eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
175 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
15.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 عصبانیت شبکه سعودی از مخالفت قطر با تحریم تسليحاتی ایران....! @Fars_plus
◾️حسینی باش نه هیاتی! تکذیب شد ◾️توسل به جعل و اخبار ساختگی، تکنیک این روزهای است. ◾️ محرم، عاشورا و نهضت حسینی است و هر ساله نزدیک ایام سوگواری حضرت اباعبدالله (ع) شاهد موج رسانه‌ای علیه این باور از سوی رسانه های غربی و معاند هستیم. یک سال با تکنیک (قرار دادن دو کار خوب در برابر یکدیگر) و اینکه چرا نذری، در عوض به فقرا کمک کنید، یکسال دوگانه «یا عزاداری»_ «یا سلامت» و ... ◾️اصل خدشه در باورها برای کاهش تاثیرات نهضت حسینی در بین شیعیان است. ◾️حواسمان به کلیدواژه های پرتکرار، بازنمایی ها، تصاویر و کلیپ های تقطیع شده و... باشد. محتوا اولین وظیفه مخاطب عصر رسانه است. معصومه نصیری_مدرس سواد رسانه‌ای
‍ 🔻اکانت های جعلی؛ روش جدید برای بی اعتبارسازی رسانه های رسمی ایران ✍معصومه نصیری_ کارشناس رسانه 🔹چندی است جریانی با ایجاد اکانت هایی با نام خبرگزاری ها و رسانه‌های رسمی ایران اقدام به انتشار فیک نیوزها و شایعات با اسم این رسانه های میکند. 🔹نمونه هایش لو رفتن سوالات کنکور توسط اکانت فیک باشگاه خبرنگاران جوان، درگذشت شجریان یا پاسخ شدیدالحن وزیر خارجه امارات به ظریف توسط اکانت فیک خبرگزاری ایسنا، اظهارنظر سعید طوسی توسط اکانت فیک خبرگزاری فارس و .... 🔹نکته اینجاست که این اخبار ساختگی در دل اخبار صحیح منتشر می شوند و این یعنی عزمی برای رسانه‌های کشور، مخاطبان و سخت شدن شرایط محتوا وجود دارد. خط بی اعتبارسازی رسانه‌ای در بزنگاه ها موجب تقویت جریان شایعه شده و مدیریت افکار عمومی را از مسیر صحیح خود خارج می‌کند. 🔹به نظر می رسد این بی اعتبارسازی رسانه‌ای تنها مقدمه ای است برای تحقق هدفی بزرگ تر که این گام نخست آن است. 🔹در این شرایط رسانه های جریان اصلی باید ضمن در معرفی صفحات رسمی خود، در راستای صیانت از افکار عمومی، شکایتی را به صاحبان پلتفرم هایی که حساب های جعلی در آنها ساخته و فعالیت می کنند، ارائه کنند. 🔹یادمان باشد اخبار جعلی و شایعات سرمایه اجتماعی جوامع را متاثر کرده و می تواند در مهندسی اجتماعی اثر گذار باشند و این، یعنی صیانت از مخاطبان اهمیت استراتژیک دارد.
🚦آنچه باید به عنوان شهروند کلان شهر اینترنت بدانیم ❇️هرگز امنیت در دنیای امروز به این معنی نیست که اگر خانه و ماشین‌مان را قفل کردیم، خودمان را در برابر تهدیدهای دیگر در شهر ایمن کرده‌ایم. در شهر، ممکن است با افرادی برخورد کنیم که بخواهند فریب‌مان دهند، به ما حمله کنند، یا جیب‌مان را بزنند. ما به‌مرور یاد گرفته‌ایم که چه رفتارهایی را خطرناک تشخیص دهیم و چه واکنشی در برابر آن داشته باشیم. ❇️همین قوانین در کلان‌شهر اینترنت نیز حاکم‌اند. نه‌تنها هر چیزی که در اینترنت می‌بینید لزوماً درست نیست، بلکه شهروندان خراب‌کار و غیرمسئولی در این شهر زندگی می‌کنند که کارشان انتشار عامدانه اطلاعات غلط و گمراه‌کننده است که آن را دیس‌اینفورمیشن (disinformation) می‌گویند. گاهی ممکن است ما هم سهواً و به‌اشتباه اطلاعات نادرستی را برای دیگران بفرستیم یا به اشتراک بگذاریم که آن را میس‌اینفورمیشن (misinformation) پس. ❇️بعضی از شهروندان، دیگران