eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
175 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 | مازوخیست های وطنی بخوانند 1⃣ خبرگزاری آمريكايی آسوشيتدپرس نوشت: اگرچه ايران با تحريم‌های مخرب آمريكا روبرو است اما طبق اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، ايران در واكسيانسيون كودكان موفقيت صددرصد دارد و افراد از كشورهاي اطراف برای درمان و دریافت خدمات پزشكی به ايران می‌آيند و بيمارستان‌ها، پزشكان و پرستاران ايران جزو بهترين‌ها در غرب آسیا شناخته می‌شوند. 2⃣ سفير اتريش در تهران: دو فرزندم در تهران عمل جراحی داشتند و بايد بگويم كه پيشرفت‌های پزشكی در ايران خارق‌العاده است؛ كيفيت خدمات پزشكی در تهران با "وين" برابری می‌كند. بکارگیری خيلی از فن‌آوری‌هايی كه اينجا وجود دارد، در كشور ما امكان‌پذير نيست. : آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند】 ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔻اگر میخوانید 🔻 اگر میخواهید 🆔 | eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd 🆔 | @zamanehh
3.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔎آیا شما هم فابینگی هستید؟ 🎥 آیا می دانید چیست؟ 1⃣نسبت مصرف رسانه ای و سبک زندگی ما چیست؟ 2⃣ رسانه چگونه باعث تشدید فردیت و به اصطلاح و غلتیدن در ما می شود؟ 3⃣چگونه نسبت به جمع و جامعه غریبه محسوب می شویم و ما نیز آنها را بیگانه می انگاریم؟ 4⃣ آیا از خودمان سوال کرده ایم که زندگی مجازی ما باعث افزایش کیفیت زندگی، ارتباطات، تغذیه، نشاط و می شود یا سیرمعکوسی را در فرایند مصرف رسانه ای در حال سپری کردن هستیم؟ ✅ و جزییاتی که باعث نجات ما از غرق شدگی مجازی و اعتیاد مدرن می شود را دریابیم.زیرا..👇 ✅ هرچقدر تعداد تعاملات مثبت و مدیریت شده ما با رسانه بیشتر شود، عادت های مثبت کنشی خلق شده و شخصیت قوی تری در نسبت با رسانه خواهیم داشت و نخواهیم بود. 👌نکته: (سیر منطقیِ ۱.کنش ۲.عادت ۳.شخصیت ۴.موفقیت را جدی بگیریم.) ✅برای شروع کار، لطفا را فضای خانه برای افزایش کیفیت زندگی و کاستن از آسیب های فردی، خانوادگی و اجتماعی فعال کنیم. ... ✍علیرضامحمدلو 🆔@andisheengelabi
22.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 آنچه از باید بدانید... ⭕️ توسط اینستاگرام چگونه؟ ❓آیا می‌دانید که اینستاگرام تمام اطلاعات شما را می‌کند ؟ ❓آیا می‌دانید که اینستاگرام حتی ساعت خواب شمارا می‌زند؟ ❓اما این اطلاعات را برای چه میخواهد و به چه کاری می آید؟ ✍نکته: و ریتم کنشگری در فضای مجازی مان را مدیریت کنیم تا توسط ایسنتاگرام کنترل و آنالیز دقیق نشویم. و تغییر تناوب اصل حضورمان و مدل حضورمان در فضای مجازی را در زندگی مجازی خود فراموش کنیم. 🎥 کاری از 🆔@andisheengelabi
✅ از تا 🔹برخی اندیشه‌ورزان ارتباطات بین پیام و نشانه تفاوت قائل شده اند. دکتر محسنیان راد در کتاب ارتباط شناسی (ویرایش دوم، ص۱۹۵)، به نقل از دیوید برلو، پیام را اعم از نشانه می‌داند و می‌نویسد: 🔹دیوید برلو سه عنصر را در شناسایی کرد: ۱. code (رمزها، نشانه‌ها): مانند مادر، mother ۲. treatment ۳. content: محتوا از ترکیب کد و نحوه ارائه به دست می‌آید و «نماینده معنی مورد نظر اوست» 🔹تفکیک پیام به سه عنصر نشانه، نحوه ارائه و محتوا به صورت مستقیم و غیرمستقیم در آثار دیگر ارتباط‌شناسان مانند ساندرس، ویت و ... نیز آمده است. 🆔@andisheengelabi
