تنظیمات مربوط به ایجاد محدودیت برای فرزندان در استفاده از تلویزیونهای اندرویدی: در بسیاری از وسایل دیجیتالی مثل گوشیها، تبلتها و تلویزیونهای هوشمند، تنظیماتی تعبیه شده است که با استفاده از آنها میزان و نحوه استفاده از دستگاه توسط بچهها را میتوان کنترل کرد. این تنظیمات روی تلویزیونهای اندرویدی نیز وجود دارد. والدین با استفاده از این تنظیمات میتوانند نحوه و میزان دسترسی بچهها به تلویزیون را محدود و کنترل کنند.
برای استفاده از تنظیمات کنترلی در تلویزیونهای اندرویدی ابتدا از طریق آیکون تنظیمات که به شکل چرخدنده است و در گوشه بالا سمت راست صفحه قرار دارد وارد بخش تنظیمات شوید .
از منوی باز شده روی گزینه Parental Control که دقیقه زیر گزینه Input قرار دارد کلیک کنید.
Parental controlبا این کار وارد بخش تنظیمات مربوط به این گزینه میشوید. روی دکمه لغزنده کنار گزینه کلیک کرده و آن را فعال کنید.
در این مرحله باید یک رمز عبور 4 رقمی را انتخاب کنید. بهتر است رمز عبوری را انتخاب کنید که قابل حدس زدن نباشد.
Parental Controlرمز عبور انتخابی خود را تائید کنید.
بعد از این مرحله و تائید رمز عبور شما به منوی اصلی برگردانده میشوید. در این حالت دکمه لغزنده کنار گزینه Parental Control در حالت فعال قرار دارد. در واقع این منو جایی است که شما از آن برای تغییر تنظیمات مربوط به Parental Control میتوانید استفاده کنید.
در این حالت گزینههای مختلفی برای شما نمایش داده میشود که میتوانید از آنها برای ایجاد محدودیت در دسترسی به تلویزیون برای فرزندان خود استفاده کنید.
اولین گزینهای که بررسی میکنیم گزینه Schedule Blocking است که دقیقه زیر گزینه Parental Control قرار دارد.
در این قسمت شما میتوانید بازه زمانی که بچهها میتوانند از تلویزیون استفاده کنند را با استفاده از تعیین زمان شروع و پایان تنظیم کنید. همچنین میتوانید روزهای هفته که بچهها نمیتوانند از تلویزیون استفاده کنند را انتخاب کنید.
گزینه Input Blocking امکان محدود کردن دستگاههایی که میتوانند به تلویزیون متصل شوند را در اختیار شما قرار میدهد.
امکان تغییر PIN نیز وجود دارد. باید PIN قدیمی را حتماً به یاد داشته باشید. پس بهتر است همیشه PIN ها را در یک دفترچه یا جایی که همیشه در دسترس است یادداشت کنید.
مدیر ارشد اجرایی گوگل اعلام کرده است که گوگل به طور خودکار تاریخچه موقعیت مکانی گوگل، نتایج جستوجو و اطلاعات مربوط به فعالیت در یوتیوب را پس از ۱۸ ماه پاک می کند. ساندار پیچای مدیر ارشد اجرایی گوگل این خبر را اعلام کرد و افزود افرادی که حساب های کاربری گوگل دارند و همچنین کاربرانی که گزینه تاریخچه مکانی خود را روشن می کنند، نیز شامل قانون جدید می شوند.
افرادی که حساب های کاربری قدیمی تری دارند می توانند با مراجعه به بخش تنظیمات و به طور دستی گزینه حذف اطلاعات در فواصل ۳ یا ۱۸ ماهه را انتخاب کنند.
هرکاربری که بخواهد تاریخچه فعالیت های خود در سرویس های گوگل را حفظ کند، می تواند گزینه حذف در بخش تنظیمات را خاموش کند. علاوه بر آن گوگل در حساب های کاربری جدید به طور اتوماتیک تاریخچه یوتیوب را هر ۳۶ ماه یکبار حذف می کند.
