👉 پیشنهاد مجری سابق صداوسیما: شبکه بین المللی پرس تی وی «وابسته به صداوسیما» از بایدن برای مصاحبه زنده دعوت کند.
@Akharinkhabar
🔺ارسال متن طولانی در توییتر ممکن خواهد شد
🔹پس از تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، مالک و مدیر عامل شرکت، اتفاقات ریز و درشت زیادی در شرکت توییتر اتفاق افتاده است. حالا در تازهترین تغییری که بسیاری از افراد حتی فکرش را نمیکردند، ارسال متن طولانی در توییتر ممکن خواهد شد.
@akharinkhabar
5.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺وقتی بابات یک تدوینگر فوق العاده ست
@Akharinkhabar
دنیای بدون جمهوری اسلامی رو تصور کن
#حسین_دارابی | عضوشوید 👇
http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
سواد رسانه و روانشناسی
دنیای بدون جمهوری اسلامی رو تصور کن #حسین_دارابی | عضوشوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf1
بیخود نیست حسین دارابی جزو کلمات کلیدی در جستجوی کلمه «ایتا» در گوگل قرار گرفته😀
🔴بقیه مردم نیستند؟!/فقط شما ۲۰۰ هزار نفر مردمید؟!
استوری مدیر برنامههای رپر معروف ایرانی سهراب MJ در واکنش به فشار وحشیهای اغتشاشگر که این روزها به صفحات همه حمله میکنند
#جان_من_ایران
4.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کشتهسازی رسانههای ضد ایرانی ادامه دارد
🔹رسانههای معاند با نشان دادن یک آگهی ترحیم مدعی شدند که دختری به نام نسیم صدقی در ارومیه توسط ماموران کشته شده اما بررسیهای پلیس نشان میدهد که این دختر در یک باغ به قتل رسیده است.
🔹پلیس تاکنون ۳ نفر از عوامل مرتبط با قتل را بازداشت و قاتل را شناسایی کرده و به دنبال دستگیری اوست.
Fars_plus
تکنیکهای عملیات روانی
🔹 در کتاب «تکنیکهای عملیات روانی در حوزه رسانه و خبر» ۸۸ ترفند و تکنیک عملیات روانی و ۱۵ راهکار مقابله و مصونیت دربرابر آن، تئوریزه و احصاء گشته که چند مورد از آنچه در این ایام، رسانههای معاند در عملیات روانی پرحجم و سنگین خود علیه ملت ایران بیشتر مستمسک قرار دادهاند، همراه با مصداق روز آن، در ادامه آورده شده است:
🔻 تعمیم: ﻣﻮﺿﻊ ﻳﺎ ﻓﻌﻞ یک ﺟﺰء ﺍﺯ یک ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ، ﻣﻮﺿﻊ ﻭ ﻓﻌﻞ ﻛﻞ ﺁﻥ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ تلقی میﺷﻮﺩ. ص۵۸
🔺 اقدام جمع کوچکی از اراذل یک محله در یک شهر به شعاردهی و آتشافروزی و انعکاس گسترده رسانهای آن با عنوانی چون «قیام» و «انقلاب» و تعمیم اقدام آن جماعت به نام کل شهر، استان و حتی کل کشور!
🔻 حلقه مفقوده: روایت از یک حادثه، بدون ذکر حلقهای از ماجرا که مؤثر در قضاوت مخاطب است. ص۶۸
🔺 جنجال خبری حول فوت مهسا امینی توأم با انکار سابقه بیماری مغزی و جراحی او.
