ده ترفند افزایش محبوبیت
به گزارش شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
دکتر « تراویس بردبری» یکی از مطرح ترین مبلغین هوش عاطفی مدام بر این حقیقت تکیه می کند که مغز بشر، واکنش های غریزی و از قبل تعیین شده ای دارد که شناخت و توجه به آنها می تواند به موفقیت بیشتر در زندگی اجتماعی بیانجامد. یکی از قابلیت های هوش عاطفی این است که افراد بتوانند رفتارهای ظریفی بر اساس واکنش های ناخواسته و طبیعی دیگران، بروز دهند.
💢 ۱- وقتی یک گروه از افراد با هم در باره یک موضوع می خندند به طور طبیعی چشم شان به سمت فردی در جمع می چرخد که به او اعتماد یا حس نزدیکی یا جذابیت بیشتر دارند. شما می توانید با دانستن این واکنش طبیعی انسانی، آن را به رفتاری آگاهانه و تعمدی تبدیل سازید. ضمن آنکه می توانید پی ببرید چه کسانی ناخودآگاه به شما می نگرند.
💢۲- وقتی یک نفر در حق شما لطفی می کند به خودی خود علاقه اش به شما بیشتر می شود. او به طور ناخودآگاه برای توجیه کارش، به قضاوت مثبتی از شما می رسد. او دلیل لطفش را در « احساس دوستی به شما» یا اینکه « شما ادم خوبی هستید و حتما لطفش را جبران خواهید کرد» می یابد. پس نترسید از اینکه از دیگران درخواست کمک بکنید. آنها هم لطفی به شما می کنند و هم احساس شان نسبت به شما دوستانه تر می شود.
💢۳- در حین گفتگو یا حتی چانه زدن در باره یک موضوع، اگر از طرف مقابل سوالی می کنید صبور باشید و سکوت اختیار کنید. با این رفتار، فرد مقابل را در وضعیتی قرار می دهید که حتما جواب مشخصی بدهد.
💢۴- در جواب سوال دیگران که از شما می خواهد چیزی یا محلی را به آنها نشان دهید یا توضیحی دهید با نوک انگشت به سمت خاصی نشانه نروید. این عمل ناخودآگاه پرخاشجویی و نامهربانی را به فرد مقابل منتقل می سازد. شما اگر دست های تان را از هم باز کنید و کف دست تان را نشان دهید باعث جلب اعتماد شان می شوید و به نظر و توضیح شما با دقت و علاقه بیشتری توجه می کنند.
💢۵- وقتی با یک نفر یا یک جمع حرف می زنید آن را با حرکت سرتان، تایید و همراهی کنید. این عمل باعث می شود که آنها نیز به طور طبیعی عکس العمل مشابه نشان دهند و از حالت دفاعی یا مقابله با شما فاصله بگیرند و با حس تایید و اعتماد، به حرف های تان گوش دهند.
💢۶- گاهی حرف و نظرتان را نیمه کاره رها کنید. بر اساس تاثیر «Zeigarnik effect» آدم ها توجه و حافظه شان برای مثلا یک تبلیغ تلویزیونی که نیمه کاره قطع می شود بیشتر می شود چون کنجکاوند ببینند چه چیزی قرار بود نشان داده شود.
💢۷- جویدن آدامس قبل از یک لحظه خاص، یک مصاحبه، ملاقات و حتی یک امتحان، موجب آرامش خاطر و تمرکز می شود. این عمل خیلی ساده باعث افزایش انتقال خون می گردد و طبیعتا ذهن از دقت، توجه و قدرت حافظه قوی تر برخوردار خواهد شد.
💢۸- نحوه ایستادن و سمتِ قرار گرفتن پای فرد مقابل، آشکار کننده قضاوت عاطفی وی نسبت به شماست. موقع آشنایی و حرف زدنها، اگر فرد مقابل پاهایش ناخودآگاه به سمت شما جهت نگرفته باشد شانس اینکه به شما گوش نمی دهد و از شما عبور کرده است می تواند زیاد باشد.
