز پشیمان نیستیم".این عبارت امام عارف و مجاهدی است که آرمان نجات قدس را تاریخ و شرف بخشید. در آخرین روزهای نبرد می فرماید که تازه جنگ شروع شده و جنگ ما، فتح فلسطین را در پی خواهد داشت...
#دیده_بانی جبهه مقاومت
از مجموع صحبت های ارزشمند حضرت آقا در روز قدس امسال، آنچه که بعنوان یک رسالت راهبردی_فرهنگی می توان به آن پرداخت و آرمان قدس را به امری فراگیر و برجسته در داخل و خارج مرزها حتی در قلب اروپا و آمریکا تبدیل نمود، #دیده_بانی و #رصد_پشت_جبهه مقاومت بود که درگیر جنگ های داخلی نشوند و درصدد تقویت جبهه بوده و از #شکاف_های_سیاسی_اجتماعی برحذر باشند.
#استراتژی_اسب_تروا و نفوذ به اتاق فرمان محور مقاومت و مشغول کردن سران و سربازان و بدنه اجتماعی جبهه خودی به بازی های ساخته پرداخته شده صهیونیستی_آمریکایی، پاتکی بود که رهبرانقلاب بعنوان هشدار جدی به نخبگان و سیاسیون محور مقاومت گوشزد نمودند.
#چه_باید_کرد؟
#تربیت و درونی سازی مغز یک ایده
#درونی_سازی آرمان قدس در قشر کودک و نوجوان و جوان از طریق یک نظام آموزشی تربیتی تحول خواه و آرمانگرا #یک_ضرورت_معرفتی کلان و گام اول خنثی سازی پروژه نفوذ می باشد که لازم است تا مسئولین امر و ستادفرهنگی آرمان قدس شریف، توجه جدی به #مثلث کتاب ها، اساتید و مدیران مدارس و دانشگاه ها داشته باشند تا دفاع از مظلوم و مسلمان به یک فریضه و #عادت_فرهنگی کودکان و نوجوانان و جوانان جامعه تبدیل شود.
#الگوریتم_تربیتی_مقاومت
فهم و آشنایی با تاریخ فلسطین، شناخت جریان های نفوذی چون انگلیس و قراردهایی چون کمپ دیوید و اُسلو و بالفور و همچنین آشنایی و #انس_عمیق و آرمانی با شخصیت های مبارزی چون شهید سیدعباس موسوی، فتحی شقاقی و شیخ احمدیاسین و مطالعه دقیق شخصیت های #الگو چون سیدحسن نصرالله، شهیدعمادمغنیه و حاج احمدمتوسلیان و در راس همه، شناخت و مطالعه سیره فکری و معنوی #سیدالشهدای_مقاومت حاج قاسم سلیمانی از جمله رسالت هایی است که بایستی بعنوان الگوریتم تربیتی نسل جدید، مطمح نظر اندیشمندان و بزرگان مقاومت در داخل و خارج قرار بگیرد.
#رسانه و برونی سازی یک آرمان
گام دوم خنثی سازی پروژه نفوذ صهیونیستی، برونی سازی آرمان مقدس فلسطین می باشد که بار اصلی و محوری این قضیه بر دوش #اصحاب_رسانه می باشد. نیازی به توضیح نمی باشد که بدون برونی سازی و ترویج و #گفتمان_سازی یک ایده، چیزی جز محدودیت و انزوا، رهاورد آن تفکر نخواهد شد و محکوم به حذف و فنا خواهد بود.
رسانه های داخلی و خارجی همسو، بایستی با #تکنیک_های_اقناعی لازم و مقبول، فصل جدیدی از آرمان خواهی قدس شریف را در عرصه #تولید_اثر_راهبردی و توزیع و مصرف رسانه ای شهروندان جامعه آغاز نمایند که با به تصویر کشیدن هنری و روایت قوی و جریان ساز از امتداد صهیونیستی اتفاقات جهان اسلام که منشا آمریکایی_اسرائیلی دارند، رسالت خطیری را به انجام خواهند رساند.
#سیاست، عینی سازی خط مبارزه با نفوذ
گام سوم ماموریت خنثی سازی نفوذ و تقویت جبهه مقاومت، #عینی_سازی و نهادینه نمودن شور و شعوری است که در پشت جبهه شکل خواهد گرفت. این حلقه بسیار ضروری که پیشانی جریان مقاومت در سطح بین المللی هم تلقی خواهد داشت، سطح سیاستمداران #مومن و #انقلابی و #استراتژیست می باشد که در این سنگر تهاجمی علیه استکبارجهانی، از حقوق و تکالیف ایمانی و انقلابی مان کم نگذاریم.
