🚨شایعه وجود جیوه قرمز در چرخخیاطیهای قدیمی صحت ندارد
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان کرمانشاه:
🔹پیامی با موضوع «توی این چرخخیاطیهای خیلی قدیمی مادهای است به اسم جیوه قرمز که هر گرمش ۱۰ میلیارد تومان قیمت داره این جیوه برای تسلیحات اتمی کاربرد داره و خیلیم سمی و خطرناکه… این ماده بجز چرخ خیاطی، توی بعضی یخچال و تلویزیون و وسایل برقیه بالای ۵۰، ۶۰ سال پیشم موجوده » در شبکههای اجتماعی در حال بازنشر است و متأسفانه این خبر موجب تشویش اذهان عمومی در میان کاربران فضای سایبری شده و این احتمال وجود دارد این موضوع دستمایه کلاهبرداری افراد سودجو قرار بگیرد.
🔹انتشار آگهی جعلی مبنی فروش چرخخیاطی قدیمی یا معیوب باقیمت پایین از جمله مواردی است که میتواند برای کلاهبرداری مورد استفاده قرار بگیرد.
timoora
#سوادرسانه
#سواد_رسانه
#سواد_رسانه_ای
#رسانه
@resane_ravanshenasi
2.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 وقتی تیر دشمن به سنگ میخورد؛ راهپیمایی میلیونی 22 بهمن در ایران، "الحدث" سعودی را به پرت و پلا گویی واداشت!!
💢 شبکه "الحدث" سعودی حضور میلیونی ایرانیان در راهپیمایی 22 بهمن را تاب نیاورد و در گزارشی مضحک، مخاطبان خود را آماج دروغهای شاخداری از جمله اجبار اقشار مردم و تعهد از زندانیان برای حضور در این راهپیمایی کرد!!
timoor
#سوادرسانه
#سواد_رسانه
#سواد_رسانه_ای
#رسانه
@resane_ravanshenasi
همکاری توییتر با ترکیه بعد از فیلترینگ
فخرالدین آلتون، رئیس مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه:
🔹مقامات توئیتر متعهد شدند از تلاشهای ترکیه برای مبارزه با دروغپراکنی در فضای مجازی حمایت کنند.
🔹وی ضمن قدردانی از مقامات توییتر بابت این وعده، ابراز امیدواری کرد که آنها با ترکیه در روزهای آینده همکاری نزدیکتری داشته باشند.
➕جالبه با #ترکیه همکاری می کنه ولی با #ایران نه.
jebreil1
#سوادرسانه
#سواد_رسانه
#سواد_رسانه_ای
#رسانه
@resane_ravanshenasi
💢پیامرسانها #تجمیع نمیشوند/ حفاظت از اطلاعات کاربران خط قرمز بله است
قائممقام پیامرسان بانکی بله:
🔹 «احترام به کاربر»، «راحتی استفاده» و «تمایز و نوآوری» سه اصلی اساسی بله از سال ۱۳۹۴ ابتدای فعالیت آن تاکنون بوده است.
🔹 بله تنها پیامرسانی است که کلاینت مستقل خود را طراحی کرده و از کلاینت تلگرام استفاده نکرده است
🔹 پس از محدودیتهای اخیر سیلی از کاربران به سمت بله آمده است.
🔹 خوشبختانه دو سه سال قبل رهبر انقلاب اعلام کردند که حریم خصوصی حقالناس است و این موضوع کمک بزرگی به حفظ حریم شخصی کاربران پیامرسانها است.
🔹 در میان ابزارهای ارتباطی موجود در کشور، تنها ابزار ارتباطیای که رشد ارگانیک داشته بله بوده است. از ۳۰ شهریور تاکنون به دلیل اتفاقاتی که رخ داده تعداد کاربران فعال ماهانه به هشت میلیون کاربر رسیده است.
🔹 هیچ پیامرسان داخلیای به شمارههای خارج از کشور کد ارسال نمیکند؛ اما بله موفق شد با وجود تحریمهای گسترده این کار دشوار را انجام دهد.
