eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
175 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷دستگیری فردی در عربستان به اتهام توهین به یکی از سازمان‌های دولتی در شبکه‌های اجتماعی farsitweets @resane_ravanshenasi
5.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 برنامه تحلیلی یا شوی خنده؛ اپوزیسیونی که نه حرف هم را می‌فهمند و نه یکدیگر را تحمل می‌کنند!! شبکه سعودی اینترنشنال با دعوت از تحلیلگران ضد ایرانی و اپوزیسیون، کماکان در فکر نسخه‌پیچی برای ایران است اما گاهی عوامل و مزدوران سعودی این شبکه با تولیدات خودشان دست خود را رو می‌کنند!! در این کلیپ بخش کوچکی از محتوای تولیدی سعودی اینترنشنال با هدف گردآوری اپوزیسیون را خواهید دید به طوری که مهمانان برنامه فقط کم مانده یکدیگر را مورد ضرب و شتم قرار دهند!! BisimchiMedia @resane_ravanshenasi
جنتلمن باشید و قواعد بازی را رعایت کنید حتی اگر می‌خواهید انصراف دهید مثل استاد علی نصیریان که نامه‌اش را خطاب به دبیر جشنواره داد نه برای لایک‌های فضای مجازی. نصیریان با ارسال نامه‌ای خطاب به دبیر جشنواره عنوان کرد به دلیل مشکل سنی و جسمی و روحی از حضور در جشنواره معذور است 👤وثوق‌کیا farsitweets @resane_ravanshenasi
📌 این شما و این مانیفست بی شرف ها! 🛎 براندازها علنا در کانال ها و گروه های مشورتی شان با افتخار می گویند نباید اخبار مربوط به کمک نیروهای بسیج، سپاه، نیروی انتظامی و ارتش به مردم در زلزله را منتشر کرد! 👈 نباید اخبار مربوط به تظاهرات گسترده در اسرائیل، آمریکا، فرانسه و انگلیس را منتشر کرد! 👈 باید اسرائیل را قدرتمند نشان داد ✅ تا به این روش مردم از جمهوری اسلامی عصبانی و نا امید شوند! timoora @resane_ravanshenasi
6.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔆رو در رو با شایعات فضای مجازی|همه بودجه رو میدن به نهادهای مذهبی 📌هر سال با آغاز فصل تعیین تکلیف بودجه، انتقادات کارشناسانه و غیر کارشناسانه در رسانه‌ها نسبت به بودجه نهادهای فرهنگی شروع می‌شود jebreil1 @resane_ravanshenasi
آزادی بیان یا آزادی فحشا⁉️ ✅آتش زدن قرآن و توهین به پیامبر اسلام در غرب : آزادی بیان ❌آتش زدن پرچم همجنسبازان در غرب : ۱۶ سال حبس timoora ها @resane_ravanshenasi
شب گذشته تقریباً 40 نقطه ایران را رسانه‌های ضد انقلاب و معاند منهدم کردند. یکی از این صنایع، شاهد در اصفهان بود که گفته می‌شد هدف حمله پهپادی قرار گرفته و منهدم شده است. این تصویری ماهواره‌ای مربوط به سال گذشته و امروز این صنایع است و همانگونه که می‌بینید، هیچ نشانه‌ای از انهدام و آتش‌سوزی مشاهده نمی‌شود. شب گذشته پیام‌های متعدد و متفاوتی را دوستان ارسال می‌کردند که اینجا فلان شد، آنجا فلان شد، این صفحه در توئیتر فلان چیز را گفته و این یکی گفته رشت، کرج، همدان، تهران و حتی زلزله خوی را هم به نام حمله سند زدند... خلاصه مراقب فیک نیوز باشید. متاسفانه وزیر ارتباطات پایش را روی سیم بر نمی‌دارد تا ما به موقع اطلاع رسانی کنیم. syriankhabar @resane_ravanshenasi
▪️لطفا به لحن خبر گاردین توجه کنید: مردم آمریکا برای کاهش هزینه های قبوض انرژی، به منبع شگفت انگیز گرما، یعنی "چوب" باز میگردند! این شگفت انگیز که میگویند همان هیزم خودمان است، فقط چون آمریکا است، هیزم هم استثنایی تلقی میشود :)) 💬 عبدالرحیم انصاری Fars_plus @resane_ravanshenasi
تعجب میکنم چرا هیچ نظارت و قانونی در مورد شبکه های خانگی وجود نداره هر طور و هر جوری میخوان فیلم میسازن بدون اینکه تحت یک چارچوب خاصی باشه. فحش دادن،جملات سخیف، تشویق رابطه های متعدد جزو ملزومات بعضی فیلم هاست! 👤 مهدی farsitweets @resane_ravanshenasi
مهندسی اجتماعی چیست؟ مهندسی اجتماعی به مجموعه‌ روش‌هایی گفته می‌شود که با استفاده از آن‌ها، افراد را فریب می‌دهند و اطلاعات محرمانه آن‌ها را سرقت می‌کنند. به عبارت دقیق‌تر، در مهندسی اجتماعی بدون استفاده از تکنیک‌های فنی و تنها با آگاهی از شرایط افراد جامعه و تکنیک‌های روانشناسی، آن‌ها را فریب میدهند. مطالعه متن کامل: http://gerdab.ir/00094i @resane_ravanshenasi