📌بررسی آماری تغییر الگوی رفتار کاربران ایرانی در ایام کرونا
🔺جمال احمدی، مدیر ارتباطات و رسانه کافه بازار، توضیحاتی درباره تغییر الگوی رفتاری کاربران ایرانی در روزهای شیوع ویروس کرونا ارائه داد:
🔺کافه بازار در توئیتی به صورت خلاصه اطلاعات الگوی رفتاری کاربران را به نمایش گذاشته بود. با توجه به این فهرست ما متوجه میشویم اکثر کاربران به دنبال این بودهاند که آیا به بیماری کرونا مبتلا شدهاند یا خیر. این مسئله از جستجوی بسیار بالای عباراتی مانند کرونا، تست کرونا، نرمافزار کرونا و موارد این چنینی به دست آمده است. البته این مسئله به همین جا ختم نمیشود. زیرا عده زیاد دیگری از کاربران به دلیل خانه نشین شدن به دنبال بازی و برنامههایی بودند که زمان فراغت آنها را پر کند.
🔺شیوع کرونا میتواند زمانی برای بررسی دقیقتر رفتاری انسانی و تغییر آن در شرایط مختلف باشد. این گزارش تنها بخش بسیار کوچکی از الگوهای رفتاری انسانها است. البته از آمار بررسی شده میتوان برای بهبود نرمافزارهای مختلف و جلوگیری از شکست آنها نیز استفاده کرد. در واقع باید گفت که این برنامهها و آمار جدیدشان نشاندهنده تغییر نیاز مردم در شرایط مختلف هستند و توسعهدهندگان بازی و نرمافزار باید در این شرایط هوشیار باشند. برنامههای مرتبط با ویروس کرونا یا بازیهای سرگرم کننده برای گذران وقت در روزهای خانه نشینی دارای رشد دانلود قابل توجهی بودند و این نشان دهنده در خواست کاربران است. در نتیجه باید برای کاربران چیزی را ارائه کرد که آنها نیاز دارند.
🔺🔺برچسب راستیآزمایی به بخش عکسهای گوگل اضافه شد
🔸️شرکت «گوگل» در راستای مقابله با انتشار اطلاعات تصویری جعلی و گمراهکننده، برچسب راستیآزمایی را به عکسهای نمایش داده شده در موتور جستوجوی خود اضافه کرد.
شرکت گوگل ضمن اعلام این خبر یادآور شد برچسبهای مذکور به صفحات وب همراه با عکس یا ویدئوهایی که در موتور جستوجو ظاهر میشوند، ضمیمه خواهد شد.
🔸️هریس کوهن (Harris Cohen) مدیر محصول شرکت گوگل میگوید: عکسها و ویدئوها ابزاری خارقالعاده برای درک رویدادهای جهان هستند. اما قدرت رسانههای بصری نقاط ضعف خود را نیز دارد به خصوص وقتی که درباره منبع، اعتبار یا متن یک تصویر شبهاتی وجود داشته باشد. از امروز اطلاعات راستیآزمایی بخش تصاویر گوگل را در سطح جهانی در اختیار کاربران قرار میدهیم تا بتوانند راه خود را از بین این مشکلات پیدا کرده و درباره آنچه در اینترنت میبینند، آگاهانه قضاوت کنند.
🔸️ به این ترتیب در زمان جستوجو در بخش عکسهای موتور جستوجوی گوگل (Google Images)، در زیر عکسها در بخش نتایج کوچک یک برچسب راستیآزمایی خواهید دید و وقتی روی عکسی کلیک میکنید تا نسخه بزرگتر آن را ببینید خلاصهای از نتیجه راستیآزمایی آن را در صفحه میزبان مشاهده خواهید کرد. این نوع از برچسبها حتی ممکن است در مقالات مربوط به عکسهای خاص یا هر مقاله حاوی عکسی نیز به چشمتان بخورد.
