جنگروایت ها.mp3
50.37M
⭕️جنگ روایت ها چیست؟
⭕️ چگونه با این جنگ باید مقابله کرد؟
⭕️ نمونه های جنگ روایت ها در داخل کشور چیست؟
⭕️ برای مقابله با جنگ روایت ها باید نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی در کشور شهر به شهر و روستا به روستا راه بیفتد
⭕️بایدن و آغاز مجدد جنگ شناختی - اطلاعاتی ضد انقلاب اسلامی
✍سید علیرضا آل داود
🔶دموکرات ها همیشه برای استفاده از روش های نرم، پیچیده و اطلاعاتی بر ضد حریفشان معروف بوده اند.
🔶نمونه این فتنه های نرم استفاده هوشمندانه دموکرات ها از برخی فارسی زبانان مزدور در حوزه های نرم و اطلاعاتی امنیتی نظیر اعضای شبکه های امنیتی نایاک و پایا(تریتا پارسی، هومن مجد، سحر نوروز زاده، لیلی صرافان، جیسون رضائیان و...)، فتنه88 و... بوده است.
🔶نمونه دیگر سند دست های دراز مشت های باز بود که توسط نایاک پیشنهاد شد و متاسفانه اکثر بندهای آن در کشور توسط جریان نفوذ و تحریف اجرا شده است و بخشی از شرایط امروز کشور متاثر از اجرای این سند است.
🔺در چنین شرایطی و با روی کار آمدن بایدن جریان مومن انقلابی باید در مباحث بصیرت افزایی در حوزه های شناختی و نرم فعال شده و دستگاه های امنیتی بر روی عناصر نفوذی داخلی و خارجی با حساسیت بیشتری عمل کنند.
⭕️همچنین با توجه به تبحر جریان دموکرات بر روی انقلاب های رنگی و ایجاد فتنه با بستر فضای مجازی هرچه سریعتر باید تکلیف موضوعات مرتبط با حکمرانی سایبری-رسانه ای انقلاب اسلامی روشن شود.
⭕️قطعا جنگ با دشمن نقابدار که پنجه چدنی اش را در زیر دستکش مخملی پنهان کرده سخت تر از دشمن عیان خواهد بود.
💥 فیلم ضبط شده جلسه دوم کنفرانس برخط
«مولفه های ادراکی-شناختی در جنگ های هیبریدی فضای مجازی»
- مورخ سه شنبه 13 آبان 99
👤 ارائه سید علیرضا آل داوود
(پژوهشگر و دبیر نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی کشور)
مشاهده در آپارات: https://aparat.com/v/V27Js
#جنگ_شناختی
#جنگ_هیبریدی
آنها همیشه شما را ردیابی میکنند / اگر روزی به شما بگوییم که همیشه در حال ردیابی هستید، حتما احساس میکنید که در چه دنیای ناامنی زندگی میکنید. مایکل کالیچی، یکی از بزرگترین هکرهای دنیا که امروزه به آموزش امنیت در فضای سایبر میپردازد، معتقد است که فضای اینترنت، چیزی جز ناامنی برای شما ندارد.
bookauthority در جدیدترین اخبار خود، خبر انتشار کتاب درباره امنیت سایبری با عنوان اصلی «Cyber Privacy» داده است. در این خبر آمده:
«در حال ردیابی هستید. گوگل، فیسبوک و آمازون؛ نیازی نیست که دولت فدرال این را به شما بگوید. آنها اطلاعات باورنکردنی در مورد رفتارهای آنلاین و واقعی شما را نگه میدارند. ما در دورهای از تجمع دادههای بیشماری که تاکنون وجود نداشتهاند، زندگی میکنیم. در واقع اختلافات میان حریم خصوصی افراد، آسایش شخصی، امنیت ملی و امنیت سایبری برای مذاکره هرگز چالشبرانگیزتر از امروز نبوده است. فناوری به سرعت در حال تکامل است، اما قوانین و سیاستها به آرامی تغییر میکنند.»
کتاب «امنیت سایبر»، نوشته آپریل فالکون دوز به شما میگوید که چه کسانی اطلاعات شما را میدانند و چرا شما باید از اطلاعات خود مراقبت کنید. «مهم نیست که در کجا زندگی میکنیم یا در چه گروههای جمعیتی قرار میگیریم، شخصی در حال جمعآوری اطلاعات ما است: برای نمایه کردن ما، هدف قرار دادن ما، ارزیابی ما. همچنین برای پیشبینی رفتار و تجزیه و تحلیل نگرشهای ما. حتی برای تأثیرگذاری در رأی ما.»