این سه گام در عرصه ۱.تربیت ۲.رسانه ۳.سیاست اگر به درستی و دقت تبیبن و اجرایی شود، قدرتی غیرقابل نفوذ در عقبه جبهه مقاومت ایجاد خواهد شد و مقدمات اصلی حذف اسرائیل و فتح قدس و تشکیل امت واحده رقم خواهد خورد..
علیرضامحمدلو، کارشناس ارشدعلوم اجتماعی
@andisheengelabi
🖌 #یادداشت_رسانه_و_فرهنگ:
سه ماموریت ویژه رسانه در مهندسی شخصیت
وقتی از رسانه صحبت می کنیم، موضوع ما یک امر فانتزی و #سرگرمی صرف نیست. پشت صحنه ای حرفه ای با اتاق فکری هوشمند و متشکل از اربابان قدرت و ثروت در عرصه #صنعت_فرهنگ که هدفی جز تثبیت #هژمونی و سلطه پایدار ندارند.
کارویژه رسانه چیست و صنعت فرهنگ در رسانه چه می کند؟ شناسایی و آنالیز دقیق شخصیت انسان و دقت و توجه به وزنی که هر بخش از شخصیت دارد، یک هنرشناختی در فعالیت رسانه ای و عملیات روانی است که اگر به درستی صورت بگیرد، به مرور به #هک_شدن_انسان و توانایی تسلط بر اقدامات و ترجیحات و انتخابات او منجر شود.
قابل ذکر و توضیح است که سه بعد شخصیت انسان، احساسات، اندیشه ها و کنش های اوست. متناظر با هربخش، الگوریتمی از ذائقه سازی، انگاره سازی و عادت سازی در #دستگاه_تبلیغاتی_اطلاعاتی قدرت های رسانه ای طراحی و مهندسی می شود.این #مهندسی_شخصیت در سه گام صورت گرفته و به مرحله کنترل و مهار نائل می گردد.
#انگاره_سازی
در گام نخست وارد مرحله شناختی می شود و با تاکتیک تصویرسازی(imagemanagement) و با استفاده از #تکنیک_های_اقناعی چون برجسته سازی، تولیدکلیشه و برچسب زنی و...انگاره سازی را در مخاطبین رقم زده و #مدیریت_ذهن و تصورات انسان را به دست می گیرد.
نمونه عینی آن، #اسلام_هراسی و ایران هراسی پروژه ای در سینمای هالیوودی قابل مشاهده است)
#ذایقه_سازی
در گام دوم وارد عملیات روانی تسخیر عواطف و احساسات می شود و لازمه جدی آن، شناسایی و مهندسی ذایقه است. اینکه چه سبکی یا مدلی یا کسانی یا مصرفی را می پسندیم و لایک می کنیم، محور فهم و لو رفتنذایقه ما می باشد که بدلیل #نگاه_مصرفی_حاکم بر سبک زندگی مردم و عدم دقت در فعالیت مجازی براحتی تعیین و تثبیت می شود.
#عادت_سازی
در گام سوم و مبتنی بر نظام ترجیحات و اطلاعاتی که در اختیار مغزدیجیتال حاکم بر رسانه قرار داده ایم، خط و مشی رفتاری ما در فضای مجازی شکل می گیرد و کنشگری ما در غفلت از عقبه حاکم بر آن رقم میخورد. از طریق تکنیک های تکرار و #شرطی_سازی و بکاربستن سیستم محرک_پاسخ و حذف عنصر #مکث و #تفکر در رفتارشناسی، تاکتیک عادت سازی را به نتیجه رسانده و پازل کنشگری انسان را تکمیل می نمایند.
مدل صف بستن ها و خرید ها و ثبت نام گله ای و یکهویی و جوزده، نحوه حضور و رای دادن در انتخابات و جنس اعتراضات مدنی و سبک زندگی مصرفی و رفتارنمایشی مردم، نمونه های بارزی از رفتارسازی های حساب شده و مبتنی بر #نظام_عرضه_تقاضای_مصنوعی و مهندسی شده می باشد که بایستی به چشم یک پاشنه آشیل فرهنگی_امنیتی_رسانه ای به آن نگریسته و راهبرد منسجمی و فوری در نهادهای مربوطه اتخاذ گردد.
