eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
175 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 تفریحات ترسناک از نگاه روان‌شناسان و پزشکان ▪ روان‌شناسان تصور می‌کنند که سرگرمی‌های ترسناک از قبیل تماشای فیلم‌های ترسناک یا بازدید از خانه‌های جن‌زده به افراد کمک می‌کند واکنش‌های خود را تنظیم کرده و ترس‌های‌شان را در زندگی واقعی مدیریت کنند. ▪ «این کار شبیه به قرار دادن یک خلبان جنگنده در اتاق شبیه‌سازی پرواز است. شما در چنین شرایطی یاد می‌گیرید که چه احساساتی دارید و چگونه باید آن‌ها را کنترل کنید». ▪ برخی از نظریه‌های ارائه‌شده توسط اعضای آزمایشگاه ترس نشان می‌دهند که افرادی که از اضطراب رنج می‌برند از قرار دادن خود در موقعیت‌های ترسناک لذت می‌برند، زیرا می‌تواند به آن‌ها این احساس را منتقل کند که کنترل کاملی روی احساسات‌شان دارند- به خصوص اگر تهدیدها واقعی نباشند....👇 https://www.migna.ir/news/60331/preview/
🍏یکی از نشانه‌های افسردگی جمعی و پرورش تفکر غم در جامعه، فکر پیر بودن آدما برای انجام کارهاست؛ به این مثال‌ها دقت کنید: - امروز تو آرایشگاه یه خانم پنجاه ساله دیدم واسه رنگ کردن موهاش اومده بود؛ از سنش خجالت نمی‌کشه پیری! - مرد چهل و پنج ساله تو پارک نشسته پفک می‌خوره؛ "خاک تو سرش کنند، مرد گنده!" - تو ۵۵ سالگی زنش/شوهرش فوت کرده و می‌خواد ازدواج کنه؛ "تو باید به فکر قبر و کفنت باشی!" - واقعاً می‌خوای تو ۳۵ سالگی بری دنبال مدرک تحصیلی جدید؛ "تو دیگه باید به فکر بچه‌هات باشی!" در حالیکه در یک جامعه سالم و پویا همیشه "شروع کن و هیچوقت دیر نیست"حاکم است. Mignair
8.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌🎥 یه دهه هشتادی درمورد چی میدونه!؟ دشمنی ما با آمریکا سر چیه!؟ این کلیپ رو حتما ببینید👆 jebreil1
🔴‏برا اینترنشنال و BBC مهم نیست که شما برا چه به خیابون اومدید، اونا حتی صف نونوایی و ‎ شمارو هم صاحب هستند 🔹اون‌ها حتی براشون مهم نیست شما کجا می‌میرید! به تصادف یا به خودکشی یا هرجور دیگه مهم سن شما، اسم شما، چهره شما و جنسیت شماست. اگر باب میلشون بودید، شما کشته شدید!
26.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 گزارش فعالیت ربات ها در انقلاب مجازی 🔹پیشنهاد میکنیم با دیدن این کلیپ دنیای دیگر را بیشتر درک کنید. دنیایی که در آن اکنون در ایران انقلاب شده است! افسران جنگ نرم
14.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹شاید خود شما هم قربانی شوید. 🔸همین امروز خط کشی کنید. فردا دیر است.
