هدایت شده از عمّارِ ایران
#توییت_گردی
💢 معنای دیگر بصیرت داشتن شاید داشتن سواد رسانه باشد
🔸 روزی که علی ابن ابی طالب در محراب ضربت خورد مردم شهر که اسیر رسانه های باطل بودند می پرسیدند مگر علی نماز هم می خواند؟؟
💯 آری #سواد_رسانه داشته باشیم تا در زمان فتنه ها اسیر شایعه ها نشویم.
💠 @ammar_iran
سواد رسانه و روانشناسی
👍پسندیدن لحظهلحظه زندگی را فدای پسندیدنهای مجازی نکنیم.
📽 این انیمیشن جالب به اسم «آقای سلفی» رو ببینید و با دوستانتون به اشتراک بگذارید.
#انیمیشن
♦️کدام رده سنی بیشترین گوشی هوشمند(لمسی) را دارد؟
💢بر اساس نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) که در روزهای ۳۱ اردیبهشت و ۱ خرداد ماه ۹۸ به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور(اعم از شهر و روستا) انجام شده است، ۸۴.۹ درصد افراد با رده سنی ۲۹-۱۸ سال که موبایل دارند، گوشی آن ها هوشمند(لمسی) است.
۷۴.۸ درصد پاسخگویان با رده سنی ۴۹-۳۰ سال که موبایل دارند، گوشی آن ها هوشمند(لمسی) است و ۳۷.۸ درصد افراد ۵۰ سال به بالای کشور که موبایل دارند، گوشی آن ها هوشمند(لمسی) است.
🌱🌱
ispa95
♦️اپلیکشن آپ، پر استفاده ترین اپلکیشن در میان مردم ایران
💢بر اساس نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) که در روزهای ۳۱ اردیبهشت و ۱ خرداد ماه ۹۸ به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور(اعم از شهر و روستا) انجام شده است، از کل افراد ۱۸ سال به بالا کشور که موبایل دارند ۲۰.۲ درصد از اپلیکشن آپ، ۱۴.۳ درصد از اپلیکشن هفت هشتاد(۷۸۰)، ۴.۱ درصد از اپلیکشن تاپ، ۳.۱ درصد از اپلکیشن ۷۲۴، ۱.۲ درصد از اپلیکشن ایوا استفاده می کنند. ۲۹.۶ درصد پاسخگویان نیز اعلام کرده اند از هیچکدام از اپلیکشن ها استفاده نمی کنند. گفتنی است ۳۰.۸ درصد گوشی هوشمند نداشته اند.
💢شایان ذکر است پاسخگو می توانسته چند گزینه را انتخاب کند.
🌱🌱
ispa95
🚦غیررسمی و بیدردسر
📍گزارش صبحنو از پستهای شبهتبلیغاتی سلبریتیها
🔹سبک فعالیت بخشی از بازیگران #سینما و #تلویزیون در صفحات شخصیشان در شبکههای اجتماعی خصوصا در بحرانها و اتفاقات فراگیر ملی، توجه بسیاری را به خود جلب کرده بهطوری که تبعات واقعی آنها بیرون از فضای مجازی دامان بسیاری از مردم را گرفته است. با این حال فعالیتهای #سلبریتیها محدود به اظهار نظرهای شاذ آنها باقی نمانده است. کثرت انواع #تبلیغات_تجاری در صفحات سلبریتیها نشان میدهد که نوع تعامل آنان با دنبالکنندگان صفحاتشان تغییر کرده است.
🔸از حدود ۸ میلیون نفری که یک خانم بازیگر چهلوچندساله را در اینستاگرام دنبال میکنند، دستکم باید چندهزار نفری باشند که وقتی عکس پر از آرایش او را با لباسی میبینند، ترغیب شوند که بدانند کدام مزون لباسش را طراحی کرده، کدام سالن زیبایی، طراحی گریمش را انجام داده و کیف و کفش و سایر لوازمش را از کجا تهیه کرده است. این انگیزه کافی را برای نزدیک شدن صاحبان این مشاغل به جهان «سلبریتیها» تأمین میکند و بالطبع سلبریتیها هم از عواید مالی این تبلیغات استقبال میکنند و هم از تجمل چندساعتی خاص و خوشترکیب بودن.
🚨ترفند تبلیغ در متن زندگی
🔸«به مناسبت عید فطر برای عزیزانم سورپرایز دارم» و بهدنبال آن چندبار اضافه کردن شناسه یک «برند جواهرآلات» به همراه عکسی از حضور در فروشگاه این آرم تجاری. چنین پستهایی حاوی مقادیر قابل توجهی از همین ترفندها هستند و #بهنوش_بختیاری یکی از فعالترین سلبریتیها در این حوزه است. تصویری از چهره پر از آرایش خانم بازیگر که روی آن لوگوی استودیوی تصویربرداری به همراه طراح گریم ثبت شده است، قرار گرفتن این مدل پستها در میان انبوهی از پستهایی که بازتابدهنده فعالیتهای روزمره، علایق، خستگیها و نظرات صاحب صفحه هستند، برای دنبالکنندگان این تصور را ایجاد میکند که این تبلیغات نیز بهطور انگیخته انجام میشوند و این واقعیتی است که پشت نقاب واقعی بودن، پنهان میشود.