💠 ناشی‌ از شبکه‌های اجتماعی 🔸۸ راهکار مقابله با حواس‌پرتی ناشی از ۱.تعیین کردن هدف ۲.مدیریت اعلان ها ۳.کم تر پست گذاشتن ۴.دورنگهداشتن موبایل ۵.شناسایی الگوهای رفتاری ۶.کم کردن مدت زمان استفاده ۷. ۸.تعیین سرگرمی و فعالیت 🆔@andisheengelabi
🔹 سکوت چیست؟ کشف دوبارۀ چیزها — در عصر فناوری‌های دیجیتال، سکوتِ ارزشمندِ درونی‌مان را آسا‌ن‌تر از همیشه از دست می‌دهیم 🎯 آن‌ها که همدم کوه‌ها و دشت‌هایند، گاهی هنگام قدم‌ زدن در طبیعت، ناگهان سرشار از آن احساسِ ازدست‌رفتۀ دنیای امروز می‌شوند: سکوت ژرف جهان. سکوتی قدرتمندتر از هیاهوهای و ماندگارتر از همۀ سلفی‌هایی که لحظه لحظۀ زندگی‌مان را ثبت می‌کنند. دعوتی به درنگ‌ دربارۀ خودمان و دنیایمان. ارلینک کاگه، نویسندۀ نروژی، معتقد است امروز، بیش از همیشه، به چنین سکوتی نیاز داریم، زیرا فناوری دیگر هیچ جای خالی‌ای در زندگی‌مان باقی نگذاشته است. 🎧 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بشنوید: https://tarjomaan.com/sound/9996/ 📌 نوشتار این مطلب را اینجا بخوانید: https://tarjomaan.com/barresi_ketab/9832/ 🆔@andisheengelabi
💢چگونه شستشوی مغزی می شویم؟ شستشوی مغزی به این معناست که تحت شرایط خاص، فرد ناخودآگاه وادار به تبعیت از اندیشه یا خواسته‌های افراد دیگر می شود و تغییرات عمده‌ای در باورها و در نتیجه در رفتارهای او به وجود می آید. ادگار شاین «» و «» را دو ایده‌ی اصلی شستشوی مغزی می‌داند. ايزوله شدن از دیگران یعنی اینکه ارتباطات وی را با دیگران کم یا قطع کنیم تا از منابع دیگر ورودی نداشته باشد و دستبندهای طلایی یعنی آن که به نوعی منافعش را گره بزنیم به خودمان که تداوم وضعیت فعلی برایش جذاب باشد. نشانه های فرآیند چیست؟ در واقع می توان 5 شاه کلید اصلی شستشوگران را به ترتیب زیر برشمرد: ❎تکرار خستگی ناپذیر: یک ایده اصلی یا جمله محوری مرتب تکرار می شود تا کاملا ملکه ذهن تان شود. ❎ترس آفرینی از دیگران: ایده ها و دیدگاه های متفاوت با ایده اصلی معمولا به توطئه، خطای فاحش، سو نیت، ساده دلی یا فریب کاری متهم می شوند. ❎ تعمیق بخشی هیجانی: برای محکم کاری و رفتن ذهن شما به مراحل عمیق تر از شستشوهای احساسی و شور انگیز استفاده می شود. به این ترتیب فکر منطقی و بکارگیری ادراک مشکل تر می شود. ❎ قدرت انتخاب توهمی: شستشودهنده، تعدادی انتخاب جلوی شما می گذارد اما در واقع تمام انتخاب ها به یکی ختم می شوند. شستشودهندگان عاشق دادن انتخاب های فراوانی هستند که به یک محصول/ایده یکسان ختم می شوند. ایده اصلی در لباس های متفاوت پیش روی شما گذاشته می شود. ❎ ایزوله سازی و قطع ارتباط: برای اطمینان از اینکه شما در معرض ایده های متفاوت از ایده اصلی قرار نگیرید سعی می شود به ترفندهای مختلف، ارتباط شما با دیگران و دیگر اندیشان قطع شود. معمولا از این شاه کلیدها به خوبی استفاده می کنند. ❌چه می توان کرد؟ راهبرد اصلی مبارزه با شستشوی مغزی سه گانه «تنوع، ارتباط و مقایسه» است. 1️⃣شما باید منابع مختلف داشته باشد. چند روزنامه، چند سایت، چند حزب، چند کانال با دیدگاه های متفاوت داشته باشند. 2️⃣در شبکه ارتباطی متنوع حضور داشته باشید. ارتباط محدود و در یک فضای بسته شما را به بن بست ذهنی و استبداد فکری می کشاند. گروه های فکری، اقوام متفاوت، تیم های کاری مختلف، پروژه های متنوع باعث می شود اتاق ذهن شما پنجره های متفاوتی داشته باشد. وگرنه اگر اتاق شما فقط یک پنجره در یک زاویه داشته باشد تصاویر شما تکراری خواهند شد. 3️⃣هر چیزی که به شدت تکرار می شود اما دلیلی برای آن ذکر نمی شود را بگذارید در لیست سیاه. و آن را با ایده های متضاد و متفاوتش مقایسه و بررسی کنید و آن را که بر اساس شواهد و دلایل، عقلانی تر و موجه تر بود تا اطلاع ثانوی بپذیرید. 🆔 @andisheengelabi