پیریان زبونش کهیر زد بسکه گفت من دستگیر نشدم ولی رسانه‌ها گفتن شدی، داغی نمیفهمی! توصیه میکنم دانشجوها دیگه سفت بچسبن به درسو مشق و کلاسا رو نپیچونن، چون برای هر غیبت باید خبرای کشته و دستگیر شدنشونو جمع کنن!!😐 گروه رسانه‌ای تیمورا
💢 ۵ دروغی که بیشترین بازنشر را در رسانه های ضدایرانی داشتند 💢 🔰 بررسی عملکرد ۵ رسانه ضدایرانی و صفحات مجازی آنها نشان می‌دهد این رسانه‌ها در بازه زمانی ۲۳ شهریور تا ۹ آبان (۴۶ روز) بیش از ۳۸ هزار دروغ را درباره حوادث اخیر ایران منتشر کرده‌اند. ۵ دروغی که در ۴۶ روز گذشته بیشترین بازنشر را از این رسانه‌ها داشته‌اند به ترتیب شامل موارد زیر است: 1⃣ ادعای دروغ حمله نیروهای امنیتی به مدرسه شاهد اردبیل و بازداشت ۱۹ دانش‌آموز و جان باختن یک نوجوان به دلیل خونریزی داخلی 2⃣ ادعای دروغ کشته شدن ۳۴ کودک در اغتشاشات اخیر توسط پلیس 3⃣ ادعای دروغ فرار مقامات جمهوری اسلامی با ۵ پرواز روزانه به خارج از کشور 4⃣ انتساب دروغ عملیات تروریستی شاهچراغ و اتفاقات زندان اوین به نظام 5⃣ ادعای دروغ استفاده از کودکان به عنوان نیروهای امنیتی منبع: فارس گروه رسانه ای تیمورا
5.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 منوتو مرزهای خالی بندی را جابجا کرد! 🔹 قافیه برای رسانه‌های معارض حسابی به تنگ آمده است، باور ندارید؟ این خبر منوتو را ببینید، آنها حتی به محمد معین پیریان هم رحم نکردند و در عالم خیال و دنیای موازی خودشان او را هم بازداشت کردند. @Fars_plus
▪️رسانه‌ها برای علی دایی رپرتاژ رفتند که هشت زندانی اردبیلی را آزاد کرده است! اما آن‌ها درباره اینکه علی دایی با دامن زدن به اخبار دروغ و انتشار ادعاهای بی سند در ماجرای اسرا پناهی، تا به امروز چندنفر را تبدیل به مجرم کرده و به زندان فرستاده، چیزی نمی‌گویند! 💬 سید رضی @Fars_plus
📝تکنیک های جنگ روانی/ قسمت ششم 🔹در شمارگان پیشین به تکنیک «تظاهر به بی طرفی» و «اهریمن سازی» در عملیات روانی با هدف آگاهی بخشی به اقدامات دشمنان انقلاب اسلامی و طراحی آنان با کاربست این تکنیک اشاره کردیم؛ در این شماره دو مفهوم «ایجاد تفرقه و تضاد» و «دروغ بزرگ» که در پیوستگی محتوایی یکسان، امکان اثرگذاری بر جامعه مخاطب عملیات روانی را دارا هستند؛ مورد بررسی و واکاوی قرار خواهد گرفت. ایجاد تفرقه و تضاد 🔸از مهم ترین اقدامات در فرآیند جنگ روانی، تضعیف دشمن از بعد روانی است؛ دشمن باید به شکست خوردن انس گیرد و آن را در وجود خود نهادینه بداند. آنچه در این زمینه می تواند مؤثر باشد، ایجاد یا تلقین تضادهای مختلف در جبهه دشمن است به طوری که تمرکز دشمن را از صحنه جنگ به خاکریزهای داخلی بکشاند و مشغولیتی پیچیده را برایش فراهم کند. 🔹رسانه می تواند با میان اقلیت ها، قومیتها، نخبگان و حاکمیت وحدت را بین نیروهای دشمن متزلزل سازد. از آنجایی که وحدت و یگانگی دو عامل اصلی در موفقیت هر ملت و هر نظام حکومتی است، تفرقه نیز عامل اصلی ذلت و بدبختی هر ملتی است و همواره در تاریخ هرجا پای تفرقه باز شده است شاهد ضربه جدی به پیکره حکومت بودیم تا جایی که منجر به سقوط آن شده است. 🔸به طور خلاصه می توان این گونه ابراز نمود که این روش تقریبا نتیجه تمام روشهایی است که دشمن در جنگ روانی به کار می برد و حقیقتا، دشمن در به راه انداختن جنگ روانی در پی ایجاد و حاکمان می باشد تا از این طریق بتواند به منافع خود دست یابد و توسط نیروهای داخلی ضربه اش را وارد سازد. 