🔸️برچسبهای جدید گوگل بر مبنای پایگاه داده ClaimReview کار میکنند که توسط گروهی از راستیآزمایان مستقل گردآوری و راهاندازی شده است.
🔸️اضافه شدن این برچسبها تاثیری در رتبهبندی نتایج نمایش داده شده در گوگل نخواهد داشت
9.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پشت صحنه سینما / رسانه ها واقعیت را می سازند!
🔻«رسانهها ساختگی و سازهای» هستند: رسانهها دنیایی رابه نمایش میگذارند که اگرچه حقیقی به نظر میرسد، اما ازیک نگاه گزینش شده آن را در معرض دید قرار میدهند.
🔻«رسانهها واقعیت رابازسازی میکنند»: میان شیوه ارائه وقایع بوسیله رسانهها و شیوه درک آن از سوی مصرفکنندگان، رابطه قطعی و معناداری وجود دارد
مسیریاب ایرانی بلد و 4 میلیون کاربر فعال: در دنیای امروز تکنولوژی به یکی از مهمترین موارد در ندگی افراد تبدیل شده است و بسیاری از کارهای روزمره افراد به کمک تکنولوژی و گوشیهای هوشمند انجام میگیرد. با پیشرفت گوشیهای هوشمند در دهه اخیر و همچنین توسعه شبکههای اجتماعی، بیشتر زمان افراد صرف استفاده از این فناوری میشود و ارتباط با دیگران میشود. اما گوشیهای هوشمند قابلیتهای دیگری نیز دارند که یکی از مهمترین آنها قابلیت مسیریابی هوشمند است. به طور پیشرفض روی گوشیهای اندرویدی مسیریاب گوگل و روی گوشیهای شرکت اپل مسیر یاب Maps نصب شده است اما هر دو این مسیریابها به دلیل اعمال تحریمها از سوی آمریکا دارای محدودیتهایی است که بسیاری از افراد را درگیر خود کرده است.
بنابراین افراد ترجیح میدهند از مسیریابهای شخص ثالث روی گوشی خود استفاده کنند. در کشور ما نیز چند سالی است که توسعه دهندگان نرم افزارهای گوشیهای هوشمند دست به کار شدهاند و دست به ساخت مسیریابهای بومی زدهاند؛ در حال حاضر دو مسیریاب بسیار دقیق توسط توسعهدهندگان داخلی تولید شده است که یکی از آنها نقشه و مسیریاب بلد نام دارد.
این نرم افزار ضمن پیدا کردن بهترین و کم ترافیکترین مسیر برای کاربر، امکان اعمال محدودیت در مسیریابی برای عدم ورود به طرح زوج و فرد و همچنین طرح کنترل آلودگی هوا را به کاربر میدهد. علاوه بر این در مسیریاب بلد از راهنمای صوتی بهره میبرد و به این ترتیب کاربران میتوانند بدون مشاهده صفحه نمایش خود حین رانندگی مسیر درست را انتخاب کنند.
این نقشه و مسیریاب به طور دقیق پلاک ساختمانها را مشخص کرده است که به پیدا کردن سریعتر مقصد کاربر بسیار کمک میکند؛ از دیگر قابلیتهای این مسیریاب میتوان به امکان تشخیص خودکار شب و روز برای فعال سازی حالت تاریک اشاره کرد. در شرایط فعالی که ویروس کرونا باعث آلوده شدن بسیاری از شهروندان شده است، این مسیریاب نقاطی که شیوع ویروس کرونا در آن بیشتر از سایر نقاط است را مشخص کرده تا کاربران به طور دقیق از محلی که قصد سفر به آن را دارند آگاه باشند.