🔻 سانسور و بایکوت: در ﺩﻭ ﺭﻭﻳﻜﺮﺩ ﺍﻋﻤﺎﻝ میﺷﻮﺩ؛ یک. ﻋﺪﻡ ﺍﻓﺸﺎی ﻭﺍقعهای و دو. ﻋﺪﻡ ﺍﺷﺎﻋﻪ ﺁﻥ. ﺩﺭ ﺷﻖ ﺩﻭﻡ ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩی ﻛﻪ ﺳﻨﺪی ﺑﺮ ﻳﻚ ﺍﺩﻋﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ، ﺳﻜﻮﺕ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺯ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ؛ ﭼﺮﺍﻛﻪ ﺩﺭ ﺗﻜﺬﻳﺐ، ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪﻥ ﻛﺬﺏ ﺍﻧﻜﺎﺭ ﻛﻨﻨﺪﻩ، ﻣﻄﻠﺐ ﻫﻢ ﻧﺎﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﺍﺷﺎﻋﻪ ﭘﻴﺪﺍ میﻛﻨﺪ. ص۷۲
🔺 بایکوت مطلق راهپیماییهای چند میلیونی مردم در حمایت از نظام و محکوم نمودن آشوب و اغتشاش در مواردی از جمله ۱۳ آبان بیسابقه اخیر.
🔻 تکرار: ﺭﺳﺎﻧﻪ ﺑﻪ یک ﺑﺎﺭ ﺩﺭﺝ ﺧﺒﺮ ﻳﺎ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺍﻛﺘﻔﺎ ﻧﻜﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺑﻬﺎﻧﻪﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻭ ﺍﺯ ﺯﻭﺍﻳﺎی ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻧﺸﺮ میﺩﻫﺪ ﺯﻳﺮﺍ ﺑﺎ ﺗﻜﺮﺍﺭ، ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﭘﺬﻳﺮﺵ ﻣﻄﻠﺐ ﻧﺰﺩ ﻣﺨﺎﻃﺐ ﺑﺎﻻ میﺭﻭﺩ. ﻻﺯﻡ ﺑﻪ ﺫﻛﺮ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﺗﺮﻓﻨﺪ ﺑﻪ ﺩﻭ ﺻﻮﺭﺕ ﻃﻮلی ﻭ ﻋرضی ﺑﻪ ﻛﺎﺭ میرﻭﺩ. ﺩﺭ ﺗﻜﺮﺍﺭ ﻃﻮلی ﻛﻪ ﺑﻪ ﺧﻂ ﺧﺒﺮی ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺍﺳﺖ، ﻧﻘﻄﻪ ﺷﺮﻭﻉ ﺧﻂ، ﻫﻤﺎﻥ ﻭﺍقعهای ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻗﺼﺪ ﺑﺰﺭگ ﻧﻤﺎیی ﻳﺎ ﺗﺜﺒﻴﺖ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻧﺰﺩ ﻣﺨﺎﻃﺐ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻧﻘﺎﻁ ﺑﻌﺪی ﺍﻳﻦ ﺧﻂ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺩﺭ ﺭﻭﻧﺪ یک ﺍﺗﻔﺎﻕ، ﻭﺍﻛﻨﺶ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻭ ﻧﻴﺰ ﺣﻮﺍﺩﺙ ﺩﺭ پی ﺁﻥ ﺍﺳﺖ. ﺍﻣﺎ ﺗﻜﺮﺍﺭ ﻋﺮضی، ﻫﻢﺩﺍﺳﺘﺎنی رسانههای همسو در پوشش همزمان یک خبر یا تحلیل است. ص۹۳
🔺 تکرار مکرر یک خبر یا تحلیل دروغ نظیر کشتهسازیهایی که یا اساسا وجود خارجی نداشتند، مانند دانشآموز اردبیلی؛ و یا به دلیل اختلالات روانی و اختلافات خانوادگی خودکشی کرده بودند، مانند نیکا شاکرمی.
تکرار طولی و ادامه خط آشوب با استفاده از ترفند برگزاری مراسم چهلم و سالگرد کشته شدگان و معدومین.
تکرار عرضی با پوشش همزمان همه رسانههای سعودی و انگلیسی.
🔻 دگرگونی دعوا: دﺭ ﺩﻭ ﺣﺎﻟﺖ ﺑﻪ ﻭﻗﻮﻉ میﭘﻴﻮﻧﺪﺩ؛ یک. ﺍﺗﻬﺎﻡ ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ ﻭ دو. ﻃﻠﺐ ﺩﻟﻴﻞ ﺑﺮ «ﻋﺪﻡ». ص۹۵
🔺 ستیز با قواعد عقلی و حقوقی «اصل برائت» و «اصل عدم» در ادعاهای کشتهسازی و اتهامزنی، و مطالبه اثبات ادعای خود از طرف مقابل!
