هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
🚩 تعداد واقعی "بهبودیافتگان از کرونا" در ایران چند برابر آمار اعلامی!
🔹طیف زیادی از افرادی که با علائم مشکوک به کروناویروس به مراکز بیمارستانی کشورمان مراجعه میکنند، پس از انجام آزمایشات مربوطه و مثبت اعلام شدن آزمایشات کرونای آنها، در صورتی که مشکل و بیماری خاص دیگری نداشته باشند، به هیچ عنوان در بیمارستانهای مربوطه بستری نمیشوندو برای این دسته از مبتلایان به کرونا، صرفاً استراحت در منزل تجویز میشود؛ تقریباً بخش قالب این بیماران پس از گذراندن بازه زمانی حدود 2 هفتهای استراحت در منزل و رعایت برخی تدابیر تغذیهای و بدون مصرف کمترین دارویی، بهبود مییابند!
🔹حال با این اوصاف، سؤال اصلی و کلیدی این جاست که آیا این دسته از مبتلایان قطعی به کرونا که در مراکز بیمارستانی کشورمان بستری نشدهاند و پروسه درمان آنها در خانه طی شده و کاملاً هم درمان شدهاند، آمار آنها در آمار کشوری "بهبودیافتگان" اعلامی از سوی وزارت بهداشت، لحاظ و اعلام میشود؟!
👉 https://tn.ai/2219463
هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
💢 پیام پنهان در دکوراسیون نطق تلویزیونی اسد
🔻 رئیسجمهور سوریه اخیراً بهمناسبت پیروزی در حلب سخنانی ایراد کرد و آنچه از چشم رسانهها دور نماند، دکوری بود که برای سخنرانی وی طراحی شده بود؛ دکوری متشکل از یک شیشه پر از آب و یک عقاب که پشت سرش قرار گرفته بود.
🔻 بهگزارش فارس به نقل از "روسیا الیوم"، وجود عقاب در پشت اسد، نمادی از شکارچی است و مقصود از شکارچی، رئیسجمهور سوریه است.
🔻 نبودن پرچم سوریه، بدین معناست که نبرد آتی تحت رهبری اسد، خارج از مرزهای سوریه نیز ادامه خواهد داشت.
🔻 آبگینهای که پشت سر بشار قرار داشت، شاید برای رژیمصهیونیستی نگرانکننده باشد، زیرا یادآور داستانی از جنگ با اسرائیل است.
🔻 گفته میشود قصه این شیشه به اواخر جنگ تشرین (اکتبر) بازمیگردد؛ زمانی که دو سرباز سوری توانستند با نفوذ به صفوف ارتش صهیونیستی خود را به دریاچه "طبریه" برسانند. یکی از آنها قمقمهاش را با آب دریاچه پر میکند و همرزم او یک کیسه از خاک نزدیک دریاچه را برمیدارد.
🔻 آنها پس از بازگشت، خواستار دیدار با رئیسجمهور سوریه میشوند و آب و خاک را به او هدیه میدهند.
🔺 مرحوم حافظ اسد با مشاهده این صحنه گریه میکند و میگوید: این عهدی بین من و شما و خداوند است. سوگند میخورم تا بازپسگیری جولان و بازگرداندن این آب به مکانش، آرام نگیرم. او دستور میدهد برای نگهداری این آب و خاک، آبگینهای ساخته و در آن نگهداری شود.
✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید 👇
http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
با خوانش زیاد اخبار دچار نوعی فلج خبری می شویم
http://mliteracy.ir/?p=1900
📌 اطلاعیه معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور در خصوص ممنوعیت استفاده از پیام رسانهای خارجی🔻
⭕️ باتوجه به مصوبات شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی درخصوص ساماندهی پیام رسان های اجتماعی، شهروندان گرامی می توانند مراکز آموزشی را که به جای استفاده از پیامرسانهای ایرانی، از طریق شبکه های اجتماعی خارجی اقدام به ارائه آموزش از راه دور، اعلام تکالیف درسی و یا هرگونه ارتباط با دانش آموزان یا اولیاء می نمایند را با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور به نشانی ذیل گزارش داده تا از طرق مربوطه پیگیرد قانونی صورت پذیرد.
📎https://internet.ir/shekayat/payamresan
🔹 تاکید می شود هر گونه اجبار مردم به عضویت در پیام رسانهای بیگانه فاقد وجاهت قانونی است و با خاطیان برخورد خواهد شد.
📎https://internet.ir/shekayat/payamresan
فیک نیوزهای کرونایی چگونه تغذیه میشوند؟ با شیوع بیماری کرونا و گسترش روز افزون ابعاد آن در تمامی کشور , رسانههای مختلف کاغذی و مجازی دو رویه را در پیش گرفتند. برخی صرفاً به اطلاعرسانی رسمی مبادرت کردند و استراتژی خود را نمایش قرار نداشتن کشور در بحرانی جدی و دور شدن از هیجانآفرینی کاذب قرار دادند. این رسانهها در بهترین شکل کمی هم به موضوع آموزش تمایل نشان دادند و سعی کردند با تولید محتوای چند رسانهای در این مسیر نیز گام بردارند.