📱شبکه‌های اجتماعی چگونه از ما کسب درآمد می‌کنند؟ 🔅آیا تا به حال فکر کرده‌اید چرا شبکه های مختلف اجتماعی رایگان در اختیار ما هستند؟ شبکه‌های اجتماعی از پول درمی‌آورند؛ و داده‌های شخصی ما را دنبال می‌کنند و به آگهی‌دهندگان می‌فروشند، رابطه‌های ما را مجرای بالقوه درآمد می‌دانند و خودمان با نمایش نسخه‌ای از کسی که تصور می‌کنیم هستیم، پیوسته توجه پرمنفعت یکدیگر را جلب می‌کنیم. 🔅به مرور زمان، این شرایط و ضوابط را پذیرفته‌ایم: شاید بخش بسیار ناچیزی از قدر و ارزشی که ساخته‌ایم را حفظ کنیم، اما گذاشته‌ایم که شبکه‌های اجتماعی موجب شوند که احساس کنیم . شبکه‌های اجتماعی با ارائه شکل‌های مختلفِ که ادواری و پیش‌بینی‌ناپذیرند، مانند لایک‌های فیسبوک و اینستاگرام و ریتوییت‌های توییتر، به استفاده ناخواسته دامن می‌زنند، انگار با ماشین قماری بازی می‌کنید که مشخص خواهد کرد دیگران دوستتان دارند یا نه. 🔅مدتی پیش از این، شایعه سربسته‌ای پراکنده شد که می‌گفت توییتر می‌خواهد لایک را کنار بگذارد. کاربران اعتراض کردند. "شان پارکر" نخستین مدیر فیسبوک، این شبکه اجتماعی را «» نامیده است که برای «بهره‌برداری از ضعفی در روان انسان» طراحی شده است و این است واقعیت شبکه های اجتماعی و طراحی‌شان؛ بهره‌برداری از ضعف‌های درونی کاربران برای کسب درآمد. 🔹بیایید مینیمالیست دیجیتال باشیم از نظر "نیوپورت"، مینیمالیست دیجیتال کسی است که «فعالیت‌های کم‌کیفیتی مانند پایین و بالا رفتن غیرارادی در صفحات گوشی و تماشای ضربتی فیلم و سریال» را کنار می‌گذارد و اوقات فراغتش را با فعالیت‌های باکیفیت پر کند و هر هفته چیزی جدید یاد بگیرد. @asrehooshmandi
💢واکاوی پدیده کودکان کار مجازی؛ از حراج حریم خصوصی تا برده‌داری مدرن 💠معصومه نصیری ـ مدرس سواد رسانه‌ای عنوان کرد: بسیاری از کودکان، انگاره‌ها و تصاویر ذهنی‌شان از زیبایی و مطلوب بودن، متأثر از رفتاری که پدران و مادرانشان برای آن‌ها برنامه‌ریزی کردند شکل می‌گیرد. این کودکان به‌جای پیدا کردن علایق خودشان در زندگی، فقط جلوی دوربین به دنبال جلب‌توجه مخاطبان هستند تا توسط والدینشان مورد تائید قرار بگیرند. 💠وی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هویت شخصی‌ این کودکان تغییر پیدا کرده و طبق نظر و لایک کاربران فضای مجازی تربیت می‌شوند. این اتفاق می‌تواند زندگی کودک را تحت تاثیر قرار داده و مسیر زندگی او را اساسا منحرف کند. پیوند زدن تشکیل هویت کودکان با تایید گرفتن آن‌ها توسط لایک‌ و فالوور در فضای مجازی یکی از نکات مهمی است که این بچه‌ها را به کودکان کار فضای مجازی مشهور و والدینشان را به برده‌داری مدرن محکوم می‌کند. 💠این کارشناس رسانه روند تربیتی این کودکان در سنین بالاتر را ارزیابی کرد و گفت: این فرزندان وقتی که بزرگتر می‌شوند و به نوجوانی و جوانی ورود پیدا می‌کنند با همان مدل و سبکی که ما او را در کودکی پرورش دادیم و هویتی که ما برای او ساختیم در جامعه ظاهر می‌شوند. آن‌ها به جوانان و نوجوانی تبدیل می‌شوند که برای گرفتن لایک و فالوور هر کاری می‌کنند و فقط می‌خواهند در نظر دیگران جذاب و خواستنی به نظر برسند. ✅در این مصاحبه به واکاوی پدیده «» پرداخته‌ایم. لینک مصاحبه:👈 https://www.yjc.ir/00VogT @asrehooshmandi
6.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نتیجه بی توجهی به رشد سایت های شرط بندی! 💢بلایی که بر سر اقتصاد کشور می آورد. @asrehooshmandi