علیرضامحمدلو، پژوهشگر رسانه و علوم اجتماعی
@andisheengelabi
🔴رضا ویسی خبرنگار رادیو فردا این عکس رو متعلق به سیستان و بلوچستان اعلام کرده در حالیکه حتی یک مراجعه به منابع آگاهشون؛ یعنی "گوگل" هم نکرده!
#دکتر_موسوی
🆔 @dishplus
🔰 چرا شبکه چهار از شبکه یک پیشی گرفت؟!🔰
سنجش معنی دار مخاطب ویژه برنامه های افطاری شبکه های مختلف #تلویزیون، نتایج قابل تاملی را تلنگر میزند. #شبکه_چهار که روزی نماد «ندیدن تلویزیون» بوده، امروز در صدر «دیدن تلویزیون» قرار گرفته است.‼️
این که چه شد ویژه برنامه افطاری شبکه چهار سیما با عنوان #زندگی_پس_از_زندگی تا این حد مورد اقبال عمومی بین مخاطبین واقع شده، نیاز به موشکافی دقیقتری دارد.
تلویزیون همچنان بر مدیریت سنتی گذشته پافشاری میکند در حالیکه مخاطب آن سالهاست پوست اندازی کرده و از مرحلههای عقب مانده پیشین عبور کرده است. گویا رشد استدراکی مخاطب تلویزیون بر مدیران آن پیشی گرفته است.
شاید روزگاری یک برنامه تلویزیونی بدون تحقیق و نویسندگی تنها با لودهگری میتوانست مخاطب چند صد هزاری از آن خود کند ولی دوره گذاری اتفاق افتاده که مخاطب تلویزیون به آسانی تولیدات خلق الساعه و فی البداهه تلویزیونی را از نمونه های #پژوهشی تشخیص میدهد و با فشردن بیرحمانه دکمه کنترل تلویزیون، شبکه ای را که به شعورش توهین کرده عوض می کند.
🔰نسل مخاطبین تلویزیون عوض شده. مخاطب جدید مجبور نیست وقتش را با برنامه های بدون #نویسنده و #پژوهشگر تلف کند. او در #فضای_مجازی بازخوردها را میبیند و تولیدات تلویزیونی که بازخوردهای بالای پژوهشی در فضای مجازی دارند را برای تماشا در تلویزیون بر می گزیند.
به بیانی ساده تر، پروسه مخاطب گیری تولیدات تلویزیونی از روندی معکوس برخوردار شده. نخست بازخورد اینترنتی یک تولید تلویزیونی و سپس انتخاب برای تماشا!
🔰هنوز مدیران تلویزیون با توهم #سلبریتی محوری و تقدم طول زمانی یک تولید تلویزیونی بر عرض پژوهشی آن، برنامه سازی در تلویزیون را به اشتباه مدیریت میکنند. در حالیکه یکی از مهمترین فاکتورهای ریزش مخاطبین تلویزیون، لاغر شدن عرض پژوهشی برنامه های تلویزیونی است.
مدیران سیما گویا هنوز نمیدانند حذف نامحسوس نویسنده و پژوهشگر از پکیج تولیدات تلویزیونی فجایع رسانه ای و فرهنگی متعددی را باعث شده. وقتی فاصله زمانی تصمیم گیری برای تصویب و تولید یک برنامه تا زمان تولید و پخش آن گاهی به کمتر از چند ساعت و گاهی چند دقیقه تنزل کرده باید هم #مجری تلویزیونی برای پر کردن یک تایم طولانی به هزل و هجو و شوخی های سخیف لات های سر گذر رو بیاورد.
🔰 در حالیکه پروسه تحقیق و نویسندگی پروسه چند ساله است، در برآوردهای تولیدات تلویزیونی، ردیف بودجه نویسنده و پژوهشگر یا حذف میشود و یا صوری است و سرانجام عایدی مالی آن به جیب مجری یا #تهیه_کننده سرازیر میشود. چرا که اغلب برنامه ها به #شومن بازی تنزل یافته، و ژانر #سرگرمی دارد، نه #آگاهی بخشی هنرمندانه. شومن بازی در تلویزیون توسط سید محمد حسینی مد شد و این پدیده نامبارک گلوی برنامه سازی را در سیما به سختی میفشارد. سیل شومن ها و استیج کارهای مراسم ژانگولر و جوک و خوانندگی در کوچه و بازار به قاب شیشه ای تلویزیون، خطایی نابخشودنی است که شأن تلویزیون را از وسعت دانشگاه به تنگنای یک #دورهمی_قهوه_خانه_ای تنزل داده است.