اما دسته دوم رسانهها آنهایی بودند که سعی کردند ابعاد سیاسی و اقتصادی و اجتماعی بحران در حال وقوع را مورد تحلیل قرار دهند و از این منظر اطلاعاتی به مخاطبان خود ارائه دهند. وجه اشتراک هر دوی این دستهها نیاز به اطلاعات است؛ امری که در بحران کرونا در ایران نه مرجع صدور واحدی داشته و نه عملکردهای منجر به صدور آن اطمینان و باور عمومی نسبت به صحت آن ایجاد کرده است.
حاصل اینکه فیکنیوزهای کرونایی را خود شرایط رسانهای حاکم بر تیم مهار و کنترل کرونا در ایران بال و پر و گسترش داده و این روزها بیتوجه به آنچه در حال رخ دادن توسط آنها در فضای مجازی و بر روان اجتماعی مخاطبانشان است باز هم بر همین مدار آنها را میچرخانند.
به تازگی نتایجی از پژوهش صورت گرفته در شبکه اجتماعی توئیتر توسط میثم علی زاده محقق ایرانی فارغ التحصیل دانشگاه پرینستون منتشر شده است. این پژوهش با تمرکز بر ۱۷۰ هزار توئیت منتشر شده شامل ۱۶۰ هزار توئیت فارسی و ۱۰ هزار توئیت به زبان عربی توسط ۵۸ هزار کاربر انجام شده است نشان میدهد که دو گروه اصلی در این شبکه درباره بحران کرونا در حال تولید محتوا هستند: دسته اول کاربران مخالف نظام جمهوری اسلامی و طرفداران پهلوی و گروه دوم کاربران عامه غیر سیاسی. در گروه اول موضوعاتی چون شیوع کرونا، بالا بودن تعداد تلفات کرونا، پنهانکاری مسئولین در کنار تحریم انتخابات و براندازی مورد توجه برای تولید محتوا قرار گرفته است در حالی که در گروه دوم در کنار موضوع شیوع کرونا و فاجعه بودن شرایط ایران موضوع لزوم پیشگیری و نیز حمله به شهر قم به عنوان محل بروز نخستین نمونه از این بیماری مورد توجه قرار گرفته است که نشان از نوعی برون گرایی در گروه اول و درون گرایی در گروه دوم درباره تحلیل بحران است.
این پژوهش نشان داده است که در بررسی یک و نیم میلیون توئیت که با هشتگ کرونا منتشر شده است هیچ خبرگزاری و رسانه رسمی از ایران در لیست ۴۰ کاربر ابتدایی که بالاترین رجوع را در شبکههای اجتماعی داشتهاند به چشم نمیخورد در حالی که ایراناینترنشنال، بیبیسی و منوتو توانستهاند خود را در زمره ۱۰ کاربر مهم و تأثیرگذار بر مخاطب اول در زمینه این بحران مبدل سازند و یک چهارم محتوای تولید شده نیز از سوی کاربران حامی پهلوی و براندازی تولید شده است.
نکته قابل توجه دیگر این پژوهش اینکه اخبار تولید شده توسط گروههای حامی پهلوی به طور عمده به شکلی تهیه شده که برای مخاطب ایرانی جذاب باشد اما کاربران حامی گروهک منحله منافقین سعی دارند اخبار خود را به شکلی تنظیم کنند که توجه سازمانهای بینالمللی را به خود جلب کنند
این تحلیل به خوبی نشان میدهد که نبود سامانه واحد اطلاع رسانی بحران در ایران و عدم برنامهریزی برای ایجاد یک کانال رسانهای تمام عیار برای آموزش و اطلاعرسانی درباره این بحران که پیش از این نیز از آن سخن رفت، در کنار بازی دوگانه فیلترینگ دولتی شبکههای اجتماعی در عین حضور پررنگ دولتیها در این شبکهها حتی مبنای قرار دادن آنها برای اطلاعرسانی چگونه زمین بازی با روان افکار عمومی و تولید محتوا و ساخت ذهنی کاربران فضای مجازی در ایران را به سمتی حرکت داده تا کرونا به جای آنکه به عنوان بحرانی نمود پیدا کند که توانسته ظرفیتهای تازهای در راستای تقویت حس همدلی و وحدت عمومی را در جامعه جاری کند و مبدل به پدیدهای شده است که روز به روز بیشتر در حال انزوای مخاطب و مبدل کردن او به عنوان یک پذیرنده خبری بدون تحلیل هستند. واقعیت تلخ همین است که فیکنیوزها در زمان بحران را نه یک مسئولیت اجتماعی که بی مسئولتی صاحبان مسئولیت در مدیریت بحران میسازند.
هدایت شده از آخرین خبر
🔺چالش «رقص» دردسرساز شد؛ پلیس فتا ورود کرد!
