⭕️رسانههای سرد، رسانه های گرم
🔻رسانههای سرد از عبارتهای ابداعی مارشال مک لوهان، نظریهپرداز سرشناس کانادایی، است.
💢وی به رسانههایی سرد میگوید که کاربران برای دریافت پیام آنها، به تمرکز فراوان حواس نیاز دارند. برای مثال، تلویزیون، خط تصویری و تلفن رسانههای سرد هستند و چون کمتر به تشریح و توصیف میپردازند، مشارکت زیادی را میطلبند.
💢در مقابل، رسانههای گرم، رسانههایی هستند که کاربران در برخورد با آنها احتیاج به تمرکز شدید حواس ندارند و نحوه انتقال، عرضه پیام و معنی واضحی دارد و بار معنایی خود را به روشنی منتقل می کند.
🔺برای مثال، عکس، رادیو و سینما، وسایل ارتباطی گرم هستند، زیرا مک لوهان معتقد است این دسته از وسایل ارتباطی، فقط در امتداد یکی از حواس آدمی هستند و توصیف و تشریح زیادی را در بر دارند، یعنی با میزان زیادی از داده ها همراه و از نظر بیان مقصود کامل هستند.
💢برای گوشدادن به رادیو، به جمع کردن تمام حواس نیازی نیست و این وسیله میتواند به عنوان آوایی جنبی در کنار دیگر فعالیتهای انسان باشد، در حالی که در تلویزیون چنین وضعی وجود ندارد و تلویزیون تماشاگر را با تمام وجودش جذب برنامه خود میکند و او را وا میدارد تا از تمامی حواسش برای درک آن استفاده کند.
👤مک لوهان، جوامع را نیز به دو دسته سرد و گرم تقسیم می کند. وی، جوامع کم سواد را جامعه سرد و جامعه اروپایی را جامعه گرم مینامد.
#رسانه_شناسی
✅آرما
⭕️مدل T شکل برای موفقیت حرفه ای در عصر اطلاعات
از همه چیز اندکی بدان و در یک چیز متخصص شو!
#رژیم_اطلاعاتی
✅آرما
گرد و غبار آسمان اصفهان دستمایه دروغی جدید
🔹کاهش کیفیت هوا در اصفهان همزمان با آتش سوزی در یک سوله در حال ساخت در سایت هستهای نطنز سبب شد تا ادعای مضحکی از سوی رسانههای معاند مطرح شود.
🔹این گرد و غبار خبر از حضور ریزگردها را در آسمان اصفهان میداد و پدیده نادری نبود، چراکه مردم فلات مرکزی ایران در تابستانهای گذشته نیز با این پدیده جوی روبرو بودند.
🔹مدیرکل بحران استان اصفهان: منشأ اصلی آلایندگیهای روزهای اخیر استان اصفهان بیابانهای اطراف اردستان است که با توجه به وزش بادهای شمالی استانهای یزد و کرمان را نیز درگیر کرده است.
👉tn.ai/2298534
@TasnimNews
🖼 #پوستر؛
✔ #امنیت_و_رسانه (۱) (امنیت اطلاعات)؛
✅ یکی از مهمترین مسائلی که در تعامل با رسانههای نوین باید در نظر گرفته شود مسئلهی #امنیت_اطلاعات است...
========
cyberesfahan
🖼 #پوستر؛ (تسلیحات مجازی)
✅ #فضای_مجازی مانند سلاح شیمیایی است ، تجهیزات را از بین نمی برد بلکه #انسان_ها را از بین میبرد.
📲 اگر دست دشمن بیفتد سلاحی مخرب میشود...
========
cyberesfahan
9.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #کلیپ (شبکه ملی اطلاعات)
🔴آیا #شبکه_ملی_اطلاعات موجب قطع دسترسی ما به اینترنت جهانی میشود؟
🔵#شبکه_ملی_اطلاعات چه محاسنی دارد؟
cyberesfahan
✴️ #عنوان_سازی_های_رسانه_ای
«عنوان سازی» یکی از مهمترین و در عین حال موثرترین روش های رسانه ای برای تاثیر مشخص بر مخاطب است. با این روش رسانه می تواند به صورت هدفمند مفهوم موردنظر خود را در ذهن مخاطب ایجاد و ضمن #تکرار، آن را در ذهن نهادینه سازد.
آنچه در این روش رخ می دهد هدف گیری ضمیرناخودآگاه مخاطب است. در عنوان سازی، رسانه با استفاده از کلماتی با مفاهیم نزدیک بهم اما متفاوت در معنا، وارد عمل می شود و مخاطب بدون در نظر گرفتن بار معنایی متفاوت واژه ها، تحت تاثیر آنها قرار می گیرد.
به کلمات زیر دقت کنید و ببینید که به ظاهر همه آنها یک معنا دارند درحالی که در واقع بار معنایی و روانی هر کدام از کلمات با دیگری تفاوت دارد. همین عنوان سازی باعث می شود ما فردی را شهید اما بی بی سی کشته بخواند. همین روش باعث می شود ما برخی را منتقد اما رسانه هایی آنها را معترض بنامند. در ظاهر برای مخاطب هر دو اینها یکی است اما در عمل با یکدیگر فرق دارند.
✳️رزمنده ـ جنگجو ـ مبارز
✳️دولت ـ نظام ـ رژیم ـحکومت ــ حاکمیت
✳️واکنش ـ تلافي ـ دفاع
✳️عدم احراز صلاحیت ـ رد صلاحيت
✳️سانسورـ تحريف
✳️معترض ـ آشوبگر
✳️فرار ـ عقب نشيني
✳️اعتصاب ـ تحصن ـ تجمع ـ راهپیمایی ـ تظاهرات
✳️هلاکت ـ مرگ ـ وفات ـ شهادت
و......
#واژه_ها در اخبار، بی دلیل انتخاب نمی شوند. هر واژه بر روی مخاطب اثر خاص خود را دارد. حواسمان به واژه ها باشد.
#معصومه_نصیری
#آموزش_گام_به_گام_سواد_رسانه
5.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥سرخط فارس|صدای آمریکاییها در صدای آمریکا شنیده نمیشود
@Fars_plus