را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند و به خاطر اعتقادات، جنسیت، زبان، نژاد، هویت جنسی و موارد شخصی دیگر به آنها توهین می‌کنند. آزار آنلاین پدیده خطرناکی است که آثار مخرب و گاه طولانی‌مدت روی فردی که مورد آزار قرارگرفته می‌گذارد. ❇️هکرها هم بیکار نیستند در این شهر؛ روزانه حملات سایبری متعددی برای جمع‌آوری اطلاعات خصوصی‌مان انجام می‌شود حتی اگر ما از آنها مطلع نشویم. ما به عنوان شهروندان عصر رسانه باید با این تهدیدها آشنا شویم، درباره‌شان بدانیم و بتوانیم با آنها مقابله کنیم. سواد رسانه ای کمک می کند ما در این فضا هم مصون بمانیم و هم رفتار بهتری داشته باشیم. asrehooshmandi
17.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥شش تصویر از ایران و ایرانی در هالیوود 💢صنعت فیلمسازی ایالات متحده بدون شک بزرگترین باشگاه تصویرسازی و تولید ایدئولوژی در فرآیند ادراک سازی است یکی از مصادیق این تولیدات ارائه تصویر و شناخت از ایران و ایرانی است ✅آرما
⭕️تاریخچه هشتگ 🔺بیش از ۷۰ درصد از کاربران گوشی از هشتگ استفاده می کنند. در اینفوگرافی فوق تاریخچه هشتگ بیان شده است. ✅آرما
⭕️سواد رسانه ای به افراد کمک خواهد کرد تا: 🔸بفهمند که چگونه پیام های رسانه ای تولید معنامی کنند. 🔸تشخیص دهند که چه کسی یا چه کسانی پیام های مختلف رسانه ها را تولید می کنند. 🔸تشخیص دهند که سازندگان رسانه ها از مخاطبان چه می خواهند و چه انتظاراتی از مخاطبان برای باور کردن پیام ها و عمل بر اساس آنهادارند. 🔸از نوع و نحوه عملکرد ابزارهای اقناعی رسانه هاآگاه شوند. 🔸توانایی تشخیص سوگیری ها، چرخش ها، اطلاعات نادرست و دروغ ها را داشته باشند. 🔸پیام ها و محتویات رسانه ای خودشان را تولیدکنند و اشاعه دهند. 🔻در همین راستا لازم به تاکید بر ابعاد مختلف سواد رسانه ای است. بدین ترتیب سواد رسانه ای را می توان از جنبه های مختلف موردتوجه قرار داد. از جمله اینکه: ✔️سواد امری فرهنگی است. ✔️سواد رسانه ای امری انتقادی است. ✔️سواد رسانه ای امری تغییر پذیر و خلاق است. ❓چرا سواد رسانه ای مهم است؟ 🔺تاثیرات روزافزون رسانه در فرآیندهای دموکراتیک در جوامع امروزی 🔺نرخ بالای مصرف رسانه ای و اشباع جامعه توسط رسانه ها 🔺تاثیر رسانه بر شکل دادن به دریافت ها، باورها،و نگرش ها 🔺اهمیت فزاینده ارتباطات و اطلاعات بصری 🔺اهمیت اطلاعات و جامعه و نیاز برای آموزش مادام العمر ✅آرما
✍️ توییت آرما پیرامون جریان رسانه ای و جنگ شناختی در روند واقعه ی عاشورا: 💢عاشورا حاصل جنگ شناختی دستگاه رسانه ای اموی در بین افکار عمومی بود. اقدام اول:ایجاد تریبون‌های رسانه ای و اعتمادسازی مردم توسط معاویه با گماردن اشخاص در مناصبی مثل: قضاوت، تدریس، امامت جمعه و جـماعت، خـطابه و سخنرانی، شعر، تألیف‌ و ترجمه‌، تلاوت‌ قرآن بود. 🌐لینک توییت ✅آرما
✍️توییت آرما: 💢رسانه ها تصویر ذهنی جامعه را می سازند دستکاری شناخت مردم نسبت به انقلاب حاصل پمپاژ حس فسادمسئولان ناکارآمد است برای رسانه باشد چراکه عملکرد هرکدام از مسئولین خود رسانه ای است برای بدنام سازی انقلاب. 🌐لینک توییت ✅آرما
⭕️هنر اثرگذاری 💢تیترزنی یک مهارت در عملیات روانی است. حلقه وصل اتفاقی خاص به جریان مستمر رسانه ای که مخاطبین با آن انس گرفته اند بالاترین اثرگذاری از لحاظ فهم مساله و درک موضوع را دارد. این تیتر با پیوند تصویر، موضوع را کامل در ذهن مخاطب تثبیت می کند. ✅آرما