🔹 هرکدام از پیامرسانها ویژگیها و چشماندازهای متفاوت و مستقلی دارند که عملاً تجمیع آنها را ناممکن میسازد؛ اما ارتباط پیامرسانها با یکدیگر با توجه به نیاز مردم عملی است.
jebreil1
#سوادرسانه
#سواد_رسانه
#سواد_رسانه_ای
#رسانه
@resane_ravanshenasi
💢 مدیرعامل ایتا: اختلال در ایتا به شبکه ارتباطی کشور مربوط است
🔺اختلال در ایتا در ماههای اخیر گلایه بسیاری از کاربران این پیامرسان داخلی را به همراه داشته است. آنها از کندی این پیامرسان داخلی و اختلال آن در برخی از ساعتهای شبانهروز گلایه دارند. مدیرعامل این برنامه علت اصلی این اختلالها در هفتههای اخیر را به شبکه ارتباطی کشور مرتبط دانست.
🔺محسن غفاری، مدیرعامل ایتا در گفتوگو با خبرنگار پیوست با بیان این که اختلالها دو دستهاند یا مرتبط به سیستم ایتا هستند یا به شبکه کشوری مربوط است، گفت: در چند هفته اخیر اختلالی که مرتبط با ایتا باشد، نداشتهایم. گاهی اختلالهایی دیده میشود که مرتبط با شبکه کشوری است و در حال برطرف شدن است.
🔺او در پاسخ به پرسشی درباره مشکلاتی که کاربران دارای آیفون در استفاده از ایتا دارند گفت: فقط ۲ درصد از کاربران ما دستگاه آیفون دارند و نرمافزار را از طریق استورهای ایرانی تهیه کردهاند. متاسفانه نسخه iOS ما کمی قدیمی است به این دلیل که خود اپل برنامههای ایرانی را تحریم کرد.
jebreil1
#سوادرسانه
#سواد_رسانه
#سواد_رسانه_ای
#رسانه
@resane_ravanshenasi
6.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روایتهای زنده شبکه سه، صدای منوتو را در اورد
🔹مدتی است که شبکه سه در قالب برنامه سیاست خارجی به کشورهای مختلف سفر میکند و به صورت زنده و مستقیم از واقعیتهای کشورهای دنیا میگوید.
🔹بارها صدای رسانههای وابسته از این نوع شکست روایت غالب و سانسور در آمده است. اخیرا نیز دکتر خانعلی زاده به آمریکای جنوبی سفر کرده است و هر شب روی آنتن شبکه سه ماجراهای آمریکای جنوبی را روایت میکند.
BisimchiMedia
#سوادرسانه
#سواد_رسانه
#سواد_رسانه_ای
#رسانه
@resane_ravanshenasi
◽️سطح کیفیت ارزش خبری در سعودی اینترنشنال رو مشاهده میکنید😃!
jebreil1
#سوادرسانه
#سواد_رسانه
#سواد_رسانه_ای
#رسانه
@resane_ravanshenasi
8.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 عقدهگشایی رسانههای سعودی لندنی از راهپیمایی میلیونی 22 بهمن
🔺"از بیکیفیت نشان دادن تصاویر راهپیمایی و حکومتی توصیف کردن آن تا اظهاراتی درباره حضور شهروندان خارجی در راهپیمایی!!"
🔶 شبکههای بیبیسی و سعودی اینترنشنال در حالی اقدام به پوشش مراسم راهپیمایی عظیم 22 بهمن در سراسر ایران کردند که بار دیگر سعی داشتند این راهپیمایی را کوچک نشان دهند و مدعی میشوند که هزاران نفر در آن شرکت داشتند و نهایت واکنش این شبکهها بیکیفیت نشان دادن تصاویر و اظهارات جانبدارانه علیه راهپیمایی بود.
timoora
#سوادرسانه
#سواد_رسانه
#سواد_رسانه_ای
#رسانه
@resane_ravanshenasi
8.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴سه دقیقه مهم از «نازنین بنیادی» به روایت مستند هالیوودی؛ قهرمان مردم ایران یا شست و شو دهنده توالت فرنگی ارباب با مسواک شخصی؟!