📍سلبریتی-مدیران، از آرایشگری تا مشاوره خانواده!
🔸پستهای مشابهی در صفحه #الهام_حمیدی از همین ترفند استفاده میکنند. مثلاً تصویری از چهره خانم بازیگر درحالی که به دوردستها خیره شده به همراه نوشتهای منتشر شده است:
A lot of problems in the world,
would disappear if we talk to each other instead of about
each other...!
اما خواننده ناآشنا با این ترفند ممکن است از توضیحات تکمیلی پست تعجب کند؛ «حمیدی» در ادامه یک عکاس و یک آرایشگر را در زیر همین پست منشن کرده است. البته اگر وارد صفحه این آرایشگر بشوید، خواهید دید که بسیاری از دیگر بازیگران هم با او همکاری داشتهاند. از همین جا زنجیره تبلیغات به هم متصل میشود و البته زنجیره تحقیقات هم! #نیوشا_ضیغمی، #نفیسه_روشن و #بهاره_رهنما هم در تبلیغ برای این آرایشگر سهیماند و نکته هم شاید در همین نام آخر نهفته باشد؛ در موسسهای فرهنگی و هنری که«بهاره رهنما» مدیریت میکند و از آموزش شاهنامهخوانی و نقالی به کودکان تا مشاوره روانشناسی به خانوادهها و تا آموزش آرایشگری فعالیت دارد.
📍تبلیغات از نوع مردانه
🔸اگرچه زنان همیشه فرصتهای بالقوه بیشتری برای قرار گرفتن در جایگاه سوژه تبلیغاتی را دارند اما داستان به صفحات خانمهای #سلبریتی ختم نمیشود. #هوتن_شکیبا، بازیگری که این روزها نام او بیش از پیش میدرخشد، در تعداد قابل توجهی از پستهایش برای یک طراح لباس تبلیغ میکند. #نوید_محمدزاده هم گهگداری از مربی بدنسازی خود پستهایی منتشر میکند؛ «داشتن مربی خوب نعمتِ. داشتن رفیق خوب به بهِ» اما نشان دادن صفحه مربی مربوطه در انتهای پست را دیگر نمیتوان فقط بهحساب رفاقت و مربیگری گذاشت. #کامبیز_دیرباز، دیگر بازیگری است که برای طراح لباس و اکسسوری خودش تبلیغ میکند اما این تبلیغ را در لفافه تشکر از مخاطبان یا بهانههای دیگر میپیچد تا از ترفند رایج این روزهای سلبریتیها برای همکاری با فعالان تجاری باز نمانده باشد.
🔸اوجگیری این سبک فعالیتها در صفحات شخصی برخی بازیگران در شبکههای اجتماعی نشان میدهد که رویکرد آنان به شکل تعامل با دنبالکنندگانشان بهمرور زمان تغییر کرده است. آنان حالا مخاطبانشان را مصرفکنندگان بالقوهای میدانند که بدون توجه به رسمی یا غیررسمی بودن تبلیغ، به سراغ برندها خواهند رفت و در نتیجه رشد کسبوکار این تجارتها، مقادیری هم نصیب تبلیغکنندگان خواهد شد. این شیوه تبلیغات البته این حسن را هم دارد که باتوجه به حواشی، انتقادها و محدودیتهای تبلیغکنندگان رسمی کالاها و برندهای تجاری، برای سلبریتی دردسری هم ایجاد نمیکند و البته با تأثیر ناخودآگاه بر دنبالکنندگان صفحات از طریق الگوسازی تجمل، فروش بالاتری را هم میسر میکند.
▫️نقد سینما
هدایت شده از خبرهای فضای مجازی
⭕️ شرکت های ماینینگ بیت کوین از کشور چین خارج می شوند.
🔻 گفته می شود استخراج بیت کوین در جهان، به اندازه کل کشور آرژانتین انرژی مصرف می کند؛ حال از آنجایی که حدود 70 درصد این شرکت ها در چین هستند، میزان هدر رفتن انرژی برای استخراج بیت کوین در این کشور به اندازه 70 درصد مصرف انرژی یکسال کشور آرژانتین خواهد بود.
https://click.ir/1398/03/18/bitcoin-miners-move-from-china/
@seda24
هدایت شده از خبرهای فضای مجازی
⭕️ دولت روسیه مسدود کردن VPN ها را آغاز کرد
🔻 حدود دو ماه قبل بود که سازمان نظارت بر مخابرات و اینترنت روسیه به شرکت های ارائه دهنده خدمات این حوزه اولتیماتوم داد تا سرویس های خودشان را قطع کنند. حالا «الکساندر زاروف» مدیر دولتی این بخش می گوید 9 سرویس دهنده مهم VPN از جمله ExpressVPN و NordVPN مسدود خواهند شد.
🔻 این 9 شرکت به درخواست دولت روسیه برای پایبندی به لیست سیاه عمومی توجه نکرده و دسترسی مردم به این سایت ها را مسدود نکرده اند. به گفته منابع خبری، مسدود کردن این سرویس ها طی یک ماه آینده به طور کامل صورت می گیرد.
@seda24