✍️هیچ راهی جز آموزش وجود ندارد
🎯در برای زیست هوشمندانه در جهان شبکه ای شده، هیچ راهی جز آموزش وجود ندارد. یادگیری و تقویت تفکر انتقادی و توانایی تجزیه تحلیل موجب خواهد شد #رسانه_هراسی جایش را به #رسانه_شناسی دهد. نسل هزاره سوم با رسانه زندگی می کنند پس باید آن را بشناسند. سواد رسانه ای مبتنی بر مهارت های منجر به رسانه شناسی و #تربیت_رسانه_ای هدفی است که باید با جدیت دنبال شود.
#شنبههای_سوادرسانه_ای
#آموزش_سوادرسانه_ای_دردبستان
#معصومه_نصیری
❌چرا در #فضای_مجازی به افراد حمله میکنیم؟🤔
«در چنین شرایطی در واقع به قربانی بیش از آنچه که حقش است #آسیب وارد میشود، مجازات را قانون باید تایید کند اما چون #فضای_مجازی سوار قانون نیست فرد بیش از چیزی که مستحقش است آسیب میبیند. این آسیب روی تمامی داشتههای فرد مثل خانوادهاش اثر میگذارد.»
آگاهی بیشتر در لینک زیر👇👇
https://khabaronline.ir/news/1303261
تلگرام و شبکه های اجتماعی در فرانسه
تا امروز ندیدم کسی تلگرام را بشناسد، با تنوع بالایی از ملیت هایی که با ایشان ارتباط داشتم، از فرانسوی و آلمانی و اسپانیایی، تا مکزیکی و شیلی و برزیلی، حتی تا کره ای و چینی و هندی...
مگر اینکه با یک ایرانی دوست شده باشد و او پیشنهادش را داده باشد
تقریبا عموما از فیس بوک استفاده می کنند. دیگه خیلی بخواهند کارگروهی کنند و ارتباط سهل تری داشته باشند از واتساپ استفاده می کنند.
البته خیلی ها هم همین فیس بوک را ندارند، چه اساتید، چه دانشجویان. خیلی مسلط می گویند ما از فیس بوک استفاده نمی کنیم، امن نیست...
برخی که از این هم سخت گیرترند و از عکس خود در فضای مجازی برای تصویر کاربری و... هم استفاده نمی کنند. همکلاسی آلمانی که آقاپسر هم بود از هرگونه عکس گرفتن و نشر در فضای مجازی اجتناب می کرد! یا یک بار یکی از همکلاسی های خانم بعد از یک عکس دست جمعی، درخواست کرد عکسش در اینستا منتشر نشود.
عموم کارها با ایمیل انجام می شود، در پاسخ دادن به ایمیل به روز هستند و ممکن است در لحظه پاسخ دهند.
چه کارهای دانشگاهی، اداری، چه ارتباط گیری با اساتید، همه با ایمیل انجام می شود.
تمام اطلاع رسانی ها، ارسال برنامه ها همه از این طریق است.
روز اول به ما تاکید کردند که باید هر روز ایمیل خود را ببینیم چون ممکن است پیام مهمی دریافت کنیم.
و واقعا هم همین است، مثلا شب از رئیس دانشگاه ایمیل می رسید که فردا در دانشگاه تحصن است و کلاس ها تعطیل، دانشگاه نیایید...
یا مثلا استاد ایمیل می زند که من امروز مشکلی برایم پیش آمده نمی آیم یا با تاخیر می آیم در جریان باشید.
یا اینکه اسناد درسی که آن روز داده است را بلافاصله از طریق ایمیل برای همه ارسال می کند و کار را برای دانشجو آسان تر.
خلاصه که برنامه ایمیل در گوشی ها فعال است و موضوع مهم و جدی برای حفظ ارتباط کاری و اداری و تحصیلی است.