💢۹- وقتی فردی را برای اولین بار ملاقات می کنید سعی کنید به بهانه های کاملا طبیعی ولی هشیارانه، اسمش را در ۵ دقیقه اول چند بار تکرار کنید. مثلا با سلام امیر یا خوشحالم دیدمت امیر و یا اهل کجایی امیر؟ … این تکنیک ساده بیشتر از هر رفتار دیگری، تاثیری خشنود از شما در ملاقات اول ایجاد خواهد کرد.
💢۱۰- با قدرت تمام برای روبرو شدن با فرد دیگر ابراز احساس کنید. هیجان و شوق شما اگر دیده شود واکنش طبیعی اش، توجه عاطفی بیشتر فرد مقابل نسبت به شما خواهد بود.
🎙 نسخۀ صوتی: رابرت گرین هفت گروهی را معرفی میکند که در شبکههای اجتماعی آرامشمان را بههممیزنند
— بدانید این افراد از یک قماش نیستند و نمیشود با آنها یکجور رفتار کرد
🎯 معمولاً تلاش میکنیم در حضور دیگران مؤدب باشیم و با آنها همدلی کنیم. پشت سرشان میتوانیم کاملاً رذل باشیم، اما جلوی رویشان سخت است؛ چون احتمالا بلافاصله مجازات میشویم. اما اگر حضور فیزیکی افراد و ارتباط رودررویی که مانع رفتار بیادبانه میشود را حذف کنیم چه؟ رابرت گرین، نویسندۀ کتاب پرفروش «۴۸ قانون قدرت»، هفت گروهی را معرفی میکند که در شبکههای اجتماعی، در نبود ارتباط رودرروی کاربران، آرامش بقیه را بههممیریزند و راههایی برای مهارکردن قدرت مخرب آنها پیشنهاد میدهد.
🎧 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بشنوید:
http://tarjomaan.com/sound/9595/
📌 نوشتار این مطلب را اینجا بخوانید:
http://tarjomaan.com/barresi_ketab/9458/
— فهرست برخی از صفحات ترجمان در نرمافزارهای پادکست را در لینک زیر ببینید:
https://anchor.fm/tarjomaan
🎯 هوش مصنوعی اشتباه نمیکند، برای همین باید از آن ترسید
— ما هنوز نمیدانیم هوش مصنوعی چطور تصمیم میگیرد، اما میدانیم مثل انسانها عمل نمیکند
📍همۀ نشانهها حاکی از این است که در آیندهای نهچندان دور، هوش مصنوعی به بخش مهمی از زندگی روزمرۀ ما تبدیل خواهد شد. هوش مصنوعی علاوه بر آنکه به ما پیشنهاد خواهد داد چه موسیقیای گوش بدهیم یا چه کفشی بخریم، جای پزشک و قاضی و پلیس را هم خواهد گرفت. اما چالش اصلیای که پیش روی ما قرار دارد، نه احتمال بیکاریِ شمار بیشتری از انسانها، بلکه این واقعیت است که هیچکس، حتی خود سازندگان این فناوریها، نمیدانند هوش مصنوعی چطور تصمیم میگیرد.
🔖 ۲۱۰۰ کلمه
⏰ زمان مطالعه: ۱۳ دقيقه
📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
http://tarjomaan.com/barresi_ketab/9598/
🎯 آیا حرفزدن از رازهای شرمآور زندگی فایدهای برایمان دارد؟
— هر خانواده مسائل خودش را دارد. از تنشهای گذرا تا آسیبهای بزرگ. با این رازها چه باید کرد؟
📍در عصر شبکههای اجتماعی که بسیاری از مردم غذایی که برای صبحانه خوردهاند یا تعداد قدمهایی که پیادهروی کردهاند را هم به طور عمومی اعلام میکنند، فکر کردن دربارۀ رازداری سختتر از همیشه شده است. چرا که خیلی از ما احساس میکنیم دانستن چیزی که نمیتوانیم آن را با بقیه در میان بگذاریم، بیمعنی و ناخوشایند است. بااینحال، ماهیتِ پنهان و خصوصی رازها نیرویی خارقالعاده به آنها میدهد. نیرویی که گاهی سازنده و شادیآور است و گاهی دردناک و مخرب.
