eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
175 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
15.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥گلایه های احمد نجفی بازیگر سینما در رادیو تهران: 🔻آقایان بس کنید انقدر منتظر بایدن نباشید 🔻تا کی باید عزیزان ما در خیابان ترور شوند؟ ترور یعنی عمد بوده! 🔻ما منتظر پاسخ به ترور دانشمند عزیزمان هستیم 🔻صدها میلیارد هزینه رشد این دانشمندان است 🔻مردم مراقب باشید خیانت ها در حال آشکار شدن است 🔻کثیف ترین رفتار را اروپایی ها دارند ولی مدام فکر می کنند با اینها می شود کار کرد 🔻آبگرفتی های خوزستان حرف نمی خواهد، کار می خواهد 🔻مدیریت ها واقعا دیگه باید جا به جا و نگاه تازه ای بشود
3.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥کنایه دلاوری به انتقادهای اخیر از شبکه خبر: فکر کنید در عصر ارتباطات شبکه خبر برای پخش یک خبر باید از نهاد دیگری اجازه بگیرد! آن نهاد محترم کارش مانند این است که اورژانس برای پذیرش بیمار از وزیر بهداشت و معاونینش اجازه بگیرد!
5.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥‏کسی به این بهانه فرانسه رو تحریم نخواهد کرد. قطعنامه علیهش صادر نخواهد شد، مکرون دیکتاتور خوانده نخواهد شد و سازمانهای درپیت حقوق بشری وابسته به ناتو در موردش گزارش زیرابزنی نخواهند نوشت. این داستانها صرفا مختص مخالفان غرب هست و بس! 💬 zahrahb @Fars_Plus
4.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️موضوع : کارآفرینی و کسب و کارهای مجازی فرصت‌ها، هشدارها 🚩سید علیرضا آل داود دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی پاسخ میدهد
4.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع : چگونه خرید اینترنتی امن داشته باشیم؟ دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی پاسخ میدهد
2.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع: چگونه موقعیت مکانی ما در فضای مجازی فاش میشود؟! دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی پاسخ میدهد
⭕شهید فخری زاده، از ترور حقیقی تا ترور شخصیتی/دستان خالی تروریست ها و ساختن روایت های جعلی ✍سید علیرضا آل داود دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی 🛑2 روز از ترور ناجوانمردانه دانشمند حوزه هسته ای و دفاعی کشور گذشته است و در این 2 روز شاهد بودیم که دشمن یکبار شهید فخری زاده را در فضای حقیقی ترور کرد و هزاران بار در فضای مجازی و رسانه... 🛑یکی از شگردهای دشمن در جنگ روایت ها، ساختن روایات جذاب با دو عنصر قدرت برانگیختگی و قدرت توزیع شوندگی است که عمده این روایت ها شامل اخبار جعلی، پیام های ناامید کننده، استرس زا و منفی هستند. 