پخش موفق برنامه افطاری شبکه چهار سیما (زندگی پس از زندگی) که پروسه پژوهشی ۵ ساله را طی کرده و اقبال مخاطب فضای مجازی و تلویزیونی به این برنامه موفق، داده ای ارزشمند را پیش روی مدیران سیما فراهم میکند. بدون شک صبر و حوصله قابل تامل سازندگان این مجموعه در شکار میدانی سوژه در سراسر کشور و تحلیل و پژوهش دقیق و میدانی از مهمترین عوامل موفقیت چنین تولیداتی است.
🔰 آیا معاون محترم سیما در خلوت از خود پرسیده که چه شد به ناگاه دستان شبکه های یک و دو سه سیما از تولیدات پژوهش محوری همچون #روایت_فتح و #سراب و چه و چه به ناگاه خالی شد؟ آیا دکتر #میرباقری از خود پرسیده است که مشارکت و آنتن فروشی چه ضربه هایی را بر پیکره شبکه های محوری سیما وارد کرده است؟ به راستی آخرین تولید پژوهش محور شبکه های یک و دو و سه سیما در حوزه توحید، معاد، اهلبیت شناسی، مقاومت و فلسطین به چند سال یا دهه پیش باز می گردد.
🔰 چند دهه است که انگل برنامه های #گفتگومحور چاله میدانی و مجری محور در حال خوردن پیکره سیماست؟ آیا نباید یک نقطه سر خط به این مسیر نامبارک برنامه های بی پژوهش و فکلی محور تلویزیونی گذاشت؟
آقایان! تلویزیون جمهوری اسلامی ایران کمیته امداد نیست که برای گذران زندگی عده ای مدیر و تهیه کننده هر آب زیپویی را به خورد ملت دهد. گویا #حق_الناس_رسانه_ای حلقه نامفقودی است که در دائره المعارف مدیران سیما جایگاهی ندارد و در این بازار مکاره، جایش را با حق رفقا معاوضه کرده است
تولیدات تلویزیونی بر پایه حق رفقا، هیچ خروجی مثبتی جز شوهای نخ نمای فکلی محور ندارد و آیا یک شوی فکلی محور چه دردی از دردهای جامعه را درمان خواهد کرد؟
✍️ متن کامل یادداشت #محمد_عبدالهی در خبرگزاری فارس: http://fna.ir/exmna3
☑️ @abdollahy_moh
ضربالاجل ۳روزه رگولاتوری برای جبران محاسبه اشتباه هزینه اینترنت اپراتورها: رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: اپراتورهای تلفن همراه مکلف هستند مبالغی را که به اشتباه بابت تماسهای تصویری پیامرسان سروش از مشترکان دریافت کردهاند ظرف سه روز آینده به مشترکان باز گردانند.
«حسین فلاح جوشقانی» افزود: بررسی رگولاتوری نشان میدهد به دلیل به روز رسانی نشدن تنظیمات آدرسدهی شبکه پیامرسان سروش در یکی از اپراتورهای تلفن همراه، اینترنت مصرفی کاربران به طور کامل محاسبه شده بود در حالی که این مبالغ باید به صورت یک سوم بها محاسبه میشد.
وی تاکید کرد: کاربران درصورت عدم بازگرداندن مبالغ دریافتی میتوانند شکایت خود را در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ ثبت کنند و رگولاتوری نیز به طور ویژه این شکایات را بررسی و رسیدگی میکند.
مدتی قبل یکی از کاربران فضای مجازی در توییتر از تمام شدن حجم بسته اینترنت همراه اول خود پس از تماس تصویری در بستر پیامرسان بومی سروش خبر داد. وزیر ارتباطات قول داد این تخلف را پیگیری کند. پس از چند روز این مساله در هیات دولت مطرح شد و سخنگوی هیات دولت نیز به پیگیری آن تاکید کرد.
«مجید حقی» معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری نیز در گفت و گو با ایرنا درباره اتفاق رخ داده گفت: تخلفی که یکی از شهروندان درباره اپراتور همراه اول اعلام کرده بود، بررسی شد و همانطور که در توئیت پشتیبانی اعلام شد، این تخلف انجام گرفته است. ما نیز در این خصوص تذکرات لازم را دادیم. قدم بعدی بررسی فنی موضوع است تا رفع مشکلی که اعلام شده برایمان محرز شود.
او در خصوص جزییات این اتفاق افزود: مشکلات ناشی از این بود که پیامرسان سروش سرویس ویدیو کال را بر اساس پروتکل خاص خود ارائه میکند که این پروتکل در اپراتورها شناسایی و بر اساس تعرفه ترجیحی محاسبه نشده است. زمانی که از ترافیک داخلی پیامرسان بومی صحبت میکنیم تمام پروتکلهای مربوط به آن نیز باید شامل تعرفه یک سوم حجم اینترنت شوند. این اتفاق در خصوص پیام رسان سروش انجام نشده است.