🔖 ۳۰۰۰ کلمه
⏰ زمان مطالعه: ۱۸ دقيقه
📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
http://tarjomaan.com/neveshtar/9610/
هدایت شده از سواد رسانهای
🚦 بدترین پسوردهای سال 2019
🔸اگر پسورد یکی از اکانتهای شما در این لیست وجود دارد حتما سریعاً آن را تغییر دهید
▫️دنیای تبلیغات
📲 @savaderesanei
هدایت شده از طنز سیاسی دکترسلام
22.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥اگر فکر میکنید دوران تخلیه تلفنی توسط سازمان منافقین تمام شده این ویدئو را ببینید
🔹نمونه هایی جدید از تخلیه تلفنی توسط سازمان منافقین
کانال طنز «دکترسلام»:
@Drsalaam
هدایت شده از محمد فروهر | سواد رسانه🌱
💢 بزرگان جنگ روانی می گویند :
شاید نتوانیم مردم را مجبور کنیم چگونه بیاندیشند، اما به راحتی می توانیم آنها را وادار کنیم به آن چیزهایی که ما می خواهیم بیاندیشند.
#کانال_انحرافی
#عملیات_روانی
#بنیاد_ردم
✅ با ما مربی سواد رسانه شوید 👇
http://eitaa.com/joinchat/600440835C70c35d8d3e
⭕️روسیه: آزمایش طرح قطع اینترنت و
تست پایداری شبکه داخلی Runet موفقیت آمیز بود
👈بنابر گزارش خبرگزاری Interfax، معاون وزیر ارتباطات روسیه میگوید این کشور چندین سناریوی آزمایشی موفق قطع اینترنت را انجام دادهاست.
الکسی سوکولوف در نشست خبری با بیان اینکه گزارش خروجی این آزمایش در اختیار رئیسجمهور این کشور قرار میگیرد، هدف از این آزمایش ها را ارائه سرویس اینترنتِ بدون قطعی در تمام فدراسیون روسیه و تحت هر شرایطی عنوان کرد.
👈طرحی که مؤسسات دولتی، سرویسهای امنیتی، اپراتورهای مخابراتی، پیامرسانها و ارائهدهندگان سرویس ایمیل در آن شرکت کردند اما کاربران عادی اینترنت در روسیه فعلاً بخشی از این بررسیها نبودند. هدف از این کار این بود که آیا زیرساخت ملی اینترنت روسیه (RuNet) میتواند بدون دسترسی به اینترنت فعالیت کند.
👈پیشازاین دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، گفته بود: روسیه قصد ندارد اینترنت را محدود کند، اما قصد دارد خود را در برابر حملات اینترنتی سایبری محافظت کند
👈🏻فروردینماه امسال بود که نمایندگان مجلس دومای روسیه لایحه sovereign internet یا اینترنت اختصاصی runet را با هدف آنچه ضمانت تداوم دسترسی کاربران به شبکه اینترنت ملی در صورت حمله سایبری یا اقدامات خرابکارانه عنوانشده به تصویب رساندند. قانونی که به سازمان نظارت بر مخابرات و رسانههای روسیه (Roskomnadzor) اجازه میدهد در صورت حمله سایبری، Runet را از شبکه اینترنت جهانی مجزا کند.
مخالفان این قانون اما نگران امنیتی شدن فضای اینترنت و اعمال محدودیتهای بیشتر بر مردم هستند
توهم دانایی یا ..!
یک ایدهی قدیمی می گوید برای نظر دادن درباره کار یک آشپز لزوما نباید آشپزی بلد بود. اگر با همین فرمان و نگاه به مقوله تولید محتوا در رسانه هم بنگریم پس برای نظر دادن درباره یک اثر هنری هم نباید هنرمند بود(طبق نگاه برخی به اثر هنری). تا اینجای کار به ظاهر مشکل خاصی نیست. یکی غذای جسم آماده می کند دیگری روح.