🔹سجاد بلوکات نوشت: این چند دقیقه، جوهر وجودی همه ذلت هایی است که میخواستند بر ما روا کنند. ملت عزیز ایران را میخواستند شما را زیر دست فردی ببرند که نه در مثال و استعاره، که واقعا دستشویی ارباب غربی اش را با مسواکش میشست.
🔹همین خفت و خواری برای هزاران روز و سال بس که رهبرانی مدعی ازادی ایران بودند که حق انتخاب رنگ موی خودشان هم نداشتند؛ «آن رنگی که تام کروز دوست دارد»
🔹فردی علمدار آزادی و حق انتخاب زن شده که شبیه دوران قاجار، سرخاب سفیداب کرده به حجله فردی رفت که حتی قبل از رفتن به خانه اش، دو جمله هم با او حرف نزده بود، با خواری رفت و با ذلت برگشت.
🔹این نازنین بنیادی است همان کسی که سبک مغزان، پز چشم و ابرویش را به ما میداند که در فردای ازادی ایران، او وزیر خارجه ایران میشود.
🔹این روایت نه تولیدصداوسیماست نه رسانه های داخلی، مستند«پاک شدن»درباره فرقه ساینتولوژی و تام کروز تهیه شده در شبکه هالیوودی«اچ بی او»است. دقیقه یک ساعت و بیست هفت شروع بحث نازنین بنیادی
timoora
#سوادرسانه
#سواد_رسانه
#سواد_رسانه_ای
#رسانه
@resane_ravanshenasi
🟣چطور در شبکههای اجتماعی بهتر گفتوگو کنیم؟
نباید از مخالفت با دیگران بترسیم یا بپرهیزیم؛ باید روش درستِ مخالفتکردن را بیاموزیم
در دنیای حیوانات، وقتی تعارض منافعی پیش میآید، دو راهحل بیشتر وجود ندارد: جنگ یا گریز. خیلی وقتها در رویاروییهای انسانی هم از همین قاعده پیروی میکنیم. مثلاً وقتی در محیط کار موضوعی پیش میآید که شدیداً با آن مخالفیم، یا باید بحثوجدلی پرحرارت را به جان بخریم که ممکن است باعث عصبانیت و کدورت شود، یا باید حرفمان را بخوریم و برای حفظ همکاری و روحیۀ تیمی سکوت کنیم. اما محققانی که مدتها دربارۀ جدلهای انسانی مطالعه کردهاند، معتقدند راههای دیگری هم وجود دارد
وقتی با کسی بحث میکنیم، باید به این فکر کنیم او چگونه میتواند همزمان هم ذهنش را تغییر دهد و هم تصویر اجتماعی خود را حفظ کند یا حتی ارتقا ببخشد. اغلب، انجام این کار حین منازعه دشوار است. در لحظۀ منازعه نظر فرد بیش از قبل و بعد منازعه با هویتش گره میخورد (نویسندهای به نام راشل کاسک بحث و گفتوگو را «لحظهای بحرانی» میداند که «فرد [در آن لحظه] خود را تعریف میکند»). بااینحال، اگر به طرف مقابل نشان دهیم به او گوش میدهیم و به دیدگاهش احترام میگذاریم، احتمال این که فرد بعداً تغییر موضع دهد، افزایش مییابد. اگر و هر زمان که فرد مقابل تغییر موضع داد، نباید سرزنشش کنیم که از ابتدا با ما موافق نبوده است. جالب است بدانیم در بحثهایی که دو سر بحث کاملاً با یکدیگر مخالفند، سرزنشکردن طرف مقابل به کرات اتفاق میافتد. سرزنشکردن سبب میشود فرد مقابل بهسختی نظرش را تغییر دهد.
pelaak1
#سوادرسانه
🟣تکنیک اقناعی گواهی اجتماعی
تاثیرگذاری و نفوذ به واسطه رسانههای جمعی برای افراد نیازمند فرمولهایی است که بتواند اعتماد مخاطبان، کاربران یا مشتریان را جلب کند.