🛑در زمان شهادت حاج قاسم سلیمانی نیز برای اینکه این قهرمان ملی در اذهان و قلوب مردم تخریب شود دشمن رو به ساختن روایات جعلی آورد که البته به هدف نهایی خود نرسید. 🛑اینبار نیز دشمنان قسم خورده به همراه جریان تحریف رو به تخریب و ترور شخصیتی شهید فخری زاده با انتشار تصاویر جعلی از خانواده وی بخصوص نوه ایشان آورده است که امروز بطور رسمی دختری که تصاویرش در فضای مجازی پخش شد در یک گفتگوی ویدیویی نسبتش با این شهید دانشمند و بزرگوار را تکذیب کرد. 🛑لازم به ذکر است در جنگ روایت ها باید با ارتقای سواد رسانه ای مخاطب، از وی یک مخاطب فعال، کنشگر و تاثرناپذیر بسازیم که اینگونه ذهنش دستکاری نشود و تحت تاثیر اخبار جعلی قرار نگیرد
✖️ اصلاحطلب‌ها حتی وقتی تو نظرسنجی اینترنتی خودشون هم عقب می‌افتن، دچار توهم میشن و ادعای می‌کنن! 💠 گروه رسانه‌ای تیمورا 🆔 @timoora
سواد رسانه و روانشناسی
سیلیویا؛ سلبریتی‌ای که هرگز وجود خارجی نداشت/ الهام‌بخش خلق سیلویا یک دختر برزیلی آمریکا ۱۹ ساله به نام لیل میگوئلا بود. این دختر در سال ۲۰۱۶ یک دفعه از اینستاگرام سر درآورد و ناگهان بیش از یک میلیون فالوور پیدا کرد. شرکت‌های مدلینگ فوری او را پسندیدند و او مدل کالیون کلین و پرادا شد و بعد آن به دنیای موسیقی رفت. به همین سرعت و شتابی که برایتان تعریف کردم! دنیا امروز همین است. از استثناها صرف‌نظر کنید، همه که دیوید اتنبرو نمی‌شوند. درست است که او چند ساعته، یک میلیون فالوور پیدا کرد. اما او پیش از این، دهه‌ها در دنیای کلاسیک و سنتی، خودش را برند کرده بود. والا بعید به نظر می‌رسد که یک پیرمرد با یک ویدئوی کوتاه، یک دفعه آنقدر محبوب شود. بله! آدم‌های زبل و باهوش وقتی موفقیت لیل میگوئلا را دیدند با خودشان گفتند که پیرامونشان که دختری با همان تاثیر جادویی که نیست. تازه اگر یک آدم خوش‌چهره را هم پیدا کنند، معلوم نیست که موفق بشود، پس چرا خودشان با کمک فناوری یک شخصیت مجازی اینستاگرامی درست نکنند. به همین خاطر در می ۲۰۲۰، سیلیویا را در ۳۰ سالگی وضع حمل کردند! ببخشید! منظورم این است که شخصیت مجازی او را با نرم‌افزار‌های متنوع ویرایش عکس و ۳D و بعد کلی تحقیق درست کردند. هدف اولیه این بود که یک موجود رؤیایی برای تبلیغ برندها درست کنند. در ظاهر او شبیه آدم‌های دورگه‌ای بود که خیلی زیبا و خوش‌هیکل می‌شوند. او را با Daz 3D و ZBrush درست کردند و طراحان خبره نشستند و برایش استایل و لباس و اکسسوری تعریف کردند. آدم‌های پشت سر سیلیوا با پرهیز از تئوری و لفاظی، الگوریتم‌هایی را دنبال کردند که از یک نفر اینفلوئنسر درست می‌کند و همان‌ها را به خورد سیلیویا دادند. اما چیز عجیب در مورد سیلویا، دوره زندگی کوتاهش بود. خالقانش تصمیم گرفتند که فرایند پیر شدن را در او خیلی سریع کنند و بعد حتی او را بمیرانند!