🔹رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: موضوع دعوت به رقص توسط سلبریتیها به مرجع قضایی اعلام شده و به محض دستور مقتضی، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. جزئیات بیشتر ار در لینک زیر بخوانید👇🏻
akhr.ir/6145682
هدایت شده از آخرین خبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺گوگل هم برای مبارزه با شایعات کرونایی دست بکار شد
@Akharinkhabar
هدایت شده از عصر هوشمندی
چند نکته مهم درباره #آنتی_ویروسهای_رسانه_ای
🔻اخبار بد را در تلفن همراهمان قرنطینه کنیم.
🔻مهمترین ارزش جامعه مجازی را از «چه کسی مطلع تر است؟» به «چه کسی مطمئن تر است؟» تغییر دهیم.
✅منتظر آنتی ویروس های جدید رسانهای باشید😉
💢دکتر محمدصادق باطنی
@asrehooshmandi
هدایت شده از عصر هوشمندی
هدایت شده از عصر هوشمندی
🌀بی توجهی به حوزه شناختی در زمینه برنامه ریزی رسانه ای خطایی راهبردی است
🔸معصومه نصیری ـ عضو کمیته علمی کنفرانس علوم شناختی و رسانه خبرگزاری فارس گفت: خوانش مستمر اخبار کرونا موجب تاثیرات بر حوزه شناختی افراد و رفتاری منفعلانه در برابر سیل اطلاعات خواهد شد.
🔸میزان اخبار منفی و شایعات در مورد کرونا منجر به تولید اضطراب می شود/در زمینه اخبار مربوط به کرونا میزان بارش اخبار و تاثیرات شناختی آنها را مورد توجه قرار ندادیم.
🔸خوانش مستمر اخبار کرونا موجب تاثیرات بر حوزه شناختی افراد و رفتاری منفعلانه در برابر سیل اطلاعات خواهد شد.
🔸پیوست رسانه ای مبتنی بر مباحث علوم شناختی درباره کرونا ضرورتی غیر قابل انکار است.
🔸امروز در حوزه برنامه ریزی برای تولیدات موثر رسانه ای بی توجهی به حوزه شناختی خطای راهبردی است.
✅متن گفت و گو خبرگزاری فارس را در لینک زیر بخوانید.
http://fna.ir/dfk28z
@asrehooshmandi
هدایت شده از عصر هوشمندی
🔴کوتاه با اهالی رسانه
✍️معصومه نصیری
🎯بیماران بستری شده به علت کرونا در بیمارستان ها، وقتی اخبار رسانه ها درباره مرگ و میر، نحوه خاکسپاری فوت شدگان، عکس های مرتبط با این مساله را می بینند و می خوانند بشدت می ترسند و امیدشان برای مبارزه با بیماری را از دست می دهند، آنها با دیدن هر خبر و عکس یک بار می میرند و زنده می شوند.
🎯در زمینه انتشار اخبار مربوط به کرونا شفافیت در اطلاع رسانی و قوام یافتگی اخبار موضوعی فراتر از انتشار لحظه به لحظه اخبار فوت شدگان و ... است. این مدل از کنشگری رسانه ها ضمن اینکه اثرات روانی میان مدت و بلندمدتی روی افکار عمومی دارد، درگیرشدگان با بیماری و خانواده های آنها را آزار می دهد. «مخاطب آزاری» به بهانه نشر اخبار، نقض اخلاق رسانه ای و مسوولیت اجتماعی است.
🎯رسانه هایی که دارای استراتژی دقیق هستند در دوران بحران، علاوه بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در زمان بحران، به تاثیرات تولیداتشان در دوران بعد از بحران نیز دقت میکنند. یک لحظه از خودمان سوال کنیم آیا این پمپاژ اخبار موجب افزایش تاب آوری مخاطبان در حین و بعد از کرونا می شود یا آنها را افرادی عصبی و ناراحت با درجه بالایی از حس بدبینی به کشور؟ اساسا این مدل از اطلاع رسانی آیا بهترین مدل از اطلاع رسانی است؟ آیا تاکتیک و روش جایگزین دیگری برای اینکه هم رسالت رسانه ای انجام شود و هم حقوق افکار عمومی محترم شمرده شود وجود دارد؟
🎯رخدادها روز به روز تغییر میکنند، گونه های نوین رسانه ای پا به عرصه می گذارند و نحوه مدیریت افکار عمومی دستخوش تحول میشوند اما ما کماکان طبق همان فرمول همیشگی نظام رسانه ای خود را تنظیم و تعریف می کنیم. هنوز با شیوه وی گفت و وی افزود خبر می نویسیم، هنوز هم واکنشی تولید محتوا می کنیم و نه کنشی، هنوز هم در شرایط بحران قهرمان پروری نمی کنیم و با چینش اخبار منفی و ناامید کننده خارج از توان تحمل روحی مردم، رنجشش اجتماعی ایجاد می کنیم.
این سخنان وقتی برایمان معنا پیدا میکند که روی تخت بیمارستان هم با بیماری دست و پنجه نرم کنیم و هم با موج اخبار منفی که از در و دیوار رسانه هایمان بالا می رود.
@asrehooshmandi