✅چگونه آگهي تجاري يا تبليغات بازرگاني را تجزيه و تحليل کنيم؟ در دلِ تبليغات بازرگاني يا آگهي هاي تجاري که روز و شب در شهر و خيابان ها و حتي کوچه هامان، در فروشگاه ها و مراکز خريدمان، در رسانه ملي یا تلويزيون که اکنون رسماً کازینو شده، مي بينيم و گاه مي شنويم،  اوضاعی برپاست فراتر از چیزهایی که چشم ظاهراً ديده و گوش ها شنيده است. می دانیم، آگهي موثر همچون ديگر گونه هاي ارتباطي درصورتي به بهترين نحو عمل مي کند که نيازها و اميال و خواسته ها ي مصرف کننده پذيرا را به يکديگر پيوند دهد- پيوند و رابطه اي که هم مي تواند حسي و بصري باشد و هم بسيار حساب شده.  پرسش هايي که در ادامه بدان پرداخته ايم، به پروراندن آگاهي نسبت به فرايند آگهی پردازی  ياري رسان است.مي توان آنها را در گروه هاي کاري بصورت مباحثه و يا بصورت فردي در تحليل تبليغات بکاربست. با يافتن پاسخ هايي براي اين پرسش ها، از کشف پيام ها و معناهاي موجود شگفت زده خواهيد شد! 1- فضا يا زمينه ي کلي آگهي چيست؟ چه حالت يا وضعيتي را بوجود مي آورد؟ چگونه آنرا بوجود مي آورد؟ 2-طراحي اين آگهي چگونه است؟ آيا از تعادل مرکزي بهره برده است؟عناصر يا مولفه هاي اساسي آن چگونه چيده شده، مرتب گشته اند؟ 3-رابطه ي ميان عناصر تصويري و مواد و موضوعات نوشتاري چيست و اين امر چه چيزي را براي ما بازگو مي کند؟ 4- نحوه ي استفاده از فضا در آگهي چگونه است؟ آيا" فضاي سفيد"  در آن بسيار است يا پر از عناصر و اشکال گرافيکي و نوشتارست؟ 5- چه نشانه ها و نمادهايي در آن يافت مي کنيم؟ آنها در اثرگذاري آگهي چه نقشي را ايفا مي کنند؟ 6-اگر در آگهي اشخاصي( اعم از انسان/ مرد، زن، کودک و يا حيوان) وجود دارد، چه ويژگي هايي دارند؟ درباب حالات چهره، ژست و قيافه ها، مدل و حالات مو، سن، جنس، رنگ مو، قوميت، تحصيلات، شغل، روابط آنها با يکديگر و... چه مي توان گفت؟ 7-پيش زمينه ي طرح آگهي چه چيزي را براي ما بازگو مي کند؟ رويداد آگهي در کجا رخ مي دهد و اين پيش زمينه چه معنايي بدنبال دارد؟ 8-چه عمل/ کنشي در آگهي رخ مي دهد و چه معنايي بدنبال دارد؟(اين امر ممکنست تحت عنوان plot يا طرح آگهي توصيف شود.) 9- چه درون مايه اي/هايي را مي توان در آگهي مزبور يافت؟ موضوع آگهي چيست؟( پلات يا طرح يک آگهي ممکنست شامل مرد و زني ياشد که درحال نوشيدن اند لکن درون مايه ي آن مي تواند حسادت، خيانت، آرزو، عشق و ... باشد.) 10- در باب زبان بکار رفته در آگهي چه مي توان گفت؟ آيا واقعا اطلاعاتي را به ما می دهد يا سعي دارد نوعي واکنش عاطفي را توليد کند؟ و يا هردو؟ چه فنوني توسط مبلغ بکار گرفته شده: طنز، جناس کلمات، تشبيه، کنايات جنسي و...؟ 11- اندازه و نوع قلم بکار رفته در نوشتار آگهي چيست و چه تاثيراتي را منتقل مي کند؟ 12-چه آيتم/ موضوعي مورد تبليغ واقع شده و نقش آن فقره در فرهنگ و جامعه ي ما چيست؟ 13- در باب داوري زيباشناختي چه مي توان گفت؟ اگر آگهي مزبور يک قطعه عکس است، نماي آن از چه نوعي است؟ نماهاي بلند/لانگ شات/، متوسط/ مديوم شات/ و نماي نزديک/ کلوزآپ/ هر يک چه معنا و اثري بدنبال دارند؟ در باب نور، استفاده از رنگ، و زاويه ي نما يا ديد چه مي توان گفت؟ 14-چه نگرش هاي جامعه شناختي، سياسي، اقتصادي، يا فرهنگي بطور مستقيم و غير مستقيم در آگهي منعکس شده است؟ يک آگهي ممکنست درباره ي يک شلوار جين آبي باشد لکن بطور غير مستقيم امکان دارد که به موضوعاتي چون تبعيض جنسي، از خود بيگانگي، تفکر قالبي/ کليشه اي، همرنگي با جماعت، تضاد و شکاف بين نسل ها، تنهايي و انزوا، نخبه گرايي و تمايز ميان فرهنگ والا و فرهنگ عامه پسند و غيره دامن زند. شده را منبع:کانال پلیکان، دکتر حسین سرافراز 👈برگرفته از کتاب آرتورآسابرگر، پروفسور ارتباطات دانشگاه سان فرانسيسکو امريکا با عنوان: Signs in Contemporary Culture: An Introduction to Semiotics    geraliit @resane_ravanshenasi