eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
175 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
📌از سرنوشت علی دایی، علی کریمی، حامد لک!غفوری که اینترنشنال گفته بود رفتند سقز و در هتل دستگیر شدند چه خبر!؟ از محاصره دانشگاه شریف و تیرباران دانشجویان چی؟ از بمباران اوین و کشتار زندانیان؟ از حمله تانک‌ها به سنندج چی؟ از تسخیرمیدان آزادی هم! این‌ جاها هیچ‌کس دوربین وگوشی نداشت!؟  نیمه‌پنهان‌رسانه @resane_ravanshenasi
📌انقلاب دروغگو ها.. نیمه‌پنهان‌رسانه @resane_ravanshenasi
6.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا دانشگاه‌ها به سوی رادیکالیسم رفتند؟ 🔺محسن نراقی، دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی: دشمن با بیش از 200 شبکه ماهواره‌ای، فضایی ناامیدانه و بن بست‌گونه را برای ایران تصویر می‌کند. اینک گروهی، فضایی غیر قابل اصلاح را می‌بینند که افرادی با چشم و گوش بسته از آن دفاع می‌کنند؛ اینجاست که فضا به سوی رادیکالیسم می‌رود. ادارات و دستگاه‌های ما در مورد شبهاتی که در مورشان مطرح است شفاف‌سازی نمی‌کنند و بعضی مسئولان در دانشگاه‌ها حاضر نمی‌شوند و پاسخگوی مطالبات دانشجویان نیستند؛ این همان چیزی است که رهبری می‌فرمایند مگس روی زخم می‌نشیند. نیمه‌پنهان‌رسانه @resane_ravanshenasi
🔴 بی شرف این شکلیه.... 🔹 نمیدونه سنگر در سال ۵۷ کارکردش جلوگیری از حرکت تانکها و اصابت گلوله های جنگی بود، نه بستن راه مردم! antarnational @resane_ravanshenasi
🔰‏دُم خروس بیرون زد😄 علی کریمی که اون اوایل با مریم رجوی یه دعوای زرگری راه انداخت، حالا بعد سه ماه که مخاطبش رو به دست آورد با هشتگ «رئیسی جلاد ۶۷» از رجوی حمایت کرد تا برای منافقین نیرو جذب کنه. ❌ نیمه‌پنهان‌رسانه @resane_ravanshenasi
⭕️ انتشار پرونده‌های توییتر وجود لیست سیاه مخفی را تأیید کرد ‌ 🔺 تحقیقات جدید تحت عنوان «پرونده‌های توییتر» نشان می‌دهد تیمی از کارمندان این شبکه اجتماعی، لیست‌های سیاه توییتر را ایجاد، از ترند شدن برخی توییت‌ها جلوگیری کرده و عمداً با ایجاد محدودیت‌هایی مانع بازدید برخی موضوعات پرطرفدار می‌شده‌اند. تمامی این فعالیت‌ها، بدون اطلاع کاربران انجام می‌شده است. ‌ 🔹 توییتر با استفاده از Visibility Filtering، سعی کرد جستجوی برخی اکانت‌ها را مسدودکند تا دسترسی به توییت‌های چنین حساب‌های کاربری محدود شوند. ‌ 🔹نام چهار مدیر ارشد توییتر در این پرونده‌های جدید به چشم می‌خورد. ‌ 🔹پس از این گزارش ایلان ماسک با انتشار توییتی اعلام کرد این شبکه اجتماعی روی به‌روزرسانی نرم‌افزاری کار می‌کند تا وضعیت واقعی حساب کاربری را نشان دهد./دیجیاتو ‌ ❌ نیمه‌پنهان‌رسانه @resane_ravanshenasi
6.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مجله تامیز عکس چند تا دختر مثلا ایرانی رو روی جلد مجله منتشر کرده براندازها هم مثل همیشه خرکیف شدن ولی وقتی متن گزارش رو میخونی سرشار از توهین به زن ایرانیه BisimchiMedia @resane_ravanshenasi
گول لفاظی را نخوریم! اگر به آن‌ها باشد برای جنایات داعشی‌ها توجیه می‌آورند ... @resane_ravanshenasi