حقی در پاسخ به این سوال که آیا سیستم ویدیو کال سروش بومی نیست که مشمول تعرفه ترجیحی نشده است، گفت: ویدیو کال و ویس کال یا هر سرویسی که از منشا IP هایی که معرفی شده ارائه شوند، تولید داخلی محاسبه و به محض شناسایی در اپراتور تعرفه ترجیحی برایش در نظر گرفته میشود.
سوال مهمی که اینجا مطرح میشود این است که آیا پیام رسان سروش نباید این مساله را به تمامی اپراتورها اطلاع میداد تا تعرفه را به درستی محاسبه کنند؟ حقی معتقد است این وظیفه اپراتور است تا هر ترافیکی که از سمت پیامرسان میآید مشمول تعرفه شود.
وی در ادامه میگوید: توصیه ما این است اگر پیام رسان بومی قصد دارد سرویس جدیدی ارائه دهد، هم سازمان تنظیم مقررات و هم اپراتورها را در جیران بگذارد تا کام مشترکین از اتفاقاتی این چنین تلخ نشود.
بهتر است پیش از این که سرویس جدید به فضای بهره برداری عمومی برسد، هماهنگیهای لازم و اطلاعرسانی در این خصوص در همان نقطه صفر به بقیه زنجیره ارائه سرویس ارائه شود. این باعث می شود که مشترکین مشکلاتی نداشته باشند. مشترکین هم بهتر است قبل از استفاده از هر سرویس، درباره محاسبه تعرفه و نوع عملکرد آن تحقیق کنند.
حقی در پایان افزود: اگر مشترکین مشکلاتی شبیه به این مشکل داشتند و حجم اینترنتشان به واسطه پیام تصویری به پایان رسیده است، میتوانند پس از بررسی این اتفاق آن را از طریق سامانه ۱۹۵ به ثبت برسانند تا در اسرع وقت به شکایتشان رسیدگی شود و حجم از دست رفتهشان به حساب آنها باز گردد. این مشکل را به صورت خاص و ویژه و در سریعترین زمان بررسی و حل خواهیم کرد.
💢 خبرسازی عجیب و مغرضانه خبرگزاری شفقنا!
⭕️ در حالی که بسیاری از مراجع عظام تقلید تا نیمه های شب گذشته نظر قطعی خودشان در خصوص زمان #عید_فطر را بیان نکرده بودند خبرگزاری شفقنا در خبرهای مختلف از زبان مراجع روز دوشنبه را عید فطر اعلام کرد.
⭕️ این خبرگزاری در حالی دست به این کار زد که پایگاه های اینترنتی این مراجع موضع آن ها را بیان نکرده بودند.
⭕️ به عنوان مثال این خبرگزاری در حالی اعلام کرده بود که نظر آیت الله وحید خراسانی بر سی روزه بودن ماه مبارک رمضان است که دفتر ایشان امروز را عید اعلام کرد.
⭕️ نکته جالب توجه دیگر این که سایر خبرگزاری هایی که به صورت تخصصی در زمینه حوزه های علمیه و مراجع فعالیت می کنند مانند خبرگزاری حوزه و رسا در این زمینه تنها به انعکاس اخبار رسمی و با منبع در این زمینه اکتفا کرده بودند که از لحاظ حرفه ای نیز صحیح و درست است.
⭕️ متاسفانه خبرسازی های این رسانه بازتاب های گسترده و منفی در فضای مجازی به همراه داشت که بار دیگر عدم رعایت موازین حرفه ای از سوی این خبرگزاری و ضعف نظارت در این حوزه را نمایان می سازد.
⭕️ علاوه بر این سرعت انتشار این خبرها از سوی این خبرگزاری به گونه ای بود که حتی در صورت صحت آن ها نیز در فضای عمومی جامعه ایجاد یک دوگانگی کذب و بی اساس می کرد در حالی که اختلاف مراجع در این زمینه یک موضوع فقهی و ساده است.
⭕️ این که چرا یک خبرگزاری یا رسانه به خود اجازه می دهد که این گونه و بدون اطلاع دقیق از منبع اصلی خبر اقدام به نشر آن بکند، سوالی است که باید مسئولان این خبرگزاری به آن پاسخ بدهند.
http://www.qomefarda.ir/19879