این جلب اعتماد میتواند برای دعوت به تماشای یک فیلم باشد یا خرید یک کالا یا حمایت از یک جریان سیاسی-اجتماعی.
#گواهی_اجتماعی: برای آشنایی با یکی از قواعد تاثیرگذاری و نفوذ به بررسی تکنیک «گواهی اجتماعی» که رابرت چالدینی مطرح کرده است می پردازیم.
گواهی اجتماعی به ما میگوید: مواقعی که در انجام یک عمل یا اتخاذ تصمیم دچار تردید هستیم، احتمالا تصور میکنیم که افراد پیرامون ما اطلاعات بیشتری در اختیار دارند. در واقع به تجربیات اکثریت و دیگران اعتماد میکنیم.
به تعبیر دیگر در دنیای حقیقی، افراد در مواقع انتخاب و تصمیمگیری رفتار خود را مطابق با آنچه دیگران انجام داده تطبیق میدهند.
مثلا وقتی صفی از مشتریان را میبینیم که منتظر غذاخوردن در یک رستوران هستند یا عکسی از یک سلبریتی که در حال نوشیدن یک مارک قهوه خاص است را میبینیم. مجاب میشویم که آن رستوران یا قهوه خاص حتما کیفیت بهتری دارند. ما ناخودآگاه به نظرات کاربران اعتماد میکنیم زیرا آن محصول یا خدمات را تجربه کردهاند.
به طور کلی شش نوع گواه اجتماعی وجود دارد:
۱.کارشناسان: استفاده از توصیه متخصص و کارشناسان مربوطه.
۲.سلبریتیها: استفاده و بهرهگیری از چهرههای مشهور در تبلیغات، فراخوانها، حمایت از یک رویداد یا جریان خاص
۳. کاربران: افرادی که در سایت مورد نظر عضو فعال هستند و براساس تجربیات خود نظر میدهند. (مثال: تعریف مثبت یا منفی کاربران در شبکهها)
pelaak1
🟣 اضطراب اجتماعی و استفاده از فضای مجازی
🔸اگر از نظر اجتماعی مضطرب هستید، راه حل این نیست که به طور کلی از شبکه های اجتماعی و ارتباطات آنلاین پرهیز کنید چرا که این کارهزینه بسیار زیادی برای شما خواهد داشت خصوصا در حال حاضر که عمده فعالیت های آموزشی و کاری از طریق ارتباط آنلاین انجام می شود و حضور افراد در شبکه های اجتماعی حیاتی است.
🔹حتی اگر در تعاملات اجتماعی رو در رو با اضطراب دست و پنجه نرم نکنید، ممکن است اضطراب آنلاین مانع از این شود که خود را بیشتر با دیگران به اشتراک بگذارید یا ارتباطات مثبت و عمیق تری با دیگران برقرار کنید. اگر میخواهید شبکه های اجتماعی استرس کمتری برای شما داشته باشند، در این درس چند توصیه مهم عملی، بر اساس تکنیک های رفتاری شناختی ارائه شده که می تواند برای افراد دارای اضطراب اجتماعی مفید باشد.
🔷پست شما یکی از هزاران پست است
برخی از جنبه های ارتباطی آنلاین برجسته است و این ممکن است اضطراب اجتماعی را افزایش دهد. یکی از این جنبه ها فرهنگ لایک یا "پسندیدن" است. وقتی مطلبی را ارسال می کنید و منتظر می مانید ببینید چه تعداد قلب یا انگشت شست دریافت می کند، ممکن است احساس شود که تعداد مشخصی به محبوبیت یا ارزش شما تعلق می گیرد. علاوه بر این ، این شماره عمومی است ، بنابراین اگر چیزی را به اشتراک بگذارید که دیگران ظاهراً آن را دوست ندارند ، یک رکورد باز برای آن وجود دارد که همه بتوانند آن را ببینند.
pelaak1
#سوادرسانه
#سواد_رسانه
#سواد_رسانه_ای
#رسانه
@resane_ravanshenasi