eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
191 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 روانشناسان ملزم به ثبت شماره پروانه در بیو اینستاگرام هستند 🔹 ترویج مسائل غیراخلاقی توسط روانشناس نماهاست نه روانشناس‌ها ميگنا- دكتر محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، با اشاره به اینکه این افراد دارای پروانه فعالیت نیستند گفت: اغلب افرادی که آموزش‌های غیراخلاقی و غیرمنطبق با فرهنگ دینی و ایرانی را ترویج می‌دهند، روانشناس نیستند؛ بلکه کسانی هستند که به‌صورت جعلی از عنوان روانشناس استفاده می‌کنند تا مردم را جذب خود کنند، ما به این افراد روانشناس نما می‌گوئیم. او افزود: از آنجایی که مردم اطلاعی ندارند چگونه این افراد را تشخیص دهند، اسیر مطالب نادرست آنها می‌شوند و بعضا ممکن است با اجرای توصیه‌هایشان دچار مشکل شوند. 🔹 افزایش تعداد روانشناس نماها بعد از کرونا رئیس سازمان نظام روانشناسی بیان کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا تعداد روانشناس نماها کنترل شده بود اما بعد از کرونا به شکل افسارگسیخته وغیرقابل کنترل افزایش پیدا کرده است به گونه‌ای که ما روزانه تعداد بیشماری از آنها را به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم. 🔹 مردم از شماره پروانه فعالیت در بیو اینستاگرام، روانشناس معتبر را تشخیص دهند حاتمی با تاکید بر لزوم ثبت شماره پروانه در بیو اینستاگرام گفت: روانشناسانی که پروانه فعالیت از سازمان نظام روانشناسی دارند، طبق تعهدنامه موظف هستند اگر می‌خواهند فعالیت مجازی داشته باشند، حتما شماره پروانه خود را در «بیو» صفحه اینستاگرامی خود بنویسند تا مردم بتوانند آنها را از روانشناس نماها تشخیص دهند. او افزود: مردم اگر می‌خواهند از طریق فضای مجازی مطالب روانشناسی دنبال کنند، حتما بیو صفحه روانشناس موردنظر را مورد بررسی قرار دهند تا بتوانند روانشناس معتبر از غیرمعتبر را تشخیص دهند. 🔹 هیچ روانشناس متخلفی تاکنون شناسایی نشده است رئیس سازمان نظام روانشناسی درخصوص تعداد روانشناسان متخلف گفت: تاکنون هیچ یک از روانشناسان دارای مجوز، دچار چنین تخلفی نشده و هیچ ویدئویی با محتوای غیراخلاقی منتشر نکرده اند و از مردم هم شکایتی در این خصوص نداشتیم.....مشروح خبر👇👇👇 https://www.migna.ir/news/51325
14.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا بی‌بی‌سی تلاش می‌کنه اختلافات عادی فرماندهان ایرانی رو بزرگ نشون بده؟چرا رسانه‌های انگلیسی تلاش می‌کنن ایران رو شروع‌کننده جنگ معرفی کنن؟هدف بی‌بی‌سی فارسی از پخش فیلم «کودتای خزنده» درباره مدیریت دفاع مقدس چه بود؟ مجید تفرشی پژوهشگر تاریخ در این ویدیو به این سوالات جواب داده
10.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
افشاگری از خط رسانه سعودی علیه ایران محمود عنایت کیست و با شبکه سعودی اینترنشنال چه ارتباطی دارد؟! پشت پرده پرونده نازنین زاغری چه کسانی مخفی شده اند؟! بررسی پشت پرده تلویزیون ایران اینترنشنال و افشاگری از خط رسانه سعودی علیه ایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاندان خونخوار اعتراف کارشناس بی‌بی‌سی به خونخوار بودن خاندان پهلوی: در دهه 70 (میلادی) "شاه ایران" به عنوان یکی از خونخوارترین دیکتاتورهای جهان سوم شناخته می‌شد. تمام شواهد نشان می‌دهد "رضا پهلوی" دروغ می‌گوید و مردم را فریب دهد؛ اگر روزی او به قدرت برسد ممکن است بدتر از پدرش باشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از جان ایران چه می‌خواهید؟! پاسخ قاطعانه و شنیدنی "نورالدین شیرین" مدیر شبکه تلویزیونی "قدس" ترکیه به فردی که ایران را متهم به عدم حمایت از مسلمانان می‌کند:از جان ایران چه می‌خواهید؟! از بوسنی تا فلسطین، از قفقاز تا عراق، هر جا که به مسلمانان ظلم شده، ایران به فریاد آنان رسیده و با ظالمان مبارزه می‌کند.شما به جایی حمله می‌کنید که آمریکا و اسرائیل به آنجا حمله می‌کنند؛ چرا با زبان آنها صحبت می کنید؟! از خدا بترسید!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توهین های BBC به ایرانیان پایان ندارد! جواب قاطع کارشناس ایرانی به توهین های بی بی سی؛ ایرانیان قوم نژادپرستی هستند! جمال موسوی، مجری بی بی سی که دید شیطنت هایش با پاسخ های دندان شکن مهمان برنامه مواجه می شود در آخر به بهانه تمام شدن وقت، صدای او را قطع کرد!