🔻 حرکت از پله دوم: شروع ﺑﻪ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﺍﺯ یک ﻭﺍﻗﻌﻪ ﺍﺯ ﻣﻴﺎﻧﻪ ﻣﺎﺟﺮﺍ، ﺑﺪﻭﻥ ﺑﻴﺎﻥ ﺭﻳﺸﻪ ﻭ ﺭﻋﺎﻳﺖ ﺳﻠﺴﻠﻪ ﻋﻠﺖ ﻭ ﻣﻌﻠﻮلی ﺁﻥ. ص۱۲۲
🔺 مانور گسترده بر برخورد نیروی انتظامی با اغتشاشگران بدون بیان واکنشی و دفاعی بودن آن.
🔹 در میان راهکارهای مقابله و مصونیت با این ترفندها نیز سه اصل از همه مهمتر است:
🔻 استفاده از از خبرگزاریهای معتبر.
🔺 عدم اعتنا به مطالب مندرج در شبکههای اجتماعی.
🔻 پیگیری اخبار و تحلیل وقایع از منابع خبری متضاد.
🔺 عدم مراجعه یکسویه به رسانههای همسو.
🔻 عدم اکتفا به تیتر اخبار و مطالب.
🔺 خوانش کامل متن خبر.
🔹 در پایان متذکر میگردد که درحال حاضر تاکتیک «غرق مصنوعی» بهطور ویژه در دستور کار رسانههای سعودی و انگلیسی قرار دارد که عبارت است از غرق کردن مخاطب در سیل فیک نیوزها به طوری که حتی اگر بخواهد هم نتواند همه موارد ادعایی را بررسی کند و در نهایت تسلیم القائات آنان گردد.
4.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زن زندگی آزادی
رمز تجزیه ایران
#قرارگاه_رسانه
timoora
❌ کودکان «نسل آلفا» چه شغلهایی را دوست دارند؟
🔶 این مطالعه نشان داد که هیچ اشکالی ندارد اگر از سنین پایین از بچهها بخواهیم درباره شغل مورد علاقهشان در آینده فکر کنند.
یافتههای این مطالعه حاکی از آن است که:
❌ آنها میخواهند درمانگر شوند: نسل آلفا همین حالا هم میداند که باید پیشرفت کند و به داد قلبهای شکسته و صنایع ازکارافتادهی ما برسد. طبق آمار، ۲۶.۲ درصد این نسل میخواهند در آینده دکتر، پرستار یا درمانگر حرفهای شوند، ۱۶.۵ درصد میخواهند معلم شوند.
❌ آنها نمیتوانند در برابر رسانههای اجتماعی مقاومت کنند: مشاغل محبوبِ آنها در حوزه رسانههای اجتماعی تیکتاکر، یوتوبر، ولاگر (۱۲ درصد) همینطور اینفلوئنسر (۵.۶ درصد) و گیمر حرفهای (۳.۳ درصد) بودند.
❌ تصمیمات آنها منطقی و آگاهانه است: ۷۳ درصد خواهان توانایی انتخاب بین دورکاری و کار حضوری بودند. به طور متوسط، آنها خواستار روزهای کاریِ پنج ساعته و هفتههای کاریِ چهار روزه بودند. البته این یک مورد خواسته همه ما است!
❌ آنها تمایزات منطقهای دارند: در نیومکزیکو، شایعترین انتخاب شغلی جاسوس یا کاراگاه، در کانزاس گیمر حرفهای و در آیوُوا نسل آلفا به درجهای از روشنفکری رسیده است که اصلا نمیخواهد هیچ شغلی داشته باشد!
❌ بیشتر کودکان این نسل میخواهند به دیگران کمک کنند و اوقات خوشی را بگذرانند: ۳۵ درصد کودکان مهمترین بخش یک شغل را کمک به دیگران و ۲۸ درصد لذت بردن دانستند و ۱۰ درصدِ آنها پذیرفتند که اولویت برتر آنها کار کردن با حیوانات است....👇
https://www.migna.ir/news/60359/preview/