▪️‏آمریکا خواستار اخراج ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل شده. طنز ماجرا آنجاست که یک سوم زنان زندانی دنیا در آمریکاست! دنیای زور و رسانه! 💬 سید مصطفی موسوی نژاد Fars_plus @resane_ravanshenasi
سواد رسانه و روانشناسی
#تکنیک_های_اقناع قصد داریم در یک رشته پست برخی از تکنیک های اقناع که از طرف رسانه ها مورد استفاده قر
تکنیک های اقناع در رسانه ها ۲- حرکت در مسیر منفعت مشترک با مخاطب توجه داشته باشیم که مخاطبان رسانه، همواره به دنبال پاسخ سوالاتی هستند که در ذهن خود دارند، تا ببیند راه حل یا پیشنهاد های ارایه شده توسط رسانه چه مشکلی را از او را مرتفع می سازد؟ پیشنهاد های رسانه چه آینده بهتری را برای او رقم می زند و تا چه میزان در دسترسی او به اهدافش موثر است؟ ممکن است رسانه موضوعات مختلف و مهمی را مطرح کند اما برای مخاطب پاسخ به سوالاتی که در ذهن او نقش بسته اولویت بالاتری دارد! بنابراین رسانه تلاش می کند تا بر روی موضوعاتی دست بگذارد و به موضوعاتی بپردازد که جزو دغدغه های ذهنی مخاطبانش می باشد و آن را با زیرکی های رسانه ای با منافع خود (منافع صاحبان رسانه) هم سو کند. @resane_ravanshenasi
🟣تخریب افکار با برچسب‌زنی رسانه‌ای 📌این تکنیک از گذشته تا امروز به‌ گونه‌ای بر مخاطب خود تأثیر می‌گذارد که باعث می‌شود مخاطب برای تصمیم‌گیری، بیشتر احساسی عمل کند تا منطقی. 📌یکی از تکنیک‌هایی که رسانه‌ها برای تخریب یا تقدیس شخصیت‌ها و یا تفکرات استفاده می‌کنند، تکنیک برچسب‌زنی است که متاسفانه می‌تواند بدون هیچ استدلالی بین افکار عمومی رواج پیدا کند. 📌در روش برچسب‌زنی برخی افراد و فعالان فضای مجازی واژه‌های مختلف را به صفات مثبت یا منفی تبدیل می‌کنند و آن‌ها را به افراد یا نهادهای مختلف نسبت می‌دهند. گاهی هدف از این عملکرد این است که ایده، فکر یا گروهی محکوم شوند، بدون اینکه استدلالی در محکومیت آن‌ها گفته شود. 📌مثلاً برخی رسانه‌ها با به کارگیری برخی عناوین مثبت مانند دموکرات، آزادیخواه، نجات‌بخش و یا بعضی عناوین منفی مانند تروریست، متحجر، سنتی درباره یک شخص، گروه یا یک کشور و اطلاق جهان سومی و جهان اولی و چپ و راست برای افراد و گروه‌ها، برداشت مخاطب را نسبت به موضوع اصلی تحت تأثیر قرار می‌دهند. با نسبت دادن به افراد دید جامعه را به آنها تغییر داده و آن شخص هم فرصت دفاعی برایش وجود ندارد زیرا رسانه غالب دست او نیست. 📌بهترین راه برای اینکه در دام برچسب‌ها نیفتید آن است که شفاف اهداف خود را پیش ببرید و در جریان‌ها قرار نگیرید و جامعه هدف خود را با فعالیت‌های رسانه‌ای آگاه کنید. 📌در روش برچسب‌زنی فرصت بررسی و نقد شواهد از مخاطب گرفته می‌شود و تنها به‌واسطه القابی که رسانه‌ها برای آن‌ها انتخاب کرده‌اند درباره موضوع تصمیم‌گیری می‌شود. pelaak1 @resane_ravanshenasi
2.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جولین آسانژ روزنامه نگار، برنامه نویس و از بنیانگذاران وبگاه ویکی‌لیکس: "هر جنگی که در 50 سال گذشته شروع شده، نتیجه دروغ رسانه ها بوده است." @resane_ravanshenasi