ولی یک نکته مهم باقی می ماند در بحث خوراک تن که پروسه ای به ظاهر آسان تر است معمولا به اظهار نظر با واژگان کلی مثل خوب و بد ، یا کیفی مثل شور و کم نمک ، و... بسنده می کنیم و در نهایت قضیه با بیان این حرف که باب طبع من نیست، مانع دفاع طرف مقابلمان می شویم . گاهی هم اظهار نظر دقیق یک chef ( به کسی که آشپز حرفه ای است و در همین رشته تحصیل آکادمیک کرده اطلاق می شود) برایمان حجت است .
اما عجیب آن که وقتی وارد مبحث فیلمسازی و برنامهسازی ، دو گونه پرمخاطب محتوای رسانه ای می شویم، قصه تغییر می کند. انگار مخاطب علاقمند و یا به قول برخی مخاطب حرفه ای تلویزیون و سینما بودن خود به خود یک دانش به انبوه دانستههای ما می افزاید . علاوه بر ابراز نظر در باره محتوا و کیفیت اثر ، که حق بدیهی هر مخاطب با هر جایگاهی است ، وارد مباحث تخصصی نقد میشویم و از زاویه دید خود یک اثر را کالبد شکافی مینماییم. جالب آن که این تحلیل را به دانسته های خود که اغلب از انباشت دیده ها و شنیده هاست استوار می کنیم . در نهایت رای آخر را می دهیم و متوقع هستیم اطرافیان و کل مخاطبین ما آن را به عنوان یک اصل بپذیرند به آن اثر طبق نظریه ما ستاره ای بدهند و یا بستانند!
آن چه موجب می شود برخی افراد گاهی متوهمانه اقدام به چنین سخن فرسایی اقدام کنند دلایل بسیاری دارد که یکی از آن ها آفت مدرک گرایی است در نبود تخصص گرایی.
متاسفانه ضعف ساختار نقد و نقد نویسی در رسانه های دیداری، شنیداری و مکتوب و بها دادن به قلم های خام متصل به ذهن های جهت دار و به حاشیه راندن اساتید و منتقدین آشنا به فنون نقد و تحلیل، عرصه را جلونگاه این تفکر خام می کند.
چه بسیار< نوفعالین> این عرصه که با پشتوانه تفکر رویش قلم های متعهد به راحتی به صندلی اهل قلم و کلام متخصص جلوس کرده اند.
اما یک نکته را باید فهمید و فهماند که نقد حق مسلم هر مخاطب و یا به قول مک لوهان هر پیام گیرنده ای هست ، تا جایی که در بسیاری از جشنواره های معتبر دنیا جایزه ویژه ای با این ملاک اهدا می شود و اثر را ارزشگذاری می کنند، ولی اگر بخواهیم پا را فراتر از نقد و نظر در جایگاه یک مخاطب داشته باشیم، بهتر است درهای ذهن خود را به سوی تراوشات ذهنی اهل فن این عرصه بگشائیم و صرف داشتن مدرک ( توفیری ندارد در رشته فیزیک ، الهیات ، معارف و....) به ما اهلیت نقد کارشناسانه نمی دهد که اگر به این باور نرسیم پر واضح است همچون برخی در آینده ای نه چندان دور بی هیچ آموخته ای و تجربه ای ، دچار توهم دانایی و توانایی شده و خدای ناکرده هوس برنامه سازی و اجرا هم به سرمان می زند و بلکه فراتر رفته و بر جایگاه تصمیم سازی در این دو عرصه مهم و استراتژیک ، تکیه می زنیم و دود این آتش به ظاهر بی دود به چشم مخاطب بی گناهی می رود که پیشتر سیستم دست در جیب او کرده و هزینه این توهم سرایی را برداشت نموده است. اگرچه امیدواری نا امیدانه ای است ولی آرزو دارم بساط این توهم دانایی در اولین مرحله زایش آن برچیده شود و بیاموزیم و بیاموزانیم که برای بیان نظر فراتر از جایگاه یک بیننده تعهد شرط کافی آن نیست و تخصص هم الزامیست.
امیر یوسفی
دبیر کارگروه
#سوادبصری
#انجمنسوادرسانه