🔹برای مصداق کاربست ایجاد تفرقه و تضاد به دوران باید اشاره کنیم. حزب بعث عراق برای جذب عشایر عرب ساکن استان خوزستان از تشکیل استان الاحواز خبر دادند و نبرد با جمهوری اسلامی را جنگ میان عرب و عجم برساخت کردند تا از این طریق به اختلاف افکنی و تفرقه میان اعراب استان خوزستان با اقوام دیگر بپردازند؛ هرچند با هوشیاری و فداکاری عشایر عرب، این عملیات روانی به شکست منجر گشت. دروغ بزرگ 🔹تاکتیک قدیمی دروغ که هنوز در رسانه ها فراوان به کار می رود، عمدتا برای یا حتی برای مرعوب کردن استفاده میشود. در این روش دشمن سعی می کند تا مخاطب موردنظر را به سمت یک فضای ذهنی متفاوت با واقعیات سوق دهد و این عمل یعنی فریب یا دروغ بزرگ، باید به گونه ای ساخته و پرداخته شود که افراد، بدون هیچ مقاومتی وارد آن شوند و القائاتی را که می شود، بپذیرند؛ بنابراین دشمن سعی می کند با تلاش و کوشش، ذهن مخاطب را به نتیجه مورد انتظار خویش برساند. بدین معنی که پیامی را که به هیچ وجه واقعیت ندارد، بیان می کنند. 🔹دروغ تا زمانی که کشف نشود و متناسب با اوضاع و احوال مخاطبان طرح و پخش گردد، همانند اسلحه ای بسیار مؤثر عمل می نماید. معروف ترین استفاده این تاکتیک، در زمان هیتلر و توسط گوبلز بوده است؛ گوبلز می گوید: «دروغ را به حدی بزرگ بگویید که هیچ کس جرئت و فکر تکذیب آن را نکند» 🔸در راستای کاربست این تکنیک علیه جامعه ایرانی می توان به ریاست جمهوری ۱۳۸۸ اشاره نمود. در این انتخابات رسانه های خارجی با بهره گیری از اشتباهات نیروهای سیاسی داخل کشور و تکنیک دروغ بزرگ مسئله و سپس ابطال انتخابات را مطرح کنند و هدف اصلی آنان ایجاد درگیری در جامعه ایرانی و سپس اسلامی بود. 🔹برای مقابله با این رویکرد دشمن، نهادهای رسمی سازوکار انتخابات در کشور را به افکار عمومی توضیح دادند و مانع استمرار دروغ بزرگ شدند. ادامه دارد... کانال عصرجدید، عصررسانه andisheengelabi
🔎بی‌بی‌سی فارسی و تغییر جهت جنگ شناختی بسمت روحانیت 🔻بی‌بی‌سی فارسی ۱۲ آبان ۱۴۰۱، در گزارشی با عنوان "اعتراضات در ایران؛ «عمامه‌پرانی» از چه زمانی آغاز شد؟" نوشت: در جریان اعتراضات اخیر، معترضان عمامه بعضی از روحانیون را از سرشان برداشتند!... ▫️اما اهداف احتمالی این فاز جنگ شناختی روانی چیست؟ 1⃣تاریخ سازی جهت و هویت بخشی به توهین علیه روحانیت 2⃣عادی سازی و برای پرتکرار شدن این قبیل رفتارهای زشت و مبتذل 3⃣فانتزی سازی تا علیه روحانیت بدلیل امکان برخورد و تنش از جانب طلاب مورد آسیب و آزار 4⃣ و احترام شکنی از لباس و هویت و منزلت روحانیت در سطح افکارعمومی با وایرال کردن بی‌احترامی‌ها 5⃣تهدید روحانیت در جهت برای واکنش های روشنگرانه، تحلیلی و میدانی و بنوعی فلج تبیینی با هراس افکنی از ارتباط مستقیم روحانیت با مردم 6⃣تحریک و قشر نخبگانی ساکت و نه چندان فعال و روشنگر برای 7⃣ به اغتشاشات از طریق تحریک و به میدان کشیدن پای روحانیت غیرهمسو با حاکمیت 8⃣ و حکومتی زدن به روحانیت مخالف اغتشاش و ناآرامی جهت خنثی سازی افکار و رفتار تبیینی طلاب و فضلای روشنفکر انقلابی 9⃣ترویج و و تفکیک دین از سیاست با طرح جداسازی روحانیت از حکومت و پیوستن به مردم!! 🔟 تکمیل در جنگ شناختی با تولید نفرت، ترویج سکولاریسم، برچسب آخوند درباری و چالش عمامه‌پرانی ✍علیرضامحمدلو، مدرس رسانه و پژوهشگر علوم اجتماعی andisheengelabi