علاوه بر این روی نقشه بلد نقاطی که دارای ترافیک بیشتری هستند با رنگ قرمز مشخص شده است تا در صورتی که کاربر قصد عبور از آن منطقه را دارد، راهی جایگزین را برای خود انتخاب کنداز زمان شیوع ویروس کرونا نیز بلد تلاش کرد خدمات خود را در زمینههای مختلفی ارائه دهد؛ در وهله اول نمایش مراکز درمانی ارائه دهنده خدمات برای کرونا به میانبرهای نقشه اضافه شد چرا که در روزهای نخست اطلاعات مردم درباره این ویروس و مراکز درمانی درگیر با کرونا بسیار کمتر از الان بود و مردم نیاز داشتند به طور مستقیم به مرکز درمانی مربوطه راهنمایی شوند. پس از آن و به دنبال اعلام نیاز مرکز اهدای خون، مراکز اهدای خون روی نقشه این مسیریاب مشخص شد.
از دیگر اقدامات مسیریاب بلد میتوان به قابلیت مشخص شدن نقاط پرتردد اشاره کرد، این قابلیت لایهای بود که بعد از بررسیهای تیم داده بلد به نقشه اضافه شد و مناطقی را به کاربران نمایش میداد که به دلیل تردد زیاد هموطنان امکان انتقال کرونا در آن محدوده بیشتر از سایر نقاط بود و تیم بلد با نمایش این نقاط از کاربران خود خواست که تا جای ممکن کمتر از منزل خارج شوند و همچنین برای انجام کارهای ضروری خود به مناطقی که تردد کمتری دارد سفر کنند.
🔺تلویزیون در حذف تبلیغات دور زمین مسابقات لالیگا قانونی عمل کرد
فارس به نقل از یک منبع آگاه نوشت:
🔹براساس ابلاغیه ای که نهادهای نظارتی به صداوسیما داده اند، این سازمان مجاز نیست شرکت های داخلی را که در تبلیغات دور زمین بازی بود تبلیغ کند.
🔹این شرکت ها با مبلغی گزاف تبلیغات دور زمین را با استفاده از فناوری های گرافیکی در مسابقات لالیگا خریداری کرده بودند.
🔹این شرکت ها که خودشان از دلیل منع پخش تبلیغات شان در داخل آگاهی دارند بهتر است با تمکین به قوانین، و رفع مشکل شان از ظرفیت رسانه های داخل استفاده کنند و به دنبال دورزدن قوانین نباشند.
@akharinkhabar
7.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راه حل کمدین معروف آمریکایی برای کاهش خشونت در آمریکا!
+ اگر فیلمی از خشونتها گرفته نشه پس خشونتی هم دیده نمیشه 😄
📲بایکوت صدای مردم آمریکا در «صدای آمریکا»
🔹یک ماه پس از مرگ جرج فلوید، اعتراضات سراسری آمریکا همچنان مهمترین موضوع این کشور به حساب میآید، اما بخش فارسی صدای آمریکا تنها ۹۸ مطلب را آن هم به صورت غیرمستقیم به این موضوع اختصاص داده است. درحالی که در همین مدت ۴۵۳ خبر منفی و ناامید کننده علیه ایران منتشر کرد.
و اگر اعتراضات در ایران بود اکنون این رسانه از اخبار راست و دروغ ایران منفجر شده بود...
#امریکا
6.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ضریب اعتماد به دیدنی هایمان روز به روز در حال افول است...
به دنیای فریب و زیبای #دیپ_فیک خوش آمدید...
شاید قرار است که دیگر جعل واقعیت یا بهتر بگویم #واقعیت_جعلی به بخشی از زندگی آینده تبدیل شود...
#تکنولوژی_جعل_واقعیت
9.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تهاجم_فرهنگی
بنظرتون ما در چه سطحی از این وضعیت هستیم؟
4_6012415939033695911.pdf
حجم:
2.33M
📚 گفتمان های رسانه: تحلیل متون رسانه.pdf
🔹چگونه معنی در متون رسانه ای مختلف ساخته می شود؟
🔹چه شیوه های متفاوتی برای دیدن و اندیشیدن در رسانه ها می توان یافت؟
🔹قدرت پیشگویی نهادهای مسلط جامعه از طریق زبان رسانه ای چگونه اتفاق می افتد؟
🔹قدرت ساخت معنا در رسانه ها چیست؟