🔻خبر و این همه ضرر/معتاد اخبار نشوید
در این کتاب دلایل زیادی برای اینکه چرا نباید اخبار را دنبال کنیم؟ آورده شده که اشاره به همه آنها امکان پذیر نیست. به طور خلاصه باید به این نکات توجه داشت که اخبار در شکلهای مختلف چندان قصد آگاهسازی ندارند. متن کامل را در این لینک بخوانید:
http://yun.ir/u0bx14
18.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
با فرزندان ببینید: تصاویر در رسانه ها واقعی نیستند / چگونه سواد مواجهه با تصاویر را در کودکان و نوجوانان افزایش دهیم؟ برنامه "صواحی" سیمای مازندران
چرا خبرهای دروغ فضای مجازی را باور میکنیم؟ تقریبا همه رسانهها تلاش دارند با ارائه اطلاعات کاملا نادرست یا اطلاعات درست، ولی دستکاری شده، ذهن مردم را به سوی موضوع موردنظر خود بکشانند. این اطلاعات نادرست با هدف فریب مردم و بیشتر در رسانههای فضای مجازی منتشر میشود تا عدهای به هدفهای سیاسی یا اقتصادی خود برسند.
باورهای نادرست بهویژه درباره موضوعهای کلیدی، آسیبهای فراوانی برای فرد و جامعه دارد. بررسی دلایل شکلگیری باورها اهمیت زیادی دارد. چرا که اگر مردم یک جامعه نتوانند خبر واقعی را از خبر دروغ تشخیص دهند، جامعه به تدریج از عقلانیت دور میشود.
به همین منظور ابراهیم احدی، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد بویین زهرا در پژوهشی تاثیر آشنایی را در باور کردن خبرهای دروغ فضای مجازی بررسی کرد.
برای انجام این پژوهش، ۵۰ هزار پیامک به مشترکان همراه اول و ایرانسل ساکن شهر تهران فرستاده شد که در آن ضمن درج لینک پرسشنامه اینترنتی، از گیرندگان پیامک درخواست شده بود:
«با تکمیل این پرسشنامه که تنها بیست دقیقه وقت شما را میگیرد، ضمن کمک به پیشرفت روانشناسی، در قرعهکشی یک تبلت شرکت کنید».
دو هزار و ۲۶ نفر به این پرسشنامه پاسخ دادند که از این میان ۵۰۴ نفر سن زیر ۱۸ سال داشتند، ۵۷ نفر دستکم یکی از پرسشها را پاسخ ندادهبودند و ۱۰ نفر گزارش دادند که درستی پاسخها را از اینترنت بررسی کردند. به همین خاطر این ۵۷۱ نفر از روند پژوهش حذف شده و بنابراین هزار و ۴۵۵ نفر در پژوهش شرکت کردند.
در این پرسشنامه ۲۴ سرخط خبری دروغین مورد پرسش قرار گرفته بود. این خبرها با دستکاری در خبرهای منتشرشده در اردیبهشت و خرداد سال ۱۳۹۸ (بازه زمانی انجام مطالعه) انتخاب شده بودند.
از آنجا که مردم در فضای مجازی به طور معمول تنها سرخط خبرها را میخوانند، در این پژوهش نیز از سرخط خبرها استفاده شد. همچنین تنها خبرهای بد در پرسشنامه قرار گرفت؛ چرا که تجربه نشان میدهد که در کشور ما مردم بیشتر از خبرهای بد تاثیر میگیرند.
در این پژوهش سوالاتی در خصوص سن، جنسیت، تحصیلات و گرایش سیاسی شرکتکنندهها نیز پرسیده شد. همچنین از آنها پرسیده شد که آیا سرخطهای مطرحشده را با دیگران به اشتراک میگذارند یا خیر؟ این پژوهش در سه مرحله آشناسازی، ارزیابی و پیگیری (۱۰ روز بعد از ارزیابی) انجام شد و از شرکتکنندگان خواسته شد آشنا بودن و صحت هر خبر را نمرهگذاری کنند.