🔸روش‌های دخل و تصرف‌ رسانه‌ای مايكل پرنتی (Michael Parenti) اندیشمند ارتباطی در اشاره به روش‌های دخل و تصرف‌ رسانه‌ای در اذهان مخاطبان اين متدها را شناسايی كرده است: ١. سركوب از طريق حذف (Suppression by Omission) ٢. حمله كردن و تخريب هدف (Attack and Destroy the Target) ٣. برچسب زدن (Labeling) ۴. فرض‌های بازدارنده (Preemptive Assumption) ۵. مخابره ظاهر امر (Face-Value Transmission) ۶. تنزل دادن محتوا (Slighting of Content) ٧. توازن دروغين (False Balancing) ٨. كادربندی (Framing) ٩. اشاره نكردن به چرايي موضوعات (Learning Never to Ask Why) https://tinyurl.com/yxf5lz3a/ asrehooshmandi
بدل های چینی برای شبکه های اجتماعی جهانی: مردم چین از لحاظ سنتی علاقه زیادی به شبکه های اجتماعی غربی ندارند و به دلیل عدم آشنایی با زبان خارجی نیز رویکرد چندانی به این شبکه ها نشان نمی دهند به همین سبب نباید فراموش کرد حتی اگر در چین شبکه های اجتماعی غربی در دسترس باشد بسیار کمتر از کشورهای دیگر مورد استفاده خواهد بود و در این کشور، میلیون ها نفر حتی اسامی بسیاری از شبکه های معروف را اصلا نشنیده اند. ویچت بزرگترین شبکه اجتماعی و پرطرفدارترین آنها در چین است که شمار مشترکانش در این کشور به بیش از یک میلیارد نفر می رسد به طور کلی علاوه بر برقراری ارتباط تصویری، متنی و صوتی، کارهای روزمره اعم از پرداخت پول، واریز هزینه های آب و برق و خرید گاز، بلیت هواپیما و قطار، اتوبوس، اجاره خودرو و گرفتن تاکسی و دهها قلم کار دیگر توسط این شبکه اجتماعی انجام می شود در واقع این ویچت را چین جایگزین نرم افزار واتس آپ کرده است.ویبو: چین از زمانی که توییتر را تقریبا در یک دهه قبل ممنوع کرد به این طرف سایت ویبو را راه اندازی کرده است که مشابه آن است و همان کارکرد را دارد و از سوی دولت پشتیبانی می شود البته تفاوت های زیادی هم دارد مثلا مردم برای پست های خانوادگی از آن استفاده می کنند و جایی برای توییت های سیاسی وجود ندارد. بایدو: چین سامانه موقعیت شناسی بایدو را با فرستادن دهها ماهواره به فضا جایگزین گوگل کرد این سامانه موتور جستجو محسوب می شود و دارای دانشنامه مشابه گوگل است و بسیاری از کارکردهای آن را دارد و دستکم در چین و بسیاری از کشورهای آسیای جنوب شرقی گسترده شده است و بتدریج جهانی خواهد شد. کیوکیو: نرم افزار پیام رسانی کیوکیو بجای نرم افزار پیام رسان فیس بوک طراحی و راه اندازی شده است و تقریبا بیشتر مردم چین از آن برای پیام رسانی استفاده می کنند و حتی اتباع خارجی در چین از آن بهره می برند و برای ارسال عکس، تصویر و پیام رسانی بسیار موثر و مفید و پرسرعت است. یوکو: چین سایت یوتیوب را در این کشور ممنوع کرده و بجای آن یوکو را راه اندازی کرده است که فیلم های مختلف و تصاویر و غیره در آن منتشر می شود این شبکه اجتماعی بیشتر جنبه های اجتماعی دارد و مسایل سیاسی را اصلا در برنمی گیرد فیلم های تلویزیونی و سریال ها نیز از طریق این شبکه اجتماعی قابل دریافت است و چون با علی بابا متصل شده است و می تواند سودآوری هم داشته باشد. تیک تاک: یکی دیگر از شبکه های اجتماعی معروف چین که این روزها نیز به دلیل اعمال فشار دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بر آن سر زبان های افتاده است تیک تاک یا به قول چینی ها «دویین» نام دارد این شبکه اجتماعی هم جایگزین اینستاگرام شده است و فیلم ها و ویدیوهای کوتاه پخش می کند. علاوه بر این، در چین ده ها شبکه اجتماعی دیگر که بیشتر رویکرد اقتصادی و بستری برای خریدهای انلاین و اینترنتی مردم هستند فعالیت دارند که مهمترین انها تابائو، «پین دو دو»، «مای توان» هستند.
9.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ترندها در شبکه‌های اجتماعی چگونه دستکاری می‌شوند؟ گاهی افراد یا موضوعات خاصی در شبکه‌های اجتماعی به اصطلاح «ترند» می‌شوند. ترند شدن در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه در توییتر زمانی اتفاق می‌افتد که به یک توییت در مدت زمان مشخص، واکنش قابل توجهی (از طریق لایک، کامنت و بازنشر) نشان داده شود.
▪️بی‌بی‌سی فارسی برای مخاطبینش یه عکس از تهران گذاشته و با توجه به شلوغی و زیادی ساختمونا، تیتر زده: «تهران مخوف»! آره، تهران مخوفه اما لندن و لس‌آنجلس و توکیو و بقیه کلان شهرهای دنیا خیلی هم نایسن! 💬 آدم
▪️همون عکسی هم که بی بی سی از تهران گذاشته در سال ۱۳۶۹ شمسی (۱۹۹۰ میلادی) گرفته شده. یعنی بخشی از میراث پهلوی. منتهی گزارش رو که می خونید بعلاوه چینش موذیانه عکس ها، تلقین میکنه که مشکلات مال این ۴۰ ساله 💬 ایلخان
▪️‏به عربی مینویسن ایران دارایی سوریه رو بالا کشیده و معادنش دست ایرانه، به فارسی مینویسن پول مملکت رو خرج سوریه میکنن. کارمند رسانه رادیو فردا که باشی شغلت میشه حفاظت از منافع امریکا 💬 majid sadeghi