💢نگوییم؛‌ می‌گویند 🔹آنچه که مسلم است مردم نباید مشکل نادرست سازمان با بیرون را حل کنند؛‌ مدیران سازمان خود باید به فوریت،‌ تکلیف خود را در این خصوص روشن کند. 🔸آرایش رسانه‌ای متفاوت، بازیگران متنوع و متکثر ، دسترسی ساده و ارزان و بسیار گسترده مردم به خبر،‌ نشان از ضرروت همه‌جانبه و فوری در فرایند تولید و انتشار اخبار و نوع تعامل و مدیریت صدا و سیما است و نمی‌توان همیشه با این ادعا که دیگران نمی‌گذارند مردم را پای نگهداشت. 🔹ادامه فعالیت صداوسیما با رویکردهای‌ کمی، رویدادی و سنتی و راهبردهای انفعالی و واکنشی موجب شده‌است در وقایع مهم بویژه رویدادهای امنیتی انکار ، سکوت و یا با تاخیر کوچک‌نمایی را در اتخاذ کند . 🔸در ؛ نگوییم،می‌گویند و ‌نتیجه این نوع‌رویکرد و راهبرد ،‌خروجی‌ صداوسیما را غیرموثر، اعتبارزدا و فرصت‌سوز و رقیب و دشمن را فرصت‌ساز و در جنگ غالب کرده است. ✅بیشتر بخوانید https://b2n.ir/263886
‍ رسانه‌ای که جا ماند ‌ جانشین سردبیر فرهیختگان نوشت: 🔻عملیات تروریستی غروب جمعه ضربه مهمی به صنعت هسته‌ای، دفاعی و دستگاه‌های امنیتی کشور زد، اما فکر نمی‌کنم شدت این ضربه‌ها با آسیبی که صداوسیما دید قابل قیاس باشد. ساختار کند و فشل خبر در دل حادثه‌ای که همین‌جا، بیخ گوشش در تهران اتفاق افتاده بود نه مرجعیت خبری پیدا کرد نه تحلیلی. 🔻قبلا رسانه‌هایی مثل BBC فارسی که از متن حوادث ایران دور بودند بعضا به دلیل نوع متفاوت تحلیلشان رفرنس تحلیلی می‌شدند اما کم و بیش مرجعیت خبری با صداوسیما بود اما این بار درحالی که شبکه خبر نمی‌دانست عنوان دانشمند هسته‌ای را برای شهید عزیزمان در زیرنویسش به کار ببرد یا نه ایران اینترنشنال در حال ارسال خبر داغ از آبسرد بود. این گیجی و گنگی و کندی که دو روز بعد تراژدی هم ادامه دارد حداقل ۴ دلیل دارد: 🔹️اول: یک مغزافزار سریع و هوشمند و موثر در مرکزیت خبری سازمان وجود ندارد یا اگر هم هست تاثیری روی تولیدات ندارد، ضعف بزرگی که موجب می‌شود رسانه ملی هیچ ایده تحلیلی در مورد ماجرا نداشته باشد. روزنامه‌ها، کانالهای تلگرامی، صفحات اشخاص، حتی پیج‌های تشکل‌های دانشجویی و... را نگاه کنید هر کدام در مورد این حادثه بالاخره خط تحلیلی داشتند، یکی می‌گفت صهیونیست‌ها می‌خواهند مذاکرات آتی را مختل کند پس نیازی به جواب نیست، دیگری می‌گفت نه اگر جواب ندهیم دشمن جری‌تر می‌شود و... این تحلیل‌ها می‌توانند غلط یا درست باشند اما بالاخره یک چارچوب مفهومی است که تحلیل حول آن شکل می‌گیرد، اما در ماجرا اخیر خبر سیما همین را هم نداشت. 🔹️دوم: فرم برنامه‌ها تکرار مکرارت است، میزگرد، سخنرانی و تمام، هیچ ابتکاری به لحاظ فرمی انجام نمی‌شود. همان فرمی که برای یک برنامه سینمایی، فوتبالی، اقتصادی و... هم استفاده می‌شود. 🔹️سوم: چهره‌ها تکراری هستند، گارد تلویزیون حتی در مواردی که لازم است مساله را ملی نشان دهد هم باز نمی‌شود، چه در واحد مرکزی خبر چه در شبکه‌هایی که مدیرانش منتقد مدیران سیاسی سازمان هستند تلورانس مهمان‌ها بین جبهه پایداری تا موتلفه است. 🔹️چهارم: رئیس شبکه خبر امروز برای توجیه بخشی از ناکارآمدی توپ را به زمین نهادهای بالادستی در حوزه امنیت فرستاد، این ایراد بزرگی است که هم از عدم شناخت دقیق برخی مسئولان از اقتضائات رسانه نشات می‌گیرد که نمی‌دانند اگر آنقدر بند به پای رسانه ببندند که نتواند تکان بخورد دیگر رسانه نیست و هم از ضعف مدیران است که رسانه را دربست در اختیار نهادهایی قرارداده‌اند که بعضا تحلیل‌های ضد و نقیضی با هم دارند و خبر را به ناکجا می‌برند.