در نهایت از آنها پرسیده شد برای بررسی صحت اخبار از جستوجوی اینترنتی استفاده کردهاند یا خیر. همچنین به افراد گفته شده که همه خبرها دروغ بود و هدف این نظرسنجی پژوهش درباره زودباوری مردم است.
میانگین سن شرکتکنندگان در این مطالعه حدود ۲۷ سال بود و در بازه سنی ۱۸ تا ۳۹ سال قرار داشتند. ۶۳۱ نفر از آنها مرد بودند و بیشتر شرکتکنندگان تحصیلات کارشناسی داشتند. از بین این افراد ۲۹۱ نفر اصولگرا، ۷۲۲ نفر بیطرف و ۴۴۲ نفر اصلاحطلب بودند.
یافتههای این پژوهش نشان داد که تنها یکبار رویارویی پیشین با خبرهای دروغین باعث میشود که این خبرها در نظر افراد حقیقت (حقیقت خیالی) به نظر برسند و خبرهای آشناسازی شده، بیشتر از خبرهای تازه باور میشوند. هر اندازه رویارویی پیشین با خبرهای دروغ بیشتر شود، آن خبرها بیشتر باور میشوند.
پژوهشگران در خصوص دلیل بروز چنین رفتاری میگویند که انسانها برای داوری درباره درستی یا نادرستی گزارهها، به دنبال آسانترین راه هستند و چیزی را که راحت میفهمند، راحت باور میکنند و آشنایی قبلی به راحت فهمیدن آنها کمک میکند.
همچنین مشخص شد که رویارویی پیشین یا آشنایی با خبر حتی میتواند راستپنداری خبرهای دروغ عجیب و غریب را نیز افزایش دهد. دروغ بودن خبرهای عجیب و غریب را با اندکی اندیشیدن و بهره گرفتن از دانش و منطق میتوان مشخص کرد. این مطالعه نشان داد که دانش و منطق به سختی میتوانند جلوی اثر حقیقت خیالی را بگیرد.
در انجام این مطالعه محدودیتهایی نیز وجود داشت. یکی از محدودیتها این بود که تنها تاثیر متغیر آشنایی پیشین با خبر را مورد بررسی قرار داده بود. در حالی که متغیرهای دیگری مثل سواد رسانهای مخاطبان، شدت دروغ بودن خبر، موافق یا مخالف بودن با آن و گرایش سیاسی مخاطبان در باور کردن خبر تاثیر دارند.
نتایج این مطالعه به صورت مقاله علمی پژوهشی با عنوان «نقش اثر حقیقت خیالی در باورپذیری خبرهای دروغین فضای مجازی» در آخرین شماره (پاییز ۱۳۹۹) فصلنامه «مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران» دانشگاه تهران منتشر شده است.
خبری در شبکه های اجتماعی با موضوع قتل مهاجرانی وزیر اسبق ارشاد در لندن منتشر شده است. این خبر جعلی حاصل دستکاری در یک فیلم بی بی سی است که روی آن یک زیرنویس اضافه شده.
🔸️این شایعه توسط مهاجرانی و همسرش در توییتر هم تکذیب شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید تشت رسوایی انگلیس به چه وضعی از بام افتاده که الهام علیاف به خبرنگار بیبیسی میگوید «شما حیثیت و جسم او [آسانژ] را به قتل رساندید و او را زندانی کردید. شما هیچ صلاحیت اخلاقیای برای صحبت کردن در مورد رسانههای آزاد ندارید.»
💬 سالار افشار
@Fars_Plus
▪️باراک اوباما: ادعاهای تقلب در انتخابات، دموکراسی را تضعیف میکند
وی در پاسخ به اینکه چرا در سال ۸۸ از ادعای تقلب در انتخابات ایران حمایت کرده است گفت: به جز ایران.
💬 DBCpersian
@Fars_Plus
▪️از27 اکتبر تا 11نوامبر توئیتر بیش از 300هزار توئیت انتخابات آمریکا رو برچسب زده و تعدادی از اکانتهایی که در این زمینه فعالیت میکردند رو ساسپند و محدود کرده تا جلوی تنشهای احتمالی گرفته بشه
همین توئیتر آتش بیار معرکه و رسانه دروغپردازان علیه ایرانه
💬 استیون هاون کوب
@Fars_Plus