🌸 مشاهدات، تجارب و یادداشتهای یک دانشجوی ایرانی 🇮🇷 در فرانسه
⭕⭕⭕رای دیوان دادگستری اروپا علیه فیسبوک در پرونده حذف «محتوای غیرقانونی»
دیوان دادگستری اروپا روز پنجشنبه ۳ اکتبر طی حکمی اعلام کرد کشورهای عضو اتحادیه اروپا میتوانند به فیسبوک دستور دهند تا مطالب، عکسها و یا فیلمهای منتشره روی این شبکه اجتماعی را حذف کند یا نمایش آنان را در دیگر نقاط جهان محدود سازد.
biznews.ir/?p=13031
🔸دچار فومو هستید؟
حضور مداوم در رسانهها و شبکههای اجتماعی میتواند جنبه حادی به خود بگیرد که به آن فومو (FOMO) میگویند. #فومو مخفف عبارت زیر است:
Fear of missing out
فومو یعنی ترس از دست دادن، ترس از نبودن در شبکهها به این مفهوم که فرد گمان میکند اگر دائما کانکت و #آنلاین نباشند از همه چیز عقب میافتد.
فومو یک بیماری است، بیماری دائما آنلاین
بودن، بیماری نگرانی از دست دادن یک رویداد و ترس از قافله عقب ماندن.
دکتر شکر خواه
#رژیم_مصرف_رسانه
هدایت شده از مدیالوژی/Medialogy
✍️ خط مشترک #مجاهدین_خلق و #آمدنیوز
💢 کانال رسمی سازمان مجاهدین خلق و کانال آمدنیوز با استفاده از محتوا و تیتر مشترک تلاش میکنند ماجرای #لردگان را بهمثابه بحرانی برای امنیت ملی نمایش دهند.
@medialogy1
هدایت شده از مدیالوژی/Medialogy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تحلیلگر تلویزیون لندنی "ایران اینترنشنال" در سودای کمرنگ شدن #اربعین امسال!
🔸 غسان عاشور: بهدلیل تظاهرات اعتراضی اخیر، امسال مراسم اربعین کوچکتر خواهد بود! هم راه شیعیان بغداد و مناطق شمالی عراق بهسمت کربلا مسدود است و هم ایرانیان کمتری وارد عراق میشوند!
✍️ طبق آمار رسمی، میزان تقاضای ایرانیان برای ورود به خاک عراق جهت شرکت در مراسم اربعین، نسبت به سال گذشته بیش از چهار برابر افزایش داشته است.
♦ سوادرسانهای نیاز پیش و بیش مسئولان و رسانهها
محورهای مهم مصاحبه خبرگزاری فارس با #دکتراکبرنصراللهی:
🔺سواد رسانهای فقط نیاز مردم نیست بلکه مسئولان و رسانهها، بیش و پیش از مردم باید سواد رسانهایشان را افزایش دهند.
🔺با توجه به تولید و انتشار انبوه پیامها از منابع متعدد، ناشناخته و غیرمسئول ضرورت دارد تا مردم صحتپیامهایدریافتی از رسانههای مختلف را با عقلسلیم، منابع معتبر رسانهای، سوابق منابع دریافتی انطباق دهند و در صورت ضرورت از نظر افراد و گروههای مرجع در مورد آن مطلع شوند.
🔺اگر مردم فهم درست و صحیح و برخورد فعال با پیامها داشته باشند، تحت تاثیر پیامهای بعضا نادرست و سیاسی و غیر واقعی فرستندگان پیام قرار نمیگیرند.
🔺سواد رسانهای مردم نسبت به قبل افزایش یافته است؛ باوجوداین فهم و برخورد فعال آنها نسبت به رشد تکنولوژیهای ارتباطی، رشد و تعدد وسائل ارتباط جمعی و پیچیدگی و تنوع و تعدد تاکتیکهای پوشش رسانهای و خبری رسانهها، ناکافی است .
🔺 تعدد، تنوع و پیچیدگی تولید کنندگان و توزیع کنندگان پیامبیشتر شده و انگیزه آنها نیز نسبت به گذشته سیاسی و پیچیده تر شده است؛ در چنین شرایطی نیاز مردم به سواد رسانه ای بیشتر شده است.
🔺سوادرسانهای خاص مردم عادی نیست؛ مسئولان هم به سوادرسانهای نیاز دارند تا بتوانند در دام رسانههایی که با هدف بهرهبرداری سیاسی، امیدزدایی، ناکارآمد جلوه دادن کشور ، افزایش تنشها و غیرطبیعیجلوهدادن اتفاقهایطبیعی به سراغشان میروند، نیفتند.
🔺مسئولان باید به حدی سواد رسانهای داشته باشند که بتوانند از رسانهها برای ارائه تصویر واقعی از کشور و طرح مشکلات و ارائه راهکار،حداکثری و درست استفاده کنند.
🔺درحالحاضر این فهم و برخورد فعال در بین مسئولان ناکافیاست؛ به همین دلیل اغلب در زمین رسانهها بازی میکنند و به جای اینکه خودشان برای ارائه تصویر واقعی از سازمان، نهاد و وزارتخانهشان از ابزار رسانه ای استفاده کنند، در دام رسانه های داخلی و یا خارجی قرار میگیرند.
🔺رسانهها هم به سواد رسانهای نیاز دارند اما از آن غلفت میکنند.
🔺به نظر می رسد رسانهها آرایش رسانهای موجود را نمیدانند و فهم درستی از اصول و تاکتیک ، مسایل کشور و همچنین رقیبها و دشمنان و مخاطبان خود ندارند؛به همین دلیل است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام انقلاب با اشاره به عملکرد رسانههای غربی میفرمایند کشور در محاصره تبلیغاتی قرار گرفته است و جوانان در شکستن این محاصره تبلیغاتی پیشتاز باشند.
📍آیا شبکههای اجتماعی ما را خودپسند کرده است؟
🔹مهدی کاشفیفرد، دانشجوی دکتری ارتباطات:
🔻رسانههای نوین را میتوان رسانههایی دانست که در اختیار فردیت ما قرار گرفته است. حتی، فرهنگهایی رفتاری که در فضایی مانند اینستاگرام شکل میگیرد، نیز، در جهت تقویت فردیت است؛ مانند عکسهای Selfie که در آن، چیزی که اهمیت دارد، من هستم.
اما، چنین فضایی، ما را چگونه تربیت میکند؟ آیا این فضا، آسیبهای اخلاقی از جمله خودپسندی را نیز به همراه دارد؟ اگر بله، این خودپسندی تا کجا دامنگیر ما خواهد بود؟ بیتردید، وقتی کاربری به لحاظ روانی در فضای مجازی، فردیت خود را در خطر بیند، خود را محق میداند که از فردیت خود دفاع کند.
📌ادامه این مطلب را در سایت باشگاه اندیشه بخوانید:
http://bashgah.net/go/sh2b/
📍نسلی که خاطره ندارد
Peter Funt، nytimes:
🔻پژوهشگران معتقدند که دو شیوهی اصلی برای دسترسی به خاطرات وجود دارد که عبارتاند از بازشناسی و یادآوری، بازشناسی فرایندی سادهتر و مطمئنتر است. بازشناسی به معنای تداعی شیئی فیزیکی با موضوعی است که قبلاً آن را تجربه کرده یا با آن مواجه شدهایم. این تداعی و بازشناسی میتواند به این دلیل باشد که خاطرات ملموس از تمام پنج حس استفاده میکنند، محرکهای هیجانی را برمیانگیزند و ما را به لحظه، مکان یا زمان باارزشی در گذشته منتقل میکنند.
اندرو هاسکینز، استاد علوم اجتماعی در دانشگاه گلاسکو در کتاب جدیدش با عنوان «مطالعات حافظهی دیجیتال» به این نتیجه میرسد که: «هرچند عکسها، نامهها و اشیاء دیگری که یادآور انسانها و تجربههای گذشته هستند، از بین میروند و میپوسند، اما نگه داشتن آنها مانند حفظ کردن آن انسانها و تجربههای خاطرهبرانگیز است.» اما یادگاریهای دیجیتال به هیچ وجه چنین خاصیتی ندارند.
📌ادامه این مطلب را در سایت باشگاه اندیشه بخوانید:
http://bashgah.net/go/lmqw/
سرقت اطلاعات بانکی کاربران بعد از درج آگهی در سایتهای آگهی ترفند جدید مجرمین سایبری
دریافت هزینه ثبت آگهی شیوه مجرمان سایبری برای به دام انداختن کاربران به درگاههای بانکی فیشینگ است.
ثبت آگهی در اینگونه سایتها رایگان است و فقط در مواردی که کاربر نیاز به افزایش بازدید و یا خدمات ویژه داشته باشد تنها از طریق ابزارهای درون برنامه و از طریق درگاههای بانکی با دامنه shaparak.ir پرداخت هزینه انجام میشود.
کاربران سایتهای فروش اقلام دست دوم توجه داشته باشند به دلیل اینکه شماره تلفن همراه در سایتهای ثبت آگهی ثبت میشود، مراقب باشند که قربانی افراد تبهکار نشوند.
#مراقب_باشید